Ik heb even gegoogled gezien ik dat ding ook wel eens heb gezienquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:12 schreef herverwijderd het volgende:
Dat is echt een hele cult, dat ding.
Een vriendin van me zat een jaar of tien geleden in een situatie waar ze wat kwetsbaar was, en die heeft zich toen ook bijna die cult in laten praten. Had ze zo'n ding gekocht en het idee was dat ze demonstraties zou gaan geven om andere over te halen er ook een te kopen. Eerst probeerde ze al of ik er niet een wou kopen (euh nee, wat denk je zelf, dat ding is meer dan 1000 euro) en toen nodigde ze me uit voor een soort proefdemonstratie bij haar thuis, want ze wist zelf ook nog niet precies hoe het allemaal werkte.
Nouja, lang verhaal kort: die vriendin is geen keukenprinses en de thermomix maakte daarin geen verschil.
Zelf verder geen ervaring mee. Lijkt me echt iets dat je koopt en nooit gebruikt. Die vriendin is inmiddels getrouwd en heeft kleine kinderen. Ze heeft dat ding nog wel op het aanrecht staan en gebruikt hem geloof ik als een soort veredelde blender.
Een zoekresultaat eronder, ook van de officiële websitequote:Is Thermomix® een multi-level marketing (MLM) bedrijf of een piramidespel? Nee, Thermomix® opereert niet als een multi-level marketing (MLM) bedrijf .
Doe het niet TSquote:Met TM4U kunt u uw Thermomix® tegen een gereduceerde prijs of helemaal gratis verdienen door in de eerste 90 dagen minimaal 4 eenheden te delen en te verkopen.
Ik had iets vergelijkbaars van Kenwood. Best lekkere dingen mee gemaakt maar we zijn nooit vriendjes geworden. Of ik begreep iets niet aan de handleiding of er stond iets niet goed in. Jaar geleden verkocht en mis m totaal niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Thermomix, is dat wat, of is dat nix?
Welke Cul-Fokker gebruikt een thermomix of een kloon daarvan?
[ afbeelding ]
Origineel van Vorwerk
[ afbeelding ]
Een van de vele kloons
Ik heb er geen, want ik heb geen idee wat ik er mee zou moeten, maar goed, ik heb ook geen Airfryer of Magnetron
Dit.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
ik heb geen idee wat ik er mee zou moeten
Beter leren googlen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:16 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik heb even gegoogled gezien ik dat ding ook wel eens heb gezien
Van de website van Thermomix
[..]
Een zoekresultaat eronder, ook van de officiële website
[..]
Doe het niet TS
Edit: leuk artikel gevonden erover
https://www.theguardian.c(...)e-the-thermomix-cult
Wat klopt er dan niet?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:40 schreef z80 het volgende:
[..]
Beter leren googlen.
Thermomix is de naam van het product gemaakt door Vorwerk. En vorwerk is een fabrikant van huishoudelijke apparatuur.
De Thermomix is een alles in een apparaat. blender,mixer,kookpot en stoomgaren in 1.
En nee. ik heb er geen. Geen idee wat ik er in zou moeten maken. Voor appelmoes is de pot te klein en al het andere gaat net zo snel in een pan.
Dat wat er aangehaald wordt is voor de USA. Een compleet andere tak dan in Europa actief is.quote:
En hier hanteren ze vergelijkbare verkoopstrategieën. Je kunt niet naar een gewone winkel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:46 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat wat er aangehaald wordt is voor de USA. Een compleet andere tak dan in Europa actief is.
Met compleet andere voorwaarden en verkoopstrategieën.
Hier jn Europa is het vorwerk.gmbh dat de apparaten produceert en verkoopt. Zij zijn ook de ontwikkelaar van het apparaat.
Ik weet niet of de verkoopstrategieën echt zo anders zijn in Nederland. Moet kennelijk ook via een advisor.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:46 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat wat er aangehaald wordt is voor de USA. Een compleet andere tak dan in Europa actief is.
Met compleet andere voorwaarden en verkoopstrategieën.
Hier jn Europa is het vorwerk.gmbh dat de apparaten produceert en verkoopt. Zij zijn ook de ontwikkelaar van het apparaat.
https://benelux.thermomix.com/join-us/quote:Maak deel uit van ons leuke, geweldige team
Thermomix® is meer dan een keukenapparaat, het is een levensstijl. Deze kookpartner verdient een goede introductie, dus elke machine wordt direct verkocht via een live demonstratie door onze ondernemende, geïnspireerde advisors*. Een carrière bij Thermomix® opbouwen is eenvoudig en leuk, je blijft verbonden met jouw eigen gemeenschap maar ook met een wereldwijd netwerk. (*Advisor moet ik het bezit zijn van het recentste model en aangekocht hebben bij de officiële dealer Cnudde NV)
Ik zou het omdraaien: je weet nog steeds niet wat het apparaat precies kan, laat staan wat voor meerwaarde het heeft.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 13:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Hele topic doorgelezen en ik heb nog steeds geen idee wat dat apparaat nou precies voor meerwaarde heeft, laat staan wat het nou precies moet doen.
Derhalve: fluttopic.
En nee, ik ga geen moeite doen een en ander op te zoeken.
In het Duits de lidl clone. Volgende week in de aanbieding. Maar wel een omschrijving met plaatjes wat dit soort apparaten kunnen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 13:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Hele topic doorgelezen en ik heb nog steeds geen idee wat dat apparaat nou precies voor meerwaarde heeft, laat staan wat het nou precies moet doen.
Derhalve: fluttopic.
En nee, ik ga geen moeite doen een en ander op te zoeken.
In Nederland zit er maar 1 winkel zie ik. In Duitsland zijn er meer.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En hier hanteren ze vergelijkbare verkoopstrategieën. Je kunt niet naar een gewone winkel.
Welke winkel zou dat dan moeten zijn?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:34 schreef z80 het volgende:
[..]
In Nederland zit er maar 1 winkel zie ik. In Duitsland zijn er meer.
Zoeken op vorwerk winkel. Vorwerk is de fabrikant en bedenker van het apparaat.
Busch B.V. (beslistschoon.nl) heeft een brick&mortar shop in Enkuizen, maar die verkoopt alleen de stofzuiger-gerelateerde producten van Vorwerk, dat is de Kobold-divisie, niet de Thermomix, die in een eigen divisie zit. De Thermomix-divisie verkoopt alleen via de MLM-methode. In alle landen waar Vorwerk zit zijn er aparte bedrijven voor de invoer en verkoop van beide product-groepen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Welke winkel zou dat dan moeten zijn?
Het is niet eens een brick&mortar shop, want het adres leidt naar een woonhuis. Het is een ‘officiële vorwerk reseller’ en inderdaad alleen van schoonmaakgerelateerde producten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:26 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Busch B.V. (beslistschoon.nl) heeft een brick&mortar shop in Enkuizen, maar die verkoopt alleen de stofzuiger-gerelateerde producten van Vorwerk, dat is de Kobold-divisie, niet de Thermomix, die in een eigen divisie zit. De Thermomix-divisie verkoopt alleen via de MLM-methode. In alle landen waar Vorwerk zit zijn er aparte bedrijven voor de invoer en verkoop van beide product-groepen.
Google roept. Computerweg 4, 3542 DR Utrecht.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Welke winkel zou dat dan moeten zijn?
Dat is nog steeds geen winkel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:20 schreef z80 het volgende:
[..]
Google roept. Computerweg 4, 3542 DR Utrecht.
Zelf alleen ervaring met een vestiging in Duitsland.
Dat is de vestiging van Thermomix Netherlands, en daar kun je niet zomaar binnenlopen om een Thermomix te kopen. Je kunt daar wel eentje bestellen als onderdeel van een kook-demonstratie of -workshop, onder leiding van een van hun "Advisors".quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:20 schreef z80 het volgende:
[..]
Je kan ze niet via een winkel kopen. https://benelux.thermomix.com/purchase/quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:20 schreef z80 het volgende:
[..]
En voor die recepten betaal je een abonnement.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:38 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Je kan ze niet via een winkel kopen. https://benelux.thermomix.com/purchase/
Dat demonstreren is wat die vriendin ook zou doen, maar zo ver is ze nooit gekomen.
En het is dus een soort combi keukenmachine/stomer/waterkoker/blender. Er zitten ook recepten bij en het idee is dat je het eten erin gooit, je kiest het juiste programma en tadaaaaa het apparaat doet alles en er komt een hele maaltijd uit. Zo ging het overigens bij die vriendin niet
Oh, dat wist ik niet eens, zo goed heb ik opgelet dusquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En voor die recepten betaal je een abonnement.
Het meeste werk zit toch vaak in de voorbereiding, het vlees en/of groenten snijden, aardappels schillen, de uien en knoflook pellen, etc. En dat juist doet dit apparaat niet voor je.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:38 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Je kan ze niet via een winkel kopen. https://benelux.thermomix.com/purchase/
Dat demonstreren is wat die vriendin ook zou doen, maar zo ver is ze nooit gekomen.
En het is dus een soort combi keukenmachine/stomer/waterkoker/blender. Er zitten ook recepten bij en het idee is dat je het eten erin gooit, je kiest het juiste programma en tadaaaaa het apparaat doet alles en er komt een hele maaltijd uit. Zo ging het overigens bij die vriendin niet
Deze reactie heeft een hoog "trust me bro"-gehalte.quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
Briljant apparaat. Maar ik heb niet de illusie dat ik dat aan jullie kan duidelijk maken
Wat een wappie-wantrouwenquote:Op vrijdag 22 november 2024 13:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Deze reactie heeft een hoog "trust me bro"-gehalte.
Ik kook gewoon met pannen. Bevalt me prima.
Probeer ons dan eens te overtuigen. Want het probleem is volgens mij dat de meeste users hier de creativiteit missen om een probleem te verzinnen dat door een Thermomix wordt opgelost. En als jij het geniaal vindt, dan zouden wij daar graag deelgenoot van gemaakt willen worden.quote:Op vrijdag 22 november 2024 16:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat een wappie-wantrouwenNee hoor, ik ben gewoon blij met mijn apparaat. Ik hoef niemand iets te verkopen en ik heb daar helemaal geen zin in. Het valt me alleen op dat er zo snel conclusies getrokken worden (maar dat is dan ook wel weer Fok!
)
Iedereen kookt gewoon lekker op zijn/haar manier, niks mis mee!
(trouwens: je hebt ook gewoon pannen nodig, want bakken en braden kan ie niet..)
Freudiaanse verspreking?quote:Op vrijdag 22 november 2024 16:57 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Probeer ons dan eens te overtuigen. Want het probleem is volgens mij dat de meeste users hier de creativiteit missen om een probleem te verzinnen dat door een Thermomix wordt opgelost. En als jij het genitaal vind, dan zouden wij daar graag deelgenoot van gemaakt willen worden.
Nou, ik denk dus niet dat dat hier nog gaat lukken en dat hoeft wmb ook helemaal nietquote:Op vrijdag 22 november 2024 16:57 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Probeer ons dan eens te overtuigen. Want het probleem is volgens mij dat de meeste users hier de creativiteit missen om een probleem te verzinnen dat door een Thermomix wordt opgelost. En als jij het genitaal vind, dan zouden wij daar graag deelgenoot van gemaakt willen worden.
Oeps... Ook maar gelijk een t achter vind gezet.quote:
Ik was je ook niet aan het overtuigenquote:Op vrijdag 22 november 2024 17:20 schreef herverwijderd het volgende:
Ik ben inderdaad niet overtuigd, maar altijd mooi als mensen ergens blij mee zijn.
Je hebt me ervan overtuigd dat je ons niet probeert te overtuigen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 18:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik was je ook niet aan het overtuigen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |