abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 september 2024 @ 09:18:02 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_214966812
Vorig jaar hebben wij een escaperoomachtig adventskalenderiets gedaan. Erg leuk, maar niet twee keer achter elkaar ben ik bang. Daarnaast merkte ik dat met name mijn jongste sommige dingen echt nog wel te pittig vond.

Dit jaar zitten we, zoals het er nu naar uit ziet, met drie pubers (waarvan er 1 om de week bij is) en 2 volwassenen. de oudste puber wordt 18 in december en de oudste volwassene is ook al jarig in die tijd. Het lijkt me leuk om zelf een adventskalender samen te stellen, zodat ik met iedereen rekening kan houden.

Maar wat is nu praktisch? Ik kom niet weg met van die kleine zakjes, zeker niet als ik het wil combineren (het moge duidelijk zijn dat er een versnapering moet komen voor de oudste puber zodra hij 18 is), maar 24 grote dozen passen ook niet in huis. Ga ik voor elke dag een cadeautje voor iedereen, of verdeel ik de dagen en is het altijd maar weer afwachten of je wat krijgt?

Dit bevalt me eigenlijk wel, ondanks dat het niet past, maar dan vooral omdat ik denk dat de katten het echt super zouden vinden om uiteindelijk zo'n bouwsel te hebben :@

Dit is denk ik meer praktisch:

En dan eventueel als het cadeautje iets groter is, een verstopplaats op een briefje erin zetten ofzo?

Maar wat zijn dat leuke dingen om erin te stoppen?

• Chocoladeletters op 5 december
• Iets lekkers en speciaals om te drinken
• Een recept voor een lekker gerecht om die dag te maken (en dan stiekem de ingredienten al in huis hebben natuurlijk)
• Een leuk spelletje
• Een Pathe-thuiscode om samen een film te kijken (met popcorn of iets dergelijks)

Conclusie: Ik heb wel een idee, maar ik mis eigenlijk nog input. En aangezien ik dacht "er zijn vast meer mensen die zoiets willen", wellicht kunnen we met zijn allen nadenken?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214967073
https://i.imgur.com/ETYdgoC.jpg Sinterklaas brengt elk jaar(op 1 december in zijn schoen) een kalender voor mijn man. Allemaal verschillende genummerde pakjes.

Idee om er in te stoppen:
Lekkere warme sokken 🧦, sjaal, handschoenen
Geurtje, zeep, douchegel
Lekker (mix) drankje
Boek

Je zou ook Moppe kastjes van de ikea kunnen kopen, beschilderen en nummeren en daarin de cadeautjes of verwijzing naar de vindplaats van de cadeautjes kunnen stoppen. ~:)

Niet vergeten ook iets voor de katten er in te stoppen. (snoepjes, speeltjes, catnip, krabplank)

[ Bericht 9% gewijzigd door valentijn101 op 13-09-2024 10:13:21 ]
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 13 september 2024 @ 10:11:49 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_214967245
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:52 schreef valentijn101 het volgende:

Niet vergeten ook iets voor de katten er in te stoppen.
Goede!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214968487
Echt heel leuk en creatief O+
  vrijdag 13 september 2024 @ 16:01:25 #5
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_214970068
Ik gebruik de laatste jaren een houten huis met lades voor kind en daar stop ik een briefje met nummer in als ik een groter cadeautje wil geven en dan is er een stapeltje cadeautjes ook genummerd.

Andere manieren van de afgelopen jaren:

Doe dingen zoals schaatsen, koekjes bakken, kerstliedjes bingo, slapen onder de kerstboom maar ook kerst pyjama, kerst puzzel, kerst ornament, ugly Christmas sweater etc.

Allemaal boeken met thema kerst.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 14 september 2024 @ 11:25:22 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_214976676
Even volgen, wil wel eens een poging wagen :Y
  zaterdag 14 september 2024 @ 11:47:44 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_214976868
Ik ben inmiddels druk bezig met het ontwerpen van stickers voor mijn doosjes. Gewoon vrij simpel met verschillende kleurtjes en verschillende lettertypes. Dan kan ik daarna verzinnen wat er in gaat. In sommige gevallen zal het inderdaad iets zijn wat er niet in past, maar dan komt het er naast te liggen zeg maar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215097236
Wat leuk dit O+

Ik kies voor mijn dochters dit jaar ook voor het eerst voor een adventskalender waarbij ik zelf de vakjes vul. Ik heb een dik kartonnen kerstboom via Vinted gescoord met 24 vakjes, waarvan ik steeds één vakje voor 2 kinderen vul. Leuke uitdaging wel want alleen kleinigheidjes dus. Alleen mijn meiden zijn 6 en 7 dus zitten in een hele andere leeftijdscategorie, aan mijn input heb je dan ook helemaal niks (tenzij jouw kinderen van dingen als fidget frutsels, makeupjes en sierraden houden, haha).

Even wat dingen die in mij opkomen, misschien zit er nog iets voor je tussen:
- Een gadget voor hun telefoon, bijvoorbeeld een houder, een telefoonkoord, een hoesje?
- Een gezichtsmaskertje
- Een spelletjes voor een gameconsole (als jullie die hebben)
- Een tegoedkaart voor Itunes of maar net waar ze into zijn
- Leuk likeur of cocktailglas ofzo (eventueel met drankje erbij)
- Sleutelhanger (of is dat niet leuk meer op die leeftijd?)
- Grappige badspons
- Leuk spelletje voor bijvoorbeeld het gezin (Zoiets ofzo: https://www.hema.nl/cadea(...)y-time-61160213.html)
- Een breinbreker (zoals een rubik's cube)
- Grappige bieropener
- Een leuk leesblad
pi_215097849
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 10:47 schreef Schanu het volgende:
(tenzij jouw kinderen van dingen als fidget frutsels, makeupjes en sierraden houden, haha).

Mijn oudste heeft wel langer haar dan ik, dus misschien voor de gein zo'n crunchie of hoe heet het :P

Ik heb een aantal goedkope kleine spelletjes kunnen vinden die ik ga verdelen. Ik heb bedacht dat ik voor mijzelf een nieuw horlogebandje erin ga doen (heb een goede website gevonden waar ze de echte Garmindingen hebben en eentje op voorraad is wel prettig :P )

Verder zat ik inderdaad te denken aan iets van een bon om met zijn allen naar de bios te gaan ofzo. Het idee is om gewoon wat meer samen te kunnen doen. Vooral om dat de extrapuber bijna elke avond dat hij hier is de hort op is, maar ondertussen ook snakt om dingen met zijn vader te doen. Dus de dag dat hij 18 wordt gaat ie sowieso met zijn vader al naar een bandje. Leukste is om dan elders in de kalender nog wel iets extra's te doen wat ie alleen met papa kan doen ook. Ik werk zelf niet fulltime, dus voor mij is het makkelijker om wat alleen met kind 1 of 2 te doen of met zijn drietjes. Bovendien zijn die in de avond bijna nooit weg ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215100363
Ik heb een website gevonden die een proefpakket met 10 bakjes koffiebonen van 100 gram heeft. *O* Nog maar 14 vakjes te vullen. :lijstje:
  donderdag 26 september 2024 @ 18:02:32 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_215100384
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2024 17:59 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb een website gevonden die een proefpakket met 10 bakjes koffiebonen van 100 gram heeft. *O* Nog maar 14 vakjes te vullen. :lijstje:
Linkje O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215100414
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:55:25 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_215218722
Inmiddels heb ik de 'omverpakking' besteld.

Ik ben al een heel eind met de vulling, moet eigenlijk alleen voor mijn eigen kinderen en mijzelf nog wat vinden :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215378330
Ik kocht ooit een houten adventskalender met van die minivakjes (1,5 bij 2 cm ofzo). Totaal niet praktisch voor spulletjes dus. Ik doe in elk vakje een briefje. Doel van de adventskalender is vooral een gezellige tijd samen (de Sinterklaas tijd is voor verwennen met spullen). Dus ik kijk van te voren op de kalender op welke dag/datum er meer/minder tijd is en verdeel dan de activiteiten/cadeautjes, zoals:
- we gaan naar het tuincentrum en je mag een kerstbal uitkiezen (traditie O+)
- boswandeling met warme chocolademelk
- eten met kaarslicht
- bruisbal
- we bakken iets lekkers voor kerst
- we maken/schrijven kerstkaarten
- soms kocht ik een doosje (kerst) Lego en verdeelde die over een aantal vakjes

Dit jaar heb ik het te druk, dus komt er 'gewoon' een gekochte kalender. Ik ben benieuwd hoe dat ontvangen wordt door kind.
pi_215378640
Op 1 december wordt er een Sinterklaas ontbijtmand bezorgd. Nog 13 vakjes te vullen. *O*
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:08:18 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_215378819
Ik heb alle vakjes vol *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 26 november 2024 @ 21:21:03 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_215691713
En alle doosjes zijn gevouwen, in elk doosje zit een gedichtje wat gaat over het cadeautje (soms dus meerdere gedichtjes per dag).

Wat een werk. Maar ik kan niet wachten tot het zondag is :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215693062
Oh shit, een gedicht. Dat moet ik nog doen. :lijstje: (ben ik niet goed in :N )
pi_215708633
Gedicht gevonden. Decemberkalender kraslot erbij. Ik ben klaar. Zondagmorgen naar beneden sluipen en alle pakjes op de kast zetten. <O) 8} O+
  Manager PR/Moderator donderdag 28 november 2024 @ 20:02:22 #20
269689 crew  Viv
pi_215709930
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 november 2024 21:21 schreef Troel het volgende:
En alle doosjes zijn gevouwen, in elk doosje zit een gedichtje wat gaat over het cadeautje (soms dus meerdere gedichtjes per dag).

Wat een werk. Maar ik kan niet wachten tot het zondag is :@
:o

Hier zijn de doosjes nog leeg, en heb ik bedacht dat ze ook nog lang niet allemaal gevuld hoeven te zijn op 1 december. :@

En ik maak maar één gedicht, voor Sinterklaas. <O)
pi_215710100
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:02 schreef Viv het volgende:

[..]

Hier zijn de doosjes nog leeg, en heb ik bedacht dat ze ook nog lang niet allemaal gevuld hoeven te zijn op 1 december. :@

:o Nog niet gevuld :o (heb je backup pepernoten, muizen, kikkers voor het geval je niets vind om er in te stoppen?)
  donderdag 28 november 2024 @ 20:20:46 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_215710105
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:02 schreef Viv het volgende:

[..]

Vergeet niet dat ik niet mobiel ben en dat ik dus allesnruim op tijd af wilde hebben. Dat scheelt wel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Manager PR/Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 08:44:01 #23
269689 crew  Viv
pi_215753755
Op 1 december stonden hier de eerste twee doosjes klaar, inmiddels t/m 6 december. 8-)

Ik wist tot voor kort nog niet wat ik erin zou doen, maar heb inmiddels een paar beoogde schoencadeautjes ingezet. Bijvoorbeeld een pakje met 12 verschillende washitape-rolletjes, daar vul ik nu 4 doosjes mee. :Y)
  Manager PR/Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 08:47:19 #24
269689 crew  Viv
pi_215753764
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:20 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
:o Nog niet gevuld :o (heb je backup pepernoten, muizen, kikkers voor het geval je niets vind om er in te stoppen?)
Heb ik wel, maar wilde het graag zonder etenswaren doen. Onze dochter snoept alleen op zaterdag (is een Zweedse traditie) en op verjaardagen en feestdagen, dus dan is het ook zo sneu om steeds iets uit te pakken wat ze vervolgens moet bewaren. ;)
  dinsdag 3 december 2024 @ 09:41:04 #25
35189 Troel
scherp en bot
pi_215754126
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 08:47 schreef Viv het volgende:

[..]
Heb ik wel, maar wilde het graag zonder etenswaren doen. Onze dochter snoept alleen op zaterdag (is een Zweedse traditie) en op verjaardagen en feestdagen, dus dan is het ook zo sneu om steeds iets uit te pakken wat ze vervolgens moet bewaren. ;)
Lijkt me een prima traditie!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')