Nee, geen prestatie. Als Harry Mens het kan, kan elke boerenlul het.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:53 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nee, volgens mij wist z'n tweede liefde ook gewoon van z'n gezin. Maar daar had hij wel mooi twee buitenechtelijke kinderen mee, die heeft hij al die tijd verborgen gehouden. Toch een prestatie.
Het zet me wel aan het denken. Hoeveel vrienden van mijn man ken ik eigenlijk?quote:
Ja joh, je gewoon bekeren tot een geloof waar je verder helemaal niks mee hebt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als je ooit van plan bent om te gaan leven zoals TS en er twee volledige gezinnen op na te houden, dan zal ik je eens even advies geven. Doe het niet zoals TS. Bekeer je tot de islam. Dan kun je met maximaal vier vrouwen trouwen. En ik heb wel eens rondgekeken op islamitische dating sites, en er zijn moslimdames die het eventueel zouden accepteren als hun man polygaam is.
Als je het op die manier doet, dan kun je het gewoon in alle openheid doen, hoef je geen twee auto's te hebben en hoef je bij het kopen van kleding er niet op te letten dat je meerdere dezelfde broeken en meerdere dezelfde overhemden koopt.
het probleem is (mijns inziens) ook niet de 2 gezinnen he. Dat moet iedereen lekker zelf weten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als je ooit van plan bent om te gaan leven zoals TS en er twee volledige gezinnen op na te houden, dan zal ik je eens even advies geven. Doe het niet zoals TS. Bekeer je tot de islam. Dan kun je met maximaal vier vrouwen trouwen. En ik heb wel eens rondgekeken op islamitische dating sites, en er zijn moslimdames die het eventueel zouden accepteren als hun man polygaam is.
Als je het op die manier doet, dan kun je het gewoon in alle openheid doen, hoef je geen twee auto's te hebben en hoef je bij het kopen van kleding er niet op te letten dat je meerdere dezelfde broeken en meerdere dezelfde overhemden koopt.
15 jaar?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:27 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Maar dit is niet een uniek verhaal. Als Harry Mens 15 jaar lang een dubbelleven kan leiden, dan kan een onbekende boerenlul het ook, lijkt me
Ja hoor, dat gaat dus echt niet in Nederland. Ongeacht of je moslim, mormoon of wat voor religie dan ook die veelwijverijj toestaat, in Nederland mag het gewoon niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Voor de burgerlijke stand kun je inderdaad met maar één persoon trouwen. Maar je kan wel met meerdere vrouwen een islamitisch huwelijk aangaan. In principe kan dat in Nederland ook niet, omdat de wet voorschrijft dat een religieus huwelijk altijd voorafgegaan moet worden door een burgerlijk huwelijk, maar er zijn imams die daar een beetje schijt aan hebben. En anders ga je naar Duitsland. Daar hadden ze een soortgelijke wet, maar die is een aantal jaren geleden afgeschaft.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:23 schreef Hiddendoe het volgende:
Ja hoor, dat gaat dus echt niet in Nederland. Ongeacht of je moslim, mormoon of wat voor religie dan ook die veelwijverijj toestaat, in Nederland mag het gewoon niet.
Leg nog eens even uit waarom dat aanlokkelijk zou zijn voor een niet-moslim.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Voor de burgerlijke stand kun je inderdaad met maar één persoon trouwen. Maar je kan wel met meerdere vrouwen een islamitisch huwelijk aangaan. In principe kan dat in Nederland ook niet, omdat de wet voorschrijft dat een religieus huwelijk altijd voorafgegaan moet worden door een burgerlijk huwelijk, maar er zijn imams die daar een beetje schijt aan hebben. En anders ga je naar Duitsland. Daar hadden ze een soortgelijke wet, maar die is een aantal jaren geleden afgeschaft.
Omdat je dan in alle openheid met meerdere vrouwen kan trouwen. Of zie jij een andere mogelijkheid om dat te doen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:30 schreef Lienekien het volgende:
Leg nog eens even uit waarom dat aanlokkelijk zou zijn voor een niet-moslim.
Maar waarom zou je dat willen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Omdat je dan in alle openheid met meerdere vrouwen kan trouwen. Of zie jij een andere mogelijkheid om dat te doen?
Oh het mag niet!?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja hoor, dat gaat dus echt niet in Nederland. Ongeacht of je moslim, mormoon of wat voor religie dan ook die veelwijverijj toestaat, in Nederland mag het gewoon niet.
Voor de Nederlandse wet kun je niet met meer dan een persoon tegelijk getrouwd zijn. Dat is een gegeven.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh het mag niet!?
Dan zal ik even aan de polygame huwelijkspartners die ik ken vertellen dat het spel uit is want dat wisten ze vast nog niet.
Oftewel, dit gebeurt gewoon wel in de praktijk, min of meer openlijk. Van de 3 gevallen die ik ken zijn er twee Egyptisch en eentje Nederlandse bekeerling tot de islam (met twee vrouwen van verschillende niet-nederlandse afkomst, wel in dezelfde hoek qua stroming).
Ook voor de burgerlijke stand in Nederland?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh het mag niet!?
Dan zal ik even aan de polygame huwelijkspartners die ik ken vertellen dat het spel uit is want dat wisten ze vast nog niet.
Oftewel, dit gebeurt gewoon wel in de praktijk, min of meer openlijk. Van de 3 gevallen die ik ken zijn er twee Egyptisch en eentje Nederlandse bekeerling tot de islam (met twee vrouwen van verschillende niet-nederlandse afkomst, wel in dezelfde hoek qua stroming).
Zo zo...quote:
Nee natuurlijk niet. Maar dat is geen beletsel voor mensen van deze stromingen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ook voor de burgerlijke stand in Nederland?
Dan moet je je afvragen of het openlijk meerdere vrouwen tegelijk hebben dan wel in de behoefte voorziet of juist voor veel meer praktische problemen zorgt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:42 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Sommige mannen schijnen aan één vrouw niet genoeg te hebben.
Voor wat voor praktische problemen zou het kunnen zorgen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:48 schreef Lienekien het volgende:
Dan moet je je afvragen of het openlijk meerdere vrouwen tegelijk hebben dan wel in de behoefte voorziet of juist voor veel meer praktische problemen zorgt.
Tijd, aandacht, geld moeten verdelen over meerdere vrouwen en gezinnen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Voor wat voor praktische problemen zou het kunnen zorgen?
Sommige mannen hebben voldoende tijd en geld voor meerdere gezinnen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:55 schreef Lienekien het volgende:
Tijd, aandacht, geld moeten verdelen over meerdere vrouwen en gezinnen?
Oh ja, want die vrouwen, die hebben verder geen eigen wil. Die waren anders gewoon voor zo'n sul gegaan die de schuld voor het niet kunnen hebben van een vrouw afschuiven op de mannen die méérdere vrouwen hebben.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Sommige mannen hebben voldoende tijd en geld voor meerdere gezinnen.
Ik zie wel een ander probleem, en dat is al eerder genoemd. Het is niet echt eerlijk tegenover andere mannen. Als er mannen zijn die zich meerdere vrouwen kunnen veroorloven, en daar ook tegelijk mee getrouwd zijn of een relatie mee onderhouden, dan blijven er voor andere mannen minder vrouwen over, met als mogelijk gevolg meer mannen die geen vrouw hebben terwijl ze er wel graag een willen.
En (even heel extreem) wat gebeurt er met de kinderen van het 'illegale gezin' als hun moeder onverhoopt komt te overlijden?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het hebben van veel bijvrouwen is in de geschiedenis altijd al een status-dingetje geweest voor mannen..quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je polygamie in een samenleving gewoon verbiedt. Dan belandt zo een tweede vrouw vanzelf bij een single man die nog geen vrouw had. Zo schuift alles eentje op. En een tevreden man is produktiever. Wat beter is voor de samenleving.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh ja, want die vrouwen, die hebben verder geen eigen wil. Die waren anders gewoon voor zo'n sul gegaan die de schuld voor het niet kunnen hebben van een vrouw afschuiven op de mannen die méérdere vrouwen hebben.
Sure.
En wat die vrouw wil, dat doet er niet toe.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:12 schreef PepeLePewpew het volgende:
[..]
Als je polygamie in een samenleving gewoon verbiedt. Dan belandt zo een tweede vrouw vanzelf bij een single man die nog geen vrouw had. Zo schuift alles eentje op. En een tevreden man is produktiever. Wat beter is voor de samenleving.
In zekere zin heeft de relatiemarkt toch ook een beetje kenmerken van een stoelendans. Als je steeds één deelnemer meer hebt dan dat er stoelen zijn, moet er wel steeds iemand afvallen. Zo is het met de relatiemarkt ook. Als er meer mannen op zoek zijn naar een vrouw dan vrouwen op zoek naar een man, dan moeten er gewoon mannen buiten de boot vallen die dan geen vrouw kunnen vinden. En dan ben je niet meteen een sul.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:02 schreef CoolGuy het volgende:
Oh ja, want die vrouwen, die hebben verder geen eigen wil. Die waren anders gewoon voor zo'n sul gegaan die de schuld voor het niet kunnen hebben van een vrouw afschuiven op de mannen die méérdere vrouwen hebben.
