abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 september 2024 @ 09:40:24 #101
7889 tong80
Spleenheup
pi_214905554
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 08:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dit dus. Is trouwens een wereldwijd fenomeen, links georiënteerde steden verloederen in rap tempo. New York ook zo’n mooi voorbeeldz
Links rechts, daar gaan we weer. :D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214907387
Zwerfafval was er altijd wel. Maar tegenwoordig wordt er veel minder vaak opgeruimd, terwijl wij wel steeds meer betalen.
pi_214979455
Gaat lekker in de hoofdstad _O-

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215028462
OZB in Amsterdam gaat omhoog met 25%

quote:
Enorme ozb-verhoging Amsterdam: ’Middenklasse maximaal uitgekleed’
Het wordt flink duurder om in de hoofdstad te mogen wonen. De gemeente Amsterdam verhoogt komend jaar de Onroerendezaakbelastingen (ozb) met pakweg ’een kwart’. Volgens wethouder Hester van Buren (Financiën) gaat het om een gemiddelde stijging van 85 euro per woning, waarmee de gemiddelde ozb volgend jaar naar 400 euro gaat.

De Amsterdamse ozb zit onder het landelijke gemiddelde. Volgens de gemeente is dit dan ook een ’reëel’ tarief, hoewel critici er steevast op wijzen dat Amsterdammers ook nog eens te maken hebben met erfpacht. „We kijken los van de erfpacht”, zegt Van Buren. Bestaande huizenbezitters noemt ze ’spekkopers’ met sterkere schouders dan bijvoorbeeld stadsgenoten in de vrije huur.

Hoewel Van Buren vorig jaar de burger nadrukkelijk wilde ontzien en de rekening neerlegde bij toeristen, is het niettemin de zoveelste lastenverzwaring. Door een forse stijging van de waterschapsbelasting, is een gemiddeld Amsterdams gezin in een koophuis dit jaar al een kleine 200 euro meer kwijt aan lokale belastingen.

Pinautomaat
„Ongekend dat het college de Amsterdamse huizenbezitter als pinautomaat blijft gebruiken”, zegt de Amsterdamse VVD-fractievoorzitter Daan Wijnants in een eerste reactie. De middenklasse wordt volgens de grootste oppositiepartij ’maximaal uitgekleed’. De VVD vindt dat er te weinig geld gaat naar een schone en veilige stad, tegelijkertijd gaat het college ’helaas’ wel door met de opvang van uitgeprocedeerde asielzoekers.

„Het is onbegrijpelijk dat een stad met het verdienvermogen van Amsterdam dit soort woekerbelastingen nodig heeft om hun begroting rond te krijgen”, zegt JA21-fractievoorzitter Kevin Kreuger. „In plaats van kritisch te kijken naar de eigen uitgaven kiest dit linkse college er opnieuw voor de portemonnee van de Amsterdamse middenklasse te plunderen. Snijden in eigen vlees zal noodzakelijk zijn: te beginnen met het schrappen van ‘leuke dingen voor linkse mensen’ zoals extra geld voor kunst en deugprojecten en klimaatwaanzin.”

’De rek is eruit’
Ook bij coalitiepartij D66 klinkt ongemak. „We willen door met investeren in de duurzame toekomst van Amsterdam, alleen als het Rijk je zo in de steek laat wordt dat moeilijk. Daardoor is het nu noodzakelijk de ozb te verhogen”, zegt fractievoorzitter Rob Hofland. „De rek is eruit. Meer kan je van mensen met een eigen huis - veel van hen met middeninkomens - echt niet vragen. Voor mijn linkse collega’s is dit misschien het begin, voor D66 is dit het einde.”

CDA’er Rogier Havelaar vreest dat de ozb-verhoging averechts kan uitpakken. „De middenklasse draait weer op voor de rekening en in Amsterdam wonen wordt zo onmogelijk voor deze grote belangrijke groep mensen”, laat hij weten. „Gezinnen dragen bij aan de economie, het onderwijs en de zorg. Toch stijgen de lasten voor deze groepen.” Hij noemt verhoging ’onacceptabel’.

Achterstallig onderhoud
Waar het college eerder nog de portemonnee trok voor prestigeprojecten zoals een nieuw theater in de Sloterplas en een futuristische bibliotheek in de Bijlmer, zijn de uitgaven inmiddels huishoudelijker van aard. Amsterdam investeert in een schonere stad en het wegwerken van achterstallig onderhoud.

Andere uitgaven zijn bedoeld om bezuinigingen uit Den Haag te compenseren, bijvoorbeeld in de (jeugd)zorg en de culturele sector. Ook gaat de stad op eigen houtje door met de opvang van ongedocumenteerden, waar 2 miljoen euro voor gevonden is. „Wij kiezen ervoor onze opvang voor ongedocumenteerden wél te continueren”, aldus het college in de begroting.

De gemeentelijke schuld komt eind dit jaar op 6,9 miljard euro en zal oplopen tot 8,9 miljard in 2028.
https://www.telegraaf.nl/(...)-maximaal-uitgekleed
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 19 september 2024 @ 12:53:57 #105
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215028496
quote:
De Amsterdamse ozb zit onder het landelijke gemiddelde. Volgens de gemeente is dit dan ook een ’reëel’ tarief,
Waarom is mijn stad dan niet schoon? En waarom verhalen jullie die misgelopen inkomsten niet op die XR-demonstranten?

Patjepeeërs.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215028557
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 12:53 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Waarom is mijn stad dan niet schoon? En waarom verhalen jullie die misgelopen inkomsten niet op die XR-demonstranten?

Patjepeeërs.
Manier om het te verkopen.

Totale bullshit natuurlijk. Maar dat gelul krijg je als je gl en d66 de sleutels van de schatkist van je stad geeft.
Eigen schuld dikke bult, moet je maar niet van die idioten in de stopera zetten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 19 september 2024 @ 12:59:59 #107
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215028578
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 12:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Manier om het te verkopen.

Totale bullshit natuurlijk. Maar dat gelul krijg je als je gl en d66 de sleutels van de schatkist van je stad geeft.
Eigen schuld dikke bult, moet je maar niet van die idioten in de stopera zetten.
Ik heb niet op ze gestemd. Ik wil census kiesrecht.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215028584
quote:
Ongekend dat het college de Amsterdamse huizenbezitter als pinautomaat blijft gebruiken”, zegt de Amsterdamse VVD-fractievoorzitter Daan Wijnants in een eerste reactie. De middenklasse wordt volgens de grootste oppositiepartij ’maximaal uitgekleed’.
Sinds wanneer maakt de vvd zich druk om de middenklasse?
14 jaar landelijk vvd beleid gehad en de middenklasse is daar juist gebruikt als staatsATM.
Dus die mag ook wel even zijn hypocriete bekkie dicht houden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')