abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214843066
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Tijd, aandacht, geld moeten verdelen over meerdere vrouwen en gezinnen?
Het hebben van veel bijvrouwen is in de geschiedenis altijd al een status-dingetje geweest voor mannen..
en voor vrouwen veelal een vorm van bestaanszekerheid.

in de Islamitische wetgeving die veelwijverij toestaat is naar ik meen ook opgenomen dat er een belangrijke economische voorwaarde ligt voor een man om het recht te verkrijgen een extra vrouw te 'mogen' nemen, hij moet dan economisch genoeg middelen hebben om twee (of meer) gezinnen te onderhouden.
Des te rijker de man, des te meer vrouwen _mag_ hij hebben.

Tevens blijkt ook het voorkomen van voornamelijk mannen die meerdere vrouwen mogen hebben eigen te zijn aan maatschappijen met een sterk verschil tussen rijkere klassen en armere... of juist bepaalde gebieden met veel armoede en een hoog bestaansrisico (bv uit een onderzoek onder afrikaanse en arabische stammen blijkt dat polygamie sterker/vaker voorkomt onder stammen in gebieden met weinig vruchtbare gronden, een tekort aan water en grote droogtes en een groter bestaansrisico).

Het is dus heel simpel, het heeft veelal een economische en risico-dekkende grond... vaak zijn het vrouwen met een groter bestaansrisico die sneller ook aangetrokken kunnen worden als tweede vrouw te functioneren, mits de man ook een economisch sterke positie heeft en haar overlevingskansen (en dat van nageslacht) vergroot.

En de mannen lopen onderwijl natuurlijk vooral hun pik achterna
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_214843104
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Oh ja, want die vrouwen, die hebben verder geen eigen wil. Die waren anders gewoon voor zo'n sul gegaan die de schuld voor het niet kunnen hebben van een vrouw afschuiven op de mannen die méérdere vrouwen hebben.

Sure.
Als je polygamie in een samenleving gewoon verbiedt. Dan belandt zo een tweede vrouw vanzelf bij een single man die nog geen vrouw had. Zo schuift alles eentje op. En een tevreden man is produktiever. Wat beter is voor de samenleving.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:13:36 #128
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214843114
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:12 schreef PepeLePewpew het volgende:

[..]
Als je polygamie in een samenleving gewoon verbiedt. Dan belandt zo een tweede vrouw vanzelf bij een single man die nog geen vrouw had. Zo schuift alles eentje op. En een tevreden man is produktiever. Wat beter is voor de samenleving.
En wat die vrouw wil, dat doet er niet toe.
The love you take is equal to the love you make.
pi_214843116
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:02 schreef CoolGuy het volgende:
Oh ja, want die vrouwen, die hebben verder geen eigen wil. Die waren anders gewoon voor zo'n sul gegaan die de schuld voor het niet kunnen hebben van een vrouw afschuiven op de mannen die méérdere vrouwen hebben.

Sure.
In zekere zin heeft de relatiemarkt toch ook een beetje kenmerken van een stoelendans. Als je steeds één deelnemer meer hebt dan dat er stoelen zijn, moet er wel steeds iemand afvallen. Zo is het met de relatiemarkt ook. Als er meer mannen op zoek zijn naar een vrouw dan vrouwen op zoek naar een man, dan moeten er gewoon mannen buiten de boot vallen die dan geen vrouw kunnen vinden. En dan ben je niet meteen een sul.
pi_214843126
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En wat die vrouw wil, dat doet er niet toe.
Als een man bezet is dan zal een single vrouw toch naar een andere man moeten gaan kijken. Ze wordt dan verder niet gedwongen bij een man te zijn die haar niet aanstaat.
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:17:34 #131
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214843139
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:15 schreef PepeLePewpew het volgende:

[..]
Als een man bezet is dan zal een single vrouw toch naar een andere man moeten gaan kijken. Ze wordt dan verder niet gedwongen bij een man te zijn die haar niet aanstaat.
Dat moét ze helemaal niet. Hoe kom je erbij?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_214843141
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
In zekere zin heeft de relatiemarkt toch ook een beetje kenmerken van een stoelendans. Als je steeds één deelnemer meer hebt dan dat er stoelen zijn, moet er wel steeds iemand afvallen. Zo is het met de relatiemarkt ook. Als er meer mannen op zoek zijn naar een vrouw dan vrouwen op zoek naar een man, dan moeten er gewoon mannen buiten de boot vallen die dan geen vrouw kunnen vinden. En dan ben je niet meteen een sul.
Nice. Iemand die dit begrijpt. Is erg zeldzaam.
pi_214843143
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat moét ze helemaal niet. Hoe kom je erbij?
Lees eens terug.
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:20:38 #134
16180 crew  CoolGuy
pi_214843165
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ah ja, dus het gaat om dat er gelijke aantallen zijn of niet, en als dat niét zo is dan is het feit dat een man geen vrouw kan vinden natuurlijk alleen maar te wijten aan dat de vrouwen 'op' zijn, en niet aan dat de betreffende man niet interessant genoeg is voor vrouwen?
pi_214843198
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:20 schreef CoolGuy het volgende:
Ah ja, dus het gaat om dat er gelijke aantallen zijn of niet, en als dat niét zo is dan is het feit dat een man geen vrouw kan vinden natuurlijk alleen maar te wijten aan dat de vrouwen 'op' zijn, en niet aan dat de betreffende man niet interessant genoeg is voor vrouwen?
Uiteraard zullen de mannen die het minst interessant gevonden worden, overblijven en geen vrouw vinden. Die mannen kunnen er misschien wat aan doen waardoor ze aantrekkelijker gevonden worden en wel een vrouw kunnen vinden, maar dat zal dan betekenen, zolang er meer mannen een vrouw willen dan vrouwen een man willen, dat er altijd mannen zullen overblijven die geen vrouw kunnen vinden.
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:30:20 #136
16180 crew  CoolGuy
pi_214843225
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Uiteraard zullen de mannen die het minst interessant gevonden worden, overblijven en geen vrouw vinden. Die mannen kunnen er misschien wat aan doen waardoor ze aantrekkelijker gevonden worden en wel een vrouw kunnen vinden, maar dat zal dan betekenen, zolang er meer mannen een vrouw willen dan vrouwen een man willen, dat er altijd mannen zullen overblijven die geen vrouw kunnen vinden.
Ja, en dan heb je nog van die vrouwen met dat ene euhh. godver, hoe heet het ook alweer...dinges hebben. Oh ja, 'eigen wil', die als de beschikbare mannen niet interessant genoeg zijn voor die vrouw(en) ze dan gewoon kunnen zeggen 'nou, dan hoef ik er geen want de opties die ik heb spreken me niet aan'.

Dat is heel wat anders dan het op een numbers game gooien en dan maar hopen dat er iéts overblijft aan het eind van de stoelendans want iéts is beter dan niéts, schijnbaar. Het zou mij niet verbazen dat de mannen die écht zo denken ook de mannen zijn die meestal aan het eind overblijven, niet omdat de stoelen op zijn, maar omdat er vrouwen zijn die liever alleen zijn dan met zo'n treurwilg samen te zijn.

En terecht.
pi_214843276
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Niemand zegt dat vrouwen moeten worden gedwongen.

Ik ga er vanuit dat gevoelens tussen potentiele partners ontstaan naarmate zij elkaar beter leren kennen. Als je als vrouw dus beseft dat polygamie niet mag en niet met een bezette man in zee gaat. Dus geen dates aangaat enzo. Dan komt ze vast een andere niet bezette man tegen die echt single is. Maar die net zo interessant zou kunnen zijn.
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:47:16 #138
16180 crew  CoolGuy
pi_214843384
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:37 schreef PepeLePewpew het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat gevoelens tussen potentiele partners ontstaan naarmate zij elkaar beter leren kennen. Als je als vrouw dus beseft dat polygamie niet mag en niet met een bezette man in zee gaat. Dus geen dates aangaat enzo. Dan komt ze vast een andere niet bezette man tegen die echt single is. Maar die net zo interessant zou kunnen zijn.
Ja, óf ze komt een niet bezette man tegen die écht single is, maar waar zij 0,0 interesse in heeft. En dan blijft die man single. Of ze komt een bezette man tegen en die bezette man vindt die vrouw interessanter dan zijn eigen vrouw en verlaat zijn eigen vrouw.

En zo zijn er nog tig scenario's. Punt is dat inzetten op dat een numbers game dé reden is dat sommige mannen wel heel lang geen vrouw kunnen vinden een beetje apart is als het wat waarschijnlijker is dat die man gewoon niet zo boeiend gevonden wordt door veel vrouwen.

Maar ja, dat schijnt een enge gedachte te zijn.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:48:53 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214843407
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:37 schreef PepeLePewpew het volgende:

[..]

Wat zeg je nou eigenlijk? ‘Als je als vrouw beseft dat polygamie niet mag’.

Is dat echt een ding, vrouwen die niet beseffen dat polygamie niet mag?
pi_214843429
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, en dan heb je nog van die vrouwen met dat ene euhh. godver, hoe heet het ook alweer...dinges hebben. Oh ja, 'eigen wil', die als de beschikbare mannen niet interessant genoeg zijn voor die vrouw(en) ze dan gewoon kunnen zeggen 'nou, dan hoef ik er geen want de opties die ik heb spreken me niet aan'.

Dat is heel wat anders dan het op een numbers game gooien en dan maar hopen dat er iéts overblijft aan het eind van de stoelendans want iéts is beter dan niéts, schijnbaar. Het zou mij niet verbazen dat de mannen die écht zo denken ook de mannen zijn die meestal aan het eind overblijven, niet omdat de stoelen op zijn, maar omdat er vrouwen zijn die liever alleen zijn dan met zo'n treurwilg samen te zijn.

En terecht.
Je kunt je naam mischien beter veranderen in StropopGuy. Jouw stijl is steeds om hele slechte aanames over andere users en hun argumenten te verzinnen die je vervolgens makkelijk kunt neersabelen met 'Oh wat ben jij slecht'. Het stropoppen argument.

Wikipedia legt beter uit hoe zo'n drogredenerings tactiek werkt https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:50:36 #141
16180 crew  CoolGuy
pi_214843435
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, maar het moet zo gedraaid worden dat het aan de vrouw ligt, en dus vooral niét aan jezelf. Want immers, als een vrouw zou beseffen dat polygamie niet mag (want zo dom zijn ze he, de vrouwtjes), dan gaan ze niét meer voor een man die al bezet is (per definitie niet schijnbaar) en dus moéten ze wel voor een man gaan die single is, en dat is 'eerlijker' voor die single mannen.

Want het ligt aan de aantallen en aan de domme vrouwen, maar zeer zeker pertinent niét aan die single mannen.
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:52:08 #142
16180 crew  CoolGuy
pi_214843459
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:50 schreef PepeLePewpew het volgende:

[..]
Je kunt je naam mischien beter veranderen in StropopGuy. Jouw stijl is steeds om hele slechte aanames over andere users en hun argumenten te verzinnen die je vervolgens makkelijk kunt neersabelen met 'Oh wat ben jij slecht'. Het stropoppen argument.

Wikipedia legt beter uit hoe zo'n drogredenerings tactiek werkt https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
Mja, ik denk dat er wel wat dingen zijn waar jij je drukker over kunt maken die moeten veranderen dan mijn naam.
pi_214843483
quote:

Als ik de verhalen lees op o.a. het Viva Forum, dan krijg ik de indruk dat er inderdaad massa's vrouwen zijn die inderdaad niet beseffen dat polygamie niet mag en dan minnares worden van een getrouwde man.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:55:38 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214843508
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Als ik de verhalen lees op o.a. het Viva Forum, dan krijg ik de indruk dat er inderdaad massa's vrouwen zijn die inderdaad niet beseffen dat polygamie niet mag en dan minnares worden van een getrouwde man.
Allemaal vrouwen die dachten dat ze wel konden trouwen met een man die al getrouwd was en die niet van zins was te gaan scheiden?

Ik geloof er geen klap van.
pi_214843569
quote:

[..]

Ik reageerde op coolguy en kip_frites_apelmoes met de hypothetische als je polygamie in een samenleving gewoon verbiedt dan... Las je daar overheen? :)
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:01:18 #146
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214843583
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:00 schreef PepeLePewpew het volgende:

[..]
Ik reageerde op coolguy en kip_frites_apelmoes met de hypothetische als je polygamie in een samenleving gewoon verbiedt dan. Las je daar overheen :)
Polygamie is al verboden.
pi_214843604
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Allemaal vrouwen die dachten dat ze wel konden trouwen met een man die al getrouwd was en die niet van zins was te gaan scheiden?

Als polygamie niet mag dan is het ook aan de getrouwde man om dit eerlijk vertellen aan een derde persoon die in hem is geinteresseerd.
pi_214843643
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:55 schreef Lienekien het volgende:

Natuurlijk zijn dat niet allemaal vrouwen die dachten dat die man wel zijn vrouw zou verlaten om met zijn minnares te trouwen. Maar wel kennelijk allemaal vrouwen die er geen moreel bezwaar tegen hebben om een affaire met een getrouwde man te beginnen.
pi_214843651
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Polygamie is al verboden.
Dit wist ik (eerlijk gezegd) niet. Dan vind ik dat we Aardmannetje44 maar moeten aangeven bij justitie met IP-adres en dan kan dit topic dicht. Illegale zaken mogen namelijk niet besproken worden :)
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:08:06 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214843657
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:03 schreef PepeLePewpew het volgende:

[..]
Als polygamie niet mag dan is het ook aan de getrouwde man om dit eerlijk vertellen aan een derde persoon die in hem is geinteresseerd.
Nee hoor, dat mag hij zelf weten of hij wel of niet vertelt dat hij getrouwd is. Dat staat helemaal los van dat polygamie niet kan voor de wet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')