Vorig jaar hebben wij een escaperoomachtig adventskalenderiets gedaan. Erg leuk, maar niet twee keer achter elkaar ben ik bang. Daarnaast merkte ik dat met name mijn jongste sommige dingen echt nog wel te pittig vond.
Dit jaar zitten we, zoals het er nu naar uit ziet, met drie pubers (waarvan er 1 om de week bij is) en 2 volwassenen. de oudste puber wordt 18 in december en de oudste volwassene is ook al jarig in die tijd. Het lijkt me leuk om zelf een adventskalender samen te stellen, zodat ik met iedereen rekening kan houden.
Maar wat is nu praktisch? Ik kom niet weg met van die kleine zakjes, zeker niet als ik het wil combineren (het moge duidelijk zijn dat er een versnapering moet komen voor de oudste puber zodra hij 18 is), maar 24 grote dozen passen ook niet in huis. Ga ik voor elke dag een cadeautje voor iedereen, of verdeel ik de dagen en is het altijd maar weer afwachten of je wat krijgt?
Dit bevalt me eigenlijk wel, ondanks dat het niet past, maar dan vooral omdat ik denk dat de katten het echt super zouden vinden om uiteindelijk zo'n bouwsel te hebben
![5bd306ea1708c371cf6f1641209cf738.jpg?f=xxxl]()
Dit is denk ik meer praktisch:
![adventcalendardiy-carrousel2.jpg.webp]()
En dan eventueel als het cadeautje iets groter is, een verstopplaats op een briefje erin zetten ofzo?
Maar wat zijn dat leuke dingen om erin te stoppen?
• Chocoladeletters op 5 december
• Iets lekkers en speciaals om te drinken
• Een recept voor een lekker gerecht om die dag te maken (en dan stiekem de ingredienten al in huis hebben natuurlijk)
• Een leuk spelletje
• Een Pathe-thuiscode om samen een film te kijken (met popcorn of iets dergelijks)
Conclusie: Ik heb wel een idee, maar ik mis eigenlijk nog input. En aangezien ik dacht "er zijn vast meer mensen die zoiets willen", wellicht kunnen we met zijn allen nadenken?