quote:We zijn in t Journaal! Onze broeders en zusters rennen weg van X (voorheen twitter) want Musk, riool en alleen maar haat. De vakkundige duiding van dit fenomeen was in handen van Özcan Akyol, ook bekend als Eus (weet alles). Of hij hiervoor betaald werd, is nog onduidelijk.
quote:Which reminds me, ik mocht de tijdschriften van MinFin ondanks een Woo-verzoek niet inzien, maar ik kreeg onlangs nog vier columns van Eus toegestuurd van een aardige ambtenarenbron.
Voor deze proza is inclusief btw vier maal 1143,45 = 4573,80 euro gedeclareerd.
quote:Niet de gekste uitgave van een overheid die niet zo goed is met andermans geld natuurlijk, maar vanuit reguliere marktvergoedingen bezien is dat voor zulke invuloefeningen van 400 woorden extreem royaal betaald.
ROFLMAO.quote:
Valt wel mee. D'r zal wat opportunisme bij zitten -koop wat advertenties en minister Musk geeft je misschien een lucratieve overheidsopdracht- maar het is nogal vroeg voor hosanna denk ik. De bedragen zijn wel een stuk lager. En X als merk is nog steeds nogal besmet. Het is toch een beetje alsof je gaat adverteren op 8CHAN of zo.quote:Op maandag 18 november 2024 18:29 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
X is racisme en haat, vandaar dat grote adverteerders nu weer terugkomen natuurlijk. Helder.
Misschien handig om een BlueSky topic te openen? Heeft verder vrij weinig te maken met X.quote:Op maandag 18 november 2024 23:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Valt wel mee. D'r zal wat opportunisme bij zitten -koop wat advertenties en minister Musk geeft je misschien een lucratieve overheidsopdracht- maar het is nogal vroeg voor hosanna denk ik. De bedragen zijn wel een stuk lager. En X als merk is nog steeds nogal besmet. Het is toch een beetje alsof je gaat adverteren op 8CHAN of zo.
https://www.adweek.com/me(...)ates%20than%20before..
De groei van Bluesky lijkt nu weer wat harder te gaan dan gisteren als ik het zo even bekijk. Op dit moment ~10 nieuwe accounts per seconde. Vannacht of morgenochtend gaan ze wel over de 20 miljoen gebruikers heen denk ik. Ik zie ook steeds meer accounts van bekende twitteraars hun eerste skeets plaatsen. Ik denk dat ze critical mass wel halen. Dat er genoeg interessante content op wordt geplaatst je er eigenlijk wel naartoe moet.
Ik ben trouwens al regse boosmenschen tegengekomen die het niet eerlijk vinden dat ze geen plek hebben om een ongecensureerd fatsoenlijk rechts geluid te laten horen. LOL. Dat is echt geweldig: "Het was de bedoeling dat we de libs konden ownen op X en dat jullie dan niets terug zouden kunnen doen want Elon Musk. En nu zitten jullie daar! En da's niet eerlijk, want daar pushen ze onze bagger niet omhoog!"
(ze kunnen uiteraard een site die gebruikt maakt van AT:// opzetten met hun eigen moderatie voorkeuren, maar dan gaan ze zelf weg van X)
Neuh, ik vind het hier wel passen. Het is ook wel leuk om te zien hoe de top-down aanpak van roerganger Musk zich gaat weren tegen de complete vrijheid die Bluesky biedt. Of niet soms?quote:Op maandag 18 november 2024 23:22 schreef Rnie het volgende:
[..]
Misschien handig om een BlueSky topic te openen? Heeft verder vrij weinig te maken met X.
Complete vrijheid? Verklaar u nader.quote:Op maandag 18 november 2024 23:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Neuh, ik vind het hier wel passen. Het is ook wel leuk om te zien hoe de top-down aanpak van roerganger Musk zich gaat weren tegen de complete vrijheid die Bluesky biedt. Of niet soms?
Trouwens, in de praktijk gaan X-fans daar dan natuurlijk ook posten, dus veel nut heeft het niet.
Je kunt je eigen moderatie algoritmes maken, moet je uiteraard wel je eigen instances gaan draaien, maar die kun je dan door middel van federation weer aan BlueSky koppelen. Er is nu ook een tool -SkyBridge- waarmee je BlueSky (AT) kunt koppelen aan Mastodon. Nog wel pril allemaal, maar het gaat hard.quote:Op maandag 18 november 2024 23:30 schreef Rnie het volgende:
[..]
Complete vrijheid? Verklaar u nader.
De ontwikkeling omtrent microblogging is zeker gaaf om te zien. De vraag is alleen of dit voor de normale huis tuin en keuken gebruiker interessant is/zal worden. De algemene kritiek op Mastodon was toch dat het behoorlijk abracadabra is allemaal. BlueSky doet het daarentegen wel veel beter qua gebruiksvriendelijkheid dan een Mastodon.quote:Op maandag 18 november 2024 23:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je kunt je eigen moderatie algoritmes maken, moet je uiteraard wel je eigen instances gaan draaien, maar die kun je dan door middel van federation weer aan BlueSky koppelen. Er is nu ook een tool -SkyBridge- waarmee je BlueSky (AT) kunt koppelen aan Mastodon. Nog wel pril allemaal, maar het gaat hard.
https://en.wikipedia.org/wiki/AT_Protocol
[ afbeelding ]
Mastodon was te complex. En alle andere hebben allemaal het nadeel wat Twitter ook heeft, namelijk een gecentraliseerd top-down model. Dat kan gemanipuleerd worden, dat zie je Musk doen. En BlueSky heeft reclame nu ook niet echt nodig. Jack Dorsey wist een tijdje terug zijn oude bedrijf voor veel te veel geld -44 miljard dollar- te verpatsen, dus Bluesky zit nu qua cash wel even goed denk ik. En ze zitten er ook niet in om aandeelhouders tevreden te stellen maar ze zien zichzelf meer als een nutsbedrijf.quote:Op dinsdag 19 november 2024 00:03 schreef Rnie het volgende:
[..]
De ontwikkeling omtrent microblogging is zeker gaaf om te zien. De vraag is alleen of dit voor de normale huis tuin en keuken gebruiker interessant is/zal worden. De algemene kritiek op Mastodon was toch dat het behoorlijk abracadabra is allemaal. BlueSky doet het daarentegen wel veel beter qua gebruiksvriendelijkheid dan een Mastodon.
Wat betreft X is het haar beurt om zich daar weer in te onderscheiden door veel meer features naast microblogging toe te voegen. Daarnaast zit er een verdienmodel achter X, wat bij BlueSky en Mastodon op dit moment niet of nauwelijks aanwezig is. De vraag is dan ook of echte commerciële partijen dan wel baat hebben om hun content te verzadigen op zowel X als op BlueSky. BlueSky heeft dus ook geen advertisement suite, wat voor bedrijven wel een pre is.
Ja leuk dat ze zichzelf zo zien, maar BlueSky heeft gewoon een ordinair investeringsrondje gehad. Dat moet gewoon op den duur terugverdiend worden middels betaalde features/abonnementen of advertenties.quote:Op dinsdag 19 november 2024 00:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
En BlueSky heeft reclame nu ook niet echt nodig. Jack Dorsey wist een tijdje terug zijn oude bedrijf voor veel te veel geld -44 miljard dollar- te verpatsen, dus Bluesky zit nu qua cash wel even goed denk ik. En ze zitten er ook niet in om aandeelhouders tevreden te stellen maar ze zien zichzelf meer als een nutsbedrijf.
Dit strookt toch met je claim dat BlueSky er niet zit om aandeelhouders tevreden te stellen en ze zichzelf meer zien als een nutsbedrijf?quote:
Je lult dus maar wat.quote:Op dinsdag 19 november 2024 01:45 schreef Ulx het volgende:
Maakt toch niets uit? Valt Bluesky de site weg komt er gewoon wat nieuws zonder veel gedoe.
Bluesky begon als proof-of-concept voor het protocol. Misschien wilde Dorsey daar langer mee doorgaan. Whatever. Het is niet relevant voor de gebruiker.
Met de app of gewoon de site?quote:Op dinsdag 19 november 2024 06:26 schreef Eightyone het volgende:
Jammer dat BlueSky niet goed op een tablet te lezen is, als je hem in landscape-stand houdt.
Mastodon heb ik een blauwe maandag geprobeerd, maar was teveel gedoe.
Als je op BlueSky doelt: de app.quote:
Voetbaltokkies die het platform verlaten, who cares, goed gelachen.quote:Op dinsdag 19 november 2024 00:59 schreef Ulx het volgende:
Werder Bremen kapt met X.
https://www.werder.de/en/(...)eeting%20on%20Monday.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |