abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214980354
Hebben jullie eigenlijk al nagedacht over de uitvaart van jezelf als je reis naar de eeuwige jachtvelden gaat maken?
Hebben jullie bv al over een playlist nagedacht of de kleur kist?

Ik zelf zou graag gezellige meezinger van Frans Bauer en Koos Alberts ten gehore willen laten brengen, aangezien ik daar al mijn hele leven fan van ben.

Over de kist heb ik nog niet nagedacht, maar een witte lijkt mij wel mooi, aangezien dat mooi zou matchen bij mijn witte kostuum die ik dan graag aan zou willen.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen

[ Bericht 0% gewijzigd door Andre89 op 14-09-2024 19:13:28 ]
pi_214980394
Ik wil graag op een groot houten vlot, op een stapel hout liggen, geen kist. Dan drijf ik af, en kijkt mijn familie en vrienden toe. Als ik vijftig meter ver weg ben, dan spelen ze de volgende plaat:

Bij de eerste uithaal van de zangeres, vuurt een rij boogschutters brandende pijlen op het vlot.
-nee-
pi_214980421
Ik heb mijn Yarden (heet tegenwoordig alweer anders) profiel ingevuld, daarin kan je zeer uitgebreid invullen wat je wilt enzo. Erg handig voor een uitvaartverzekering.
Liep alleen wel steeds tegen de limiet aan van aantal letters dus wss ben ik weer te gedetailleerd :P

Tis omdat ik mijn nabestaanden geen gedoe wil opleveren met "wat zou ze gewild hebben?" En ook een beetje omdat ik anders bang ben dat er toppers muziek gedraaid gaat worden als ik het niet specifiek aangeef :')

Mijn familie kennende zouden ze zo geen idee hebben met wat ik zou willen dat ze eindigen met een gemeente uitvaart en "waarheen lijd de weg" :X

Ik heb het veel aandacht gegeven dit onderwerp. Jaren wist ik niet of ik later begraven of gecremeerd wilde worden. Crematie lijkt me eng, wat als je niet dood bent, maar begraafplaatsen vind ik zo ontzettend onnatuurlijk en bizarre plekken.

De uitkomst was een natuurbegraafplaats met mij in een rieten mand zonder klep. Mijn lichaam in een natuurlijke doek. Dat lijkt mij het mooiste.
Twiddel
pi_214980425
Natuur-begrafenis of gewone begravingsplaats of fik erin en daarna ergens uitstrooien..

Welk wil je..

Vooraf kan je van alles bedenken voor de juiste prijs.
Maar ik zou lekker alles in wit. Gasten ook in witte pak aan.

Geen janken, alleen feesten en lachen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_214980669
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2024 18:43 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb mijn Yarden (heet tegenwoordig alweer anders) profiel ingevuld, daarin kan je zeer uitgebreid invullen wat je wilt enzo. Erg handig voor een uitvaartverzekering.
Liep alleen wel steeds tegen de limiet aan van aantal letters dus wss ben ik weer te gedetailleerd :P

Tis omdat ik mijn nabestaanden geen gedoe wil opleveren met "wat zou ze gewild hebben?" En ook een beetje omdat ik anders bang ben dat er toppers muziek gedraaid gaat worden als ik het niet specifiek aangeef :')

Mijn familie kennende zouden ze zo geen idee hebben met wat ik zou willen dat ze eindigen met een gemeente uitvaart en "waarheen lijd de weg" :X

Ik heb het veel aandacht gegeven dit onderwerp. Jaren wist ik niet of ik later begraven of gecremeerd wilde worden. Crematie lijkt me eng, wat als je niet dood bent, maar begraafplaatsen vind ik zo ontzettend onnatuurlijk en bizarre plekken.

De uitkomst was een natuurbegraafplaats met mij in een rieten mand zonder klep. Mijn lichaam in een natuurlijke doek. Dat lijkt mij het mooiste.
Handig.
Kun je daar ook invullen welke gasten je absoluut niet op je begrafenis wil hebben?
Zo krijg ik nog van een paar familieleden een behoorlijk geldbedrag en het lijkt me vanzelfsprekend dat ik niet op deze ongenode gasten zit te wachten.
  zaterdag 14 september 2024 @ 19:45:45 #6
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_214981011
Ik wil in een raket naar Mars geschoten worden - ver weg van dit saaie gepeupel hier :W
"Hoka Hey!"
pi_214981526
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2024 19:16 schreef Andre89 het volgende:

[..]
Handig.
Kun je daar ook invullen welke gasten je absoluut niet op je begrafenis wil hebben?
Zo krijg ik nog van een paar familieleden een behoorlijk geldbedrag en het lijkt me vanzelfsprekend dat ik niet op deze ongenode gasten zit te wachten.
Ik neem aan dat je dat wellicht bij "wat ik verder nog kwijt wil" kan invullen.
Twiddel
pi_214981667
Afgesproken dat ik mij hier niet mee bemoei want het is 'hun' afscheid
  zaterdag 14 september 2024 @ 20:29:33 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214981715
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 19:45 schreef matspontius het volgende:
Ik wil in een raket naar Mars geschoten worden - ver weg van dit saaie gepeupel hier :W
Iets zegt me dat het daar nóg saaier is…
pi_215167303
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2024 20:26 schreef opgebaarde het volgende:
Afgesproken dat ik mij hier niet mee bemoei want het is 'hun' afscheid
Bij mij komt dat niet vanuit "hun" maar ik zeg dit ook altijd.
Doe wat goed voelt voor jullie, ik ben er toch niet meer.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_215174482
quote:
17s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 14:38 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Bij mij komt dat niet vanuit "hun" maar ik zeg dit ook altijd.
Doe wat goed voelt voor jullie, ik ben er toch niet meer.
In grote lijnen eens, al hoop ik ergens wel dat er toch iets van een "after life" bestaat. Ik vind het wel een mooi idee dat al je overleden geliefden daar dan ook weer zouden zijn. Ik snap de troostende factor van zulke gedachten wel.
pi_215902405
Mijn begrafenis / crematie interesseert mij eigenlijk geen biet. Ik ben dan toch dood, wat kan het mij schelen wat er met mijn stoffelijk overschot gebeurd?

Wat dat betreft ben ik het eens met Maarten van Rossum. Dump mijn lijk maar in de vuilnisbak.
pi_215902602
Ik krijg een islamitische begrafenis. Lekker sober. Ik word gewassen en in een wit gewaad gekleed. Dan vliegt mijn lichaam naar Turkije en word ik daar begraven, tussen de bergen, mooie bomen, fijne vogels etc.
Vermoedelijk huilen enkele mensen, daarna gaat iedereen naar een verzamelplaats en krijgen ze eten. Als ze echt van mij houden doen ze dat op dag 3, 7 en 40 ook. Ik hoop dat ik later overlijd als ik daar al ben, dat scheelt de anderen veel geld.

Thats all.

Ik krijg wel immense stress als iemand overlijdt bij ons. De emoties zijn zo intens, het is zo druk en alles gaat zo snel.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 23:38:18 #14
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_220805783
Even een topickick.
Ik keek vandaag televisie en ik zag dat ze een kijkje namen in een stoomtrein. En toen ze het luikje van de vuurkast opendeed, zag ik helse vlammen. Dus is iemand wel eens op het idee gekomen om zich te laten cremeren in een stoomlocomotief? En dan dient diegene als brandstof om de trein te laten rijden. Hoe kicken zou dat zijn! :D

Helaas mag het weer officieel niet. Maar waarom zijn die flauwe regeltjes er? :P

[ Bericht 12% gewijzigd door Claude_Viole op 16-05-2026 00:20:48 ]
pi_220981990
Gezien ik een paar jaar terug een bijna dood ervaring heb gehad heb ik destijds al heel veel geregeld, lees: genoteerd en besproken met naasten. Zo af en toe bekijken we met elkaar of dit nog actueel is, dat geldt ook andersom. Ik weet wat de naasten willen. Het zijn nooit de leukste onderwerpen om te bespreken maar wel goed. Het leven kan immers kort zijn en zomaar voorbij, dus je moet er over nagedacht hebben vind ik.
  zondag 7 juni 2026 @ 20:28:06 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220982016
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 21:31 schreef Servieskast het volgende:
Ik krijg een islamitische begrafenis. Lekker sober. Ik word gewassen en in een wit gewaad gekleed. Dan vliegt mijn lichaam naar Turkije en word ik daar begraven, tussen de bergen, mooie bomen, fijne vogels etc.
Vermoedelijk huilen enkele mensen, daarna gaat iedereen naar een verzamelplaats en krijgen ze eten. Als ze echt van mij houden doen ze dat op dag 3, 7 en 40 ook. Ik hoop dat ik later overlijd als ik daar al ben, dat scheelt de anderen veel geld.

Thats all.

Ik krijg wel immense stress als iemand overlijdt bij ons. De emoties zijn zo intens, het is zo druk en alles gaat zo snel.
Word je in Turkije op een begraafplaats begraven of in de natuur?

Edit: weet niet of Servieskast nog post.
pi_220982069
ik heb niks geregeld maar wat mij betreft gooien ze mij bij het grofvuil en doen ze wat leuks met het geld
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220993788
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Word je in Turkije op een begraafplaats begraven of in de natuur?

Edit: weet niet of Servieskast nog post.
Op een begraafplaats omringd door bergen.

We doen toch maar NL. Het is teveel gedoe voor de nabestaanden.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 17:22:03 #19
483584 incel
they/them
pi_220995377
Dat is het laatste waar ik me druk om maak (ben er toch niet bij)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')