Het hebben van veel bijvrouwen is in de geschiedenis altijd al een status-dingetje geweest voor mannen..quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tijd, aandacht, geld moeten verdelen over meerdere vrouwen en gezinnen?
Als je polygamie in een samenleving gewoon verbiedt. Dan belandt zo een tweede vrouw vanzelf bij een single man die nog geen vrouw had. Zo schuift alles eentje op. En een tevreden man is produktiever. Wat beter is voor de samenleving.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh ja, want die vrouwen, die hebben verder geen eigen wil. Die waren anders gewoon voor zo'n sul gegaan die de schuld voor het niet kunnen hebben van een vrouw afschuiven op de mannen die méérdere vrouwen hebben.
Sure.
En wat die vrouw wil, dat doet er niet toe.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:12 schreef PepeLePewpew het volgende:
[..]
Als je polygamie in een samenleving gewoon verbiedt. Dan belandt zo een tweede vrouw vanzelf bij een single man die nog geen vrouw had. Zo schuift alles eentje op. En een tevreden man is produktiever. Wat beter is voor de samenleving.
In zekere zin heeft de relatiemarkt toch ook een beetje kenmerken van een stoelendans. Als je steeds één deelnemer meer hebt dan dat er stoelen zijn, moet er wel steeds iemand afvallen. Zo is het met de relatiemarkt ook. Als er meer mannen op zoek zijn naar een vrouw dan vrouwen op zoek naar een man, dan moeten er gewoon mannen buiten de boot vallen die dan geen vrouw kunnen vinden. En dan ben je niet meteen een sul.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:02 schreef CoolGuy het volgende:
Oh ja, want die vrouwen, die hebben verder geen eigen wil. Die waren anders gewoon voor zo'n sul gegaan die de schuld voor het niet kunnen hebben van een vrouw afschuiven op de mannen die méérdere vrouwen hebben.
Sure.
Als een man bezet is dan zal een single vrouw toch naar een andere man moeten gaan kijken. Ze wordt dan verder niet gedwongen bij een man te zijn die haar niet aanstaat.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wat die vrouw wil, dat doet er niet toe.
Dat moét ze helemaal niet. Hoe kom je erbij?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:15 schreef PepeLePewpew het volgende:
[..]
Als een man bezet is dan zal een single vrouw toch naar een andere man moeten gaan kijken. Ze wordt dan verder niet gedwongen bij een man te zijn die haar niet aanstaat.
Nice. Iemand die dit begrijpt. Is erg zeldzaam.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In zekere zin heeft de relatiemarkt toch ook een beetje kenmerken van een stoelendans. Als je steeds één deelnemer meer hebt dan dat er stoelen zijn, moet er wel steeds iemand afvallen. Zo is het met de relatiemarkt ook. Als er meer mannen op zoek zijn naar een vrouw dan vrouwen op zoek naar een man, dan moeten er gewoon mannen buiten de boot vallen die dan geen vrouw kunnen vinden. En dan ben je niet meteen een sul.
Lees eens terug.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat moét ze helemaal niet. Hoe kom je erbij?
Ah ja, dus het gaat om dat er gelijke aantallen zijn of niet, en als dat niét zo is dan is het feit dat een man geen vrouw kan vinden natuurlijk alleen maar te wijten aan dat de vrouwen 'op' zijn, en niet aan dat de betreffende man niet interessant genoeg is voor vrouwen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In zekere zin heeft de relatiemarkt toch ook een beetje kenmerken van een stoelendans. Als je steeds één deelnemer meer hebt dan dat er stoelen zijn, moet er wel steeds iemand afvallen. Zo is het met de relatiemarkt ook. Als er meer mannen op zoek zijn naar een vrouw dan vrouwen op zoek naar een man, dan moeten er gewoon mannen buiten de boot vallen die dan geen vrouw kunnen vinden. En dan ben je niet meteen een sul.
Uiteraard zullen de mannen die het minst interessant gevonden worden, overblijven en geen vrouw vinden. Die mannen kunnen er misschien wat aan doen waardoor ze aantrekkelijker gevonden worden en wel een vrouw kunnen vinden, maar dat zal dan betekenen, zolang er meer mannen een vrouw willen dan vrouwen een man willen, dat er altijd mannen zullen overblijven die geen vrouw kunnen vinden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:20 schreef CoolGuy het volgende:
Ah ja, dus het gaat om dat er gelijke aantallen zijn of niet, en als dat niét zo is dan is het feit dat een man geen vrouw kan vinden natuurlijk alleen maar te wijten aan dat de vrouwen 'op' zijn, en niet aan dat de betreffende man niet interessant genoeg is voor vrouwen?
Ja, en dan heb je nog van die vrouwen met dat ene euhh. godver, hoe heet het ook alweer...dinges hebben. Oh ja, 'eigen wil', die als de beschikbare mannen niet interessant genoeg zijn voor die vrouw(en) ze dan gewoon kunnen zeggen 'nou, dan hoef ik er geen want de opties die ik heb spreken me niet aan'.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Uiteraard zullen de mannen die het minst interessant gevonden worden, overblijven en geen vrouw vinden. Die mannen kunnen er misschien wat aan doen waardoor ze aantrekkelijker gevonden worden en wel een vrouw kunnen vinden, maar dat zal dan betekenen, zolang er meer mannen een vrouw willen dan vrouwen een man willen, dat er altijd mannen zullen overblijven die geen vrouw kunnen vinden.
Niemand zegt dat vrouwen moeten worden gedwongen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ah ja, dus het gaat om dat er gelijke aantallen zijn of niet, en als dat niét zo is dan is het feit dat een man geen vrouw kan vinden natuurlijk alleen maar te wijten aan dat de vrouwen 'op' zijn, en niet aan dat de betreffende man niet interessant genoeg is voor vrouwen?
Ja, óf ze komt een niet bezette man tegen die écht single is, maar waar zij 0,0 interesse in heeft. En dan blijft die man single. Of ze komt een bezette man tegen en die bezette man vindt die vrouw interessanter dan zijn eigen vrouw en verlaat zijn eigen vrouw.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:37 schreef PepeLePewpew het volgende:
[..]
Niemand zegt dat vrouwen moeten worden gedwongen.
Ik ga er vanuit dat gevoelens tussen potentiele partners ontstaan naarmate zij elkaar beter leren kennen. Als je als vrouw dus beseft dat polygamie niet mag en niet met een bezette man in zee gaat. Dus geen dates aangaat enzo. Dan komt ze vast een andere niet bezette man tegen die echt single is. Maar die net zo interessant zou kunnen zijn.
Wat zeg je nou eigenlijk? ‘Als je als vrouw beseft dat polygamie niet mag’.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:37 schreef PepeLePewpew het volgende:
[..]
Niemand zegt dat vrouwen moeten worden gedwongen.
Ik ga er vanuit dat gevoelens tussen potentiele partners ontstaan naarmate zij elkaar beter leren kennen. Als je als vrouw dus beseft dat polygamie niet mag en niet met een bezette man in zee gaat. Dus geen dates aangaat enzo. Dan komt ze vast een andere niet bezette man tegen die echt single is. Maar die net zo interessant zou kunnen zijn.
Je kunt je naam mischien beter veranderen in StropopGuy. Jouw stijl is steeds om hele slechte aanames over andere users en hun argumenten te verzinnen die je vervolgens makkelijk kunt neersabelen met 'Oh wat ben jij slecht'. Het stropoppen argument.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en dan heb je nog van die vrouwen met dat ene euhh. godver, hoe heet het ook alweer...dinges hebben. Oh ja, 'eigen wil', die als de beschikbare mannen niet interessant genoeg zijn voor die vrouw(en) ze dan gewoon kunnen zeggen 'nou, dan hoef ik er geen want de opties die ik heb spreken me niet aan'.
Dat is heel wat anders dan het op een numbers game gooien en dan maar hopen dat er iéts overblijft aan het eind van de stoelendans want iéts is beter dan niéts, schijnbaar. Het zou mij niet verbazen dat de mannen die écht zo denken ook de mannen zijn die meestal aan het eind overblijven, niet omdat de stoelen op zijn, maar omdat er vrouwen zijn die liever alleen zijn dan met zo'n treurwilg samen te zijn.
En terecht.
Nee natuurlijk niet, maar het moet zo gedraaid worden dat het aan de vrouw ligt, en dus vooral niét aan jezelf. Want immers, als een vrouw zou beseffen dat polygamie niet mag (want zo dom zijn ze he, de vrouwtjes), dan gaan ze niét meer voor een man die al bezet is (per definitie niet schijnbaar) en dus moéten ze wel voor een man gaan die single is, en dat is 'eerlijker' voor die single mannen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat zeg je nou eigenlijk? ‘Als je als vrouw beseft dat polygamie niet mag’.
Is dat echt een ding, vrouwen die niet beseffen dat polygamie niet mag?
Mja, ik denk dat er wel wat dingen zijn waar jij je drukker over kunt maken die moeten veranderen dan mijn naam.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:50 schreef PepeLePewpew het volgende:
[..]
Je kunt je naam mischien beter veranderen in StropopGuy. Jouw stijl is steeds om hele slechte aanames over andere users en hun argumenten te verzinnen die je vervolgens makkelijk kunt neersabelen met 'Oh wat ben jij slecht'. Het stropoppen argument.
Wikipedia legt beter uit hoe zo'n drogredenerings tactiek werkt https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
Als ik de verhalen lees op o.a. het Viva Forum, dan krijg ik de indruk dat er inderdaad massa's vrouwen zijn die inderdaad niet beseffen dat polygamie niet mag en dan minnares worden van een getrouwde man.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:48 schreef Lienekien het volgende:
Allemaal vrouwen die dachten dat ze wel konden trouwen met een man die al getrouwd was en die niet van zins was te gaan scheiden?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als ik de verhalen lees op o.a. het Viva Forum, dan krijg ik de indruk dat er inderdaad massa's vrouwen zijn die inderdaad niet beseffen dat polygamie niet mag en dan minnares worden van een getrouwde man.
Ik reageerde op coolguy en kip_frites_apelmoes met de hypothetische als je polygamie in een samenleving gewoon verbiedt dan... Las je daar overheen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Polygamie is al verboden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:00 schreef PepeLePewpew het volgende:
[..]
Ik reageerde op coolguy en kip_frites_apelmoes met de hypothetische als je polygamie in een samenleving gewoon verbiedt dan. Las je daar overheen
Als polygamie niet mag dan is het ook aan de getrouwde man om dit eerlijk vertellen aan een derde persoon die in hem is geinteresseerd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Allemaal vrouwen die dachten dat ze wel konden trouwen met een man die al getrouwd was en die niet van zins was te gaan scheiden?
Ik geloof er geen klap van.
Natuurlijk zijn dat niet allemaal vrouwen die dachten dat die man wel zijn vrouw zou verlaten om met zijn minnares te trouwen. Maar wel kennelijk allemaal vrouwen die er geen moreel bezwaar tegen hebben om een affaire met een getrouwde man te beginnen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:55 schreef Lienekien het volgende:
Allemaal vrouwen die dachten dat ze wel konden trouwen met een man die al getrouwd was en die niet van zins was te gaan scheiden?
Ik geloof er geen klap van.
Dit wist ik (eerlijk gezegd) niet. Dan vind ik dat we Aardmannetje44 maar moeten aangeven bij justitie met IP-adres en dan kan dit topic dicht. Illegale zaken mogen namelijk niet besproken wordenquote:
Nee hoor, dat mag hij zelf weten of hij wel of niet vertelt dat hij getrouwd is. Dat staat helemaal los van dat polygamie niet kan voor de wet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:03 schreef PepeLePewpew het volgende:
[..]
Als polygamie niet mag dan is het ook aan de getrouwde man om dit eerlijk vertellen aan een derde persoon die in hem is geinteresseerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |