Ik zag dat hier al een topic over was, moet ik deze nu laten verwijderen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:31 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Terechte actie van de bonden.
Welnee, tesssssssssquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:32 schreef tesssssssss het volgende:
Ik zag dat hier al een topic over was, moet ik deze nu laten verwijderen?
Er gebeurt vaker iets bij het uitgaan dan bij een voetbalwedstrijd, waar overigens net zoveel politie staat.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:36 schreef Nattekat het volgende:
Mooi, weer heel veel gemeenschapsgeld bespaard
Het wordt te normaal gevonden dat er zo veel politie op de been moet zijn voor een sportwedstrijd.
Waarom regelen de commerciële partijen niet gewoon zelf de beveiliging?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:02 schreef Confetti het volgende:
Ik hoorde dat enkel voor het busvervoer 'honderden agenten' nodig zijn. Absurd.
De politie moet meedogenlozer worden zodat minder agenten nodig zijn. Dat voetbalvolk spreekt enkel de taal van de knuppel, niet de knuffel. Knuffelen is duur en kost heel veel agenten.
Vind ik ook, waarom moet de maatschappij opdraaien voor de hobby van een paar tokkies die zich daarbij niet fatsoenlijk kunnen gedragen. Laat die clubs dat lekker doorberekenen in de kaartprijs.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom regelen de commerciële partijen niet gewoon zelf de beveiliging?
Dat is sowieso een groot probleem. Er zijn ook tig evenementen waar de politie maar moet bijspringen. Als je dat kan verminderen kunnen ze eens echt politiewerk uitvoeren, in plaats van peperdure commerciële evenementen gratis te beveiligen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Er wordt niks bespaard. De wedstrijd wordt later gewoon ingehaald met politie.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:36 schreef Nattekat het volgende:
Mooi, weer heel veel gemeenschapsgeld bespaard
Het wordt te normaal gevonden dat er zo veel politie op de been moet zijn voor een sportwedstrijd.
Zou je zeggen ja. Alleen mogen die beveiligers geen wapens en 'geweld' gebruiken. Dus als het dan alsnog uit de hand loopt, moet de politie alsnog ingrijpen. En dan zijn er wellicht al (veel) slachtoffers.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat er dan allemaal betrokken partijen beginnen te huilen dat dat niet zou kunnen, en dit toch echt voor rekening van de belastingbetaler door de politie moet gebeuren.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Populist. Mogen de supporters dan belastingvrij naar de wedstrijd en eten en drinken in het stadion?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat er dan allemaal betrokken partijen beginnen te huilen dat dat niet zou kunnen, en dit toch echt voor rekening van de belastingbetaler door de politie moet gebeuren.
In verband met het geweldsmonopolie is er nog wel wat te zeggen voor de rol van de politie, maar stuur dan gewoon een uurtje-factuurtje naar de clubs. Dan mogen de supporters van de clubs tenminste zelf opdraaien voor deze ongein.
Het stadion is niet openbaar terreinquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Populist. Mogen de supporters dan belastingvrij naar de wedstrijd en eten en drinken in het stadion?
Of zullen we openbare orde toch maar aan de politie overlaten?
Jij denkt dat die agenten in het stadion nodig zijn?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 01:26 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het stadion is niet openbaar terrein
Terechte acties van Willem en Shahid.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:31 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Terechte actie van de bonden.
En kunnen andere partijen de politie dan ook inhuren? Kun je nog een gunstig tarief afspreken adv een risicoanalyse?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat er dan allemaal betrokken partijen beginnen te huilen dat dat niet zou kunnen, en dit toch echt voor rekening van de belastingbetaler door de politie moet gebeuren.
In verband met het geweldsmonopolie is er nog wel wat te zeggen voor de rol van de politie, maar stuur dan gewoon een uurtje-factuurtje naar de clubs. Dan mogen de supporters van de clubs tenminste zelf opdraaien voor deze ongein.
Niet zoveel, maar ik denk dat bij vrijwel elke (nietszeggende) wedstrijd van ADO, Utrecht en dat soort tokkieclubs er wel een aantal ME-busjes klaar staan.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 07:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Voor maar heel weinig potjes is zoveel politie-inzet nodig, maar de onderbuik weet het hier goed te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |