De laatste dagen (week) wil ik veel witlof eten... Geen idee waarom, maar ik verlang naar witlof!quote:Tekort aan vitaminen
Het is niet met zekerheid vastgesteld, maar wetenschappers denken dat zwangere vrouwen een voorkeur voor ander voedsel tijdens de zwangerschap hebben om zo tekorten aan te vullen. Dit kunnen vitaminetekorten zijn, maar ook een tekort aan vezels. Zoetigheid brengt juist weer veel glucose met zich mee: iets dat het lichaam tijdens de zwangerschap meer nodig heeft doordat het harder werkt.
quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:08 schreef Hyaenidae het volgende:
Nou dan wordt het vanavond toch weer friet + kroket + flinke bult mayo.
En nul vezels, veel plezier met je darmkanker.quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:04 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Het soort eten maakt niet uit als er maar vlees bij zit
Vlees, Veul & Vet
Afblussen met bier = godenmaaltijd met voldoende vitaminen, mineralen en calorieën
Je draait oorzaak en gevolg om.quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:29 schreef Isabeau het volgende:
Nou, waar mijn lichaam regelmatig om schreeuwt is allesbehalve gezond, dus ik geloof niet dat mijn lijf weet wat goed voor mij is
Ja. Je lichaam verzameld als het ware data nadat je iets eet. Je brein weet vervolgens hoe het zich voelt na een bepaald voedingspatroon. Je gaat dan onbewust het voedingspatroon aanpassen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:38 schreef Bocaj het volgende:
Is het niet ook zo dat je minimaal eenmaal een bepaalde voeding gehad moet hebben zodat het lichaam en je geest (geheugen) weet wat waar in zit?
Ja, dat is denk ik wat ik bedoel. Intuïtief eten.quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:04 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.intuitiveeati(...)of-intuitive-eating/
Waar denk je dat het bier voor is?quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:27 schreef Farenji het volgende:
[..]
En nul vezels, veel plezier met je darmkanker.
Vezels in bier?quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:42 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Waar denk je dat het hier voor is?
Ok ik wist eerlijk gezegd niet dat er vezels in bier zitten. 1 gram per blikje! Maar let je er dan wel op dat je minimaal 25 biertjes per dag drinkt?quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:42 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Waar denk je dat het bier voor is?
Lijkt me niet verstandig dat ik ga toegeven aan wat mijn intuïtie vertelt me te eten. Dan is het elke dag patat, pizza en hamburgersquote:Op dinsdag 17 september 2024 12:04 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.intuitiveeati(...)of-intuitive-eating/
Er is een verschil tussen je intuitie en je primaire oerdriften he.quote:Op dinsdag 17 september 2024 13:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me niet verstandig dat ik ga toegeven aan wat mijn intuïtie vertelt me te eten. Dan is het elke dag patat, pizza en hamburgers
Intuïtief zal je lichaam en geest altijd neigen naar koolhydraten en vet, zo zijn we geprogrammeerd en daarom zijn er zoveel mensen obees.quote:Op dinsdag 17 september 2024 13:20 schreef Farenji het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen je intuitie en je primaire oerdriften he.
Dat klopt niet. Die neiging is er enkel bij nood, of als je heel erg veel honger hebt. Het is niet de standaard.quote:Op dinsdag 17 september 2024 13:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Intuïtief zal je lichaam en geest altijd neigen naar koolhydraten en vet, zo zijn we geprogrammeerd en daarom zijn er zoveel mensen obees.
Ik werk liever met kennis en wetenschap als het gaat om het bepalen van welke voeding nodig is op welk moment.
Gun jeself dan ook elke dag pizza. Daar raak je vanzelf moe van.quote:Op dinsdag 17 september 2024 14:33 schreef Sapstengel het volgende:
Mijn lichaam vraagt elke dag om pizza.
Dat klinkt niet echt naar intuïtief eten maar naar bovenmatig bezig zijn met (gezond) eten.quote:Op dinsdag 17 september 2024 14:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gun jeself dan ook elke dag pizza. Daar raak je vanzelf moe van.
Of maak je pizza op een zodanige manier dat je lichaam er meer profijt van heeft.
Ik doe er vaak stukjes brocolli en spinazie op, en extra stukjes gegrilde kip. Door een combinatie van vezels, vet en eiwit zorg je voor minder ghreline, minder cortisol en meer leptine
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |