Ja goeie vraag. Ik moet het antwoord schuldig blijven...quote:Op zondag 8 september 2024 01:03 schreef heywoodu het volgende:
Was dat niet toen het minimumloon omgerekend krap een paar honderd euro was? Waar haalde men het geld vandaan om überhaupt brandstof te bepalen toen er amper geld binnen kwam?
Ik had een Ford Sierra 1.6 van de zaak in 1985. Toen was de benzineprijs al hoog. Klinkt laag voor deze tijd, maar het was toen veel geld. Er zat een LPG-tank in de Sierra. Ik verdiende toen iets van 3.500 gulden bruto, dat was rijkelijk. 1600 euro of zo? Een paar jaar later stapte ik over naar een andere werkgever en die betaalde 4.500 gulden bruto. Dat was echt feest. Dat is iets van 2100 euro?quote:Op zondag 8 september 2024 00:59 schreef YoopY het volgende:
In 1985, the average price of gasoline in the Netherlands was approximately 1.50 Dutch guilders per liter. To convert this to euros, we need to consider the fixed conversion rate when the euro was introduced: 1 euro = 2.20371 Dutch guilders.
So, the price in euros would be:
2.203711.50 guilders≈0.68 euros per liter
Klacht: benzine is veel te prijzig hede ten dagen.
Overigens: wat herinner jij je nog van 1985?
toen aids nieuw was noemde ze het homokankerquote:Op zondag 8 september 2024 02:26 schreef Vvdjemoeder het volgende:
1985 was dat niet de tijd dat aids onder de homos uitbrak. enge tijden
The A-team, de originele transformers, Ome Willem, BMX crossfietsen, walkmans met cassettebandjes, van die tv toestellen waar je de zenders nog in moest stellen met zo'n draaipin, VHS, Coaxkabels langs de verwarmingsbuizen. De gulden met zijn mooie munten en biljetten, en last but not least mooie legodozen zonder filmthema's. Je had Harry Potter niet nodig om kastelen te bouwen of Star Wars voor de ruimte.quote:Op zondag 8 september 2024 00:59 schreef YoopY het volgende:
In 1985, the average price of gasoline in the Netherlands was approximately 1.50 Dutch guilders per liter. To convert this to euros, we need to consider the fixed conversion rate when the euro was introduced: 1 euro = 2.20371 Dutch guilders.
Men denkt vaak aan wat men niet meer heeft maar wel had gehad...quote:Op zondag 8 september 2024 00:59 schreef YoopY het volgende:
In 1985 had Lego anders al heel wat Star Wars sets in het assortimentquote:Op zondag 8 september 2024 09:17 schreef Werkman het volgende:
mooie legodozen zonder filmthema's. Je had Harry Potter niet nodig om kastelen te bouwen of Star Wars voor de ruimte.
Heb je zelf de bovenstaande tekst gelezen? Ik zal je de moeite besparen. Het zijn fanmade producten of foto's over hoe het er in die tijd uit had gezien als er lego star wars bestond. En die bestonden toen ook niet.quote:Op zondag 8 september 2024 11:17 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
In 1985 had Lego anders al heel wat Star Wars sets in het assortiment
https://www.eurobricks.co(...)ts-in-the-year-1985/
Het hele jaar lang?quote:Op zondag 8 september 2024 09:26 schreef drakin het volgende:
Dekentje om en de hele dag naar de elfstedentocht kijken
Die ene dag herinner ik me iig dat het wel 1985 geweest moet zijn.quote:Op zondag 8 september 2024 12:00 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Het hele jaar lang?
Echte liefhebber
ik ookquote:Op zondag 8 september 2024 16:24 schreef drakin het volgende:
[..]
Die ene dag herinner ik me iig dag het wel 1985 geweest moet zijn.
Ik weet nog dat het live was en dat het wel heel lang duurde.quote:Op zondag 8 september 2024 16:25 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
ik ook
Met moeders de stad in (Dokkum) om rond 12.00u de eerste wedstrijdrijders te zien, en na 3 uren naar huis om op te warmen én de videoband om te draaien, want de HELE registratie van de NOS is opgenomen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |