Dit wisten we natuurlijk al sinds het begin van de vaccinaties: ze redden levens.quote:Op maandag 2 september 2024 13:54 schreef Jippie het volgende:
Onder mensen uit de algemene bevolking zonder COVID-19-vaccinatie was er in 2021 en 2022 sprake van flinke oversterfte; er overleden veel meer mensen dan verwacht op basis van eerdere jaren. Onder gevaccineerde mensen was er juist sprake van ondersterfte; er overleden minder mensen dan verwacht.
Heb je ook een link naar het onderzoek?quote:Op maandag 2 september 2024 13:54 schreef Jippie het volgende:
Onder mensen uit de algemene bevolking zonder COVID-19-vaccinatie was er in 2021 en 2022 sprake van flinke oversterfte; er overleden veel meer mensen dan verwacht op basis van eerdere jaren. Onder gevaccineerde mensen was er juist sprake van ondersterfte; er overleden minder mensen dan verwacht.
In de groep kwetsbare mensen – ouderen en mensen met chronische aandoeningen als COPD, diabetes of hart- en vaatziekten – is er bij zowel ongevaccineerden als gevaccineerden sprake van oversterfte; de oversterfte was hoger onder kwetsbare ongevaccineerden dan kwetsbare gevaccineerden. De hoge vaccinatiegraad heeft waarschijnlijk veel overlijdens voorkomen, met name onder de genoemde kwetsbare groepen. Dit blijkt uit een door Nivel uitgevoerd onderzoek.
Nivel onderzocht oversterfte in 2021 en 2022 onder de groep mensen met COVID-19-vaccinatie en de groep mensen zonder deze vaccinatie. Hierbij hielden we rekening met een groot aantal kenmerken van deze mensen (zoals leeftijd, medische geschiedenis, migratieachtergrond, kwetsbaarheid onder ouderen) die samenhangen met overlijden. Bij de groep ongevaccineerden was COVID-19 bij zowel de mannen als de vrouwen twee keer zo vaak de doodsoorzaak als bij gevaccineerde mannen en vrouwen.
Sterfte lager dan verwacht onder COVID-19-gevaccineerden
In de groep mensen met een COVID-19-vacinatie overleden er minder dan verwacht in de eerste drie en de eerste twaalf maanden na hun eerste vaccinatie. Er waren tot 45% minder overlijdensgevallen dan verwacht op basis van gegevens over bevolkingskenmerken en overlijdens over 2015 t/m 2018. Dit zou te maken kunnen hebben met de COVID-19-maatregelen die tijdens de pandemie door de overheid waren ingevoerd om verspreiding van het virus te voorkomen, denk aan de lockdowns, de anderhalve-meter-maatregel en het dragen van een mondkapje. We zien namelijk op verschillende fronten de effecten hiervan in de samenleving: er was bijvoorbeeld in 2021 geen griepepidemie en in 2022 kwam deze later op gang; er kwamen minder andere infectieziekten voor en ook het aantal (dodelijke) verkeersongelukken was lager dan in voorgaande jaren.
Deze effecten van de COVID-19-maatregelen waren dus in de gehele samenleving te zien en speelden daarmee ook een rol in de groep ongevaccineerden. Toch was er in deze groep juist sprake van oversterfte; er was bijna drie keer zoveel sterfte als verwacht. De constatering dat er in eenzelfde periode (2021-2022) – een periode waarin voor iedereen dezelfde (COVID-19-maatregelen) golden – sprake was van oversterfte onder ongevaccineerden en ondersterfte onder gevaccineerden, suggereert dat de COVID-19-vaccinatie heeft gewerkt en overlijdens heeft voorkomen.
In kwetsbare groepen was de oversterfte onder ongevaccineerden nog veel hoger dan verwacht
De COVID-19-vaccinatie heeft vooral bij kwetsbare groepen veel overlijdens voorkomen, zoals bij mensen met diabetes, mensen met COPD en mensen met hart- en vaatziekten, maar ook de oudste ouderen (81 jaar en ouder). We zien namelijk dat bij ongevaccineerde mensen in deze kwetsbare groepen de oversterfte tot vijf keer zo hoog was als in de gevaccineerde kwetsbare groepen. Ook bij de groep gevaccineerde mensen in de kwetsbare groepen was er sprake van oversterfte. Deze oversterfte kan komen doordat mensen met één van deze aandoeningen extra kwetsbaar waren tijdens de COVID-19-pandemie en daardoor een grotere kans hadden om te overlijden dan mensen zonder één van deze aandoeningen. Overigens was het grootste deel van de mensen in deze kwetsbare groepen gevaccineerd.
Over het onderzoek: kracht van datakoppeling uit verschillende bronnen
In dit door ZonMw-gefinancierde onderzoek gebruikten we gepseudonimiseerde gegevens uit elektronische patiëntendossiers van huisartsen die aangesloten zijn bij Nivel Zorgregistraties Eerste Lijn. De gegevens zijn op persoonsniveau gekoppeld aan data afkomstig van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS), zoals gegevens over overlijden, over demografische en sociaaleconomische kenmerken en over vaccinatie uit het ‘COVID-vaccinatie Informatie- en Monitoringssysteem’ (CIMS) van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Het koppelen van deze databronnen had een duidelijke meerwaarde: het stelde ons in staat de resultaten te specificeren en te nuanceren voor verschillende persoonskenmerken. De totale onderzochte groep mensen omvatte ongeveer 8% van de thuiswonende Nederlandse bevolking die staat ingeschreven bij de huisarts; dat is representatief voor het overgrote deel van de bevolking die niet in een verpleeghuis of andere instelling verblijft. Verpleeghuisbewoners vallen doorgaans niet onder de zorg van de huisarts en maakten daardoor nagenoeg geen deel uit van de onderzochte groep.
Bron Nivel
Precies wat ik verwachtte. Het vaccin is niet schadelijker dan COVID-19 zelf.
Volgens mij baseren ze zich op beschikbare data uit de gezondheidszorg.quote:Op maandag 2 september 2024 15:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Heb je ook een link naar het onderzoek?
Die zie ik er niet bij staan, ook niet in de bron.
A ok, ben wat sceptisch geworden op mensen die zeggen onderzoek gedaan te hebben zonder het onderzoek te publiceren.quote:Op maandag 2 september 2024 15:18 schreef Jippie het volgende:
[..]
Volgens mij baseren ze zich op beschikbare data uit de gezondheidszorg.
https://www.nivel.nl/nl/p(...)straties-eerste-lijn
Ik zal kijken of ik het ergens tegenkom, dan zal ik hier een linkje plaatsen. Misschien staat het elders.quote:Op maandag 2 september 2024 15:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
A ok, ben wat sceptisch geworden op mensen die zeggen onderzoek gedaan te hebben zonder het onderzoek te publiceren.
Ik beweer niet dat het niet klopt hoor, maar pas geleden was er een publicatie over een onderzoek dat hydroxychloroquine niet zou werken bij corona.
Maar in dat onderzoek stond juist het tegenovergestelde.
Lastig om te controleren of ze de waarheid spreken als ze het onderzoek niet publiceren.
Het staat een downloadlink naar het onderzoek PDF 56 pagina'squote:Op maandag 2 september 2024 15:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
A ok, ben wat sceptisch geworden op mensen die zeggen onderzoek gedaan te hebben zonder het onderzoek te publiceren.
Ik beweer niet dat het niet klopt hoor, maar pas geleden was er een publicatie over een onderzoek dat hydroxychloroquine niet zou werken bij corona.
Maar in dat onderzoek stond juist het tegenovergestelde.
Lastig om te controleren of ze de waarheid spreken als ze het onderzoek niet publiceren.
Dank je wel hier kan ik wat mee.quote:Op maandag 2 september 2024 18:37 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het staat een downloadlink naar het onderzoek PDF 56 pagina's
https://www.nivel.nl/nl/p(...)t-en-zonder-covid-19
Tja....quote:In deze studie werd echter
niet gerapporteerd over oversterfte, maar over sterfte onder gevaccineerde en ongevaccineerde
mensen, zonder rekening te houden met verschillende persoonskenmerken zoals medische
voorgeschiedenis, migratieachtergrond (land van herkomst) of eerdere SARS-CoV-2-infecties. Dit
terwijl de kans op sterfte voor mensen met bepaalde kenmerken, zoals een migratieachtergrond of
een chronische aandoening, groter is dan voor andere groepen.
Dit flutonderzoek kan eigenlijk voor publicatie al de prullenbak in. Immers, de vaccinatiestatus is in dit onderzoek voor het veruit overgrote deel gebaseerd op het CIMS van het RIVM. Het rapport van Meester en Jacobs toont aan dat deze data vervuild is: https://www.researchgate.(...)ederland_2021_-_2023quote:Op maandag 2 september 2024 13:54 schreef Jippie het volgende:
In de groep kwetsbare mensen – ouderen en mensen met chronische aandoeningen als COPD, diabetes of hart- en vaatziekten – is er bij zowel ongevaccineerden als gevaccineerden sprake van oversterfte; de oversterfte was hoger onder kwetsbare ongevaccineerden dan kwetsbare gevaccineerden. De hoge vaccinatiegraad heeft waarschijnlijk veel overlijdens voorkomen, met name onder de genoemde kwetsbare groepen. Dit blijkt uit een door Nivel uitgevoerd onderzoek.
Nivel onderzocht oversterfte in 2021 en 2022 onder de groep mensen met COVID-19-vaccinatie en de groep mensen zonder deze vaccinatie. Hierbij hielden we rekening met een groot aantal kenmerken van deze mensen (zoals leeftijd, medische geschiedenis, migratieachtergrond, kwetsbaarheid onder ouderen) die samenhangen met overlijden. Bij de groep ongevaccineerden was COVID-19 bij zowel de mannen als de vrouwen twee keer zo vaak de doodsoorzaak als bij gevaccineerde mannen en vrouwen.
Sterfte lager dan verwacht onder COVID-19-gevaccineerden
In de groep mensen met een COVID-19-vacinatie overleden er minder dan verwacht in de eerste drie en de eerste twaalf maanden na hun eerste vaccinatie. Er waren tot 45% minder overlijdensgevallen dan verwacht op basis van gegevens over bevolkingskenmerken en overlijdens over 2015 t/m 2018. Dit zou te maken kunnen hebben met de COVID-19-maatregelen die tijdens de pandemie door de overheid waren ingevoerd om verspreiding van het virus te voorkomen, denk aan de lockdowns, de anderhalve-meter-maatregel en het dragen van een mondkapje. We zien namelijk op verschillende fronten de effecten hiervan in de samenleving: er was bijvoorbeeld in 2021 geen griepepidemie en in 2022 kwam deze later op gang; er kwamen minder andere infectieziekten voor en ook het aantal (dodelijke) verkeersongelukken was lager dan in voorgaande jaren.
Deze effecten van de COVID-19-maatregelen waren dus in de gehele samenleving te zien en speelden daarmee ook een rol in de groep ongevaccineerden. Toch was er in deze groep juist sprake van oversterfte; er was bijna drie keer zoveel sterfte als verwacht. De constatering dat er in eenzelfde periode (2021-2022) – een periode waarin voor iedereen dezelfde (COVID-19-maatregelen) golden – sprake was van oversterfte onder ongevaccineerden en ondersterfte onder gevaccineerden, suggereert dat de COVID-19-vaccinatie heeft gewerkt en overlijdens heeft voorkomen.
In kwetsbare groepen was de oversterfte onder ongevaccineerden nog veel hoger dan verwacht
De COVID-19-vaccinatie heeft vooral bij kwetsbare groepen veel overlijdens voorkomen, zoals bij mensen met diabetes, mensen met COPD en mensen met hart- en vaatziekten, maar ook de oudste ouderen (81 jaar en ouder). We zien namelijk dat bij ongevaccineerde mensen in deze kwetsbare groepen de oversterfte tot vijf keer zo hoog was als in de gevaccineerde kwetsbare groepen. Ook bij de groep gevaccineerde mensen in de kwetsbare groepen was er sprake van oversterfte. Deze oversterfte kan komen doordat mensen met één van deze aandoeningen extra kwetsbaar waren tijdens de COVID-19-pandemie en daardoor een grotere kans hadden om te overlijden dan mensen zonder één van deze aandoeningen. Overigens was het grootste deel van de mensen in deze kwetsbare groepen gevaccineerd.
Over het onderzoek: kracht van datakoppeling uit verschillende bronnen
In dit door ZonMw-gefinancierde onderzoek gebruikten we gepseudonimiseerde gegevens uit elektronische patiëntendossiers van huisartsen die aangesloten zijn bij Nivel Zorgregistraties Eerste Lijn. De gegevens zijn op persoonsniveau gekoppeld aan data afkomstig van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS), zoals gegevens over overlijden, over demografische en sociaaleconomische kenmerken en over vaccinatie uit het ‘COVID-vaccinatie Informatie- en Monitoringssysteem’ (CIMS) van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Het koppelen van deze databronnen had een duidelijke meerwaarde: het stelde ons in staat de resultaten te specificeren en te nuanceren voor verschillende persoonskenmerken. De totale onderzochte groep mensen omvatte ongeveer 8% van de thuiswonende Nederlandse bevolking die staat ingeschreven bij de huisarts; dat is representatief voor het overgrote deel van de bevolking die niet in een verpleeghuis of andere instelling verblijft. Verpleeghuisbewoners vallen doorgaans niet onder de zorg van de huisarts en maakten daardoor nagenoeg geen deel uit van de onderzochte groep.
Bron Nivel
Precies wat ik verwachtte. Het vaccin is niet schadelijker dan COVID-19 zelf.
Het is jammer dat het in Nederland nog voornamelijk via opiniestukken naar buiten moet komen. Duitsland doet het wat dat aangaat beter.quote:Op woensdag 4 september 2024 13:11 schreef ems. het volgende:
En laat me raden, nu is "de massamedia" opeens goed bezig
Je kunt journalistiek gezien niet blijven doen alsof je slaapt naast een jaren lang meurende beerput.quote:Op woensdag 4 september 2024 13:11 schreef ems. het volgende:
En laat me raden, nu is "de massamedia" opeens goed bezig
Mooi omschreven.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:21 schreef Core. het volgende:
Wat is het doel van de prikjes/injecties die ze zo willen opdringen aan alle bewoners van de aarde?
We weten al dat overheden zeer lang vooral geïnteresseerd zijn in çontrole van de bevolking (lees ‘controlfreaks’) Als ze de controle verliezen over de bevolking raken ze simpelweg in paniek (angst).
Ik kwam er 3 jaar geleden achter dat Covid-19 Covid-AI is. Naast het ziekmakende effect van de prikjes (niet bij iedereen gelukkig) komt het onverdunde goedje ergens uit China (alleen met Chinese tekens op de verpakking) en wordt het door de vaccin-fabrieken gebotteld in de bekende flesjes.
Het effect van de Nanotech die er in zit is een moderne variant van MK-Ultra. Het wordt hoogstwaarschijnlijk door een centrale AI (artificiële intelligentie) bestuurd. De mensen die de prikjes gehaald hebben kunnen op een moderne manier in realtime worden beïnvloed cq. overgenomen worden, lees ‘next gen Mind-control’. Wat het effect is is dat je ineens ongemerkt ‘bestuurd’ word door de AI voor wat voor reden dan ook. Ik merk het al in mijn omgeving. Jullie ook?
(waargebeurd voorbeeld: Ik loop de gang op vanuit mijn appartement en sta voor de lift te wachten en de deur van een buurman gaat ineens een klein stukje open. Ik denk dan ‘hallo buurman’ maar de deur blijft op een kiertje staan en gaat even later weer dicht. En dit is me in deze exacte omschrijving nu al 2 keer gebeurt. En er is dan totaal geen geluid te horen. Vreemd he. Mmmm…
Ik denk dat de buurman die de prikjes heeft genomen zich niet bewust is van zijn actie, hij wordt realtime overgenomen door de AI, doet die actie juist op het moment dat ik op de gang sta voor de lift. Na die actie, als de deur weer dicht zit valt de beïnvloeding van de AI weg en zal hij zich vast niets meer herinneren van deze actie en valt weer ‘in eigen control’ terug in zijn leventje en gaat weer zijn eigen weg. Mogelijk heeft hij nog niets in de gaten van de spontane realtime ‘overname’ van de AI via de Nanotech in zijn lichaam.
Ik zie het nu, ik merk het op en ik hoop dat jullie zoiets ook (gaan) opmerken in jullie eigen omgeving.
De beerput bestaat alleen in de gebruikelijke echokamers hoor. De grote mensen hebben dit hele gedoe al achter zich gelaten.quote:Op woensdag 4 september 2024 19:31 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Je kunt journalistiek gezien niet blijven doen alsof je slaapt naast een jaren lang meurende beerput.
quote:
Kan je wel weer denigrerend gaan doen maar je kan ook eens met inhoudelijke informatie komen om iets te ontkrachten.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:23 schreef ems. het volgende:
[..]
De beerput bestaat alleen in de gebruikelijke echokamers hoor. De grote mensen hebben dit hele gedoe al achter zich gelaten.
[..]
Wat moet ik ontkrachten precies? De persoonlijke anekdotes van iemand die ze vrij duidelijk niet allemaal op een rijtje heeft over een buurman met de deur op de kier en dat dat een soort bewijs is van mind control via vaccinaties?quote:Op woensdag 4 september 2024 20:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Kan je wel weer denigrerend gaan doen maar je kan ook eens met inhoudelijke informatie komen om iets te ontkrachten.
Een onderbouwing over 1 van de onderwerpen die je hier aan haalt.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:42 schreef ems. het volgende:
[..]
Wat moet ik ontkrachten precies? De persoonlijke anekdotes van iemand die ze vrij duidelijk niet allemaal op een rijtje heeft over een buurman met de deur op de kier en dat dat een soort bewijs is van mind control via vaccinaties?
Of het immer hypocriete gehaat op alle soorten media -behalve- als ze een keer iets publiceren wat men wil horen?
Dat kan ik me heel goed voorstellen.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:23 schreef ems. het volgende:
[..]
De grote mensen hebben dit hele gedoe al achter zich gelaten.
Een onderbouwing waarom een buurman die de deur op een kier heeft en dat de deur daarna opeens dicht gaat geen causaal verband heeft met vermeende mind control via covid vaccinaties?quote:Op woensdag 4 september 2024 20:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Een onderbouwing over 1 van de onderwerpen die je hier aan haalt.
Ik beledig nooit mensen. Sommige mensen zijn hoogstens snel beledigd.quote:Mensen beledigen is niet zo moeilijk maar daar bereik je weinig mee.
Ja kom op, doe eens een fatsoenlijke onderbouwing en kap met dat denigrerende.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Een onderbouwing waarom een buurman die de deur op een kier heeft en dat de deur daarna opeens dicht gaat geen causaal verband heeft met vermeende mind control via covid vaccinaties?
[..]
Ik beledig nooit mensen. Sommige mensen zijn hoogstens snel beledigd.
Onderbouwing van wat dan?quote:Op woensdag 4 september 2024 21:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja kom op, doe eens een fatsoenlijke onderbouwing en kap met dat denigrerende.
Nou, laat je vooral eens gaan dan joh. Met je "misschien had Hitler geen keus".quote:Daar is je positie veels te zwak voor, ik hou me echt in.
Onderbouwing van je mening, enige wat je doet is op de man spelen zonder relevante informatie.quote:Op woensdag 4 september 2024 21:09 schreef ems. het volgende:
[..]
Onderbouwing van wat dan?
[..]
Nou, laat je vooral eens gaan dan joh. Met je "misschien had Hitler geen keus".
Goedzoquote:Op woensdag 4 september 2024 21:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Onderbouwing van je mening, enige wat je doet is op de man spelen zonder relevante informatie.
Weet je gewoon niks en kan je niet anders doen zeggen "jij bent dom"?
Probeer je eens in te lezen over het betreffende onderwerp en kom relevante informatie die het tegendeel beweren.
Maar ik ben bang dat je dat niet gaat lukken, je avatar spreekt boekdelen.
En ik laat me niet uitlokken, geen zin om het topic te vervuilen met zinloze verwijten.
Hoe dan? Het is een mooi verhaaltje, maar enige connectie met de realiteit kijkt het niet te hebben.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Een onderbouwing over 1 van de onderwerpen die je hier aan haalt.
Mensen beledigen is niet zo moeilijk maar daar bereik je weinig mee.
Er zijn geen statistici op Fok die de bevindingen van Maurice kunnen weerleggen?quote:Op zaterdag 7 september 2024 17:17 schreef -jos- het volgende:
Maurice de Hond duikt er verder in, er is gesjoemeld:
https://maurice.nl/2024/09/07/nivel4x317/
Deel 2:
https://maurice.nl/2024/0(...)in-als-levenselixer/
Alles wijst erop dat er is gesjoemeld in het CIMS (het Covid vaccinatieregister).
https://redirect.invidious.io/watch?v=_UOkTzLLRbo
Conclusie: De classificatiestatus van (on)gevaccineerden in CIMS komt niet overeen met de werkelijkheid.
[ x ]
Hier wel bevestigingen:quote:Op zondag 8 september 2024 15:08 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Er zijn geen statistici op Fok die de bevindingen van Maurice kunnen weerleggen?
Helaas doen nog steeds de meeste journalisten alsof ze de enome strontlucht niet ruiken.quote:
Omdat ze van onderbouwing,wetenschap en specialisten met kennis uit gaan?quote:Op maandag 9 september 2024 14:23 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Helaas doen nog steeds de meeste journalisten alsof ze de enome strontlucht niet ruiken.
Hint....quote:
Immunologen die zulke onzin vertellen, moeten ze ook aan het woord laten.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:12 schreef -jos- het volgende:
[ x ]
Pfizer-‘batches’: ook in Zweden wisselend bijwerkingenpatroon
https://deanderekrant.nl/(...)enpatroon-2024-09-04
Onthulling: overleden gevaccineerden geregistreerd als ‘ongevaccineerd’
https://deanderekrant.nl/(...)accineerd-2024-09-06
Niet te vergelijken. De dingen die jij opnoemt zijn essentieel voor het lichaam.quote:Op woensdag 11 september 2024 15:01 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Hint....
2 liter water drinken -> good.
10 liter water drinken -> not good
78% zuurstof -> good
100% -> Not good
quote:Minister Agema: ook vanwege dreiging Rusland geen donatie mpox-vaccins aan Afrika
Dat minister Fleur Agema (Volksgezondheid) geen mpox-vaccins wil doneren aan getroffen landen in Afrika is ook ingegeven door de dreiging van een biologische aanval van Rusland, zegt ze in een Kamerdebat. Agema wil de voorraad voor alle zekerheid voor gebruik in Nederland bewaren.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)vaccins-niet-doneren
quote:Oversterfte: waarom de coronavaccins als oorzaak niet kunnen worden uitgesloten
Uit gegevens uit Engeland blijkt: de niet-Covid-19-sterfte onder gevaccineerde mensen tijdens de pandemie was soms aanzienlijk hoger dan onder niet-gevaccineerde mensen. Waarom wordt dit niet verder onderzocht?
Auteur: Günter Kampf, adjunct-professor hygiëne- en milieugeneeskunde aan de Universiteit van Greifswald.
De coronavaccinatie was – en is in sommige gevallen nog steeds – onderwerp van verhitte controverse . De vraag welke impact vaccinatie had op de sterfte blijft wetenschappelijk onbeantwoord, in twee opzichten. Ten eerste: heeft de vaccinatie de sterfgevallen door Covid-19 voorkomen en had het ook een gezondheidsvoordeel? Ten tweede: heeft de vaccinatie niet-Covid-19-sterfgevallen veroorzaakt, en dus schade aan de gezondheid veroorzaakt?
Sinds 2021 wordt in tal van westerse landen een aanzienlijke oversterfte waargenomen . Dit geldt ook voor Duitsland . Er bestaat echter geen consensus onder wetenschappers over de mogelijke oorzaken. De gegevens uit Duitsland laten een temporeel verband zien met de toediening van de Covid-19-vaccins , maar een verband is geen bewijs van causaliteit, slechts een belangrijke indicatie.
Tegenstrijdige onderzoeken
In de media wordt herhaaldelijk bericht dat de coronavaccinatie “miljoenen levens heeft gered”. Sommige wetenschappers beschrijven ook een aanzienlijke vermindering van het aantal sterfgevallen door Covid-19 onder de gevaccineerde groep. Een modelleringsstudie uit 2022 , gepubliceerd in het tijdschrift The Lancet Infectious Diseases, stelt dat er tussen 8 december 2020 en 8 december 2021 levens in de orde van grootte van 14,4 miljoen in 185 onderzochte landen zijn gered. Deze veronderstelling steeg tot 19,8 miljoen Covid-19-sterfgevallen die werden voorkomen toen de overtollige sterfte werd gebruikt als schatting van de werkelijke omvang van de pandemie.
Aan de andere kant publiceerden Canadese wetenschappers een gedetailleerd rapport, zonder het gebruikelijke peer review-proces, waarin ze algemene sterftegegevens uit 125 landen tussen 2020 en 2023 evalueerden. Voor deze periode berekenden zij een oversterfte van 30,9 miljoen mensen. Na evaluatie van de correlatie tussen sterfgevallen en vaccindoses die tot en met december 2022 in 78 landen werden toegediend, oordeelden de auteurs dat 16,9 miljoen sterfgevallen verband hielden met Covid-19-vaccins.
De ogenschijnlijk groteske discrepantie tussen de resultaten van deze twee onderzoeken laat de vraag onbeantwoord hoeveel Covid-19-sterfgevallen daadwerkelijk zijn voorkomen door de vaccinatie of, omgekeerd, hoeveel sterfgevallen werden veroorzaakt door de vaccinatie.
Het is zelfs bewezen dat de vaccinatie tegen Covid-19 sterfgevallen veroorzaakt. Dit werd voor het eerst gemeld in Noorwegen in 2021, nadat senioren in verpleeghuizen stierven na vaccinatie en bij 100 van hen de doodsoorzaak werd vastgesteld door middel van een autopsie. De vaccinatie was waarschijnlijk de doodsoorzaak bij tien mensen, en de vaccinatie was mogelijk de doodsoorzaak bij nog eens 26 verpleeghuisbewoners, zodat de auteurs op basis van hun resultaten een individueel vaccinatiebesluit voor ouderen bepleitten, waarbij rekening werd gehouden met hun onderliggende ziekten. rekening.
Een werkgroep uit Italië rapporteerde ook 38 sterfgevallen na Covid-19-vaccinaties in 2021, die werden bevestigd door autopsie. In dit overzicht waren trombose en bloedingen de belangrijkste doodsoorzaken . Het is dan ook zeker niet onredelijk om Covid-19-vaccinaties als mogelijke oorzaak van de algemene oversterfte te beschouwen.
Het Office for National Statistics in Engeland publiceerde vorig jaar tabellen met voor leeftijd gecorrigeerde sterftecijfers per 100.000 mensen. De datasets beginnen in april 2021 en eindigen in mei 2023. Ze geven een uiterst interessant en genuanceerd inzicht in de sterfte over deze 26 maanden. Het algemene sterftecijfer wordt weergegeven, bovendien onderverdeeld in sterfgevallen door Covid-19 en niet-Covid-19-sterfgevallen, en verder onderverdeeld op basis van het aantal ontvangen vaccinatiedoses (0, 1, 2, 3 of 4). Ik ben niet op de hoogte van vergelijkbare datasets uit andere landen, waaronder Duitsland.
Tegen de verwachtingen in: toediening van Covid-19-vaccins beïnvloedt niet-Covid-sterfte
Wat onthult een analyse van de unieke gegevens uit Groot-Brittannië? Allereerst kan worden gezegd: als de sterfte door Covid-19 zou worden verminderd door het vaccin toe te dienen, zou dat het medisch gewenste effect zijn. Tegelijkertijd mag men verwachten dat de toediening van een Covid-19-vaccin geen impact heeft op de niet-Covid-sterfte.
Analyse van de gegevens laat het volgende beeld zien: Het Covid-19-sterftecijfer onder niet-gevaccineerde mensen in alle leeftijdsgroepen lag tussen 46 en 649 per 100.000. De sterftecijfers van degenen die eenvoudigweg waren gevaccineerd schommelden rond de waarden van degenen die niet waren gevaccineerd, terwijl degenen die volledig waren gevaccineerd een relatief lager sterftecijfer door Covid-19 hadden in de eerste acht maanden (Figuur 1). Richting de winter van 2021/2022 waren er echter geen grote verschillen meer tussen deze drie groepen, afgezien van een piek in januari 2022 onder degenen die zich gewoon lieten vaccineren. Het algemene beeld ligt hier grotendeels binnen het verwachte bereik; er lijkt sprake te zijn van een zeker beschermend effect, ook al blijft de causaliteit tussen de vaccinatie en het sterftecijfer door Covid-19 onduidelijk.
Figuur 1: Naar leeftijd gestandaardiseerde Covid-19-sterftecijfers per 100.000 in Engeland naar vaccinatiestatus; de cijfers van niet-gevaccineerde mensen worden als maatstaf gebruikt; Er werd rekening gehouden met gevallen als een vaccindosis ten minste 21 dagen eerder werd toegediend; Gegevens van het Office of National Statistics, Engeland.
Het niet-Covid-19-sterftecijfer (Figuur 2) onder de niet-gevaccineerden varieerde tussen 902 en 1956 per 100.000 en was daarom aanzienlijk hoger dan het Covid-19-sterftecijfer. In juni 2021, korte tijd na de start van de vaccinatiecampagne, lag het niet-Covid-19-sterftecijfer onder degenen die eenvoudigweg waren gevaccineerd rond de 6.295 per 100.000 en was met 1.486 vele malen hoger dan onder de niet-gevaccineerden degenen die eenvoudigweg werden gevaccineerd, bleven consistent hoger tot het einde van de observatieperiode.
Tot september 2021 vertoonden de volledig gevaccineerden een lagere niet-Covid-19-sterfte dan de niet-gevaccineerden, maar later keerde het beeld om. In december 2021 bedroeg het niet-Covid-19-sterftecijfer onder degenen die ten minste zes maanden geleden volledig waren gevaccineerd ongeveer 4.400 per 100.000; onder degenen die niet waren gevaccineerd, bedroeg de waarde ongeveer 1.497 per 100.000. Ook hier bleef het niet-Covid-19-sterftecijfer onder degenen die volledig waren gevaccineerd tot het einde van de observatieperiode hoger. Het totaalbeeld ligt hier ver buiten het verwachte bereik (wat werd verwacht: geen correlatie tussen de vaccinatie en de niet-Covid-19-sterfte), en ook hier blijft de causaliteit tussen de vaccinatie en de niet-Covid-19-sterfte onduidelijk.
Figuur 2: Naar leeftijd gestandaardiseerde niet-Covid-19-sterftecijfers per 100.000 in Engeland naar vaccinatiestatus; de cijfers van niet-gevaccineerde mensen worden als maatstaf gebruikt; Er werd rekening gehouden met gevallen als een vaccindosis ten minste 21 dagen eerder werd toegediend; “Dosis 2”: de tweede dosis is niet langer dan zes maanden geleden toegediend; “Dosis 2 (> 6 m2)”: de tweede dosis is meer dan zes maanden geleden toegediend; Gegevens van het Office of National Statistics, Engeland.
Bovendien was er in Engeland een scherpe stijging van de niet-Covid-sterfte onder ouderen in de eerste drie maanden na vaccinatie, wat tot uiting komt in de andere leeftijdsgroepen als onderdeel van de uitrol, waarbij oudere burgers eerst en jongere mensen werden gevaccineerd daarna.
Medisch plausibele verklaringen
Deze verwijzing naar vaccinatie als mogelijke oorzaak van verhoogde sterfte moet serieus worden genomen. Vooral omdat er nu andere medisch plausibele verklaringen zijn. Bij ratten bleken de mRNA-vaccins van Moderna en Biontech / Pfizer specifieke hartstoornissen te veroorzaken. Het Moderna-vaccin veroorzaakte zowel aritmische als volledig onregelmatige contracties, terwijl het Biontech/Pfizer-vaccin de contractie van de hartspiercellen op cellulair niveau verhoogde. Beide veranderingen kunnen het risico op acute cardiale gebeurtenissen aanzienlijk vergroten en kunnen daarom de overmatige sterfte na vaccinatie en de toename van “plotselinge onverwachte sterfgevallen” verklaren.
Met vaccins geassocieerde myocarditis is ook beschreven als mogelijk fataal , waarbij de meeste gevallen van myocarditis in het ziekenhuis voorkomen bij adolescente mannen . En bij de voortzetting van de goedkeuringsstudie voor het Biontech/Pfizer-vaccin werd onder gevaccineerde mensen een 3,7-voudige toename van het aantal sterfgevallen als gevolg van cardiale voorvallen gevonden vergeleken met degenen die alleen de placebo kregen. Bovendien werd één sterfgeval gemeld na vaccinatie terwijl het vaccin nog steeds aanwezig was in de rechter hartkamer, die meerdere genezende laesies van het myocardium vertoonde die twee tot drie weken vóór het overlijden optraden, 19 dagen eerder dan het tijdstip van de tweede vaccininjectie. met de dood .
De resultaten kunnen ook worden verklaard door een vaccingerelateerde verhoogde gevoeligheid voor andere ziekten dan Covid-19, die al heeft geleid tot oproepen om de niet-specifieke effecten van mRNA-vaccins op sterfte door alle oorzaken diepgaand te bestuderen .
Vreemde desinteresse in politiek, media en wetenschap
De federale overheid had er duidelijk geen belang bij om de oorzaken van de overmatige sterfte op een open manier op te helderen. Tijdens een enquête in de Duitse Bondsdag in mei 2023 reageerde Karl Lauterbach op de vraag naar de mogelijke oorzaak van de oversterfte door de Covid-19-vaccins: “Als je hier op wilt wijzen, kan het zijn dat de oversterfte veroorzaakt door de toegediende vaccinaties is: Wij hebben hier geen bewijs voor, het is medisch niet aannemelijk. Dit is een gevaarlijk overvallerspistool. Ik zou u daarom willen vragen om niet eens in die richting te gebaren.”
Tegen de heer Lauterbach en andere verantwoordelijken zou ik willen zeggen: hierbij wordt de ontbrekende informatie verstrekt, evenals de medische plausibiliteit. Uit de uitspraken in deze tekst blijkt dat de oversterfte deels veroorzaakt zou kunnen zijn door de toegediende vaccinaties. Daar zijn talloze bewijzen voor, uit Duitsland en Engeland, die nu zelfs medisch plausibel lijken. Het is een gevaarlijke inmenging in de vrijheid van onderzoek en wetenschap als leidende politici publiekelijk vragen niet in deze richting te denken.
Overigens was de verklaring van de heer Lauterbach niet alleen onwetenschappelijk maar zelfs antiwetenschappelijk op het moment dat zij werd gedaan, omdat mogelijke oorzaken voor een beschreven resultaat zoals oversterfte nooit mogen worden uitgesloten. Vooral niet vanuit de politiek – en vooral niet als het beschreven resultaat zelfs het gevolg zou kunnen zijn van juist dit beleid.
Ik heb nog steeds de indruk dat er niet veel publieke belangstelling is om de werkelijke oorzaken van de oversterfte te achterhalen. Individuele politici moeten zich misschien afvragen waarom ze zo zwaar campagne hebben gevoerd voor massale vaccinatie, inclusief een wetsvoorstel voor algemene verplichte vaccinatie , zonder voldoende rekening te houden met de mogelijke risico's voor het individu. Als na een vaccinatie sterfgevallen worden bewezen, is die vaccinatie allesbehalve ‘bijwerkingsvrij’, zoals Karl Lauterbach in 2021 beweerde .
In gesprekken met collega’s uit de wetenschap merk ik ook dat er vaak van onderwerp wordt veranderd als er wordt gewezen op de talrijke inconsistenties in het pandemiebeheer. Alsof je er niets meer mee te maken wilt hebben. En in het medialandschap heerst veel stilte over de mogelijke oorzaken van oversterfte.
Vaccinatie tegen Covid-19 als mogelijke oorzaak van oversterfte mag geen taboe zijn
Ja, het kan zijn dat sommige politici slechte beslissingen hebben genomen, dat wetenschappers voortijdig onvolwassen aanbevelingen hebben gedaan en dat de meerderheid van de media veel te weinig vraagtekens heeft gezet bij het gehele pandemische management. De bijters van journalistiek kaliber ontbraken. Maar de pandemie is nu voorbij. Waarom gebeurt er relatief weinig? Op basis van alle huidige bevindingen mag een kritisch onderzoek naar de Covid-19-vaccinatie als mogelijke oorzaak van oversterfte geen taboe zijn.
Hoe dan ook zouden degenen die deze officiële cijfers uit Engeland niet accepteren als indicatie dat de vaccinatie mogelijk heeft bijgedragen aan de oversterfte, op een wetenschappelijk verantwoorde en geloofwaardige manier aan het publiek moeten uitleggen hoe zij de aanzienlijk hogere niet-Covid-19-epidemieën verklaren. De sterfte onder de gevaccineerden is groot, vooral gezien het duidelijke temporele verband tussen de vaccinatiecampagne en de hogere sterfte.
Er zijn historische precedenten voor de huidige situatie: in 1999 werd het Rotashield-vaccin niet langer aanbevolen ter bescherming tegen rotavirusinfecties nadat bij 15 kinderen darminvaginatie werd aangetroffen. Alle kinderen herstelden . De fabrikant stopte vrijwillig met de verdere distributie van het vaccin .
Gegevens over niet-Covid-19-sterftecijfers uit Engeland suggereren dat Covid-19-vaccins mogelijk hebben bijgedragen aan de overmatige sterfte sinds 2021. De vaccins worden echter nog steeds in veel landen gebruikt. Daarom is het naar mijn mening noodzakelijk om de voordelen en risico’s van de Covid-19-vaccins opnieuw te beoordelen.
Maar ook afhankelijk van de hoeveelheid wat je inneemt.quote:Op woensdag 11 september 2024 15:39 schreef stinkielinkie het volgende:
Niet te vergelijken. De dingen die jij opnoemt zijn essentieel voor het lichaam.
Iemand zonder kennis is weer met excel aan de slag gegaan?quote:Op woensdag 11 september 2024 17:07 schreef Bananenbennie het volgende:
Ondertussen gaat in Duitsland de beerput steeds verder open. Prima artikel:
https://www.berliner-zeit(...)ssen-sind-li.2248081
[..]
Een andere belangrijke indicatie zou het aantal besmettingen, rioolwaardens en opnames moeten zijn. Maar dat past niet in de conclusie.quote:De gegevens uit Duitsland laten een temporeel verband zien met de toediening van de Covid-19-vaccins , maar een verband is geen bewijs van causaliteit, slechts een belangrijke indicatie.
Het onderzoek was ook compleet afschoten als betrouwbaar. Er is een reden waarom het geen gebruikelijke peer review-proces heeft gehad. Het had het niet overleeft.quote:Aan de andere kant publiceerden Canadese wetenschappers een gedetailleerd rapport, zonder het gebruikelijke peer review-proces, waarin ze algemene sterftegegevens uit 125 landen tussen 2020 en 2023 evalueerden. Voor deze periode berekenden zij een oversterfte van 30,9 miljoen mensen.
Wat nergens op sloeg, nergens uit data wereldwijd blijk te kloppen.quote:Na evaluatie van de correlatie tussen sterfgevallen en vaccindoses die tot en met december 2022 in 78 landen werden toegediend, oordeelden de auteurs dat 16,9 miljoen sterfgevallen verband hielden met Covid-19-vaccins.
Tja.... Als je een niet peer reviewde studie, met extreem afwijkende data hebt en geen enkele studie hebt die laat zien dat er na 4 jaar iets echt mis is met de vaccins.quote:De ogenschijnlijk groteske discrepantie tussen de resultaten van deze twee onderzoeken laat de vraag onbeantwoord hoeveel Covid-19-sterfgevallen daadwerkelijk zijn voorkomen door de vaccinatie of, omgekeerd, hoeveel sterfgevallen werden veroorzaakt door de vaccinatie.
Bijzonder dat in alle leeftijds categorieën, wereldwijd met data iedere keer wat anders te zien is.quote:Tegen de verwachtingen in: toediening van Covid-19-vaccins beïnvloedt niet-Covid-sterfte
Nee hoor. Alleen als je er naar laat kijken door iemand die er geen verstand van heeft.quote:Gegevens over niet-Covid-19-sterftecijfers uit Engeland suggereren dat Covid-19-vaccins mogelijk hebben bijgedragen aan de overmatige sterfte sinds 2021.
Klopt, omdat er na 4 jaar nog steeds geen studie is, die laat zien dat er structureel iets mis is met de vaccins.quote:De vaccins worden echter nog steeds in veel landen gebruikt.
Zijn mening. Niet op basis van goede studies of realworld data.quote:Daarom is het naar mijn mening noodzakelijk om de voordelen en risico's van de Covid-19-vaccins opnieuw te beoordelen.
professor aan de Duitse Universiteit zegt niet zoveel. Zo zijn er meer professor aan universiteiten die onzin vertellen over Covid. Meesteres, die ook wel eens gebruikt wordt BNW, heeft ook still publicaties terug getrokken.quote:Op woensdag 11 september 2024 18:29 schreef Bananenbennie het volgende:
Rolfieo weet het beter dan een professor aan de Duitse Universiteit die publiceert in één van de grootste dagbladen. Kortom er is niets aan de hand hoor, we kunnen weer rustig verder slapen mensen.
Die is er helemaal niet. Die schijn wordt wel graag gewekt maar met alles wat er inmiddels naar buiten is gekomen is het gewoon lachwekkend om te spreken van de consensus.quote:
Was dit trouwens dezelfde wetenschapper?quote:Op woensdag 11 september 2024 18:29 schreef Bananenbennie het volgende:
Rolfieo weet het beter dan een professor aan de Duitse Universiteit die publiceert in één van de grootste dagbladen. Kortom er is niets aan de hand hoor, we kunnen weer rustig verder slapen mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |