Je kunt de uitspraak nog teruglezen. Hij heeft borderline met trekken van afhankelijkheid, en idealiseerde zijn minnares zo dat hij ging splitten, en zijn vrouw en kinderen als een front zag, vijanden tegen hem die ervoor konden zorgen dat de minnares weer uit zijn leven zou verdwijnen. Behoorlijk gestoord.quote:
Ik vraag me af of die vrouwen waarmee hij date op een of andere manier worden ingelicht over zijn verleden. Uiteraard zit daar ook wel een bepaalde eigen verantwoordelijkheid als je met bajesklanten date, maar concreet: stel dat zo iemand ze een onzinverhaal op de mouw spelt dat hij om een andere reden vastzit dan een liefde/relatiegerelateerd delict, is er dan iets of iemand die ze informeert hoe het echt zit, en aan welke vormen van risco ze zich mogelijk blootstellen?quote:Op maandag 9 september 2024 09:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je kunt de uitspraak nog teruglezen. Hij heeft borderline met trekken van afhankelijkheid, en idealiseerde zijn minnares zo dat hij ging splitten, en zijn vrouw en kinderen als een front zag, vijanden tegen hem die ervoor konden zorgen dat de minnares weer uit zijn leven zou verdwijnen. Behoorlijk gestoord.
In de uitspraak staat ook dat hij dwangmatig op zoek gaat naar vrouwen voor seksuele contacten en dat dit een gevaar is, drie maal raden wat hij stiekem tijdens zijn verlof dus alweer deed.
Nee, maar het lijkt me onzin dat je eerst zelf moet brommen om een mening over strafmaat te mogen hebben.quote:Op zondag 8 september 2024 20:32 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Heb je zélf al eens 20 jaar gezeten of überhaupt een tijd moeten zitten voor iets?
Ik denk dat ze daar niet van op de hoogte zijn en daar is op zich ook geen wettelijke mogelijkheid voor.quote:Op maandag 9 september 2024 09:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die vrouwen waarmee hij date op een of andere manier worden ingelicht over zijn verleden. Uiteraard zit daar ook wel een bepaalde eigen verantwoordelijkheid als je met bajesklanten date, maar concreet: stel dat zo iemand ze een onzinverhaal op de mouw spelt dat hij om een andere reden vastzit dan een liefde/relatiegerelateerd delict, is er dan iets of iemand die ze informeert hoe het echt zit, en aan welke vormen van risco ze zich mogelijk blootstellen?
Tijdje geleden had je de docu-serie "In de TBS" (de oom van Anne Faber liep een jaar mee in een kliniek om te kijken wat er sinds haar dood veranderd is in de forensische zorg) en als ik me goed herinner moet een patiënt bij daten verplicht melden dat hij/zij in behandeling is. Volgens mij in geval van een datingapp al voor een daadwerkelijke date en is daar ook controle op.quote:Op maandag 9 september 2024 09:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die vrouwen waarmee hij date op een of andere manier worden ingelicht over zijn verleden. Uiteraard zit daar ook wel een bepaalde eigen verantwoordelijkheid als je met bajesklanten date, maar concreet: stel dat zo iemand ze een onzinverhaal op de mouw spelt dat hij om een andere reden vastzit dan een liefde/relatiegerelateerd delict, is er dan iets of iemand die ze informeert hoe het echt zit, en aan welke vormen van risco ze zich mogelijk blootstellen?
Maar als hij stiekem aan het daten was dan deed hij dat vast niet volgens de regels van de TBS kliniekquote:Op maandag 9 september 2024 19:07 schreef Samhain het volgende:
[..]
Tijdje geleden had je de docu-serie "In de TBS" (de oom van Anne Faber liep een jaar mee in een kliniek om te kijken wat er sinds haar dood veranderd is in de forensische zorg) en als ik me goed herinner moet een patiënt bij daten verplicht melden dat hij/zij in behandeling is. Volgens mij in geval van een datingapp al voor een daadwerkelijke date en is daar ook controle op.
True.quote:Op maandag 9 september 2024 19:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als hij stiekem aan het daten was dan deed hij dat vast niet volgens de regels van de TBS kliniek
Ik vind de VS niet een lichtend voorbeeld van een goed systeem in de basis nee, maar het feit dat je voor drie moorden ook afzonderlijk veroordeeld wordt kan ik me wel weer prima in vinden.quote:Op maandag 9 september 2024 08:50 schreef VEM2012 het volgende:
Alsof het systeem in Amerika beter werkt. Totaal niet. De criminaliteit is daar veel hoger. En vanwege juryrechtspraak icm grote inkomensverschillen zijn er veel vrijspraken met name bij mensen met veel geld voor een duur advocaten team en veel onterechte veroordelingen voor de mensen die geen cent te makken hebben.
Dat is bijna 20 jaar.quote:Op woensdag 4 september 2024 09:32 schreef SOG het volgende:
n 2005 zn gezin vermoord en in 2024 al op straat.
Er zijn talloze voorbeelden bekend van mensen die iemand vermoord hebben en er zelfs maar met enkele jaren of nóg minder vanaf komen, dus dat hier voor 20 jaar is gekozen sta ik op zich al van te kijken. Dat laat in ieder geval zien dat er toch nog rechters zijn die in ieder geval probéren om iets van een stevigere straf te geven, binnen de kaders van onze wetgeving.quote:Op maandag 9 september 2024 10:09 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Nee, maar het lijkt me onzin dat je eerst zelf moet brommen om een mening over strafmaat te mogen hebben.
Het beïndigen van 3 levens vindt jij dus wel in verhouding staan tot 20 jaar vastzitten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |