abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214937455
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2024 21:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We hebben het hier dan ook niet over Perzen, Koerden of Bosniërs. De tweet die ik liet zien is geplaatst door een Saoedi.

De realiteit is tevens dat de Arabieren zich hebben verspreid vanuit voornamelijk Saoedi-Arabië. En daar komt de Islam ook vandaan. Met de verspreidingen van de Islam en Arabieren zijn talloze lokale culturen ten onder gegaan of sterk veranderd door de Islamisering en Arabisering, waaronder een volk als de Bebers.
[..]
Hmm, nee hoor, dat heb ik niet gezegd. Dat veel lokale culturen sterk zijn veranderd of zelfs verloren gaan door Arabisering en Islamisering, wil niet zeggen dat deze mensen 'vervangen' worden. Maar we kunnen gerust zeggen dat grote delen van Afrika, het Midden-Oosten en ook Azië er tegenwoordig totaal anders uit hadden gezien als de Mohammedanen met hun Islamtische legers in Saoedi-Arabië waren gebleven.
Zo groot waren die legers niet. De verspreiding is niet afgedwongen met geweld. In tegenstelling tot wat veel mensen beweren.

Maar dat terzijde.

Wat vind je van het opzettelijk slopen van een CT scan?
pi_214937594
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 21:18 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik denk ook dat Oxfam Novib het niet bij het rechte eind heeft. :)
In het rapport kan je de bronnen vinden. Dramatische teksten van onder andere ocha worden aangehaald, ocha is dat clubje van Hannah Vrede. Vind je het ongemakkelijk of heb jij, zoals je anderen graag verwijt dat en in deze reeks al tien keer hebt gepreekt, zelfs vooral last van confirmation bias :)

De een na de andere politicus roept op tot het uitdrogen van de inwoners, het zijn allemaal beesten, diverse clubjes beweren met videobeelden of satellietfoto's dat IDF water- en zuiveringsinstallaties opblaast (we zien hier zelfs de beelden van), er is 75% minder water dan voor de oorlog en iederen inclusief Amerika kan van alles roepen en dan is in jouw ogen alles 'niet waar'? Is het zo simpel, ze verzinnen het allemaal? :)
pi_214937871
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 21:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
In het rapport kan je de bronnen vinden. Dramatische teksten van onder andere ocha worden aangehaald, ocha is dat clubje van Hannah Vrede. Vind je het ongemakkelijk of heb jij, zoals je anderen graag verwijt dat en in deze reeks al tien keer hebt gepreekt, zelfs vooral last van confirmation bias :)
Iedereen heeft last van Confirmation Bias.

En ja, ook dat heb ik gepreekt. :Y
quote:
De een na de andere politicus roept op tot het uitdrogen van de inwoners, het zijn allemaal beesten, diverse clubjes beweren met videobeelden of satellietfoto's dat IDF water- en zuiveringsinstallaties opblaast (we zien hier zelfs de beelden van), er is 75% minder water dan voor de oorlog en iederen inclusief Amerika kan van alles roepen en dan is in jouw ogen alles 'niet waar'? Is het zo simpel, ze verzinnen het allemaal? :)
Ga je weer, met je aannames. :D

Succes daarmee, verder! :W
Intolerant voor intolerantie
pi_214938680
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 22:35 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Iedereen heeft last van Confirmation Bias
.

En ja, ook dat heb ik gepreekt. :Y
[..]
Ga je weer, met je aannames. :D

Succes daarmee, verder! :W
Jemig dat ik dit van jou hoor. Ik word er emotioneel van.
pi_214939178
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 21:38 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zo groot waren die legers niet. De verspreiding is niet afgedwongen met geweld. In tegenstelling tot wat veel mensen beweren.

Maar dat terzijde.
Hmm.

Hmm.

De religieuze geschriften van de Islam stellen toch echt andere dingen, bijvoorbeeld deze teksten van Mohammed:
quote:
'Fighting has been made obligatory upon you ˹believers˺, though you dislike it. Perhaps you dislike something which is good for you and like something which is bad for you. Allah knows and you do not know.' (bron)
quote:
Fight those who do not believe in Allah and the Last Day, nor comply with what Allah and His Messenger have forbidden, nor embrace the religion of truth from among those who were given the Scripture, until they pay the tax, willingly submitting, fully humbled. (bron)
En zulke teksten zijn ook niet zo vreemd. De Islam heeft zich via militaire verovering verspreid met als doel een kalifaat te stichten. Dit waren dus legers, met militairen op het paard en wapens in de hand en geen vredige missionarissen.

Wat groeperingen als IS/ISIS nu doen, is eigenlijk niet veel anders. Hun intenties zijn precies hetzelfde. Het verspreiden van de Islam en het stichten van een Islamitisch kalifaat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214939338
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2024 08:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Hmm.

De religieuze geschriften van de Islam stellen toch echt andere dingen, bijvoorbeeld deze teksten van Mohammed:
[..]
[..]
En zulke teksten zijn ook niet zo vreemd. De Islam heeft zich via militaire verovering verspreid met als doel een kalifaat te stichten. Dit waren dus legers, met militairen op het paard en wapens in de hand en geen vredige missionarissen.

Wat groeperingen als IS/ISIS nu doen, is eigenlijk niet veel anders. Hun intenties zijn precies hetzelfde. Het verspreiden van de Islam en het stichten van een Islamitisch kalifaat.

Je kan het absoluut niet vergelijken met IS. IS is een hoop misdadigers bij elkaar die niet eens in de schaduw mogen staan van een Umar Ibn Khatab of een Khalid Ibn Walid. IS zijn moslim zionisten. Plunderen en `moorden erop los en doen bijna alles wat verboden is binnen het geloof met als excuus "de ander". Wat dat betreft hebben ze ontzettend veel overeenkomsten met zionisten. Het ligt altijd aan "de ander" en ze moorden omdat "de ander" het ook doet.
pi_214939643
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:15 schreef Chadi het volgende:

[..]

IS zijn moslim zionisten.
_O-

Zo heb ik IS nog nooit omschreven zien worden... maar er zit nog wel een kern van waarheid in ook. :D
De wens voor een eigen staat...

De methoden verschilden nogal, maar dat hadden ze gemeen. En dat ze Hamas aanvallen, natuurlijk. :D
pi_214939743
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:52 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
_O-

Zo heb ik IS nog nooit omschreven zien worden... maar er zit nog wel een kern van waarheid in ook. :D
De wens voor een eigen staat...

De methoden verschilden nogal, maar dat hadden ze gemeen. En dat ze Hamas aanvallen, natuurlijk. :D
Maar ze hebben ook veel van elkaar, Het enige verschil is het geloof wat ze claimen aan te hangen. Ze zijn gewoon uit op een eigen staat alleen voor hun eigen geloofsgenootjes die het geloof volgens hun regels naleven en hebben geen ruimte voor andere mensen die hun leven anders in willen vullen. Daarnaast claimen beiden dat ze beter zijn dan andere mensen en gedragen beiden zich daar ook naar. Schuwen terrorisme niet om anderen te verjagen of om hun doelen te bereiken. Het is een hele opsomming ...
pi_214939843
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:09 schreef Chadi het volgende:

[..]
Maar ze hebben ook veel van elkaar, Het enige verschil is het geloof wat ze claimen aan te hangen.
Het streven naar een eigen staat is het enige dat ze gemeen hebben.

Voor de rest lijkt ISIS veel meer op Hamas. Natuurlijk hangt de ene het verkeerde smaakje islam aan, maar voor de rest willen ze allebei wat jij verder projecteert op "de zionisten".
pi_214939862
Kraters van 9 meter diep waardoor 20 tenten met bewoners volledig weg zijn gevaagd en vele anderen onder het zand bedolven liggen. Zeker 40 mensen zijn al gedood en de rest moet nog uitgegraven worden.

https://www.nu.nl/midden-(...)ge-zone-in-gaza.html
pi_214939869
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:21 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Het streven naar een eigen staat is het enige dat ze gemeen hebben.

Voor de rest lijkt ISIS veel meer op Hamas. Natuurlijk hangt de ene het verkeerde smaakje islam aan, maar voor de rest willen ze allebei wat jij verder projecteert op "de zionisten".
Welk verschil zie jij dan? Wat doet IS wat de zionisten niet doen of gedaan hebben?
pi_214939876
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:24 schreef Chadi het volgende:
Kraters van 9 meter diep waardoor 20 tenten met bewoners volledig weg zijn gevaagd en vele anderen onder het zand bedolven liggen. Zeker 40 mensen zijn al gedood en de rest moet nog uitgegraven worden.

https://www.nu.nl/midden-(...)ge-zone-in-gaza.html
Ben benieuwd welke hoge ome nu weer in de lucht is gesprongen en zichzelf heeft uitgespreid over een groot gebied.
pi_214939881
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
Welk verschil zie jij dan? Wat doet IS wat de zionisten niet doen of gedaan hebben?
:')
pi_214939944
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:27 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
:')
Sorry was vergeten dat ik niet inhoudelijk moest gaan.
pi_214940034
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:37 schreef Chadi het volgende:

[..]
Sorry was vergeten dat ik niet inhoudelijk moest gaan.
Klopt, jij bent geen oprechte discussiepartner.
pi_214940385
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:51 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Klopt, jij bent geen oprechte discussiepartner.
En daarom ga jij de inhoudelijke discussie uit de weg. Klinkt als een hele goede argument.
pi_214940978
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:15 schreef Chadi het volgende:

[..]

Je kan het absoluut niet vergelijken met IS. IS is een hoop misdadigers bij elkaar die niet eens in de schaduw mogen staan van een Umar Ibn Khatab of een Khalid Ibn Walid. IS zijn moslim zionisten. Plunderen en `moorden erop los en doen bijna alles wat verboden is binnen het geloof met als excuus "de ander". Wat dat betreft hebben ze ontzettend veel overeenkomsten met zionisten. Het ligt altijd aan "de ander" en ze moorden omdat "de ander" het ook doet.
Bijzondere voorbeelden, dit waren immers ook al twee vechtersbazen die de Islam hebben verspreid met het zwaard. Als ik mij niet vergis waren zij ook betrokken bij de Slag van Khaybar, die binnen Islamtische kringen nog altijd veel aanzien heeft.

En je vergist je trouwens over zionisme. Dit is niets meer dan wat alle Islamtische landen (ruim 50 in de wereld) nastreven, dit waar het Jodendom natuurlijk een veel vredigere religie is dan de autoritaire en onderdrukkende Islam.

En wat men op een Youtube kanaal genaamd 'The Muslim Perspective' allemaal beweerd, heb ik geen boodschap aan. We weten inmiddels wel dat geschiedvervalsing binnen Islamtische en Arabische kringen tot een kunst is verheven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214941004
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 19:41 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dit is niet alleen oorlog maar ook oorlogsmisdaden
menselijke schilden in ziekenhuizen zijn inderdaad oorlogsmisdaden.
pi_214941259
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 12:50 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
menselijke schilden in ziekenhuizen zijn inderdaad oorlogsmisdaden.
Het slopen van medisch apparatuur ook, het standrechtelijk executeren van artsen en verpleegkundigen ook. Het gebruiken van Palestijnen als menselijk schild om de kamers van het ziekenhuis uit te kammen op zoek naar Hamas is inderdaad ook een oorlogsmisdaad.

Wat vind je ervan dat Israel zulke oorlogsmisdaden begaat?

[ Bericht 2% gewijzigd door Chadi op 10-09-2024 13:37:05 ]
pi_214941375
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:21 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het slopen van medisch apparatuur ook, het standrechtelijk executeren van artsen en verpleegkundigen ook. Het gebruiken van Palestijnen als menselijk schild om de kamers van het ziekenhuis uit te kammen op zoek naar Hamas is inderdaad ook een oorlogsmisdaad.
Slopen van medisch apparatuur ook. -> Nee.

Standrechtelijk executeren van artsen en verpleegkundigen. -> Nee, wat je zegt klopt niet.

Het gebruiken van Palestijnen als menselijk schild -> Ja dit is een oorlogsmidaad (door .......... [zelf invullen als mogelijk met die 6 hersencellen])

Kamers van het ziekenhuis uit kammen op zoek naar Hamas -> is geen oorlogsmisdaad.

Eindstand: Kutverhaal.
pi_214941479
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:35 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Slopen van medisch apparatuur ook. -> Nee.

Standrechtelijk executeren van artsen en verpleegkundigen. -> Nee, wat je zegt klopt niet.

Het gebruiken van Palestijnen als menselijk schild -> Ja dit is een oorlogsmidaad (door .......... [zelf invullen als mogelijk met die 6 hersencellen])

Kamers van het ziekenhuis uit kammen op zoek naar Hamas -> is geen oorlogsmisdaad.

Eindstand: Warcrimes maar we moffelen dat weg
Danku.
pi_214941484
Het blijft fascinerend om te zien dat men in de Islamtische en Arabische kringen op de socials koppig vast blijft houden aan allerlei verkapte bloedsprookjes over het executeren van van artsen en verpleegkundigen door het Israëlische leger, waar deze zelfde mensen tegelijkertijd beweren dat 7 oktober is uitgevoerd door het Israëlische leger terwijl de Palestijnse terroristen die deze aanslagen hebben uitgevoerd, deze nota bene zelf hebben gefilmd.
pi_214941680
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:46 schreef Chadi het volgende:

[..]
Danku.
Ik persoonlijk, verwijt geen crimineel of moordenaar dat hij of zij zijn daad of delict probeert te verbergen. Dat is gewoon onderdeel van het spel. Iets wegmoffelen is geen verwijtbaar gedrag

Net zoals uit een gevangenis proberen te ontsnappen. Natuurlijk wil iemand vrij rondlopen, dan is een recht. Het is meer dan terecht dat ontsnappen niet strafbaar is en ik zal het nooit iemand verwijten
pi_214941762
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
(Seks)slavernij, gevangenen levend verbranden voor propaganda films enzovoorts.
pi_214941796
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:47 schreef HowardRoark het volgende:
Het blijft fascinerend om te zien dat men in de Islamtische en Arabische kringen op de socials koppig vast blijft houden aan allerlei verkapte bloedsprookjes over het executeren van van artsen en verpleegkundigen door het Israëlische leger, waar deze zelfde mensen tegelijkertijd beweren dat 7 oktober is uitgevoerd door het Israëlische leger terwijl de Palestijnse terroristen die deze aanslagen hebben uitgevoerd, deze nota bene zelf hebben gefilmd.
Het is mij tijdens dit conflict duidelijk geworden dat voor en tegenstanders allebei volledig van alle realiteit los zijn geraakt.

Sinwar leeft alleen omdat een Israëlische arts hem heeft gered. Als bedankje heeft hij wat familie van die chirurg vermoord op 7 oktober.

Aan de andere kant lokt Israël de verhalen ook wel uit. Gevangen zijn als levend schild gebruikt, gebruikt om te testen of ergens mijnen of bobytraps waren en ze zijn verkracht met steun van ministers en parlementsleden van de regeringspartijen voor de daders. Als ze al die grappen in het openbaar durven roepen, wat gebeurd er dan achter gesloten deuren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')