Eén hoogleraar met verstand aan de bar en rechtsgekkies worden gelijk ziedend, alleen maar omdat ze iets horen waarvan ze denken dat het “links” is, terwijl dat niet eens zo is. Laat maar zien dat ze alleen willen horen wat jullie horen in je eigen bubbeltje op het internet.quote:Op donderdag 5 september 2024 11:18 schreef DutchPandora het volgende:
Sinds directeurtje weg is gaat het zienderogen achteruit. Het is een links propaganda programmaatje aan het worden met veelal de verkeerde gasten.
Geld oplevert? Het kost klauwen met geld. Waar komen dit soort reacties toch vandaan? Onbegrijpelijk is hetquote:
Ik heb ook zo genoten van die malle gast. Ongelofelijk wat die allemaal zegt. Zoiets is toch super? Dit kunnen we wel gebruiken een beetje lachen en je verbazen waar hij het allemaal vandaan haaltquote:Op zaterdag 7 september 2024 09:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze vond de serie van Gordon ook geweldig.![]()
Ach ja. Wie het breed heeft laat het breed hangen.quote:Op zondag 8 september 2024 15:35 schreef DrDentz het volgende:
Man die miljoen per jaar verdient en extra huis kocht voor zijn cd-verzameling vindt dat bed, bad, brood regeling voor uitgeprocedeerde asielzoekers moet worden gestopt
Wat begin jij lekker woke te worden.quote:Op zondag 8 september 2024 15:35 schreef DrDentz het volgende:
Man die miljoen per jaar verdient en extra huis kocht voor zijn cd-verzameling vindt dat bed, bad, brood regeling voor uitgeprocedeerde asielzoekers moet worden gestopt
Ik zie de link niet zo. Wat maakt hoeveel je verdient uit wanneer je het hebt over dit soort zaken?quote:Op zondag 8 september 2024 15:35 schreef DrDentz het volgende:
Hoogleraar had ook een matig verhaal. Hij zei dat 75% van de migranten uit de EU komt, arbeider, expat of een Nederlander is die na een verblijf in het buitenland terugkeert. Dat is toch niet zo'n probleem.quote:Op zaterdag 7 september 2024 14:25 schreef ikbenrond het volgende:
[..]
Eén hoogleraar met verstand aan de bar en rechtsgekkies worden gelijk ziedend, alleen maar omdat ze iets horen waarvan ze denken dat het “links” is, terwijl dat niet eens zo is. Laat maar zien dat ze alleen willen horen wat jullie horen in je eigen bubbeltje op het internet.
Want hij weet dat van achter je bureau ook? Die man heeft een dik boek geschreven na jaren onderzoek over migratie een eeuw lang. Dat geeft juist een uitgebalanceerd beeld, niet beïnvloed door politieke propaganda. Hij ontkent ook nergens dat migratie nadelen heeft, dat benoemt hij ook. Helaas kan hij vanaf de bar in twintig minuten niet alles uitleggen, maar alles wat hij aangeeft snijdt hout. Migratie levert geld op, omdat complete businesses vandaag de dag drijven op migranten. Voornamelijk omdat er te weinig Nederlanders zijn die de beroepen uitvoeren én omdat een belangrijk deel kiest voor bullshit banen als proces manager of youtuber en daarmee zijn neus ophaalt voor het werk dat migranten doen. Ja, er zijn ook migranten die geld kosten, behoorlijk wat zelfs, maar per saldo levert het geld op. De ongemakken hebben vrijwel zonder enige uitzondering een andere oorzaak en de politiek negeert dat omdat ze dat verantwoordelijk voor zijn.quote:Op zondag 8 september 2024 21:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoogleraar had ook een matig verhaal. Hij zei dat 75% van de migranten uit de EU komt, arbeider, expat of een Nederlander is die na een verblijf in het buitenland terugkeert. Dat is toch niet zo'n probleem.
Wat hij wegliet was die tot 25% die hier via asiel komt (en blijft). Dat zijn de mensen die een andere cultuur hebben, slecht integreren, vaak werkloos blijven, en ons veel geld kosten (dat zijn ook de mensen die met voorrang een sociale huurwoning krijgen). Maar dat is dan opeens geen groot probleem omdat ze niet de meerderheid van de immigranten uitmaken?...
Overigens zei De Haas ook nog even dat de PVV met de islamkritiek zorgt voor een selffulfilling prophecy (inhoudelijk onderbouwde hij dat dan weer niet).
Goed, De Haas had soms best een punt, maar het is niet dat hij als enige weet hoe immigratie echt werkt.
Dat is nou typisch deze tijd, dat iemand uitgebreid onderzoek heeft gedaan, hele afgewogen conclusies heeft maar dat user @luxerobots van het Fok!Forum het een matig verhaal vindt omdat het niet in z'n straatje past.quote:Op zondag 8 september 2024 21:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Want hij weet dat van achter je bureau ook? Die man heeft een dik boek geschreven na jaren onderzoek over migratie een eeuw lang. Dat geeft juist een uitgebalanceerd beeld, niet beïnvloed door politieke propaganda. Hij ontkent ook nergens dat migratie nadelen heeft, dat benoemt hij ook. Helaas kan hij vanaf de bar in twintig minuten niet alles uitleggen, maar alles wat hij aangeeft snijdt hout. Migratie levert geld op, omdat complete businesses vandaag de dag drijven op migranten. Voornamelijk omdat er te weinig Nederlanders zijn die de beroepen uitvoeren én omdat een belangrijk deel kiest voor bullshit banen als proces manager of youtuber en daarmee zijn neus ophaalt voor het werk dat migranten doen. Ja, er zijn ook migranten die geld kosten, behoorlijk wat zelfs, maar per saldo levert het geld op. De ongemakken hebben vrijwel zonder enige uitzondering een andere oorzaak en de politiek negeert dat omdat ze dat verantwoordelijk voor zijn.
Helaas ja. Maargoed, ik heb dan ook geen enkele illusie dat dit soort mensen overtuigd kunnen worden.quote:Op zondag 8 september 2024 21:43 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat is nou typisch deze tijd, dat iemand uitgebreid onderzoek heeft gedaan, hele afgewogen conclusies heeft maar dat user @:luxerobots van het Fok!Forum het een matig verhaal vindt omdat het niet in z'n straatje past.
Hein de Haas zegt dat de PVV zorgt voor een selffulfilling prophecy met zijn islamkritiek en dat de middelen om het aantal asielaanvragen in te dammen uitgeput zijn.quote:Op zondag 8 september 2024 21:43 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat is nou typisch deze tijd, dat iemand uitgebreid onderzoek heeft gedaan, hele afgewogen conclusies heeft maar dat user @:luxerobots van het Fok!Forum het een matig verhaal vindt omdat het niet in z'n straatje past.
Je haalt nu een minuscuul stukje uit zijn uitgebreide betoog en rukt het ook nog uit de context, waardoor je laat zien dat je hoort wat je wilt horen. Hij had het over politiek, zowel links als rechts, dat migratie misbruikt voor politiek gewin en feitenvrij dingen poneert die in hun straatje passen en waarvan ze denken dat kiezers het graag horen. De PVV spitst migratie toe op de Islam en houdt zich doof voor al het andere wat met migratie te maken heeft. Daarmee los je het probleem ook nooit op, aangezien je jezelf volledig beperkt en grote delen van de problematiek niet onderkent. Dat was zijn verhaal.quote:Op zondag 8 september 2024 22:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hein de Haas zegt dat de PVV zorgt voor een selffulfilling prophecy met zijn islamkritiek en dat de middelen om het aantal asielaanvragen in te dammen uitgeput zijn.
Dat is toch gewoon zijn eigen mening? Of kun jij uitleggen hoe dat met uitgebreid onderzoek te maken heeft?
Ik licht er nu even twee punten uit, punten waar je geen antwoord op hebt.quote:Op zondag 8 september 2024 22:55 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Je haalt nu een minuscuul stukje uit zijn uitgebreide betoog en rukt het ook nog uit de context, waardoor je laat zien dat je hoort wat je wilt horen.
Is ook wel een enorme open deur dat politici dingen zeggen die kiezers willen horen. Jammerlijke is dat De Haas iedere keer wegdraait bij serieuze problemen die mensen in de samenleving ervaren.quote:Hij had het over politiek, zowel links als rechts, dat migratie misbruikt voor politiek gewin en feitenvrij dingen poneert die in hun straatje passen en waarvan ze denken dat kiezers het graag horen.
En zo zie je, er zijn verschillende deskundigen met hun eigen invalshoek/waarheid.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nu maar Jan van de Beek uitnodigen voor het complete beeld
Downloaden doen we hier
[ afbeelding ]
https://demo-demo.nl/download-grenzeloze-verzorgingsstaat/
De eerste vraag heeft hij volgens mij letterlijk beantwoord. Hij gaf aan dat als je naar de cijfers kijkt de overlast reuze mee viel. In veel dorpen en steden is het aantal islamitische migranten zeer laag en de overlast ook. Toch is het aantal PVV stemmers in die gemeenten vaak juist hoog. Dat bedoelde hij ermee: als je maar lang genoeg roept hoe erg het allemaal is dan wordt het voor mensen vanzelf waar. Ik zie het in mijn eigen gemeente overigens ook. De PVV was hier landelijk de grootste partij terwijl we hier in het dorp misschien 2 (prima geïntegreerde) gezinnen hebben van islamitische komaf.quote:Op zondag 8 september 2024 23:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik licht er nu even twee punten uit, punten waar je geen antwoord op hebt.
- Hoezo zorgt de PVV met zijn islamkritiek voor een selffulfilling prophecy?
Zo werkt dat toch niet? Het is veel meer dat de PVV onvrede die in de samenleving leeft gebruikt om politiek gezien mee te scoren. Of denk jij dat er geen/veel minder problemen met de islam en integratie zouden zijn als de PVV dit niet continu benoemde?
- En hoezo zijn de middelen om iets tegen asielmigratie te doen uitgeput? Omdat we in de EU zitten? Maar hoe kunnen Denemarken en Zweden (ik laat Oost-Europese landen voor het gemak maar uit deze beschouwing) dan wel tot een lagere instroom gekomen zijn?
(Overigens is wijzen naar Europese migratie en arbeidsmigratie de hoofdmaat van het betoog van De Haas.)
[..]
Is ook wel een enorme open deur dat politici dingen zeggen die kiezers willen horen. Jammerlijke is dat De Haas iedere keer wegdraait bij serieuze problemen die mensen in de samenleving ervaren.
Dit vind ik me altijd zo'n onzin. Als je in een blank dorp woont kan/mag je je natuurlijk nog altijd gewoon zorgen maken om wat er in de rest van Nederland gebeurt en op basis daarvan stemmen.quote:Op maandag 9 september 2024 07:29 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
De eerste vraag heeft hij volgens mij letterlijk beantwoord. Hij gaf aan dat als je naar de cijfers kijkt de overlast reuze mee viel. In veel dorpen en steden is het aantal islamitische migranten zeer laag en de overlast ook. Toch is het aantal PVV stemmers in die gemeenten vaak juist hoog. Dat bedoelde hij ermee: als je maar lang genoeg roept hoe erg het allemaal is dan wordt het voor mensen vanzelf waar. Ik zie het in mijn eigen gemeente overigens ook. De PVV was hier landelijk de grootste partij terwijl we hier in het dorp misschien 2 (prima geïntegreerde) gezinnen hebben van islamitische komaf.
Vraag 2 heb ik hem zo niet exact horen stellen en dus ook niet beantwoorden. Bovendien is het ook appels en peren vergelijken. Denemarken heeft bijvoorbeeld andere afspraken met de EU Nederland. Daarbij komt nogmaals dat meer dan 95% van de migratie legaal plaatsvindt in de eenvoudige reden dat ze migranten vacatures vervullen, óók de asielmigratie draagt daaraan bij. Dat is in oost Europa niet het geval.
Met mij gaat het goed, maar met ons gaat het slecht dus ga ik op basis daarvan radicaal stemmen. Het hep op Feesboek gestaan dus ik moet er wat aan gaan doen.quote:Op maandag 9 september 2024 08:19 schreef ISVV het volgende:
[..]
Dit vind ik me altijd zo'n onzin. Als je in een blank dorp woont kan/mag je je natuurlijk nog altijd gewoon zorgen maken om wat er in de rest van Nederland gebeurt en op basis daarvan stemmen.
Zo kan je iedere kiezer wel wegzetten, hetzelfde voor GroenLinks-stemmers. Beetje goedkoop. Waarom we met 'deze zooi' zitten is overduidelijk. Daar doet een (op sommige vlakken bijna activistisch) verhaal van Hein de Haas niets aan af, hoe lekker dat hier ook in de linkse oortjes klinkt.quote:Op maandag 9 september 2024 09:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Met mij gaat het goed, maar met ons gaat het slecht dus ga ik op basis daarvan radicaal stemmen. Het hep op Feesboek gestaan dus ik moet er wat aan gaan doen.
En nu zit je met deze zooi.
Nee, daarin geeft hij heel duidelijk aan wat de consequenties zijn van het ondertekenen van verdragen en de daarbij behorende voor- en nadelen. Van die dingen waar ze bij de PVV liever niet aan doen.quote:Op maandag 9 september 2024 09:42 schreef ISVV het volgende:
[..]
Zo kan je iedere kiezer wel wegzetten, hetzelfde voor GroenLinks-stemmers. Beetje goedkoop. Waarom we met 'deze zooi' zitten is overduidelijk. Daar doet een (op sommige vlakken bijna activistisch) verhaal van Hein de Haas niets aan af, hoe lekker dat hier ook in de linkse oortjes klinkt.
Dat klopt, dat zei hij in een andere talkshow.quote:Op maandag 9 september 2024 07:29 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Vraag 2 heb ik hem zo niet exact horen stellen en dus ook niet beantwoorden. Bovendien is het ook appels en peren vergelijken. Denemarken heeft bijvoorbeeld andere afspraken met de EU Nederland. Daarbij komt nogmaals dat meer dan 95% van de migratie legaal plaatsvindt in de eenvoudige reden dat ze migranten vacatures vervullen, óók de asielmigratie draagt daaraan bij. Dat is in oost Europa niet het geval.
Dat is dus de selffulfilling prophecy. Ik maak het niet mee, maar ik maar me zorgen om de rest. En zo maken zich steeds meer mensen zorgen om de rest.quote:Op maandag 9 september 2024 08:19 schreef ISVV het volgende:
[..]
Dit vind ik me altijd zo'n onzin. Als je in een blank dorp woont kan/mag je je natuurlijk nog altijd gewoon zorgen maken om wat er in de rest van Nederland gebeurt en op basis daarvan stemmen.
Vind ik toch wel een beetje matig als wetenschapper. De problemen zijn echt, en mensen zien dat de problemen steeds meer doorschuiven, witte wijken worden gemengde wijken, en gemengde wijken worden zwarte wijken, en zulke processen kunnen best snel gaan.quote:Op maandag 9 september 2024 10:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat is dus de selffulfilling prophecy. Ik maak het niet mee, maar ik maar me zorgen om de rest. En zo maken zich steeds meer mensen zorgen om de rest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |