abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 september 2024 @ 09:10:42 #101
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214931783
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 09:05 schreef rival het volgende:

[..]
Voor een neukbeurt.
Je kunt de uitspraak nog teruglezen. Hij heeft borderline met trekken van afhankelijkheid, en idealiseerde zijn minnares zo dat hij ging splitten, en zijn vrouw en kinderen als een front zag, vijanden tegen hem die ervoor konden zorgen dat de minnares weer uit zijn leven zou verdwijnen. Behoorlijk gestoord.
In de uitspraak staat ook dat hij dwangmatig op zoek gaat naar vrouwen voor seksuele contacten en dat dit een gevaar is, drie maal raden wat hij stiekem tijdens zijn verlof dus alweer deed.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_214931858
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 09:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je kunt de uitspraak nog teruglezen. Hij heeft borderline met trekken van afhankelijkheid, en idealiseerde zijn minnares zo dat hij ging splitten, en zijn vrouw en kinderen als een front zag, vijanden tegen hem die ervoor konden zorgen dat de minnares weer uit zijn leven zou verdwijnen. Behoorlijk gestoord.
In de uitspraak staat ook dat hij dwangmatig op zoek gaat naar vrouwen voor seksuele contacten en dat dit een gevaar is, drie maal raden wat hij stiekem tijdens zijn verlof dus alweer deed.
Ik vraag me af of die vrouwen waarmee hij date op een of andere manier worden ingelicht over zijn verleden. Uiteraard zit daar ook wel een bepaalde eigen verantwoordelijkheid als je met bajesklanten date, maar concreet: stel dat zo iemand ze een onzinverhaal op de mouw spelt dat hij om een andere reden vastzit dan een liefde/relatiegerelateerd delict, is er dan iets of iemand die ze informeert hoe het echt zit, en aan welke vormen van risco ze zich mogelijk blootstellen?
pi_214932073
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 20:32 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Heb je zélf al eens 20 jaar gezeten of überhaupt een tijd moeten zitten voor iets?
Nee, maar het lijkt me onzin dat je eerst zelf moet brommen om een mening over strafmaat te mogen hebben.

Het beïndigen van 3 levens vindt jij dus wel in verhouding staan tot 20 jaar vastzitten?
pi_214932195
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 09:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik vraag me af of die vrouwen waarmee hij date op een of andere manier worden ingelicht over zijn verleden. Uiteraard zit daar ook wel een bepaalde eigen verantwoordelijkheid als je met bajesklanten date, maar concreet: stel dat zo iemand ze een onzinverhaal op de mouw spelt dat hij om een andere reden vastzit dan een liefde/relatiegerelateerd delict, is er dan iets of iemand die ze informeert hoe het echt zit, en aan welke vormen van risco ze zich mogelijk blootstellen?
Ik denk dat ze daar niet van op de hoogte zijn en daar is op zich ook geen wettelijke mogelijkheid voor.

Je zou denken dat van wat we weten bij dit heerschap een heads up noodzakelijk is, maar eigenlijk zou ik denken dat zodra dat noodzakelijk is zo iemand helemaal nog niet klaar is voor de maatschappij.

Het TBS systeem functioneert niet zo slecht als je zou denken op basis van wat je erover leest (logisch: als het fout gaat is het nieuws, als het goed gaat niet), maar eerlijk gezegd heb ik weinig vertrouwen in de betrouwbaarheid omdat er eigenlijk niets hards is op basis waarvan iemand genezen kan worden verklaard of niet.

Het alternatief is dat je iedereen die de TBS fuik ingaat nooit meer vrij kan laten. Dat lijkt mij dan weer disproportioneel. Een ander mogelijk werkbaar alternatief is dat je nooit meer helemaal los komt van de behandeling. Dus toch eens per week (or whatever, ik heb er geen verstand van) met arts bespreken hoe het gaat, misschien wel verplicht een gps bij je moeten dragen zodat de kans op een nieuwe episode in ieder geval kleiner wordt, enz. Ook wel afhankelijk van de risico’s natuurlijk.

Op dit moment is de recidivekans ongeveer 20% en dat vind ik in ieder geval veel te hoog om te kunnen concluderen dat het goed geregeld is. Dus op mij komt het over dat er een herijking wenselijk is.
pi_214936003
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 09:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Tijdje geleden had je de docu-serie "In de TBS" (de oom van Anne Faber liep een jaar mee in een kliniek om te kijken wat er sinds haar dood veranderd is in de forensische zorg) en als ik me goed herinner moet een patiënt bij daten verplicht melden dat hij/zij in behandeling is. Volgens mij in geval van een datingapp al voor een daadwerkelijke date en is daar ook controle op.
  maandag 9 september 2024 @ 19:15:29 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214936078
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 19:07 schreef Samhain het volgende:

[..]
Tijdje geleden had je de docu-serie "In de TBS" (de oom van Anne Faber liep een jaar mee in een kliniek om te kijken wat er sinds haar dood veranderd is in de forensische zorg) en als ik me goed herinner moet een patiënt bij daten verplicht melden dat hij/zij in behandeling is. Volgens mij in geval van een datingapp al voor een daadwerkelijke date en is daar ook controle op.
Maar als hij stiekem aan het daten was dan deed hij dat vast niet volgens de regels van de TBS kliniek :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214936101
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 19:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar als hij stiekem aan het daten was dan deed hij dat vast niet volgens de regels van de TBS kliniek :{
True.
Ben ook even kwijt of hij dat stiekem deed. Maar als dat zo was, dan worden de betreffende vrouwen natuurlijk sowieso niet ingelicht.
pi_214936154
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 08:50 schreef VEM2012 het volgende:
Alsof het systeem in Amerika beter werkt. Totaal niet. De criminaliteit is daar veel hoger. En vanwege juryrechtspraak icm grote inkomensverschillen zijn er veel vrijspraken met name bij mensen met veel geld voor een duur advocaten team en veel onterechte veroordelingen voor de mensen die geen cent te makken hebben.
Ik vind de VS niet een lichtend voorbeeld van een goed systeem in de basis nee, maar het feit dat je voor drie moorden ook afzonderlijk veroordeeld wordt kan ik me wel weer prima in vinden.
  maandag 9 september 2024 @ 19:42:40 #109
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214936339
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2024 09:32 schreef SOG het volgende:
n 2005 zn gezin vermoord en in 2024 al op straat.
Dat is bijna 20 jaar.
Eens kijken, 20 jaar terug had ik mijn eerste vriendinnetje en zat ik in de brugklas. Dus vanaf die tijd tot nu vast zitten. Dat is dus fucking lang. Knap als je dan nog helder de poort uit kunt lopen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214936561
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 10:09 schreef Luckyseven het volgende:

[..]
Nee, maar het lijkt me onzin dat je eerst zelf moet brommen om een mening over strafmaat te mogen hebben.

Het beïndigen van 3 levens vindt jij dus wel in verhouding staan tot 20 jaar vastzitten?
Er zijn talloze voorbeelden bekend van mensen die iemand vermoord hebben en er zelfs maar met enkele jaren of nóg minder vanaf komen, dus dat hier voor 20 jaar is gekozen sta ik op zich al van te kijken. Dat laat in ieder geval zien dat er toch nog rechters zijn die in ieder geval probéren om iets van een stevigere straf te geven, binnen de kaders van onze wetgeving.

Maar dat is niet waarom ik die vraag stelde. Ik vroeg het omdat ik zelf een aantal jaren geleden een paar jaar gewerkt heb in een penitentiaire inrichting. Daar zaten mensen voor lichte vergrijpen, maar ook hele zware. Iemand die écht 20 jaar moet zitten, hoewel dat naar de buitenwereld toe zeer beperkt lijkt qua tijd, gaat evengoed wel een zware tijd tegemoet. Vergeet niet dat 20 jaar volledig afgezonderd van de samenleving iemand vormt. Er zijn zelfs gevallen bekend van mensen die daarna niet eens meer terug in de maatschappij willen omdat de wereld om hen heen totaal veranderd is. De tijd blijft in een bepaalde zin "stil" staan in een gevangenis.

Nu ben ik het er wel mee eens dat, van alle landen wáár je vast kán komen te zitten, Nederland wel één van de mildste is qua straf uitzitten, in veel buurlanden ga je toch écht een zware tijd tegemoet. Maar evengoed is het ook hier geen kattenpis. En daarnaast wordt ook van een gedetineerde verwacht dat hij actief meedraait aan het dagprogramma binnen een gevangenis. Weigeren en recalcitrant zijn wordt je niet in dank afgenomen door het gevangenispersoneel en wordt ook zeer zeker in je persoonlijke dossier vermeld en kan dus gevolgen hebben voor je strafvermindering bij goed gedrag.

De film "The Shawshank Redemption" raad ik je aan om eens te kijken, dat geeft een vrij aardig beeld van hoe een lange detentietijd beleefd wordt door een gedetineerde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')