Sure.
Als een man bezet is dan zal een single vrouw toch naar een andere man moeten gaan kijken. Ze wordt dan verder niet gedwongen bij een man te zijn die haar niet aanstaat.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wat die vrouw wil, dat doet er niet toe.
Dat moét ze helemaal niet. Hoe kom je erbij?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:15 schreef PepeLePewpew het volgende:
[..]
Als een man bezet is dan zal een single vrouw toch naar een andere man moeten gaan kijken. Ze wordt dan verder niet gedwongen bij een man te zijn die haar niet aanstaat.
Nice. Iemand die dit begrijpt. Is erg zeldzaam.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In zekere zin heeft de relatiemarkt toch ook een beetje kenmerken van een stoelendans. Als je steeds één deelnemer meer hebt dan dat er stoelen zijn, moet er wel steeds iemand afvallen. Zo is het met de relatiemarkt ook. Als er meer mannen op zoek zijn naar een vrouw dan vrouwen op zoek naar een man, dan moeten er gewoon mannen buiten de boot vallen die dan geen vrouw kunnen vinden. En dan ben je niet meteen een sul.
Lees eens terug.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat moét ze helemaal niet. Hoe kom je erbij?
Ah ja, dus het gaat om dat er gelijke aantallen zijn of niet, en als dat niét zo is dan is het feit dat een man geen vrouw kan vinden natuurlijk alleen maar te wijten aan dat de vrouwen 'op' zijn, en niet aan dat de betreffende man niet interessant genoeg is voor vrouwen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In zekere zin heeft de relatiemarkt toch ook een beetje kenmerken van een stoelendans. Als je steeds één deelnemer meer hebt dan dat er stoelen zijn, moet er wel steeds iemand afvallen. Zo is het met de relatiemarkt ook. Als er meer mannen op zoek zijn naar een vrouw dan vrouwen op zoek naar een man, dan moeten er gewoon mannen buiten de boot vallen die dan geen vrouw kunnen vinden. En dan ben je niet meteen een sul.
Uiteraard zullen de mannen die het minst interessant gevonden worden, overblijven en geen vrouw vinden. Die mannen kunnen er misschien wat aan doen waardoor ze aantrekkelijker gevonden worden en wel een vrouw kunnen vinden, maar dat zal dan betekenen, zolang er meer mannen een vrouw willen dan vrouwen een man willen, dat er altijd mannen zullen overblijven die geen vrouw kunnen vinden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:20 schreef CoolGuy het volgende:
Ah ja, dus het gaat om dat er gelijke aantallen zijn of niet, en als dat niét zo is dan is het feit dat een man geen vrouw kan vinden natuurlijk alleen maar te wijten aan dat de vrouwen 'op' zijn, en niet aan dat de betreffende man niet interessant genoeg is voor vrouwen?
Ja, en dan heb je nog van die vrouwen met dat ene euhh. godver, hoe heet het ook alweer...dinges hebben. Oh ja, 'eigen wil', die als de beschikbare mannen niet interessant genoeg zijn voor die vrouw(en) ze dan gewoon kunnen zeggen 'nou, dan hoef ik er geen want de opties die ik heb spreken me niet aan'.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Uiteraard zullen de mannen die het minst interessant gevonden worden, overblijven en geen vrouw vinden. Die mannen kunnen er misschien wat aan doen waardoor ze aantrekkelijker gevonden worden en wel een vrouw kunnen vinden, maar dat zal dan betekenen, zolang er meer mannen een vrouw willen dan vrouwen een man willen, dat er altijd mannen zullen overblijven die geen vrouw kunnen vinden.
Niemand zegt dat vrouwen moeten worden gedwongen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ah ja, dus het gaat om dat er gelijke aantallen zijn of niet, en als dat niét zo is dan is het feit dat een man geen vrouw kan vinden natuurlijk alleen maar te wijten aan dat de vrouwen 'op' zijn, en niet aan dat de betreffende man niet interessant genoeg is voor vrouwen?
Ja, óf ze komt een niet bezette man tegen die écht single is, maar waar zij 0,0 interesse in heeft. En dan blijft die man single. Of ze komt een bezette man tegen en die bezette man vindt die vrouw interessanter dan zijn eigen vrouw en verlaat zijn eigen vrouw.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:37 schreef PepeLePewpew het volgende:
[..]
Niemand zegt dat vrouwen moeten worden gedwongen.
Ik ga er vanuit dat gevoelens tussen potentiele partners ontstaan naarmate zij elkaar beter leren kennen. Als je als vrouw dus beseft dat polygamie niet mag en niet met een bezette man in zee gaat. Dus geen dates aangaat enzo. Dan komt ze vast een andere niet bezette man tegen die echt single is. Maar die net zo interessant zou kunnen zijn.
Wat zeg je nou eigenlijk? ‘Als je als vrouw beseft dat polygamie niet mag’.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:37 schreef PepeLePewpew het volgende:
[..]
Niemand zegt dat vrouwen moeten worden gedwongen.
Ik ga er vanuit dat gevoelens tussen potentiele partners ontstaan naarmate zij elkaar beter leren kennen. Als je als vrouw dus beseft dat polygamie niet mag en niet met een bezette man in zee gaat. Dus geen dates aangaat enzo. Dan komt ze vast een andere niet bezette man tegen die echt single is. Maar die net zo interessant zou kunnen zijn.
Je kunt je naam mischien beter veranderen in StropopGuy. Jouw stijl is steeds om hele slechte aanames over andere users en hun argumenten te verzinnen die je vervolgens makkelijk kunt neersabelen met 'Oh wat ben jij slecht'. Het stropoppen argument.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en dan heb je nog van die vrouwen met dat ene euhh. godver, hoe heet het ook alweer...dinges hebben. Oh ja, 'eigen wil', die als de beschikbare mannen niet interessant genoeg zijn voor die vrouw(en) ze dan gewoon kunnen zeggen 'nou, dan hoef ik er geen want de opties die ik heb spreken me niet aan'.
Dat is heel wat anders dan het op een numbers game gooien en dan maar hopen dat er iéts overblijft aan het eind van de stoelendans want iéts is beter dan niéts, schijnbaar. Het zou mij niet verbazen dat de mannen die écht zo denken ook de mannen zijn die meestal aan het eind overblijven, niet omdat de stoelen op zijn, maar omdat er vrouwen zijn die liever alleen zijn dan met zo'n treurwilg samen te zijn.
En terecht.
Nee natuurlijk niet, maar het moet zo gedraaid worden dat het aan de vrouw ligt, en dus vooral niét aan jezelf. Want immers, als een vrouw zou beseffen dat polygamie niet mag (want zo dom zijn ze he, de vrouwtjes), dan gaan ze niét meer voor een man die al bezet is (per definitie niet schijnbaar) en dus moéten ze wel voor een man gaan die single is, en dat is 'eerlijker' voor die single mannen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat zeg je nou eigenlijk? ‘Als je als vrouw beseft dat polygamie niet mag’.
Is dat echt een ding, vrouwen die niet beseffen dat polygamie niet mag?
Mja, ik denk dat er wel wat dingen zijn waar jij je drukker over kunt maken die moeten veranderen dan mijn naam.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:50 schreef PepeLePewpew het volgende:
[..]
Je kunt je naam mischien beter veranderen in StropopGuy. Jouw stijl is steeds om hele slechte aanames over andere users en hun argumenten te verzinnen die je vervolgens makkelijk kunt neersabelen met 'Oh wat ben jij slecht'. Het stropoppen argument.
Wikipedia legt beter uit hoe zo'n drogredenerings tactiek werkt https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
Als ik de verhalen lees op o.a. het Viva Forum, dan krijg ik de indruk dat er inderdaad massa's vrouwen zijn die inderdaad niet beseffen dat polygamie niet mag en dan minnares worden van een getrouwde man.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:48 schreef Lienekien het volgende:
Allemaal vrouwen die dachten dat ze wel konden trouwen met een man die al getrouwd was en die niet van zins was te gaan scheiden?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als ik de verhalen lees op o.a. het Viva Forum, dan krijg ik de indruk dat er inderdaad massa's vrouwen zijn die inderdaad niet beseffen dat polygamie niet mag en dan minnares worden van een getrouwde man.
Ik reageerde op coolguy en kip_frites_apelmoes met de hypothetische als je polygamie in een samenleving gewoon verbiedt dan... Las je daar overheen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Polygamie is al verboden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:00 schreef PepeLePewpew het volgende:
[..]
Ik reageerde op coolguy en kip_frites_apelmoes met de hypothetische als je polygamie in een samenleving gewoon verbiedt dan. Las je daar overheen
Als polygamie niet mag dan is het ook aan de getrouwde man om dit eerlijk vertellen aan een derde persoon die in hem is geinteresseerd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Allemaal vrouwen die dachten dat ze wel konden trouwen met een man die al getrouwd was en die niet van zins was te gaan scheiden?
Ik geloof er geen klap van.
Natuurlijk zijn dat niet allemaal vrouwen die dachten dat die man wel zijn vrouw zou verlaten om met zijn minnares te trouwen. Maar wel kennelijk allemaal vrouwen die er geen moreel bezwaar tegen hebben om een affaire met een getrouwde man te beginnen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:55 schreef Lienekien het volgende:
Allemaal vrouwen die dachten dat ze wel konden trouwen met een man die al getrouwd was en die niet van zins was te gaan scheiden?
Ik geloof er geen klap van.
Dit wist ik (eerlijk gezegd) niet. Dan vind ik dat we Aardmannetje44 maar moeten aangeven bij justitie met IP-adres en dan kan dit topic dicht. Illegale zaken mogen namelijk niet besproken wordenquote:
Nee hoor, dat mag hij zelf weten of hij wel of niet vertelt dat hij getrouwd is. Dat staat helemaal los van dat polygamie niet kan voor de wet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:03 schreef PepeLePewpew het volgende:
[..]
Als polygamie niet mag dan is het ook aan de getrouwde man om dit eerlijk vertellen aan een derde persoon die in hem is geinteresseerd.
Aardmannetje is alleen met Marieke getrouwd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:07 schreef PepeLePewpew het volgende:
[..]
Dit wist ik (eerlijk gezegd) niet. Dan vind ik dat we Aardmannetje44 maar moeten aangeven bij justitie met IP-adres en dan kan dit topic dicht. Illegale zaken mogen namelijk niet besproken worden
En dat is dus iets heel anders.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn dat niet allemaal vrouwen die dachten dat die man wel zijn vrouw zou verlaten om met zijn minnares te trouwen. Maar wel kennelijk allemaal vrouwen die er geen moreel bezwaar tegen hebben om een affaire met een getrouwde man te beginnen.
LOL is dat je comebackquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja, ik denk dat er wel wat dingen zijn waar jij je drukker over kunt maken die moeten veranderen dan mijn naam.
Misschien omdat sommige vrouwen vreemdgaan niet zo netjes vinden?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:13 schreef luxerobots het volgende:
Eigenlijk geloof ik maar vrij weinig van dit verhaal. Zodra TS die nieuwe vrouw ontmoette, heeft hij dus geheim gehouden dat hij al een vrouw heeft. Terwijl die relatie vrij rustig op gang kwam, eerst met een beetje flirten. Waarom zou je dan verzwijgen/erover liegen dat je al een relatie hebt? Dat je een relatie hebt is toch niet bepaald een geheim?
Volgens jou ligt het natuurlijk alleen aan de single mannen en nooit aan de aantallen of aan de vrouwen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:50 schreef CoolGuy het volgende:
Want het ligt aan de aantallen en aan de domme vrouwen, maar zeer zeker pertinent niét aan die single mannen.
Ik mis ook details in het verhaal. Waar heeft hij vrouw 2 bijvoorbeeld ontmoet?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Misschien omdat sommige vrouwen vreemdgaan niet zo netjes vinden?
Het lijkt me heel duidelijk waarom hij tegenover Anne geheim heeft gehouden dat hij al met Marieke getrouwd was. Van Marieke kreeg hij niet zo veel sex meer, en Anne had er wel zin in.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:13 schreef luxerobots het volgende:
Eigenlijk geloof ik maar vrij weinig van dit verhaal. Zodra TS die nieuwe vrouw ontmoette, heeft hij dus geheim gehouden dat hij al een vrouw heeft. Terwijl die relatie vrij rustig op gang kwam, eerst met een beetje flirten. Waarom zou je dan verzwijgen/erover liegen dat je al een relatie hebt? Dat je een relatie hebt is toch niet bepaald een geheim?
Heb je nog al eens gezegd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Volgens jou ligt het natuurlijk alleen aan de single mannen en nooit aan de aantallen of aan de vrouwen.
Inmiddels ben ik er wel achter dat vrouwen lang niet altijd slim bezig zijn als het gaat om hun partnerkeuze. Ik lees op o.a. het Viva Forum bijna dagelijks verhalen van vrouwen over hun relatieproblemen met mannen die ze kennelijk ooit aantrekkelijk hebben gevonden.
Nou nee, als ik daar op uit was dan had ik wel wat anders gezegd. Jij vind dat ik mijn naam moet veranderen. Ik vind dat jij je wel om wat andere dingen druk kunt maken dan mijn naam.quote:
Dat kan overal en nergens zijn geweest, zoals wel vaker bij affaires. Dat is niet per se wat het verhaal ongeloofwaardig maakt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik mis ook details in het verhaal. Waar heeft hij vrouw 2 bijvoorbeeld ontmoet?
Ik moest onbedoeld grinniken om dat laatste. Dus of je aan een vrouw kunt komen of niet is afhankelijk van hoe slim de andere partij is schijnbaar.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:22 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Heb je nog al eens gezegd.
En toen schreef ik: andersom ook, bijna dagelijks verhalen van mannen die klagen over hun vrouw die ze ooit leuk vonden.
Het zegt helemaal niets! Beiden zijn dan gewoon dom bezig, niet alleen die vrouwen die niet zo goede keuzes maken.
Maar he, is makkelijk he? 'Die domme vrouwtjes ook met hun domme keuzes! Als ze wat slimmer waren geweest dan had ik wel een vrouw'
Als je als man een vrouw ontmoet, is het toch geen geheim dat je een relatie hebt? TS omschrijft het zo alsof deze relatie toevalligerwijs tot stand kwam. Dan lijkt het me logischer dat TS al op zoek was, en gelijk begon met liegen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat kan overal en nergens zijn geweest, zoals wel vaker bij affaires. Dat is niet per se wat het verhaal ongeloofwaardig maakt.
Dit, plus het is een gelikt verhaal. Zal wel een fantasie zijn.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik geloof het niet. TS schrijft veel te netjes.
Geloof mequote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:13 schreef maily het volgende:
[..]
De kinderen naar de verkeerde school brengen.
Het lievelingseten van Marieke/haar kinderen bij Anna/haar kinderen op tafel zetten.
Geen spelfouten ('beseffen' is niet eens wederkerend gemaakt), goed gebruik van interpunctie (zelfs met dubbele punten en aandachtsstreepjes), keurige alineaverdeling. Dit ben ik in ruim twintig jaar op het forum maar twee keer tegengekomen: bij @Lienekien en Nadine S. ('Dagboek van een kindermeisje'). Het verhaal is niet alleen fictief, maar de kans is ook groot dat TS een vrouw is.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit, plus het is een gelikt verhaal. Zal wel een fantasie zijn.
Wat vind je van de getrouwde man die willens en wetens een affaire met een andere vrouw begint dan? Moreel gezien?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn dat niet allemaal vrouwen die dachten dat die man wel zijn vrouw zou verlaten om met zijn minnares te trouwen. Maar wel kennelijk allemaal vrouwen die er geen moreel bezwaar tegen hebben om een affaire met een getrouwde man te beginnen.
Ik vind dat moreel gezien zeer verwerpelijk. En inderdaad heeft de getrouwde man trouwbeloften gedaan, dus zijn gedrag is nog afkeurenswaardiger dan dat van de minnares.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 18:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat vind je van de getrouwde man die willens en wetens een affaire met een andere vrouw begint dan? Moreel gezien?![]()
HIJ is degene die trouwbeloften aan een ander heeft gedaan..
Maar dan begin je geen nieuw gezinquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:22 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het klinkt bijna onaannemelijk inderdaad.. maar ik ken zelf ook stellen genoeg die (door de komst van kinderen) zelf in een broer/zus relatie belanden. Mensen die eigenlijk gewoon netjes naast elkaar leven en samen zorgen dat je taken van de dag/week netjes uitgevoerd worden. Als dat het geval is dan kan je een aardig eind van elkaar af komen te staan..
Zolang die kinderen nog klein zijn, willen ze allemaal kip met frites en appelmoes en kun je het wat betreft hun lievelingseten niet echt fout doen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:13 schreef maily het volgende:
De kinderen naar de verkeerde school brengen.
Het lievelingseten van Marieke/haar kinderen bij Anna/haar kinderen op tafel zetten.
Ja stel je voor dat je een relatie hebt waarbij je dat soort zaken zou besprekenquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:21 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het lijkt me heel duidelijk waarom hij tegenover Anne geheim heeft gehouden dat hij al met Marieke getrouwd was. Van Marieke kreeg hij niet zo veel sex meer, en Anne had er wel zin in.
Heb je kinderen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 18:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Zolang die kinderen nog klein zijn, willen ze allemaal kip met frites en appelmoes en kun je het wat betreft hun lievelingseten niet echt fout doen.
Ik heb geen kinderen. En ik weet niet of ik dat moet betreuren of dat ik daar blij mee moet zijn.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 18:29 schreef greysbones het volgende:
Heb je kinderen?
Aan je stelling te zien niet
Wel een relatie?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 18:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen. En ik weet niet of ik dat moet betreuren of dat ik daar blij mee moet zijn.
Ik denk dat die kinderen er blij mee zijnquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 18:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen. En ik weet niet of ik dat moet betreuren of dat ik daar blij mee moet zijn.
In jouw verhaal is het hooguit een lastig verhaal dat ook de nieuwe vriendin kennelijk nooit geweten heeft van de andere situatie, en je dus altijd met die leugen bent blijven leven; je na die drie jaar beide relaties vaarwel hebt kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:55 schreef fokexpert het volgende:
Ik heb iets vergelijkbaars gehad. Geen kinderen dat wel. Maar getrouwd 12 jaar en heb 3 jaar andere vriendin ernaast gehad. Sliep om en om. Daarna gescheiden. Ze hebben het nooit van elkaar geweten.
Die heeft hij niet , dat scheeltquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 18:37 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik denk dat die kinderen er blij mee zijn
Dit is hoe mensen op Reddit schrijven, en het is ook gewoon bij uitstek een absurdistisch (lees: Amerikaans en/of nep) verhaal zoals ik gewend ben van dat forum.quote:Ik (M44) lees al een tijdje mee op dit forum
Ik zal uitleggen hoe het begon. Ik had al een vrouw, laten we haar Marieke noemen.
2024 callingquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 18:49 schreef Fer het volgende:
Maar als je nou liegt dat bijna iedere week paar nachten in een hotel zit ergens, hoe doe je dat met kleding dan. Die moet toch vies worden en gewassen door de vrouw?
Omdat wel of niet kinderen en daar blij om moet zijn of niet iets is waar een partner heel anders in kan staan. Daarom.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 18:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Nee, ook geen relatie.
Waarom wil je dat zo graag weten?
Hij heeft een boel dezelfde kledingstukken aangeschaft.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 18:49 schreef Fer het volgende:
Maar als je nou liegt dat bijna iedere week paar nachten in een hotel zit ergens, hoe doe je dat met kleding dan. Die moet toch vies worden en gewassen door de vrouw?
Er is maar 1 egoïst in dit hele verhaal en dat ben jij zelfquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 19:33 schreef Aardmannetje44 het volgende:
Ik ben helemaal niet polygaam mensen. Ik heb nooit twee vrouwen gewild. Ik ben ook alleen met Marieke getrouwd. Je kunt in NL toch ook helemaal niet met twee personen trouwen?! Wat een onzin lees ik hier allemaal over polygamie en meerdere huwelijken.
Anne vraagt me wel soms of ik niet meer wil, samenwonen of eventueel trouwen, maar ik heb haar altijd gezegd dat ik A graag mijn eigen ruimte heb en B niet per se hoef te trouwen. Dat het voor mij niks toevoegt. En dat is ook helemaal geen leugen, want met Marieke wilde ik ook niet per se trouwen. Dat was eigenlijk meer omdat zij dat zo graag wilde en toen ik mijn eerste kind kreeg dacht ik ook dat het er een beetje bij hoorde.
Dit is me op een bepaalde manier echt overkomen. Natuurlijk, ik weet dat dat excuses zijn. Ik wilde er eigenlijk nooit een hele affaire van maken met Anne. Na de geboorte van mijn laatste kind met Marieke had Marieke een jaar lang totaal geen zin in seks. Echt 0,0. In het jaar daarna hebben we het misschien 2 keer gedaan, maar met tegenzin van haar uit, alleen om mij te pleasen. Ik was seksueel gefrustreerd. Ik ging steeds meer fantaseren over een avontuurtje. Porno kijken. Eens stiekem rondkijken op datingapps. Erover praten met Marieke hielp niet zo. Ze zat in een soort van depressie. In therapie wilde ze niet. Ze was al te veel in therapie geweest, zei ze. Ze heeft een achtergrond van lichte psychische problemen, wat ook een van de redenen is dat ze niet werkt en graag thuis is. Haar liefde voor de kinderen heeft haar wel over die problemen heen geholpen, maar na de derde ging het toch weer mis denk ik.
De liefde voor Marieke bleef wel, maar ik twijfelde wel of we zo nog verder konden. Er was echt veel stress in huis, het was druk met de kinderen, ik probeerde veel weg te gaan en buitenshuis te blijven. Soms zei ik toen al dat ik op zakenreis moest en dan ging ik gewoon een weekend ergens alleen heen om tot rust te komen.
Uiteindelijk kwam ik Anne tegen. Eerst was het vooral onschuldig flirten en een beetje om de hete brei heen draaien. Uiteindelijk werd ik thuis weer een keer seksueel afgewezen door Marieke en heb ik besloten om met Anne naar bed te gaan. 's Avonds heb ik bij haar aangebeld en hebben we 3 uur geneukt, daarna ben ik terug naar Marieke gegaan en ik voelde eigenlijk totaal geen spijt. Ik vond dat ik het verdiend had. Ik wilde eigenlijk alleen maar even "mijn ding doen" bij Anne. Vooral van die frustratie afkomen en me weer eens man voelen. En of ik me weer man voelde. Maar ik merkte dat ze me eigenlijk op seksueel vlak iets kon geven wat ik nog nooit bij een vrouw ervaren had. Dat ik teruggetrokken werd naar Anne toe. Ik ging steeds vaker bij haar langs en voor ik het wist werden we allebei verliefd en hadden we echt een relatie. En daarna werd ze al vrij snel zwanger. We gebruikten geen condoom ... ja ik weet het dom, maar ik was zo geil, en ik had al jaren geen condooms meer gebruikt.
Dat ik een vrouw en kinderen had heb ik gewoon niet gezegd. Ook omdat ik dan wist dat er een goede kans zou zijn dat Anne me niet meer zou willen. Dat ze geen avontuurtje met me zou willen. Of dat ze iets tegen mijn vrouw zou zeggen. Het leek me beter als ze er niets van wist als ik alleen maar één keer met haar naar bed zou gaan. Het leek me ook niet zo relevant voor een one night stand, zoals het eigenlijk bedoeld was. En later durfde ik het natuurlijk niet meer te zeggen. Ze heeft er ook nooit naar gevraagd. Ergens dacht ik dat ze het wel wist maar ja, ik denk het toch van niet.
Anne is iemand die mijn grenzen heel erg respecteert. Ze weet van mijn autisme en heeft wel meer mensen die ergens op het spectrum zitten in de familie, dus ze weet dat ze soms niet veel van me kan verwachten en dat ik tijd voor mezelf nodig heb. Dus ze respecteert ook dat ik alleen wil blijven wonen en gewoon zo vaak mogelijk bij haar en de kinderen ben.
Naast dat ik bang ben om allebei te verliezen ben ik ook bang voor de psychische gevolgen, vooral voor Marieke. Psychisch zit ze nu beter in haar vel, maar ik weet dat dat ook zomaar kan veranderen. Haar gezin is haar zekerheid. Ik weet echt niet wat ze doet als ze er achterkomt. Of ze psychisch nog wel in staat zal zijn om voor de kinderen te zorgen of dat ze helemaal instort. Soms twijfel ik of het niet egoïstischer is om het wél te vertellen, want dan maak ik beide vrouwen kapot en misschien mijn kinderen ook. Maar ik trek dit inmiddels zelf ook niet meer.
Exact dit. De kinderen doen er niet toe. Zeggen dat ze er wel toe doen in je verhaaltjes hier is allemaal leuk, maar talk is cheap. Wat je doét is wat telt en wat je doét is die kinderen een trauma bezorgen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 19:46 schreef greysbones het volgende:
[..]
Er is maar 1 egoïst in dit hele verhaal en dat ben jij zelf
Walgelijk hoe je jezelf probeert goed te praten dat het misschien beter is om niks te zeggen
Wat voor een voorbeeld wil jij zijn voor je kinderen
Mocht dit hele verhaal waar zijn
Wat ik ten zeerste betwijfel ben je hard op weg 5 kinderen een enorm trauma te bezorgen
En dat is simpelweg ziekelijk
Ik denk het ookquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 19:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Exact dit. De kinderen doen er niet toe. Zeggen dat ze er wel toe doen in je verhaaltjes hier is allemaal leuk, maar talk is cheap. Wat je doét is wat telt en wat je doét is die kinderen een trauma bezorgen.
En toch blijf ik erbij dat dit 1 groot bullshitverhaal is.
Dat is het ook.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 19:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Exact dit. De kinderen doen er niet toe. Zeggen dat ze er wel toe doen in je verhaaltjes hier is allemaal leuk, maar talk is cheap. Wat je doét is wat telt en wat je doét is die kinderen een trauma bezorgen.
En toch blijf ik erbij dat dit 1 groot bullshitverhaal is.
Dat er zoveel mogelijk mensen in een verzonnen verhaal tuinen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 20:20 schreef Piger het volgende:
Wat wil je eigenlijk bereiken met dit topic?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |