abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214965690
Voor de duidelijkheid, er staat een vraagteken achter omdat het niet de diagnose is, want die heb ik namelijk niet, volgens de GGZ vallen mijn aanvallen nergens onder, ben getest op verschillende persoonlijkheidsstoornissen maar val nergens onder, ik had ooit Borderlne maar dat is in regressie

Mijn aanvallen zijn een lange tijd rustig geweest maar komen de laatste maanden weer meer terug, waarvan die van vorige week wel behoorlijk heftig was omdat die doorging toen de aanval in principe voorbij was.

Wat zijn die aanvallen precies, ik lijk dan de controle over mezelf te verliezen en te switchen naar een andere persoonlijkheid, ze zijn niet langer dan een half uur vaak en ik ben door omstanders die weten wat ze moeten doen er uit te halen.

Ik twijfel wat ik doen moet, bij de GGZ kreeg ik toen tussen neus en lippen te horen dat ik het maar moest handelen en er mee moet leren leven maar dat is niet altijd gemakkelijk vandaar dat ik twijfel om er toch weer mee naar de huisarts te gaan, aan de andere kant heb ik ook niet echt heel veel trek in weer een nieuw traject waar aan je getrokken gaat worden, ik doe het zonder therapie( al ruim een jaar’) best goed en denk dan ook, misschien moet ik het gewoon zo laten en inderdaad accepteren

Update : ik sta op het punt een behandeling te begonnen als ik door de intake kom
pi_214975474
De laatste dagen gaat het beroerd, veel aanvallen gehad, mede daardoor niet overgewerkt gisteren bij drukte, ik doe dat eigenlijk altijd maar donderdagnacht amper geslapen en ik was echt moe, ik wou het eigenlijk wel maar heb voor mezelf gekozen en een grens getrokken, op het werk vonden ze dat geen probleem, het was einde werktijd dus ik mag gaan maar het is tegen mijn principe om dingen niet af te maken op het werk

Daarnaast ligt mijn broer in het ziekenhuis , leek niet ernstig maar is het helaas wel geworden, hij heeft een lekkende hartklep en moet binnenkort geopereerd worden, een open hart operatie en dat is een zware ingreep

De kwestie op de inloop is eigenlijk opgelost, dat iemand getriggert is door een verhaal van mij is niet mijn schuld, ik kan komen wanneer ik wil en hoef me niet aan diegene aan te passen dat vonden hun niet eerlijk
  zaterdag 14 september 2024 @ 19:42:56 #3
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_214980987
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 09:40 schreef Cupfighter het volgende:
De laatste dagen gaat het beroerd, veel aanvallen gehad, mede daardoor niet overgewerkt gisteren bij drukte, ik doe dat eigenlijk altijd maar donderdagnacht amper geslapen en ik was echt moe, ik wou het eigenlijk wel maar heb voor mezelf gekozen en een grens getrokken, op het werk vonden ze dat geen probleem, het was einde werktijd dus ik mag gaan maar het is tegen mijn principe om dingen niet af te maken op het werk

Daarnaast ligt mijn broer in het ziekenhuis , leek niet ernstig maar is het helaas wel geworden, hij heeft een lekkende hartklep en moet binnenkort geopereerd worden, een open hart operatie en dat is een zware ingreep

De kwestie op de inloop is eigenlijk opgelost, dat iemand getriggert is door een verhaal van mij is niet mijn schuld, ik kan komen wanneer ik wil en hoef me niet aan diegene aan te passen dat vonden hun niet eerlijk
Heb je het idee dat deze issues die je noemt de triggers zijn?
Over je werk, misschien wat minder hard zijn voor jezelf mbt tot het niet af zijn van iets.
En hopelijk gaat de operatie goed bij je broer
Sterkte 😘
Thinking is difficult, that’s why most people judge
pi_214981060
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 september 2024 19:42 schreef greysbones het volgende:

[..]
Heb je het idee dat deze issues die je noemt de triggers zijn?
Over je werk, misschien wat minder hard zijn voor jezelf mbt tot het niet af zijn van iets.
En hopelijk gaat de operatie goed bij je broer
Sterkte 😘
Ja ik denk wel dat het triggers zijn.
En ja ik moet minder hard zijn voor mezelf qua werk zeker omdat ik in principe helemaal afgekeurd ben om te werken en mijn werkgever het geen probleem als ik gewoon einde werktijd naar huis ga
Het duurt nog even voordat mijn broer geopereerd wordt
pi_215047671
Met mijn broer gaat het gelukkig wat beter, of anders gezegd er hoeft misschien niet geopereerd te worden en als dat wel moet is er een kleinere ingreep via de lies mogelijk

Mijn coke gebruik is weer onder controle, het is gelukkig maar eenmalig misgegaan

Ik wacht nu op een datum voor een intake gesprek voor het Melanie probleem
pi_215061361
Er is in het vorige draadje veel gesproken over mijn keuzes voor dames die een stuk jonger zijn dan mij zelf en ook de keuzes voor het type vrouwen die ik aantrek.
Ik probeer dit nu voor mezelf op een rij te zetten

Terugkijkend op mijn verleden is dit waarschijnlijk ontstaan op de middelbare school waar ik regelmatig gepest ben, ook door meiden, vaak ik de hogere klassen dan ik zelf zat, een vriendin had ik niet, de eerste kreeg ik pas op mijn 21e en dat was wel een dame die ouder dan ik zelf was, 27 namelijk.
Dat was ook de eerste dame met wie ik intiem wat had, en daar versta ik ook zoenen onder, ik had dat voor die tijd nog nooit gedaan simpelweg omdat ik enorm onzeker en verlegen was en dames/meiden me niet echt zagen staan, meiden zagen en merkte dat dus ik was een gemakkelijk mikpunt en ook toen al viel ik op meisjes die het tegenovergestelde van ik zelf waren, zelfverzekerd en mooier dan gemiddeld met een sexy uitstraling.

Ik ben blijven hangen, ik ben ouder geworden en ook wat zekerder al is dat nog steeds niet mijn beste punt, de leeftijd waar ik op val blijft echter wel veel jonger dan ik zelf en ik blijf op types vallen die tegenovergesteld zijn aan mij en in principe niet bij me passen omdat ze over me heen gaan lopen en mijn grenzen over gaan, begrijp me niet verkeerd dat doe ik zelf grotendeels maar het is wel ontstaan uit mijn jeugd.
Ik ben over het algemeen iemand die eerder probeert het een ander naar zijn zin te maken zelfs als het ten koste gaat van mezelf, als ik mensen leuk vind gaan die grenzen nog verder dus als ik verliefd ben op iemand dan is het denk ik wel duidelijk wat er dan mis gaat, zeg wel dat ik nu grenzen trek al is dat vaak wel laat en volgens sommige veel te laat.

Melanie, de rode draad in mijn aanvallen is zo vaak en zo hard over die grenzen heengegaan maar ik liet het ook gebeuren omdat ik mijn grenzen of niet aan gaf of steeds verlegde want ze was zo mooi en ze was zo lief.
Melanie en ik, beide borderline, ik veel in mezelf gekeerd en zij meer naar buiten toe, Melanie liet zich wel horen als het niet wou zoals zij wou dat het liep en als je het niet wou horen dan ging ze wel meppen of met dingen gooien, ander wapen was manipulatie, "dan pleeg ik toch zelfmoord" was een van haar zinnetjes als ik zei dat ik dingen niet leuk vond die ze deed, krassen in haar armen was daar ook een onderdeel van, en ze heeft ook wel pogingen tot suicide gedaan maar die leken toen meer een roep om aandacht dan werkelijk een suicide poging.
Nu vragen mensen zich misschien af wat was er dan zo leuk aan Melanie, nou, ze was erg spontaan/impulsief en deed graag dingen die direct dus in haar opkwamen, terwijl ik graag dingen overdenk, dat maakte dat ik met haar dingen heb gedaan die ik zelf alleen waarschijnlijk nooit gedaan zou hebben, Melanie was in vrolijke buien echt een losbol en dat vond ik erg leuk aan haar, haar onvoorspelbaarheid vond ik regelmatig ook leuk.
De keerzijde van haar gedrag drukt denk ik wel een grotere stempel, Melanie kon ook erg depressief zijn, had regelmatig ook last van een soort hoogmoedswaanzin en had overduidelijk Borderline

Los van het Melanie trauma zou ik graag verdieping willen in het feit dat ik dames kies die best destructief voor me zijn, het is toch vreemd dat ik regelmatig nog terug verlang naar die stagiere op de inloop die ook dingen heeft gedaan die niet konden, waarom is dat toch dat ik er toch terug naar verlang?
Ik zet geen stappen in de richting om het contact weer met haar weer aan te halen maar ik neig er wel naar toe en ik ben misschien te eerlijk dat als ik zeg dat ik dan iedereen tegen me ga krijgen in de omgeving een grote rem is om dat te doen.
Hierin zijn zeker ook nog stappen te maken waar misschien therapeutisch wat aan gedaan kan worden zodat ik mezelf niet in de problemen breng steeds want ik ben geen slachtoffer ik maak mezelf steeds slachtoffer door mijn eigen beslissingen in keuzes.
De enige die dat kan omdraaien ben ik zelf
  zondag 22 september 2024 @ 19:29:06 #7
421867 greysbones
pi_215066845
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 11:31 schreef Cupfighter het volgende:
Er is in het vorige draadje veel gesproken over mijn keuzes voor dames die een stuk jonger zijn dan mij zelf en ook de keuzes voor het type vrouwen die ik aantrek.
Ik probeer dit nu voor mezelf op een rij te zetten

Terugkijkend op mijn verleden is dit waarschijnlijk ontstaan op de middelbare school waar ik regelmatig gepest ben, ook door meiden, vaak ik de hogere klassen dan ik zelf zat, een vriendin had ik niet, de eerste kreeg ik pas op mijn 21e en dat was wel een dame die ouder dan ik zelf was, 27 namelijk.
Dat was ook de eerste dame met wie ik intiem wat had, en daar versta ik ook zoenen onder, ik had dat voor die tijd nog nooit gedaan simpelweg omdat ik enorm onzeker en verlegen was en dames/meiden me niet echt zagen staan, meiden zagen en merkte dat dus ik was een gemakkelijk mikpunt en ook toen al viel ik op meisjes die het tegenovergestelde van ik zelf waren, zelfverzekerd en mooier dan gemiddeld met een sexy uitstraling.

Ik ben blijven hangen, ik ben ouder geworden en ook wat zekerder al is dat nog steeds niet mijn beste punt, de leeftijd waar ik op val blijft echter wel veel jonger dan ik zelf en ik blijf op types vallen die tegenovergesteld zijn aan mij en in principe niet bij me passen omdat ze over me heen gaan lopen en mijn grenzen over gaan, begrijp me niet verkeerd dat doe ik zelf grotendeels maar het is wel ontstaan uit mijn jeugd.
Ik ben over het algemeen iemand die eerder probeert het een ander naar zijn zin te maken zelfs als het ten koste gaat van mezelf, als ik mensen leuk vind gaan die grenzen nog verder dus als ik verliefd ben op iemand dan is het denk ik wel duidelijk wat er dan mis gaat, zeg wel dat ik nu grenzen trek al is dat vaak wel laat en volgens sommige veel te laat.

Melanie, de rode draad in mijn aanvallen is zo vaak en zo hard over die grenzen heengegaan maar ik liet het ook gebeuren omdat ik mijn grenzen of niet aan gaf of steeds verlegde want ze was zo mooi en ze was zo lief.
Melanie en ik, beide borderline, ik veel in mezelf gekeerd en zij meer naar buiten toe, Melanie liet zich wel horen als het niet wou zoals zij wou dat het liep en als je het niet wou horen dan ging ze wel meppen of met dingen gooien, ander wapen was manipulatie, "dan pleeg ik toch zelfmoord" was een van haar zinnetjes als ik zei dat ik dingen niet leuk vond die ze deed, krassen in haar armen was daar ook een onderdeel van, en ze heeft ook wel pogingen tot suicide gedaan maar die leken toen meer een roep om aandacht dan werkelijk een suicide poging.
Nu vragen mensen zich misschien af wat was er dan zo leuk aan Melanie, nou, ze was erg spontaan/impulsief en deed graag dingen die direct dus in haar opkwamen, terwijl ik graag dingen overdenk, dat maakte dat ik met haar dingen heb gedaan die ik zelf alleen waarschijnlijk nooit gedaan zou hebben, Melanie was in vrolijke buien echt een losbol en dat vond ik erg leuk aan haar, haar onvoorspelbaarheid vond ik regelmatig ook leuk.
De keerzijde van haar gedrag drukt denk ik wel een grotere stempel, Melanie kon ook erg depressief zijn, had regelmatig ook last van een soort hoogmoedswaanzin en had overduidelijk Borderline

Los van het Melanie trauma zou ik graag verdieping willen in het feit dat ik dames kies die best destructief voor me zijn, het is toch vreemd dat ik regelmatig nog terug verlang naar die stagiere op de inloop die ook dingen heeft gedaan die niet konden, waarom is dat toch dat ik er toch terug naar verlang?
Ik zet geen stappen in de richting om het contact weer met haar weer aan te halen maar ik neig er wel naar toe en ik ben misschien te eerlijk dat als ik zeg dat ik dan iedereen tegen me ga krijgen in de omgeving een grote rem is om dat te doen.
Hierin zijn zeker ook nog stappen te maken waar misschien therapeutisch wat aan gedaan kan worden zodat ik mezelf niet in de problemen breng steeds want ik ben geen slachtoffer ik maak mezelf steeds slachtoffer door mijn eigen beslissingen in keuzes.
De enige die dat kan omdraaien ben ik zelf
Het enige wat ik hier op kan zeggen is
Zolang jij niet van jezelf houdt
En jezelf op 1 zet
Zul je de verkeerde mensen aantrekken

Ook een slachtofferrol kun je bewust/onbewust in stand houden omdat dit nu eenmaal hetgeen is dat je kent en hoe gek het ook klinkt, je veilige plek.
Eruit stappen is veel zwaarder dan erin blijven,

Eruit stappen heeft natuurlijk veel meer voordelen
Maar dan moet je wel je veilige plek opgeven en aan de slag :*
pi_215068447
quote:
99s.gif Op zondag 22 september 2024 19:29 schreef greysbones het volgende:

[..]
Het enige wat ik hier op kan zeggen is
Zolang jij niet van jezelf houdt
En jezelf op 1 zet
Zul je de verkeerde mensen aantrekken

Ook een slachtofferrol kun je bewust/onbewust in stand houden omdat dit nu eenmaal hetgeen is dat je kent en hoe gek het ook klinkt, je veilige plek.
Eruit stappen is veel zwaarder dan erin blijven,

Eruit stappen heeft natuurlijk veel meer voordelen
Maar dan moet je wel je veilige plek opgeven en aan de slag :*
Ik wil best aan de slag maar wel door middel van therapie, ik krijg dat alleen niet voor elkaar vrees ik
  maandag 23 september 2024 @ 09:02:48 #9
421867 greysbones
pi_215070017
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 22:23 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik wil best aan de slag maar wel door middel van therapie, ik krijg dat alleen niet voor elkaar vrees ik
begrijpelijk
pi_215118715
Mijn broer is inmiddels weer thuis, hij krijgt dinsdag een mri scan waarop ze hopen te kunnen zien of een ingreep wel of niet nodig is of dat medicatie voldoende kan zijn

In mijn hoofd is het wat onrustig gisteren en eergisteren flink wat aanvallen gehad, oorzaak is dat ik iets in mijn gedachte heb maar dat is niet goed voor me soort discussie tussen gevoelens en verstand dus
  zondag 29 september 2024 @ 21:57:14 #11
421867 greysbones
pi_215131982
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 17:44 schreef Cupfighter het volgende:
Mijn broer is inmiddels weer thuis, hij krijgt dinsdag een mri scan waarop ze hopen te kunnen zien of een ingreep wel of niet nodig is of dat medicatie voldoende kan zijn

In mijn hoofd is het wat onrustig gisteren en eergisteren flink wat aanvallen gehad, oorzaak is dat ik iets in mijn gedachte heb maar dat is niet goed voor me soort discussie tussen gevoelens en verstand dus
Wat heb je dan precies in je hoofd ?
pi_215132029
quote:
99s.gif Op zondag 29 september 2024 21:57 schreef greysbones het volgende:

[..]
Wat heb je dan precies in je hoofd ?
Contact zoeken met K(de stagiere) waarmee ik een relatie heb gehad.
En nee ik weet dat ik niet moet doen en ik ga het ook niet doen maar het zorgt wel voor onrust in mijn hoofd
  maandag 30 september 2024 @ 12:10:30 #13
421867 greysbones
pi_215135464
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 22:03 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Contact zoeken met K(de stagiere) waarmee ik een relatie heb gehad.
En nee ik weet dat ik niet moet doen en ik ga het ook niet doen maar het zorgt wel voor onrust in mijn hoofd
Heb je enig idee waarom dit nu opspeelt ?
Je lijkt veel te verzanden in een soort zelfdestructie ( geen verwijt) of destructief gedrag

Hoe staat het met de eventuele therapie ?
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 12:22:12 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215135550
quote:
99s.gif Op maandag 30 september 2024 12:10 schreef greysbones het volgende:

[..]
Je lijkt veel te verzanden in een soort zelfdestructie ( geen verwijt) of destructief gedrag

Ik wilde dat niet schrijven omdat het dan wellicht een stuk botter overkomt dan ik het bedoel, maar ik word inderdaad een beetje simpel van het hele 'ik wil hulp' maar vervolgens wel steeds zélf beren op de weg wíllen gooien. Wil je dan écht hulp vraag ik me af.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215135905
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 12:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik wilde dat niet schrijven omdat het dan wellicht een stuk botter overkomt dan ik het bedoel, maar ik word inderdaad een beetje simpel van het hele 'ik wil hulp' maar vervolgens wel steeds zélf beren op de weg wíllen gooien. Wil je dan écht hulp vraag ik me af.
Willen gooien?
Hij geeft toch duidelijk aan dat ie dat niet wíl doen, dus intern in gevecht is met zichzelf?

Hulp willen betekent niet dat al je destructieve neigingen vanzelf verdwijnen. Het zou juist heel mooi zijn als hulp daaraan kan bijdragen, dat dat gevecht niet meer/minder nodig is en het makkelijker wordt de juiste keus te maken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215136304
quote:
Wil je dan écht hulp vraag ik me af.
Het lijkt mij heel onlogisch dat hij geen hulp wilt. Het lijkt mij meer te maken hebben met angst dat niemand hem wilt begrijpen. Als hij zijn hele leven lang worstelt met zichzelf en meerdere keren gelazer heeft gehad met de GGZ, kan ik mij wel voorstellen dat hij het idee krijgt dat niemand het hem gunt dat hij zich gelukkig kan voelen.

Was het maar zo simpel dat als je cognitief snapt hoe het in elkaar zit, jij als mens zijnde jouw gedrag kunt aansturen op de manier zoals je dat zelf wilt en alles kan krijgen wat je verlangt. Maar zelfs al zou je dat kunnen, ga je je daarbij alsnog doodongelukkig bij voelen, want op die manier word je ook niet uitgedaagd om tegenslag en problemen te kunnen overwinnen en bij jezelf te kunnen ervaren dat je je als mens ontwikkelt en sterker en wijzer wordt.

Andere mensen waarmee je te maken krijgt, hebben het niet altijd goed met jou voor. Ze kunnen heel sympathiek lijken, waardoor je je niet kunt voorstellen dat zo'n iemand kwade bedoelingen heeft. En uiteindelijk kom je erachter dat het allemaal een façade is en ze alleen maar handelen uit eigenbelang. Neem politici maar als voorbeeld. Maar ook mensen die het wel goed met je voor hebben, kunnen ondanks hun goede bedoelingen je alsnog in de problemen brengen.

Het leven blijft gecompliceerd voor iedereen. Als je daarbij zoals TS onder omstandigheden opgroeide waarbij je emotioneel tekortkwam, wordt het nog extra lastig, omdat je het leven dan op een heel andere manier leert kennen dan de meeste mensen om je heen, met als gevolg dat je vaak tegen onbegrip en miscommunicatie aanloopt.
pi_215138037
quote:
99s.gif Op maandag 30 september 2024 12:10 schreef greysbones het volgende:

[..]

Ik heb contact met ze gezocht vorige week, als ik binnen 2 weken niets gehoord moet ik weer contact opnemen

Geen idee waarom dit opspeelt en dat zelfdestructief gedrag is wel iets wat onderhuids speelt, ik weet ook dat als ik K ga opzoeken dat dit veel ellende gaat opleveren naast het plezier wat ik natuurlijk ook heb, de balans slaat door naar negatief dus doe ik het niet
pi_215138098
quote:

[..]
Ik was eerlijk gezegd al bang te typen wat mijn gedachten waren want ik wist dat ik er commentaar op zou krijgen maar het zijn gedachten, je hebt alle recht op kritiek als ik daadwerkelijk de stap zou zetten om K op te zoeken maar dat is ook niet mijn plan, wat ik wou aangeven is dat de strijd tussen verstand en gevoel de oorzaak was van onrust en aanvallen en ik zeg eerlijk dat ik soms ook moe word van mezelf en denk kom op laat die K toch los en denk niet meer aan haar.
Ik wil wel degelijk hulp en wacht op mijn intake gesprek
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 16:58:45 #19
16180 crew  CoolGuy
pi_215138156
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 16:52 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik was eerlijk gezegd al bang te typen wat mijn gedachten waren want ik wist dat ik er commentaar op zou krijgen maar het zijn gedachten, je hebt alle recht op kritiek als ik daadwerkelijk de stap zou zetten om K op te zoeken maar dat is ook niet mijn plan, wat ik wou aangeven is dat de strijd tussen verstand en gevoel de oorzaak was van onrust en aanvallen en ik zeg eerlijk dat ik soms ook moe word van mezelf en denk kom op laat die K toch los en denk niet meer aan haar.
Naja, commentaar....ja, ja dat is inderdaad wel wat het is. Dat klopt. En dat komt omdat ik me niet zo goed kan inleven in jouw situatie, omdat ik dan denk 'ja, als ik hulp wil en wat ik zéker niet moet doen in die in die situatie is drugs gebruiken want dat verkleint mijn kans op de hulp die ik wil', dan is mijn eerstvolgende actie niét drugs gebruiken.

Maar, ik kan me niet zo goed verplaatsen in de problematiek die je hebt. Ik ken het simpelweg niet, dus ik weet niet hoe die moeilijkheid is om het 'juiste' te willen doen maar dan toch iets anders doen of daar op z'n minst toe verleid worden, binnen deze context.

Maar dat is vooral mijn manco, en dus niet jouw manco, dus ik zou het niet als kritiek opvatten, al was het dat wel, maar dat ligt vooral aan mijn gebrek om me niet in die situatie te kunnen verplaatsen. Dus laat mij maar lullen, jij weet wel beter, moet je maar denken. :P
pi_215138247
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 16:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Naja, commentaar....ja, ja dat is inderdaad wel wat het is. Dat klopt. En dat komt omdat ik me niet zo goed kan inleven in jouw situatie, omdat ik dan denk 'ja, als ik hulp wil en wat ik zéker niet moet doen in die in die situatie is drugs gebruiken want dat verkleint mijn kans op de hulp die ik wil', dan is mijn eerstvolgende actie niét drugs gebruiken.

Maar, ik kan me niet zo goed verplaatsen in de problematiek die je hebt. Ik ken het simpelweg niet, dus ik weet niet hoe die moeilijkheid is om het 'juiste' te willen doen maar dan toch iets anders doen of daar op z'n minst toe verleid worden, binnen deze context.

Maar dat is vooral mijn manco, en dus niet jouw manco, dus ik zou het niet als kritiek opvatten, al was het dat wel, maar dat ligt vooral aan mijn gebrek om me niet in die situatie te kunnen verplaatsen. Dus laat mij maar lullen, jij weet wel beter, moet je maar denken. :P
Ik waardeer je bijdrages in dit topic, en met die drugs was inderdaad heel dom, dat ga ik ook niet meer doen want dat is echt zelfdestructie en verlaagt mijn kans op hulp
Als ik met K ga afspreken zou ook erg dom zijn, die dame is gewoon destructief voor me en als ik dat ga doen dan kan ik inderdaad net zo goed geen hulp gaan zoeken want dan zoek ik de problemen juist op
pi_215139883
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 16:52 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
En wat dan nog? Inderdaad heeft hij alle recht van kritiek op jou, want hij heeft net als iedereen recht op vrijheid van meningsuiting. Mensen mogen van jou vinden wat ze willen. En vanaf dat punt stopt hun invloed op jouw leven.

Als jij persé K wilt opzoeken, mag je dat doen. Waarom zou ik om die reden een hekel aan jou moeten hebben? Het lijkt mij op basis van jou verhaal voor zover ik dat heb begrepen, niet verstandig. Verder vind ik er niks van en het zou nergens op slaan als ik jou daarop ga veroordelen, want het gaat immers om jouw leven en niet om dat van mij.

Kan het zijn dat er in jouw huidige leven mensen zijn die menen het recht te hebben om voor jou beslissingen te maken? Dat kunnen ook mensen zijn die zich als een soort moeder over jou ontfermen, jou willen beschermen en je daarom opdringen dat je hen moet vertrouwen in plaats van jezelf.

Ik vraag het, omdat het mij sterk lijkt dat het dissociëren waar jij nu vaker last van hebt, zomaar gebeurt zonder enige aanleiding.
pi_215140145
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 20:03 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
En wat dan nog? Inderdaad heeft hij alle recht van kritiek op jou, want hij heeft net als iedereen recht op vrijheid van meningsuiting. Mensen mogen van jou vinden wat ze willen. En vanaf dat punt stopt hun invloed op jouw leven.

Als jij persé K wilt opzoeken, mag je dat doen. Waarom zou ik om die reden een hekel aan jou moeten hebben? Het lijkt mij op basis van jou verhaal voor zover ik dat heb begrepen, niet verstandig. Verder vind ik er niks van en het zou nergens op slaan als ik jou daarop ga veroordelen, want het gaat immers om jouw leven en niet om dat van mij.

Kan het zijn dat er in jouw huidige leven mensen zijn die menen het recht te hebben om voor jou beslissingen te maken? Dat kunnen ook mensen zijn die zich als een soort moeder over jou ontfermen, jou willen beschermen en je daarom opdringen dat je hen moet vertrouwen in plaats van jezelf.

Ik vraag het, omdat het mij sterk lijkt dat het dissociëren waar jij nu vaker last van hebt, zomaar gebeurt zonder enige aanleiding.
Natuurlijk bepaal ik zelf wat ik ga doen met mijn leven maar ik probeer wel te luisteren naar kritieken, die kreeg ik prive en hier flink tijdens mijn relatie met K, bij mijn zus bijvoorbeeld was ik welkom maar zonder K, laat dat kind maar thuis waren haar woorden, kijk als iedereen hetzelfde opmerkt dan is het toch logisch dat ik ga denken, hmm waar ben ik nu mee bezig.
De dissociaties hebben bijna altijd een trigger, nu was het mijn struggles rond K maar het kan ook iets kleiners zijn zoals het denken dat ik niet gezien wordt
Ik reken erop dat mijn therapie een stevige maar op lange termijn een nuttig traject gaat zijn voor me
  maandag 30 september 2024 @ 21:59:21 #23
421867 greysbones
pi_215141120
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 16:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik denk, dat als je nooit in een soortgelijke situatie hebt gezeten of iemand kent die in een soortgelijke situatie van dichtbij hebt meegemaakt
Het heel moeilijk is om te snappen waarom iemand destructief kan zijn naar zichzelf

Ik vind het positief om te lezen dat CF zich ervan bewust is en ook open staat voor feedback
Ook al is deze soms wat hard.

Wel vind ik het zorgelijke dat er elke keer maar geschoven blijft worden met de tijd …
Nog 2 weken en dan
Daar kan CF naar alle waarschijnlijkheid niks aan doen
Maar maakt voor hem de situatie wel wat meer tricky
  woensdag 2 oktober 2024 @ 02:58:58 #24
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_215153955
Verslaving is gewoon een ziekte ook volgens de wet en DSM
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_215153987
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 02:58 schreef Keep_Walking het volgende:
dat is inderdaad waar
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:12:42 #26
421867 greysbones
pi_215174195
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 02:58 schreef Keep_Walking het volgende:
Dus?
pi_215188342
Volgende week maar weer eens bellen of er al bekend is wanneer ik de intake heb

Het gaat eerlijk gezegd steeds minder goed
pi_215188626
Bagger dat het zo lang duurt, hoeveelste 'intake' gesprek is dit nu?
pi_215188688
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 23:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Bagger dat het zo lang duurt, hoeveelste 'intake' gesprek is dit nu?
Ik ben de tel kwijt inmiddels maar voor deze hulpverlener is het de eerste keer
pi_215191361
Wat ik eigenlijk in het hele verhaal vergeet te vertellen maar misschien wel belangrijk is om ook bij de therapie te zeggen is dat ik minimaal 1 keer per week in mijn dromen trouw met Melanie of K.
  zondag 6 oktober 2024 @ 23:53:05 #31
421867 greysbones
pi_215197857
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 12:02 schreef Cupfighter het volgende:
Wat ik eigenlijk in het hele verhaal vergeet te vertellen maar misschien wel belangrijk is om ook bij de therapie te zeggen is dat ik minimaal 1 keer per week in mijn dromen trouw met Melanie of K.
Waarom denk je dat dit belangrijk is ?
pi_215198247
quote:
99s.gif Op zondag 6 oktober 2024 23:53 schreef greysbones het volgende:

[..]
Waarom denk je dat dit belangrijk is ?
Dromen is vaak een teken van iets verwerken, dat Melanie er vaak in komt is een onderstreping van het probleem waar ik mee worstel
  maandag 7 oktober 2024 @ 08:42:42 #33
421867 greysbones
pi_215198768
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 05:42 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dromen is vaak een teken van iets verwerken, dat Melanie er vaak in komt is een onderstreping van het probleem waar ik mee worstel
Het kan ook zijn dat het voor iets anders staat hè
Niet durven loslaten..
pi_215198792
quote:
99s.gif Op maandag 7 oktober 2024 08:42 schreef greysbones het volgende:

[..]
Het kan ook zijn dat het voor iets anders staat hè
Niet durven loslaten..
Ja ook dat is zeker mogelijk
pi_215199412
Ik heb net gebeld, ik heb een intake op 28 oktober, dus over 3 weken
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:07:42 #36
421867 greysbones
pi_215208239
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:24 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb net gebeld, ik heb een intake op 28 oktober, dus over 3 weken
Nou ja
Je hebt in ieder geval een datum
Weer 3 weken wachten maar goed
Dat is te overzien
pi_215208694
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 09:07 schreef greysbones het volgende:

[..]
Nou ja
Je hebt in ieder geval een datum
Weer 3 weken wachten maar goed
Dat is te overzien
Vind ik ook dat het te overzien is, het is overigens online deze intake en dat is voor mij wel de eerste keer op deze manier, hun werken sowieso gedeeltelijk online
pi_215249163
Sorry als ik veel berichten heb geplaatst die verwijderd moesten worden , het ging niet best de afgelopen dagen ik heb wat briefjes gelezen die ik geschreven heb tijdens mijn aanvallen en daar stonden heftige dingen in
  maandag 14 oktober 2024 @ 19:15:13 #39
421867 greysbones
pi_215263805
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:10 schreef Cupfighter het volgende:
Sorry als ik veel berichten heb geplaatst die verwijderd moesten worden , het ging niet best de afgelopen dagen ik heb wat briefjes gelezen die ik geschreven heb tijdens mijn aanvallen en daar stonden heftige dingen in
Even volhouden CF
:*
pi_215268157
quote:
99s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:15 schreef greysbones het volgende:

[..]
Even volhouden CF
:*
Dank je wel
Ik ben vanmiddag en vanavond ook grotendeels exit geweest ik heb zelfs het voetbal gemist maar las gelukkig dat ik weinig gemist heb😉
pi_215318794
Gisteren afscheid genomen bij het vrijwilligerswerk, leuk afscheid gehad waarbij het duidelijk was dat mijn inbreng en inzet gewaardeerd werd.
Ik was daar een begeleider van een soort inloop/huiskamer waar doorgaans steeds dezelfde mensen komen waardoor je best een leuke band met elkaar krijgt, los van koffie drinken en kletsen ging ik ook regelmatig met een stel clienten een stuk wandelen of een potje kanten

De reden dat ik stop is dat ik de therapie zo ga starten , ik wil daar vol voor gaan, ander punt is dat er ook een kans is dat het even erger gaat worden, dan is de kans dat ik daar goed blijf functioneren kleiner gaat zijn en dat vind ik niet acceptabel omdat ik toch een verantwoordelijkheid heb daar.
Mijn betaalde part time baan ga ik wel door doen, ik heb daar geen verantwoordelijkheid voor andere mensen en kan daar in overleg ook vrij nemen indien nodig
pi_215348752
Ik heb de indruk dat ik mijn gevoelens meer onder controle heb, dat ik al vroegtijdig een rem zet op gevoelens die niet verstandig zijn
  woensdag 23 oktober 2024 @ 12:19:02 #43
421867 greysbones
pi_215349591
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 10:45 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb de indruk dat ik mijn gevoelens meer onder controle heb, dat ik al vroegtijdig een rem zet op gevoelens die niet verstandig zijn
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:10 schreef Cupfighter het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 00:03 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dank je wel
Ik ben vanmiddag en vanavond ook grotendeels exit geweest ik heb zelfs het voetbal gemist maar las gelukkig dat ik weinig gemist heb😉
je postings geven een ander beeld??
pi_215352136
quote:
99s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 12:19 schreef greysbones het volgende:

[..]
[..]
[..]
je postings geven een ander beeld??
Hoe bedoel je dat?
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 17:49:17 #45
16180 crew  CoolGuy
pi_215352177
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:44 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dat?
Waarschijnlijk dat jij zegt je gevoelens meer onder controle te hebben haaks staat op andere dingen die je hier zegt/laat zien.

Zoiets vermoed ik.
pi_215352260
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Waarschijnlijk dat jij zegt je gevoelens meer onder controle te hebben haaks staat op andere dingen die je hier zegt/laat zien.

Zoiets vermoed ik.
Ik heb gedachtes maar het blijven gedachtes, ik voer ze niet uit, minder impulsief dus en meer met het verstand mijn gedachtes en gevoel beheersen
  woensdag 23 oktober 2024 @ 19:05:04 #47
421867 greysbones
pi_215353119
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:44 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dat?
Wat Coolguy zegt inderdaad
Je hebt deze week je intake ?
Edit
Volgende week dus
pi_215353500
quote:
99s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 19:05 schreef greysbones het volgende:

[..]
Wat Coolguy zegt inderdaad
Je hebt deze week je intake ?
Edit
Volgende week dus
Ik heb al geprobeerd uit te leggen hoe ik het bedoel, mocht het niet duidelijk zijn dan kan ik het nog wel uitleggen met een voorbeeld erbij

Komende maandag de intake, het schiet op gelukkig
  woensdag 23 oktober 2024 @ 20:18:59 #49
421867 greysbones
pi_215354239
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 19:34 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik heb al geprobeerd uit te leggen hoe ik het bedoel, mocht het niet duidelijk zijn dan kan ik het nog wel uitleggen met een voorbeeld erbij

Komende maandag de intake, het schiet op gelukkig
Ik snap denk ik wel wat je bedoelt
Maar begrijp je ook dat het anders gezien kan worden door je postings ?
En daarmee bedoel ik natuurlijk niet dat je niet meer moet posten over wat dan ook
pi_215354360
quote:
99s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:18 schreef greysbones het volgende:

[..]
Ik snap denk ik wel wat je bedoelt
Maar begrijp je ook dat het anders gezien kan worden door je postings ?
En daarmee bedoel ik natuurlijk niet dat je niet meer moet posten over wat dan ook
Dat snap ik!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')