Nee, absoluut niet.quote:Op zaterdag 14 september 2024 07:48 schreef kibo het volgende:
Is die kachelman ook niet een beetje een onheilsprofeet?
plonsquote:Op zaterdag 14 september 2024 08:40 schreef aloa het volgende:
Dit is in Polen.
En dan moet het ergste nog komen.
[ x ]
quote:Op zaterdag 14 september 2024 09:04 schreef Koettie het volgende:
Ik ga zondag via oosterijk naar Kroati. Ik ga kijken of het hotel nog te cancelen is en er dan omheen rijden denk ik? Wat heftig, hopelijk heeft iedereen genoeg tijd om zich voor te bereiden daar.
Hij schreeuwt anders wel moord en brand op z'n Twitter , terwijl de media tot nu toe nogal ingetogen lijken.quote:
Volgens mij een veelgebruikt weerinstituut met betrouwbare en goede informatie. Ik vind hem juist altijd vrij realistisch. Schept een beeld zoals die is of je kan verwachten. De totalen aan neerslag zijn ook echt extreem.quote:Op zaterdag 14 september 2024 09:37 schreef kibo het volgende:
[..]
Hij schreeuwt anders wel moord en brand op z'n Twitter , terwijl de media tot nu toe nogal ingetogen lijken.
Ik zou die regio maar achterwege laten inderdaad..quote:Op zaterdag 14 september 2024 09:04 schreef Koettie het volgende:
Ik ga zondag via oosterijk naar Kroati. Ik ga kijken of het hotel nog te cancelen is en er dan omheen rijden denk ik? Wat heftig, hopelijk heeft iedereen genoeg tijd om zich voor te bereiden daar.
Maar wat is je route dan? Het is lang niet overal slecht natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 september 2024 09:04 schreef Koettie het volgende:
We hebben voor zondag op maandag een hotel in Mauterndorf. 😅quote:Op zaterdag 14 september 2024 11:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar wat is je route dan? Het is lang niet overal slecht natuurlijk.
Ik heb het even moeten opzoeken, maar daar is het inderdaad niet al te best. veel neerslag gevallen, waaronder sneeuw, dus dan moet je auto daar ook voor uitgerust zijn. Wellicht informeren bij het hotel wat de condities momenteel zijn.quote:Op zaterdag 14 september 2024 12:02 schreef Koettie het volgende:
[..]
We hebben voor zondag op maandag een hotel in Mauterndorf. 😅
Hebben we nog niet helemaal uitgestippeld. We vertrekken morgen vanuit Neurenberg. Ga inderdaad vanmiddag even het hotel contacteren. Maar hebben ook geen winterbanden oid mee dus liefst rij ik er omheen als het even kan.quote:Op zaterdag 14 september 2024 12:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik heb het even moeten opzoeken, maar daar is het inderdaad niet al te best. veel neerslag gevallen, waaronder sneeuw, dus dan moet je auto daar ook voor uitgerust zijn. Wellicht informeren bij het hotel wat de condities momenteel zijn.
Maar hoe wil je dan rijden? Eigenlijk kom je dan al uit bij de grens over via de Brenner. Die is overigens wel te doen op dit moment. Persoonlijk zou ik dat kiezen. Qua tijden kilometers maakt dat volgens mij niet heel veel uit
En nog lang niet droog, dus het einde is nog niet in zichtquote:Op zaterdag 14 september 2024 12:58 schreef aloa het volgende:
In Polen en Tsjechi zijn de waterstanden in veel rivieren sterk gestegen als gevolg van aanhoudende regenval. Twee dorpen nabij de stad Opole in Silezi moesten worden gevacueerd. In Tsjechi is in verschillende regio’s het derde niveau van overstromingen uitgeroepen. Ook in het zuidwesten van #Polen is de situatie ernstig. In de regio Opole trad de rivier de Biala Glucholaska buiten zijn oevers. 400 inwoners moesten vanuit het dorp Glucholazy, vlakbij de grens met Tsjechi, in veiligheid worden gebracht. 📹Głuchołazy (Polen) remiza.pl
https://x.com/Alpenweerma(...)OZ_wsC7YDMzAc9w&s=19
De Duitsers noemen het Anett.quote:Op zaterdag 14 september 2024 16:16 schreef MissButterflyy het volgende:
De Telegraaf noemt het cycloon Boris:
https://www.telegraaf.nl/(...)t-ruim-180-patienten
Lekkere benaming ook. Cycloonquote:Op zaterdag 14 september 2024 16:16 schreef MissButterflyy het volgende:
De Telegraaf noemt het cycloon Boris:
https://www.telegraaf.nl/(...)t-ruim-180-patienten
Wat? Overstromingen?quote:Op zaterdag 14 september 2024 17:33 schreef Abrikozentaart het volgende:
Domme vraag maar zou dit ook in NL kunnen. Ben zelf niet zo bang aangelegen maar dit lijkt mij echt 1 van de ergste dingen wat je kan overkomen
Das een tyfoonquote:Op zaterdag 14 september 2024 17:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dacht dat die alleen in Azi voorkomen
Inderdaadquote:Op vrijdag 13 september 2024 13:21 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat de middellandse zee zeer warm is speelt ook een rol.
https://nos.nl/artikel/25(...)nd-pas-volgende-weekquote:Ingeklemd lagedrukgebied
Wat er in Midden-Europa gebeurt heeft te maken met het water in de Middellandse Zee, dat al maanden heel erg warm is. "Al dat vocht is met een grote boog uiteindelijk in het midden van Europa terechtgekomen tussen twee hogedrukgebieden in", zegt Kuipers Munneke. "Dat betekent dat het lagedrukgebied nergens heen kan. Het ligt daar ingeklemd, ook nog eens tussen bergen, het blijft dus maar doorregenen."
Er valt vandaag nog veel bij daar helaas.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |