Michiel Kramer is geen fan van de wijze waarop Feyenoord-trainer Brian Priske zijn spelers na afloop van wedstrijden toespreekt op het veld. 'Onzin', noemt de spits van RKC Waalwijk de werkwijze van de Deense trainer.![AA1qFbEW.img?w=768&h=384&m=6&x=539&y=140&s=173&d=173]()
"Als ze vijf keer hadden gewonnen had ik ook gezegd dat het onzin is", zegt Kramer maandag in de studio van Rijnmond Sport. "Nu zegt iedereen: daar staat hij weer. Het is natuurlijk ook onzin."
Priske 'verdedigde' zijn 'scrum' na afloop met het argument dat hij de voltallige selectie kort na een wedstrijd even snel bij elkaar wil hebben, voordat andere verplichtingen zoals interviews om de hoek komen kijken. "Dat is onzin", vervolgt Kramer stellig. "Je kan in de kleedkamer gewoon even wachten en dan kan je ook je woordje doen."
"Ik zou het nooit doen. Ik zag Bijlow ook zo van: nou daar staan we weer." Het lijkt er niet op dat Priske zijn 'scrum' snel laat voor wat het is. De Deense oefenmeester gaf na het gelijkspel bij FC Groningen aan al twee jaar op de manier te werken.
https://www.msn.com/nl-nl(...)ok-staan/ar-AA1qF8YRWim van Hanegem maakt zich zorgen over Feyenoord. Het clubicoon ziet een gebrek aan kwaliteit in Rotterdam, maar vindt ook dat Brian Priske er een 'kleuterklas' van maakt.![64244682_BSR_AGENCY.webp]()
"Dat gevoel krijg ik bij de persconferenties van Priske en vlak daarvoor dat achterlijke kringetje dat hij na afloop met zijn spelers vormt op het veld. Ik zou als speler zeggen: je gaat er zelf maar staan maar ik doe niet meer mee aan die onzin", is Van Hanegem niet te genieten in zijn column in het Algemeen Dagblad.
Ook over het wisselbeleid van de Deense coach is De Kromme niet tevreden. Toen Gjivai Zechiël niet verder kon vanwege kramp, bracht Priske met Julián Carranza een extra spits. "Want we zitten al zo lekker in het seizoen en die 0-2 vasthouden was niet zo belangrijk", klinkt het cynisch. "PSV is nu al uit het zicht verdwenen en het is september."
Dat Zechiël kramp kreeg, zorgt voor verbazing bij Van Hanegem. "We buitelen in het voetbal over al die schriftgeleerden die precies weten hoe je fit kunt worden, maar tegen Groningen krijgen spelers kramp na iets meer dan een uur spelen. Hoe kan dat? Een verdedigende middenvelder. Nu Mats Wieffer weg is, speelde eerst Ramiz Zerrouki daar - en niet bepaald goed - en nu dus Zechiël. Iedereen zit het verschil in niveau, het wordt steeds minder."
Hij maakt zich zorgen: "Ik dacht dat de lat omhoog was gegaan en dat er een basis om te presteren voor jaren was gelegd. Nou, ik zie geploeter met te veel spelers die de kwaliteiten missen. Die slotfase van Gijs Smal, dat kan toch niet?"
https://www.feyenoordping(...)chterlijk-kringetje/Borst constateerde dat FC Groningen, in tegenstelling tot Feyenoord, een sprankelend en geestdriftig elftal is. "Je ziet het meteen aan de smoelen. Die van Dick Lukkien reageren als spelende kinderen. Wat een vrolijkheid, ze plukken aan elkaar en wat zijn ze fanatiek. Die van Priske? Die hebben helemaal geen lol. Ja, even als er gescoord wordt. Ze raken elkaar voornamelijk na afloop aan als ze in die evaluatiescrum staan."
https://www.msn.com/nl-nl(...)3f40f82a10bed7&ei=32Ik vind voetbal over het algemeen veel te conservatief. Dat wil niet zeggen dat je alles uit andere sporten moet kopiëren. Dit lijkt me ook allemaal voor de bühne. Rare fratsen.
[ Bericht 15% gewijzigd door tong80 op 16-09-2024 18:47:53 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !