Nou mag je het eigenlijk niet zeggen, maar inderdaad.quote:
Zelfs nu noem de witten nog racisten.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:18 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Die staan naast de foto (links en rechts), wittemans elite-racisten.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zelfs nu noem je de witten nog racisten.
Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat de daders een goede afspiegeling van de wijk/omgeving zijn.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:18 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Die staan naast de foto (links en rechts), wittemans elite-racisten.
Triggershott is niet zo moedig om dat in te zien.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat de daders een goede afspiegeling van de wijk/omgeving zijn.
Wij hebben jarenlang een supermarkt gehad. Maar ik kan je vertellen dat diefstal in alle lagen van de bevolking voorkomt.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:26 schreef HowardRoark het volgende:
Een uitstekende manier natuurlijk om dit zo aan te pakken, al zal het in bepaalde kringen wel voor veel frustratie zorgen omdat het daders met een migratieachtergrond betreft, dus vind men dit vast en zeker hartstikke 'racistisch'.
En het toont tevens weer eens de disproportionele oververtegenwoordiging aan van deze mensen in de criminaliteit. Ook voor zulke kleine vormen van criminaliteit blinken deze mensen helaas uit. Je hoeft maar één aflevering van Opsporing Verzocht te kijken of één blik op hun website te werpen en je weet genoeg.
Had Nederland niet ooit de grenzen wagenwijd opengezet voor mensen uit (Noord-)Afrika, het Midden-Oosten, de Antillen, Suriname of Oost-Europa, dan is de realiteit dat de criminaliteit nu vele malen lager zou liggen.
Dat zal zeker, maar ik heb het over de oververtegenwoordiging van bepaalde groepen. Als je bijvoorbeeld hier eens kijkt, dan zal het je ook opvallend dat het voor 95% mensen zijn met een migratieachtergrond.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Wij hebben jarenlang een supermarkt gehad. Maar ik kan je vertellen dat diefstal in alle lagen van de bevolking voorkomt.
En dat het meez
Nou, dan hebben ze vast ook geen tijd om hier wél op te reageren.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:19 schreef capricia het volgende:
"dit zijn veelplegers , proberen wekelijks voor honderden euro's aan vooral vlees en ander dure producten te stelen , van de week waren we gelukkig op tijd en liet 1 van hen zijn tas achter in de winkel ( hij wist dat we hem in de gaten hielden ) Politie heeft hier geen tijd voor , maar hier is niet tegen op te werken , vanaf nu hangen we deze foto's voor in de winkel op , we zijn er nu klaar mee ."
Zeker als het veelplegers zijn, waar de politie geen tijd voor heeft. Dan valt het risico dat je een onschuldige opplakt te verwaarlozen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:29 schreef Glazenmaker het volgende:
Van mij mag Geert dit wel legaal maken. Maar dan ook een leuke schadevergoeding en rectificatie in winkel en lokale suffertje als deze boze winkelier in zijn gretigheid onschuldige mensen aan de schandpaal zet.
Zeker.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zal zeker, maar ik heb het over de oververtegenwoordiging van bepaalde groepen. Als je bijvoorbeeld hier eens kijkt, dan zal het je ook opvallend dat het voor 95% mensen zijn met een migratieachtergrond.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:35 schreef Jahr00n het volgende:
Die jumbo besteelt hun klanten al jaren dus wat mij betreft mogen we daar wel eens wat gratis meenemen.
Eens. Mijn vorige filiaal was in een Vinex buurt met (dure) nieuwbouw. Werd ook veel gejat. En uit eigen ervaring zijn het vaak de klanten waarvan je het nooit zou verwachten die grote hoeveelheden boodschappen proberen achterover te drukken. Verschil is dat dat geen franchise was, dus merkten we er vrij weinig van. Ik kan me voorstellen dat een franchise supermarkt daar op den duur wel echt last van heeft.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Wij hebben jarenlang een supermarkt gehad. Maar ik kan je vertellen dat diefstal in alle lagen van de bevolking voorkomt.
En dat het meestal een doorsnee van je wijk/omgeving is, qua kleur/etniciteit.
Dat is toeval. Wij hadden een C1000. Wij woonden ook in de buurt. Keurige blanke omgeving.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Eens. Mijn vorige filiaal was in een Vinex buurt met (dure) nieuwbouw. Werd ook veel gejat. En uit eigen ervaring zijn het vaak de klanten waarvan je het nooit zou verwachten die grote hoeveelheden boodschappen proberen achterover te drukken. Verschil is dat dat geen franchise was, dus merkten we er vrij weinig van. Ik kan me voorstellen dat een franchise supermarkt daar op den duur wel echt last van heeft.
Deze supermarkt zit bij mij in de buurt en hij zit er al heel lang (was vroeger c1000 met zelfde eigenaar). Het verbaast me een beetje dat er nu opeens een piek schijnt te zijn. Je zou zeggen dat ze hier al jaren last van hebben.
Ik denk dat je gelijk hebt, en dat baseer ik op hoe opgelucht de pubermeisjes die de controle bij die dingen moeten doen altijd reageren op dat het bij mij klopt en dat ik normaal en vriendelijk reageer op hun controle. Ze vertellen soms echt verhalen waar je de tranen van in de ogen springen. Sta je daar als scholier voor een fooi dat risico te nemenquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toeval. Wij hadden een C1000. Wij woonden ook in de buurt. Keurige blanke omgeving.
En je staat heel raar te kijken als je de buurman van een straat verderop betrapt op het stelen van honderden euros aan barbeque vlees. Waar je ooit samen mee hebt gebarbecued. Waarvan je de kinderen kent etc.
Het is echt ongelooflijk hoe asociaal mensen soms zijn.
Ik denk dat die piek door die zelfscan komt. Dat was er in onze tijd nog niet. Maar wij hadden dan wel weer last van overvallen omdat er veel cash geld op een zaterdagmiddag aanwezig was. En dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten.
Wij hebben cassieres van 16/17 jaar oud, met een pistool tegen het hoofd gehad. Op het einde van de zaterdagmiddag. Om de kassalade afhandig te maken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt, en dat baseer ik op hoe opgelucht de pubermeisjes die de controle bij die dingen moeten doen altijd reageren op dat het bij mij klopt en dat ik normaal en vriendelijk reageer op hun controle. Ze vertellen soms echt verhalen waar je de tranen van in de ogen springen. Sta je daar als scholier voor een fooi dat risico te nemen
Ik zou voor het beheer van de communicatiekanalen toch iemand met wat meer taalgevoel kiezen denk ik.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:11 schreef capricia het volgende:
Voornamelijk veelplegers, als ik dat zo lees.
https://www.facebook.com/share/p/nvoRETZVMCbf79Kn/
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ja, van zulke mensen moet je meteen een foto ophangen, dan doen ze het niet meer.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Wij hebben cassieres van 16/17 jaar oud, met een pistool tegen het hoofd gehad. Op het einde van de zaterdagmiddag. Om de kassalade afhandig te maken.
Ongelooflijk wat een tuig. En vaak ook georganiseerd.
De tip die wij meekregen van de politie bij trainingen: altijd alles geven. Geld is maar geld, is je leven niet waard.
Maar als ik daaraan terug denk, ben ik blij dat dat contante geld zo goed als weg is.
Net als dat je de cassettes met de opbrengst van die dag bij de bank aan de buitenkant in een vaak donker hoekje moest afstorten.bizar eigenlijk.
Dat arme kind...quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Wij hebben cassieres van 16/17 jaar oud, met een pistool tegen het hoofd gehad. Op het einde van de zaterdagmiddag. Om de kassalade afhandig te maken.
Ongelooflijk wat een tuig. En vaak ook georganiseerd.
De tip die wij meekregen van de politie bij trainingen: altijd alles geven. Geld is maar geld, is je leven niet waard.
Maar als ik daaraan terug denk, ben ik blij dat dat contante geld zo goed als weg is.
Net als dat je de cassettes met de opbrengst van die dag bij de bank aan de buitenkant in een vaak donker hoekje moest afstorten.bizar eigenlijk.
En overvallen. Hebben we ook gehad. Gijzelingen werden we op getraind door de politie.quote:
https://www.pzc.nl/rotter(...)besteklade~a60c7aec/quote:Het waren de langste 45 minuten van zijn leven. Jumbo-eigenaar Boudewijn Drenkelford (61) werd drie kwartier door overvallers gegijzeld, terwijl zijn neergestoken collega bloedend op de grond lag. Dit is het verhaal achter één van de gewelddadigste overvallen van de afgelopen jaren. ,,Ik dacht aan mijn kleinkinderen: zou ik ze ooit nog terugzien?’’
Die naam zegt me nog wat ja.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 21:06 schreef capricia het volgende:
[..]
En overvallen. Hebben we ook gehad. Gijzelingen werden we op getraind door de politie.
Was in de tijd van de Bende van Nijvel (België). Weet niet of je die naam nog kent. Die overvielen supermarkten en hebben iets van 25 mensen doodgeschoten.
Rond die tijd was het in NL ook een en al ellende.
Een collega supermarktondernemer van ons is toen doodgeschoten in Amsterdam. Omdat er een vertrager op de kluis zat en de overvallers hem niet wilden geloven. Hele supermarkt, 40 man, werd gegijzeld. En hij werd in koude bloede afgeknald.
Wat een wereld.
Wouw. Ik vind het echt ongelooflijk wat mensen voor een paar honderd of duizend euro doen. Gewoon een heel leven van iemand kapot maken. Een lokale snackbar.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 21:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die naam zegt me nog wat ja.
En ik sta perplex wat je als ondernemer om je oren kunt krijgen als je kiloknallers en kruidenmixen wilt verkopen.
En ik woon in een wijk waar de lokale snackbar gestopt is omdat overvallers een pistool op het hoofd van zijn baby zetten, dus mijn voorstellingsvermogen is best wel breed zeg maar.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:01 schreef Haags het volgende:
De tijd dat je even de camera uit deed, zo´n dief mee naar achter nam en helemaal de touw tyfus in sloeg is helaas ook voorbij.
Als het van die jochies of meisjes waren, dan belden we altijd de ouders. Maar het kostte dan zoveel tijd om te wachten. En opsluiten (in de kantine of zo) mag niet.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:01 schreef Haags het volgende:
De tijd dat je even de camera uit deed, zo´n dief mee naar achter nam en helemaal de touw tyfus in sloeg is helaas ook voorbij.
wat stelen ze dan bij de intratuin? Een kar vol kamerplanten?quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 21:54 schreef halfway het volgende:
Intratuin Duiven doet dat al jaren zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |