abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:45:32 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_214818841

Rondo is een praatprogramma op de Nederlandse zender Ziggo Sport. In het programma worden de laatste ontwikkelingen, wedstrijden en resultaten in het (inter)nationale voetbal besproken. Het programma werd aanvankelijk op zondagavond uitgezonden, maar sinds 2022 op maandagavond om 20.30 uur. Op dinsdag wordt het op wisselende tijden herhaald

Jack van Gelder was de eerste presentator van het programma, nadat hij eerder jarenlang NOS Studio Voetbal had gepresenteerd op NPO 1. In Rondo ontvangt de presentator vier gasten uit de voetbalwereld, waaronder de vaste analisten van Ziggo. Op 21 februari 2021 werd bekend dat Van Gelder zou vertrekken bij de zender en dat Wytse van der Goot hem zou opvolgen als presentator van Rondo. Eerder had Bas van Veenendaal al enkele afleveringen op zich genomen als invaller voor Van Gelder.

Presentatoren:
Jack van Gelder (2015–2021)
Wytse van der Goot (2021–)
Bas van Veenendaal (invaller, 20...–)

Iedere aflevering schuiven er vier wisselende gasten aan die het afgelopen voetbalweekend bespreken. Enkele van hen zijn in dienst van Ziggo Sport, andere zijn nog altijd werkzaam in de voetbalwereld of actief als freelancer.

Terugkerende analytici (waren) onder andere:

Dick Advocaat
Marco van Basten (2020–)
Khalid Boulahrouz
Henk ten Cate
Ruud Gullit (2016–)
Jan van Halst (2015–2023)
Wim Kieft (2016–2019)
Dirk Kuijt
Aad de Mos
Youri en Jan Mulder (2017–)[2]
Alex Pastoor (2024–)
Wesley Sneijder (2024–)
Henk Spaan
Rafael van der Vaart
Sierd de Vos
Ronald Waterreus

Alex Pastoor de laatste 'aanwinst.' _O_

'Een goed paard is nog geen goede ruiter' zei Co Adriaanse ooit. Dat geldt ook voor een analist. Van Basten heeft soms leuke teksten tussen het golven door, maar Gullit heeft af en toe geen benul wat er in de voetballerij speelt. Toch is het voor mij het beste voetbalpraatprogramma. De presentator kent zijn plaats, en probeert de show niet te stelen. Vaste items zijn leuk en niet schijtlollig. Wel meer Aad de Mos en Jan Mulder graag. Mogen ze na van Halst ook de saaie Advocaat lozen.

Nico Dijkshoorn heeft donderdagavond naar de wedstrijd tussen Jagiellonia Bialystok en Ajax zitten kijken en zag 'een verademing' bij zendgemachtigde Ziggo Sport: analist Alex Pastoor. De duidingen voor, tijdens en na de wedstrijd van de momenteel clubloze trainer worden door Dijkshoorn in Vandaag Inside betiteld als 'sensationeel goed'.

"Ik heb ongelooflijk genoten van Alex Pastoor, de analist", begint Dijkshoorn met zijn lofzang. "Dat was echt, en dat meen ik, dat was sensationeel goed. Je bent nu een beetje Rondo gewend, dat gelul van Ruud Gullit over Milanello, dat ze daar zulke lekkere spaghetti hadden. En dan zit Marco van Basten daar weer een beetje wezenloos een paar keer te roepen dat het allemaal kut is bij Ajax", vervolgt de dichter, schrijver en columnist. En ex-FOK! als @doordevil

Nee, dan de analyses van Pastoor. "Die legde voor de wedstrijd uit: 'Let daarop, let daarop", en ik heb dit echt zelden zo gehad, ik leerde echt iets. Ik zat heel anders naar de wedstrijd te kijken", stelt Dijkshoorn. Ook halverwege het duel blonk de gewezen trainer van onder meer Excelsior, NEC, Sparta en Almere City in de ogen van Dijkshoorn uit: "In de rust was hij fantastisch."

Bovendien bracht Pastoor zijn bijdragen op zakelijke wijze, iets dat Dijkshoorn zeer kan waarderen: "Hij is tegen gezelligheid. Die man (presentator Bas van Veenendaal, red.) probeerde eigenlijk een beetje schwung erin te brengen, zoals jij dat altijd doet", zegt Dijkshoorn tegen presentator Wilfred Genee. "Maar daar moest Pastoor helemaal niets van hebben. Die bleef gewoon keihard dooranalyseren." Johan Derksen geeft de tafelgast gelijk: "Het is een voetbalprofessor, hij kan geweldig praten, die jongen." Dijkshoorn vond online bovendien bijzonder veel medestanders in zijn adoratie voor Pastoor: "Hij stond geloof ik een kwartier na de wedstrijd op vier in trending (op X, red.). Er was een vakman aan het woord, ik vond het een verademing. De beste die ik tot nu toe heb gezien."

https://www.msn.com/nl-nl(...)kM?ocid=BingNewsSerp

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 28 augustus 2024 @ 10:30:28 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_214823286
Was weer de moeite waard. Raffie is ook altijd het aanhoren waard.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 september 2024 @ 10:33:01 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_214878156
Volgens Marco van Basten blijft het aankoopbeleid van Erik ten Hag bij Manchester United problemen opleveren bij de club. Hoewel The Red Devils inmiddels beschikken over een technisch directeur, blijven de 'oude bekenden' die Ten Hag heeft gehaald een probleem, merkt de analist op in Rondo.

"Jij vroeg mij net wie de beste trainer is. Toen zei ik Arne Slot, maar ik vind Erik ten Hag ook een goede trainer", vangt Van Basten aan. "Ik vind hem alleen geen goede technisch directeur gebleken. Zijn aankoopbeleid van de afgelopen drie jaar is ronduit slecht. Ik weet niet of het zijn schuld is, of van het feit dat ze bij Manchester United geen technisch directeur hadden. Hij moest in principe die rol spelen. Als je ziet hoeveel spelers hij gekocht heeft de afgelopen drie jaar, en die uiteindelijk niet gerendeerd hebben, dat is slecht."

Presentator Wytse van der Goot voegt vervolgens toe dat de structuur bij de club inmiddels anders is, waardoor Ten Hag minder zeggenschap heeft over transfers. Van Basten blijft echter bij zijn punt. "De aankopen nu, de laatste, zijn ook niet zo overtuigend. Plus het feit dat hij er allemaal Nederlandse trainers bijhaalt, dat is allemaal wel uit zijn koker. En dan nu zo'n resultaat (0-3 thuisnederlaag tegen Liverpool, red.), dan ga je echt problemen krijgen."

https://www.msn.com/nl-nl(...)t-slecht/ar-AA1pTTPU

Trouwste user 2022 dinsdag 24 september 2024 @ 16:13:41 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_215081513
Marco van Basten wist niet dat Carlos Forbs op huurbasis is vertrokken naar Wolverhampton Wanderers. De analist kwam er maandagavond bij Rondo achter dat de Ajax-speler op 31 augustus deze transfer heeft gemaakt.

Bij de Ziggo Sport-talkhow Rondo was Remko Pasveer te gast. Met de Ajax-keeper werd onder andere gesproken over de afgelopen transferperiode van de Amsterdammers. "Het was onverwacht dat zowel Bergwijn als Forbs vlak voor het sluiten van de transferperiode werden verkocht, zonder dat er een nieuwe vleugelspeler werd aangetrokken, wat we graag hadden gewild. Dit is een probleem."

"Is Forbs ook weg?", vraagt Van Basten zich daarna hardop af. De voormalig topspits leek dit niet meegekregen te hebben. Ajax verhuurde de Portugese-buitenspeler op de Engelse Transfer Deadline Day aan Wolves met een optie tot koop. Als Forbs minimaal tien keer in de basis start, is de Premier League-club verplicht om 13,5 miljoen voor de aanvaller te betalen aan de Amsterdamse club.

https://www.msn.com/nl-nl(...)ks?ocid=BingNewsSerp

:X :{ Ik weet niet wat erger is, Gullit die reclame maakt voor een kwakzalversmiddel en voor inlegzooltjes of de ongeïnteresseerdheid en onkunde van van Basten.

Trouwste user 2022 zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:34:16 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_215245910
Het enige programma waar ze op de juiste wijze aandacht aan Neeskens hebben besteed.

Trouwste user 2022 zondag 13 oktober 2024 @ 07:08:00 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_215250675
Evert _O_

Voormalig voetbalcommentator Evert ten Napel vindt dat er maar één voetbalpraatprogramma 'van niveau' wordt uitgezonden in Nederland: Rondo. In het Ziggo-programma komt de in zijn ogen 'beste voetbalanalyticus van Nederland' aan het woord: Vitesse-icoon Theo Janssen. Ook de bijdragen van Jan Mulder kan Ten Napel ten zeerste waarderen.

Ten Napel (80) schrijft in zijn column voor het Dagblad van het Noorden dat hij, om het Europees voetbal te kunnen blijven zien, recent een abonnement op Ziggo heeft aangeschaft. "Bijkomend voordeel van Ziggo Sport is dat ik nu Rondo kan zien; dat vind ik het enige voetbalpraatprogramma van niveau. Theo Janssen (de beste voetbalanalyticus van ons land), Marco van Basten en vooral Jan Mulder zeggen zinnige dingen over de belangrijkste bijzaak van de wereld", leest het.

Mulder sprak afgelopen maandag 'briljant, maar vooral ook ontroerend' over oud-ploeggenoot Johan Neeskens, die op 73-jarige leeftijd plotseling overleed in Algerije, waar hij voor de KNVB aanwezig was bij een project om coaches op te leiden in minder rijke landen. "Jan heeft de verbale gave alles op de juiste en mooie toon te duiden", looft Ten Napel de 79-jarige analist.

https://www.msn.com/nl-nl(...)n-niveau/ar-AA1sa6gO

Trouwste user 2022 zondag 13 oktober 2024 @ 17:20:48 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_215255454
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:12:04 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_215269658
Ruud Gullit en Marco van Basten hebben zich bij voetbaltalkshow Rondo op Ziggo Sport uiterst kritisch uitgelaten over Ronald Koeman en de instelling van Oranje. Het Nederlands elftal verloor maandagavond kansloos in de Nations League van Duitsland (1-0). Volgens de voormalig internationals heeft de bondscoach té laat ingegrepen om een wanvertoning te voorkomen en mogen de spelers zelf ook eens in de spiegel kijken.

Gullit stoorde zich maandag enorm aan het optreden van het Nederlands elftal in de Allianz Arena in München. "Als het niet loopt, dan ga je kijken hoe dat komt. Dan ga je met elkaar praten, bedenken wat je moet doen. Gebeurt dat niet? Dan ga je aan de zijlijn ingrijpen. Ik vond dat Koeman moest ingrijpen", aldus de voormalig middenvelder bij Rondo. Na afloop gaf de bondscoach aan dat hij tijdens de eerste helft wel aan ingrijpen had gedacht, maar dat hij de rust uitkoos als moment om het tactisch om te draaien. Gullit: "Ik vond het nogal lang duren, 45 minuten. Waarom doe je dat niet eerder? Mats Wieffer was als invaller het enige lichtpuntje. Dat had hij al veel eerder kunnen doen, want voor hetzelfde geld sta je met 3-0 achter."

Ruud Gullit en Marco van Basten ergeren zich aan Oranje
Gullit miste leiderschap bij het Nederlands elftal. "Bij mij zit de irritatie hem vooral in het feit dat niemand boos wordt. Daar hebben wij het over gehad. Ik vind het een gebrek van de spelers zelf. Ten eerste moeten ze kijken waar het niet loopt en daar moeten ze elkaar op aanspreken." Normaliter is die rol weggelegd voor aanvoerder Virgil van Dijk, maar de verdediger ontbrak vanwege een schorsing. "Virgil is heel rustig. Die heeft ook een mindere periode gehad, maar hij is goed bezig. Zijn rust is wat je moet hebben. Dat is fijn voor iedereen. Nu was het chaotisch, zoeken en ballen niet goed inspelen."

Ook Marco van Basten ergerde zich bij Rondo aan de instelling van Nederland. "Ik zie bij Oranje niet één speler die zin heeft om te voetballen. Niet één. Dit zijn toch mooie wedstrijden? Dan wil je toch wat laten zien? Dan vecht je toch? Ik heb het gemist. Prima dat het niet loopt, je kan ook slecht spelen, maar je kan wél vechten. Ze stonden best compact, maar druk op de bal? Die was er niet. Het was met tien man rondom de eigen zestienmeterlijn afwachten, rondkijken", besloot de voormalig aanvaller.

https://www.msn.com/nl-nl(...)tatie-in/ar-AA1shLph

Trouwste user 2022 maandag 21 oktober 2024 @ 23:20:01 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_215336716
Vanavond met Marco en Alex Pastoor. Altijd leuk. Begint goed over Fritz Korbach en oude beelden van Ronald de Boer en Pastoor.

Trouwste user 2022 maandag 21 oktober 2024 @ 23:29:40 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_215336798
Pastoor is echt een vakman met duidelijke taal. Maak hem straks maar bondscoach met Jans als assistent.

Trouwste user 2022 dinsdag 22 oktober 2024 @ 00:02:33 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_215336982
Geweldige discussie tussen Marco en Ronald over Brobbey en spitsen in het huidige voetbal. Van Basten windt zich echt op. :)

Trouwste user 2022 dinsdag 22 oktober 2024 @ 00:02:59 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_215336985
Genieten. _O_

Trouwste user 2022 dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:08:57 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_215407558
80 % wat Marco zegt is onzin. De 20 andere procent legt ie de vinger aan de zwerende teen. Nu ook over buitenspel. De aanvaller kan pas buitenspel staan als heel het lichaam te ver is achter de laatste speler. Dus precies andersom. ^O^ Verder blijft het 't beste voetbalprogramma. Zonder schijtlollig en makkelijk scoren. Nu ook met Kieft, Schip en Boularouz. Van der Goot is ook een prima presentator.

Mooie woorden van Angelotti voor van Basten.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')