Voorzichtig positief. Ik hoop zo dat dit in ieder geval tot iets gaat leiden.quote:Op maandag 27 januari 2025 20:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh @:livelink, wat goed! Hoe voel jij je eronder? Opgelucht ergens? Hopelijk gaan de gesprekken hem helpen!
Ik hoop het ook enorm voor je, en voor hem natuurlijk!quote:Op maandag 27 januari 2025 20:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Voorzichtig positief. Ik hoop zo dat dit in ieder geval tot iets gaat leiden.
Ik moet zuchten als ik het lees en dan gaat het niet eens om mijn kind!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:27 schreef Cygne het volgende:
Schoolgesprek gehad. Zijn resultaten zijn prima, hij gaat graag naar school, is daar vrolijk, is thuis vrolijk. Valt goed in de groep en heeft een vast clubje vriendjes. Hij heeft soms wat frustraties als iets niet meteen lukt, en hij kan heftig reageren als een ander kind nare dingen zegt of hem pijn doet. Hij kan daar ook weer makkelijk overheen stappen.
Er is dus nog niet echt een probleem, maar dat zou er wel kunnen komen, en om daarbij de leerkracht niet te overbelasten en de rest van de klas te beschermen wilden ze dat voor zijn en moesten ze daarin een harde grens trekken, dan hadden wij als ouders geen keuze meer en zouden ze zich handelingsverlegen laten verklaren en hem doorverwijzen naar cluster 4.
Wij en aanwezige zorgverleners (ambulant begeleider, kinderpsychiater en orthopedagoog)
Hebben nog geopperd om remedial teacher of onderwijsassistent in te schakelen om juf te ontlasten maar remedial teacher hebben ze niet en de onderwijsassistent is alleen voor kinderen die cognitief achterlopen. Toen of we het samenwerkingsverband konden betrekken voor ondersteuning, maar die boden geen ondersteuning maar alleen tlv. Gevraagd of ze dat al geprobeerd hadden. Ja in het verleden, maar niet voor M. want dat had toch geen zin. Uiteindelijk gingen ze het dan toch maar wel proberen, op aanraden van de zorgverleners.
Vandaag mail van de directeur van school. We moeten op gesprek komen. Voor de intern begeleider en de juf was het gesprek niet gemakkelijk geweest. Er is geen onvertogen woord gevallen verder vanuit ons of betrokken zorgverleners. Vind dit echt zo vermoeiend.
Daar komt het wel op neer.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:43 schreef vlindertje89 het volgende:
Jeetje @:Cygne ..
Dus er is geen probleem, maar omdat er misschien ooit een probleem gaat komen waar juf niet mee kan dealen, willen ze hem maar naar speciaal onderwijs want dan is het in elk geval niet hun probleem. En omdat juf en ib-er het toch was lastig vonden dat de betrokken, specifiek daarvoor opgeleide, zorgverleners andere, minder invasieve oplossingen hadden geopperd voor het nog niet bestaande probleem, worden jullie nu op het matje geroepen?
Mijn hemel. Ik zou toch erg graag die directeur vragen of hij dit zelf nou allemaal erg logisch vindt klinken.. ik zou eerlijk gezegd kijken of een van de zorgverleners ook mee kan, en die de directeur eens flink de waarheid laten zeggen(maar ik snap ook als je het niet op de spits wil drijven).
Nog niet maar we hebben volgende week een afspraak met de psychiater voor dit soort medicatie. De andere zit sinds een paar maanden aan de Aripiprazol.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:36 schreef WinnieWana het volgende:
Zijn er hier kinderen die pipamperon of risperdal krijgen? En hoe bevalt dat?
We hebben voor de jongste contact met het swv, nog niet voor M. Die zijn er door de psz bij betrokken. Die lijken gericht op regulier met ondersteuning en er was nog veel mogelijk.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:51 schreef Arja het volgende:
Cygne, wat een drama.
Heb je zelf wel eens contact opgenomen met het samenwerkingsverband?
Haha, hoe krijgen ze het uit de duim gezogenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:13 schreef Cygne het volgende:
De problematiek was niet ernstig genoeg voor ondersteuning op school, een tlv voor cluster 4 zou dan beter zijn.
Dat geloof ik ook nooit. Ik vind ook echt dat als een kind goede resultaten heeft, vrolijk is op school en thuis. Meerdere keren per week speelafspraakjes heeft, de soep ook niet zo heet gegeten wordt. Was dit anders dan stonden we er anders in.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:21 schreef livelink het volgende:
Ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat het swv heel makkelijk overgaat naar cluster 4
Yup, daar komt het wel op neer. M. gaat alleen niet naar school als hij echt ziek is en dat vindt hij dan heel stom want hij mist school. Laatst heeft hij met een dekentje tijdens gym naast de juf zitten lezen want hij voelde zich niet helemaal fijn. Hij wilde perse op school blijven en daarna nog afspreken. Bij ophalen de auto onder gespuugd en toen toch weer thuisgehouden. Toen hij weer beter was moest hij veel toetsen inhalen, die hij allemaal goed maakte. Ook weer indicatie voor cluster 4 want hij had de toetsen in kantoor ib-er mogen maken dus zie je wel dat het prikkelarm moet!quote:Op zondag 9 februari 2025 08:11 schreef Amsel het volgende:
Dus het swv denkt voor F - die een grotere ondersteuningsbehoefte heeft - dat regulier onderwijs misschien gewoon wel kan, maar school denkt dat het swv een tlv gaan afgeven voor M - met wie het gewoon goed gaat? Die gaan nog van een koude kermis thuis komen dan. Wat is dit voor ongemotiveerde en incompetente ib'er?
Wij hebben echt moeten vechten om een tlv voor cluster 4, en dat was met een thuiszitter die het niet meer dan 10 minuten op school uithield, en waarvoor school echt alles uit de kast had gehaald om het te laten slagen. En nog moesten we door een hoop hoepels springen om te laten zien dat het echt niet ging en dat speciaal onderwijs beter voor hem was. Je krijgt zo'n tlv niet zomaar.
Ik snap dat je ook klem zit doordat M er gewoon nog naar school gaat en je wilt dat hij het daar fijn heeft. Dus het is moeilijk om op je strepen te gaan staan. Maar zodra je daar ooit weg bent, zou ik aan iedereen die het maar wil horen - inclusief de onderwijsinspectie en de lokale krant - vertellen hoe deze school actief kinderen met een extra ondersteuningsbehoefte weert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |