abonnement Unibet Coolblue
pi_214883239
Hallo, ik ben aangenomen voor een nieuwe baan, dus wil ik bij mijn huidige werkgever ontslag nemen. Ik heb nog nooit eerder ontslag genomen, dus vroeg ik me af welke documenten handig zijn om aan te vragen en te bewaren voor het geval ik ze nodig heb.

Ik heb de volgende documenten op mijn lijst staan die ik wil aanvragen:
• eindafrekening
• getuigschrift

Zijn er nog meer documenten die belangrijk kunnen zijn om aan te vragen bij mijn huidige werkgever wanneer ik ontslag neem? Dank alvast voor jullie reacties :).
pi_214883395
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 19:44 schreef superky het volgende:
Hallo, ik ben aangenomen voor een nieuwe baan, dus wil ik bij mijn huidige werkgever ontslag nemen. Ik heb nog nooit eerder ontslag genomen, dus vroeg ik me af welke documenten handig zijn om aan te vragen en te bewaren voor het geval ik ze nodig heb.

Ik heb de volgende documenten op mijn lijst staan die ik wil aanvragen:
• eindafrekening
• getuigschrift

Zijn er nog meer documenten die belangrijk kunnen zijn om aan te vragen bij mijn huidige werkgever wanneer ik ontslag neem? Dank alvast voor jullie reacties :).
Misschien volgend jaar de jaaropgave. Beetje werkgever geeft alles was nodig is muv getuigschrift. Wat wil je zelf met het getuigschrift? Ga je dit ooit gebruiken denk je nu je al een andere baan hebt?
pi_214883419
Eindafrekening komt vanzelf, als je bij beetje normaal bedrijf werkt.
Wel handig om een jaaropgave te krijgen tzt, of je laatste loonstrook goed bewaren (daar staan cumulatieven ook op).

Getuigschrift zie ik meerwaarde niet van als je zelf ontslag neemt en al iets nieuws hebt.

Verder heb ik echt nog nooit iets nodig gehad van een oud-werkgever.
pi_214883537
Getuigschrift krijg je meestal als jouw baas ontzettend jammer vinden dat je weggaat. En je nieuwe avontuur gunt.

Meesten krijgen dat niet. Wel een eindafrekening of jaaropgave. Dat krijg je vanzelf van HR.
Alle loonstroken kopieen maken..

Vakantie-uren opmaken of uitkeren met 50% belasting aftrek.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_214883599
Vooral even zelf in je systeem naar je hoeveelheid vakantieuren kijken voor je eruit gegooid bent en het op de afrekening niet klopt. Liefst even een printscreen maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214883621
Ik zou helemaal niets aanvragen maar gewoon je eigen weg vervolgen.
pi_214883927
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 20:16 schreef Captain_Ghost het volgende:

God.. zijn er in 2024 nog steeds mensen die denken dat je daarover meer belasting moet betalen...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_214884059
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 20:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
God.. zijn er in 2024 nog steeds mensen die denken dat je daarover meer belasting moet betalen...
Ja :D :'( :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_214884528
quote:

[..]
Misschien wat offtopic maar ik ben ook zo'n sukkel die een ingewikkeld belastingstelsel simpificeert tot het statement van captain ghost. Dus help me alsjeblieft even.

Neem nou als voorbeeld deze en deze berekening.
Dit geeft voor voor modaal vs modaal+6k een netto verschil van 3k. Wat klopt er niet in deze berekeningen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Wiedanwel op 03-09-2024 21:54:57 ]
pi_214884599
documenten die je nodig hebt:

- Eindafrekening (zou standaard moeten zijn)
- Jaaroverzicht (goede kans dat ze aangeven dat je dit pas na de jaarwisseling krijgt, dat is normaal. Je hebt het pas nodig bij de belastingaangifte)

Leuk:

- getuigschrift. Kan je vragen, kan je krijgen als je een beetje oke werkgever had, en je niet raar bent weggegaan. Kost ze 3 minuten met ChatGPT.
- linkedin aanbevelingen van collega’s. Heb je meestal langer wat aan dan een getuigschrift.

Verder kan je best onderhandelen over goodies die je wil houden (zo heb ik is 2 weken langer dan opzegtermijn doorgewerkt in ruil voor salaris+nieuwe XPS+gloednieuwe iphone)
pi_214884742
quote:

[..]
https://radar.avrotros.nl(...)-vakantiedagen-53820

Ja dus... Dat zouden iedereen beter moeten weten. Onze regering is de legale dief geworden.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_214884821
Wettelijke vakantiedagen mag je trouwens niet uit laten betalen, die moet je mee nemen.

En over bovenwettelijke vakantiedagen betaal je geen hoger tarief, je krijgt er alleen niet de normale in 12 stukken gehakte loonheffingskorting op die je elke maand wel over je normale salaris krijgt. Net als bij je eindejaarsuitkering of een andere bonus, dus. Uiteindelijk telt het bij de inkomstenbelasting gewoon op als verzamelinkomen, waar gewoon over het hele verzamelinkomen de loonheffingskorting wordt gerekend. En ja, dan gaat het percentage wat je af draagt over je hele loon omhoog, de korting is namelijk bij een hoger loon in verhouding kleiner.

Edit: hier wordt het uitgelegd: https://www.randstad.nl/ontwikkelen/loonstrook/bijzonder-tarief

[ Bericht 8% gewijzigd door Hanca op 03-09-2024 22:24:02 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 3 september 2024 @ 22:30:16 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214884926
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 22:16 schreef Hanca het volgende:
Wettelijke vakantiedagen mag je trouwens niet uit laten betalen, die moet je mee nemen.

En over bovenwettelijke vakantiedagen betaal je geen hoger tarief, je krijgt er alleen niet de normale in 12 stukken gehakte loonheffingskorting op die je elke maand wel over je normale salaris krijgt. Net als bij je eindejaarsuitkering of een andere bonus, dus. Uiteindelijk telt het bij de inkomstenbelasting gewoon op als verzamelinkomen, waar gewoon over het hele verzamelinkomen de loonheffingskorting wordt gerekend. En ja, dan gaat het percentage wat je af draagt over je hele loon omhoog, de korting is namelijk bij een hoger loon in verhouding kleiner.

Edit: hier wordt het uitgelegd: https://www.randstad.nl/ontwikkelen/loonstrook/bijzonder-tarief
Heb je ook een bron bij die eerste bewering?
The love you take is equal to the love you make.
pi_214884946
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 22:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Heb je ook een bron bij die eerste bewering?
Natuurlijk: https://www.rijksoverheid(...)t%20wel%20toegestaan.

Edit: ik zie dat ik daar fout zit, je mag ze meenemen. Niet uitbetalen geldt voor tijdens je contract.
  dinsdag 3 september 2024 @ 22:34:38 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214884969
quote:
quote:
Vakantiedagen laten uitbetalen
Bovenwettelijke vakantiedagen die u niet heeft opgenomen, mag u door uw werkgever laten afkopen. U en uw werkgever kunnen elkaar hier niet toe verplichten.

Wettelijke vakantiedagen die u niet heeft opgenomen, mag u niet laten uitbetalen. Alleen aan het eind van uw contract is dit wel toegestaan.
Volgens mij wil die laatste zin zeggen dat je bij einde dienstverband (ongeacht de reden van het einde) wel je wettelijke vakantie-uren mag laten uitbetalen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_214884991
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 22:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]
[..]
Volgens mij wil die laatste zin zeggen dat je bij einde dienstverband (ongeacht de reden van het einde) wel je wettelijke vakantie-uren mag laten uitbetalen.
Je hebt gelijk, zie mijn edit die ik al had toegevoegd.
pi_214884998
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 22:05 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
https://radar.avrotros.nl(...)-vakantiedagen-53820

Ja dus... Dat zouden iedereen beter moeten weten. Onze regering is de legale dief geworden.
Nee dus.
De belastingdienst gooit al jouw inkomsten, waar je die ook vandaan haalt, het einde van het jaar gewoon op een hoop en vervolgens betaal jij daar belasting over.

Dat jouw werkgever in dit geval een hoger tarief aanslaat is ter voorkoming dat jij eventueel meer moet betalen aan het einde van het jaar omdat je te weinig premies hebt afgedragen over je totale inkomsten.

Het is dus klink klare nonsens dat uitbetaling van vakantiedagen extra belast wordt door de belastingdienst. Dit wordt dus bij je belastingaangifte weer recht getrokken.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_214885061
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 22:16 schreef Hanca het volgende:

Dat is een mooie uitleg om indruk te maken op een saaie verjaardag. Bonuspunten als je ook de term marginale druk in je uitleg verwerkt.

Onder aan de streep komt het er vaak toch gewoon op neer dat je netto ongveer de helft overhoudt van iedere extra uitgekeerde vakantiedag.

[ Bericht 3% gewijzigd door Wiedanwel op 03-09-2024 22:51:58 ]
pi_214885095
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 22:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Het is dus klink klare nonsens dat uitbetaling van vakantiedagen extra belast wordt door de belastingdienst.
Je hebt helemaal gelijk, uitbetaalde vakantiedagen worden niet anders belast dan een bonus of een hoger maandloon. En toch klopt de simplificatie 'dat je de helft over houdt' heel aardig.

Ook voor jou, neem nou als voorbeeld deze en deze berekening.
Dit geeft voor voor modaal vs modaal+6k een netto verschil van 3k. Wat klopt er niet in deze berekeningen?

quote:
Dit wordt dus bij je belastingaangifte weer recht getrokken.
Ook hier heb je helemaal gelijk. Maar in het gros van de gevallen valt er niets recht te trekken omdat het bijzonder tarief best aardig recht doet aan het eindresultaat.

[ Bericht 15% gewijzigd door Wiedanwel op 03-09-2024 22:56:05 ]
pi_214885119
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 22:45 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Dat is een mooie uitleg om indruk te maken op een saaie verjaardag. Maar onder aan de streep komt het er gewoon op neer dat je netto ongveer de helft overhoudt van iedere eztra uitgekeerde euro.
Onder de streep houdt het gewoon in dat je over de euro van de uitbetaalde vakantieuren exact hetzelfde betaalt als over elke andere euro die je dat jaar verdient.
pi_214885138
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 22:48 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk, uitbetaalde vakantiedagen worden niet anders belast dan een bonus of een hoger maandloon. En toch klopt de simplificatie 'dat je de helft over houdt' heel aardig.

Ook voor jou, neem nou als voorbeeld deze en deze berekening.
Je berekening klopt prima. Want het bijzonder tarief is gewoon je arbeidsloon verrekend met de vaste heffingskortingen. Dat komt gewoon prima uit in de loongroepen die jij noemt. Dus tot give or take 25'ish-k uit mijn hoofd kan je zo geld wat je meer krijgt omrekenen.
pi_214885143
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 22:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onder de streep houdt het gewoon in dat je over de euro van de uitbetaalde vakantieuren exact hetzelfde betaalt als over elke andere euro die je dat jaar verdient.
Die je dat jaar meer verdient tot X treshhold. Want je eerste euros belast men toch echt een stuk minder zwaar ;)

Verder is het helemaal waar dat de BRON van het inkomen niet van belang is voor het belastingpercentage. Maar dat is ook niet wat gezegd werd.
pi_214885175
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 22:56 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Die je dat jaar meer verdient tot X treshhold. Want je eerste euros belast men toch echt een stuk minder zwaar ;)

Verder is het helemaal waar dat de BRON van het inkomen niet van belang is voor het belastingpercentage. Maar dat is ook niet wat gezegd werd.
Nee, uiteindelijk betaal je over elke euro hetzelfde, zo werkt het systeem feitelijk. Ze pakken je complete verzamelinkomen en daar halen ze de kortingen vanaf bij de aangifte.
pi_214885198
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 23:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, uiteindelijk betaal je over elke euro hetzelfde, zo werkt het systeem feitelijk. Ze pakken je complete verzamelinkomen en daar halen ze de kortingen vanaf bij de aangifte.
Alleen niet over elke euro die je meer verdient. Kan je echt hoog of laag springen, maar die dragen per stuk gewoon minder bij aan je netto loon. Je houd er gewoon minder van over.

Dat ze je belasting over je gehele loon berekenen, wederom, geef ik je gelijk in.

Overigens berekenen ze de kortingen niet echt over je hele loon, maar is het feitelijk een drietal schijven per korting. Maar oke.
pi_214885289
Ik zou niet vragen om een getuigschrift maar aan 1-2 mensen vragen of je ze in de toekomst mag gebruiken als referentie. Daarbij de opmerking dat het voor nu natuurlijk niet nodig is, maar je weet nooit wat de toekomst brengt.
pi_214885309
Hanca, hoewel je uitleg grotendeels klopt is het allemaal totaal niet interessant voor Jip & Janneke en Jan Modaal. Die willen gewoon weten hoeveel euro ze netto extra te besteden hebben als ze een paar vakantiedagen laten uitbetalen of een keer een bonus krijgen. En het antwoord daarop is voor het gros van de mensen toch echt "ongeveer de helft van het bruto bedrag".
pi_214885455
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 23:03 schreef Hanca het volgende:
Nee, uiteindelijk betaal je over elke euro hetzelfde, zo werkt het systeem feitelijk.
Ben ik niet helemaal met je eens. De schijven zijn er niet voor niets.
pi_214885458
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 23:33 schreef Wiedanwel het volgende:
Hanca, hoewel je uitleg grotendeels klopt is het allemaal totaal niet interessant voor Jip & Janneke en Jan Modaal. Die willen gewoon weten hoeveel euro ze netto extra te besteden hebben als ze een paar vakantiedagen laten uitbetalen of een keer een bonus krijgen. En het antwoord daarop is voor het gros van de mensen toch echt "ongeveer de helft van het bruto bedrag".
Je lult lekker, maar het BT is voor verschillende inkomensgroepen verschillend. Dus 'het gros' bestaat niet echt.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 4 september 2024 @ 00:21:28 #29
408813 crew  trein2000
pi_214885478
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 23:33 schreef Wiedanwel het volgende:
Je wil niet weten hoe vaak ik aan mensen moet uitleggen dat ‘vakantie/overuren laten uitbetalen wordt zwaarder belast!’ onzin is, en dan werk ik niet bij de plantsoenendienst oid. Dat is echt een heel breed levende misvatting.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_214885493
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 21:54 schreef Shotty het volgende:
documenten die je nodig hebt:

- Eindafrekening (zou standaard moeten zijn)
- Jaaroverzicht (goede kans dat ze aangeven dat je dit pas na de jaarwisseling krijgt, dat is normaal. Je hebt het pas nodig bij de belastingaangifte)

Leuk:

- getuigschrift. Kan je vragen, kan je krijgen als je een beetje oke werkgever had, en je niet raar bent weggegaan. Kost ze 3 minuten met ChatGPT.
- linkedin aanbevelingen van collega’s. Heb je meestal langer wat aan dan een getuigschrift.

Verder kan je best onderhandelen over goodies die je wil houden (zo heb ik is 2 weken langer dan opzegtermijn doorgewerkt in ruil voor salaris+nieuwe XPS+gloednieuwe iphone)
Dief van je eigen portemonnee.. }:|
pi_214885589
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2024 00:28 schreef YoopY het volgende:

[..]
Dief van je eigen portemonnee.. }:|
Ok…. Want?
  woensdag 4 september 2024 @ 07:59:10 #32
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_214886103
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 00:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je wil niet weten hoe vaak ik aan mensen moet uitleggen dat ‘vakantie/overuren laten uitbetalen wordt zwaarder belast!’ onzin is, en dan werk ik niet bij de plantsoenendienst oid. Dat is echt een heel breed levende misvatting.
Waarom is mijn bijzonder tarief 56.11%? De hoogste schijf is maar 49.50%?

4000 medewerkers…
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_214886565
quote:

[..]
Het is even zwaar belast als elke andere euro die je extra verdient. Dat klopt.
pi_214886594
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2024 07:59 schreef laziness het volgende:

[..]

4000 medewerkers…
Omdat die heffingskortingen veel beter zijn voor de overheid om aan te draaien. Moet je je voorstellen dat ze die naar 56.1% zouden zetten.
pi_214887130
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 00:15 schreef Queller het volgende:

[..]
Je lult lekker, maar het BT is voor verschillende inkomensgroepen verschillend. Dus 'het gros' bestaat niet echt.
Je hebt gelijk, geldt pas vanaf 40k. Mogelijk net niet het gros maar wel een grote groep.

quote:

[..]
Maar dat los je hopelijk niet op door simpelweg te zeggen dat het onzin is dat ze maar de helft overhouden van die extra uitkering (aangenomen modaal+)?

Beter gewoon bewaren als argument tegen het eerstvolgende verzoek om salarisverhoging ;) aangezien die euro's hetzelfde belast worden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Wiedanwel op 04-09-2024 10:09:59 ]
pi_214887186
Getuigschrift is niet echt meer van deze tijd. Leuk om misschien in te lijsten en op te hangen, maar meer ook niet. Tegenwoordig kan een bedrijf vragen om referenties, dus dan willen ze een naam en telefoonnummer.
pi_214890959
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 09:58 schreef MaximumRush het volgende:
Getuigschrift is niet echt meer van deze tijd. Leuk om misschien in te lijsten en op te hangen, maar meer ook niet. Tegenwoordig kan een bedrijf vragen om referenties, dus dan willen ze een naam en telefoonnummer.
Ja, bij referenties jij jij aangeven wie ze daarvoor kunnen bellen. De uitkomst is onzeker (je bent niet bij het gesprek, je weet niet wat ze precies gaan vragen en hoe er geantwoord wordt).

Als je een getuigschrift hebt, weet je wat erop staat voor je hem verstrekt aan een potentiële werkgever. Het kan handig zijn er onderscheid in te maken. Het getuigschrift kan (alleen op verzoek van de verzoeker) ook "een opgave van de wijze waarop de werknemer aan zijn verplichtingen heeft voldaan" bevatten. Zie artikel 7:656 BW.

TS heeft al een nieuwe baan en dus geen referentie of getuigschrift nodig, maar wie weet bij een volgende sollicitatie wel. Als er genoeg tijd tussen zit, werken de referenten wellicht niet meer bij de vorige gemeenschappelijke werkgever (mail onbereikbaar, telefoonnummer van werkgever dus onbereikbaar). Dan kan een getuigschrift best van pas komen. Lang verhaal kort: je kan hem maar beter nu regelen en nooit nodig hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door baskick op 04-09-2024 22:57:28 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_214894633
Wellicht nog wat je mee kan nemen zijn handige gegevens die je ooit nodig gaat hebben: contactgegevens collega's, dingen die je veel gebruikte óf waar je wat aan had. In elk geval wat belangrijke mailtjes doorsturen.
pi_214894735
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 22:13 schreef bananen-plukker het volgende:
In elk geval wat belangrijke mailtjes doorsturen.
Dát lijkt me nou niet bepaald handig. Of het moet puur over jezelf gaan (salaris o.i.d.), maar daar moet je sowieso je werkadres niet voor gebruiken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
How to perform live
Magik 6, Live in Amsterdam
Only the brave survive when they sell their souls
pi_214894760
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2024 07:59 schreef laziness het volgende:
Omdat je minder arbeidskorting krijgt naarmate je meer verdient. Vroegâh was het bijzonder tarief gelijk aan het toptarief en moesten mensen dan "ineens" bijbetalen bij het doen van aangifte en dat zorgde voor bloedpaniek, dus is men het zo maar gaan voorheffen.

Dus nee, een euro vakantiegeld wordt niet zwaarder belast dan een euro bij een andere bijbaan, maar het marginaal tarief is wel degelijk hoger dan het toptarief. Behalve als je dan weer boven de 130ish? uitkomt, want dan is de korting al 0 in je gewone salaris.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
How to perform live
Magik 6, Live in Amsterdam
Only the brave survive when they sell their souls
  woensdag 4 september 2024 @ 22:39:38 #41
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_214894887
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 22:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Omdat je minder arbeidskorting krijgt naarmate je meer verdient. Vroegâh was het bijzonder tarief gelijk aan het toptarief en moesten mensen dan "ineens" bijbetalen bij het doen van aangifte en dat zorgde voor bloedpaniek, dus is men het zo maar gaan voorheffen.

Dus nee, een euro vakantiegeld wordt niet zwaarder belast dan een euro bij een andere bijbaan, maar het marginaal tarief is wel degelijk hoger dan het toptarief. Behalve als je dan weer boven de 130ish? uitkomt, want dan is de korting al 0 in je gewone salaris.
Dude ik leg dit dagelijks uit aan 4000 man. No need to tell me. En het is 135k.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_214895979
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2024 22:39 schreef laziness het volgende:

[..]
Dude ik leg dit dagelijks uit aan 4000 man. No need to tell me. En het is 135k.
:D!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_214896281
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 22:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Dát lijkt me nou niet bepaald handig. Of het moet puur over jezelf gaan (salaris o.i.d.), maar daar moet je sowieso je werkadres niet voor gebruiken.
Of mailtjes waarin afspraken zijn gemaakt over studiekosten, bijvoorbeeld. Tamelijk hinderlijk als dat op de eindafrekening wordt ingehouden en je niet meer bij de mail komt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_214896704
Eindafrekening en jaaropgave hoef je niet om te vragen.

De werkgever is wettelijk verplicht om die te verstrekken en een extra verzoek doen is dus zinloos en komt knullig over.
pi_214932827
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 20:16 schreef Captain_Ghost het volgende:
Getuigschrift krijg je meestal als jouw baas ontzettend jammer vinden dat je weggaat. En je nieuwe avontuur gunt.

Meesten krijgen dat niet. Wel een eindafrekening of jaaropgave. Dat krijg je vanzelf van HR.
Alle loonstroken kopieen maken..

Is de werkgever niet verplicht je die te geven als je ernaar vraagt?

Geen idee, heb nog nooit in NL gewerkt dus ben er oprecht benieuwd naar. Ik vraag het omdat het in Duitsland dus zo geregeld is dat als je vraagt naar zo'n getuigschrift, je (ex) werkgever verplicht is deze op te stellen, ook een tussentijds getuigschrift (bijv. als je wisselt binnen je bedrijf).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_214932852
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:58 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Is de werkgever niet verplicht je die te geven als je ernaar vraagt?

Geen idee, heb nog nooit in NL gewerkt dus ben er oprecht benieuwd naar. Ik vraag het omdat het in Duitsland dus zo geregeld is dat als je vraagt naar zo'n getuigschrift, je (ex) werkgever verplicht is deze op te stellen, ook een tussentijds getuigschrift (bijv. als je wisselt binnen je bedrijf).
In NL is dat ook zo
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_214932858
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 12:02 schreef Essebes het volgende:

[..]
In NL is dat ook zo
Ah oké, dankje.

Misschien helpt dat TS dan ook.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')