Vraag het dan gewoon aan je huisarts?quote:Op zondag 15 september 2024 19:13 schreef phpmystyle het volgende:
Hebben jullie ervaring met huisartsen die dit (niet) voorschrijven?
In casus mijzelf: geen ernstig overgewicht, 95kg op 1,81
Ik raak de kilo's niet kwijt.
Het liefst haal ik dit via de huisarts omdat de kosten lager zijn, via het alternatieve kanaal is het 5 maal d uurder.
Kosten bij Blue clinic (UK) zijn ¤921
Je BMI is hooguit hoog, niks 'ernstig overgewicht'.quote:Op zondag 15 september 2024 19:13 schreef phpmystyle het volgende:
Het liefst haal ik dit via de huisarts omdat de kosten lager zijn, via het alternatieve kanaal is het 5 maal d uurder.
quote:Op zondag 15 september 2024 19:19 schreef BE het volgende:
[..]
Je BMI is hooguit hoog, niks 'ernstig overgewicht'.
Iig by far niet genoeg om dit voorgeschreven te krijgen als je niet ook diabetes hebt.
Dus dat wordt lappen. Of toch een ruggegraat kweken, sporten en je kaken op elkaar!
Al gedaan. Zal morgen wel antwoord op komen. Heb er bij vermeld dat ik op de hoogte ben van alle zaken rondom dit medicijn, en ik ook niet op zoek ben naar een moreel oordeel.quote:Op zondag 15 september 2024 19:18 schreef maily het volgende:
[..]
Vraag het dan gewoon aan je huisarts?
Ik schrijf ook dat ik geen ernstig overgewicht heb.quote:Op zondag 15 september 2024 19:19 schreef BE het volgende:
[..]
Je BMI is hooguit hoog, niks 'ernstig overgewicht'.
Iig by far niet genoeg om dit voorgeschreven te krijgen als je niet ook diabetes hebt.
Dus dat wordt lappen. Of toch een ruggegraat kweken, sporten en je kaken op elkaar!
Hmm. Een probleem moet eerst totaal geëscaleerd zijn?quote:Op zondag 15 september 2024 19:29 schreef Peppert het volgende:
95 kg en 1,81. We hebben het hier over een klein buikje. Nee, dat wordt hem 555% niet.
Al geprobeerd om voor een langere periode steeds wat meer kcal te verbranden dan je eet en drinkt?quote:Op zondag 15 september 2024 19:13 schreef phpmystyle het volgende:
Ja. Ik ben iemand die veel fysiek bezig is, zwemmen, MTB, lopen. Dat is het probleem niet.quote:Op zondag 15 september 2024 19:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Al geprobeerd om voor een langere periode steeds wat meer kcal te verbranden dan je eet en drinkt?
Goedzo.quote:Op zondag 15 september 2024 19:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Al gedaan. Zal morgen wel antwoord op komen. Heb er bij vermeld dat ik op de hoogte ben van alle zaken rondom dit medicijn, en ik ook niet op zoek ben naar een moreel oordeel.
Ik verwacht 0 op het rekest
Gebruik kleinere bordjes. En eet dus alleen van die bordjes.quote:Op zondag 15 september 2024 19:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja. Ik ben iemand die veel fysiek bezig is, zwemmen, MTB, lopen. Dat is het probleem niet.
Maar mijn eetlust is soms gewoon te groot. Of ik eet teveel, en pas na 20 minuten merk ik dat ik verzadigd ben.
Er is geen laag hangend fruit te plukken.
Kleinere porties eten.quote:Op zondag 15 september 2024 19:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja. Ik ben iemand die veel fysiek bezig is, zwemmen, MTB, lopen. Dat is het probleem niet.
Maar mijn eetlust is soms gewoon te groot. Of ik eet teveel, en pas na 20 minuten merk ik dat ik verzadigd ben.
De gezondheidszorg is over het geheel gezien niet preventief ingericht. Ze kunnen niet alles gaan vergoeden voor elke gassie die wat kilo's wil afvallen. Voor gezondheidszorg is al 115 miljard dollar per jaar begroot op de overheidsbegroting. Als men voor iedereen die wat wil afvallen semaglutide en andere middelen gaat vergoeden uit publieke middelen dan escaleren de kosten een veelvoud. Daarnaast is het bedoeld voor diabetespatiënten en tenzij een overvloed is aan levering van het middel moeten figuren als jij van die handel afblijven. De Deense farmaceut Novo Nordisk heeft nog voor jaren een patent op de door hun ontwikkelde medische stof semaglutide en tot die tijd blijft het een vrij duur product. Als de patent afloopt over 7-10 jaar dan wordt het een generiek medicijn waar een heel scala aan fabrikanten mee aan de haal kan.quote:Op zondag 15 september 2024 19:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hmm. Een probleem moet eerst totaal geëscaleerd zijn?
Laaghangend fruit: langzamer eten.quote:Op zondag 15 september 2024 19:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb een deja vu..quote:Op zondag 15 september 2024 19:13 schreef phpmystyle het volgende:
Waar is "gewoon purgeren" gebleven?quote:Op zondag 15 september 2024 19:43 schreef kwiwi het volgende:
Heb soms het idee dat mensen denken dat zulk spul een missende ruggengraat creëert. Je kunt toch niet elke keer naar die middelen grijpen wanneer je na gebruik ongetwijfeld weer aankomt omdat je gewoon teveel eet?
Je beseft dat dit niet zomaar een prikje is met wat water in? Dat het stevige bijwerkingen kan hebben en zelfs serieuze problemen kan geven? En dat als jij je eetstijl niet mee aanpast het totaal niet gaat werken?quote:Op zondag 15 september 2024 19:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Al gedaan. Zal morgen wel antwoord op komen. Heb er bij vermeld dat ik op de hoogte ben van alle zaken rondom dit medicijn, en ik ook niet op zoek ben naar een moreel oordeel.
quote:Op zondag 15 september 2024 19:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je beseft dat dit niet zomaar een prikje is met wat water in? Dat het stevige bijwerkingen kan hebben en zelfs serieuze problemen kan geven? En dat als jij je eetstijl niet mee aanpast het totaal niet gaat werken?
Dus nee.. iemand die een paar luttele kg te veel weegt zou dit niet mogen voorgeschreven krijgen zolang er tekorten zijn voor de mensen die het echt nodig hebben.
Die krijg je er gratis bij!quote:Op zondag 15 september 2024 19:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik schrijf ook dat ik geen ernstig overgewicht heb.
Dat wordt waarschijnlijk lappen inderdaad, het is niet anders.
Ik ben niet op zoek naar een moreel oordeel.
Nee jij trekt volle zalen met je zielige gedoe dat je zelf nog niet eens 5kg af weet te vallen!quote:Op zondag 15 september 2024 20:43 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een domme kankerdebielen zijn jullie
Wat je zegt ben je zelfquote:Op zondag 15 september 2024 20:43 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een domme kankerdebielen zijn jullie
Ik ook. En terecht.quote:Op zondag 15 september 2024 19:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan ie wat mij part nog steeds.quote:Op zondag 15 september 2024 21:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik ook. En terecht.
De zorg kon wat jou betreft ook kapot vallen drie jaar geleden dus die gaan jou nu echt niet helpen omdat je zelf te weinig discipline hebt
Dan heb ik nieuws voor je: zonder eigen discipline werkt het nietquote:Op zondag 15 september 2024 21:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan ie wat mij part nog steeds.
Ik tik wel ¤1000 af. Het boeit mij ook niet. Als het maar werkt.
Achterlijke
Succes, en benieuwd naar je ervaringen.quote:Op zondag 15 september 2024 21:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan ie wat mij part nog steeds.
Ik tik wel ¤1000 af. Het boeit mij ook niet. Als het maar werkt.
Achterlijke
Ik zou nog even wachten tot een paar jaar na de start van de hype om te kijken of er nog rare verhalen naar boven komen.quote:Op zondag 15 september 2024 21:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Succes, en benieuwd naar je ervaringen.
Mja nee, ik heb ze genoeg gezien bij mijn patiënten.. als ze niets veranderen dan gaat er ook geen kg vanafquote:Op zondag 15 september 2024 22:46 schreef Smart_ass het volgende:
Nou ja, blijkbaar werkt dit medicijn dus wel voor mensen zonder discipline, want dat is de reden dat het zo gewild is. Maar ja, als je er dan weer mee stopt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |