abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214939463
quote:
Australië wil kinderen van sociale media weren
De Australische regering wil nog dit jaar een minimumleeftijd introduceren voor het gebruik van sociale media. De Australische premier Anthony Albanese ziet het liefst dat de platforms uitsluitend te bezoeken zijn voor kinderen vanaf 14 of 16 jaar oud.

Wanneer de wetgeving geïntroduceerd wordt is nog niet duidelijk. De komende maanden zal de centrumlinkse regering van de premier een proef met leeftijdsverificatie doen. Dat schrijft persbureau Reuters.

De reden om dergelijke wetgeving in te voeren heeft volgens Albanese te maken met de risico’s die sociale media meebrengen voor de fysieke en mentale gezondheid van kinderen.

"Ik wil dat kinderen van hun apparaten af ​​en naar de voetbalvelden, zwembaden en tennisbanen gaan. We willen dat ze echte ervaringen opdoen met echte mensen, omdat we weten dat sociale media sociale schade veroorzaken," verklaarde de premier tegen ABC News.

Hoe de wet, die kinderen weg moet houden bij platforms als Facebook, TikTok en Instagram, er precies uit gaat zien, is nog niet duidelijk.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)d-kinderen-australie
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214939481
Mooi. Zouden we in Nederland ook moeten doen. En een verbod op vlogouders die het hele leven van hun kinderen online gooien voor persoonlijk gewin.
  dinsdag 10 september 2024 @ 09:35:19 #3
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214939486
Goede zaak. Al zullen bepaalde fokkers dit wel weer onder betutteling scharen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 september 2024 @ 09:35:45 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_214939494
Ze heet niet voor niets Albanese. Die leest nog in spijkerschrift.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 september 2024 @ 09:36:24 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_214939504
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:35 schreef Aberkullie het volgende:
Nou ja, als je die hondjes van Gordon ziet.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 10 september 2024 @ 09:43:49 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214939564
Goed bezig.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214939605
Een algeheel verbod op ‘sociale media’ zou veel beter zijn.
pi_214939624
Wat een verschrikkelijke betutteling. Laat het opvoeden aan ouders over.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_214939639
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:34 schreef Glazenmaker het volgende:
Mooi. Zouden we in Nederland ook moeten doen. En een verbod op vlogouders die het hele leven van hun kinderen online gooien voor persoonlijk gewin.
Wees voorzichtig met waar je om wenst. Een overheid die het ouders onmogelijk maakt om zelf te bepalen waar ze over vloggen, is een overheid die ook op andere fronten beperkingen op kan werpen. Kijk maar naar het Verenigd Koninkrijk.
pi_214939641
quote:
De komende maanden zal de centrumlinkse regering van de premier een proef met leeftijdsverificatie doen
Wat aandoenlijk naief.
pi_214939656
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wat aandoenlijk naief.
Inderdaad. Ik weet niet beter of mijn zoon en zijn vrienden gamen vanaf jonge leeftijd al onder het account van een ouder om leeftijdsrestricties te vermijden.
pi_214939686
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wees voorzichtig met waar je om wenst. Een overheid die het ouders onmogelijk maakt om zelf te bepalen waar ze over vloggen, is een overheid die ook op andere fronten beperkingen op kan werpen. Kijk maar naar het Verenigd Koninkrijk.
Ja een verbod op kinderarbeid en het verkopen van je kinderen hun privacy is bijna hetzelfde als 1984.
pi_214939688
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Inderdaad. Ik weet niet beter of mijn zoon en zijn vrienden gamen vanaf jonge leeftijd al onder het account van een ouder om leeftijdsrestricties te vermijden.
En indien er op de reguliere social media-kanalen moeilijker hordes worden opgeworpen ontstaat er vast wel weer een, nog slechter te controleren, ondergronds alternatief. Denken dat je jongeren anno 2024 hun online wereld kunt ontnemen is, nogmaals, naief.
pi_214939692
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, want dat werkt geweldig... :N :{w
pi_214939694
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ergens is jouw opmerking heel dubbel en vooral ironisch :)

Júist als je vindt dat de opvoedkundige taak bij de ouders ligt, zou je kunnen stellen dat Social Media beperkt moet worden.

Nu worden kinderen, juist bij de afwezige ouder, opgevoedt door diezelfde Social Media die jij vrij baan/toegang wilt geven tot de belevingswereld van de kinderen.

Dat zié je / zien we toch hopelijk wel in?

In principe, heeft de "wereld" (goed en slecht) vrij toegang tot de kinderen: Ze hebben ze alléén, op de zolderkamer, helemaal voor zichzelf.

Daar zie jij geen enkel probleem in?? :N zucht. Wat een verschrikkelijke domheid, zeg ik op mijn beurt.
pi_214939703
Oei leeftijdsverificaties zoals: 'Ja ik ben 14 jaar of ouder' aanklikken.

quote:
"Ik wil dat kinderen van hun apparaten af ​​en naar de voetbalvelden, zwembaden en tennisbanen gaan. We willen dat ze echte ervaringen opdoen met echte mensen, omdat we weten dat sociale media sociale schade veroorzaken," verklaarde de premier tegen ABC News.
Dat maken ze zelf wel uit.
pi_214939705
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Gelukkig is die ouder dan zo slim om zijn of haar wachtwoord te wijzigen
pi_214939713
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:01 schreef Nober het volgende:
Oei leeftijdsverificaties zoals: 'Ja ik ben 14 jaar of ouder' aanklikken.
[..]
Dat maken ze zelf wel uit.
Dat maken ze zelf wel uit?? Nou nee, jij hebt nog nooit van een verslaving gehoord, je weet wat verslaafd betekent?

Ouders hebben de verantwoordelijkheid over "het welzijn" van hun kroost, wettelijk gezien, tot een bepaalde leeftijd.

Dus nee, dat maken ze helemaal niet zélf uit: De ouders maken dat uit. En als ook de ouders er een potje van maken, of in dit geval totaal onmachtig zijn, dan grijpt 'de samenleving' in, en volgt er een beperking.

In principe hebben ze toegang tot de wereld, alles. En de wereld, heeft toegang tot de kinderen.

Dat is ietsjes teveel van t goede, en van t slechte vindt je niet??
pi_214939715
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:59 schreef Buikbrein het volgende:

[..]

Júist als je vindt dat de opvoedkundige taak bij de ouders ligt, zou je kunnen stellen dat Social Media beperkt moet worden.

Nu worden kinderen, juist bij de afwezige ouder, opgevoedt door diezelfde Social Media die jij vrij baan/toegang wilt geven tot de belevingswereld van de kinderen.

Dat zié je / zien we toch hopelijk wel in?

In principe, heeft de "wereld" (goed en slecht) vrij toegang tot de kinderen: Ze hebben ze alléén, op de zolderkamer, helemaal voor zichzelf.

Daar zie jij geen enkel probleem in?? :N zucht. Wat een verschrikkelijke domheid, zeg ik op mijn beurt.
Eens.. Door social media worden kinderen al heel jong geconfronteerd met de grootste oog- en ooraids, dat lijkt mij voor ouders juist vervelend.. die willen hun kinderen toch juist beschermen?
pi_214939742
quote:
Het is betutteling.

Maar ik ben in dezen niet eens tegen. Al zou ik liever zien dat de verslavende componenten verboden worden. In zijn algeheelheid. Want ook volwassenen hebben heel veel moeite met social media. Ik heb vanochtend alweer een hoop mensen enorm uit zien glijden op social media, waaronder ene Henk Spaan (iemand die heel lang geleden in het kielzog van Harry Vermeegen enigszins relevant was). En Beatrice de Graaf die weerwoord krijgt omdat ze domme dingen roept (dat krijg je als je politieke brein voorrang krijgt op je wetenschappelijke brein) en vervolgens stampvoetend X verlaat, met aankondiging en al (narcistisch, much?).

Dan is het wat veel gevraagd van tieners om daarmee om te kunnen gaan.
  dinsdag 10 september 2024 @ 10:09:36 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214939745
Vooral grappig dat een clubje boomers denkt dat ze die kinderen van onder de 16 van social media kunnen houden als ze dat willen.
Laffe huichelaar
  dinsdag 10 september 2024 @ 10:10:10 #22
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214939749
Goede zaak.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214939772
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja een verbod op kinderarbeid en het verkopen van je kinderen hun privacy is bijna hetzelfde als 1984.
Wat weerhoudt je ervan om je kinderen daarover te onderrichten en samen verantwoorde (betaalde) apps te zoeken?

Het is ook nog eens verschrikkelijk hypocriet. Google en ChatGPT gebruiken is informatief en educatief, maar met sociale media verkoop je je ziel? Ik leer mijn kinderen om DuckDuckGo en Venice.ai te gebruiken, ik kijk mee met wat ze doen en welke instellingen ze gebruiken en ik adviseer over verstandig gedrag. Dat doe ik al jaren, niet pas vanaf de leeftijd van 14.
pi_214939776
Als je dit nu nog steeds betutteling vindt, dan vraag ik me af of je wel beseft hoe we ervoor staan.. ofwel hoe het met de jongeren gaat (praat eens met ze, observeer ze eens, kijk eens met ze mee naar die bagger).

Echt, dat hier nu anno 2024 nog discussie over is :N
pi_214939779
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:09 schreef VEM2012 het volgende:

Dan is het wat veel gevraagd van tieners om daarmee om te kunnen gaan.
En klaarblijkelijk ook voor volwassenen. Een totaalverbod dan maar?
pi_214939791
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hup en een drogreden er tegenaan: alles verbieden.

Dan lijkt het net alsof je gelijk hebt.
  dinsdag 10 september 2024 @ 10:15:36 #27
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214939795
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
En indien er op de reguliere social media-kanalen moeilijker hordes worden opgeworpen ontstaat er vast wel weer een, nog slechter te controleren, ondergronds alternatief. Denken dat je jongeren anno 2024 hun online wereld kunt ontnemen is, nogmaals, naief.
Het is naïef als in niet haalbaar maar waarschijnlijk meer zo'n stok achter de deur-wet zoals in bepaalde landen een corrigerende tik ook niet mag. Dat wordt niet massaal gehandhaafd, maar alleen als handvat gebruikt en om een zichtbare grens te stellen.

Het signaal naar ouders dat het niet wenselijk is dat hun kinderen op die netwerken zitten is dan het punt denk ik, niet de naleving.

Maar goed, dan zit je weer met hetzelfde probleem wat ik zie met die campagne tegen opgevoerde fatbikes gericht op ouders: de ouders waar het juist om gaat, bereik je er niet mee.
pi_214939798
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:14 schreef Buikbrein het volgende:
Als je dit nu nog steeds betutteling vindt, dan vraag ik me af of je wel beseft hoe we ervoor staan.. ofwel hoe het met de jongeren gaat (praat eens met zez observeer ze eens).
Het is mijn vakgebied geweest en de consensus onder wetenschappers is dat uitsluitend wijzen op de risico's een vertekend beeld geeft. Bovendien worden die risico's opgeblazen.
  dinsdag 10 september 2024 @ 10:17:23 #29
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214939807
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat weerhoudt je ervan om je kinderen daarover te onderrichten en samen verantwoorde (betaalde) apps te zoeken?

Het is ook nog eens verschrikkelijk hypocriet. Google en ChatGPT gebruiken is informatief en educatief, maar met sociale media verkoop je je ziel? Ik leer mijn kinderen om DuckDuckGo en Venice.ai te gebruiken, ik kijk mee met wat ze doen en welke instellingen ze gebruiken en ik adviseer over verstandig gedrag. Dat doe ik al jaren, niet pas vanaf de leeftijd van 14.
Ja ok maar dan ben jij 1 van de weinige die dit doen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 10 september 2024 @ 10:19:42 #30
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_214939825
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:09 schreef timmmmm het volgende:
Vooral grappig dat een clubje boomers denkt dat ze die kinderen van onder de 16 van social media kunnen houden als ze dat willen.
In dit geval hebben de boomers helemaal gelijk.

De ouders van iPad kids hangen zelf ook de hele dag op de telefoon of voor de TV. Genoeg ouders die helemaal NIKS doen in hun leven behalve (social)media consumeren en werken, verwachten dat zulke mensen in staat zijn het goede voorbeeld te geven is natuurlijk wensdenken.
pi_214939830
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:59 schreef Buikbrein het volgende:

[..]

Het is een essentieel verschil of je dat aan ouders of aan de overheid overlaat. En ja, ik ben ook tegen betutteling door ouders, maar respecteer dat zij er andere zienswijzen op nahouden en hun kinderen anders opvoeden. Ik vraag eenzelfde soort respect terug: laat mij mijn kinderen opvoeden zoals ik wil. Van mij mogen ze al jaren gamen, enge films kijken en sociale media gebruiken. Ik doe zelfs mee.

quote:
Sterker nog: ik zie er grote waarde in. Ik ben mijn ouders nog altijd dankbaar voor de vrijheid die ze mij hebben gegeven met computers en later op het internet. Ik heb er mijn carrière en mijn geliefde aan te danken.
pi_214939832
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Niet selectief quoten… Ik vind dat het verslavingsbevorderende algoritme niet ok is. Dat stond er vrij duidelijk.
  dinsdag 10 september 2024 @ 10:22:09 #33
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_214939848
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:34 schreef Glazenmaker het volgende:
Maar dan ook een verbod op deelname aan religie voor die zelfde leeftijdsgroep
pi_214939853
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet selectief quoten… Ik vind dat het verslavingsbevorderende algoritme niet ok is. Dat stond er vrij duidelijk.
Dan maak je de keuze voor niet-verslavingsbevorderende algoritmes. Mijn zoon wilde bijvoorbeeld Sim City spelen op zijn mobiele telefoon. Ik vind de opzet van zulke gratis games abject, want je betaalt met je tijd. Daar praat ik met hem over en ik betaal voor spellen.

We hebben het daarnaast veel over hoe je omgaat met schaarse tijd: tijd voor school, vrienden, bijbaan en gamen. Ik laat hem ook fouten maken omdat ik ervan overtuigd ben dat een kind niet ineens verantwoord met verleidingen om kan gaan vanaf een bepaalde leeftijd. Dat moet je leren. Hoe jonger, hoe beter.
pi_214939854
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:22 schreef the-eye het volgende:

[..]
Maar dan ook een verbod op religie voor die zelfde leeftijdsgroep
Dus alleen openbare scholen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214939865
quote:

[..]
Maar dan ook een verbod op religie voor die zelfde leeftijdsgroep
Ik ben tegen verbieden, verbieden, verbieden… maar dit klinkt toch (heel kort) als muziek in mijn oren. Zeker als ook pseudoreligies als ultra progressief gedachtengoed meegenomen wordt.

(Heel kort… lees daar ajb niet overheen)
pi_214939866
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:17 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Ja ok maar dan ben jij 1 van de weinige die dit doen.
Des te belangrijker om dáár de aandacht op te vestigen in plaats van verbieden, wegkijken en doen alsof het niet bestaat.
pi_214939868
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is mijn vakgebied geweest en de consensus onder wetenschappers is dat uitsluitend wijzen op de risico's een vertekend beeld geeft. Bovendien worden die risico's opgeblazen.
Vakgebied geweest of niet het is geen argument waarmee je gelijk hebt, het is wederom een drogreden: "Het is waar, omdat ík het zeg".

Btw, kijk niet alleen naar het verbod, maar ook naar het GEbod; Australië wilt niet alleen iets verbieden, iets afpakken.. ze willen ook géven, namelijk dat kinderen iets anders gaan doen namelijk lekker naar buiten.

We focussen ons nu op t verbod, dat is eenzijdig. Jij redeneert vanuit jezelf, jouw jeugd, jouw vakgebied, etc.

Het grote plaatje, de aanleiding dat Australie hiermee komt, zie je die ook? Het gaat slecht met veel jongeren.

Dat het voor joú mss goed uitpakte, geldt niet voor iedereen. Mogelijk doel je op een ervaring in een heel andere tijd.

Een C64, was ook Gamen.. maar is NIET te vergelijken met Social Media of het huidige Gamen. In een notendop: Games zonder einde, Social Media zonder einde.

Je kan je erin verliezen, en ik heb t nog nieteens gehad over de beinvloeding/manipulatie en Dark Algoritms, etc <-- jouw Vakgebied toch??

Entertainment: To Enter, to (re)Tain, to Ment.

Binnenkomen, Vasthouden, Veranderen. Alsjeblieft :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Buikbrein op 10-09-2024 10:31:04 ]
pi_214939886
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dan maak je de keuze voor niet-verslavingsbevorderende algoritmes. Mijn zoon wilde bijvoorbeeld Sim City spelen op zijn mobiele telefoon. Ik vind de opzet van zulke gratis games abject, want je betaalt met je tijd. Daar praat ik met hem over en ik betaal voor spellen.

We hebben het daarnaast veel over hoe je omgaat met schaarse tijd: tijd voor school, vrienden, bijbaan en gamen. Ik laat hem ook fouten maken omdat ik ervan overtuigd ben dat een kind niet ineens verantwoord met verleidingen om kan gaan vanaf een bepaalde leeftijd. Dat moet je leren. Hoe jonger, hoe beter.
Dat ben ik helemaal met je eens hoor (levert aardig wat ruzies op met mijn ex trouwens). Maar bepaalde algoritmes leveren daadwerkelijk gezondheidsklachten op kennelijk en dan vind ik wel dat de overheid een taak heeft. Niet dat ze die heel serieus nemen, want het is vooral met twee maten dat men meet. Maar toch.
  dinsdag 10 september 2024 @ 10:29:37 #40
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_214939890
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is een essentieel verschil of je dat aan ouders of aan de overheid overlaat. En ja, ik ben ook tegen betutteling door ouders, maar respecteer dat zij er andere zienswijzen op nahouden en hun kinderen anders opvoeden. Ik vraag eenzelfde soort respect terug: laat mij mijn kinderen opvoeden zoals ik wil. Van mij mogen ze al jaren gamen, enge films kijken en sociale media gebruiken. Ik doe zelfs mee.
[..]
Sterker nog: ik zie er grote waarde in. Ik ben mijn ouders nog altijd dankbaar voor de vrijheid die ze mij hebben gegeven met computers en later op het internet. Ik heb er mijn carrière en mijn geliefde aan te danken.
Het huidige internet is een schim van wat het vroeger was.

De apps van tegenwoordig zoals TikTok en Snapchat zijn doelbewust ontwikkeld om de gebruiker dom, verslaafd en smachtend naar meer te houden.
pi_214939893
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Heb toevallig laatst een wetenschapper gezien die aan het aantal depressieve Amerikaanse tieners precies kon herleiden wanneer bepaalde sociale media platforms gelanceerd werden. Als die data klopt dan zijn de risico’s helemaal niet opgeblazen.
pi_214939897
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:25 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Vakgebied geweest of niet het is geen argument waarmee je gelijk hebt, het is wederom een drogreden: "Het is waar, omdat ík het zeg".

Btw, kijk niet alleen naar het verbod, maar ook naar het GEbod; Australië wilt niet alleen iets verbieden, iets afpakken.. ze willen ook géven, namelijk dat kinderen iets anders gaan doen namelijk lekker naar buiten.

We focussen ons nu op t verbod, dat is eenzijdig. Jij redeneert vanuit jezelf, jouw jeugd, jouw vakgebied, etc.

Het grote plaatje, de aanleiding dat Australie hiermee komt, zie je die ook? Het gaat slecht met veel jongeren.

Dat het voor joú mss goed uitpakte, geldt niet voor iedereen. Mogelijk doel je op een ervaring in een heel andere tijd.

Een C64, was ook Gamen.. maar is NIET te vergelijken met Social Media of het huidige Gamen.
Ik zorg dat mijn kinderen naar buiten gaan. Dat is niet zo heel moeilijk hoor. Ook al komen ze regelmatig gedesillusioneerd terug omdat alle speeltuinen in de omgeving leeg zijn. Ook wel bijzonder: zoveel speeltuinen en zo weinig gebruik…
pi_214939910
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Net was je nog aan het klagen over de beperking van vlogouders en nu heb je het opeens weer over de kinderen. Blijkbaar toch geen zin om kinderarbeid te verdedigen.

Ik vind er nog een wezenlijk verschil zitten tussen al je info openbaar zetten of aan de anonieme Google machine geven. Google gaat je niet pesten op school voor een post waarop je lelijke schoenen draagt. Al jaren is duidelijk uit onderzoek dat kinderen ongelukkig worden van social media en een belangrijke oorzaak daarvan is dat de bedrijven erachter het zo verslavend mogelijk hebben gemaakt en negativiteit voor engagement zorgt. En dan zal je vast geweldige ouders hebben die een leger van duur betaalde psychologen te slim af zijn :'), maar dan nog zorgt hun kind in het beste geval voor sociale druk voor minder fortuinlijke kinderen om wel het depressieve platform op te gaan.
pi_214939915
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zorg dat mijn kinderen naar buiten gaan. Dat is niet zo heel moeilijk hoor. Ook al komen ze regelmatig gedesillusioneerd terug omdat alle speeltuinen in de omgeving leeg zijn. Ook wel bijzonder: zoveel speeltuinen en zo weinig gebruik…
En dat is een argument voor.. voor wat precies?
pi_214939930
quote:

[..]
Maar dan ook een verbod op deelname aan religie voor die zelfde leeftijdsgroep
Goede maatregelen moet je niet laten afhangen van andere goede ideeën die moeilijker waar te maken zijn.
pi_214939932
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:33 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
En dat is een argument voor.. voor wat precies?
Dat ze er niets voor terugkrijgen. Want dat is wat er werd gezegd. Het is er al.
pi_214939963
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:25 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Vakgebied geweest of niet het is geen argument waarmee je gelijk hebt, het is wederom een drogreden: Het is waar, omdat ík het zeg.
Ik zeg wat de consensus onder wetenschappers is. En ook dat maakt het niet per se waar, maar je kunt er wel wat meer afstand mee nemen van de waan van alledag, die wordt gevoed door journalisten. Opportunistische politici - of is dat een tautologie? - liften er maar wat graag op mee.

De oude Grieken schreven al over de bedenkelijke invloed van nieuwe media (in dit geval het schrift) op de jeugd. Dat is nooit anders geweest. Er is zelfs een tijd geweest dat het lezen van literatuur als iets kwalijks werd gezien. Het patroon is dat het nieuwe met argwaan wordt onthaald en de aandacht uitgaat naar de risico's en hetgeen we verliezen. De nieuwe mogelijkheden die ontstaan, worden verwaarloosd.

Ik dacht dat we dit proces met digitale media allang hadden doorgemaakt. Er is inmiddels best veel onderzoek waaruit positieve effecten naar voren komen en negatieve effecten niet worden gevonden of in context worden geplaatst. En het advies van opvoedkundigen en media-experts is erop aangepast. Zo is de focus al langere tijd verlegd van inperken en afschermen naar betrokkenheid bij je kinderen tonen en mediawijsheid aanleren.

Misschien aardig om een voorbeeld te geven uit mijn eigen professionele praktijk. Ik legde aan studenten een bestaande casus voor van een jongen die gameverslaafd was. Zij moesten een advies uitbrengen aan de moeder van die jongen. Tussendoor kregen ze de kans om vragen te stellen. Werkelijk alle studenten gaven als advies om de computer af te pakken of schermtijd in te perken. Toen hielp ik ze om vragen te stellen. Zo kwamen ze er gaandeweg achter dat de gameverslaving een symptoom van een ander probleem was, dat er een zeer problematische thuissituatie was en dat voor die jongen gamen de enige manier was waarop hij nog contact had met zijn vader. Ineens veranderden alle adviezen.
pi_214939997
quote:
Ja . Iedereen moet het zelf bepalen. Mensen moeten gewoon zo vrij mogelijk zijn om te doen en laten wat ze willen.
ouders hebben daarbij een verantwoordelijkheid en die moeten ze nemen. Misschien een toestemming via DIGID of zo.
pi_214940011
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:47 schreef Socios het volgende:
Een algeheel verbod op ‘sociale media’ zou veel beter zijn.
Als we dat hier ook doen bestaat fok niet meer :{w
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 10 september 2024 @ 10:48:54 #50
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214940019
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is betutteling.

Maar ik ben in dezen niet eens tegen. Al zou ik liever zien dat de verslavende componenten verboden worden.
Zoiets.

Op een bepaalde manier kan je wat aan social media hebben, ook op jonge leeftijd al. Daarvoor hoef ik alleen maar dertig jaar terug in de tijd te gaan, toen er niet bijzonder veel van de buitenwereld doordrong (toen internet opkwam was ik een jaar of 17, en toen was het nog erg primitief). Alleen zit social media op een manier in elkaar die anders had gemogen. Zeker voor kinderen/pubers, maar ook voor volwassenen.

Wat dat betreft zijn de klassieke internetfora zo gek nog niet. Je kunt van gedachten wisselen met anderen, zonder de schaduwkanten van 'echte' social media.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')