Als ze incheckt buiten de daluren om, en jij hebt een daluren abonnement voor haar afgesloten, dan is het toch logisch dat er kosten in rekening worden gebracht? Ze checkt dan toch niet tijdens de daluren in?quote:Op vrijdag 6 september 2024 13:46 schreef fokexpert het volgende:
Goedemiddag,
Voor mijn vriendin heb ik een abonnement afgesloten van NS Flex. Ze kan hiermee onbeperkt reizen in de daluren.
Nu is het zo dat NS continu toch kosten rekent ondanks ze buiten de daluren incheckt.
Ze heeft het abonnement nu een week en het is al de 3e keer dat dit gebeurd. Ik vraag me af of meer mensen dit hebben en/of het bekend is waarom dit komt. Lijkt me voor de NS vrij simpel te weten dat als je binnen daluren reist het niet berekend wordt.
Nu moeten we dus al voor de 3e keer in 1 week met NS support gaan lopen chatten/bellen om het op te lossen. Ik heb echt het gevoel dat ze hier veel geld mee verdienen naast het abonnement van ruim 100 euro.
Scherp! Excuses. Het moest zijn dat ze altijd binnen de daluren incheckt.quote:Op vrijdag 6 september 2024 13:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als ze incheckt buiten de daluren om, en jij hebt een daluren abonnement voor haar afgesloten, dan is het toch logisch dat er kosten in rekening worden gebracht? Ze checkt dan toch niet tijdens de daluren in?
Doe eens wat voorbeelden dan, inchecktijd, uitchecktijd, berekende kosten.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:14 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Scherp! Excuses. Het moest zijn dat ze altijd binnen de daluren incheckt.
De vriendin van TS zal NS Flex Dal Vrij hebben.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:19 schreef KoningWouter het volgende:
Is NS Flex niet dat je binnen de daluren 40% korting krijgt?
Ik ga heel af en toe met de trein en heb ook NS Flex wat 3 euro per maand of zo kost. Ik krijg binnen de daluren 40% korting. Niet helemaal gratis.
Dat ligt aan het abonnement, bij Flex Dal Voordeel krijg je in de daluren idd 40% korting, bij Flex Dal Vrij reis je gratis in de daluren.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:19 schreef KoningWouter het volgende:
Is NS Flex niet dat je binnen de daluren 40% korting krijgt?
Ik ga heel af en toe met de trein en heb ook NS Flex wat 3 euro per maand of zo kost. Ik krijg binnen de daluren 40% korting. Niet helemaal gratis.
Alleen; een foutje sorry we crediteren het bedrag. Maar verder geen reden. Ik zit nu weer in een chat, ben naar medewerker doorverbonden, maar wacht al letterlijk 31 min op reactie.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:15 schreef Evangelion het volgende:
Wat gaf NS Support de eerste 2 keer als reden dan?
Laatste: 4 sepquote:Op vrijdag 6 september 2024 14:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doe eens wat voorbeelden dan, inchecktijd, uitchecktijd, berekende kosten.
Is het een tweede klas abonnement waarbij ze (soms) eerste klas reist?
Het is aan abonnement die ruim 100 euro per maand kost. Het is een Dal Vrij abonnement. Dus niet enkel de korting. Want 2 a 3 andere tripjes waren wel gratis.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:19 schreef KoningWouter het volgende:
Is NS Flex niet dat je binnen de daluren 40% korting krijgt?
Ik ga heel af en toe met de trein en heb ook NS Flex wat 3 euro per maand of zo kost. Ik krijg binnen de daluren 40% korting. Niet helemaal gratis.
¤ 7,20 is het bedrag dat hoort bij 40% korting.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:27 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Laatste: 4 sep
09:06 incheck Amersfoort Centraal
09:55 uitcheck Schiphol Airport
Bedrag 7,20
Transactie Reis
Klasse 2
Product: Reizen op rekening trein.
Het bedrag 7,20 is ook raar.
Datis met 40% korting..quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:27 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Laatste: 4 sep
09:06 incheck Amersfoort Centraal
09:55 uitcheck Schiphol Airport
Bedrag 7,20
Transactie Reis
Klasse 2
Product: Reizen op rekening trein.
Het bedrag 7,20 is ook raar.
Het bedrag van ¤ 7,20 is op zichzelf NIET raar. Dat zijn de kosten van die reis met 40% korting.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:27 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Laatste: 4 sep
09:06 incheck Amersfoort Centraal
09:55 uitcheck Schiphol Airport
Bedrag 7,20
Transactie Reis
Klasse 2
Product: Reizen op rekening trein.
Het bedrag 7,20 is ook raar.
Ik heb gekeken bij "Mijn producten" op deze pas en daar staat "NS Flex Dal Vrij". Dus dat lijkt te kloppen.quote:
Maar ik neem aan dan met bedrag van 0 euro? Want in theorie moet het gratis zijn lijkt me. Anders heb je niks aan het abonnement.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:32 schreef Leandra het volgende:
Dat reizen op rekening klopt wel, dat zie ik bij mijn Weekend Vrij ook staan.
Maar dat zie je iedere keer dus gelijk in de app fout gaan?quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:26 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Alleen; een foutje sorry we crediteren het bedrag. Maar verder geen reden. Ik zit nu weer in een chat, ben naar medewerker doorverbonden, maar wacht al letterlijk 31 min op reactie.
Klopt, maar mijn laatste reis was afgelopen zondag (ik heb Weekend Vrij), ik maak me eigenlijk nooit druk over de prijzen in de app, alleen als het op de rekening fout gaat bel ik, en dat is nooit over een reis, als het fout gaat dan gaat het om een fout berekende korting bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:35 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dan met bedrag van 0 euro? Want in theorie moet het gratis zijn lijkt me. Anders heb je niks aan het abonnement.
Dat is mss wel handiger.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar dat zie je iedere keer dus gelijk in de app fout gaan?
Ik zou even afwachten tot de rekening er is, dan kan de heleboel gelijk in 1 keer gecorrigeerd worden en zien ze ook beter dat er iets heel erg fout gaat.
Sommige heel snel en sommige pas na 24 uur (of althans ergens tussen de 1 en 24 uur). In 1 keer oplossen is wel het makkelijkste. Maar ik snap gewoon niet waarom dit niet gewoon werkt. Want ze zien incheck na 9 uur. Dus dan zou het allemaal niet zo ingewikkeld moeten zijn lijkt me.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar dat zie je iedere keer dus gelijk in de app fout gaan?
Ik zou even afwachten tot de rekening er is, dan kan de heleboel gelijk in 1 keer gecorrigeerd worden en zien ze ook beter dat er iets heel erg fout gaat.
Ik zou echt op de rekening kijken of het klopt, dat scheelt je een hoop ergernis, iedere keer bellen als je het in de app fout ziet staan kost je gewoon heel veel tijd (en belminuten).quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:39 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Sommige heel snel en sommige pas na 24 uur (of althans ergens tussen de 1 en 24 uur). In 1 keer oplossen is wel het makkelijkste. Maar ik snap gewoon niet waarom dit niet gewoon werkt. Want ze zien incheck na 9 uur. Dus dan zou het allemaal niet zo ingewikkeld moeten zijn lijkt me.
Intussen dus al 40 min op reactie aan het wachten van NS haha.
Sowieso alvast bedankt voor alle reacties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |