Dan heb jij het boek met een heel ander oog gelezen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is dus juist niet wat er in het boek wordt beschreven.
Ah het is een soort christiane F. maar in plaats van de prostitutie en heroïne is ons arme schaapje een extremistisch kalifaat ingelokt door enge praatjesmakers.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:53 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb het boek gelezen (al zij het eem tijdje geleden) en ik denk dat sommige schuimbekkers hier een beetje overdrijven. Ze is daar afgeschilderd als een dom en boos kutkind waartegen vrijwel geen concreet bewijs was dat ze een geradicaliseerd terroriste is. Ze had verkering met bontkraagjes die misschien nog wel dommer waren dan zij, allemaal hebben ze spijt of zijn dood.
De schrijver benadrukt dat niet alle feiten boven tafel te krijgen waren, maar hij heeft degelijk journalistiek werk geleverd, en tegen die Laura valt niet zoveel hard te maken.
Ze verdient niet een podium nee, maar haar verhaal en achtergrond lijken me boeiend genoeg voor film of theater. Maak het allemaal niet te groot, het is niet alsof ze zichzelf enorm kan verrijken nu ofzo.
Lees eens een boek, Scorpie. Bijvoorbeeld deze.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk, het was een dom en naief meisje die er niks aan kon doen en ze werkte alleen maar in de keuken en ze heeft nooit een geweer gezien en ze weet van niks en alles was de schuld van anderen en iedereen doet nu heel gemeen tegen haar want ze weet echt helemaal niks meer.
En dan zijn er mensen die dat gewoon als cucks naar binnen schuiven zonder zelf kritisch na te denken over de troep die ze geserveerd krijgen in het boek. Geen wonder dat er zoveel van die messentrekkende psychopaten rond mogen lopen, de helft van Nederland denkt echt dat terroristen weerloos en bang en zonder schuld zijn.
Dat is niet wat ik zeg, en het is meteen ook pijnlijk duidelijk hoe weinig je van deze zaak afweet. De veiligheidsdienst heeft haar lang in de gaten gehouden omdat er iets niet in de haak was. Maar dat betekent niet dat ze niet achterlijk dom is.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ah het is een soort christiane F. maar in plaats van de prostitutie en heroïne is ons arme schaapje een extremistisch kalifaat ingelokt door enge praatjesmakers.
Zielig hoor.
"vertelt het op waarheid gebaseerde verhaal"quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:23 schreef Nober het volgende:
Zie ook: NWS / KRO over interview met Syriëganger: 'Het past in deze tijd'
[ x ]
https://www.vprogids.nl/c(...)r-dramaserie-Laura-H..html
De yezidis krijgen nog een trap na.
Dat is nogal een wezenlijk onderscheid. Men ziet Schindler als held, Laura Hansen niet. Daarom loopt deze serie het risico terrorisme te vergoelijken. Maar we gaan het zien; misschien valt het mee.quote:
Ik heb het boek ook gelezen dus heb ik nu recht van spreken?quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:53 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb het boek gelezen (al zij het eem tijdje geleden) en ik denk dat sommige schuimbekkers hier een beetje overdrijven. Ze is daar afgeschilderd als een dom en boos kutkind waartegen vrijwel geen concreet bewijs was dat ze een geradicaliseerd terroriste is. Ze had verkering met bontkraagjes die misschien nog wel dommer waren dan zij, allemaal hebben ze spijt of zijn dood.
De schrijver benadrukt dat niet alle feiten boven tafel te krijgen waren, maar hij heeft degelijk journalistiek werk geleverd, en tegen die Laura valt niet zoveel hard te maken.
Ze verdient niet een podium nee, maar haar verhaal en achtergrond lijken me boeiend genoeg voor film of theater. Maak het allemaal niet te groot, het is niet alsof ze zichzelf enorm kan verrijken nu ofzo.
Nou idd.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb het boek ook gelezen dus heb ik nu recht van spreken?
De Laura H verheerlijking bij de NPO kent werkelijk geen grenzen en dit is weer het zoveelste voorbeeld daar van.
Bij de NPO ziet men Laura H als slachtoffer, dat is zij niet. Als er iets uit het boek naar voren komt is dat het een probleemkind is die altijd op zoek was naar avontuur en foute dingen. Deze dame verdient geen intervieuw of serie, deze dame moet aan de schandpaal en uitgelachen worden.
Wat mij betreft valt er overigens voldoende hard te maken. Ze heeft zich vrijwillig aangesloten bij een terroristische organisatie en heeft een huis in een bezet gebied in beslag genomen.
Het helpt wel als je het hele verhaal kent ja.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb het boek ook gelezen dus heb ik nu recht van spreken?
De Laura H verheerlijking bij de NPO kent werkelijk geen grenzen en dit is weer het zoveelste voorbeeld daar van.
Bij de NPO ziet men Laura H als slachtoffer, dat is zij niet. Als er iets uit het boek naar voren komt is dat het een probleemkind is die altijd op zoek was naar avontuur en foute dingen. Deze dame verdient geen intervieuw of serie, deze dame moet aan de schandpaal en uitgelachen worden.
Wat mij betreft valt er overigens voldoende hard te maken. Ze heeft zich vrijwillig aangesloten bij een terroristische organisatie en heeft een huis in een bezet gebied in beslag genomen.
Ik heb nog niemand in dit topic gezien die dat beweerde.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou idd.
Alsof ze een innocent bystander was.
Met Emma Wortelboer in de hoofdrol.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:30 schreef Dutchguy het volgende:
Het is alleen nog wachten op de onvermijdelijke musical.
Netflix staat vol series over daders.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:57 schreef capricia het volgende:
Laten we een gezellige docu maken met de daders van 7 oktober.
Vast een volgend projectje voor publieke omroep.
Worden niet verheerlijkt en zéker niet betaald met ons belastinggeld...quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Netflix staat vol series over daders.
Ook zo bizar. Isis heeft nooit Israel aangevallen alleen heel toevallig alle doelen en vijanden van Israel en Amerika. Maar zal wel toeval zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:32 schreef Cruzinats het volgende:
Islamitische staat heeft honderdduizenden doden op haar geweten, ik heb toentertijd geen één protest gezien van moslims of studenten. De wereld keek toe terwijl de Islamitische staat bezig was met genocide, verkrachting en het vernielen van historische kerken en tempels. Alles wat niet Islamitisch was moest kapot gemaakt worden.
Uiteindelijk zijn het de Russen geweest die de Islamitische staat ten val hebben gebracht. Een miljardenoperatie. De Amerikanen en EU vonden het maar wat mooi dat Rusland zich kapot liep op de moslimextremisten in Assad's democratisch Syrië.
En nu zien we de geschiedenisvervalsing. De Islamitische staat is compleet gememoryholed. Er lijkt een unanieme overeenkomst tussen de mainstream media om nooit, maar dan ook nooit meer te verwijzen naar de terreur van de Islamitische staat. We moeten het vergeten. De jeugd weet het niet en mag het niet weten. De jeugd moet met Pallywood vlaggetjes zwaaien want Moslims zijn zielig, dat Hamas een van de grootste Islamitische staat supporters was (is) houden we stil.
De gevangenis zit vol met mensen die te dom zijn om het hele verhaal te overzien. Die krijgen ook geen interview en serie bij de NPO.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:34 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Het helpt wel als je het hele verhaal kent ja.
Voor mij part zit ze 100 jaar in de bak, rondhangen bij de moslimextremisten en dan maar denken dat je terug in Nederland weer welkom bent, mooi niet. Maar ze is wel degelijk te dom om goed te begrijpen wat er allemaal gebeurde. Daar kunnen anderen veel van leren, de nuances binnen haar verhaal. Ik zou een interview of serie zeker wel interessant vinden.
Is er al.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:30 schreef Dutchguy het volgende:
Het is alleen nog wachten op de onvermijdelijke musical.
https://www.google.com/am(...)ael-isis-attack-intlquote:Op maandag 26 augustus 2024 17:43 schreef NewJackSwingII het volgende:
[..]
Ook zo bizar. Isis heeft nooit Israel aangevallen alleen heel toevallig alle doelen en vijanden van Israel en Amerika. Maar zal wel toeval zijn.
Willem Holleeder heeft ook eens een podium gehad bij de publieke, toch? Die kreeg zelfs een column in de Revu.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De gevangenis zit vol met mensen die te dom zijn om het hele verhaal te overzien. Die krijgen ook geen interview en serie bij de NPO.
En stond er aan het eind van het boek niet dat ze bezig was met haar VWO afmaken? Dan kan je je lastig verschuilen achter te dom. Nee, deze dame voelt zich aangetrokken tot foute dingen en daar is ze bewust mee bezig.
Klopt, en achteraf was de conclusie van presentator Twan Huys dat dat nogal een nogal ongelukkige beslissing was destijds.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:47 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Willem Holleeder heeft ook eens een podium gehad bij de publieke, toch?
Als het kalf verdronken is...quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:51 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Klopt, en achteraf was de conclusie van presentator Twan Huys dat dat nogal een nogal ongelukkige beslissing was destijds.
Alsof dat uitmaakt, mensen die er wat aan willen doen weten al lang hoe dit zit en de rest verandert niet van mening.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, over radicalisering moeten we niks willen weten of leren met z'n allen.
Het is helemaal niet duidelijk wie er wat aan heeft. Wie er vooral wat aan hebben zijn de makers die zich destijds lieten fotograferen met een glas champagne.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:53 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Als het kalf verdronken is...
Als ik een journalist was zou ik ook een interview met Holleeder willen. Mensen noemen dat meteen een podium, maar zo denk ik er zelf niet over. Het is vooral de journalist en de kijker die er wat aan heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |