Ze moeten ook nog even dubbelchecken waar Nigeria ligt.quote:Op woensdag 11 september 2024 19:15 schreef Fred_B het volgende:
Inzendingen zijn ontvangen uit de volgende landen:
[ afbeelding ]
Wij juichen uiteraard voor eSwatini
quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:41 schreef NailQueen het volgende:
Geen Loco Boombox![]()
Bekijk deze YouTube-video
The legend returnsquote:
https://www.aussievision.(...)2024-top-100-resultsquote:National Final Countdown 2024 Top 100 results!
14. Loco Boombox - En Forma (San Marino)
Questo e Quello staan ook op de lijst van Sanremo Giovani 2024.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:53 schreef Cyan9 het volgende:
San Marino, het muzikale afvoerputje van Europa.
[ x ]
Ik zou zeggen het nederlandse antwoord op Serhat. Alleen kan Serhat beter zingen en heeft meer uitstraling.quote:Hij is er zelf nog nooit geweest, toch staat Richard Sprokkereef (56) uit Doornenburg deze maand in de halve finale van het nationaal Songfestival van microstaat San Marino. De zanger, geboren en getogen in Arnhem, hoopt in mei voor dit land uit te komen op het Eurovisiesongfestival in het Zwitserse Bazel. ,,Dan komt mijn droom uit.”
Dit gun ik zelfs San Marino niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 17:31 schreef usagi414 het volgende:
Ri-Style in de 6de semi-finale is de Nederlander Richard Sprokkereef (56)
Premium AD artikel:
Richard (56) is er zelf nog nooit geweest, maar hoopt namens San Marino mee te doen aan het Songfestival
[..]
Ik zou zeggen het nederlandse antwoord op Serhat. Alleen kan Serhat beter zingen en heeft meer uitstraling.
Ben bang van nietquote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:20 schreef NailQueen het volgende:
[..]
D'Amico. Is dat Dargen D'Amico?
De 21ste gaat hij het nummer Aways uitbrengen en hij had het ook voor NL ingestuurd.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 17:31 schreef usagi414 het volgende:
Ri-Style in de 6de semi-finale is de Nederlander Richard Sprokkereef (56)
Premium AD artikel:
Richard (56) is er zelf nog nooit geweest, maar hoopt namens San Marino mee te doen aan het Songfestival
[..]
Ik zou zeggen het nederlandse antwoord op Serhat. Alleen kan Serhat beter zingen en heeft meer uitstraling.
De reclame's heb ik niet gevolgd. We hebben volgens mij nog geen reclames tijdens het festival gehad.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:29 schreef NailQueen het volgende:
Is de reclame over het lokale sigarettenwinkeltje al geweest?
naar welke reclames moet ik uitkijken?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:29 schreef NailQueen het volgende:
Is de reclame over het lokale sigarettenwinkeltje al geweest?
De lokale intratuin is ook een keer voorbij gekomenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:54 schreef Sableheart het volgende:
[..]
naar welke reclames moet ik uitkijken?
We beginnen met een opticien.
quote:Zo te horen waren ze dat allemaal, dus:
Slecht
28. King FOO
Hmmmquote:Op zondag 23 februari 2025 01:13 schreef CarloV het volgende:
Haha King Foo wordt eerste, wat slecht dit
SPOILER: Lon the iconOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.30. Tjoek tjoek tjoek
31. LD heeft een masker, twee verschillende kleuren ogen, de bassiste is bruidsmeisje en de tempowisselingen zijn heel random
32. IBLA staat met vijf rode spoken op het podium die veranderen in demonen, de act was beter dan het lied
33. Vrolijke matige italopop over -273.15 graden celcius
34. Niks gaat synchroon, wel een leuk piano'tje
35. Ik weet niet wat ik hier van vind
De resultaten:
1e plaats: Curli (Nummer 17 hierboven)
---
2e plaats: Aniel (Nummer 19 hierboven)
3e plaats: Astrid Nicole (nummer 9 hierboven)
4e plaats: Tadeni (Nummer 4 hierboven)
[ Bericht 5% gewijzigd door CarloV op 24-02-2025 02:38:17 ]
Ik zie nu dat ze de tijd naar 22:00 hebben gezet voor alle semis die er nog aankomen, ik denk dat de snappen dat de Eurofans geen zin hebben in nog een week Sanremo tijden.quote:Op maandag 24 februari 2025 21:41 schreef CarloV het volgende:
Deze semi begint trouwens al om 22:00 volgens de gids voor de liefhebbers
quote:Op maandag 24 februari 2025 22:59 schreef Momo het volgende:
Ohoh Troll Marino, ik wil morgen op de persco voor de grote artiesten nu wel een paar namen uit Sanremo.
Maar serieus zie op best veel plekken de naam van Gaia rond gaan. Zou nog best kunnen. Giorgia zie ik dat helaas niet doen.quote:
Ja eigenlijk wil ik gewoon dat dat wint hoorquote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:26 schreef NailQueen het volgende:
TUTTI L'ITALIA
TUTTI L'ITALIA
TUTTI L'ITALIA
Wat een giller dat dit dan voor San Marino meedoet
Dit zou meteen n van de beste liedjes zijnquote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:51 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wil ik gewoon dat dat wint hoor![]()
En dan naar EiC komt enzo.
Eigenlijk best een slimme zet van ze. Niets Sanremo artiesten, we vragen die bekende DJ met zijn catchy nummer! Die moeten we hebben!quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:51 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wil ik gewoon dat dat wint hoor![]()
En dan naar EiC komt enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2. Verschrikkelijk
3. Benidorn fest ready liedje, was daar de halve finale niet doorgekomen, maar kudos voor de keiharde bassdrum aan het einde die mijn koptelefoon goed aan het werk zette
4. Nog zo'n stuiterlied maar dan met zwarte mario de loodgieter vibes.
5. Het lijkt alsof hij zo'n fake neus-met-bril op heeft, maar hij heeft gewoon een grote neus, daar kun je ook niks aan doen. Zijn vriendin vind het in ieder geval wel leuk.
6. Ze raakt afgeleid door haar eigen danseres, dus ze doet haar ogen dicht en gaat "zingen", daarna doet ze even "mee".
7. Rock, veel distortion, goede stemmen, wel generiek in zijn genre maar op zich verfrissend na de paar hiervoor.
== Ik probeer 40 seconden door te scrollen in de youtube en ik krijg 40 seconden reclame, lekker bezig san marino ==
8. Angy is nu bezig, ik kan hier weinig mee, maar goed het staat wel in de finale. Het is vooral theatraal gezang zonder echt liedje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.9. Doedelzakbanjosoftrock met vriend en vriendin. Wel grappig maar niet bijzonder, wel een leuk instrumentaal stuk!
10. Skip
11. Dit is Taoma, heel modern, misschien iets te modern? Ik vind het lastig om deze stijl te omschrijven, het heeft wel iets, maar hmm vreemdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.12. Benidorn fest reject. Vuistjes in de lucht!
13. Kapitein blauwbaard en zijn cornuiten hebben Benidorn fest ook niet bereikt (en terecht)
14. Saaiige italoballad
15. Griekse james bond met operastem.
16. Deze band heet space particles, bestaat donkere materie nou wel of niet? Zou het uitmaken? Wat houdt het universum samen? En houdt dan het universum ook gewoon op als de tijd voorbij is? Alles zit in dit lied
17. Rolstoelballade, prima stem, maar dit is natuurlijk geen goed lied
18. Zwisterse Rockopera van de action
19. Mevrouw in tutujurk zingt over de saturday night show, het is heel erg
20. De jurk van Linda wagenmakers heeft eindelijk weer een bestemming gevonden. Daarna gaan de meiden in de jurken een meetje mee zitten hahahahaha'en, werkelijk geniaal.
21. Gedateerde italorock, glitterpakje van de action
22. Deze vrouw heeft een glow-in-the-dark beha en ze zingt over of ik mijn Hate manifesto wel bij me heb. Een soort woke-police maar dan hard rock. Het is wel lekker na al het vorige, maar wel heel repetitief. Ze mochten blijkbaar ook een vlammenwerper meenemen op het podium, ik wist niet dat die dingen legaal waren in San Marino.
23. Dit begint lekker en uptempo, maar de chorus is een afknapper.
24. Deze deden mee aan San Remo Giovani. Prima liedje, had zo een Letse inzending van Citi Zeni kunnen zijn, maar dan minder grappig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.25. Glitterbril met een saai liedje
26. Nog meer hard rock, maar dan meh
27. Mario zingt een gevoelig italiaans liedje, ik wordt afgeleid door de synthesizer-sweep
28. Weer een rock liedje, maar dit voel ik niet, skip
29. Opblaasflamingofestijn! De pre-chorus is zonder publiek heel akward (met publiek ook trouwens).
30. "Who am I?" is de titel van het liedje. Helaas kon ik haar niet antwoorden want ik spreek geen engels met italiaans accent.
31. Operastem zingt voor iedereen op de hele wereld. De oorlog moet zijn open maar open doen! "From the hills of betlehem, I rise" doet vermoeden dat hij op kerst geboren is.
32. Dit lied heet "Down", we mogen haar niet teleurstellen, ik zal hier dan ook niets meer over zeggen.
33. Sigmund Freud zou trots zijn op deze trui, en dit liedje misschien ook. Wat moet je hierin horen? Wat moet je hierin zien? Ja ik weet het ook niet, misschien wel gewoon een vlinder.
34. Het is vrolijk, het is glitter, het is meh. De breakdancer is het hoogtepunt, en die deed vrij weinig.
35. Ermal is verdwaald onder het maanlicht. Ik probeer hier ook een lichtpuntje te vinden.
Uitslag:
4e plaats: Taoma (nummer 11 hierboven)
3e plaats: Magenta#9 (nummer 25 hierboven)
2e plaats: Questo e Quello (nummer 24 hierboven)
---
1e plaats: Angy (nummer 8 hierboven)
[ Bericht 26% gewijzigd door CarloV op 25-02-2025 23:50:20 ]![]()
Het is de volgende dag, in Australi worden ze net wakker, dus mogen we eindelijk beginnen met halve finale 4!
1. Deze duitser heeft een stem die niet bij zijn postuur past. "Music (-is my babe)" zingt ie, maar die babe is wel heeeel hoog, ik denk wel 3m hoog. Ik kan verder niks verstaan van wat ie zingt, maar dat maakt niet uit.
2. Vee jack heeft een jack met harige mouwen en zijn vriendin heeft een regenjack. Het liedje is net een beekje, het kabbelt maar voort maar uiteindelijk wordt niemand nat.
3. Digital Collapse, is ook daadwerkelijk een digital collapse. Dit is acid house met een misplaatste falsetto in de pre-chorus. Het refrein klinkt een beetje als "I'm better off alone" van DJ Jurgen.
4. Meisje in blauw pakje heeft een minimalistisch elektronisch liedje over haarzelf. De achtergrondmuziek wordt steeds zachter en zachter, op een gegeven moment is het gewoon a capella zonder dat dat nodig is.
5. Funky en jazzy, maar nee
6. May day rijmt op nee
7. Dit pakt me niet, maar het zal wel een publiek hebben
8. Een panamees met een accordeon en twee latijnse dansers betreden het podium. De vlag van the isle of man (of sicili) zit bedrukt op de accordeon. Verder is het een beetje een zootje, dit zal wel zo werken in latijns-amerika. Hij is verder ook werkzaam bij de PVDA.
9. Iets past niet met haar stem, ze doet overkomen alsof ze goed zingt, maar hmm. Maar goed next.
10. Dit is wel gewoon goed qua stem. Gewoon een redelijke ballad met goede zang.
11. Matige synthpop
12. NEDERLAND!"You won't regretti". Ze zingt heel toepasselijk over San Marino en nog wat andere landen, zoals Nederland.
13. Susan Boyle van de aldi. De accordeonist heeft niks hoeven doen, maar zat er toch maar mooi bij.
14. Araen komt uit Marokko, deze halve finale heeft bijna elk continent inmiddels al gehad. Onze nummer 12 heeft er ook nog wat genoemd waarschijnlijk, maar ik lette niet op. Beetje saaiig.
15. Een ballad die een betere instrumental verdient, nu is het gewoon oubollig.
16. Haar sieradenpakje is interessanter dan het liedje en haar zangkunsten.
17. Generieke italopop.
- Wil je een piano?
- Ja graag zet maar neer!
- Nee ik ga toch maar lekker op mijn keytar spelen!
== Het is 1:20 we hebben de eerste reclamebreak met maar n item ==
18. Dit is het allemaal net niet
19. Hemeltergend
20. Deze heeft het ruimtepakje van Emmy geleend en hij zingt alsof hij net de ruimte in is geschoten. Hij heeft in ieder geval wel een party in the sky. Dit is ergens nog slechter dan 19, maar wel vermakelijk verder...
21. Deze heeft de "Bam bam bam" van Emmy gestolen. Het is verder wel een prima liedje.
22. Ze zingt (waarschijnlijk) over kanker, en dat doet ze ook goed. Niet hoogstaand, maar toch komt het heel goed over.
23. Benidorn Fest banger. Tempo is net wat te hoog voor hem. Dikke dance break erbij. Dit is een liedje voor de slay-gurls en ja op zich heeft hij die doelgroep zeker bereikt.
24. Dit is gewoon moeilijk doen als het makkelijk kan. Alsof er twee liedjes door elkaar heen lopen. Hier zullen vast fans voor zijn, slecht was het zeker niet.
25. Hele lange oorbellen, hele lange witte laarzen, leren broek, en een net kostuum aan de bovenkant. Dat iemand met zo'n uitgesproken kledingstijl zo'n saai liedje heeft.
26. Ze zijn hier de titel van het liedje en de artiest vergeten in de hoek te zetten, maar dat maakt niet uit, ik had het toch niet onthouden. Ze zingt over Madrid en Barcelona. Ik weet niet of dit een voetbalwedstrijd is of een roadtrip was.
27. Experimenteel elektronisch instrumentaaltje, er zullen vast fans voor te vinden zijn
28. Haymara heeft een chill zomers liedje. Het is goed, maar wel veilig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.29. Ook dit is een chill liedje, maar dan best saai.
30. Ik ben wakker! Deze man ziet eruit of ie Loco boombox vervangt. Ze hebben geknutseld met veiligheidshesjes om hun kostuums te maken. Aan de choreo te zien weten ze ook niet welke kant ze soms op moeten.
31. Dit is lekker generiek weer. "Falling in law".
32. Deze griek wil San Marino trots maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is wel kunstig en goed gezongen, dat wel.
33. Dit heeft wel een lekkere vibe, het is niet heel vernieuwend, maar zo laat in de nacht is het prima te behappen.
34. Inciso is een rockstar. Ik heb geen elektrisch gitaar gehoord, maar boeie dit is leuk en goed!
Uitslag!
== Reclamebreak ==
== Oh nee toch niet, de reclame's zijn op ==
4e Lowbrano (Nummer 29)
3e Ann & Dom (Deze hebben zich teruggetrokken, en hebben we niet zien optreden, maar goed wel 3e geworden toch knap)![]()
2e![]()
![]()
NEDERLAND
![]()
![]()
(Nummer 12 hierboven)
---
1e Haymara (Nummer 28)
Het is 2:26 ik ga naar bed!
[ Bericht 29% gewijzigd door CarloV op 26-02-2025 02:27:28 ]![]()
Ik ben een echt nachtdier!
Voor de liefhebbers, dit was de Nederlandse inzending die tweede werd:
Hoe ze de second chance hebben gehaald weet ik ook niet, maar blijkbaar is het vaak noemen van San Marino genoeg!![]()
Wat is dat voor dode marmot op d'r hoofd??quote:Op woensdag 26 februari 2025 10:05 schreef CarloV het volgende:
[ x ]
Hoe ze de second chance hebben gehaald weet ik ook niet, maar blijkbaar is het vaak noemen van San Marino genoeg!![]()
De muziek gaat nog wel. Maar de restquote:Op woensdag 26 februari 2025 10:05 schreef CarloV het volgende:
[ x ]
![]()
Strijder dat je bentquote:Op dinsdag 25 februari 2025 19:41 schreef CarloV het volgende:
Ik zal wel weer een samenvatting maken zodra ik thuis ben!
Lekker deze chaos die San Marino heet!
Voor de vierde halve finale moeten we dan helaas alsnog tot 2:30 opblijven![]()
![]()
Nope, ik zie ze ook niet staan op de lijstjes van halve finale 1,2 en 3. En 4 moet ik even in mijn geheugen graven, maar ik denk dat ik een NL accent wel had opgepikt als ie voorbij kwam.quote:Op woensdag 26 februari 2025 19:49 schreef usagi414 het volgende:
@:CarloV
Heb je Ri-Style ook al langs zien komen ?
Bekijk deze YouTube-video![]()
Fake news dusquote:Op woensdag 26 februari 2025 19:54 schreef CarloV het volgende:
[..]
Nope, ik zie ze ook niet staan op de lijstjes van halve finale 1,2 en 3. En 4 moet ik even in mijn geheugen graven, maar ik denk dat ik een NL accent wel had opgepikt als ie voorbij kwam.quote:Zanger Richard Sprokkereef uit Doornenburg is in mei niet te bewonderen op het Eurovisiesongfestival in het Zwitserse Bazel. Hij strandde met zijn ballade ‘Always’ in de halve finale van het Songfestival van San Marino
https://www.gelderlander.(...)F%2Fwww.google.nl%2F
.Life is what happens to you while you're busy making other plans![]()
Oh. @CarloV weet dan het resultaat van dit nummer in semi 5,6,7 dan alquote:Life is what happens to you while you're busy making other plans![]()
Ja aan die 7e zal ie niet mee doen. En je hebt natuurlijk ook de situatie met Besa die even al haar fans doodleuk vertelt dat ze al in de finale zit voordat de halve finale wordt uitgezonden, sterker nog die is ook nog niet geweest.quote:![]()
Ik weet alleen wie in de finale zitten en R-style zit daar inderdaad niet bij, dus tot zover het echte nieuwsquote:Op woensdag 26 februari 2025 20:06 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Oh. @:CarloV weet dan het resultaat van dit nummer in semi 5,6,7 dan al
Maar als ie zich teruggetrokken heeft krijgen we hem ook niet te zien (zoals nummer 3 van gisternacht)![]()
San Marino heeft al zelf gedeeld wie meedoet aan de semi's en wie in de finale staat. Hij stond er ergens tussen. Waarschijnlijk gewoon afgevallen in semi 5 of 6.quote:Op woensdag 26 februari 2025 20:06 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Oh. @:CarloV weet dan het resultaat van dit nummer in semi 5,6,7 dan al![]()
In mijn hoofd gaat het de laatste dagen echt tussen BADA BASTU JOOO (SAUNA!) en TUTTA L’ITALIA TUTTA L’ITALIAAAA8 mei wordt een spannende avond hahahaha
![]()
![]()
En we gaan weer van start! Halve finale numero 5! Ik ga weer een liveblogje bijhouden.
1. Typische ballad met wat synthjes, kan er niet veel meer over zeggen
2. Italoballad, het begin had wel wat, maar hmm tja
3. Angy is nu bezig, dit is niet de Angy die in de finale staat, maar dit soort hiphoppig lied met een NY petje op zijn al drie keer eerder geweest
4. The rumpled is nu bezig. Het is een rockliedje met een accordeon en viool. Die vioolpartij is echt leuk! Die vioolpartij gaat zo snel dat epic violin guy er jaloers van wordt. Ja dit is leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: videoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5. Een raggaeton liedje maar dan zonder de motoriek en kledingstijl die erbij hoort.
6. BESA! En ja nu geen spoiler dat ze de finale gehaald heeft, want dat heeft ze zelf al gedaan! Hahaha, wtf is ditJa het is anders en het is vrolijk en er zijn dansers en het is ethnisch, het is meer dan prima voor san marino in ieder geval, maar bij mij werkt het ergens op de lachspieren
SPOILER: videoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7. Deze meneer zingt over "You got me tongue-tied", waarom zing je dan nog? Doe even niet. Ook hier is de verplichte verhoging ingevoerd, lekker man
8. Vrouw in het paars zingt een liedje over een flashback. Die krijg ik niet.
9. Canadese? vrouw zingt spaans en heeft een bloemetjes jurk, dit is heel typisch generiek latin zomervibe met een raggaeton beat.
10. Hey nog een raggaetonbeat! En zo'n Noemi stem. Nee doe even niet. Ze weet niet hoe ze de eind-dancebreak moet doen, dus jasje af, op de schouder en walk it off.
11. oh oh, dit wordt drama. Het valt mee, het is gewoon lekker schreeuwen, ze ziet er een beetje uit als lady gaga.
12. Een japanner of italiaan in een kimono zingt opera. Niet optimaal qua zang.
13. Dit is zo'n liedje wat een finalist van x-factor moet zingen en daardoor geen schijn van kans heeft op de overwinning.
== Dit zijn wel de diepte-interviews dit, man man man ==
14. Badpakbop, het is in alles teleurstellend
15. Italoballad. Nee. En een ramp van een toonsverhoging.
16. Het is wel weer Lalalalala, dus ik moet pluspunten geven. Het is leuk, maar de uitvoering is niet overtuigend.
== Nerfoes is engels voor zenuwachtig ==
17. Bd is zo slecht dat het grappig wordt!Oh dit is echt zo amateuristisch maar geniaal tegelijkertijd! Dit verdient alleen al daarom de finale plek!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: videoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.18. Spaanse man heeft niet genoeg geld voor goede kleding en een goed liedje.
19. Nee
20. Italoballad, maar er zingt nog iemand mee die er niet is en ik weet nu niet welke stem zingt.
21. Rockband, de danseres staat tussen alle instrumentalisten maar kan eigenlijk geen kant op. Er is voor de verandering een synthsolo in plaats van een gitaarsolo.
22. Direct nog maar een rockband, dit keer staan de gitaristen voor het drumstel om te verbergen dat er niemand drumt. Of de drummer is ergens voor aanvang huilend weggerend, het zou me niks verbazen.
23. Hij heeft zijn stapjes goed geoefend, helaas is ie zo stijf als een hark.
24. Giacomo Voli zingt Ave Maria, dit is wel interessant. Hij kan in ieder geval zingen. Het is een filmische rockballad met veel vocaal geweld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.25. Heel kleurrijk jasje, geen hoogvlieger maar wel lekker zomers.
26. Weer een bandje, dit is wat meer pop. Ik voel dit niet zo, maar goed het zal wel aanhangers hebben.
27. Wat een verrassing nog een band. Je hoort heel veel gitaren, maar je ziet een Cello en een elektrisch gitaar en nog een lege drumkit. De cellist ziet eruit als een rocker, maar speelt alsof hij zijn hond zit te aaien.
28. Duitse synthpop in het Italiaans. Dit zou in een Letse nationale finale in de middenmoot eindigen. Het is verder de avond van de onnodige verhogingen.
29. Dit is een danseres die de microfoon heeft gejat.
30. Mevrouw gaat naar een uitvaart, begint met een capuchon op en gooit zwarte rozen weg. Dan komt er een uithaal waar ik eigenlijk de verhoging al aan hoorde komen, maar nu kwam hij niet. Helaas, had wel gemoeten op zo'n avond.
31. Deze mevrouw heeft de vorige gezien en dacht: Ik heb lekker een grotere capuchon! Verder zie ik haar eerder op een bruiloft verschijnen.
32. Deze noor is waarschijnlijk een MGP Reject. Het is niet veel soeps, maar dat mag ook niet als je daar niet mag aantreden. Ook hier mis ik de verhoging.
33. We zijn allemaal kinderen van de sterren. Het mooiste aan dit lied is het eindakkoord, toch nog een soort verhoging ofzo.
34. Dit voelt een beetje als n van die meer uptempo sanremo nummers, ik weet even niet welke. Maar goed dan wel van de aldi.
35. Deze man heet JB maar het is niet Justin Bieber, die kan immers geen Italiaans. Dit vind ik helemaal niks, maar goed hij brengt het wel goed, wat het dan ook is.
=== Uitslag ===
4e plek: Leonardo Amore (Nummer 32 hierboven)
3e plek: The Rumpled (Nummer 4 hierboven)
2e plek: Gioacomo voli (Nummer 24 hierboven)
---
1e plek: BESA (Nummer 6 hierboven)
Nou bye bye
[ Bericht 20% gewijzigd door CarloV op 27-02-2025 00:16:17 ]![]()
Ik heb het met je te doen als je tot diep in de nacht alle 7 semi's hebt gekeken en San Marino straks gewoon doodleuk voor Tutta L'italia kiestquote:Op woensdag 26 februari 2025 22:05 schreef CarloV het volgende:
En we gaan weer van start! Halve finale numero 5! Ik ga weer een liveblogje bijhouden.![]()
![]()
Nou die finale van vorig jaar was in mijn herinnering nog later afgelopen dan die halve finale van gisteren, maar het is het waard, en iemand moet het doenquote:Op woensdag 26 februari 2025 22:43 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb het met je te doen als je tot diep in de nacht alle 7 semi's hebt gekeken en San Marino straks gewoon doodleuk voor Tutta L'italia kiest![]()
![]()
Hier recaps van de eerste vier shows
Bekijk deze YouTube-video![]()
quote:Op woensdag 26 februari 2025 22:05 schreef CarloV het volgende:
En we gaan weer van start! Halve finale numero 5! Ik ga weer een liveblogje bijhouden.
4. The rumpled is nu bezig. Het is een rockliedje met een accordeon en viool. Die vioolpartij is echt leuk! Die vioolpartij gaat zo snel dat epic violin guy er jaloers van wordt. Ja dit is leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is best geinig. Met betere studio en een revampje kan dit best leuk worden.SPOILER: videoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Halve finale 6 liveblog! Uit betrouwbare bron weet ik dat hier een Nederlander aan mee doet!
1. Mevrouw vind dat ze J-Lo is mist toch wel de latin vibes om dat waar te maken. Liedje is een beetje teveel van hetzelfde.
2. Dit liedje mag Spanje houden en die verhoging ook.
3. "Show me hate", nou ik voel hier weinig bij, dus wordt moeilijk. De uithaal op het einde was enorm slecht, maar het had ook een sound effect van de dance break kunnen zijn.
4. Dit is gewoon het liedje van Fedez tijdens san remo, maar dan wat gevoeliger. Het einde groeit wat meer en dan hou je heel weinig over. Ik vond het prima!
5. Lol wtf. Dit is gewoon kunst! Heel vermakelijk! Maar zeker slecht!
6. Ze gebruikt de microfoonstandaard als mentale ondersteuning, want ik zou ook niet weten hoe je hier anders doorheen moet komen.
7.Ri-Style
Nederland
Ik krijg heel veel Dons van Letland energie van zijn uitstraling. Het is ergens theatraal en ligt wat complex op de oren. Ik kan moeilijk een oordeel hierover vormen verder.
8. Oh ja doe maar nog meer falsetto.
9. Benidorm fest, maar dan half engels. De beat is een beetje apart. Een verhoging mag ook niet ontbreken uiteraard.
10. Britse boyband. Ze zingen "You're headed to the trash tonight" naar de jury, het zijn "Sad Rags". Ze hebben ook een San Marino T-shirt om te compenseren, dus dit zal wel kwalificeren. Als je goed kijkt zie je ook nog iemand piano spelen.
11. Dit is moderne muziek met een monotone zangeres. "I feel like I'm out of air", ja dan had je zanglessen moeten nemen. De instrumentaal op het einde is wel lekker!
12. Het is misschien een beetje verwacht allemaal, maar het is wel gewoon goed.
== Zodra een niet-italiaan wordt geinterviewt dan blijven er maar drie vragen over, n daarvan is are you nrvuz ==
13. Pffff. Zelfs de audiomixing hield er mee op. We mogen hopen dat de geluidstechnicus hier royaal voor betaald wordt, want ik snap het wel.
14. Deze italoballad is eigenlijk te langzaam, maar italianen moeten hun verses altijd rappen en dat zal dan te snel voor hem gaan als we het tempo omhoog gooien. Het duurde voor mij in ieder geval te lang.
15. Het meest memorabele aan dit optreden is de spijkerbroek die aan haar handschoen vast zit.
16. Sanremo reject. De autotune stem die mee zingt staat harder dan zijn eigen stem. Waarom zou je dat doen als er niks mis is met je stem?
17. Gooi alles maar op mute, maar hou de viool, waar is de geluidstechnicus als je hem nodig hebt.
=== Are you excited or nervuz? ===
18. Het begint redelijk, maar in het hoge is het wel heel dun. Generieke estpop.
=== Are you ready? "Ciao" --- Oh deze is wel nervuz, maar die vraag wordt niet gesteld ===
19. Als Loreen dit zou zingen, zou ze het Eurovisie Songfestival winnen. Helaas is dit niet Loreen en komt ze zelfs San Marino niet door.
20. Dit komt me ergens bekend voor, het is ook gedateerd, dus het kan maar zo ook iets bekends zijn.
21. Polen is ook aanwezig. Een nasaal liedje over hoop. En er is ook hoop, want zelfs jij kunt hoger eindigen dan deze entry! De clich's zijn weer niet om aan te slepen, maar dat gaan de vocals niet helpen.
22. Ik dacht even dat deze kon zingen, maar helaas. Oef. Er staat een stoel op het podium, daar hou ik me maar even aan vast.
23. Iemand die kan zingen! Hij stond er een beetje raar bij in het begin, maar hij komt er langzaam beter in. Beetje italodisco, en de uithalen zijn echter niet heel goed verder.
24. Vrouw met leuk pakje en rode bril, hier hebben we al veel van gezien. Voorlopig kan deze ook nog zingen. Ik weet niet wat ik met zo'n lied moet, er zal wel een publiek voor zijn. En ze zingt een stukje Frans, als dat geen jurypunten worden.
25. Ja prima, maar weer zo'n muziekstijl waar ik niet zoveel mee kan. Ze heeft wel nekringen.
26. De beat is lekker, maar de stem past niet bij de muziek ofzo. Het is ook bij vlagen vals, maar goed om dat juist bij deze te noemen is niet eerlijk tegenover een heel aantal acts hiervoor.
27. Blote bovenlichamen en iemand die Jorge heet. Dit is echt peak benidorm fest. Deze heeft de vocals van alle vorige acts gehoord en dacht: dat kan ik ook! Er zijn dansjes. De latin break is ook een mooie toevoeging. Tja.
28. Duitse rocker zingt een typisch singer song writer liedje, country feel. Het is wel echt een rustpunt in de line-up. En met een beetje strijkers, dynamiek en niet alleen maar gitaarbegeleiding, zou dit echt wel kunnen werken. Desondanks wel n van de besten van de avond.
29. Deze meneer heeft bluebird afgeschoten, gevild en daarna het pak aangetrokken. Deze afslachting is ook gebruikt om het laatste chorus in te leiden.
30. Wannabe benidorm fest. De dansers zijn ongelukkig in de romantiek, of ze zijn niet zo blij met de zanger, misschien beide.
31. Dit liedje heet "Dracula", uiteraard moet dat eindigen met lalala. Lekker liedje wel. Wel een lastig genre voor een jury. Er staat ook een glas met sterk ingedikte wijn die over haar lippen worden gesmeerd.
== Teslenko is norvos ==
32. Waarschijnlijk de beste van de avond, maar dat was ook niet moeilijk. Ik vind hem alleen wel lastig te verstaan. Oh nee hij gaat nu heel hoog dingen zitten doen, doe nou niet. Maar het refrein maakt veel goed.
33. Sanremo Giovani reject. Het is interessant. Zeker niet slecht, maar het mist iets.
Uitslag!
4. Despaux (Nummer 8 hierboven))
3. Ilenya (Weet al niet meer wat dit is)
2. Grace George (Nummer 19 hierboven)
---
1. Teslenko (Nummer 32 hierboven)
== Hij vond het allemaal niet perfect, en hij bewaard het beste voor de finale ==
*Sluit liveblog*
[ Bericht 25% gewijzigd door CarloV op 28-02-2025 00:17:37 ]![]()
Strijder dat je bent![]()
Ik zat even aan mijn esf/nf maximum anders had ik met je meegekeken. Heb je de reclames ook gezien?![]()
Jazeker, het zijn er minder reclames dan anders, geen San Marino outlook experience, maar wel de McDonalds van San Marino die geen McDonalds isquote:Op vrijdag 28 februari 2025 08:54 schreef NailQueen het volgende:
Strijder dat je bent![]()
Ik zat even aan mijn esf/nf maximum anders had ik met je meegekeken. Heb je de reclames ook gezien?
En uiteraard is Monte Titano een mooie berg!
Ik gok dat de finale meer reclame gaat hebben, maar die kan ik niet zien helaas![]()
![]()
San Marino Halve Finale 7 (De echte San Marinese halve finale)
1. Rockband, onaangename zangstem. Ik ga weer terug naar Servi. Nee leuke gitaarpartij, de rest is niks.
2. Potloodventer en gemaskerde dansers, blijf hier ver van weg! "If you can handle this..." nee.
3. Een man in een nikab zingt een bombastisch liedje. Nou ja zingen. Costume Change! Nu is het een (vocale) acrobaat! Hij zingt alsof die achterna wordt gezeten door de potloodventer van nummer 2 en dat is best mogelijk want San Marino is een klein land.
4. Dit is niet meer te redden, ze zingt over een verloren liefde. Die verloren liefde zit vijf straten verderop naar de tv te kijken en weet nu zeker dat ie haar niet meer terug gaat bellen.
5. Er is een hollywood clapperbord en een huis tuin en keuken videocamera om deze "Hollywood show" op te nemen. Er wordt al gauw overgegaan op dans, want het maakte de zangeres heel nervuz. Geen hoogvlieger dit, maar dit is ten minste enigzins te behappen.
6. Nu komt Paco met een generiek liedje. Maar niks om je voor te schamen na dit alles. Hij gaat ook tapdansen om het toch nog een beetje bijzonder te maken.
7. Stemgeluid is niet lekker en beetje niksig lied
8. Linkin Park van de san marinese lidl. Ze hadden beter alleen maar kunnen screamen en grunten, dat klinkt beter
En we zijn al weer klaar!
Paco gaat naar de finale! Hij was ook de enige die kon zingen, dus die keuze was makkelijk!
[ Bericht 20% gewijzigd door CarloV op 28-02-2025 22:32:20 ]![]()
Ja ja ja, we zijn net klaar met de reclame van de lokale bloemist en de second chance gaat nu van start!![]()
Ja iemand moet het doen! Het het is best vermakelijk af en toe. Jammer dat ik dit allemaal doe en vervolgens de finale ga missen (ja tenzij het na 1:00 nog bezig is, wat ik wel verwacht)
Second Chance round!
1. Carson Coma, heeft een veel te grote band voor het podium. Maar het is wel een leuke muziekstijl.
2. Magenta#9, ik begreep al niet waarom dit door was naar de second chance. Beetje niksig rocknummer.
3.NEDERLAND!!!
Het blijft verschrikkelijk, maar toch trots hierop, want dit blijft een van de moeilijkste voorrondes voor dit soort liedjes om nog een keer te mogen zingen.
4. The Rumpled, dit is wel n van mijn favorieten in deze voorselectie! Er zijn wat verbeterpunten, maar ach joh dit is toch leuk!
5. Oh nu de man die straks met een goudverfvergiftiging het podium verlaat. Dit kan toch niet gezond zijn? Maar goed het liedje is beetje saai. De titel is 777, wist je wel dat dit deelbaar is door 3, 37 en 7 en we zien ook 3 7's. Het getal is leuker dan het liedje.
6. Astrid Nicole uit finland is een hagedis die je niet aan mag raken anders eindig je net als nummer 5. Dit is zo'n liedje wat op MGP zou mee kunnen doen en dan onderaan zou eindigen.
7. Despaux heeft misschien zingt alleen maar falsetto op de backbeat, de danseres doet maar wat. Het is wat.
8. Effemme heeft een prima liedje voor san marinese begrippen, ze kan het op zich ook goed brengen. Maar ja wat je ook doet, je ontkomt er niet aan dat het gewoon generiek is.
9. Giacomo heeft zeker niet iets generieks en hij kan ook goed zingen, het klinkt alleen meer als een rockmusical.
10. Grace George was de Loreen van de aldi uit de vorige halve finale. Het is nog steeds niet best!
[ Bericht 31% gewijzigd door CarloV op 28-02-2025 23:05:17 ]![]()
11. deze kan ik me niet meer herinneren, maar lekker gedateerd is niet verkeerd. Mag ie wel wat beter zingen, maar goed.![]()
12. Dit was degene die ik zelfs gisteren al vergeten was, dus laat staan dat ik dit nummer nu nog ga onthouden![]()
Ja ach, maar dit soort podia zijn wel goed om te groeien. En je ziet ook heel veel van je tegenstanders die gewoon nog veel minder zijn, dat helpt ook.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:18 schreef NailQueen het volgende:
De onervarenheid straalt er van af maar het liedje is best oke![]()
Restaurant Stuzzico da Silvano ziet er goed uit
[ Bericht 0% gewijzigd door NailQueen op 01-03-2025 00:13:13 ]![]()
Uit nieuwsgierigheid even gekeken naar het restaurant. Ze hebben daar van alles. Hamburgers, pizza's, pasta, vis, grill, cocktails. Noem maar op. En alles is onder de 20! Uiteraard met maar 1 vestiging in San Marinoquote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:32 schreef NailQueen het volgende:
Restaurant Stuzzico da Silvano ziet er goed uit![]()
![]()
Het enige probleem is dat iedereen het kent als dat restaurant waar ooit de McDonald's in zat, dus het is misschien iets minder sfeervol dan de reclame doet voorkomen. Maar verder wel een moetje als je in de buurt bent!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:16 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid even gekeken naar het restaurant. Ze hebben daar van alles. Hamburgers, pizza's, pasta, vis, grill, cocktails. Noem maar op. En alles is onder de 20! Uiteraard met maar 1 vestiging in San Marino![]()
Ik heb San Remo niet meegekeken, dus die ga ik vanavond ook voor het eerst horen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:11 schreef Greys het volgende:
Dit moet toch haast wel Tutta l'Italia worden.![]()
Je krijgt het lied daarna nooit meer uit je hoofd!quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:31 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ik heb San Remo niet meegekeken, dus die ga ik vanavond ook voor het eerst horen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Geen zorgen, Als dit zo doorgaat is Zweden door hun nummers heen voor San Marino door de eerste reclame heen is.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:32 schreef Momo het volgende:
Jammer dat Zweden zo snel door de nummers gaat dus eerst deel is niet zo goed te volgen![]()
De lokale supermarkt heeft grote pegels betaald voor die reclames.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:37 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Geen zorgen, Als dit zo doorgaat is Zweden door hun nummers heen voor San Marino door de eerste reclame heen is.![]()
Proost!quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:41 schreef Sableheart het volgende:
@:NailQueen de eerste twee allora's hier gehoord![]()
Ik vind het hilarisch dat dit meedoet. San Marino dacht letterlijk fuck die Sanremo artiesten we gaan voor die DJ met dat catchy nummer. Die moeten we hebben!quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:11 schreef Greys het volgende:
Dit moet toch haast wel Tutta l'Italia worden.![]()
Blijkbaar is Besa overgeslagenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:05 schreef Momo het volgende:
Dit is Besa niet, of is dit een interval? Oh nee dit is nummer 3![]()
De host bedankt Hayamaraquote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:10 schreef Sableheart het volgende:
Dit nummer klinkt ook best mooi. Is dit Haymara?![]()
Na 3 nummers vind ik de lineup die we tot nu toe in San Marino gehoord hebben beter dan de eerste 9 in Zweden.![]()
3 oud Melfest deelnemers!quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:13 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Maar dan zou het niet door deze band gebracht zijn.![]()
Het is wel ok, maar op ESF zou dit weer NQ worden, weet niet waarom Besa zich haarzelf dit aandoet weer![]()
Eens, denk ikquote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:27 schreef Momo het volgende:
Het is wel ok, maar op ESF zou dit weer NQ worden, weet niet waarom Besa zich haarzelf dit aandoet weer![]()
Ik vind het nog steeds hilarisch Flo Rida voor San Marino. Ze waren wel te laag geindigd, maar een prima nummer.![]()
Ik haak aan
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.![]()
Heb ik al iets gemist dat fantastisch goed of hilarisch slecht was? Of anders een reclame van de dorpsslager?Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.![]()
Daar maakten ze geen kans om naar het ESF te gaan toch, in tegenstelling tot vorige jaren?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:23 schreef Momo het volgende:
Deze gasten komen van Sanremo Giovanni (voor jeugd)![]()
Correctquote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:24 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Daar maakten ze geen kans om naar het ESF te gaan toch, in tegenstelling tot vorige jaren?![]()
Meerdere reclames van de lokale supermarkt.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:24 schreef H_T het volgende:
Heb ik al iets gemist dat fantastisch goed of hilarisch slecht was? Of anders een reclame van de dorpsslager?
Maar
1. The Rumpled - You Get Me So High
4. Haymara - Tomame Las Manos
zijn volgens mij de moeite waard om terug te kijken.![]()
Hierna eerst een ander nummer, daarnaquote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:26 schreef NailQueen het volgende:
Zeg het maar wanneer Tutta l'italia komt![]()
Dank uquote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:25 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Meerdere reclames van de lokale supermarkt.
Maar
zijn volgens mij de moeite waard om terug te kijken.Ik heb ze vast klaargezet voor als het erop lijkt dat er een lange wauwelperiode komt
Ik ben de kleur MAGENTA
Denk ook niet dat de San Marino prehistorie jury ervoor gaat hoorquote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:27 schreef Momo het volgende:
![]()
@NailQueen NU!Ik ben de kleur MAGENTA
Het viel me een beetje tegenquote:Ik had er meer van verwacht
Ik ben de kleur MAGENTA
Ik vond het lijken op fadoquote:Ik ben de kleur MAGENTA
Ja en live muziek mag niet, dus dat wordt dan ook interessant.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:56 schreef Sableheart het volgende:
Volgens mij is dit nummer 18.
Maar ik dacht dat er in een liedje gezongen moest worden?![]()
Doe dat piano stemmen nou gewoon voor de showIk ben de kleur MAGENTA
Zou er al een volkszanger zijn die zich Jean Marino noemt?Ik ben de kleur MAGENTA
Daarvoor eerst nog een tweede set interviewsquote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:00 schreef NailQueen het volgende:
Oke iedereen zit hier. Dus ik blijf hier maar. Roep me maar als Fernando en Josh in Portugal moeten![]()
Als zij meezingen kan dat best gezellig zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:02 schreef NailQueen het volgende:
"Call you friend cause I want to sing"
Nee dat doe ik mijn vrienden niet aan
Als zij moeten luisteren, daarentegen...![]()
quote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:04 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Omdat er Allora horen. Dat is het codewoord.
SHOT!![]()
![]()
Is wijn niet langer verplicht?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:04 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Omdat we Allora horen. Dat is het magische woord.
SHOT!Ik ben de kleur MAGENTA
Heel erg goed
Erg goed
Goed
18. Boosta - BTW - Buiten contentie?
16. Gabry Ponte - Tutta l'Italia
15. Pierdavide Carone - Mi Vuoi Sposare?
10. Vincenzo Capua - Sei Sempre Tu
6. Elasi - Lorella
11. Marco Carta - Solo Fantasia
14. Questo e Quello - Bella Balla
2. Besa - Tiki Tiki
12. Bianca Atzei - Testacoda
Vermakelijk
Redelijk
13. King Foo - The Edge of the World
7. Silvia Salemi - Coralli
Matig
17. Luisa Corna - Il Giorno Giusto