quote:
Op zondag 1 september 2024 15:34 schreef GotenSSJ het volgende:[..]
Flinke aanname dat Dest na de winterstop al meteen kan gaan spelen, laat staan alweer op niveau is, natuurlijk. Dan heb je inderdaad Mauro als back-up, die ten eerste niet goed genoeg is en ten tweede vaker niet kan spelen dan wel. Nagalo en Flamingo moet je van allebei maar afwachten, Flamingo is niet goed begonnen buiten de 2de helft tegen Almere en Nagalo hebben we allemaal nooit zien spelen. Karsdorp ligt er de laatste tijd ook vaker uit dan dat hij fit is, maar kan een prima vervanging van Teze worden. Blijft Boscagli over, hopen dat die heel bleeft.
Dams kunnen we niet serieus op bouwen nog lijkt mij, en die aankoop moet ik allemaal nog maar zien.
De rest ga ik het niet eens over hebben, dat is FC Eindhoven niveau.
Ik vind het eigenlijk schrikbarend dat je als PSV supporter, een club die kampioen is geworden en bij de laatste 16 van Europa zat, content kan zijn met deze verdediging. Het was al niet onze beste linie, en hij is nog minder geworden. Leuk dat jij kijkt naar Liverpool, maar ik kijk naar de wedstrijden tegen clubs als Lille, Sevilla, Sporting, Benfica etc. Die moet je winnen, en niet die tegen Liverpool en PSG. In die wedstrijden kunnen 1 of 2 kwaliteitsinjecties van 10-15 wel het verschil maken ipv te denken dat je ook Mauro als back-up of desnoods Obispo daar neer kan zetten.
Kwalieitsinjecties van 10-15 miljoen…en wat gaan je die opleveren? Je gaat dan misschien wel bij de beste 24 eindigen en dan vlieg je er alsnog uit in de tussenronde of 1/8 finale tegen een ploeg met niet alleen een betere defensie maar ook een beter middenveld en aanval.
Ik zeg nergens dat ik content ben met de verdediging (het is meer berusting denk ik), maar jij ziet het wel heel somber in nog voordat de transferperiode is afgesloten.
Mauro jr. heeft het vorig seizoen uitstekend gedaan. Speelde vorig seizoen 21 wedstrijden met een totaal van meer dan 1100 minuten. Gek dat je roept dat hij vaker niet fit is dan wel, maar wel loopt te mekkeren dat Bella Kotchap en Sambo pleite zijn die samen goed waren voor nog niet de helft van de speeltijd van Mauro jr.
Ik zeg nergens dat ik zeker weet dat Dest gaat spelen maar die knakker kost meer dan 3 miljoen salaris per jaar. Alles wat je gaat halen (kopen) is toch wel je reinste kapitaalvernietiging, mocht Dest fit worden.
Ik ben blij dat niet jij maar Stewart aan het roer staat.