abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 februari 2025 @ 07:32:54 #251
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_216592117
Die krijgen van ons altijd een doosje chocolade haha :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 8 februari 2025 @ 09:52:27 #252
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216592820
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 06:16 schreef Myraela het volgende:
Ik had ondertussen al besloten het gewoon wel te doen. Voelt voor mij eigenlijk maar gek om het niet te doen.
Mijn vriendin heeft allemaal tasjes met allerlei dingen erin geregeld. Geen idee. Wel hip. Maar ze werkt daar ook, op een andere vestiging dus dan moet het ook wel hip zijn, zo'n traktatie.

Iets met rozijnen en bellenblaas en een nijntje boekje en een feestmuts. In een zakje.

Edit oh voor de ped. Medewerker. Meestal krijgen ze dan cake of chocolaatjes oid. Celebrations.
pi_216594068
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 06:16 schreef Myraela het volgende:
Ik had ondertussen al besloten het gewoon wel te doen. Voelt voor mij eigenlijk maar gek om het niet te doen.
Ik heb het ook gedaan!
Kleine moeite, groot gebaar.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 8 februari 2025 @ 19:58:17 #254
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216599051
Hier hangen de slingers. Morgen jarig. Groot feest. Volgens mij komt er 40 man ofzo. :').

Gelukkig gisteren een spier in mijn bovenarm gescheurd. ;(.
pi_216604956
Gefeliciteerd @Kreator *O* *O* *O* *O* *O* *O*
  Official ESF Kreviewer zondag 9 februari 2025 @ 18:46:37 #256
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216614633
Gefeliciteerd! En sterkte met je arm!
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:47:27 #258
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_216692215
Mijn dochter is nu alweer 7,5 maand :o tijd vliegt.
Ze is ontzettend bedreven in 's nachts haar kleding uit te trekken. Sokken natuurlijk, sloffen bleven ook nooit aan, maar in haar slaapzak krijgt ze zelfs broeken uit, krijgt ze de pijpen van haar boxpakjes uit (soms zitten de drukknopen bij de luier nog dicht en steken alleen de benen eruit, soms heeft ze die knoopjes ook open gekregen) en vanochtend bleek dat ze een maillot uit had gekregen.
Misschien heeft ze het warm :')
pi_216694532
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:47 schreef Ceviche het volgende:
Mijn dochter is nu alweer 7,5 maand :o tijd vliegt.
Ze is ontzettend bedreven in 's nachts haar kleding uit te trekken. Sokken natuurlijk, sloffen bleven ook nooit aan, maar in haar slaapzak krijgt ze zelfs broeken uit, krijgt ze de pijpen van haar boxpakjes uit (soms zitten de drukknopen bij de luier nog dicht en steken alleen de benen eruit, soms heeft ze die knoopjes ook open gekregen) en vanochtend bleek dat ze een maillot uit had gekregen.
Misschien heeft ze het warm :')
Haha, dit vind ik wel echt knap. :D Is ze een onrustige slaper?
  zondag 16 februari 2025 @ 00:35:05 #260
346653 Ceviche
pi_216697380
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 21:25 schreef Myraela het volgende:

[..]
Haha, dit vind ik wel echt knap. :D Is ze een onrustige slaper?
Nee, ze is een rustige slaper. Als ik haar voed is ze altijd met haar benen aan het schoppen. Soms is ze wel onrustig bij het drinken 's avonds, dan blijkt meestal dat er een been klem zit half buiten een broekspijp.
Ook weleens dat ze een boxpakje aanheeft, de benen uit de pijpen heeft weten te krijgen, maar de drukknoopjes nog dicht zitten. Dan zitten haar benen klem in het romp-deel.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 08:24:18 #261
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_216727837
Gisteren bij de kinderarts in het ziekenhuis maagzuurremmers gekregen voor onze van 6 maanden.
Al praktisch sinds het begin verschrikkelijke avonden en nachten, we denken dat het door de verborgen reflux komt. Dus nu maar hopen dat dit werkt... O+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_216745671
Jongens, wat een ontwikkelingen ineens. O+ Ik kan er zo van genieten. Over 2 dagen is ze 11 maanden. En los van de grotere fysieke dingen zoals kruipen en omhoog willen komen, geniet ik eigenlijk vooral van dingen waar ik van te voren helemaal nooit over na heb gedacht. Dat ze heerlijk zelfstandig kan spelen. O+ Dat ze zelf met haar lepel eet. O+ Het zwaaien/klappen etc op liedjes. O+

En ik heb haar best 'verwend' (geloof ik niet zo in, maar zo zien veel mensen het) qua slapen. We hadden zo'n moonboon schommel, zelf veel gewiegd, zelf veel erbij geslapen of nachten in mijn arm geslapen. Maar nu zitten we in een fase dat ik haar in bed kan leggen en direct weg kan lopen. Ik kruip er alleen 's ochtends nog vaak bij om het te rekken.
pi_216753058
Nog gefeliciteerd kreator!

Ceviche, dat is zeker knap dat ze haar kleding uit krijgt 's nachts haha. Hier worden vooralsnog alleen sokken verloren. Ze probeerde laatst wel zelf een slofje aan te doen haha.

Hopelijk helpt het kabuf, op naar beter nachten!

Wat klinkt dat heerlijk myraela. Veel erg herkenbaar natuurlijk als datumgenootje. :D
Alleen dat in bed leggen en weglopen helaas niet. Daar zijn we niet zo goed in hier. :N
Wil het nu eigenlijk wel gaan proberen, maar er zijn in 3 weken, 5 tanden bij gekomen en ik denk nog 1 in aantocht dus dat helpt niet mee.
Haar in onze armen in slaap laten vallen en dan wegleggen is vaak sneller (5 minuutjes tot ze slaapt en dan wacht ik nog 5 minuutjes). En stiekem heerlijk even knuffelen.
Ze slaapt zoveel makkelijker dan de oudste dat ik dit best chill vind. :@

Vandaag mijn fiets startklaar gemaakt (voorzitje er weer opgezet) wat gepoetst. Kunnen we vrijdag (17 graden!) voor het eerst gaan fietsen. *O*
pi_216753106
Slapen gaat hier ook goed, maar is eigenlijk altijd goed geweest (9m). Ze zwaait nu ook op "dag dag" met haar handjes en snapt dat ze iets moet overpakken met haar handjes tijdens het omkleden. Zulke kleine dingen zijn al mega.

Alleen het kruipen wil niet vlotten. Ze probeert zichzelf meer vooruit te trekken/duwen. Maar ik maak me daar verder niet druk om. Ze kan heerlijk alleen spelen en vindt andere kindjes (en huisdieren) helemaal fantastisch.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_216772930
Sokken heeft ze zo uit hier, maar daar blijft het gelukkig bij.
Slapen is nog steeds zozo, wordt elke nacht wel een paar keer wakker, maar maakt er verder weinig heisa van, alleen soms als we dan een luier vervangen.

Eerste 2 tandjes komen ook door, en daar lijkt ze vooralsnog weinig last van te hebben.

Afgelopen week naar de VS geweest (met Amerikaanse schoonzus een woestijntrip in en uit Las Vegas). Lange vlucht dus, op de heenweg sliep ze nauwelijks, maar was het een en al smiles, en vond ze het helemaal niet erg om ruim 9 uur op onze schoot te zitten. Op de terugweg sliep ze 7 uur aan een stuk op een lege stoel naast ons. Op beide vluchten waren de mensen om ons heen wel blij/opgelucht :) De kleine trooper was op de terugweg ook nog eens verkouden, maar zelfs dan is ze vooral vrolijk :)
  donderdag 20 februari 2025 @ 23:47:05 #266
346653 Ceviche
pi_216774317
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 22:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Sokken heeft ze zo uit hier, maar daar blijft het gelukkig bij.
Slapen is nog steeds zozo, wordt elke nacht wel een paar keer wakker, maar maakt er verder weinig heisa van, alleen soms als we dan een luier vervangen.

Eerste 2 tandjes komen ook door, en daar lijkt ze vooralsnog weinig last van te hebben.

Afgelopen week naar de VS geweest (met Amerikaanse schoonzus een woestijntrip in en uit Las Vegas). Lange vlucht dus, op de heenweg sliep ze nauwelijks, maar was het een en al smiles, en vond ze het helemaal niet erg om ruim 9 uur op onze schoot te zitten. Op de terugweg sliep ze 7 uur aan een stuk op een lege stoel naast ons. Op beide vluchten waren de mensen om ons heen wel blij/opgelucht :) De kleine trooper was op de terugweg ook nog eens verkouden, maar zelfs dan is ze vooral vrolijk :)
Fijn dat het goed is gegaan, lijkt me toch wel heel spannend zo'n lange reis met een baby.
pi_216777275
Leuke updates en heel herkenbaar! Hier eigenlijk hetzelfde: het kruipen gaat ineens veel beter (en lukt nu ook op de gladde tegelvloer bij opa en oma), heel veel herkenning en blijheid als we haar ophalen bij opvang, zwaaien naar iedereen die binnen komt, optrekken tot staan, zelf kunnen eten... Echt fantastisch allemaal! Ze doet het gewoon prima, al is het slapen de laatste maand minder. Vanaf 6 weken sliep ze al door, maar nu wordt ze meestal wel een keertje wakker in de nacht (al zijn er nog steeds nachten dat ze wel doorslaapt). Er zitten nu eindelijk tandjes aan te komen, dus dat zal wel flink meespelen.

In ieder geval nog maar anderhalve week te gaan, 5 maart wordt ze alweer 1. Echt zo enorm snel gegaan dat eerste jaar!
pi_216778356
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 23:47 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Fijn dat het goed is gegaan, lijkt me toch wel heel spannend zo'n lange reis met een baby.
Ja, we hadden al wel eerder gevlogen, maar zo'n lange vlucht was wel spannend inderdaad.

Ook nog een meevaller op het werk. Sinds deze maand hebben ze een nieuwe beleid voor vaderschapsverlof ingevoerd, die is verlengd van 2 weken na 3 maanden. En ze hebben een grace-period toegepast op de afgelopen 12 maanden, waardoor ik nu ineens nog 22 dagen vaderschapsverlof heb die ik voor haar eerste verjaardag op moet maken. Alleen moet dat in stukken van minimaal 1 week waar 1 dag per week veel handiger zou helpen zowel voor werk als voor thuis. En na haar eerste verjaardag begin juli zou ook veel beter uitkomen, want dan gaat ze naar de kdv, maar de overheidssteun voor ons daarvoor begint pas in september. Maar goed, er is informeel wel wat flexibiliteit, dus dat komt wel goed :)
  woensdag 26 februari 2025 @ 16:24:52 #269
346653 Ceviche
pi_216842537
Ik heb een vraag over betaald ouderschapsverlof, maar ik kan geen relevant topic vinden. Misschien weet iemand het hier of weet waar ik moet zijn?

Ik heb betaald ouderschapsverlof aangevraagd, en gekregen. Dat was omdat we 1 dag per week geen opvang konden krijgen. Nu moet mijn baby naar een andere opvang en daar is de verplichte afname 2 dagen per week. Verlof is al geregeld (en deels gebruikt) maar er is dan dus geen baby in huis. Het betaalde verlof deels terugdraaien lijkt me een heel gedoe en qua wennen op de opvang is het ook wel prettig dat ik dan gewoon thuis ben. Kan dat of levert dat problemen op?
  woensdag 26 februari 2025 @ 16:31:08 #270
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_216842636
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:24 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb een vraag over betaald ouderschapsverlof, maar ik kan geen relevant topic vinden. Misschien weet iemand het hier of weet waar ik moet zijn?

Ik heb betaald ouderschapsverlof aangevraagd, en gekregen. Dat was omdat we 1 dag per week geen opvang konden krijgen. Nu moet mijn baby naar een andere opvang en daar is de verplichte afname 2 dagen per week. Verlof is al geregeld (en deels gebruikt) maar er is dan dus geen baby in huis. Het betaalde verlof deels terugdraaien lijkt me een heel gedoe en qua wennen op de opvang is het ook wel prettig dat ik dan gewoon thuis ben. Kan dat of levert dat problemen op?
Wat jij doet op de dag dat je verlof hebt, is helemaal aan jou :) het is geen verplichting om dan zelf voor je baby te zorgen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_216842913
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:24 schreef Ceviche het volgende:

Wat @Debsterr zegt klopt sowieso. Het is gewoon verlof waar je recht op hebt en kan gebruiken hoe jij wil, net als een "gewone" vakantiedag.

Verder is het vooral ook hoe jij en je werkgever ermee om gaan. Als je de aanvraag bij het UWV doet, kan je niet specificeren hoe je het verlof opneemt heb ik van mijn HR-afdeling begrepen. Je kan alleen aanvragen wanneer het verlof ingaat en hoeveel weken je wilt hebben. Ik heb bijvoorbeeld die 5 weken (en later 9 weken) aangevraagd, toen kreeg ik een brief van het UWV waarin stond "ingangsdatum 1 juli, einddatum 1 juli + 5 weken" terwijl ik dus een hele periode een dag minder ging werken.

Mijn werkgever heeft op 1 juli het complete bedrag van het UWV ontvangen en dus zijn die geen partij meer. Ik geef nu elke maand door hoeveel ouderschapsverlofdagen ik gebruikt heb en op basis van dat aantal dagen maken ze een correctie op mijn salaris. Het kan dus voorkomen dat ik een maand geen dagen gebruik, dan wordt er dus ook niets gecorrigeerd op mijn salaris (of juist andersom, meer dagen dan gebruikelijk en dan een grotere correctie). Ik hou ook bij hoeveel dagen er nog in het potje zitten en ik mag van mijn werkgever dat ook na het eerste jaar nog gebruiken omdat op papier alles in het eerste jaar is afgehandeld.

Mijn werkgever is er dus heel flexibel in. Sommige maanden gebruik ik meer dagen dan andere maanden dus de correcties op mijn salaris zijn elke maand anders. Ook is mijn papadag niet altijd op dezelfde dag van de week geweest (overgrote deel wel overigens hoor). Mijn werkgever vindt dat allemaal totaal niet erg, maar ik werk in een vrij informeel bedrijf met korte lijntjes. Ik kan me goed voorstellen dat er ook bedrijven zijn die daar veel formeler in staan en graag hele vastomlijnde afspraken hebben.
  woensdag 26 februari 2025 @ 18:51:23 #272
346653 Ceviche
pi_216844152
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden, ik kon het online niet vinden en dit stelt me gerust :)
pi_216961197
Iemand leuke must-have speelgoed voor een baby van 1 jaar (verjaardag)?

Het duurt nog 2 maanden, maar zijn al een beetje aan het nadenken. Liefst iets waar ze wat langer plezier mee kan hebben, zowel groot als klein (voor familieleden).
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  vrijdag 7 maart 2025 @ 15:03:44 #274
346653 Ceviche
pi_216961923
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:42 schreef Kiid het volgende:

Het duurt nog 2 maanden, maar zijn al een beetje aan het nadenken. Liefst iets waar ze wat langer plezier mee kan hebben, zowel groot als klein (voor familieleden).
Mijn oudste kreeg toen een loopfietsje, zo een met vier wielen, en op z'n verjaardag kon hij er nog amper wat mee maar hij kreeg het snel onder de knie en in mijn herinnering heeft hij een jaar lang vooral op dat ding door de kamer geloopfietst. Dus dat was wel een succesje hier. Daarnaast speelde hij heel veel met zo'n loopwagentje van vtech (maar dat gebruikte hij vooral tussen 10 maanden en 1,5 jaar) en zo'n activiteitentafel van vtech.
pi_216961935
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:42 schreef Kiid het volgende:

Hier ook een loopfiets gekregen en een hobbelalpaca. Verder vooral van die kleine dingen waarmee ze motoriek kunnen oefenen. Zo'n ding waar je een blokkentoren op kunt bouwen, zo'n kubus waar je figuurtjes in kunt doen, dat soort dingen. En we hebben ook een piano gekregen, vooral omdat degenen die dat gaven enorm veel voorpret hadden over het enorme lawaai dat we vanaf nu te voorduren gaan krijgen :+ Die vindt ze ook heel erg leuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')