abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216402362
Ik vraag me wel af wat de EBU met Israël gaat doen dit jaar. Vorig jaar was het vooral negeren, een slechte startpositie geven, en een vakjury die al dan niet geïnstrueerd was een lage score te geven, zodat ze niet zouden winnen.

Deze zangeres heeft ondertussen twee enthousiaste promotie-posts gekregen op de Instagram van het officiële account, waarbij negatieve reacties fanatiek gemodereerd worden. Ook op de andere sociale media een vergelijkbaar beeld trouwens.

Dat suggereert dat ze er aan EBU-kant wat meer vanuit gaan dat het staakt-het-vuren in mei lang genoeg geleden is om weer normaal te gaan doen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_216402369
Als de EBU echt ballen heeft, steken ze meteen een stokje voor deze kandidaatkeuze van Israël. Dit straalt toch een van kilometer ver waarneembare politieke lading uit!
Maar ja, ze hebben alleen totaal misplaatst ballen getoond door een geëmotioneerde kandidaat die opkwam voor zijn vooraf afgesproken personal space grenzen met een diskwalificatie om zijn oren te slaan. Ik weet nu al dat ik een heel lange plaspauze heb bij de finale, zo rond de tijd dat Israël aan de beurt is.
  donderdag 23 januari 2025 @ 14:28:03 #28
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216402393
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 14:24 schreef Aadrianus het volgende:
Als de EBU echt ballen heeft, steken ze meteen een stokje voor deze kandidaatkeuze van Israël. Dit straalt toch een van kilometer ver waarneembare politieke lading uit!
Maar ja, ze hebben alleen totaal misplaatst ballen getoond door een geëmotioneerde kandidaat die opkwam voor zijn vooraf afgesproken personal space grenzen met een diskwalificatie om zijn oren te slaan. Ik weet nu al dat ik een heel lange plaspauze heb bij de finale, zo rond de tijd dat Israël aan de beurt is.
Je kan natuurlijk ook niet iemand gaan diskwalificeren omdat ze een verhaal als deze heeft.
pi_216402419
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 14:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Je kan natuurlijk ook niet iemand gaan diskwalificeren omdat ze een verhaal als deze heeft.
Je kunt als EBU wel vragen stellen bij de beweegredenen van de Israëlische Omroep om juist déze kandidaat te sturen. Want die beweegredenen zijn wel degelijk politiek. Het kind heeft nauwelijks hoge ogen gegooid door een fantastische carrière, toch?
pi_216402546
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 14:30 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Je kunt als EBU wel vragen stellen bij de beweegredenen van de Israëlische Omroep om juist déze kandidaat te sturen. Want die beweegredenen zijn wel degelijk politiek. Het kind heeft nauwelijks hoge ogen gegooid door een fantastische carrière, toch?

Ze heeft gewoon een talentenjacht gewonnen, met jury- en publieksstemmen. Daar kun je verder van alles van vinden, maar dat is een feit.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 14:23 schreef Fred_B het volgende:
Deze zangeres heeft ondertussen twee enthousiaste promotie-posts gekregen op de Instagram van het officiële account, waarbij negatieve reacties fanatiek gemodereerd worden. Ook op de andere sociale media een vergelijkbaar beeld trouwens.

Dat suggereert dat ze er aan EBU-kant wat meer vanuit gaan dat het staakt-het-vuren in mei lang genoeg geleden is om weer normaal te gaan doen.
Duizenden reacties, zie ik alweer. Wat is Israël toch populair he, behalve als echte mensen, die je kunt tellen, daadwerkelijk naar het liedje moeten luisteren. Dan ineens niet.
pi_216402717
Klinkt goed. Mijn 12 punten heeft.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_216402729
Dit meisje kan er natuurlijk niets aan doen. Wat zij heeft meegemaakt is afschuwelijk. Maar het is wel te verwachten dat ze haar als een soort marionet pop gaan gebruiken en haar trauma flink gaan uit melken. Ik hoop dat ze stevig in haar schoenen staat.
pi_216402802
Israel, wat doe je ons aan? Hebben we vorig jaar niet genoeg geleden?
pi_216403051
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 15:38 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

De finalisten (ja die pop hoort er ook bij), finale is woensdag 22 januari.
Was die pop echt? Beter hadden ze die gestuurd :')
pi_216403166
Ik heb me hier toch een partij geen zin in. Ik had ook niet verwacht dat het dit jaar allemaal anders zou zijn nadat dit land en bijbehorende delegatie geen enkele consequentie heeft ondervonden van hun gedrag vorig jaar iets met twee maten, maar de EBU is daarom wel medeverantwoordelijk voor het feit dat Israël ongestoord door kan gaan met de uitgemolken slachtofferrol en dat het dit jaar waarschijnlijk weer erg politiek geladen en gespannen gaat worden.
pi_216403328
Als Israël er zelf voor kiest om hun 'oorlog' weer in het festival te brengen (en dat doen ze door dit meisje naar voren te schuiven, door massaal op haar te stemmen bij die talentenjacht, vooral vanwege haar verhaal), moeten ze ook niet verbaasd zijn dat daar vanuit de rest van europa ook de te verwachten reacties op komen. En de EBU moet daar ook niet verbaasd over zijn. Ze, Israël en EBU, roepen het over zichzelf af. Maar....EBU kan wat goedmaken door Israël te diskwalificeren zodra de delegatie zich weer net zo weinig van de gedragsregels tijdens het festival aantrekt als vorig jaar. En nu maar hopen dat andere landen elke verkeerde scheet van Israël in Basel massaal bij de juiste persoon melden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aadrianus op 23-01-2025 16:26:11 ]
pi_216403376
Die meid kan een cameravrouw op haar bek slaan en ze wordt nog niet gediskwalificeerd joh :D dat durven ze echt niet.

Qua televote gaat gewoon precies hetzelfde gebeuren als vorig jaar, maar heb wel vertrouwen in de jury als het gewoon weer een flutnummer is.
pi_216403911
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-yuval-raphael-2025/

quote:
"Ik wil dat verhaal niet vertellen om sympathie te krijgen. Ik wil daar sterk staan, ook tegenover het boegeroep van het publiek, waarvan ik 100 procent zeker ben dat het er zal komen", zei Raphael volgens The Times of Israel.
Waarom komt dat boegeroep er, denk je? Misschien kun je je dat eens afvragen, beste Yuval. En niet vervallen in het gebruikelijke "de hele wereld is tegen Israël", want dat is duidelijk niet zo. De gevestigde orde is juist heel erg pro-Israël.
pi_216405007
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 17:24 schreef blackswangreen het volgende:
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-yuval-raphael-2025/
[..]
Waarom komt dat boegeroep er, denk je? Misschien kun je je dat eens afvragen, beste Yuval. En niet vervallen in het gebruikelijke "de hele wereld is tegen Israël", want dat is duidelijk niet zo. De gevestigde orde is juist heel erg pro-Israël.
Op 1 of andere manier is de lhbtqi+ gemeenschap juist pro Palestina.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_216405262
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 19:09 schreef superniger het volgende:

[..]
Op 1 of andere manier is de lhbtqi+ gemeenschap juist pro Palestina.
Dat is nou niet bepaald "de gevestigde orde" in de huidige maatschappij.
  donderdag 23 januari 2025 @ 19:21:30 #41
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216405280
Zullen we niet te snel afdwalen naar NWS/POL discussies?
pi_216405411
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 19:21 schreef Momo het volgende:
Zullen we niet te snel afdwalen naar NWS/POL discussies?
Dit is gewoon alvast een voorproefje van wat nog gaat komen in mei.
  maandag 3 februari 2025 @ 19:39:31 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216539418
Het nummer komt 9 maart uit. Mensen uit Israël kunnen nummers opsturen voor Yuval.

Volgens Euromix zou Eden Golan ook een nummer hebben opgestuurd, maar ook onze grote vriendin Keren Peles.

https://en.euromix.co.il/(...)025/#google_vignette
pi_216545654
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:39 schreef Momo het volgende:
Het nummer komt 9 maart uit. Mensen uit Israël kunnen nummers opsturen voor Yuval.

Volgens Euromix zou Eden Golan ook een nummer hebben opgestuurd, maar ook onze grote vriendin Keren Peles.

https://en.euromix.co.il/(...)025/#google_vignette
Ze staat bovenaan de odds, en er is letterlijk nog niet eens een nummer :D Hoe bedoel je, Eurovisie is politiek?
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:39:47 #45
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216581860
twitter

Het nummer van Keren Peles is gekozen. Ze schreef ook mee aan Hurricane vorig jaar. En ja dat was die vrouw die vorig jaar achter de schermen andere kandidaten zat te filmen elke keer.
pi_216581910
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:39 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Het nummer van Keren Peles is gekozen. Ze schreef ook mee aan Hurricane vorig jaar. En ja dat was die vrouw die vorig jaar achter de schermen andere kandidaten zat te filmen elke keer.
Dat mens had allang geband moeten zijn van Eurovisie. Schandalig dit.
pi_216582459
Lijkt bijna expres dit hè. Man man man :')
pi_216582463
Sowieso wat moet een tekstschrijver/componist daar nog :@
pi_216582991
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:34 schreef molloot200 het volgende:
Lijkt bijna expres dit hè. Man man man :')
Nog los van de ergernis die het elders oproept, kan het natuurlijk gewoon intern doorgestoken kaart zijn.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 7 februari 2025 @ 17:37:45 #50
163650 Greys
pi_216584923
Dat dat zelfde treiterwijf daar gewoon weer rondloopt straks waarschijnlijk... Daar gaat je beloofde veilige omgeving, EBU. Die gaat straks gewoon weer andere deelnemers op insta gooien met smerige teksten erbij. :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')