Mijn vriendin heeft allemaal tasjes met allerlei dingen erin geregeld. Geen idee. Wel hip. Maar ze werkt daar ook, op een andere vestiging dus dan moet het ook wel hip zijn, zo'n traktatie.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 06:16 schreef Myraela het volgende:
Ik had ondertussen al besloten het gewoon wel te doen. Voelt voor mij eigenlijk maar gek om het niet te doen.

Ik heb het ook gedaan!quote:Op zaterdag 8 februari 2025 06:16 schreef Myraela het volgende:
Ik had ondertussen al besloten het gewoon wel te doen. Voelt voor mij eigenlijk maar gek om het niet te doen.

.
.  .
.

tijd vliegt.
 tijd vliegt. 

Haha, dit vind ik wel echt knap.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:47 schreef Ceviche het volgende:
Mijn dochter is nu alweer 7,5 maandtijd vliegt.
Ze is ontzettend bedreven in 's nachts haar kleding uit te trekken. Sokken natuurlijk, sloffen bleven ook nooit aan, maar in haar slaapzak krijgt ze zelfs broeken uit, krijgt ze de pijpen van haar boxpakjes uit (soms zitten de drukknopen bij de luier nog dicht en steken alleen de benen eruit, soms heeft ze die knoopjes ook open gekregen) en vanochtend bleek dat ze een maillot uit had gekregen.
Misschien heeft ze het warm
 Is ze een onrustige slaper?
 Is ze een onrustige slaper?

Nee, ze is een rustige slaper. Als ik haar voed is ze altijd met haar benen aan het schoppen. Soms is ze wel onrustig bij het drinken 's avonds, dan blijkt meestal dat er een been klem zit half buiten een broekspijp.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Haha, dit vind ik wel echt knap.Is ze een onrustige slaper?

Ik kan er zo van genieten. Over 2 dagen is ze 11 maanden. En los van de grotere fysieke dingen zoals kruipen en omhoog willen komen, geniet ik eigenlijk vooral van dingen waar ik van te voren helemaal nooit over na heb gedacht. Dat ze heerlijk zelfstandig kan spelen.
 Ik kan er zo van genieten. Over 2 dagen is ze 11 maanden. En los van de grotere fysieke dingen zoals kruipen en omhoog willen komen, geniet ik eigenlijk vooral van dingen waar ik van te voren helemaal nooit over na heb gedacht. Dat ze heerlijk zelfstandig kan spelen.  Dat ze zelf met haar lepel eet.
 Dat ze zelf met haar lepel eet.  Het zwaaien/klappen etc op liedjes.
 Het zwaaien/klappen etc op liedjes.  

De kleine trooper was op de terugweg ook nog eens verkouden, maar zelfs dan is ze vooral vrolijk
 De kleine trooper was op de terugweg ook nog eens verkouden, maar zelfs dan is ze vooral vrolijk  

Fijn dat het goed is gegaan, lijkt me toch wel heel spannend zo'n lange reis met een baby.quote:Op donderdag 20 februari 2025 22:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Sokken heeft ze zo uit hier, maar daar blijft het gelukkig bij.
Slapen is nog steeds zozo, wordt elke nacht wel een paar keer wakker, maar maakt er verder weinig heisa van, alleen soms als we dan een luier vervangen.
Eerste 2 tandjes komen ook door, en daar lijkt ze vooralsnog weinig last van te hebben.
Afgelopen week naar de VS geweest (met Amerikaanse schoonzus een woestijntrip in en uit Las Vegas). Lange vlucht dus, op de heenweg sliep ze nauwelijks, maar was het een en al smiles, en vond ze het helemaal niet erg om ruim 9 uur op onze schoot te zitten. Op de terugweg sliep ze 7 uur aan een stuk op een lege stoel naast ons. Op beide vluchten waren de mensen om ons heen wel blij/opgeluchtDe kleine trooper was op de terugweg ook nog eens verkouden, maar zelfs dan is ze vooral vrolijk

Ja, we hadden al wel eerder gevlogen, maar zo'n lange vlucht was wel spannend inderdaad.quote:Op donderdag 20 februari 2025 23:47 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Fijn dat het goed is gegaan, lijkt me toch wel heel spannend zo'n lange reis met een baby.

Wat jij doet op de dag dat je verlof hebt, is helemaal aan jouquote:Op woensdag 26 februari 2025 16:24 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb een vraag over betaald ouderschapsverlof, maar ik kan geen relevant topic vinden. Misschien weet iemand het hier of weet waar ik moet zijn?
Ik heb betaald ouderschapsverlof aangevraagd, en gekregen. Dat was omdat we 1 dag per week geen opvang konden krijgen. Nu moet mijn baby naar een andere opvang en daar is de verplichte afname 2 dagen per week. Verlof is al geregeld (en deels gebruikt) maar er is dan dus geen baby in huis. Het betaalde verlof deels terugdraaien lijkt me een heel gedoe en qua wennen op de opvang is het ook wel prettig dat ik dan gewoon thuis ben. Kan dat of levert dat problemen op?
 het is geen verplichting om dan zelf voor je baby te zorgen.
 het is geen verplichting om dan zelf voor je baby te zorgen.

Wat @Debsterr zegt klopt sowieso. Het is gewoon verlof waar je recht op hebt en kan gebruiken hoe jij wil, net als een "gewone" vakantiedag.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:24 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb een vraag over betaald ouderschapsverlof, maar ik kan geen relevant topic vinden. Misschien weet iemand het hier of weet waar ik moet zijn?
Ik heb betaald ouderschapsverlof aangevraagd, en gekregen. Dat was omdat we 1 dag per week geen opvang konden krijgen. Nu moet mijn baby naar een andere opvang en daar is de verplichte afname 2 dagen per week. Verlof is al geregeld (en deels gebruikt) maar er is dan dus geen baby in huis. Het betaalde verlof deels terugdraaien lijkt me een heel gedoe en qua wennen op de opvang is het ook wel prettig dat ik dan gewoon thuis ben. Kan dat of levert dat problemen op?

Mijn oudste kreeg toen een loopfietsje, zo een met vier wielen, en op z'n verjaardag kon hij er nog amper wat mee maar hij kreeg het snel onder de knie en in mijn herinnering heeft hij een jaar lang vooral op dat ding door de kamer geloopfietst. Dus dat was wel een succesje hier. Daarnaast speelde hij heel veel met zo'n loopwagentje van vtech (maar dat gebruikte hij vooral tussen 10 maanden en 1,5 jaar) en zo'n activiteitentafel van vtech.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:42 schreef Kiid het volgende:
Iemand leuke must-have speelgoed voor een baby van 1 jaar (verjaardag)?
Het duurt nog 2 maanden, maar zijn al een beetje aan het nadenken. Liefst iets waar ze wat langer plezier mee kan hebben, zowel groot als klein (voor familieleden).

Hier ook een loopfiets gekregen en een hobbelalpaca. Verder vooral van die kleine dingen waarmee ze motoriek kunnen oefenen. Zo'n ding waar je een blokkentoren op kunt bouwen, zo'n kubus waar je figuurtjes in kunt doen, dat soort dingen. En we hebben ook een piano gekregen, vooral omdat degenen die dat gaven enorm veel voorpret hadden over het enorme lawaai dat we vanaf nu te voorduren gaan krijgenquote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:42 schreef Kiid het volgende:
Iemand leuke must-have speelgoed voor een baby van 1 jaar (verjaardag)?
Het duurt nog 2 maanden, maar zijn al een beetje aan het nadenken. Liefst iets waar ze wat langer plezier mee kan hebben, zowel groot als klein (voor familieleden).
 Die vindt ze ook heel erg leuk.
 Die vindt ze ook heel erg leuk.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |