abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 augustus 2024 @ 23:21:59 #26
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214838438
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:49 schreef Drxx het volgende:

[..]
Ik vind dat je kritische Isralische geluiden wel rg makkelijk wegwuift. Het zijn hier niet de minste, gerinste Vloggers of zo.

We hebben IDF-generalen gehoord. Een voormalige baas van Mossad. En nu ook deze mijnheer:
[..]
Misschien tijd om iets kritischer te gaan kijken?
Kritiek in een democratische setting is helemaal prima maar moet niet dienen om gebruikt te worden een meerderheid tot andere besluiten te kantelen met dat zij zo verkeerd bezig zou zijn (geweest) om te voorkomen dat Isral wordt bedreigd.
//--//
Kom met & in die ingedreven kritiek dan tenminste ook met hoe het in gegeven omstandigheden anders (beter?) moet dan als zoveelste Useful Idiot een emotioneel aangedaan beklag te doen met hoe verschrikkelijk het allemaal is (geworden) voor slachtoffers en zich dat - elders veilig wonend - aantrekt.

Wat mij ook stoort zijn (eigen) parallellen trekken met Holocaust en Nazisme e.d.. Als dat al nodig is, lijkt mij hamas de eerst aangewezene om zich daarin te kwalificeren.
Een ideologie volgend; die categorisch andersdenkenden aan haar beeld onderwerpt, anderen uitsluit en als doel uit is op de vernietiging van de Staat Isral en haar burgers.
Wel nakakelen over allerlei zg aangedane (mis)daden zonder daar zelf enige boodschap aan te hebben dat hamas die zelf zo (heeft) veroorzaakt. [i]Net zolang etteren totdat je er forse klap wordt uitgedeeld om dan bij een instantie een aanklacht in te dienen dat je zomaar redeloos bent mishandeld. Een werkwijze van de vermoorde onschuld waar menig activist zich toe aangetrokken voelt.

En dan prefereer ik de niet perfecte democratische staat waar kritiek op elk handelen wel mogelijk is. Zich daarvan bewust wil blijven (zijn) om het mee te laten wegen in besluitvorming door rekening te willen houden met ieders belangen.

Zover ik het bekijk, gaan dingen soms jammerlijk fout maar het daardoor aangedane leed is & was geenszins het doel. De tragiek is dat slachtoffers dat sws anders beleven en niet zullen (in)zien dat hun leed door een verdorven ideologie wordt veroorzaakt waarin hun bestaansrecht wordt verafschuwd en dat juist wenst te vernietigen.

Dan kritiek uiten op zij die bedreiging wil voorkomen, is moeilijk los te zien dat die verdeeldheid zaaien, juist hamas in de kaart speelt. Beter is dan even die kritiek vast te houden tot wanneer de dreiging is gelimineerd, gegijzelden vrij zijn, terreur stopt en aanstichters van de aanslag zich hebben verantwoord. Tot die tijd wat vertrouwen te bieden dat Isral niet tot doel heeft om burgers te vermoorden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 29-08-2024 23:27:15 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_214838697
twitter

Interessante post. De documenten kunnen nep zijn, om het "Palestijnse burgers zijn zielige slachtoffers van Hamas" verhaal te pushen. Of ze zijn echt en Hamas krijgt meer steun van useful idiots uit het Westen dan van de eigen bevolking. Het lijkt me niet dat Isral dit heeft verzonnen, die hebben hier niets aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2024 00:02:22 ]
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 02:35:08 #28
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214838946
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 00:01 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Interessante post. De documenten kunnen nep zijn, om het "Palestijnse burgers zijn zielige slachtoffers van Hamas" verhaal te pushen. Of ze zijn echt en Hamas krijgt meer steun van useful idiots uit het Westen dan van de eigen bevolking. Het lijkt me niet dat Isral dit heeft verzonnen, die hebben hier niets aan.
Water is nat en ik kan zelf niet volgen dat Gazanen en-masse bereid zijn hun fysieke leed te ondergaan omdat ze de ideologie van hamas willen steunen. Sws is er in Gaza geen ander keuze.

Hier een ander stuk: https://www.timesofisrael(...)ent-polling-results/ en een eerder verslag van Khalil Shikaki dat (?) duidt op grote steun voor hamas is: https://www.nprillinois.o(...)u-s-israel-and-hamas

Probleem met alle polls en peiling is de vraagstelling en dat niemand in die contreien, echt vrijelijk een ongezouten mening kan/zal weergeven. Onverlet maakt het wel eens te meer duidelijk dat Isral & USCo ongewenst zijn.
Ook is weinig sprake van enige reflectie omtrent terreur als middel en ondervraagden zich verder niet herkennen in het nietsontziende geweld van 07okt23.
pi_214839111
quote:
[ x ]

Interessant inderdaad! Dat zou wel wat veranderen, ook in mijn mening over de Palestijnen.

Kijken of dit bericht op waarheid berust. Voorlopig even afwachten.
Intolerant voor intolerantie
pi_214839143
quote:
[ x ]

Ik zie ook niet hoe/waarom Israel hier achter zou zitten, ik begrijp alleen niet hoe Hamas dat heeft gedaan als PCPSR hier zelf niet betrokken is (zie https://m.jpost.com/israel-hamas-war/article-817000)

Natuurlijk is het mogelijk om mensen onder druk te zetten om tijdens een interview te liegen. Alleen dan bestaat er geen document met een percentage wat het wel zou moeten zijn. Zeker niet in een regiem waar mensen de dood vinden omdat ze Hamas bekritiseren.

Dus een "30% van de mensen staat achter het lanceren van de 7 oktober aanval" wat veranderd is naar 72% is vreemd. Helmaal vreemd omdat 30% wel heel weinig is. Zouden de Gazanen de blokkade door hun zo gehate buren gewoon prima hebben gevonden?

[ Bericht 3% gewijzigd door opgebaarde op 30-08-2024 07:54:26 ]
pi_214839285
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 07:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik zie ook niet hoe/waarom Israel hier achter zou zitten, ik begrijp alleen niet hoe Hamas dat heeft gedaan als PCPSR hier zelf niet betrokken is (zie https://m.jpost.com/israel-hamas-war/article-817000)

Natuurlijk is het mogelijk om mensen onder druk te zetten om tijdens een interview te liegen. Alleen dan bestaat er geen document met een percentage wat het wel zou moeten zijn. Zeker niet in een regiem waar mensen de dood vinden omdat ze Hamas bekritiseren.

Dus een "30% van de mensen staat achter het lanceren van de 7 oktober aanval" wat veranderd is naar 72% is vreemd. Helmaal vreemd omdat 30% wel heel weinig is. Zouden de Gazanen de blokkade gewoon prima gevonden?
"Een op de drie vond de slachting wel prima" is natuurlijk niet weinig. Maar voor Hamas is dat uit te leggen als "twee op de drie inwoners van Gaza is *kuch* niet blij met ons *kuch*" dus ik snap wel dat ze dat liever niet bekend laten worden.

Welke blokkade bedoel je?
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:55:45 #32
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214842452
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 07:16 schreef opgebaarde het volgende:
....
....
Het is geen liegen maar de eigen mening - zo ja die er al is - niet boven die van door de ander gevestigde overtuiging te plaatsen.
Daar zijnde (geweest), ontdekt iemand al snel dat er geen zwart-wit palet is van gevestigde meningen maar vooral een heel grijs gebied van daarin gemleerde nuances. Wil je daar deel van leven hebben of werken, zal je moeten meebewegen.

Itt tot de meer directere en opener westerse meningen, houden tal van anderen in de wereld zich wat meer op de vlakte (vaak in het belang van hun gemeenschap/szin). Ingewikkelder is wanneer een organisatie meerdere belangen dient in de samenleving en eenzijdige bepaalt wie waarvoor in aanmerking komt.

Nu zal iemand met positieve "kritiek" op de organisatie, dat zij bv niet helemaal voldoet aan islamitische waarden, niet 123 de dood vinden. Ook in islam is kritiek zeker mogelijk mits dan op de uitleg. Zijn er andere groepen die daarin weer hun eigen invulling geven. Echter, bij verwerpen van hamas zal iemand elders onderdak moeten zien te vinden bij bv een andere (krachtige) strijdgroep.

Lastig te vatten bij westerse meningsvorming is dat politiek en bestuur onlosmakelijk onderdeel zijn van de islamitische geloofsbeleving. Dat geloofsgedreven partijen, zg politiek takken hebben is vooral om tegemoet te komen aan (geo)politiek gedreven gesprekspartners.

Een vraag van bv 'Steunt u hamas?" is sws niet eenvoudig te beantwoorden omdat hamas naast haar maatschappelijke waarde ook een ideologische doelen nastreeft die fundamenteel door haar interpretatie vanuit geloofsbeleving wordt ingegeven.
Goed mogelijk dat "hamas" met die rechtstreekse vraag mogelijk dan niet wordt gesteund maar die bv wel aan (imo even zozeer verderfelijk) Al-Fatah. of Islamitische Jihad wordt gegeven etc.etc.

Dat de steun voor hamas geen 70% maar in werkelijkheid maar whatever 30% s, zegt mij niets over de staat van vervormd denken waarin een (overtuigende) meerderheid van "palestijnen", "Isral" het liefst ziet verdwijnen.
Dat gegeven zal ook maken dat Isral weinig waarde noch belang zal hechten aan dat soort peilingen.
pi_214843189
Ik hoop en verwacht dat Netanyahu ooit voor het Internationaal Strafhof van Den Haag verschijnt. Het is een schurk.
pi_214845055
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:25 schreef Stefanovich het volgende:
Ik hoop en verwacht dat Netanyahu ooit voor het Internationaal Strafhof van Den Haag verschijnt. Het is een schurk.
Samen met Poetin in het bankje. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214845417
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 07:04 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Interessant inderdaad! Dat zou wel wat veranderen, ook in mijn mening over de Palestijnen.

Kijken of dit bericht op waarheid berust. Voorlopig even afwachten.
Die van mij niet, want de vraag is dan wat men wl steunt. Dan kom je uit de Islamtische Jihad of zo.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 19:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Samen met Poetin in het bankje. :)
Die zal plaats mogen nemen naast Yaya Sinwar, tussen zulke oorlogsmisdadigers heeft Bibi natuurlijk niets te zoeken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214845458
En hier hebben we ook weer Islamisten in diens beste vorm. Nu zijn gedwongen bekeringen veelvoorkomend geweest zodra Islamtische legers weer ergens een gebied veroverde, maar het is bijzonder om te zien dat de Palestijnse terroristen die zelfs bij gijzelaars probeerde.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214845555
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 20:22 schreef HowardRoark het volgende:
Die zal plaats mogen nemen naast Yaya Sinwar, tussen zulke oorlogsmisdadigers heeft Bibi natuurlijk niets te zoeken.
Met z'n drien dan. Bibi is ook gewoon een verkapte oorlogsmisdadiger. Ik zie echt niet in hoe Bibi nou zo anders is dan iemand als Poetin. Sinwar is gewoon een terrorist, dat spreekt voor zich.
pi_214845558
quote:
Hetzelfde maatje.

Samen met Putin en Bush jr als die nog leeft
pi_214845653
Iran durft niet meer of wel. Straks liggen je belangrijke bezittingen in puin voor zo'n Hamas leider, is het niet waard bij nader inzien.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:57:12 #40
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214845671
quote:
Altijd interessant dit soort brede stellingen. Op grond van wat moet Bibi'tje hangen ?
Ik kan een diverse invulling en lopende gang van zaken geven maar benieuwd naar jouw context met wie of wat hij zou hebben misdaan.

Bedoel je Netanyahu als individu, zittend minister-president, vervulde ministerposten, eerdere functies, representerend gekozen politicus of als onderdeel van een democratisch samengestelde regering ?

Dat de man niet mijn keuze is en al decades ter discussie staat, ben ik met je eens.
Hem plaatsen in het bekende rijtje van dictators, gaat echter een extreem flinke stap te ver.

Dat een krachteloos ICC - waar sws Isral verder geen boodschap aan heeft - hem (en Yoav Gallant) verdenkt van oorlogsmisdaden is de ridiculiteit van een vervormd rechtstelsel die wordt aangestuurd op grond van misplaatste overtuigingen zonder een gegeven situatie daar verder bij in ogenschouw te nemen.

Lastig is verder aan te tonen dat mogelijk iets onwenselijk zou zijn gebeurd dat is te kenmerken als 'oorlogsmisdaad' (dat verder door hamas zelf is veroorzaakt), maar dat aangeklaagden nooit kunnen kunnen bewijzen dat er geen doel was om burgers te treffen.
Dat geldt indirect ook voor de aanklacht jegens hamas's vertegenwoordigers Yahya Sinwar , Mohammed Deif en Ismail Haniyeh (die om het een neutraal 'gewicht' te geven, er wat eigenaardig waren 'bij' gefrommeld).
De dogmatische opstelling van ICC maar ook een VN, maakt dat het ronduit discutabele organisaties zijn (geworden) die vooral eenzijdig bezig lijken te zijn met hun papieren werkelijkheden.
pi_214846068
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 20:54 schreef 3rr0r het volgende:
Iran durft niet meer of wel. Straks liggen je belangrijke bezittingen in puin voor zo'n Hamas leider, is het niet waard bij nader inzien.
Iran kan niets.
Intolerant voor intolerantie
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 23:41:23 #42
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214846801
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 21:49 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Iran kan niets.
kan wel maar de ayatolla die wil geen martelaar worden samen met zijn familie

de kleine mannen mogen zich opofferen en de grote jongens die schijten zes kleuren stront
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 23:45:55 #43
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214846825
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 20:41 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Met z'n drien dan. Bibi is ook gewoon een verkapte oorlogsmisdadiger. Ik zie echt niet in hoe Bibi nou zo anders is dan iemand als Poetin. Sinwar is gewoon een terrorist, dat spreekt voor zich.
Maar HAMAS moet dood en weg, totaal weg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214848934
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 20:41 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk vrij duidelijk. Rusland valt aan, Isral wordt aangevallen. Dat zijn dus twee verschillende situaties.
pi_214848957
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 11:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk vrij duidelijk. Rusland valt aan, Isral wordt aangevallen. Dat zijn dus twee verschillende situaties.
Maar niet alles is geoorloofd.
pi_214849096
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 23:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
kan wel maar de ayatolla die wil geen martelaar worden samen met zijn familie

de kleine mannen mogen zich opofferen en de grote jongens die schijten zes kleuren stront
Als Iran gaat komt natuurlijk Amerika erin. Dus lijkt me niet dat Iran iets terug gaat doen na die Israelische aanval. Die zullen rustig blijven proxyen.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:45:22 #47
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214849127
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 11:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als Iran gaat komt natuurlijk Amerika erin. Dus lijkt me niet dat Iran iets terug gaat doen na die Israelische aanval. Die zullen rustig blijven proxyen.
GAZA opruimen , tunnels volstorten met zeewater en GAZA gaan herbouwen
pi_214849724
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 23:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar HAMAS moet dood en weg, totaal weg
Welnee. die vechten voor vrijheid (de dood is de ultieme vrijheid.....van de ziel).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 13:41:07 #49
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214849958
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 13:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Welnee. die vechten voor vrijheid (de dood is de ultieme vrijheid.....van de ziel).
Ik zeg geef ze de vrijheid
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:46:02 #50
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_214851253
Columbia antisemitism task force reports ‘crushing’ discrimination against Jewish, Israeli students

quote:
The report, the second one released by the investigatory body made up of faculty, illustrated the breadth of anti-Jewish discrimination at the Ivy League campus.

Jewish students at Columbia University have been driven out of their dorm rooms, chased off campus, compelled to hide their Jewish identity, ostracized by their peers and denigrated by faculty, according to a report released Friday by the university’s Task Force on Antisemitism.

The report, the second one released by the investigatory body made up of faculty, illustrated the breadth of anti-Jewish discrimination at the Ivy League campus. It also said that pervasive antisemitism on campus has “affected the entire university community.”

“The larger social compact is broken,” the report said. “University policy and individual practice must change.”

The task force also created its own definition of antisemitism, short-circuiting a combative debate over differing definitions created by varying coalitions and undercutting criticism that it had previously faced. The definition calls antisemitism “prejudice, discrimination, hate, or violence directed at Jews, including Jewish Israelis” but does not mention Zionism, a wedge in the broader debate, explicitly.

To compile the report, released just hours before the start of the Labor Day long weekend, the task force held listening sessions with close to 500 students last school year. The students testified about their experience around the campus, including in dorms, on social media, at student organizations and in class. They reported a pattern of discrimination that affected their social lives, studies and mental health.

“After October 7, numerous students reported that they no longer felt safe,” the report reads. “One student who had moved into her dorm room in September, told us she placed a mezuzah on her doorway as required by ritual law, as traditional Jews have done for centuries. In October, people began banging on her door at all hours of the night, demanding she explain Israel’s actions. She was forced to move out of the dorm.”

The report also details dozens of other antisemitic anecdotes and incidents on campus, including students wearing kippahs who were spit on and berated, a Jewish woman and her brother who were chased off campus at night, and classmates wearing keffiyehs who shoved Jewish students and shouted, “We don’t want no Zionists here.”

Other incidents mentioned in the report include jokes about Adolf Hitler that were scrawled onto communal whiteboards in the dorms and a professor who called Jewish donors “white capitalists” guilty of dealing in “blood money” and referred to “so-called Israel” in a classroom exercise. Israeli students were “singled out for particularly terrible treatment,” according to the report.

“We heard about crushing encounters that have crippled students’ academic achievement. We heard about students being avoided and avoiding others, about exclusion from clubs and activities, isolation and even intimidation,” the task force said in the report.

“The painful and distressing incidents of antisemitism recounted in this report are completely unacceptable,” Columbia’s interim president, Katrina Armstrong, said in a statement Friday. “Discrimination and harassment, including hate language, calls for violence, and the targeting of any individuals or groups based on their beliefs, ancestry, religion, gender identity, or any other identity or affiliation have no place at Columbia.”

Armstrong’s predecessor, Minouche Shafik, resigned earlier this month, citing the turmoil on campus in her decision. She had faced criticism from both pro-Israel and pro-Palestinian voices over her handling of the protests.

The task force was formed in the weeks after Hamas’ October 7 attack on Israel, with the mandate of coming up with strategies to combat antisemitism at Columbia. It is one of several to be formed at elite universities nationwide.

The Ivy League university in Manhattan’s Morningside Heights has been the site of heated activism around the Israel-Hamas war. The task force released its first report in March, which detailed “isolation and pain” experienced by Jewish students and said the university was not doing enough to discipline unauthorized protests. The task force is co-chaired by David M. Schizer, the former dean of the law school and the former CEO of the American Jewish Joint Distribution Committee, and includes Columbia faculty from the law school, business school, school of public health and engineering school.

Friday’s report further detailed antisemitism on campus and issued recommendations for structural changes at the university. The task force recommended anti-bias and inclusion training for students and faculty, workshops about antisemitism and Islamophobia, and trainings in dispute resolution. The university should also establish a committee that links Columbia’s different schools to share information and coordinate trainings, the report said.

Other recommendations included restructuring the procedures for reporting discrimination, ensuring that student groups comply with anti-discrimination laws, and implementing customized training for incoming students.

The task force also lashed the university administration, saying the Jewish students’ testimonies “have made clear that the University community has not treated them with the standards of civility, respect, and fairness it promises to all its students.”

Jewish students' reports get brushed aside
Students who reported antisemitic hostility to faculty were sometimes brushed aside, according to the report. Some Jewish students who reported discrimination to administrators were referred to counseling “which they correctly understood” meant that they needed to accept antisemitism, the report said.

The task force is recommending the use of its antisemitism definition, which says the prejudice can manifest in ethnic slurs or caricatures; stereotypes or antisemitic tropes; Holocaust denial; targeting Jews or Israelis for violence or celebrating violence against them; discrimination based on Jewish identity or ties to Israel; and double standards applied to Israel.

Although the task force’s definition does not directly mention Zionism, the report notes that “Zionists” were often targeted and reported a “slippage that sometimes felt intentional” between the terms Zionist and Jew. New York University last week issued new hate speech guidelines that said students or faculty who target “Zionists” could be violating campus policy.

“Anti-Zionism, as it has been expressed in campus demonstrations during the past academic year, hews far more closely to antisemitism than to a simple critique of Israel,” the Columbia report said, adding that some anti-Zionist rhetoric, such as stickers that accused “Zionist donors” of controlling the university, echoed traditional antisemitic tropes.

“There is an urgent need to reshape everyday social norms across the campuses of Columbia University,” the task force said. “But we are a long way from there. The problems we found are serious and pervasive.”

In addition to pressure from Jewish students and alumni to take action against antisemitism, Columbia faces investigations by Congress and the Biden administration.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')