Heb je het idee dat deze issues die je noemt de triggers zijn?quote:Op zaterdag 14 september 2024 09:40 schreef Cupfighter het volgende:
De laatste dagen gaat het beroerd, veel aanvallen gehad, mede daardoor niet overgewerkt gisteren bij drukte, ik doe dat eigenlijk altijd maar donderdagnacht amper geslapen en ik was echt moe, ik wou het eigenlijk wel maar heb voor mezelf gekozen en een grens getrokken, op het werk vonden ze dat geen probleem, het was einde werktijd dus ik mag gaan maar het is tegen mijn principe om dingen niet af te maken op het werk
Daarnaast ligt mijn broer in het ziekenhuis , leek niet ernstig maar is het helaas wel geworden, hij heeft een lekkende hartklep en moet binnenkort geopereerd worden, een open hart operatie en dat is een zware ingreep
De kwestie op de inloop is eigenlijk opgelost, dat iemand getriggert is door een verhaal van mij is niet mijn schuld, ik kan komen wanneer ik wil en hoef me niet aan diegene aan te passen dat vonden hun niet eerlijk
Ja ik denk wel dat het triggers zijn.quote:Op zaterdag 14 september 2024 19:42 schreef greysbones het volgende:
[..]
Heb je het idee dat deze issues die je noemt de triggers zijn?
Over je werk, misschien wat minder hard zijn voor jezelf mbt tot het niet af zijn van iets.
En hopelijk gaat de operatie goed bij je broer
Sterkte 😘
Het enige wat ik hier op kan zeggen isquote:Op zondag 22 september 2024 11:31 schreef Cupfighter het volgende:
Er is in het vorige draadje veel gesproken over mijn keuzes voor dames die een stuk jonger zijn dan mij zelf en ook de keuzes voor het type vrouwen die ik aantrek.
Ik probeer dit nu voor mezelf op een rij te zetten
Terugkijkend op mijn verleden is dit waarschijnlijk ontstaan op de middelbare school waar ik regelmatig gepest ben, ook door meiden, vaak ik de hogere klassen dan ik zelf zat, een vriendin had ik niet, de eerste kreeg ik pas op mijn 21e en dat was wel een dame die ouder dan ik zelf was, 27 namelijk.
Dat was ook de eerste dame met wie ik intiem wat had, en daar versta ik ook zoenen onder, ik had dat voor die tijd nog nooit gedaan simpelweg omdat ik enorm onzeker en verlegen was en dames/meiden me niet echt zagen staan, meiden zagen en merkte dat dus ik was een gemakkelijk mikpunt en ook toen al viel ik op meisjes die het tegenovergestelde van ik zelf waren, zelfverzekerd en mooier dan gemiddeld met een sexy uitstraling.
Ik ben blijven hangen, ik ben ouder geworden en ook wat zekerder al is dat nog steeds niet mijn beste punt, de leeftijd waar ik op val blijft echter wel veel jonger dan ik zelf en ik blijf op types vallen die tegenovergesteld zijn aan mij en in principe niet bij me passen omdat ze over me heen gaan lopen en mijn grenzen over gaan, begrijp me niet verkeerd dat doe ik zelf grotendeels maar het is wel ontstaan uit mijn jeugd.
Ik ben over het algemeen iemand die eerder probeert het een ander naar zijn zin te maken zelfs als het ten koste gaat van mezelf, als ik mensen leuk vind gaan die grenzen nog verder dus als ik verliefd ben op iemand dan is het denk ik wel duidelijk wat er dan mis gaat, zeg wel dat ik nu grenzen trek al is dat vaak wel laat en volgens sommige veel te laat.
Melanie, de rode draad in mijn aanvallen is zo vaak en zo hard over die grenzen heengegaan maar ik liet het ook gebeuren omdat ik mijn grenzen of niet aan gaf of steeds verlegde want ze was zo mooi en ze was zo lief.
Melanie en ik, beide borderline, ik veel in mezelf gekeerd en zij meer naar buiten toe, Melanie liet zich wel horen als het niet wou zoals zij wou dat het liep en als je het niet wou horen dan ging ze wel meppen of met dingen gooien, ander wapen was manipulatie, "dan pleeg ik toch zelfmoord" was een van haar zinnetjes als ik zei dat ik dingen niet leuk vond die ze deed, krassen in haar armen was daar ook een onderdeel van, en ze heeft ook wel pogingen tot suicide gedaan maar die leken toen meer een roep om aandacht dan werkelijk een suicide poging.
Nu vragen mensen zich misschien af wat was er dan zo leuk aan Melanie, nou, ze was erg spontaan/impulsief en deed graag dingen die direct dus in haar opkwamen, terwijl ik graag dingen overdenk, dat maakte dat ik met haar dingen heb gedaan die ik zelf alleen waarschijnlijk nooit gedaan zou hebben, Melanie was in vrolijke buien echt een losbol en dat vond ik erg leuk aan haar, haar onvoorspelbaarheid vond ik regelmatig ook leuk.
De keerzijde van haar gedrag drukt denk ik wel een grotere stempel, Melanie kon ook erg depressief zijn, had regelmatig ook last van een soort hoogmoedswaanzin en had overduidelijk Borderline
Los van het Melanie trauma zou ik graag verdieping willen in het feit dat ik dames kies die best destructief voor me zijn, het is toch vreemd dat ik regelmatig nog terug verlang naar die stagiere op de inloop die ook dingen heeft gedaan die niet konden, waarom is dat toch dat ik er toch terug naar verlang?
Ik zet geen stappen in de richting om het contact weer met haar weer aan te halen maar ik neig er wel naar toe en ik ben misschien te eerlijk dat als ik zeg dat ik dan iedereen tegen me ga krijgen in de omgeving een grote rem is om dat te doen.
Hierin zijn zeker ook nog stappen te maken waar misschien therapeutisch wat aan gedaan kan worden zodat ik mezelf niet in de problemen breng steeds want ik ben geen slachtoffer ik maak mezelf steeds slachtoffer door mijn eigen beslissingen in keuzes.
De enige die dat kan omdraaien ben ik zelf
Ik wil best aan de slag maar wel door middel van therapie, ik krijg dat alleen niet voor elkaar vrees ikquote:Op zondag 22 september 2024 19:29 schreef greysbones het volgende:
[..]
Het enige wat ik hier op kan zeggen is
Zolang jij niet van jezelf houdt
En jezelf op 1 zet
Zul je de verkeerde mensen aantrekken
Ook een slachtofferrol kun je bewust/onbewust in stand houden omdat dit nu eenmaal hetgeen is dat je kent en hoe gek het ook klinkt, je veilige plek.
Eruit stappen is veel zwaarder dan erin blijven,
Eruit stappen heeft natuurlijk veel meer voordelen
Maar dan moet je wel je veilige plek opgeven en aan de slag
begrijpelijkquote:Op zondag 22 september 2024 22:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik wil best aan de slag maar wel door middel van therapie, ik krijg dat alleen niet voor elkaar vrees ik
Wat heb je dan precies in je hoofd ?quote:Op zaterdag 28 september 2024 17:44 schreef Cupfighter het volgende:
Mijn broer is inmiddels weer thuis, hij krijgt dinsdag een mri scan waarop ze hopen te kunnen zien of een ingreep wel of niet nodig is of dat medicatie voldoende kan zijn
In mijn hoofd is het wat onrustig gisteren en eergisteren flink wat aanvallen gehad, oorzaak is dat ik iets in mijn gedachte heb maar dat is niet goed voor me soort discussie tussen gevoelens en verstand dus
Contact zoeken met K(de stagiere) waarmee ik een relatie heb gehad.quote:Op zondag 29 september 2024 21:57 schreef greysbones het volgende:
[..]
Wat heb je dan precies in je hoofd ?
Heb je enig idee waarom dit nu opspeelt ?quote:Op zondag 29 september 2024 22:03 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Contact zoeken met K(de stagiere) waarmee ik een relatie heb gehad.
En nee ik weet dat ik niet moet doen en ik ga het ook niet doen maar het zorgt wel voor onrust in mijn hoofd
Ik wilde dat niet schrijven omdat het dan wellicht een stuk botter overkomt dan ik het bedoel, maar ik word inderdaad een beetje simpel van het hele 'ik wil hulp' maar vervolgens wel steeds zélf beren op de weg wíllen gooien. Wil je dan écht hulp vraag ik me af.quote:Op maandag 30 september 2024 12:10 schreef greysbones het volgende:
[..]
Heb je enig idee waarom dit nu opspeelt ?
Je lijkt veel te verzanden in een soort zelfdestructie ( geen verwijt) of destructief gedrag
Hoe staat het met de eventuele therapie ?
Willen gooien?quote:Op maandag 30 september 2024 12:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik wilde dat niet schrijven omdat het dan wellicht een stuk botter overkomt dan ik het bedoel, maar ik word inderdaad een beetje simpel van het hele 'ik wil hulp' maar vervolgens wel steeds zélf beren op de weg wíllen gooien. Wil je dan écht hulp vraag ik me af.
Het lijkt mij heel onlogisch dat hij geen hulp wilt. Het lijkt mij meer te maken hebben met angst dat niemand hem wilt begrijpen. Als hij zijn hele leven lang worstelt met zichzelf en meerdere keren gelazer heeft gehad met de GGZ, kan ik mij wel voorstellen dat hij het idee krijgt dat niemand het hem gunt dat hij zich gelukkig kan voelen.quote:Op maandag 30 september 2024 12:22 schreef CoolGuy het volgende:
Wil je dan écht hulp vraag ik me af.
Ik heb contact met ze gezocht vorige week, als ik binnen 2 weken niets gehoord moet ik weer contact opnemenquote:Op maandag 30 september 2024 12:10 schreef greysbones het volgende:
[..]
Heb je enig idee waarom dit nu opspeelt ?
Je lijkt veel te verzanden in een soort zelfdestructie ( geen verwijt) of destructief gedrag
Hoe staat het met de eventuele therapie ?
Ik was eerlijk gezegd al bang te typen wat mijn gedachten waren want ik wist dat ik er commentaar op zou krijgen maar het zijn gedachten, je hebt alle recht op kritiek als ik daadwerkelijk de stap zou zetten om K op te zoeken maar dat is ook niet mijn plan, wat ik wou aangeven is dat de strijd tussen verstand en gevoel de oorzaak was van onrust en aanvallen en ik zeg eerlijk dat ik soms ook moe word van mezelf en denk kom op laat die K toch los en denk niet meer aan haar.quote:Op maandag 30 september 2024 12:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik wilde dat niet schrijven omdat het dan wellicht een stuk botter overkomt dan ik het bedoel, maar ik word inderdaad een beetje simpel van het hele 'ik wil hulp' maar vervolgens wel steeds zélf beren op de weg wíllen gooien. Wil je dan écht hulp vraag ik me af.
Naja, commentaar....ja, ja dat is inderdaad wel wat het is. Dat klopt. En dat komt omdat ik me niet zo goed kan inleven in jouw situatie, omdat ik dan denk 'ja, als ik hulp wil en wat ik zéker niet moet doen in die in die situatie is drugs gebruiken want dat verkleint mijn kans op de hulp die ik wil', dan is mijn eerstvolgende actie niét drugs gebruiken.quote:Op maandag 30 september 2024 16:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik was eerlijk gezegd al bang te typen wat mijn gedachten waren want ik wist dat ik er commentaar op zou krijgen maar het zijn gedachten, je hebt alle recht op kritiek als ik daadwerkelijk de stap zou zetten om K op te zoeken maar dat is ook niet mijn plan, wat ik wou aangeven is dat de strijd tussen verstand en gevoel de oorzaak was van onrust en aanvallen en ik zeg eerlijk dat ik soms ook moe word van mezelf en denk kom op laat die K toch los en denk niet meer aan haar.
Ik wil wel degelijk hulp en wacht op mijn intake gesprek
Ik waardeer je bijdrages in dit topic, en met die drugs was inderdaad heel dom, dat ga ik ook niet meer doen want dat is echt zelfdestructie en verlaagt mijn kans op hulpquote:Op maandag 30 september 2024 16:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Naja, commentaar....ja, ja dat is inderdaad wel wat het is. Dat klopt. En dat komt omdat ik me niet zo goed kan inleven in jouw situatie, omdat ik dan denk 'ja, als ik hulp wil en wat ik zéker niet moet doen in die in die situatie is drugs gebruiken want dat verkleint mijn kans op de hulp die ik wil', dan is mijn eerstvolgende actie niét drugs gebruiken.
Maar, ik kan me niet zo goed verplaatsen in de problematiek die je hebt. Ik ken het simpelweg niet, dus ik weet niet hoe die moeilijkheid is om het 'juiste' te willen doen maar dan toch iets anders doen of daar op z'n minst toe verleid worden, binnen deze context.
Maar dat is vooral mijn manco, en dus niet jouw manco, dus ik zou het niet als kritiek opvatten, al was het dat wel, maar dat ligt vooral aan mijn gebrek om me niet in die situatie te kunnen verplaatsen. Dus laat mij maar lullen, jij weet wel beter, moet je maar denken.
En wat dan nog? Inderdaad heeft hij alle recht van kritiek op jou, want hij heeft net als iedereen recht op vrijheid van meningsuiting. Mensen mogen van jou vinden wat ze willen. En vanaf dat punt stopt hun invloed op jouw leven.quote:Op maandag 30 september 2024 16:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik was eerlijk gezegd al bang te typen wat mijn gedachten waren want ik wist dat ik er commentaar op zou krijgen maar het zijn gedachten, je hebt alle recht op kritiek als ik daadwerkelijk de stap zou zetten om K op te zoeken maar dat is ook niet mijn plan, wat ik wou aangeven is dat de strijd tussen verstand en gevoel de oorzaak was van onrust en aanvallen en ik zeg eerlijk dat ik soms ook moe word van mezelf en denk kom op laat die K toch los en denk niet meer aan haar.
Ik wil wel degelijk hulp en wacht op mijn intake gesprek
Natuurlijk bepaal ik zelf wat ik ga doen met mijn leven maar ik probeer wel te luisteren naar kritieken, die kreeg ik prive en hier flink tijdens mijn relatie met K, bij mijn zus bijvoorbeeld was ik welkom maar zonder K, laat dat kind maar thuis waren haar woorden, kijk als iedereen hetzelfde opmerkt dan is het toch logisch dat ik ga denken, hmm waar ben ik nu mee bezig.quote:Op maandag 30 september 2024 20:03 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
En wat dan nog? Inderdaad heeft hij alle recht van kritiek op jou, want hij heeft net als iedereen recht op vrijheid van meningsuiting. Mensen mogen van jou vinden wat ze willen. En vanaf dat punt stopt hun invloed op jouw leven.
Als jij persé K wilt opzoeken, mag je dat doen. Waarom zou ik om die reden een hekel aan jou moeten hebben? Het lijkt mij op basis van jou verhaal voor zover ik dat heb begrepen, niet verstandig. Verder vind ik er niks van en het zou nergens op slaan als ik jou daarop ga veroordelen, want het gaat immers om jouw leven en niet om dat van mij.
Kan het zijn dat er in jouw huidige leven mensen zijn die menen het recht te hebben om voor jou beslissingen te maken? Dat kunnen ook mensen zijn die zich als een soort moeder over jou ontfermen, jou willen beschermen en je daarom opdringen dat je hen moet vertrouwen in plaats van jezelf.
Ik vraag het, omdat het mij sterk lijkt dat het dissociëren waar jij nu vaker last van hebt, zomaar gebeurt zonder enige aanleiding.
Ik denk, dat als je nooit in een soortgelijke situatie hebt gezeten of iemand kent die in een soortgelijke situatie van dichtbij hebt meegemaaktquote:Op maandag 30 september 2024 16:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Naja, commentaar....ja, ja dat is inderdaad wel wat het is. Dat klopt. En dat komt omdat ik me niet zo goed kan inleven in jouw situatie, omdat ik dan denk 'ja, als ik hulp wil en wat ik zéker niet moet doen in die in die situatie is drugs gebruiken want dat verkleint mijn kans op de hulp die ik wil', dan is mijn eerstvolgende actie niét drugs gebruiken.
Maar, ik kan me niet zo goed verplaatsen in de problematiek die je hebt. Ik ken het simpelweg niet, dus ik weet niet hoe die moeilijkheid is om het 'juiste' te willen doen maar dan toch iets anders doen of daar op z'n minst toe verleid worden, binnen deze context.
Maar dat is vooral mijn manco, en dus niet jouw manco, dus ik zou het niet als kritiek opvatten, al was het dat wel, maar dat ligt vooral aan mijn gebrek om me niet in die situatie te kunnen verplaatsen. Dus laat mij maar lullen, jij weet wel beter, moet je maar denken.
dat is inderdaad waarquote:Op woensdag 2 oktober 2024 02:58 schreef Keep_Walking het volgende:
Verslaving is gewoon een ziekte ook volgens de wet en DSM
Dus?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 02:58 schreef Keep_Walking het volgende:
Verslaving is gewoon een ziekte ook volgens de wet en DSM
Ik ben de tel kwijt inmiddels maar voor deze hulpverlener is het de eerste keerquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 23:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Bagger dat het zo lang duurt, hoeveelste 'intake' gesprek is dit nu?
Waarom denk je dat dit belangrijk is ?quote:Op zondag 6 oktober 2024 12:02 schreef Cupfighter het volgende:
Wat ik eigenlijk in het hele verhaal vergeet te vertellen maar misschien wel belangrijk is om ook bij de therapie te zeggen is dat ik minimaal 1 keer per week in mijn dromen trouw met Melanie of K.
Dromen is vaak een teken van iets verwerken, dat Melanie er vaak in komt is een onderstreping van het probleem waar ik mee worstelquote:Op zondag 6 oktober 2024 23:53 schreef greysbones het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dit belangrijk is ?
Het kan ook zijn dat het voor iets anders staat hèquote:Op maandag 7 oktober 2024 05:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dromen is vaak een teken van iets verwerken, dat Melanie er vaak in komt is een onderstreping van het probleem waar ik mee worstel
Ja ook dat is zeker mogelijkquote:Op maandag 7 oktober 2024 08:42 schreef greysbones het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat het voor iets anders staat hè
Niet durven loslaten..
Nou jaquote:Op maandag 7 oktober 2024 10:24 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb net gebeld, ik heb een intake op 28 oktober, dus over 3 weken
Vind ik ook dat het te overzien is, het is overigens online deze intake en dat is voor mij wel de eerste keer op deze manier, hun werken sowieso gedeeltelijk onlinequote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:07 schreef greysbones het volgende:
[..]
Nou ja
Je hebt in ieder geval een datum
Weer 3 weken wachten maar goed
Dat is te overzien
Even volhouden CFquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:10 schreef Cupfighter het volgende:
Sorry als ik veel berichten heb geplaatst die verwijderd moesten worden , het ging niet best de afgelopen dagen ik heb wat briefjes gelezen die ik geschreven heb tijdens mijn aanvallen en daar stonden heftige dingen in
Dank je welquote:
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:45 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb de indruk dat ik mijn gevoelens meer onder controle heb, dat ik al vroegtijdig een rem zet op gevoelens die niet verstandig zijn
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:10 schreef Cupfighter het volgende:
Sorry als ik veel berichten heb geplaatst die verwijderd moesten worden , het ging niet best de afgelopen dagen ik heb wat briefjes gelezen die ik geschreven heb tijdens mijn aanvallen en daar stonden heftige dingen in
je postings geven een ander beeld??quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 00:03 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dank je wel
Ik ben vanmiddag en vanavond ook grotendeels exit geweest ik heb zelfs het voetbal gemist maar las gelukkig dat ik weinig gemist heb😉
Hoe bedoel je dat?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:19 schreef greysbones het volgende:
[..]
[..]
[..]
je postings geven een ander beeld??
Waarschijnlijk dat jij zegt je gevoelens meer onder controle te hebben haaks staat op andere dingen die je hier zegt/laat zien.quote:
Ik heb gedachtes maar het blijven gedachtes, ik voer ze niet uit, minder impulsief dus en meer met het verstand mijn gedachtes en gevoel beheersenquote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dat jij zegt je gevoelens meer onder controle te hebben haaks staat op andere dingen die je hier zegt/laat zien.
Zoiets vermoed ik.
Wat Coolguy zegt inderdaadquote:
Ik heb al geprobeerd uit te leggen hoe ik het bedoel, mocht het niet duidelijk zijn dan kan ik het nog wel uitleggen met een voorbeeld erbijquote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:05 schreef greysbones het volgende:
[..]
Wat Coolguy zegt inderdaad
Je hebt deze week je intake ?
Edit
Volgende week dus
Ik snap denk ik wel wat je bedoeltquote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:34 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb al geprobeerd uit te leggen hoe ik het bedoel, mocht het niet duidelijk zijn dan kan ik het nog wel uitleggen met een voorbeeld erbij
Komende maandag de intake, het schiet op gelukkig
Dat snap ik!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:18 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik snap denk ik wel wat je bedoelt
Maar begrijp je ook dat het anders gezien kan worden door je postings ?
En daarmee bedoel ik natuurlijk niet dat je niet meer moet posten over wat dan ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |