abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 11 september 2024 @ 09:52:34 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214949175
Welke platen/muziekdragers heb jij die niet online staan?

Een soort van relikwie voor vroegere tijden maar het is wel leuk als muziek nergens te horen is. Al wordt het wel steeds lastiger natuurlijk.

Zie dit topic als een verzameling van muziek die nergens online te luisteren is (youtube, bandcamp, spotify etc.) maar ook gelijk een uitdaging om die muziek wel online te vinden :)

Zoals gebruikelijk TS begint.

Ik luister nu de LP Grrrroeten van Palinckx er is online veel over te lezen maar nergens te luisteren (tenzij jullie beter kunnen zoeken), deel hier je pareltjes (of niet pareltjes) die alleen jij kunt luisteren.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 11 september 2024 @ 11:22:18 #2
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214950151
Ik koop al geruime tijd geen fysieke dragers meer, maar tussen de mp3's zitten een aantal nummers die bijna alleen ikzelf kan horen. Iig staan ze niet op YouTube/Spotify/Bandcamp/Soundcloud/enz.

O.a.:

Keith Thompson - I live for now (David Vendetta Remix) (genre: dance, jaar: 2005)
DJ Sneak – Inside (Wink’s Acid Will Guide Us Remix) (genre: dance, jaar: 2005)
Julien Jabre, Bibi, MC Mellow Dee - And you don't stop (True School Mix) (genre: dance, jaar: 2006)
Gloam ft. Boho Fau - Even still (genre: hiphop, jaar: 2010)
Ayah - Live the live (genre: soul, jaar: 2012)

Nummers die alleen op Bandcamp of Soundcloud staan zijn er ook best wat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Eightyone op 11-09-2024 14:07:11 ]
  Moderator woensdag 11 september 2024 @ 16:19:41 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214952864
Ja zo'n mp3 heb ik ook het nummer doperwtjes met worteltjes van een nederlands bandje waar ik de naam even van kwijt ben maar ook niet te vinden online, wel een episch nummer
  woensdag 11 september 2024 @ 18:20:36 #4
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214953945
Alle vijf nogal veel gedraaid iig.

De vijfde is geript van 22Tracks. Het gebeurde wel vaker dat muziek van die bron even later zo'n beetje in het niets verdween. Of alleen op Bandcamp/Soundcloud nog te vinden was. Maar ja, dan moest je ook maar weten dat het nummer überhaupt bestond.
pi_214955069
Ik ben degene die ze dan online (Youtube) heeft gezet, dat is een beetje het probleem met dit topic voor mij. ;)
  donderdag 12 september 2024 @ 05:03:25 #6
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214957173
Nummer drie blijkt er bij nader inzien toch op te staan, maar waarschijnlijk was de titel verkeerd ingevoerd (het is ook best een mond vol). Dat het die specifieke remix is, staat er op YouTube sowieso niet bij.

Voor als je gezellige house met een begin jaren 80-hiphop/disco-tintje zoekt.

Moderator donderdag 12 september 2024 @ 07:15:52 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214957496
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 20:15 schreef Alpha0 het volgende:
Ik ben degene die ze dan online (Youtube) heeft gezet, dat is een beetje het probleem met dit topic voor mij. ;)
Ah goed bezig, heb dat wel gedaan met mijn de knabbel bandje dat niet online stond :D
pi_214957539
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 20:15 schreef Alpha0 het volgende:
Dit. :D

Neie Skoenen van Skik bijv. :P

Maar in De platenkast staan nog wel aardig wat. Eem denken
Robert Moog died for our synths
  donderdag 12 september 2024 @ 07:39:20 #9
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214957612
Een van m'n vroegere jeugdfavorieten, Turn Up The Fabeltjeskrant - Naar Fabeltjesland, staat er ook niet op.

Niet het toppunt van smaakvol, die verzameling Fabeltjeskrant-fragmenten op een commerciële housebeat die redelijk van Felix - Don't you want me afgekeken lijkt. Maar als je in een gekke bui bent is het misschien nog wat.

In dezelfde lijn mist een vroegere carnavalsfavoriet uit dezelfde periode ook: Noiz Boiz - 1 2 3 4 Stamp Es Met Je Voeten (Hard Version). Een verzameling opzwepende kreten met een zuigende dreun eronder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Eightyone op 13-09-2024 05:23:03 ]
pi_214958294
Ik heb nog een aantal cd's uit het fok!cd project (van een jaar of 20 terug denk ik) die gegarandeerd helemaal nergens online staan B-)

Zoals oa "Late night chillout @ Club Zan" (van @Zanderrr), "Sietse's Choice" (van @Seestar) of de cd van @Vork. Ik draai ze ook nog wel eens.
  donderdag 12 september 2024 @ 09:45:45 #11
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214958348
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 09:38 schreef Farenji het volgende:
Ik heb nog een aantal cd's uit het fok!cd project (van een jaar of 20 terug denk ik) die gegarandeerd helemaal nergens online staan B-)

Zoals oa "Late night chillout @ Club Zan" (van @:Zanderrr), "Sietse's Choice" (van @:Seestar) of de cd van @:Vork. Ik draai ze ook nog wel eens.
Dergelijke cd's heb ik ook nog.

[ Bericht 4% gewijzigd door Eightyone op 13-09-2024 04:34:10 ]
  donderdag 12 september 2024 @ 13:57:21 #12
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_214960454
Ik heb nog wel een paar cd's waar ik zelf aan meegewerkt heb die nergens online staan.
pi_214960544
Ik kon heel lang zeggen dat Ritmebox van Spinvis en Simon Vinkenoog nergens te vinden is, maar die staat tegenwoordig (grotendeels) online zie ik. Net als wat lokale dingen als Shakey Sam (Blues uit Franeker), Willem Vermandere (Westvlaamse folk/kleinkunst), Mandator (thrash metal uit emmen) en zelfs Ede Staal toendertijd (rond 2008). Niets van te vinden, dus dan kocht je de LP maar voor een grijpstuiver :D

Ik heb wel de plaat 'Bad Image' van de Emmense punkband The Schizos, daarvan is online niets te vinden.
De hele plaat was lang onvindbaar trouwens, er zijn maar enkelen gemaakt en nog minder van verkocht. De bandleden hadden de niet verkochte platen kapot gefrisbeed destijds :') Dankzij deze documentaire kwam men op het spoor van een doosje van een aantal stuks die nog bij een familielid van een bandlid in een oude meterkast stond.

Ik wist dit totaal niet toen ik de bandnaam voor het eerst hoorde, toevallig toen gekeken en er was 1 exemplaar te vinden via Discogs voor een prikkie. Precies op het goede moment dus, net na de docu. Jarenlang niets meer en zag dat er nu een paar te koop staan voor tussen de 100-300 piek. Het is nog steeds de enige manier om 't te luisteren, want op wat brakke live-opnames is er niets te vinden.
pi_214960607
Oh en deze:

Nederlandse artiesten die Nevermind van Nirvana in z'n geheel hebben gecoverd. Voor een uniek Lowlands optreden in 2009 (2013 dus). Ooit eens gekregen als cadeau. Dit is tevens mijn meest verbogen plaat, omdat ie dikke regenbuien en lange rit in een rugtas moest overleven, ternauwernood dus :P

Dit is de tracklist:
• A1 The Opposites– Smells Like Teen Spirit
• A2 The Opposites– In Bloom
• A3 Mister and Mississippi– Come As You Are
• A4 DeWolff– Breed
• A5 DeWolff– Lithium
• A6 Mister and Mississippi– Polly
• B1 Elle Bandita– Territorial Pissings
• B2 Elle Bandita– Drain You
• B3 Kensington– Lounge Act
• B4 Kensington– Stay Away
• B5 Moss – On A Plain
• B6 Moss – Something In The Way

We missen er overigens niet veel aan _O- maar een paar waren wel vermakelijk

Ik zie Elle Bandita (tegenwoordig Raven van Dorst), en moet ineens aan Anne Frank Zappa denken, de band die ze destijds had met Jerry Hormone, ook het EP'tje van gekocht omdat het niet te vinden was. inmiddels staat ie op YouTube zie ik :P
quote:
88s.gif Op woensdag 11 september 2024 16:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja zo'n mp3 heb ik ook het nummer doperwtjes met worteltjes van een nederlands bandje waar ik de naam even van kwijt ben maar ook niet te vinden online, wel een episch nummer
Had jij ook niet een plaat van iets dat Rooie Waas (oid) heette? Dat klonk interessant, maar weet dat ik destijds er niets van kon vinden :P
  Moderator donderdag 12 september 2024 @ 14:38:07 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214960724
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 14:23 schreef Gehenna het volgende:
Had jij ook niet een plaat van iets dat Rooie Waas (oid) heette? Dat klonk interessant, maar weet dat ik destijds er niets van kon vinden
Jazeker staat die niet online joh?

Rooie waas met het album het is maar een constatering :P

https://www.discogs.com/r(...)aar-Een-Constatering

Maar wel gewoon op de jijbuis

Hier het hele album:
  donderdag 12 september 2024 @ 14:44:00 #16
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_214960777
John MacFadyen - John MacFadyen plays the music of Dunvegan.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 13:11:45 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215253375
De geweldige plaat flugufen van de band ambatt staat ook slecht online. Hij stond een tijdje op Spotify maar is daar weer afgehaald.

Gelukkig staat hij hier inmiddels wel op plaat in de kast al had dat wel wat voeten in de aarde. Ik had hem besteld via de band via bandcamp maar die hebben twee keer de plaat niet opgestuurd (of hij is tijdens het versturen vanaf IJsland kwijtgeraakt) uiteindelijk er toch nog een kunnen vinden via discogs *D
  donderdag 17 oktober 2024 @ 13:30:54 #18
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215288633
Deze bleken toch op YouTube te staan (niet goed gezocht, blijkbaar):

[ Bericht 38% gewijzigd door Eightyone op 17-10-2024 16:21:14 ]
  donderdag 17 oktober 2024 @ 14:01:58 #19
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215288915