abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214935675
En ik wil eigenlijk juf zijn (of leraar in het VO), maar dan niet al dat gezeik eromheen. En daar kom je niet onderuit.
Plus dat ik écht niet weet hoe ik moet studeren en daar loop ik dus op vast. Klinkt een beetje kinderachtig misschien, maar dat is echt heel lastig. Daarom ben ik extra blij dat er op de basisschool van de jongens een vak is voor ‘leren leren’. Dat heb ik echt heel erg gemist :{
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_214935734
Hier hebben de kinderen ook geen idee wat ze willen worden. Zou me ook verbazen op die leeftijd. Tenminste ik wist toen ik van de havo af ging ook nog absoluut niet wat ik wilde worden of wilde studeren. Nog een keer gestopt met m’n opleiding en een andere opleiding wel afgemaakt (maar veel te breed en te globaal, dus kon er precies net niks mee). Uiteindelijk blijven hangen bij m’n vakantiebaantje en daar doorgegroeid.

Of dit is wat ik wil blijven doen tot m’n pensioen weet ik niet. Maar ik heb geen idee wat dan wel.

Met de OR als extra er bij is het prima qua uitdaging (maar dat kan ik ook niet nog járen blijven doen natuurlijk).
pi_214935813
Z. wilde eerst astronaut worden maar nu heeft ze een ding met paarden. :P
  maandag 9 september 2024 @ 19:02:08 #204
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_214935908
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 18:42 schreef LeSage het volgende:
En ik wil eigenlijk juf zijn (of leraar in het VO), maar dan niet al dat gezeik eromheen. En daar kom je niet onderuit.
Plus dat ik écht niet weet hoe ik moet studeren en daar loop ik dus op vast. Klinkt een beetje kinderachtig misschien, maar dat is echt heel lastig. Daarom ben ik extra blij dat er op de basisschool van de jongens een vak is voor ‘leren leren’. Dat heb ik echt heel erg gemist :{
Ik heb VWO gedaan en drie jaar gestudeerd, ik ben daar alleen mee gestopt door een vervelende relatie, lekker naar het buitenland vertrokken om te werken ( Ok, niet alleen die relatie, ik kreeg ook een beetje paniek omdat ik nog steeds niet wist wat ik met die studie moest ) en toen ben ik gewoon blijven werken, maar ik kan echt niet leren, geen idee hoe dat werkt, ik weet iets of ik weet het niet :')
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 18:54 schreef vencodark het volgende:
Z. wilde eerst astronaut worden maar nu heeft ze een ding met paarden. :P
Oh paarden, trauma van dat meisje waar ik in de brugklas naast moest zitten die altijd vanuit dr paard naar school kwam. Stinken de hele dag, en vieze nagels, ik zat echt de halve dag te kokken dankzij Franka en haar paard :X

Als ik het over kon doen zou ik ff doorzetten en rechten gaan studeren want strafrecht is cool.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 9 september 2024 @ 19:02:50 #205
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_214935922
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 18:27 schreef exode het volgende:

[..]
Iedereen zegt over mij gewoon altijd 'Ze werkt bij Z., ook al is het al een paar jaar toch echt V.' Dan krijg ik standaard vragen of ze korting kunnen krijgen.
Ja, ik werkte voorheen ook wel voor een bekend bedrijf. Dat was op zich inderdaad al voldoende om in ieder geval wat begrip en status aan te ontlenen. Maar sinds enige jaren heeft onze afdeling zich verzelfstandigd tot een eigen bedrijf. Ik doe hetzelfde, maar dan voor een volslagen onbekend bedrijf nu. Dat heeft het niet makkelijker gemaakt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_214936069
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:44 schreef SaskiaR het volgende:
Ik zou verwachten dat je bij zo'n ingrijpende gebeurtenis begeleid zou worden door een diabetesarts, een diëtist, een oogarts, een revalidatiearts en een psycholoog. Maar ik verwacht vast te veel van het Nederlandse zorgstelsel...
Diabetesverpleegkundige dan meestal, internist is niet voortdurend nodig. Revalidatiearts pas wanneer er een multidisciplinaire revalidatievraag en psycholoog alleen als er een abnormale reactie op de ziekte (anders is maatschappelijk werk op zijn plek) en dat weet je nog niet drie dagen na een diagnose. Van te veel (psychosociale) hulp worden de meeste mensen niet beter ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 9 september 2024 @ 19:18:09 #207
176471 oh-oh
pi_214936103
Bijna twee weken verder nu hoor. Twee keer bij de ha geweest sinds ik in het ziekenhuis lag, en twee keer bij de oogarts.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_214936110
Ik wilde altijd dokter worden en nu ben ik blij dat ik geen dokter werd (want 3x uitgeloot). Mijn werk ik veel toffer O+
  maandag 9 september 2024 @ 19:20:09 #209
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214936123
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 19:02 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ik heb VWO gedaan en drie jaar gestudeerd, ik ben daar alleen mee gestopt door een vervelende relatie, lekker naar het buitenland vertrokken om te werken ( Ok, niet alleen die relatie, ik kreeg ook een beetje paniek omdat ik nog steeds niet wist wat ik met die studie moest ) en toen ben ik gewoon blijven werken, maar ik kan echt niet leren, geen idee hoe dat werkt, ik weet iets of ik weet het niet :')
[..]
Oh paarden, trauma van dat meisje waar ik in de brugklas naast moest zitten die altijd vanuit dr paard naar school kwam. Stinken de hele dag, en vieze nagels, ik zat echt de halve dag te kokken dankzij Franka en haar paard :X

Als ik het over kon doen zou ik ff doorzetten en rechten gaan studeren want strafrecht is cool.
Ohja, jij werkte toch voor de familie van de ex van Eva Jinek?
  maandag 9 september 2024 @ 19:21:37 #210
176471 oh-oh
pi_214936140
Dochter van een vriendin van me wilde ook medicijnen studeren, eerste jaar uitgeloot, tweede jaar ingeloot, zij heeft altijd alleen maar heel erg haar best gedaan om medicijnen te kunnen studeren, verder zag ze echt niks zitten, en ze leeft nu helemaal op, waar de middelbare vrij moeizaam ging blinkt ze nu echt uit , heel tof om te zien. Ze is net aan het tweede jaar begonnen.
( Groucho Marx )
pi_214936141
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 19:18 schreef oh-oh het volgende:
Bijna twee weken verder nu hoor. Twee keer bij de ha geweest sinds ik in het ziekenhuis lag, en twee keer bij de oogarts.
Ik had het niet helemaal helder, sorry. Maar ook dat is wat vroeg voor een psycholoog. Eerst moet het stof ook even neerdalen en zijn weg vinden en dat lukt de meeste mensen zelf (wat niet gezegd is dat het makkelijk om leuk is) en anders is er altijd nog hulp. Diabetes staat wel in de top 3 verwijsredenen naar de medisch psycholoog ;)
  maandag 9 september 2024 @ 19:22:04 #212
176471 oh-oh
pi_214936147
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 19:20 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ohja, jij werkte toch voor de familie van de ex van Eva Jinek?
Yes, echt te gek, 12.5 jaar gezeten!
( Groucho Marx )
  maandag 9 september 2024 @ 19:22:33 #213
176471 oh-oh
pi_214936153
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 19:21 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik had het niet helemaal helder, sorry. Maar ook dat is wat vroeg voor een psycholoog. Eerst moet het stof ook even neerdalen en zijn weg vinden en dat lukt de meeste mensen zelf (wat niet gezegd is dat het makkelijk om leuk is) en anders is er altijd nog hulp. Diabetes staat wel in de top 3 verwijsredenen naar de medisch psycholoog ;)
:') Oh joy
( Groucho Marx )
pi_214936211
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 19:22 schreef oh-oh het volgende:

[..]
:') Oh joy
Type 1 meestal trouwens ;)
  maandag 9 september 2024 @ 19:30:02 #215
176471 oh-oh
pi_214936242
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 19:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Type 1 meestal trouwens ;)
Ooooh, zeg dat dan!

Ik gooide net weer broccoli naast de pan, geloof dat dat wel het vervelendste is, dat ik geen diepte zie en geen afstanden kan inschatten, echt alles valt de hele dag. Maar dat went wel weer denk ik.
Oh en ik kan niet meer blind typen, ook gek, je zou juist denken....
( Groucho Marx )
pi_214936509
quote:
10s.gif Op maandag 9 september 2024 19:30 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ooooh, zeg dat dan!

Ik gooide net weer broccoli naast de pan, geloof dat dat wel het vervelendste is, dat ik geen diepte zie en geen afstanden kan inschatten, echt alles valt de hele dag. Maar dat went wel weer denk ik.
Oh en ik kan niet meer blind typen, ook gek, je zou juist denken....
Nou ja. Je oriëntatie hangt af van je ogen maar omdat die afwijken is gelijk je blind typen ‘scheef’?
Ergens lijkt het logisch dat dit (even) niet meer lukt.
Als ik ergens schuin voor sta of met de andere hand bedien, ben ik ook mis.
Geen idee of dat een goed voorbeeld is. :')
  maandag 9 september 2024 @ 20:23:46 #217
176471 oh-oh
pi_214936748
Ja dat is het wel hoor, echt heel anders, ik moet nu eerst goed kijken, sleutel in het slot steken is ook tricky }:|
Zo net twee vuilniszakken uit de kasten buiten gegooid , ik had geen zin meer om de etiketten te lezen en heb gewoon goed geruimd, alles op safe!
( Groucho Marx )
pi_214936769
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 20:23 schreef oh-oh het volgende:
Ja dat is het wel hoor, echt heel anders, ik moet nu eerst goed kijken, sleutel in het slot steken is ook tricky }:|
Ja precies. Dat soort dingen moet je ineens anders doen of heel bewust mikken.
Normaal is dat zo automatisch.
  maandag 9 september 2024 @ 20:33:08 #219
176471 oh-oh
pi_214936866
Zelfs op mijn telefoon tik ik steeds mis :+
( Groucho Marx )
pi_214936943
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 20:33 schreef oh-oh het volgende:
Zelfs op mijn telefoon tik ik steeds mis :+
Lukt Feud nog? :%
  maandag 9 september 2024 @ 20:43:24 #221
176471 oh-oh
pi_214936954
Ja maar ik neem mijn tijd, heb ik van jou geleerd!
( Groucho Marx )
pi_214936978
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 19:02 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Dat is heel herkenbaar voor mij. Als ik iets lees en het snap is het goed. Toetsen maken kan ik heel goed zolang het geen stampwerk is, maar gewoon begrijpend lezen.
Maar competenties verzinnen en invullen, eigen leerlijnen uitstippelen, ik kan daar niet aan beginnen. Ik krijg al stress bij het idee en sla helemaal dicht.
Geef mij een duidelijke opdracht of goede vragen, daar kan ik wat mee.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 9 september 2024 @ 20:48:57 #223
176471 oh-oh
pi_214937000
:D Ik verbeterde de docenten altijd, ik was niet erg populair op school bij de meeste leraren.
Engels examen had ik het beste gemaakt, landelijk, kreeg je een of ander nutteloos papiertje voor, normaal is die docent dan trots, die kwal van mij zei gewoon dat ik het niet verdiend had omdat ik er niks voor gedaan had.
Asshole.
Toen zei ik ja dat snap ik dat dat lullig is want je had zelf meer fouten dan ik zonder moeite had.
^p^
Mooie diploma uitreiking, daarna ben ik gewoon vertrokken.
( Groucho Marx )
  maandag 9 september 2024 @ 20:53:44 #224
176471 oh-oh
pi_214937037
En mijjn ouders zeiden dat ik niet zo bijdehand moest doen en gewoon mijn mond moest houden in de les, dat begon al op de basisschool.
Mijn grootste goals werden zo de klok van de kerktoren zo vaak mogelijk zien bewegen en de leraren negeren, ik haalde toch wel tienen, ow ja, en ik vond het grappig dat ik altijd hoger scoorde dan de studiepik van de klas want zij ging altijd janken als ik hoger had, maar we waren wel vriendinnen!
Ik was haar enige vriendin zelfs, zij hadden thuis violen, een cello en een piano en een schildpad.
Ik had thuis een blokfluit :'(
( Groucho Marx )
pi_214937141
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 20:43 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar ik neem mijn tijd, heb ik van jou geleerd!
*)
Proud of you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')