Begrijpend lezen is niet je sterkste kantquote:Op vrijdag 13 september 2024 00:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik weet dat je geen punt hebt, maar wat is de leugen in mijn betoog?

Hoe erg het ook is, uiteindelijk heeft God het laatste woord. Ook jij weet dat de bijbel een laatste oordeel aankondigt, en ook jij weet dat er dan kinderen zullen zijn. Ik denk dat het beter is om daar op een of andere manier vrede mee te sluiten, dan iemand die simpelweg gelooft in Jezus Christus, die over datzelfde oordeel spreekt en het zal executeren, ervan te betichten dat hij een demoon aanbidt. Jij hebt geen probleem met mij, maar met God.quote:Op vrijdag 13 september 2024 00:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kinderen zijn geen rebellen. Het zijn kinderen.
Je aanbidt een demon

Als je in de aanval gaat, wees dan ook mans genoeg om kleur te bekennen. Dit is erg zwak.quote:Op vrijdag 13 september 2024 00:23 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant

Heb je kinderen?quote:Op vrijdag 13 september 2024 00:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hoe erg het ook is, uiteindelijk heeft God het laatste woord. Ook jij weet dat de bijbel een laatste oordeel aankondigt, en ook jij weet dat er dan kinderen zullen zijn. Ik denk dat het beter is om daar op een of andere manier vrede mee te sluiten, dan iemand die simpelweg gelooft in Jezus Christus, die over datzelfde oordeel spreekt en het zal executeren, ervan te betichten dat hij een demoon aanbidt. Jij hebt geen probleem met mij, maar met God.

je hebt ze nietquote:Op vrijdag 13 september 2024 00:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik heb er geen behoefte aan om dat op een publiek forum te zetten.

Nogmaals, geen behoefte aan om over te spreken, noch is het relevant.quote:

Yup, kinderen met kanker, is gewoon zijn soevereiniteit.quote:Op vrijdag 13 september 2024 00:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nogmaals, geen behoefte aan om over te spreken, noch is het relevant.
God schikt zich niet naar wat wij allemaal goed en fout vinden, en wat wij allemaal willen. Dat is Gods soevereiniteit. Daar kun je je bij neerleggen of tegen verzetten. Je kunt ook geloven dat Gods oordelen rechtvaardig zijn, en dat God niet per ongeluk fouten maakt.

Laat die emoties nou eens gaan, Etto.quote:Op vrijdag 13 september 2024 00:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Yup, kinderen met kanker, is gewoon zijn soevereiniteit

Heb jij een kind met kanker?quote:Op vrijdag 13 september 2024 00:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Laat die emoties nou eens gaan, Etto.
Je kunt wel overal tegenaan schoppen, maar daar schiet je niets mee op. Je zult er de wereld niet beter door begrijpen, noch een plaats kunnen geven aan het leed of het kwaad.

Nee Etto, ik heb geen kind met kanker. En ik hoop jij ook niet. Ik wens dat niemand toe.quote:Op vrijdag 13 september 2024 00:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb jij een kind met kanker?

Logisch dat je dan allemaal nogal makkelijk babbelt over de soevereiniteit van God.quote:Op vrijdag 13 september 2024 00:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee Etto, ik heb geen kind met kanker. En ik hoop jij ook niet. Ik wens dat niemand toe.

Dat ik daar makkelijk over babbel, is een aanname van jou, Etto.quote:Op vrijdag 13 september 2024 00:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Logisch dat je dan allemaal nogal makkelijk babbelt over de soevereiniteit van God.
Logisch, maar ziekelijk.

De echte God laat mensen niet lijden, puntquote:Op vrijdag 13 september 2024 00:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat ik daar makkelijk over babbel, is een aanname van jou, Etto.
Denk niet dat ik niet bekend ben met lijden. Ik heb er geen behoefte aan om dat hier te etaleren. Maar accepteren dat het leven vol zit met leed en onrecht, en proberen om daar zelf niet aan bij te dragen en het juist te verhelpen, ik denk dat dat zinvoller is dan God de schuld ervan geven. Ook ik ben vaak genoeg boos geweest op God, om alle afschuwelijke dingen in deze wereld. Daar kan ik intens bedroefd van raken. Dat spoort mij aan om te bidden. En vaak doet God dan ook wat. Niet altijd. Maar dit leven is een lijdensweg, voor iedereen op zijn manier. Lijden kan ons bitter maken, of doen verlangen naar een betere wereld waarin geen leed meer is. Dat is de wereld die God ons belooft, mits we bereid zijn om het kwaad dat in ons allemaal zit op te geven en Hem weer gehoorzaam te worden. Als de mens nooit de gevolgen van de rebellie tegen God zou ondergaan, zou hij ook niet kunnen beseffen dat de pijn als gevolg van de afwezigheid van God het leven verziekt.

Als dat waar zou zijn, zou God niet bestaan, want iedereen lijdt.quote:Op vrijdag 13 september 2024 00:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De echte God laat mensen niet lijden, punt

Jezus Christus.quote:Op vrijdag 13 september 2024 00:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als dat waar zou zijn, zou God niet bestaan, want iedereen lijdt.
God is een vader. Een vader voedt zijn kinderen op. Elke opvoeding gaat met pijn gepaard, omdat dat de enige manier is om verstandig te worden. Wij leven in een wereld van pijn die God nooit heeft gewild. Maar als we die pijn nu niet voelen, kunnen we ook niet verstandig worden.

Als mensen nooit worden geconfronteerd met de pijnlijke gevolgen van hun eigen daden, individueel en collectief, worden ze ook niet wijzer. God intervenieert niet op miraculeuze wijze in elke vorm van pijn of leed, want dan zou deze wereld absurd zijn. Stel je voor dat God elke kogel die we op elkaar afschieten stopt, maar dat mensen nog steeds elkaar willen doden. God wil een verandering van ons hart. Maar die kan Hij alleen geven als we bereid zijn om Hem binnen te laten en ons te laten genezen. Bij die genezing biedt Hij ook troost.quote:

Oh toe, welke daden hebben kinderen verricht om met allerlei gore ziektes geboren te worden?quote:Op vrijdag 13 september 2024 00:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als mensen nooit worden geconfronteerd met de pijnlijke gevolgen van hun eigen daden, individueel en collectief, worden ze ook niet wijzer. God intervenieert niet op miraculeuze wijze in elke vorm van pijn of leed, want dan zou deze wereld absurd zijn. Stel je voor dat God elke kogel die we op elkaar afschieten stopt, maar dat mensen nog steeds elkaar willen doden. God wil een verandering van ons hart. Maar die kan Hij alleen geven als we bereid zijn om Hem binnen te laten en ons te genezen. Bij die genezing biedt Hij ook troost.

Woorden verdraaien en trollen dat is zwak. Je weet toch m'n doel nog wel. Ik hoop dat ik met m'n reacties bijdraag aan een uiteindelijke breuk tussen jou en die sekte waarbij je aangesloten zit. Het is zo zonde dat je als een wolf in schaapskleren door het leven moet terwijl je zo'n goed hart hebt. Neem het gewoon zoals het er staat. Dus verdiep je in koolstofdatering en bezoek eens een andere kerk die je niet hersenspoelt met leugens.quote:Op vrijdag 13 september 2024 00:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als je in de aanval gaat, wees dan ook mans genoeg om kleur te bekennen. Dit is erg zwak.

Veel mensen die een kind met kanker hebben halen steun uit het geloof en God en stellen hun vertrouwen in hem. Maar hier heb je een katholiek, van wie het geloof aan een zijde draadje hangt lijkt het, die het leed van die kinderen misbruikt om te rebbeleren tegen God. Die kinderen met kanker en hun ouders zouden zich van hem distantiėren. Ze hebben meer geloof dan hem, met zijn "schitterende vrouw als vriendin, geweldige familie, goede vrienden, leuk werk, mooie spullen in mijn bibliotheek, steeds weer opnieuw nieuwsgierig naar dingen, natuur..."quote:Op vrijdag 13 september 2024 00:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee Etto, ik heb geen kind met kanker. En ik hoop jij ook niet. Ik wens dat niemand toe.

Zelden een meer moreel abject figuur meegemaakt als jij.quote:Op vrijdag 13 september 2024 00:53 schreef Zefi het volgende:
[..]
Veel mensen die een kind met kanker hebben halen steun uit het geloof en God en stellen hun vertrouwen in hem. Maar hier heb je een katholiek, van wie het geloof aan een zijde draadje hangt lijkt het, die het leed van die kinderen misbruikt om te rebbeleren tegen God. Die kinderen met kanker en hun ouders zouden zich van hem distantiėren. Ze hebben meer geloof dan hem, met zijn "schitterende vrouw als vriendin, geweldige familie, goede vrienden, leuk werk, mooie spullen in mijn bibliotheek, steeds weer opnieuw nieuwsgierig naar dingen, natuur..."

Die gore ziektes zijn onder andere het gevolg van genetisch verval, wat het gevolg is van de dood. De dood is in de wereld gekomen door de zonde. De hele wereld gaat hieronder gebukt, vanaf het moment dat we geboren worden. Hoewel God ons instructies geeft om de impact van dit verval te beperken, bijvoorbeeld door middel van instructies over hoe we ons moeten voeden en hoe we voor onszelf moeten zorgen, neemt God in dit leven niet de volledige gevolgen van de zondeval weg. Dat gebeurt pas bij Zijn wederkomst. Daarom heeft het geen zin om je op dit leven te fixeren, maar wel om uit te kijken naar het leven hierna, en dit leven als een voorbereiding daarop te beschouwen door Jezus' leer in de praktijk te brengen.quote:Op vrijdag 13 september 2024 00:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh toe, welke daden hebben kinderen verricht om met allerlei gore ziektes geboren te worden?

Genetisch verval...quote:Op vrijdag 13 september 2024 00:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Die gore ziektes zijn onder andere het gevolg van genetisch verval, wat het gevolg is van de dood. De dood is in de wereld gekomen door de zonde. De hele wereld gaat hieronder gebukt, vanaf het moment dat we geboren worden. Hoewel God ons instructies geeft om de impact van dit verval te beperken, bijvoorbeeld door middel van instructies over hoe we ons moeten voeden en hoe we voor onszelf moeten zorgen, neemt God in dit leven niet de volledige gevolgen van de zondeval weg. Dat gebeurt pas bij Zijn wederkomst. Daarom heeft het geen zin om je op dit leven te fixeren, maar wel om uit te kijken naar het leven hierna, en dit leven als een voorbereiding daarop te beschouwen door Jezus' leer in de praktijk te brengen.

Etto, dit is de waarheid.quote:Op vrijdag 13 september 2024 01:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Genetisch verval...
De tering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |