Hier ook bijna toe aan het volgende topic inderdaad, 5 maart wordt ze alweer 1. Ze kruipt, kan zelf zitten, trekt zich op tot staan, soms denk je zelfs hier een daar een echt woord te herkennen in haar gebrabbel... Ook heel leuk hoe ze mensen nu herkent en hoe oprecht vrolijk ze is als je bijvoorbeeld uit je werk thuis komt. Ze kan inmiddels ook zwaaien, dat is echt heel schattig

Gaat echt enorm snel allemaal!
Gaat al met al dus prima hier, alleen het slapen gaat wat minder de laatste tijd. Vanaf een week of 6 sliep ze 's nachts al door, maar dat feest is sinds een week of 2-3 ook voorbij. Meestal nu 2 keer per nacht wakker, al gaat ze dan steeds na een minuut of 5 drinken alweer terug in slaap. Mevrouw heeft ook nog steeds geen tandjes, dus ik kan me voorstellen dat er onderhuids wel iets zit te wringen. We zien in haar mond nog niets verschijnen in ieder geval.
Begin januari is ze begonnen bij de gastouder hier in het dorp, misschien dat dat ook wel wat veel indrukken geeft. We merken ook wel dat haar bedtijd wat verschuift sinds ze daar zit, normaal wilde ze echt pas om 22:30 - 23:00 gaan slapen (en dan dus de hele nacht door), nu is dat 21:00 - 21:15. Ook wordt ze bij de gastouder in bed gelegd voor een middagdutje, dat doen we hier thuis eigenlijk nooit. Ze slaapt wel eens een kwartiertje in de box, maar daar blijft het ook bij.
Qua inschrijven daar, hebben wij pas gedaan toen ze al geboren was. We hadden het idee dat we het allemaal zelf wel zouden kunnen rondkrijgen, aangezien mijn vriendin weinig werkt (ongeveer 2 dagen per week, en ook onregelmatig dus ook op momenten dat ondergetekende kantoorslaaf vrij is) en mijn vriendin haar moeder is al met pensioen. Die begon alleen over een opvang "voor het geval dat", aangezien zij ook inmiddels in de 70 is en het aan haar gezondheid begint te merken. Toen zijn we toch eens rond gaan kijken, een opvang voor het geval dat bestaat eigenlijk niet, dus uiteindelijk besloten dat ze gewoon lekker 2 dagen in de week vast naar de gastouder gaat. We hebben in totaal een maand of 4 moeten wachten, dus dat valt alles mee. Ze had zelfs na een maand al gekund, maar toen kwam er een ander kindje tussendoor die het broertje/zusje was van iemand die er al zat en daarom kreeg die voorrang. Jammer, maar kan zeker niet klagen over die 4 maandjes! Maar goed, wij wonen ook in een klein dorp.
Bevalt prima tot nu toe, je merkt dat ze er ook echt heel veel van leert en ze heeft het er enorm naar haar zin. Zo'n gastouder is ook lekker kleinschalig, dus ze krijgt heel veel aandacht en was al heel snel gewend aan die dame. Wel is ze nu behoorlijk aan het hoesten (wat ze overigens ook heel vaak nep doet om aandacht te krijgen

). Ze is nog nooit ziek geweest in die 11 maanden dus wellicht heeft ze wat opgepikt daar. Gelukkig is ze verder nog wel heel vrolijk, dus weinig aan de hand verder.
Hier ook de gesprekken begonnen om op mijn werk terug te gaan naar 4 dagen. In maart is mijn vaderschapsverlof natuurlijk voorbij, maar die papadag bevalt wel heel goed. Ik had een sollicitatie bij een andere werkgever waar de fulltime werkweek 36 uur was die in 4x9 werd afgewerkt. Dat was dus echt ideaal, maar dat is uiteindelijk niets geworden. Het heeft me wel aan het denken gezet, dus nu bij mijn huidige werkgever het gesprek aan gegaan. Mijn salaris daar zit ook behoorlijk aan de onderkant van de range van de schaal bij het bedrijf van dat gesprek, dus ik hoop dat we erop uit kunnen komen dat ik 4 dagen kan gaan werken tegen mijn huidige salaris.