Dat zou wel echt heel sneu zijn. Niks zo prettig als gewoon lezen vanaf papier.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:04 schreef Scorpion_17 het volgende:
NRC is imo de beste krant als je goede onderzoeksjournalistiek wil en duiding en achtergronden bij t nieuws. En een gedegen cultuurkatern over high brow cultuur
Zoek je meer sport dan kun je t beste bij ad of telegraaf uitkomen.
Natuur en milieu en filosofie: trouw
Volkskrant ook goed qua duiding maar wat minder diepgaand dan nrc. Wel beter in interviews en lowbrow cultuur imo.
Overigens (en ik werk zelf bij n krant) verwacht ik dat er binnen 2 jaar doordeweeks nauwelijks nog papieren kranten verschijnen van deze titels. Grootste deel vd abonnees is digitaal en die trend zet alleen maar door. We zitten dichtbij t punt dat papieren kranten meer kosten dan ze opleveren. Dan houd je alleen op zaterdag nog een papieren krant over en de rest digitaal.
Helaas heb je daar niets aan met dit ‘Kabinet’ dat zijn uiterste best doet om m.n. high brow cultuur de nek om te draaien, zijnde een “Linkse hobby”.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:04 schreef Scorpion_17 het volgende:
NRC is imo de beste krant als je goede onderzoeksjournalistiek wil en duiding en achtergronden bij t nieuws. En een gedegen cultuurkatern over high brow cultuur
LMAO 🤣quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik heb jarenlang de Volkskrant gehad. Een duidelijke linkse krant, maar ik vond het wel prettig om te lezen. Ze konden dingen ook prima van de andere kant belichten.
Uiteindelijk mee gestopt omdat de bezorging, die gegarandeerd was vóór 7:00, in 99% van de gevallen pas na 8:30 bezorgd werd (en ik al weg was naar mijn werk). Ondanks een dozijn klachten die ik indiende (waar niks mee gedaan werd uiteindelijk).
Vooropgesteld: Feitelijke onjuistheden of complete onzin staat er niet of nauwelijks in. Wel een hoop halve waarheden of de verkeerde context. Even een paar voorbeelden:quote:Op zondag 8 september 2024 09:17 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Wel benieuwd naar je ervaring met de onderzoeksredactie.
Overigens vind ik nrc juist de minst activistische van allemaal
Haha omdat ochtendkrantbezorgens een poot wordt uitgedraaid.quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik heb jarenlang de Volkskrant gehad. Een duidelijke linkse krant, maar ik vond het wel prettig om te lezen. Ze konden dingen ook prima van de andere kant belichten.
Uiteindelijk mee gestopt omdat de bezorging, die gegarandeerd was vóór 7:00, in 99% van de gevallen pas na 8:30 bezorgd werd (en ik al weg was naar mijn werk). Ondanks een dozijn klachten die ik indiende (waar niks mee gedaan werd uiteindelijk).
Een pittiger beroep ga je niet snel vinden.quote:Op zondag 8 september 2024 10:08 schreef xzaz het volgende:
[..]
Haha omdat ochtendkrantbezorgens een poot wordt uitgedraaid.
Barneveldse Courant? Volgens mij een der laatste Mohikanen.quote:Op zondag 8 september 2024 10:12 schreef Leandra het volgende:
Ik heb een abonnement op de lokale krant, en dan bedoel ik echt lokaal, geen AD-versie van mijn regio.
Is ook nog een avondkrant, helemaal old-scool.
Het salaris is ook vrij karig, zeker voor de freelancers. De tarieven per woord worden steeds lager. Het is niet zo motiverend.quote:Op zondag 8 september 2024 09:56 schreef stavromulabeta het volgende:
Vanuit de journalist kan ik het nog wel een beetje begrijpen: Je stopt een hele hoop tijd (maanden) in onderzoek en het opvragen van documenten en vervolgens blijkt er niets of bijna niets aan de hand te zijn.
Hoe zit het met de salarissen voor de serieuzere onderzoeksjournalistiek?quote:Op zondag 8 september 2024 10:44 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het salaris is ook vrij karig, zeker voor de freelancers. De tarieven per woord worden steeds lager. Het is niet zo motiverend.
Inmiddels moeten ze ook al vrezen voor het deels overnemen van taken door AI.
In de vertaalbranche is het al zo ver, en op de AD/BD/enz.-sites staan het laatste jaar al regelmatig van die gegenereerde stukjes.
Van de zomer vier weken AD gehad in m'n vakantie, de vier euro actie. En dit was inderdaad ook mijn ervaring. om 08.30 is dat in mijn vakantie geen probleem, maar als ik werk wel. Dan heb ik er niets aan.quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:
https://www.intermediair.nl/salaris/onderzoeksjournalistquote:Op zondag 8 september 2024 12:20 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Hoe zit het met de salarissen voor de serieuzere onderzoeksjournalistiek?
Een hoog salaris hoort bij een gevoelig beroep als deze.
True, hoewel ze ook een heleboel andere lolale kranten hebben: Leusden, Putten, Soest, Baarn, Nijkerk en zo nog een hele voorraad.quote:Op zondag 8 september 2024 10:25 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Barneveldse Courant? Volgens mij een der laatste Mohikanen.
Paar dingen:quote:Op zondag 8 september 2024 10:44 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het salaris is ook vrij karig, zeker voor de freelancers. De tarieven per woord worden steeds lager. Het is niet zo motiverend.
Inmiddels moeten ze ook al vrezen voor het deels overnemen van taken door AI.
In de vertaalbranche is het al zo ver, en op de AD/BD/enz.-sites staan het laatste jaar al regelmatig van die gegenereerde stukjes.
Ik geloof toch dat de krant tegen die tijd weer helemaal hip is.quote:Op donderdag 12 september 2024 08:37 schreef Sebbeszweet het volgende:
Zijn er jongeren die kranten kopen? Volgens mij zijn het toch vooral de boomers die een abonnement hebben. Kranten bestaan dus niet
meer over pakweg 10-20 jaar.
BN de Stem.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:50 schreef MisterFox het volgende:
Maar... WELKE krant en waarom?![]()
Ik heb TPO en NRC nog niet voorbij zien komen.
Ik heb altijd een abo op de Volkskrant gehad. Maar het nieuws is zo snel tegenwoordig en een abo is niet goedkoop. Heb wel een abo op het AD genomen. Eigenlijk speciaal voor de columns van Angela de Jong. Niet dat ze goed schrijft, maar ben altijd benieuwd naar haar mening over tv-programma's. Die zijn premium en kan ik dan lezen. Meegenomen dat het ook voor een paar andere kranten telt.quote:Op zondag 8 september 2024 09:33 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Dat zou wel echt heel sneu zijn. Niks zo prettig als gewoon lezen vanaf papier.
Dit dus. Op zaterdag de Volkskrant voordat ik een abo nam. Ik leende vroeger elke week de Vrij Nederland en HP-de Tijd. Ook verledentijd.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:01 schreef Eightyone het volgende:
Tien jaar terug kocht ik (destijds voorin de dertig, geen jongere meer maar ook nog lang geen boomer) nog weleens een Volkskrant op zaterdag, met name als ik een dagje weg ging. Dan las ik dat in de trein naar huis. Maar tegenwoordig worden al die stukken gewoon online gelezen.
Dat is inderdaad een nadeel.quote:Op vrijdag 13 september 2024 08:27 schreef Marsenal het volgende:
De Volkskrant doet nog wel eens alsof elke lezer graag zijn huis wilt inrichten met overpriced trendgevoelige onzin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |