Nee, geen prestatie. Als Harry Mens het kan, kan elke boerenlul het.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:53 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nee, volgens mij wist z'n tweede liefde ook gewoon van z'n gezin. Maar daar had hij wel mooi twee buitenechtelijke kinderen mee, die heeft hij al die tijd verborgen gehouden. Toch een prestatie.
Het zet me wel aan het denken. Hoeveel vrienden van mijn man ken ik eigenlijk?quote:
Ja joh, je gewoon bekeren tot een geloof waar je verder helemaal niks mee hebt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als je ooit van plan bent om te gaan leven zoals TS en er twee volledige gezinnen op na te houden, dan zal ik je eens even advies geven. Doe het niet zoals TS. Bekeer je tot de islam. Dan kun je met maximaal vier vrouwen trouwen. En ik heb wel eens rondgekeken op islamitische dating sites, en er zijn moslimdames die het eventueel zouden accepteren als hun man polygaam is.
Als je het op die manier doet, dan kun je het gewoon in alle openheid doen, hoef je geen twee auto's te hebben en hoef je bij het kopen van kleding er niet op te letten dat je meerdere dezelfde broeken en meerdere dezelfde overhemden koopt.
het probleem is (mijns inziens) ook niet de 2 gezinnen he. Dat moet iedereen lekker zelf weten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als je ooit van plan bent om te gaan leven zoals TS en er twee volledige gezinnen op na te houden, dan zal ik je eens even advies geven. Doe het niet zoals TS. Bekeer je tot de islam. Dan kun je met maximaal vier vrouwen trouwen. En ik heb wel eens rondgekeken op islamitische dating sites, en er zijn moslimdames die het eventueel zouden accepteren als hun man polygaam is.
Als je het op die manier doet, dan kun je het gewoon in alle openheid doen, hoef je geen twee auto's te hebben en hoef je bij het kopen van kleding er niet op te letten dat je meerdere dezelfde broeken en meerdere dezelfde overhemden koopt.
15 jaar?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:27 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Maar dit is niet een uniek verhaal. Als Harry Mens 15 jaar lang een dubbelleven kan leiden, dan kan een onbekende boerenlul het ook, lijkt me
Ja hoor, dat gaat dus echt niet in Nederland. Ongeacht of je moslim, mormoon of wat voor religie dan ook die veelwijverijj toestaat, in Nederland mag het gewoon niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Voor de burgerlijke stand kun je inderdaad met maar één persoon trouwen. Maar je kan wel met meerdere vrouwen een islamitisch huwelijk aangaan. In principe kan dat in Nederland ook niet, omdat de wet voorschrijft dat een religieus huwelijk altijd voorafgegaan moet worden door een burgerlijk huwelijk, maar er zijn imams die daar een beetje schijt aan hebben. En anders ga je naar Duitsland. Daar hadden ze een soortgelijke wet, maar die is een aantal jaren geleden afgeschaft.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:23 schreef Hiddendoe het volgende:
Ja hoor, dat gaat dus echt niet in Nederland. Ongeacht of je moslim, mormoon of wat voor religie dan ook die veelwijverijj toestaat, in Nederland mag het gewoon niet.
Leg nog eens even uit waarom dat aanlokkelijk zou zijn voor een niet-moslim.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Voor de burgerlijke stand kun je inderdaad met maar één persoon trouwen. Maar je kan wel met meerdere vrouwen een islamitisch huwelijk aangaan. In principe kan dat in Nederland ook niet, omdat de wet voorschrijft dat een religieus huwelijk altijd voorafgegaan moet worden door een burgerlijk huwelijk, maar er zijn imams die daar een beetje schijt aan hebben. En anders ga je naar Duitsland. Daar hadden ze een soortgelijke wet, maar die is een aantal jaren geleden afgeschaft.
Omdat je dan in alle openheid met meerdere vrouwen kan trouwen. Of zie jij een andere mogelijkheid om dat te doen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:30 schreef Lienekien het volgende:
Leg nog eens even uit waarom dat aanlokkelijk zou zijn voor een niet-moslim.
Maar waarom zou je dat willen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Omdat je dan in alle openheid met meerdere vrouwen kan trouwen. Of zie jij een andere mogelijkheid om dat te doen?
Oh het mag niet!?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja hoor, dat gaat dus echt niet in Nederland. Ongeacht of je moslim, mormoon of wat voor religie dan ook die veelwijverijj toestaat, in Nederland mag het gewoon niet.
Voor de Nederlandse wet kun je niet met meer dan een persoon tegelijk getrouwd zijn. Dat is een gegeven.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh het mag niet!?
Dan zal ik even aan de polygame huwelijkspartners die ik ken vertellen dat het spel uit is want dat wisten ze vast nog niet.
Oftewel, dit gebeurt gewoon wel in de praktijk, min of meer openlijk. Van de 3 gevallen die ik ken zijn er twee Egyptisch en eentje Nederlandse bekeerling tot de islam (met twee vrouwen van verschillende niet-nederlandse afkomst, wel in dezelfde hoek qua stroming).
Ook voor de burgerlijke stand in Nederland?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh het mag niet!?
Dan zal ik even aan de polygame huwelijkspartners die ik ken vertellen dat het spel uit is want dat wisten ze vast nog niet.
Oftewel, dit gebeurt gewoon wel in de praktijk, min of meer openlijk. Van de 3 gevallen die ik ken zijn er twee Egyptisch en eentje Nederlandse bekeerling tot de islam (met twee vrouwen van verschillende niet-nederlandse afkomst, wel in dezelfde hoek qua stroming).
Zo zo...quote:
Nee natuurlijk niet. Maar dat is geen beletsel voor mensen van deze stromingen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ook voor de burgerlijke stand in Nederland?
Dan moet je je afvragen of het openlijk meerdere vrouwen tegelijk hebben dan wel in de behoefte voorziet of juist voor veel meer praktische problemen zorgt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:42 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Sommige mannen schijnen aan één vrouw niet genoeg te hebben.
Voor wat voor praktische problemen zou het kunnen zorgen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:48 schreef Lienekien het volgende:
Dan moet je je afvragen of het openlijk meerdere vrouwen tegelijk hebben dan wel in de behoefte voorziet of juist voor veel meer praktische problemen zorgt.
Tijd, aandacht, geld moeten verdelen over meerdere vrouwen en gezinnen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Voor wat voor praktische problemen zou het kunnen zorgen?
Sommige mannen hebben voldoende tijd en geld voor meerdere gezinnen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:55 schreef Lienekien het volgende:
Tijd, aandacht, geld moeten verdelen over meerdere vrouwen en gezinnen?
Oh ja, want die vrouwen, die hebben verder geen eigen wil. Die waren anders gewoon voor zo'n sul gegaan die de schuld voor het niet kunnen hebben van een vrouw afschuiven op de mannen die méérdere vrouwen hebben.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Sommige mannen hebben voldoende tijd en geld voor meerdere gezinnen.
Ik zie wel een ander probleem, en dat is al eerder genoemd. Het is niet echt eerlijk tegenover andere mannen. Als er mannen zijn die zich meerdere vrouwen kunnen veroorloven, en daar ook tegelijk mee getrouwd zijn of een relatie mee onderhouden, dan blijven er voor andere mannen minder vrouwen over, met als mogelijk gevolg meer mannen die geen vrouw hebben terwijl ze er wel graag een willen.
En (even heel extreem) wat gebeurt er met de kinderen van het 'illegale gezin' als hun moeder onverhoopt komt te overlijden?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tijd, aandacht, geld moeten verdelen over meerdere vrouwen en gezinnen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |