#71quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jezus wat staat hier zelfs
Zelden zoveel dingen gezien die zo fout zijn..
Het aantal kinderen, de personen die objectief zijn en geen rol spelen en dan aankomen met een broer en vriendin![]()
Dan nog het: welk gezin je gaat kiezen..
Hij heeft niets meer te kiezen. Hij mag hopen dat er eentje vergevingsgezind genoeg gaat zijn.
Hoe dan ook: 1 grote puinhoop.
1 woord.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:18 schreef Aardmannetje44 het volgende:
Dag mensen,
Ik snap dat e.e.a. wat uitleg behoeft en jullie met nogal wat vragen zitten over hoe ik deze leugen zo lang heb kunnen volhouden. Zelf snap ik soms ook niet helemaal hoe het zolang goed heeft kunnen gaan. Soms kijk ik mezelf aan in de spiegel en dan zie ik de leugens op mijn eigen gezicht en dan denk ik dat mijn partners dat ook zouden moeten zien als ze me aankijken. Soms word ik paranoïde en denk ik dat ze het allang weten maar gewoon niets hebben gezegd omdat ze me niet kwijt willen. Maar als ik er rationeel over nadenk, denk ik dat ze echt niks door hebben.
Toen mijn broer en ik onze ouders verloren, hebben we een deel van het geld geïnvesteerd in twee appartementen die bestemd waren voor de verhuur. Eén voor mij en één voor mijn broer. Toen ik een paar maanden met Anne was, ging mijn huurder weg en heb ik besloten het appartement niet opnieuw te verhuren. Zowel Marieke als Anne weten van het appartement, maar Marieke denkt dat het al jaren in de verhuur is en dat ik er weinig omkijken naar heb. Anne denkt dat ik in dat appartement woon, hoewel ze er niet vaak komt; bijna altijd zijn we bij haar, zeker sinds we de kinderen hebben.
Anne heeft wel geprobeerd mij zo ver te krijgen dat ik met haar ga samenwonen en zelfs trouwen, maar ik heb dit altijd afgehouden. Trouwen is uiteraard ook niet mogelijk omdat ik al getrouwd ben. Ik heb een vorm van autisme en heb Anne altijd gezegd dat ik daarom veel tijd voor mezelf nodig heb en ook graag een eigen appartement houd zodat ik daar tot rust kan komen. Ze heeft daar altijd begrip voor getoond. Het gebeurt dus vaak dat ik zogenaamd tot laat doorwerk voor Marieke en de dag en een deel van de avond met Anne doorbreng. Dan zeg ik Anne dat ik terug naar huis ga of dat ik 's nachts moet werken ivm werk met andere tijdzones en landen. Dan ga ik vervolgens naar Marieke en doe ik alsof ik van mijn werk kom. Dat is meestal op maandag, dinsdag en donderdag. Tegen Anne zeg ik dat ik veel in de weekenden moet werken, dus dan zie ik haar weinig en ben ik meestal bij Marieke. Soms doe ik uiteraard alsof ik op reis moet voor mijn werk, waardoor ik meerdere dagen met een van mijn vrouwen kan doorbrengen. Zo kan ik soms ook meerdere dagen bij Anne slapen. Dus meestal ben ik maandag, dinsdag en donderdag de hele dag van in de ochtend tot de vroege avond bij Anne en slaap ik bij Marieke. Op woensdag en vrijdag besteed ik vaak wat tijd aan mijn werk maar ben ik ook vaak een paar uur bij Anne, alleen ga ik dan 's avonds eerder naar Marieke toe. In de weekenden ben ik ook vaak bij Marieke, maar ik ga wel eens in de zoveel weken op "zakenreis", zodat ik het weekend of een lang weekend bij Anne kan doorbrengen.
Ik heb een paar goede vrienden en de meesten weten niet van Anne. Eén goede vriend weet het wel en dekt mij. Hij heeft Anne ook ontmoet. Maar over het algemeen loop ik niet zo met mijn vrienden te koop. Ik houd dingen graag voor mezelf en beide vrouwen weten dat ook.
Al dat gelieg is zeker niet goedkoop. Mijn eigen appartement is gelukkig jaren geleden met de erfenis betaald en heeft ook flink wat overwaarde. Met Marieke woon ik in een huis dat we van haar ouders huren, voor een heel schappelijk bedrag. Anne woont al jaren in een ruime socialehuurwoning en heeft mij ook nooit gevraagd om iets bij te dragen aan de huur. Wel betaal ik natuurlijk voor spulletjes voor de kinderen. Anne werkt zelf ook, vooral op de momenten dat ik niet bij haar ben.
De auto's vallen qua kosten wel mee. Met Marieke heb ik een grotere gezinsauto terwijl ik voor Anne een kleinere auto heb die maandelijks niet veel kost. Met de nieuwe baby erbij moet ik wel gaan denken aan een grotere auto.
Wat mijn werk betreft: ik heb een eigen BV in de IT. Beide vrouwen weten dit. Eén van mijn auto's staat op naam van mijn BV, zodat deze niet zo opvalt in mijn papieren en ik er thuis geen post over krijg. Met thuis bedoel ik bij Marieke want daar sta ik ingeschreven. De telefoonrekening van mijn telefoon die ik voor Anne gebruik komt ook bij mijn BV. Dankzij de BV en mijn andere appartement kan ik alles vrij goed gescheiden houden. De administratie met mijn vrouw heb ik altijd gedaan, want zij heeft echt een hekel aan dat soort dingen. Met Marieke hebben we altijd een vrij traditionele verdeling gehad: zij deed meer aan het huishouden en de kinderen, ik werkte en regelde de financiële zaken. Zij heeft altijd weinig gewerkt en ik heb haar dus ook altijd financieel gesteund. Maar door mijn appartement als postadres te gebruiken voor bepaalde dingen, houd ik bepaalde dingen ook wel buiten haar zicht.
Overigens werk ik vrij weinig omdat ik het meeste werk gewoon heb uitbesteed en daar nog een redelijke boterham aan verdien, terwijl ik ook nog mijn vermogen heb om op te teren. Ik heb meerdere bankrekeningen, zowel voor mezelf als een gedeelte rekening voor beide partners. Ik heb ook een portemonnee met alle bijbehorende bankpassen in de juiste auto liggen zodat mijn partners geen bankpassen van de gedeelde rekening met de andere vrouw zien.
Wat seks betreft: met Marieke is er vrijwel geen seks meer. Gek genoeg is er wel intimiteit, zoals strelen, kussen etc., bijv. als we samen een film kijken. Er is ook nog wel liefde, maar seksueel gezien zitten we niet zo op één lijn en zij heeft weinig behoefte zeker na de laatste zwangerschap. Ze ziet mijn lichaam dus ook vrij weinig maar ik heb ook niet het idee dat de seks met Anne nu zo zichtbaar is. We zijn niet zo van de zuigzoenen enzo. Een paar nagelsporen zijn nog wel te verklaren eventueel.
Beide vrouwen wonen ongeveer 30 tot 40 minuten rijden van elkaar. Dus dat is dichtbij genoeg om snel van de een naar de ander te gaan maar niet dichtbij genoeg dat ze elkaar ook echt realistisch gezien gaan tegenkomen. Mijn eigen appartement is ergens een beetje in het midden, wat ook heel handig is.
Iemand had het hier over wasmiddelen ... ja dat is wel een dingetje: kleding in het algemeen. Is iets waar ik goed mee moet oppassen. Het is al wel eens gebeurd dat Marieke bepaalde kleding van mij niet kon vinden en zich afvroeg waar die was. Dan had ik die bij Anne laten liggen of in mijn appartement. Inmiddels ben ik er wat bedrevener in geworden en koop ik soms meerdere dezelfde broeken of shirts.
Bij Marieke breng ik de kinderen vaak trouwens wel naar school voor het 'werk' en als er iets op school is, kan ik er vaak ook wel bij zijn. Het gaat misschien lastiger worden als mijn kinderen met Anne ook naar school gaan.
Nou ja, een hoop gelieg dus, een hoop dingen om me zorgen over te maken. Eigenlijk zit ik al jarenlang altijd in de stress dat dit uit gaat komen. Soms ga ik tijdens die zogenaamde zakenreizen daadwerkelijk een weekend in mijn eentje weg om tot rust te komen en beide vrouwen even niet te hoeven zien. Eindelijk eens niet te hoeven liegen. Dat er ooit een noodsituatie ontstaat waarbij een van mijn vrouwen of kinderen in het ziekenhuis belandt, is inderdaad een nachtmerrie van me. Of dat ik zelf in het ziekenhuis kom of een ongeluk krijg en Anne dus niet weet waar ik ben, want dan bellen ze waarschijnlijk Marieke.
Daarom moet ik hier een einde aan maken en de waarheid vertellen. Alleen hoe doe ik dat? Ik heb ook gedacht om de relatie met een van de vrouwen te verbreken en door te gaan met de ander, maar dat kan ik niet, want dan moet ik blijven liegen en ik ben het echt zat. Bovendien heb ik kinderen met beiden, dus tsja, ik kan niet met ze breken, ik heb die verantwoordelijkheid en wil mijn kinderen ook blijven zien. Toch wil ik ze allebei niet kwijt. Maar ik ga er echt aan onderdoor. Mentaal is dit echt zo zwaar en ik durf niet eens te bedenken hoe zwaar het wordt als ik het vertel.
Joh, dat meen je...quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 07:09 schreef Aardmannetje44 het volgende:
En ondertussen zit ik steeds vaker met het gevoel dat dit zo niet langer kan.
Maak je niet druk, zodra je het opbiecht heb je niets meer te kiezen.quote:Maar hoe kies je in godsnaam tussen twee gezinnen die je allebei liefhebt?
Hoe verliepen de afgelopen kerstdagen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:26 schreef Aardmannetje44 het volgende:
[..]
Mijn vrouw kent mijn vrienden wel, Anne niet, behalve die ene vriend dan. Beide vrouwen weten wel dat ik mijn vrienden niet graag meebreng naar huis. Dat deed ik voordat ik Anne leerde kennen ook niet. Maar Marieke heeft sommige van mijn vrienden echt wel meerdere keren ontmoet. Ik ben wat dat betreft best op mezelf. Als ik zogenaamd een vriendenweekend plan, ben ik meestal bij Anne. Doorgaans plan ik dan wat met die vriend die van de situatie weet en mij dekt.
De coronaperiode was niet eenvoudig inderdaad. Maar dan had ik ook wel weer een extra excuus waarom ik niet kon komen, bijvoorbeeld omdat ik verkouden was, me niet lekker voelde, een test moest gaan doen of te laat was om nog te komen door de avondklok. En ik heb in die tijd ook wel degelijk eens een weekend met die vriend gepland.
In het verhaal zoals TS dat verteld, is dat idd volledig onwaarschijnlijk;quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:56 schreef Luuntje het volgende:
En jij denkt dat de dames niks door hebben?
Ik, ik, ik, ik, ik,... pff wat ben jij een ongelooflijke slapjanus zeg.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:18 schreef Aardmannetje44 het volgende:
Toch wil ik ze allebei niet kwijt. Maar ik ga er echt aan onderdoor. Mentaal is dit echt zo zwaar en ik durf niet eens te bedenken hoe zwaar het wordt als ik het vertel.
Want ja, als TS geen anti-conceptie gebruiktquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 13:24 schreef Lienekien het volgende:
En als Anna zo nyphomaan is, hoe weet zij dan van wie haar kinderen zijn?
Maar dit is niet een uniek verhaal. Als Harry Mens 15 jaar lang een dubbelleven kan leiden, dan kan een onbekende boerenlul het ook, lijkt mequote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Het betekent dat je jongere vrouw met kids dus niemand van je familie en vrienden ziet, maar ze weet wel waar je werkt.
En ze komt dan niet eens langs op je werk of wil weten wie je collega’s zijn, of dat ze eens je naam googlet en zo achter meer info komt? Of een van haar andere familieleden?
Nee, dit is wel een erg onwaarschijnlijk verhaal.
IT als zzp en een eigen appartement waar ze ook al is geweest.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:17 schreef PepeLePewpew het volgende:
@:aardamannetje44
Wat ik dan niet goed snap is waarom Anne zichzelf nooit heeft uitgenodigd om bij jou
thuis te komen. Want dat is dan het huis waar jouw vrouw woont met je 3 kinderen? Wat ik natuurlijk begrijp alleen je kent Anne toch wel langer dan een paar maanden. Maar ze heeft dus nooit gevraagd waar je woont of wat voor werk je doet?
Ja, tuurlijk. Als Harry Mens het kan, dan kan iedereen het.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:27 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Maar dit is niet een uniek verhaal. Als Harry Mens 15 jaar lang een dubbelleven kan leiden, dan kan een onbekende boerenlul het ook, lijkt me
Nou ja, ik heb Harry Mens niet hoog zitten. Alles wat hij kan, kan ik ook wel. Willem van Hanegem heeft dat ook eens gezegd over Harry, en het is niet alsof Willem het buskruit heeft uitgevonden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Als Harry Mens het kan, dan kan iedereen het.
Wat een onzin kraam je uit.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:36 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb Harry Mens niet hoog zitten. Alles wat hij kan, kan ik ook wel. Willem van Hanegem heeft dat ook eens gezegd over Harry, en het is niet alsof Willem het buskruit heeft uitgevonden.
Het lijkt me niet dat Harry 2 gezinnen hadden die 15 jaar lang niets van elkaar wisten. En dat ie deed of ie moest werken was of bij vrienden was en dan naar het andere gezin ging etc.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:27 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Maar dit is niet een uniek verhaal. Als Harry Mens 15 jaar lang een dubbelleven kan leiden, dan kan een onbekende boerenlul het ook, lijkt me
Nee, volgens mij wist z'n tweede liefde ook gewoon van z'n gezin. Maar daar had hij wel mooi twee buitenechtelijke kinderen mee, die heeft hij al die tijd verborgen gehouden. Toch een prestatie.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:51 schreef koemleit het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat Harry 2 gezinnen hadden die 15 jaar lang niets van elkaar wisten. En dat ie deed of ie moest werken was of bij vrienden was en dan naar het andere gezin ging etc.
Wellicht ging ie 15 jaar vreemd dat kan. Maar niet op deze schaal dat geloof ik niet.
Misschien heeft ie bij die jongere vrouw ook wel een set vrienden die weer niets van die andere vrouw weten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Het betekent dat je jongere vrouw met kids dus niemand van je familie en vrienden ziet, maar ze weet wel waar je werkt.
En ze komt dan niet eens langs op je werk of wil weten wie je collega’s zijn, of dat ze eens je naam googlet en zo achter meer info komt? Of een van haar andere familieleden?
Nee, dit is wel een erg onwaarschijnlijk verhaal.
Volgens hemzelf niet he?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien heeft ie bij die jongere vrouw ook wel een set vrienden die weer niets van die andere vrouw weten.
Twee compleet gescheiden levens.
Nee, geen prestatie. Als Harry Mens het kan, kan elke boerenlul het.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:53 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nee, volgens mij wist z'n tweede liefde ook gewoon van z'n gezin. Maar daar had hij wel mooi twee buitenechtelijke kinderen mee, die heeft hij al die tijd verborgen gehouden. Toch een prestatie.
Het zet me wel aan het denken. Hoeveel vrienden van mijn man ken ik eigenlijk?quote:
Ja joh, je gewoon bekeren tot een geloof waar je verder helemaal niks mee hebt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als je ooit van plan bent om te gaan leven zoals TS en er twee volledige gezinnen op na te houden, dan zal ik je eens even advies geven. Doe het niet zoals TS. Bekeer je tot de islam. Dan kun je met maximaal vier vrouwen trouwen. En ik heb wel eens rondgekeken op islamitische dating sites, en er zijn moslimdames die het eventueel zouden accepteren als hun man polygaam is.
Als je het op die manier doet, dan kun je het gewoon in alle openheid doen, hoef je geen twee auto's te hebben en hoef je bij het kopen van kleding er niet op te letten dat je meerdere dezelfde broeken en meerdere dezelfde overhemden koopt.
het probleem is (mijns inziens) ook niet de 2 gezinnen he. Dat moet iedereen lekker zelf weten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als je ooit van plan bent om te gaan leven zoals TS en er twee volledige gezinnen op na te houden, dan zal ik je eens even advies geven. Doe het niet zoals TS. Bekeer je tot de islam. Dan kun je met maximaal vier vrouwen trouwen. En ik heb wel eens rondgekeken op islamitische dating sites, en er zijn moslimdames die het eventueel zouden accepteren als hun man polygaam is.
Als je het op die manier doet, dan kun je het gewoon in alle openheid doen, hoef je geen twee auto's te hebben en hoef je bij het kopen van kleding er niet op te letten dat je meerdere dezelfde broeken en meerdere dezelfde overhemden koopt.
15 jaar?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:27 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja hoor, dat gaat dus echt niet in Nederland. Ongeacht of je moslim, mormoon of wat voor religie dan ook die veelwijverijj toestaat, in Nederland mag het gewoon niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Voor de burgerlijke stand kun je inderdaad met maar één persoon trouwen. Maar je kan wel met meerdere vrouwen een islamitisch huwelijk aangaan. In principe kan dat in Nederland ook niet, omdat de wet voorschrijft dat een religieus huwelijk altijd voorafgegaan moet worden door een burgerlijk huwelijk, maar er zijn imams die daar een beetje schijt aan hebben. En anders ga je naar Duitsland. Daar hadden ze een soortgelijke wet, maar die is een aantal jaren geleden afgeschaft.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:23 schreef Hiddendoe het volgende:
Ja hoor, dat gaat dus echt niet in Nederland. Ongeacht of je moslim, mormoon of wat voor religie dan ook die veelwijverijj toestaat, in Nederland mag het gewoon niet.
Leg nog eens even uit waarom dat aanlokkelijk zou zijn voor een niet-moslim.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Voor de burgerlijke stand kun je inderdaad met maar één persoon trouwen. Maar je kan wel met meerdere vrouwen een islamitisch huwelijk aangaan. In principe kan dat in Nederland ook niet, omdat de wet voorschrijft dat een religieus huwelijk altijd voorafgegaan moet worden door een burgerlijk huwelijk, maar er zijn imams die daar een beetje schijt aan hebben. En anders ga je naar Duitsland. Daar hadden ze een soortgelijke wet, maar die is een aantal jaren geleden afgeschaft.
Omdat je dan in alle openheid met meerdere vrouwen kan trouwen. Of zie jij een andere mogelijkheid om dat te doen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:30 schreef Lienekien het volgende:
Leg nog eens even uit waarom dat aanlokkelijk zou zijn voor een niet-moslim.
Maar waarom zou je dat willen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Omdat je dan in alle openheid met meerdere vrouwen kan trouwen. Of zie jij een andere mogelijkheid om dat te doen?
Oh het mag niet!?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja hoor, dat gaat dus echt niet in Nederland. Ongeacht of je moslim, mormoon of wat voor religie dan ook die veelwijverijj toestaat, in Nederland mag het gewoon niet.
Voor de Nederlandse wet kun je niet met meer dan een persoon tegelijk getrouwd zijn. Dat is een gegeven.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh het mag niet!?
Dan zal ik even aan de polygame huwelijkspartners die ik ken vertellen dat het spel uit is want dat wisten ze vast nog niet.
Oftewel, dit gebeurt gewoon wel in de praktijk, min of meer openlijk. Van de 3 gevallen die ik ken zijn er twee Egyptisch en eentje Nederlandse bekeerling tot de islam (met twee vrouwen van verschillende niet-nederlandse afkomst, wel in dezelfde hoek qua stroming).
Ook voor de burgerlijke stand in Nederland?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh het mag niet!?
Dan zal ik even aan de polygame huwelijkspartners die ik ken vertellen dat het spel uit is want dat wisten ze vast nog niet.
Oftewel, dit gebeurt gewoon wel in de praktijk, min of meer openlijk. Van de 3 gevallen die ik ken zijn er twee Egyptisch en eentje Nederlandse bekeerling tot de islam (met twee vrouwen van verschillende niet-nederlandse afkomst, wel in dezelfde hoek qua stroming).
Zo zo...quote:
Nee natuurlijk niet. Maar dat is geen beletsel voor mensen van deze stromingen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ook voor de burgerlijke stand in Nederland?
Dan moet je je afvragen of het openlijk meerdere vrouwen tegelijk hebben dan wel in de behoefte voorziet of juist voor veel meer praktische problemen zorgt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:42 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Sommige mannen schijnen aan één vrouw niet genoeg te hebben.
Voor wat voor praktische problemen zou het kunnen zorgen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:48 schreef Lienekien het volgende:
Dan moet je je afvragen of het openlijk meerdere vrouwen tegelijk hebben dan wel in de behoefte voorziet of juist voor veel meer praktische problemen zorgt.
Tijd, aandacht, geld moeten verdelen over meerdere vrouwen en gezinnen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Voor wat voor praktische problemen zou het kunnen zorgen?
Sommige mannen hebben voldoende tijd en geld voor meerdere gezinnen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:55 schreef Lienekien het volgende:
Tijd, aandacht, geld moeten verdelen over meerdere vrouwen en gezinnen?
Oh ja, want die vrouwen, die hebben verder geen eigen wil. Die waren anders gewoon voor zo'n sul gegaan die de schuld voor het niet kunnen hebben van een vrouw afschuiven op de mannen die méérdere vrouwen hebben.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Sommige mannen hebben voldoende tijd en geld voor meerdere gezinnen.
Ik zie wel een ander probleem, en dat is al eerder genoemd. Het is niet echt eerlijk tegenover andere mannen. Als er mannen zijn die zich meerdere vrouwen kunnen veroorloven, en daar ook tegelijk mee getrouwd zijn of een relatie mee onderhouden, dan blijven er voor andere mannen minder vrouwen over, met als mogelijk gevolg meer mannen die geen vrouw hebben terwijl ze er wel graag een willen.
En (even heel extreem) wat gebeurt er met de kinderen van het 'illegale gezin' als hun moeder onverhoopt komt te overlijden?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het hebben van veel bijvrouwen is in de geschiedenis altijd al een status-dingetje geweest voor mannen..quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je polygamie in een samenleving gewoon verbiedt. Dan belandt zo een tweede vrouw vanzelf bij een single man die nog geen vrouw had. Zo schuift alles eentje op. En een tevreden man is produktiever. Wat beter is voor de samenleving.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh ja, want die vrouwen, die hebben verder geen eigen wil. Die waren anders gewoon voor zo'n sul gegaan die de schuld voor het niet kunnen hebben van een vrouw afschuiven op de mannen die méérdere vrouwen hebben.
Sure.
En wat die vrouw wil, dat doet er niet toe.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:12 schreef PepeLePewpew het volgende:
[..]
Als je polygamie in een samenleving gewoon verbiedt. Dan belandt zo een tweede vrouw vanzelf bij een single man die nog geen vrouw had. Zo schuift alles eentje op. En een tevreden man is produktiever. Wat beter is voor de samenleving.
In zekere zin heeft de relatiemarkt toch ook een beetje kenmerken van een stoelendans. Als je steeds één deelnemer meer hebt dan dat er stoelen zijn, moet er wel steeds iemand afvallen. Zo is het met de relatiemarkt ook. Als er meer mannen op zoek zijn naar een vrouw dan vrouwen op zoek naar een man, dan moeten er gewoon mannen buiten de boot vallen die dan geen vrouw kunnen vinden. En dan ben je niet meteen een sul.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:02 schreef CoolGuy het volgende:
Oh ja, want die vrouwen, die hebben verder geen eigen wil. Die waren anders gewoon voor zo'n sul gegaan die de schuld voor het niet kunnen hebben van een vrouw afschuiven op de mannen die méérdere vrouwen hebben.
Sure.
Als een man bezet is dan zal een single vrouw toch naar een andere man moeten gaan kijken. Ze wordt dan verder niet gedwongen bij een man te zijn die haar niet aanstaat.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wat die vrouw wil, dat doet er niet toe.
Dat moét ze helemaal niet. Hoe kom je erbij?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:15 schreef PepeLePewpew het volgende:
[..]
Als een man bezet is dan zal een single vrouw toch naar een andere man moeten gaan kijken. Ze wordt dan verder niet gedwongen bij een man te zijn die haar niet aanstaat.
Nice. Iemand die dit begrijpt. Is erg zeldzaam.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In zekere zin heeft de relatiemarkt toch ook een beetje kenmerken van een stoelendans. Als je steeds één deelnemer meer hebt dan dat er stoelen zijn, moet er wel steeds iemand afvallen. Zo is het met de relatiemarkt ook. Als er meer mannen op zoek zijn naar een vrouw dan vrouwen op zoek naar een man, dan moeten er gewoon mannen buiten de boot vallen die dan geen vrouw kunnen vinden. En dan ben je niet meteen een sul.
Lees eens terug.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat moét ze helemaal niet. Hoe kom je erbij?
Ah ja, dus het gaat om dat er gelijke aantallen zijn of niet, en als dat niét zo is dan is het feit dat een man geen vrouw kan vinden natuurlijk alleen maar te wijten aan dat de vrouwen 'op' zijn, en niet aan dat de betreffende man niet interessant genoeg is voor vrouwen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In zekere zin heeft de relatiemarkt toch ook een beetje kenmerken van een stoelendans. Als je steeds één deelnemer meer hebt dan dat er stoelen zijn, moet er wel steeds iemand afvallen. Zo is het met de relatiemarkt ook. Als er meer mannen op zoek zijn naar een vrouw dan vrouwen op zoek naar een man, dan moeten er gewoon mannen buiten de boot vallen die dan geen vrouw kunnen vinden. En dan ben je niet meteen een sul.
Uiteraard zullen de mannen die het minst interessant gevonden worden, overblijven en geen vrouw vinden. Die mannen kunnen er misschien wat aan doen waardoor ze aantrekkelijker gevonden worden en wel een vrouw kunnen vinden, maar dat zal dan betekenen, zolang er meer mannen een vrouw willen dan vrouwen een man willen, dat er altijd mannen zullen overblijven die geen vrouw kunnen vinden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:20 schreef CoolGuy het volgende:
Ah ja, dus het gaat om dat er gelijke aantallen zijn of niet, en als dat niét zo is dan is het feit dat een man geen vrouw kan vinden natuurlijk alleen maar te wijten aan dat de vrouwen 'op' zijn, en niet aan dat de betreffende man niet interessant genoeg is voor vrouwen?
Ja, en dan heb je nog van die vrouwen met dat ene euhh. godver, hoe heet het ook alweer...dinges hebben. Oh ja, 'eigen wil', die als de beschikbare mannen niet interessant genoeg zijn voor die vrouw(en) ze dan gewoon kunnen zeggen 'nou, dan hoef ik er geen want de opties die ik heb spreken me niet aan'.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Uiteraard zullen de mannen die het minst interessant gevonden worden, overblijven en geen vrouw vinden. Die mannen kunnen er misschien wat aan doen waardoor ze aantrekkelijker gevonden worden en wel een vrouw kunnen vinden, maar dat zal dan betekenen, zolang er meer mannen een vrouw willen dan vrouwen een man willen, dat er altijd mannen zullen overblijven die geen vrouw kunnen vinden.
Niemand zegt dat vrouwen moeten worden gedwongen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ah ja, dus het gaat om dat er gelijke aantallen zijn of niet, en als dat niét zo is dan is het feit dat een man geen vrouw kan vinden natuurlijk alleen maar te wijten aan dat de vrouwen 'op' zijn, en niet aan dat de betreffende man niet interessant genoeg is voor vrouwen?
Ja, óf ze komt een niet bezette man tegen die écht single is, maar waar zij 0,0 interesse in heeft. En dan blijft die man single. Of ze komt een bezette man tegen en die bezette man vindt die vrouw interessanter dan zijn eigen vrouw en verlaat zijn eigen vrouw.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:37 schreef PepeLePewpew het volgende:
[..]
Niemand zegt dat vrouwen moeten worden gedwongen.
Ik ga er vanuit dat gevoelens tussen potentiele partners ontstaan naarmate zij elkaar beter leren kennen. Als je als vrouw dus beseft dat polygamie niet mag en niet met een bezette man in zee gaat. Dus geen dates aangaat enzo. Dan komt ze vast een andere niet bezette man tegen die echt single is. Maar die net zo interessant zou kunnen zijn.
Wat zeg je nou eigenlijk? ‘Als je als vrouw beseft dat polygamie niet mag’.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:37 schreef PepeLePewpew het volgende:
[..]
Niemand zegt dat vrouwen moeten worden gedwongen.
Ik ga er vanuit dat gevoelens tussen potentiele partners ontstaan naarmate zij elkaar beter leren kennen. Als je als vrouw dus beseft dat polygamie niet mag en niet met een bezette man in zee gaat. Dus geen dates aangaat enzo. Dan komt ze vast een andere niet bezette man tegen die echt single is. Maar die net zo interessant zou kunnen zijn.
Je kunt je naam mischien beter veranderen in StropopGuy. Jouw stijl is steeds om hele slechte aanames over andere users en hun argumenten te verzinnen die je vervolgens makkelijk kunt neersabelen met 'Oh wat ben jij slecht'. Het stropoppen argument.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en dan heb je nog van die vrouwen met dat ene euhh. godver, hoe heet het ook alweer...dinges hebben. Oh ja, 'eigen wil', die als de beschikbare mannen niet interessant genoeg zijn voor die vrouw(en) ze dan gewoon kunnen zeggen 'nou, dan hoef ik er geen want de opties die ik heb spreken me niet aan'.
Dat is heel wat anders dan het op een numbers game gooien en dan maar hopen dat er iéts overblijft aan het eind van de stoelendans want iéts is beter dan niéts, schijnbaar. Het zou mij niet verbazen dat de mannen die écht zo denken ook de mannen zijn die meestal aan het eind overblijven, niet omdat de stoelen op zijn, maar omdat er vrouwen zijn die liever alleen zijn dan met zo'n treurwilg samen te zijn.
En terecht.
Nee natuurlijk niet, maar het moet zo gedraaid worden dat het aan de vrouw ligt, en dus vooral niét aan jezelf. Want immers, als een vrouw zou beseffen dat polygamie niet mag (want zo dom zijn ze he, de vrouwtjes), dan gaan ze niét meer voor een man die al bezet is (per definitie niet schijnbaar) en dus moéten ze wel voor een man gaan die single is, en dat is 'eerlijker' voor die single mannen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat zeg je nou eigenlijk? ‘Als je als vrouw beseft dat polygamie niet mag’.
Is dat echt een ding, vrouwen die niet beseffen dat polygamie niet mag?
Mja, ik denk dat er wel wat dingen zijn waar jij je drukker over kunt maken die moeten veranderen dan mijn naam.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:50 schreef PepeLePewpew het volgende:
[..]
Je kunt je naam mischien beter veranderen in StropopGuy. Jouw stijl is steeds om hele slechte aanames over andere users en hun argumenten te verzinnen die je vervolgens makkelijk kunt neersabelen met 'Oh wat ben jij slecht'. Het stropoppen argument.
Wikipedia legt beter uit hoe zo'n drogredenerings tactiek werkt https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
Als ik de verhalen lees op o.a. het Viva Forum, dan krijg ik de indruk dat er inderdaad massa's vrouwen zijn die inderdaad niet beseffen dat polygamie niet mag en dan minnares worden van een getrouwde man.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:48 schreef Lienekien het volgende:
Allemaal vrouwen die dachten dat ze wel konden trouwen met een man die al getrouwd was en die niet van zins was te gaan scheiden?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als ik de verhalen lees op o.a. het Viva Forum, dan krijg ik de indruk dat er inderdaad massa's vrouwen zijn die inderdaad niet beseffen dat polygamie niet mag en dan minnares worden van een getrouwde man.
Ik reageerde op coolguy en kip_frites_apelmoes met de hypothetische als je polygamie in een samenleving gewoon verbiedt dan... Las je daar overheen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Polygamie is al verboden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:00 schreef PepeLePewpew het volgende:
[..]
Ik reageerde op coolguy en kip_frites_apelmoes met de hypothetische als je polygamie in een samenleving gewoon verbiedt dan. Las je daar overheen
Als polygamie niet mag dan is het ook aan de getrouwde man om dit eerlijk vertellen aan een derde persoon die in hem is geinteresseerd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Allemaal vrouwen die dachten dat ze wel konden trouwen met een man die al getrouwd was en die niet van zins was te gaan scheiden?
Ik geloof er geen klap van.
Natuurlijk zijn dat niet allemaal vrouwen die dachten dat die man wel zijn vrouw zou verlaten om met zijn minnares te trouwen. Maar wel kennelijk allemaal vrouwen die er geen moreel bezwaar tegen hebben om een affaire met een getrouwde man te beginnen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:55 schreef Lienekien het volgende:
Allemaal vrouwen die dachten dat ze wel konden trouwen met een man die al getrouwd was en die niet van zins was te gaan scheiden?
Ik geloof er geen klap van.
Dit wist ik (eerlijk gezegd) niet. Dan vind ik dat we Aardmannetje44 maar moeten aangeven bij justitie met IP-adres en dan kan dit topic dicht. Illegale zaken mogen namelijk niet besproken wordenquote:
Nee hoor, dat mag hij zelf weten of hij wel of niet vertelt dat hij getrouwd is. Dat staat helemaal los van dat polygamie niet kan voor de wet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:03 schreef PepeLePewpew het volgende:
[..]
Als polygamie niet mag dan is het ook aan de getrouwde man om dit eerlijk vertellen aan een derde persoon die in hem is geinteresseerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |