SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Je zei topzomer, nou breng je het al terug naar normaal.quote:
Daarom was het wel top.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zei topzomer, nou breng je het al terug naar normaal.
I rest my case.
Dat top is toch vooral subjectief.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zei topzomer, nou breng je het al terug naar normaal.
I rest my case.
Ah de cijfers. Sinds wanneer bekommer jij je om cijfers?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De cijfers: in juli is het maar op 4 dagen droog geweest.
Als je dat zomer noemt, heb je gewoon ongelijk.
Normaal kan ook top zijn inderdaad. Juist de extremen in zowel warmte of kou en nattigheid kan iets minder top maken. Extremen zijn sowieso eigenlijk per definitie kut.quote:
Top voor mensen die fan zijn van een drijfnatte bovenlaag en mensen die al smelten als het warmer is dan 15 graden misschien. Mensen die iets minder met regen hebben zijn er bekaaid vanaf gekomen.quote:
Is augustus extreem tot nu toe?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Normaal kan ook top zijn inderdaad. Juist de extremen in zowel warmte of kou en nattigheid kan iets minder top maken. Extremen zijn sowieso eigenlijk per definitie kut.
Nee, zeg ik dat ergens? Augustus is gewoon een prima zomermaand voor NL begrippen. Net zoals juni en juli ook niet extreem waren. Er zitten wél wat extremen in de maand, maar dat hou je nu eenmaal. De maand an sich is alleen niet extreem.quote:
Warm, maar niet extreem vind ik. Juni vorig jaar was wel extreem qua weerbeeld bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:48 schreef dick_laurent het volgende:
@:nattekat Even los van de rest vd zomer gesproken, augustus gaat wss eindigen op 19,2 graden waar 17,8 'normaal' is. Het is dus wel een behoorlijk warme zomermaand geweest voor NLse begrippen.
Als de hele zomer als augustus was geweest, had je mij niet gehoord. Dat was het niet, bij lange na niet. Dus die stropop dat ik alleen blij word van extremen mag weer bij het vuil.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, zeg ik dat ergens? Augustus is gewoon een prima zomermaand voor NL begrippen. Net zoals juni en juli ook niet extreem waren. Er zitten wél wat extremen in de maand, maar dat hou je nu eenmaal. De maand an sich is alleen niet extreem.
Hij gaat sowieso eindigen in de top 10 warmste augustus maanden ooit... Staat momenteel op plek 7quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Warm, maar niet extreem vind ik. Juni vorig jaar was wel extreem qua weerbeeld bijvoorbeeld.
Prima toch, begin september. Het is nu wel klaar.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:05 schreef Elan het volgende:
Na het weekend lijkt het wel klaar met de zomer, lagere temperaturen en veel neerslagsignalen.
Het lastige met dit soort dingen is dat de exacte verdeling der drukgebieden die we nu hebben 15 jaar geleden toch wel iets minder warm was geweest. Welk stuk is klimaatverandering en welk stuk is dat het gewoon mooi weer was?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:48 schreef dick_laurent het volgende:
@:nattekat Even los van de rest vd zomer gesproken, augustus gaat wss eindigen op 19,2 graden waar 17,8 'normaal' is. Het is dus wel een behoorlijk warme zomermaand geweest voor NLse begrippen.
Een zomer met weinig tropische dagen en redelijk koele nachten (op een paar nachten na).quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Normaal kan ook top zijn inderdaad. Juist de extremen in zowel warmte of kou en nattigheid kan iets minder top maken. Extremen zijn sowieso eigenlijk per definitie kut.
Jep, maar dat is wel de tendens natuurlijk. Extreem tov 30 jaar terug: ja.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hij gaat sowieso eindigen in de top 10 warmste augustus maanden ooit... Staat momenteel op plek 7
Dat zegt ook niemandquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als de hele zomer als augustus was geweest, had je mij niet gehoord. Dat was het niet, bij lange na niet. Dus die stropop dat ik alleen blij word van extremen mag weer bij het vuil.
Weinig 30ers idd. Dat is wel opvallend. Overal sneuvelen warmterecords...behalve hier.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jep, maar dat is wel de tendens natuurlijk. Extreem tov 30 jaar terug: ja.
Extreem tov de laatste 10 jaar: nee.
En we leven in het nu, dus te ver terugkijken heeft geen zin. Scheelt voor mijn gevoel ook dat er niet heel veer dertigers bij zitten
Vorig jaar was het gemiddeld warm. Zo erg beïnvloed die dat niet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het lastige met dit soort dingen is dat de exacte verdeling der drukgebieden die we nu hebben 15 jaar geleden toch wel iets minder warm was geweest. Welk stuk is klimaatverandering en welk stuk is dat het gewoon mooi weer was?
Daarbij drukken maanden als vorig jaar dat gemiddelde ook wel heel erg.
Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Weinig 30ers idd. Dat is wel opvallend. Overal sneuvelen warmterecords...behalve hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |