quote:
Op donderdag 12 september 2024 12:48 schreef Qarrad het volgende:[..]
Ik herinner me zijn columns nog in de Revu. Zinnen als "Je kunt ruiken of zo'n hoer ziek is aan haar doos" en "Ik krijg hem alleen nog maar omhoog voor negerinnen in hun kont" geven zijn gedachtengang wel een beetje weer.
Hij bracht zichzelf en anderen compromisloos in gevaar. Dat hiv-virus heeft hij ook niet een seconde na de besmetting opgemerkt natuurlijk dus dat zal hij uitbundig doorgegeven hebben aan uitgebuite als prostituee werkzame dames in derdewereldlanden.
Als kunstenaar is hij misschien wel daardoor relevant geweest wat weer een hoop zegt over de staat van onze samenleving wat weer een hoop zegt over zijn relevantie etc. etc.
Wel grappig hoe we in Nederland met dit soort dingen omgaan. Zo'n vrije jongen die gewoon deed waar hij zin in had. En waar hij zin in had, dat waren minderjarige meisjes. Moeten we niet zo zwaar aan tillen. Ook niet dat hij hiv-positief was en dat niet vertelde aan de vrouwen/minderjarige meisjes waar hij het mee deed. Een mooie, markante, kleurrijke man. Jammer dat dat niet meer kan in Nederland nu. De jaren '80, dat waren nog eens tijden. Mensen die dat niet kunnen waarderen, die waren er zelf niet bij, die snappen het niet. Die zitten zelf zeker in hun vinex-woning met Samantha op de bank naar The Masked Singer te kijken. Nee, dan hiv geven aan kinderprostituees, dat is tenminste het echte leven.
En de volgende dag komt er een nieuwsbericht over Andrew Tate, of een #MeToo-schandaal, of een technisch directeur die een dickpic heeft gestuurd, en dan heel Nederland met schuim op de bek: "SCHANDE!!! Is er dan niks meer heilig??? Keihard aanpakken!!!"