abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214907508
Goedemiddag,

Voor mijn vriendin heb ik een abonnement afgesloten van NS Flex. Ze kan hiermee onbeperkt reizen in de daluren.
Nu is het zo dat NS continu toch kosten rekent ondanks ze binnen de daluren incheckt.

Ze heeft het abonnement nu een week en het is al de 3e keer dat dit gebeurd. Ik vraag me af of meer mensen dit hebben en/of het bekend is waarom dit komt. Lijkt me voor de NS vrij simpel te weten dat als je binnen daluren reist het niet berekend wordt.

Nu moeten we dus al voor de 3e keer in 1 week met NS support gaan lopen chatten/bellen om het op te lossen. Ik heb echt het gevoel dat ze hier veel geld mee verdienen naast het abonnement van ruim 100 euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door fokexpert op 06-09-2024 14:13:49 ]
  Moderator vrijdag 6 september 2024 @ 13:59:58 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214907612
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 13:46 schreef fokexpert het volgende:
Goedemiddag,

Voor mijn vriendin heb ik een abonnement afgesloten van NS Flex. Ze kan hiermee onbeperkt reizen in de daluren.
Nu is het zo dat NS continu toch kosten rekent ondanks ze buiten de daluren incheckt.

Ze heeft het abonnement nu een week en het is al de 3e keer dat dit gebeurd. Ik vraag me af of meer mensen dit hebben en/of het bekend is waarom dit komt. Lijkt me voor de NS vrij simpel te weten dat als je binnen daluren reist het niet berekend wordt.

Nu moeten we dus al voor de 3e keer in 1 week met NS support gaan lopen chatten/bellen om het op te lossen. Ik heb echt het gevoel dat ze hier veel geld mee verdienen naast het abonnement van ruim 100 euro.
Als ze incheckt buiten de daluren om, en jij hebt een daluren abonnement voor haar afgesloten, dan is het toch logisch dat er kosten in rekening worden gebracht? Ze checkt dan toch niet tijdens de daluren in?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_214907707
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 13:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Als ze incheckt buiten de daluren om, en jij hebt een daluren abonnement voor haar afgesloten, dan is het toch logisch dat er kosten in rekening worden gebracht? Ze checkt dan toch niet tijdens de daluren in?
Scherp! Excuses. Het moest zijn dat ze altijd binnen de daluren incheckt.
pi_214907713
Wat gaf NS Support de eerste 2 keer als reden dan?
  vrijdag 6 september 2024 @ 14:17:09 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214907736
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 14:14 schreef fokexpert het volgende:

[..]
Scherp! Excuses. Het moest zijn dat ze altijd binnen de daluren incheckt.
Doe eens wat voorbeelden dan, inchecktijd, uitchecktijd, berekende kosten.

Is het een tweede klas abonnement waarbij ze (soms) eerste klas reist?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214907746
Heeft ze niet per ongeluk een Dal Voordeel ipv Dal Vrij abo?
https://www.ns.nl/abonnementen/
  vrijdag 6 september 2024 @ 14:19:49 #7
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_214907752
Is NS Flex niet dat je binnen de daluren 40% korting krijgt?

Ik ga heel af en toe met de trein en heb ook NS Flex wat 3 euro per maand of zo kost. Ik krijg binnen de daluren 40% korting. Niet helemaal gratis.
  vrijdag 6 september 2024 @ 14:21:25 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214907766
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 14:19 schreef KoningWouter het volgende:
Is NS Flex niet dat je binnen de daluren 40% korting krijgt?

Ik ga heel af en toe met de trein en heb ook NS Flex wat 3 euro per maand of zo kost. Ik krijg binnen de daluren 40% korting. Niet helemaal gratis.
De vriendin van TS zal NS Flex Dal Vrij hebben.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 6 september 2024 @ 14:25:59 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214907799
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 14:19 schreef KoningWouter het volgende:
Is NS Flex niet dat je binnen de daluren 40% korting krijgt?

Ik ga heel af en toe met de trein en heb ook NS Flex wat 3 euro per maand of zo kost. Ik krijg binnen de daluren 40% korting. Niet helemaal gratis.
Dat ligt aan het abonnement, bij Flex Dal Voordeel krijg je in de daluren idd 40% korting, bij Flex Dal Vrij reis je gratis in de daluren.

De prijs is ook wat anders; Flex Dal Voordeel is ¤ 5,= per maand
Flex Dal Vrij is ¤ 119,95 per maand (2de klas, eerste klas is ¤ 159,95).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214907801
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 14:15 schreef Evangelion het volgende:
Wat gaf NS Support de eerste 2 keer als reden dan?
Alleen; een foutje sorry we crediteren het bedrag. Maar verder geen reden. Ik zit nu weer in een chat, ben naar medewerker doorverbonden, maar wacht al letterlijk 31 min op reactie.
pi_214907813
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 14:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Doe eens wat voorbeelden dan, inchecktijd, uitchecktijd, berekende kosten.

Is het een tweede klas abonnement waarbij ze (soms) eerste klas reist?
Laatste: 4 sep
09:06 incheck Amersfoort Centraal
09:55 uitcheck Schiphol Airport
Bedrag 7,20
Transactie Reis
Klasse 2
Product: Reizen op rekening trein.

Het bedrag 7,20 is ook raar.
pi_214907820
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 14:19 schreef KoningWouter het volgende:
Is NS Flex niet dat je binnen de daluren 40% korting krijgt?

Ik ga heel af en toe met de trein en heb ook NS Flex wat 3 euro per maand of zo kost. Ik krijg binnen de daluren 40% korting. Niet helemaal gratis.
Het is aan abonnement die ruim 100 euro per maand kost. Het is een Dal Vrij abonnement. Dus niet enkel de korting. Want 2 a 3 andere tripjes waren wel gratis.
  vrijdag 6 september 2024 @ 14:30:50 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214907841
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 14:27 schreef fokexpert het volgende:

[..]
Laatste: 4 sep
09:06 incheck Amersfoort Centraal
09:55 uitcheck Schiphol Airport
Bedrag 7,20
Transactie Reis
Klasse 2
Product: Reizen op rekening trein.

Het bedrag 7,20 is ook raar.
¤ 7,20 is het bedrag dat hoort bij 40% korting.

En je weet zeker dat het DalVrij abonnement wel geldt op de kaart die ze gebruikt heeft?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214907845
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 14:27 schreef fokexpert het volgende:

[..]
Laatste: 4 sep
09:06 incheck Amersfoort Centraal
09:55 uitcheck Schiphol Airport
Bedrag 7,20
Transactie Reis
Klasse 2
Product: Reizen op rekening trein.

Het bedrag 7,20 is ook raar.
Datis met 40% korting..
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 6 september 2024 @ 14:32:25 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214907850
Dat reizen op rekening klopt wel, dat zie ik bij mijn Weekend Vrij ook staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 6 september 2024 @ 14:34:24 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214907859
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 14:27 schreef fokexpert het volgende:

[..]
Laatste: 4 sep
09:06 incheck Amersfoort Centraal
09:55 uitcheck Schiphol Airport
Bedrag 7,20
Transactie Reis
Klasse 2
Product: Reizen op rekening trein.

Het bedrag 7,20 is ook raar.
Het bedrag van ¤ 7,20 is op zichzelf NIET raar. Dat zijn de kosten van die reis met 40% korting.

Wat wél raar is, is dat je (ze) Dal Vrij zou moeten hebben en niet Dal Voordeel. En als je meer dan ¤ 100,- p/mnd betaalt, betaal je voor Dal Vrij.

Je moet echt bij de NS zijn in deze.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_214907860
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 14:31 schreef Geerd het volgende:

[..]
Datis met 40% korting..
Ik heb gekeken bij "Mijn producten" op deze pas en daar staat "NS Flex Dal Vrij". Dus dat lijkt te kloppen.
pi_214907872
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 14:32 schreef Leandra het volgende:
Dat reizen op rekening klopt wel, dat zie ik bij mijn Weekend Vrij ook staan.
Maar ik neem aan dan met bedrag van 0 euro? Want in theorie moet het gratis zijn lijkt me. Anders heb je niks aan het abonnement.
pi_214907880
Bij mij (dal voordeel op rekening) wordt er nog wel eens (handmatig?) eea aangepast in de historie en prijzen. Sowieso duurt het vaak 1-2 dagen voordat ik uberhaupt prijzen zie, tot die tijd zie ik niks of EUR 0. Soms zie ik ergens "niet uitgecheckt" terwijl ik wel altijd uitcheck, en dan is het een dag of wat later aangepast. Misschien gebeurt bij jou ook iets dergelijks, dat je even moet wachten? Geen idee wat ze allemaal aan het freubelen zijn daar. Maar het komt op me over als een beetje foutgevoelig systeem dat regelmatig handwerk nodig heeft.
  vrijdag 6 september 2024 @ 14:36:36 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214907885
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 14:26 schreef fokexpert het volgende:

[..]
Alleen; een foutje sorry we crediteren het bedrag. Maar verder geen reden. Ik zit nu weer in een chat, ben naar medewerker doorverbonden, maar wacht al letterlijk 31 min op reactie.
Maar dat zie je iedere keer dus gelijk in de app fout gaan?
Ik zou even afwachten tot de rekening er is, dan kan de heleboel gelijk in 1 keer gecorrigeerd worden en zien ze ook beter dat er iets heel erg fout gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 6 september 2024 @ 14:38:29 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214907894
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 14:35 schreef fokexpert het volgende:

[..]
Maar ik neem aan dan met bedrag van 0 euro? Want in theorie moet het gratis zijn lijkt me. Anders heb je niks aan het abonnement.
Klopt, maar mijn laatste reis was afgelopen zondag (ik heb Weekend Vrij), ik maak me eigenlijk nooit druk over de prijzen in de app, alleen als het op de rekening fout gaat bel ik, en dat is nooit over een reis, als het fout gaat dan gaat het om een fout berekende korting bijvoorbeeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214907897
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 14:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar dat zie je iedere keer dus gelijk in de app fout gaan?
Ik zou even afwachten tot de rekening er is, dan kan de heleboel gelijk in 1 keer gecorrigeerd worden en zien ze ook beter dat er iets heel erg fout gaat.
Dat is mss wel handiger.

Als het niet gecorrigeerd wordt kan je dan iig in 1x alles corrigeren ipv per geval bellen / chatten.

Zolang de in- en uitchecktijden kloppen heb je bewijs.
pi_214907902
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 14:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar dat zie je iedere keer dus gelijk in de app fout gaan?
Ik zou even afwachten tot de rekening er is, dan kan de heleboel gelijk in 1 keer gecorrigeerd worden en zien ze ook beter dat er iets heel erg fout gaat.
Sommige heel snel en sommige pas na 24 uur (of althans ergens tussen de 1 en 24 uur). In 1 keer oplossen is wel het makkelijkste. Maar ik snap gewoon niet waarom dit niet gewoon werkt. Want ze zien incheck na 9 uur. Dus dan zou het allemaal niet zo ingewikkeld moeten zijn lijkt me.

Intussen dus al 40 min op reactie aan het wachten van NS haha.

Sowieso alvast bedankt voor alle reacties.
  vrijdag 6 september 2024 @ 14:41:30 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214907916
Alleen als ik twijfel of ik wel ingecheckt heb dan kijk ik in de app, en daar heb ik de helft van de tijd nog niets aan want mijn reis begint in principe niet op een NS station maar op een station van een andere vervoerder, en het duurt dagen voor dat in de app staat :')

Terwijl als ik in Amersfoort incheck, ik dat gelijk in de app kan zien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 6 september 2024 @ 14:43:46 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214907927
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 14:39 schreef fokexpert het volgende:

[..]
Sommige heel snel en sommige pas na 24 uur (of althans ergens tussen de 1 en 24 uur). In 1 keer oplossen is wel het makkelijkste. Maar ik snap gewoon niet waarom dit niet gewoon werkt. Want ze zien incheck na 9 uur. Dus dan zou het allemaal niet zo ingewikkeld moeten zijn lijkt me.

Intussen dus al 40 min op reactie aan het wachten van NS haha.

Sowieso alvast bedankt voor alle reacties.
Ik zou echt op de rekening kijken of het klopt, dat scheelt je een hoop ergernis, iedere keer bellen als je het in de app fout ziet staan kost je gewoon heel veel tijd (en belminuten).

Maar ik zal dit weekend even opletten of er in eerste instantie wel een prijs achter sommige reizen komt te staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')