abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216453184
Wat fijn Livelink!!!
Fake it till you make it...
pi_216454018
Oh @livelink, wat goed! Hoe voel jij je eronder? Opgelucht ergens? Hopelijk gaan de gesprekken hem helpen!
  maandag 27 januari 2025 @ 20:53:06 #203
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_216454387
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh @:livelink, wat goed! Hoe voel jij je eronder? Opgelucht ergens? Hopelijk gaan de gesprekken hem helpen!
Voorzichtig positief. Ik hoop zo dat dit in ieder geval tot iets gaat leiden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_216454726
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:53 schreef livelink het volgende:

[..]
Voorzichtig positief. Ik hoop zo dat dit in ieder geval tot iets gaat leiden.
Ik hoop het ook enorm voor je, en voor hem natuurlijk!
pi_216585367
Schoolgesprek gehad. Zijn resultaten zijn prima, hij gaat graag naar school, is daar vrolijk, is thuis vrolijk. Valt goed in de groep en heeft een vast clubje vriendjes. Hij heeft soms wat frustraties als iets niet meteen lukt, en hij kan heftig reageren als een ander kind nare dingen zegt of hem pijn doet. Hij kan daar ook weer makkelijk overheen stappen.

Er is dus nog niet echt een probleem, maar dat zou er wel kunnen komen, en om daarbij de leerkracht niet te overbelasten en de rest van de klas te beschermen wilden ze dat voor zijn en moesten ze daarin een harde grens trekken, dan hadden wij als ouders geen keuze meer en zouden ze zich handelingsverlegen laten verklaren en hem doorverwijzen naar cluster 4.

Wij en aanwezige zorgverleners (ambulant begeleider, kinderpsychiater en orthopedagoog)
Hebben nog geopperd om remedial teacher of onderwijsassistent in te schakelen om juf te ontlasten maar remedial teacher hebben ze niet en de onderwijsassistent is alleen voor kinderen die cognitief achterlopen. Toen of we het samenwerkingsverband konden betrekken voor ondersteuning, maar die boden geen ondersteuning maar alleen tlv. Gevraagd of ze dat al geprobeerd hadden. Ja in het verleden, maar niet voor M. want dat had toch geen zin. Uiteindelijk gingen ze het dan toch maar wel proberen, op aanraden van de zorgverleners.

Vandaag mail van de directeur van school. We moeten op gesprek komen. Voor de intern begeleider en de juf was het gesprek niet gemakkelijk geweest. Er is geen onvertogen woord gevallen verder vanuit ons of betrokken zorgverleners. Vind dit echt zo vermoeiend. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Cygne op 07-02-2025 18:33:35 ]
pi_216585501
Jeetje @Cygne ..

Dus er is geen probleem, maar omdat er misschien ooit een probleem gaat komen waar juf niet mee kan dealen, willen ze hem maar naar speciaal onderwijs want dan is het in elk geval niet hun probleem. En omdat juf en ib-er het toch was lastig vonden dat de betrokken, specifiek daarvoor opgeleide, zorgverleners andere, minder invasieve oplossingen hadden geopperd voor het nog niet bestaande probleem, worden jullie nu op het matje geroepen?

Mijn hemel. Ik zou toch erg graag die directeur vragen of hij dit zelf nou allemaal erg logisch vindt klinken.. ik zou eerlijk gezegd kijken of een van de zorgverleners ook mee kan, en die de directeur eens flink de waarheid laten zeggen :+ (maar ik snap ook als je het niet op de spits wil drijven).
pi_216585540
Wat vlindertje zegt - je mag van jouw kant ook aangeven hoe naar jullie de communicatie vinden verlopen. Echt schandalig dit, dat mogen zij ook wel eens horen, van jou en de betrokken professionals.
Is er een mogelijkheid om naar een andere school te gaan? (Misschien heb je dat al eens gezegd, sorry in dat geval).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_216585550
Oh joh @Cygne Wat een verhaal. Als je er met de directie niet uit komt, zou ik eigenlijk naar de klachtencommissie van de stichting stappen. Of het nou wel of niet nut heeft voor je kind, dit handelen mag hogerhand ook wel ter ore komen.
pi_216586038
Cygne, hij komt op mij niet over als een kind dat naar so cluster 4 zou moeten gaan.
Mijn zoon zit daar op en de problematiek van de kinderen daar is wel wat meer.
Wel kan een leerkracht van de cluster 4 school advies geven aan de leerkracht op regulier onderwijs. Onze cluster 4 school doet dat wel. Is het proberen waard. Maar weet ook niet in hoeverre deze leerkracht er voor open staat. Zo klinkt ze niet i.i.g.
Snap dat je hier moe van wordt. Dit zouden ze gewoon conform passend onderwijs op hun eigen school moet kunnen handelen.

En nog over mijn eigen kind en zwemles. Laatste paar lessen ging weer wat beter gelukkig.
Hij gaat overigens al naar g-zwemmen. ;)
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_216586066
Zijn er hier kinderen die pipamperon of risperdal krijgen? En hoe bevalt dat?
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_216586253
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:27 schreef Cygne het volgende:
Schoolgesprek gehad. Zijn resultaten zijn prima, hij gaat graag naar school, is daar vrolijk, is thuis vrolijk. Valt goed in de groep en heeft een vast clubje vriendjes. Hij heeft soms wat frustraties als iets niet meteen lukt, en hij kan heftig reageren als een ander kind nare dingen zegt of hem pijn doet. Hij kan daar ook weer makkelijk overheen stappen.

Er is dus nog niet echt een probleem, maar dat zou er wel kunnen komen, en om daarbij de leerkracht niet te overbelasten en de rest van de klas te beschermen wilden ze dat voor zijn en moesten ze daarin een harde grens trekken, dan hadden wij als ouders geen keuze meer en zouden ze zich handelingsverlegen laten verklaren en hem doorverwijzen naar cluster 4.

Wij en aanwezige zorgverleners (ambulant begeleider, kinderpsychiater en orthopedagoog)
Hebben nog geopperd om remedial teacher of onderwijsassistent in te schakelen om juf te ontlasten maar remedial teacher hebben ze niet en de onderwijsassistent is alleen voor kinderen die cognitief achterlopen. Toen of we het samenwerkingsverband konden betrekken voor ondersteuning, maar die boden geen ondersteuning maar alleen tlv. Gevraagd of ze dat al geprobeerd hadden. Ja in het verleden, maar niet voor M. want dat had toch geen zin. Uiteindelijk gingen ze het dan toch maar wel proberen, op aanraden van de zorgverleners.

Vandaag mail van de directeur van school. We moeten op gesprek komen. Voor de intern begeleider en de juf was het gesprek niet gemakkelijk geweest. Er is geen onvertogen woord gevallen verder vanuit ons of betrokken zorgverleners. Vind dit echt zo vermoeiend. :')
Ik moet zuchten als ik het lees en dan gaat het niet eens om mijn kind!
Heel simpel gedacht misschien, maar die school kan je beter kwijt zijn dan rijk. Maar de manier waarop vind ik echt niet sjiek. Er is nog geen probleem, maar misschien zou dat ooit wel kunnen ontstaan en dus gaan ze daar nu al op handelen... Ik snap het niet helemaal. Dan kunnen ze toch alle kinderen wel vast doorsturen, want stel je voor dat er een keer een uit zijn slof schiet... :?
En dat jullie dan op het matje moeten komen vind ik echt bijzonder... ik zou iemand van de hulpverlening meenemen indien mogelijk.

@WinnieWana, geen ervaring met die middelen hier.

Wij hebben volgende week opp-gesprek.van de oudste, ik verwacht niet al te veel rare dingen. Behalve misschien wat minder goede cijfers :') . Ik heb de indruk dat ze wel weten hoe ze haar aan het werk moeten krijgen, maar ben benieuwd.
pi_216586306
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:43 schreef vlindertje89 het volgende:
Jeetje @:Cygne ..

Dus er is geen probleem, maar omdat er misschien ooit een probleem gaat komen waar juf niet mee kan dealen, willen ze hem maar naar speciaal onderwijs want dan is het in elk geval niet hun probleem. En omdat juf en ib-er het toch was lastig vonden dat de betrokken, specifiek daarvoor opgeleide, zorgverleners andere, minder invasieve oplossingen hadden geopperd voor het nog niet bestaande probleem, worden jullie nu op het matje geroepen?

Mijn hemel. Ik zou toch erg graag die directeur vragen of hij dit zelf nou allemaal erg logisch vindt klinken.. ik zou eerlijk gezegd kijken of een van de zorgverleners ook mee kan, en die de directeur eens flink de waarheid laten zeggen :+ (maar ik snap ook als je het niet op de spits wil drijven).
Daar komt het wel op neer.
Ben ook 32 weken zwanger, heb ijzertekort en hg. M. heeft spanning of zijn zusje wel levend geboren wordt, of ik niet in het ziekenhuis moet blijven want kan fysiek eigenlijk niks. Gevraagd of we even rust mogen qua gesprekken tot na de geboorte, dan kunnen we ook pmt evalueren en zal M. fijner in zijn vel zitten. Dat was prima en dat was ook prima de vorige keer. En dan toch weer een mailtje voor een gesprek dat toch nog even moet, of een zorgplan dat niet klopt, of een gesprek over onze jongste om daar ook een ander plekje voor te zoeken.

En steeds als je doorvraagt blijkt er gewoon weinig aan de hand. Ouders van klasgenootjes waar hij regelmatig speelt (die zijn zo lief om hem wat vaker mee te nemen voor speelafspraakjes herkennen dit beeld ook niet van hem, horen dit ook niet terug van hun kinderen.

Ik heb laatst wel gezegd dat ik het gevoel heb dat kinderen met diagnose niet welkom zijn door deze manier van handelen. Toen de kinderpsychiater en orthopedagoog weg waren benoemde juf dat ik haar daarmee kwetste en dat ze dat écht naar van me vond. Gelukkig was de ambulant begeleider er nog wel bij. Ik zou het prima vinden als hij naar een andere school kan. Ook al rondgevraagd maar geen plek.

En prima als cluster 4 beter was voor hem, maar wij denken van niet. En geen enkele betrokken zorgverlener denkt dat.

[ Bericht 11% gewijzigd door Cygne op 07-02-2025 19:58:49 ]
pi_216587380
Is er ook al vanuit de zorgverlening rondgevraagd? Soms is er meer mogelijk als de nood hoog blijkt en helemaal als eigenlijk geen probleem blijkt te zijn. Al zou het nog fijner zijn als de huidige school een nieuwe leerkracht of IBer krijgt die oplossingsgericht denkt ipv dit probleemdenken. 1 persoon kan daarin het verschil maken.

Misschien goed om dit soort gesprekken op te nemen? Al is het maar voor jezelf om terug te luisteren wat er nu precies is gezegd maar mogelijk ook als bewijs want dit kan een heel lelijk woord tegen woord spel gaan worden ben ik bang. Als je zelf aan het gesprek deelneemt dan mag je opnemen zonder toestemming dus gewoon stiekem met je mobiel ofzo.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 21:15:01 #214
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_216587614
Jeetje @Cygne was een gedoe weer. Problemen maken die er niet zijn en zo'n instelling. Bah. Daar zit je al helemaal niet op te wachten als je hoogzwanger bent.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 19:36 schreef WinnieWana het volgende:
Zijn er hier kinderen die pipamperon of risperdal krijgen? En hoe bevalt dat?
Nog niet maar we hebben volgende week een afspraak met de psychiater voor dit soort medicatie. De andere zit sinds een paar maanden aan de Aripiprazol.
pi_216587830
Moet wel echt benoemen dat de groepsleerkracht vooral worstelt met de vraag of zij het wel goed doet en dat het cluster 4-idee vooral komt van de ib-er. Vind het voor de juf wel echt rot, want die trekt het zich persoonlijk aan en wil ook vanalles met de adviezen van de zorgverleners. Demotiverend ook lijkt me als je collega steeds zegt "nee, dat gaat niet werken".

Wij denken inmiddels oké, we gaan wel. Maar M. vindt het echt nog steeds heel fijn daar. Heeft elke ochtend zin om naar school te gaan en komt ook blij thuis.
pi_216592207
Dat lijkt me zo dubbel he, dat je kind het wel naar de zin heeft op zo'n school.
En wat jammer dat zo'n ib-er er dan zo'n stempel op drukt, misschien als de ib-er achter juf zou gaan staan en de juf de mogelijkheid krijgt om de adviezen van de zorgverleners uit te proberen, dat ze kunnen zien dat dingen best kunnen werken.
Maar je krijgt op deze manier de kans niet.
pi_216597972
Cygne, wat een drama.
Heb je zelf wel eens contact opgenomen met het samenwerkingsverband?
pi_216598288
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:51 schreef Arja het volgende:
Cygne, wat een drama.
Heb je zelf wel eens contact opgenomen met het samenwerkingsverband?
We hebben voor de jongste contact met het swv, nog niet voor M. Die zijn er door de psz bij betrokken. Die lijken gericht op regulier met ondersteuning en er was nog veel mogelijk.

Ook voor F. hebben we al mail gehad vanuit school om een andere plek alvast voor hem te zoeken, samen met de psz. Heb toen gezegd dat swv betrokken is en we even afwachten. Dat was oké, maar enthousiast waren ze niet.

Over M. zei ze dat swv eigenlijk ook geen "potjes" meer had voor "gevallen" als die van M en dat dat alleen kon als de gemeente daarvoor zou betalen als er een jeugdconsulent bij ons gezin betrokken zou worden maar dat ze betwijfelde of er wel iets mogelijk zou zijn. De problematiek was niet ernstig genoeg voor ondersteuning op school, een tlv voor cluster 4 zou dan beter zijn.

Komende week inderdaad maar eens een mail aan wagen inderdaad, want chocolade kan ik er niet echt meer van maken.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 19:21:24 #219
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_216598418
Ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat het swv heel makkelijk overgaat naar cluster 4
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_216598768
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 19:13 schreef Cygne het volgende:
De problematiek was niet ernstig genoeg voor ondersteuning op school, een tlv voor cluster 4 zou dan beter zijn.
Haha, hoe krijgen ze het uit de duim gezogen :') Alles in Nederland is er op gericht om kinderen zo lang mogelijk in regulier onderwijs te houden. Alsof je dan 'even' de stap zet naar cluster 4 onderwijs.
Echt, ik kan hier zó boos om worden. :( Zeg dan gewoon: wij willen dit niet als school. Dan weet je als ouder waar je aan toe bent. Maar ja, dat mag niet.
pi_216599153
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 19:21 schreef livelink het volgende:
Ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat het swv heel makkelijk overgaat naar cluster 4
Dat geloof ik ook nooit. Ik vind ook echt dat als een kind goede resultaten heeft, vrolijk is op school en thuis. Meerdere keren per week speelafspraakjes heeft, de soep ook niet zo heet gegeten wordt. Was dit anders dan stonden we er anders in.

@Hupje, die indruk hebben wij ook. Van F. verwachten we echt niet dat hij op regulier past. Maar het swv wil die optie nog niet afschuiven.
pi_216604136
Dus het swv denkt voor F - die een grotere ondersteuningsbehoefte heeft - dat regulier onderwijs misschien gewoon wel kan, maar school denkt dat het swv een tlv gaan afgeven voor M - met wie het gewoon goed gaat? Die gaan nog van een koude kermis thuis komen dan. Wat is dit voor ongemotiveerde en incompetente ib'er?

Wij hebben echt moeten vechten om een tlv voor cluster 4, en dat was met een thuiszitter die het niet meer dan 10 minuten op school uithield, en waarvoor school echt alles uit de kast had gehaald om het te laten slagen. En nog moesten we door een hoop hoepels springen om te laten zien dat het echt niet ging en dat speciaal onderwijs beter voor hem was. Je krijgt zo'n tlv niet zomaar.

Ik snap dat je ook klem zit doordat M er gewoon nog naar school gaat en je wilt dat hij het daar fijn heeft. Dus het is moeilijk om op je strepen te gaan staan. Maar zodra je daar ooit weg bent, zou ik aan iedereen die het maar wil horen - inclusief de onderwijsinspectie en de lokale krant - vertellen hoe deze school actief kinderen met een extra ondersteuningsbehoefte weert.
pi_216604389
In elk geval zo snel mogelijk het samenwerkingsverband erbij betrekken, zodat die de school op hun donder kunnen geven.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_216604651
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 08:11 schreef Amsel het volgende:
Dus het swv denkt voor F - die een grotere ondersteuningsbehoefte heeft - dat regulier onderwijs misschien gewoon wel kan, maar school denkt dat het swv een tlv gaan afgeven voor M - met wie het gewoon goed gaat? Die gaan nog van een koude kermis thuis komen dan. Wat is dit voor ongemotiveerde en incompetente ib'er?

Wij hebben echt moeten vechten om een tlv voor cluster 4, en dat was met een thuiszitter die het niet meer dan 10 minuten op school uithield, en waarvoor school echt alles uit de kast had gehaald om het te laten slagen. En nog moesten we door een hoop hoepels springen om te laten zien dat het echt niet ging en dat speciaal onderwijs beter voor hem was. Je krijgt zo'n tlv niet zomaar.

Ik snap dat je ook klem zit doordat M er gewoon nog naar school gaat en je wilt dat hij het daar fijn heeft. Dus het is moeilijk om op je strepen te gaan staan. Maar zodra je daar ooit weg bent, zou ik aan iedereen die het maar wil horen - inclusief de onderwijsinspectie en de lokale krant - vertellen hoe deze school actief kinderen met een extra ondersteuningsbehoefte weert.
Yup, daar komt het wel op neer. M. gaat alleen niet naar school als hij echt ziek is en dat vindt hij dan heel stom want hij mist school. Laatst heeft hij met een dekentje tijdens gym naast de juf zitten lezen want hij voelde zich niet helemaal fijn. Hij wilde perse op school blijven en daarna nog afspreken. Bij ophalen de auto onder gespuugd en toen toch weer thuisgehouden. Toen hij weer beter was moest hij veel toetsen inhalen, die hij allemaal goed maakte. Ook weer indicatie voor cluster 4 want hij had de toetsen in kantoor ib-er mogen maken dus zie je wel dat het prikkelarm moet!

In de schoolgids staat ook dat ze zich continu afvragen of de school wel de juiste plek is. Is het antwoord ja, maken ze een plan bij nee verwijzen ze door.

Vrees dat dit een geval gelijk hebben versus gelijk krijgen is. Denk niet dat de ib-er rust voordat hij weg is. We zijn ook weer andere scholen aan het aanschrijven en gaan dat komende week ook doen bij het swv. Edit, zojuist gedaan.

M. zelf doet het momenteel zo goed. Is ontzettend lief en geduldig met zijn broer, kan goed aangeven waar hij mee zit. Er zijn momenteel best wat veranderingen. F. gaat straks 2 langere dagen naar het mkd, hij wordt wat vaker opgehaald door opa en oma. Vanwege de komst van zijn zusje verandert de indeling in huis op alle vlakken. Kamers, speelgoed. Hij heeft daar zelf ook wat inspraak in. Geeft hem een stukje rust. Hij heeft vooral heel erg veel zin om zijn zusje te ontmoeten en daar ook al hele plannen voor. Dat hij dan bij opa en oma gaat logeren en dan de mooiste tekening gaat maken. O+

[ Bericht 12% gewijzigd door Cygne op 09-02-2025 14:55:00 ]
pi_216633912
M. kwam gisteren thuis met een rapport dat echt haaks stond op het gesprek en het opp. Alleen het automatiseren van rekenen was onvoldoende.

Ambulant begeleider was vanochtend hier. Die zei dat het overkwam alsof de keuze al vast staat en er eigenlijk dingen bij verzonnen worden om dat te ondersteunen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')