TheStigsDutchCousin | zondag 25 augustus 2024 @ 19:25 |
![]() ![]() Circuit Zandvoort ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() >>> Race (zondag) ook live op NPO1, start uitzending 13:30 ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Countdown naar de sessies | |
Nattekat | zondag 25 augustus 2024 @ 19:25 |
Terugvallen op oude specs is beter dan trekken aan een dood paard. Vanaf hier kan er weer rap progressie geboekt worden. En ik geloof nog steeds niet dat McLaren op elk circuit dominant gaat zijn. Verstappen heeft Norris bijvoorbeeld op waarde geklopt in België en had waarschijnlijk gewonnen zonder gridstraf. | |
Evenstar | zondag 25 augustus 2024 @ 19:26 |
Hope so, ben er niet gerust op. Hoe dan ook hoop ik in ieder geval op echte gevechten in plaats van dit soort saaie races. | |
Starflyer | zondag 25 augustus 2024 @ 19:28 |
De oudere vloer specificatie was alleen maar om te kijken of ze meer balans in de auto konden krijgen, maar nee dus. De upgrade sinds Miami was wel sneller dan de auto daarvoor was, maar nog niet snel genoeg en niet stabiel genoeg, in tegenstelling tot wat er volgens de sim verwacht werd. Dus ergens hebben ze een correlatieprobleem. | |
THEFXR | zondag 25 augustus 2024 @ 19:28 |
Per ligt te ver achter waardoor RB zeker het constructeurskampioenschap gaat verliezen. | |
ZaZoe | zondag 25 augustus 2024 @ 19:31 |
Let wel, Lando mag ook niet teveel fouten maken, uitvalbeurt/crash/motorwissel/straf hangt ook allemaal in de lucht | |
Nattekat | zondag 25 augustus 2024 @ 19:31 |
Ik zei ergens van tevoren ook al dat ik verwachtte dat dit een echt McLarencircuit zou gaan zijn. Veel redelijk snelle bochten en weinig rechte einden. Monza zou meer naar RB moeten gaan, maar dat is wel gebaseerd op races die al even geleden zijn en derhalve niet helemaal representatief zullen zijn. Daar en in Singapore verwacht ik wel dat Ferrari weer sterk gaat zijn. | |
WheeledWarrior | zondag 25 augustus 2024 @ 19:34 |
Half half gekeken, saai tot in het oneindige. De trainingen waren leuker. | |
Nattekat | zondag 25 augustus 2024 @ 19:36 |
Kan aanraden om eens de gevechten achter de top 2 te volgen, dit was een prima vermakelijke race waar Leclerc absoluut DotD verdiende ![]() | |
TheStigsDutchCousin | zondag 25 augustus 2024 @ 19:37 |
Eens. En die stunt met 4-5 auto's was ook gaaf ![]() | |
vosss | zondag 25 augustus 2024 @ 19:38 |
Mooi man. ![]() | |
Peterselieman | zondag 25 augustus 2024 @ 19:38 |
Perez was in delen van de race sneller dan Max. Dat is opvallend | |
TheStigsDutchCousin | zondag 25 augustus 2024 @ 19:40 |
Apart wel. | |
WheeledWarrior | zondag 25 augustus 2024 @ 19:52 |
Leclerc was wel goed vandaag, dat klopt. | |
Adames | zondag 25 augustus 2024 @ 19:56 |
Mercedes heeft nog 3 races achter elkaar gewonnen, dus dat klopt wel. McLaren is wel op elk circuit erg goed. | |
Rianne84 | zondag 25 augustus 2024 @ 19:57 |
Adames | zondag 25 augustus 2024 @ 19:57 |
Hongarije upgrade was ook niet veel. | |
Starflyer | zondag 25 augustus 2024 @ 20:05 |
Was circuit specifiek voor meer downforce. Dezelfde als waar ze hier mee reden. Op Monza rijden ze met de Spa configuratie. | |
Adames | zondag 25 augustus 2024 @ 20:07 |
Snap ik, maar ook die upgrade was bedoeld om de zwakheden aan te pakken. Was niet helemaal gelukt. | |
Donderkonijn | zondag 25 augustus 2024 @ 20:08 |
Toen Ricciardio nog bij RB reed en achter Max was dat ook altijd zo. Snellere rondes dan Max, maar dat is gewoon een kwestie van de batterij opladen en even voluit gaan als je vrije lucht hebt. Gemiddeld is Max gewoon veel sneller en is Perez best wel nutteloos in de strijd om de contructeurs en het WDC. | |
ChevyCaprice | zondag 25 augustus 2024 @ 20:17 |
Nou, toch een bijzondere post van F1 Instagram!![]() | |
TheStigsDutchCousin | zondag 25 augustus 2024 @ 20:18 |
Spa deed ie best goed idd. Maar dan nog wordt het lastig. | |
WismutVeilchen83 | zondag 25 augustus 2024 @ 20:29 |
Nou, vooral Charles Leclerc die Piastri achter zich hield. | |
ESF1Gamer | zondag 25 augustus 2024 @ 20:30 |
Max Voirg Jaar : Hold my Red Bull | |
TheStigsDutchCousin | zondag 25 augustus 2024 @ 20:32 |
Eens met de comments ja. | |
WismutVeilchen83 | zondag 25 augustus 2024 @ 20:32 |
Probleem in Spa was voor iedereen behalve Perez in de top 8 dat je niet kon inhalen. Ook Norris zou kunnen betogen dat hij had kunnen winnen daar. Als je net zo kon inhalen als in 2022 en 2023 weet ik niet wie er gewonnen zou hebben. | |
Red_85 | zondag 25 augustus 2024 @ 21:20 |
Had had had Norris had daar ook een uitglijder in La Source. Hielp ook mee. Had ie dat niet gehad.... blabla Mclaren is gewoon mijlen ver beter. | |
Nattekat | zondag 25 augustus 2024 @ 21:26 |
Norris zat nog steeds ver voor Verstappen na dat uitstapje betweter. | |
Red_85 | zondag 25 augustus 2024 @ 21:28 |
Kostte 'm veel tijd. | |
WismutVeilchen83 | zondag 25 augustus 2024 @ 21:46 |
je bedoelt 1 plek? | |
opgebaarde | zondag 25 augustus 2024 @ 21:55 |
Misschien al gepost. Videootje van onboard Max waar je kan zien dat de auto af en toe echt niet wil insturen. https://dubz.co/c/de799d | |
hole1988 | zondag 25 augustus 2024 @ 21:59 |
pmponer | zondag 25 augustus 2024 @ 22:27 |
Ik hoop dat El Plan de auto niet aangeraakt heeft. | |
de_boswachter | zondag 25 augustus 2024 @ 22:40 |
Wat waren die bekers weer voor broddelwerken ![]() Kleuterschool shit. Hier heeft vast en zeker weer één of andere nietsnut heel veel geld voor gekregen. | |
hole1988 | zondag 25 augustus 2024 @ 22:43 |
![]() | |
WheeledWarrior | zondag 25 augustus 2024 @ 22:49 |
Hebben Verstappen en Red Bull een GROOT probleem? | |
Peterselieman | zondag 25 augustus 2024 @ 22:52 |
Hij heeft de constructeursbeker niet ontworpen | |
TheStigsDutchCousin | zondag 25 augustus 2024 @ 22:52 |
Al best lang. | |
ChevyCaprice | zondag 25 augustus 2024 @ 22:56 |
Leclerc aan het eind op 2.9 van Max. Nu pas gezien! Wow. Ja een erg groot probleem. | |
WismutVeilchen83 | zondag 25 augustus 2024 @ 23:09 |
Volgens een hoop mensen is het nog steeds: - het constructeurskampioenschap wordt misschien moeilijk, maar het coureurskampioenschap is geen probleem - McLaren is strategisch niet klaar om kampioen te worden - Norris maakt teveel fouten - Het wisselt, dus andere teams pakken ook punten af van Norris De realiteit: - de RedBull is al maanden een zeer moeilijk te rijden auto waar Max werkelijk alles uit perst, maar die steeds moeilijker lijkt af te stellen. De updates werken ook (weer) niet - McLaren heeft juist by far de snelste auto die op vrijwel elk circuit zeer goed voor de dag komt - wanneer andere auto’s er tussen zitten is dat juist eerder nadelig voor RedBull, aangezien de kans niet denkbeeldig is dat ze juist tussen Norris en Verstappen in zitten - Er komen circuits aan waar RedBull traditioneel sowieso niet sterk is - Norris laat zien dat hij ook best kan domineren wanneer hij vrij baan heeft Wake up mensen, er is een wonder nodig om deze titel binnen te slepen. Er werd al gesuggereerd dat Perez misschien een Bottasje moet doen. Dat is nodig om überhaupt kans te maken. | |
Nattekat | zondag 25 augustus 2024 @ 23:14 |
![]() | |
Starflyer | zondag 25 augustus 2024 @ 23:41 |
Andere vloer. Scheelde blijkbaar 0,2s En de hogere downforce setting werkten ook niet mee. https://www.the-race.com/(...)-mark-hughes-report/ [ Bericht 21% gewijzigd door Starflyer op 25-08-2024 23:48:24 ] | |
Starflyer | zondag 25 augustus 2024 @ 23:46 |
Quote ipv edit | |
PzKpfw | zondag 25 augustus 2024 @ 23:54 |
Toch bijzonder hoe die voorsprong van Red Bull gewoon compleet verdampt is. | |
Tijn | zondag 25 augustus 2024 @ 23:56 |
Ach ja, het komt ook niet helemaal uit het niks. Eerst was het Ferrari die aardig bij kon blijven begin 2022, toen kwam Aston Martin redelijk in de buurt. Mercedes en McLaren zijn al vele jaren aan de weg aan het timmeren en dat betaalt zich nu uit. Zo'n voorsprong die RBR had duurt zelden lang in F1. | |
PzKpfw | zondag 25 augustus 2024 @ 23:57 |
Mercedes heeft het toch vrij lang vast weten te houden destijds.. | |
Origami94 | zondag 25 augustus 2024 @ 23:58 |
niet GROOT maar het is wel vijf voor twaalf | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 26 augustus 2024 @ 00:01 |
kuchekucheAdrianNeweygardeningleavekuchekuche. Ik blijf erbij. Newey heeft besloten om bij Red Bull te stoppen vanwege al het (politieke) gezeik rond Horner. En nu zijn er ineens upgrades die niet werken. 1+1 = ... | |
Peterselieman | maandag 26 augustus 2024 @ 00:04 |
Hopelijk levert het RBR veel bruikbare data op | |
Tijn | maandag 26 augustus 2024 @ 00:04 |
Ja, dat was ook heel uitzonderlijk, zo'n lange periode van dominantie. Zelfs Schumacher bij Ferrari was niet zo lang consistent sterk. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 26 augustus 2024 @ 00:06 |
Kwam echt door de motor. Maakte niet uit of ze er een badkuip omheen bouwden, dat ding was altijd snel. | |
PzKpfw | maandag 26 augustus 2024 @ 00:31 |
Verstappen kan maar beter zorgen dat hij, in ieder geval in 2026, bij een ander team komt. | |
Tijn | maandag 26 augustus 2024 @ 00:33 |
Zeker, dat is ook de reden dat Williams nog wel aardig mee kon komen. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 26 augustus 2024 @ 00:38 |
Ja, daar begint het wel steeds meer op te lijken. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 26 augustus 2024 @ 00:40 |
Ik denk dat ze Williams nooit de party-mode hebben gegeven. Heb wel eens in een interview gelezen dat de Mercedesmotor in de meeste races op ongeveer 70% draaide van het maximale vermogen. Toen ze in 2021 ineens wel meer vermogen moesten gaan gebruiken, moesten ze na elke 4 of 5 races een nieuwe motor pakken. | |
plesner | maandag 26 augustus 2024 @ 07:01 |
Snap gewoon niet waarom hij volgend jaar al niet overstapt naar Mercedes. RB is een zinkende schip en heb helemaal geen vertrouwen in 2025, dat moet Verstappen toch ook zien waarom dan bij RB blijven? | |
pmponer | maandag 26 augustus 2024 @ 07:05 |
Ja zou ik ook denken, ik zou iig in 2026 bij een fabrikant willen zitten. VOlgend jaar wordt niks bij RB dan maar beter in 2025 beginnen bij de nieuwe organisatie qua samenwerking en opbouw | |
WismutVeilchen83 | maandag 26 augustus 2024 @ 07:12 |
Dat gecombineerd met Rob Marshall die alle kennis van de RB18 en 19 zo meeneemt naar McLaren. | |
WismutVeilchen83 | maandag 26 augustus 2024 @ 07:17 |
Loyaliteit. | |
pmponer | maandag 26 augustus 2024 @ 07:49 |
Ja maar die ligt volgens de berichten vooral bij Marco, die gaat zo mee. | |
King_Merc | maandag 26 augustus 2024 @ 08:30 |
Mwoah vooral Seb en Ferrari hebben het verprutst in 17 en 18 Tot aan de zomer regelmatig de beste, Duitsland 18 begon de negatieve spiraal van Vettel | |
Evenstar | maandag 26 augustus 2024 @ 08:32 |
Precies dit, daarom snap ik niet waarom ze zo krampachtig vasthouden aan RB. | |
Evenstar | maandag 26 augustus 2024 @ 08:33 |
Mwah, je hebt gezien wat er gebeurde zodra Mercedes alles open ging gooien in 2021. Ze konden met gemak alles en iedereen naar de klote rijden zodra ze alles op volle toeren gingen draaien, dus niemand maakte echt kans ook al leek het soms wel zo. | |
PzKpfw | maandag 26 augustus 2024 @ 08:36 |
Red Bull heeft natuurlijk nog steeds een geweldig team maar ik denk dat er nu iets teveel belangrijke mensen op kritische plaatsen zijn vertrokken. | |
Whiskers2009 | maandag 26 augustus 2024 @ 09:31 |
MarKo dan toch | |
Faraday01 | maandag 26 augustus 2024 @ 09:37 |
Wat nog steeds een interessante gedachte is wat er gebeurd was als ze gekozen hadden die motor elke race te vervangen en hem helemaal open te draaien. Reglementair kon dat gewoon zolang ze de grid penalty pakken. Maar ze waren zo bloedsnel dat dat eigenlijk op de meeste circuits geen probleem was. | |
WheeledWarrior | maandag 26 augustus 2024 @ 10:14 |
Ook al daarom was het kampioenschap van Verstappen in '21 veel knapper dan die 2 jaren erna. | |
VEM2012 | maandag 26 augustus 2024 @ 10:33 |
De RB is nog steeds een hele snelle auto, die over alle circuits gemeten nauwelijks toegeeft op de McLaren. Norris rijdt sterk, maar heeft een dusdanige achterstand dat Verstappen alleen voorbij gestoken kan worden als hij er echt een potje van gaat maken. Verstappen gaat dus 99% zeker kampioen worden. En Norris laat gewoon zien dat F1 eerst en vooral om de auto draait. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 26 augustus 2024 @ 10:58 |
Deels mee eens, want waarom kon Piastri dan niet mee? Of reden ze allebei met andere setups? | |
WheeledWarrior | maandag 26 augustus 2024 @ 11:27 |
Het is wat betreft de rijderstitel voor Norris nog steeds wel een balanceer-act: 1 DNF voor hem (of een hele kleine score in een weekend dat Verstappen wel podium rijdt) en het is eigenlijk wel klaar. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 26 augustus 2024 @ 11:28 |
McLaren moet nu niet overmoedig gaan worden. Daar zit ook een risico. | |
Starflyer | maandag 26 augustus 2024 @ 11:32 |
Piastri verloor een plek bij de start en daarna nog een paar bij de pitstops. Die zat steeds vast achter een langzamere coureur, waar hij eerst voorbij moest. Eenmaal in vrije lucht was hij wel de (op-een-na) snelste coureur, maar had geen banden meer over om Leclerc in te halen. | |
Nattekat | maandag 26 augustus 2024 @ 11:32 |
McLaren is niet de snelste auto in Monza, of minimaal met uitdaging, niet zo overreageren op basis van 1 race. | |
Nattekat | maandag 26 augustus 2024 @ 11:32 |
Jullie vergeten dat er tussen Spa en Zandvoort niets is gebeurd. | |
franklop | maandag 26 augustus 2024 @ 11:34 |
Hetzelfde geldt natuurlijk voor Verstappen. Die moet eigenlijk gemiddeld overal 2e worden lijkt het al bijna. | |
WheeledWarrior | maandag 26 augustus 2024 @ 11:39 |
Verstappen heeft nog 71 punten marge. En Norris gaat echt niet 10x op rij winnen. | |
Nattekat | maandag 26 augustus 2024 @ 11:41 |
Verstappen gaat niet iedere keer 2e worden. Hij hoeft Norris maar één keer te verslaan om het kampioenschap in eigen hand te hebben. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 26 augustus 2024 @ 12:04 |
Ja, maar wanneer gaat hij dat doen? En pakt Norris nog een gridstraf dit seizoen? | |
Nattekat | maandag 26 augustus 2024 @ 12:06 |
Monza, Baku, Vegastroep. Waarschijnlijk niet. | |
THEFXR | maandag 26 augustus 2024 @ 12:20 |
Haas still in chains? | |
Origami94 | maandag 26 augustus 2024 @ 12:24 |
| |
TheStigsDutchCousin | maandag 26 augustus 2024 @ 12:26 |
Ik duim met je mee. | |
Nattekat | maandag 26 augustus 2024 @ 12:31 |
Laatste berichten melden dat ze er nog staan. | |
Nattekat | maandag 26 augustus 2024 @ 12:45 |
Ik duim niet, ik noem gewoon banen die totaal anders zijn dan de twee banen waar McLaren gedomineerd heeft ![]() | |
Doevelaer | maandag 26 augustus 2024 @ 13:00 |
Kleine shoutout naar HandicapNL. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Doevelaer op 26-08-2024 13:05:51 ] | |
ChevyCaprice | maandag 26 augustus 2024 @ 13:47 |
De haas is bevrijd https://racingnews365.nl/(...)-haas-f1-vs-uralkali | |
Tijn | maandag 26 augustus 2024 @ 13:48 |
Nou ja, dat dus. De kans dat Norris dit zijn kant op weet te buigen dit jaar is een theoretische mogelijkheid, maar niet veel meer dan dat. | |
WismutVeilchen83 | maandag 26 augustus 2024 @ 14:13 |
JOSSED | |
bedachtzaam | maandag 26 augustus 2024 @ 14:22 |
Lando zal wellicht misschien niet alle resterende races winnen maar het podium zal altijd binnen zijn bereik zijn. De auto is goed. Voor Max is het minder zeker dat hij het podium gaat halen in de resterende races, ja de auto is snel maar de banden houden het niet lang vol door de mindere balans en daarmee kon het weleens zo zijn dat hij naast het podium gaat grijpen in enkele races en daarmee liggen alle kansen voor Lando open om het kampioenschap te winnen. Wat mij betreft is het dus niet slechts een theoretische kans. | |
Nober | maandag 26 augustus 2024 @ 14:27 |
Sowieso zeldzaam dat je je eerste vier titels op rij wint. Lukte alleen Vettel (2010-2013) wel met Red Bull. | |
WheeledWarrior | maandag 26 augustus 2024 @ 14:36 |
Norris eindigde op Spa achter Verstappen terwijl die een gridstraf had. Verder zou Verstappen zonder mislukte pitstop Oostenrijk gewoon hebben gewonnen, eindigde hij op Silverstone ook voor Norris en met iets meer geduld was ook Hongarije een podium geweest (zij het achter Norris). | |
ChevyCaprice | maandag 26 augustus 2024 @ 14:36 |
Max gaat denk ik nog vaak genoeg podium pakken. Misschien niet in Singapore, maar de andere races heeft die goede kans. Dus Oscar mag wel even aansluiten bij Norris zodat ze 1-2's kunnen veiligstellen en Norris 10 punten kan uitlopen | |
Nober | maandag 26 augustus 2024 @ 14:50 |
Max heeft Pérez meer nodig dan Norris Piastri, er zijn ook nog drie sprint races. | |
SiGNe | maandag 26 augustus 2024 @ 16:46 |
Mercedes en Ferari liggen ook nog op de loer. Als die puntjes van Lando af weten te snoepen dan is dat ook een voordeel voor Max. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 26 augustus 2024 @ 16:47 |
Max moet voor Norris eindigen, zo vaak mogelijk. Het afsnoepen ben ik het ook mee eens. | |
SiGNe | maandag 26 augustus 2024 @ 16:54 |
Dat ook, hoe vaker ervoor hoe beter. Maar als Max dan achter Norris eindigt is het fijner als Hamilton of Sainz op P1 en P2 einidgen, dan is de uitloop van Norris kleiner. Of dat Piastrri er nog een paar wint. Al kan het zo zijn dat Piastri met z'n overwinning in Hongarije er al voor gezorgd heeft dat Lando geen WK wordt. Het team had beter Lando kunnen laten winnen, teambelang is groter dan eigenbelang. | |
Tarado | maandag 26 augustus 2024 @ 17:17 |
Norris heeft ook pas 2 keer gewonnen, Red Bull was dit weekend wat te defensief bezig, ze gaan er altijd zo prat op dat ze voor de aanval kiezen, dat was nu dus niet het geval. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 26 augustus 2024 @ 17:39 |
Ik lees zelfs dat Max volgens Brundle niet op zijn maximale snelheid reed ![]() | |
opgebaarde | maandag 26 augustus 2024 @ 17:47 |
Wst ik begreep. Verstappen en Perez reden in totaal verschillende auto's waarbij RBR ervoor gekozen had om een paar updates terug te draaien. Om de auto en de in het jaar ontstane onbalans eindelijk te begrijpen | |
Tarado | maandag 26 augustus 2024 @ 17:48 |
Verstappen reed met een oude vloer, Perez niet, voorzover ik weet, maar Verstappen had ook nog eens de Monaco achtervleugel staan, misschien op regen gegokt en dus verloren. | |
opgebaarde | maandag 26 augustus 2024 @ 17:53 |
Volgens mij de Monaco vleugel omdat de snelheid van de auto toen tegenviel en daar geen verklaring voor was | |
Tarado | maandag 26 augustus 2024 @ 18:02 |
Hoe bedoel je dat? | |
Starflyer | maandag 26 augustus 2024 @ 19:29 |
Monaco vleugel was vooral om de banden beter te houden, dacht ik. Maar de degradatie was zo weinig dat het de verkeerde keuze was. | |
VEM2012 | maandag 26 augustus 2024 @ 22:59 |
Piastri is een mindere rijder. Wel een stuk beter dan Perez. | |
Tarado | dinsdag 27 augustus 2024 @ 05:36 |
Niet zo met je eens, hij is minder ervaren dan Norris, maar het zou mij niet verbazen als de auto volgend jaar ook weer de betere is, hij het Norris heel moeilijk gaat maken als het om een kampioenschap gaat. | |
RedWhiteArmy1983 | dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:58 |
Dit dus, plus de DNF van Oostenrijk van Lando (na de gevechten met Max), dat zijn wellicht de punten die hem op het einde wellicht de titel kosten. Als het zo doorgaat dan komt-ie dicht bij, maar denk dat Max uiteindelijk genoeg overhoudt als-ie vaak genoeg 1 plek achter hem finisht (en ook nog af en toe voor hem finisht), zeker als Lando niet zou winnen. Makkelijk zal het niet worden, maar Max is er wel meester om race resultaten te maximaliseren. Vaak genoeg gedaan in de jaren dat Hamilton en Mercedes dominant waren. | |
Nattekat | dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:51 |
Nouuuuu, ik heb andere verhalen gehoord. Die achterlijke tweede stop van Russell kwam ook ergens vandaan natuurlijk. | |
Starflyer | dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:10 |
Zie post #42. Norris zette de snelste ronde op banden die 44 ronden oud waren. Dan is er dus niet veel slijtage. | |
Nattekat | dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:27 |
Fijn voor McLaren dat zij niet veel slijtage hadden. | |
Tarado | dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:31 |
Wel vreemd dat Red Bull dit helemaal kwijt is, sta er wel een beetje van te kijken hoe ze aan kloten zijn met een oude vloer, grootste achtervleugel om wat balans in die auto te krijgen. | |
Nattekat | dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:33 |
Een auto met een brede window waarin ie werkt is natuurlijk makkelijker perfect af te stemmen op de banden dan eentje met een smalle piek. | |
Tarado | dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:34 |
Uiteraard, maar terug grijpen op onderdelen waarvan je weet dat die je niet sneller maken zoals die Bahrein vloer is heel wat anders. | |
Nattekat | dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:39 |
Als nieuwe onderdelen niet werken, heb je geen keus. Dan moet je backtracken naar iets dat wel werkt en van daar weer naar voor. | |
Tarado | dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:43 |
Dit werkte dus ook niet, plus dat je al echte data hebt van die vloer, als je op basis daarvan geen stappen kan zetten dan is er iets goed fout en dat zien we dan ook. | |
ChevyCaprice | dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:55 |
![]() 'RedBull moet er vanuit gaan dat wereldtitel in gevaar is' | NOS Formule 1-Podcast #18 | NPO Radio 1 geinige titel. McLaren is al WCC wat mij betreft. Voorspel ik ![]() | |
3rr0r | dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:00 |
Van de laatste 10 GP's hebben ze er 3 gewonnen. Vanwaar dat overdreven McLaren gefap? Puur vanwege het aantal seconden dat er afgelopen weekend tussen Norris en Max was op de finish? | |
Tarado | dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:06 |
Ze hadden al wat punten meer kunnen/moeten hebben inderdaad. | |
ChevyCaprice | dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:06 |
Als je kijkt naar de laatste 10 overwinningen is die netjes verdeeld tussen verschillende teams. Je zou kunnen zeggen dat 3 dan best een hoop is McLaren rijdt met 2 toppers. Red Bull met maar eentje. Perez begint langzamerhand een beetje zijn dingetje te doen, maar daar blijft het bij. Die gaat geen grootse dingen meer uithalen. Ook al presteren de auto's ten opzichte van elkaar redelijk wisselvallig, zie ik McLaren qua team meer maximaliseren. | |
Tarado | dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:07 |
Het hangt dus ook een beetje af hoe dat op de volgende 3 circuits is, dat ze het in Zandvoort goed zouden doen, komt niet onverwacht. | |
ChevyCaprice | dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:13 |
Dat Red Bull dan zoveel moeite zou hebben had ik ook niet per se verwacht. Het had me niet verbaasd als Max deze had gewonnen. Denk dat er niet echt een pijl te trekken valt op wie wat gaat winnen/wie waar snel is nu | |
Tarado | dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:18 |
McLaren heeft een beetje dat "allemansvriend" qua auto overgenomen in de zin dat ze overal wel goed zijn, niet zo dominant als Red Bull vorig jaar was maar wel heel degelijk overal. | |
3rr0r | dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:18 |
Maar waar baseren de mensen zich op die het steeds hebben over Norris wel even het kampioenschap gaat wegpakken voor Max z'n neus? Dan zou hij onwijs moeten domineren zoals Max dat begin van het seizoen deed. Piastri kan juist punten gaan wegsnoepen van Norris, tenzij hij zich als een Bottas moet gedragen vanaf nu. | |
ChevyCaprice | dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:21 |
Heb het over het WCC hè maat. Norris kan kampioen worden maar dan moet die inderdaad consistent top presteren. En dat wordt nu het meest interessante gedeelte: of hem dat echt gaat lukken. | |
HiDiHo | dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:23 |
Ik verwacht ook dat die goeie auto van McLaren maar tijdelijk is. | |
3rr0r | dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:25 |
De media, en geheid wat fans, hopen er zo op, dat men hem nu al dominanter maakt dan hij is/heeft bewezen. | |
Tarado | dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:27 |
Hij werd ook driver of the day, prima gozer verder hoor maar als je met de snelste auto je start verpest en dan toch nog 1e wordt is niet zo heel bijzonder, Leclerc verdiende het meer. | |
ChevyCaprice | dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:32 |
Eens. En met 2 topcoureurs heb je dan een mooie package. | |
ChevyCaprice | dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:34 |
De verklote start wil ik nog wel geloven dat dat echt een clutch-afstelling dingetje was. Piastri had het ook | |
Tarado | dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:40 |
Nee maar dat maakt de engelse bias toch niet minder. | |
Whiskers2009 | dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:41 |
De hele linkerrij had dat dan. De rechterrij kwam i.i.g. beter weg bij de start.. | |
ChevyCaprice | dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:46 |
Die F1 instagram ging echt helemaal los over Lando ![]() 1x een echt dominante prestatie. Heb niet het idee dat die nou breeduit wordt gezien als the next Max Verstappen. | |
Tarado | dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:55 |
Denk niet dat er van de huidige coureuers aan Verstappen kan tippen en ik zie eigenlijk eerder Piastri een keer WK worden dan Norris, want die had dit jaar eigenlijk al moeten toeslaan als hij dat echt in zich had. | |
ChevyCaprice | dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:10 |
Norris zal met een topwagen over een heel seizoen makkelijk WDC worden. Bij een moeilijk seizoen waarin het mogelijk is, zoals nu, valt hij wel wat tegen. Dan doen die kleine foutjes veel schade. Kijk naar die exit bocht 1 op België. Onbestaanbaar. Piastri heeft zich snel kunnen meten aan Norris en die twee zijn gewaagd. Maar Norris heeft net nog de edge op Oscar. | |
Starflyer | dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:19 |
Ze werkten wel, alleen niet zo goed als werd verwacht. De nieuwe onderdelen waren wel sneller dan de oude, maar niet zo stabiel. Red Bull liep met de nieuwe onderdelen uit op alle teams behalve McLaren en Mercedes, die nog betere updates brachten. | |
Tarado | dinsdag 27 augustus 2024 @ 21:03 |
En het is nog maar 1 jaar met deze regels, dan verandert er weer wat en moet je weer afwachten wie het beste pakket heeft en welke rijder zich ook weer het snelst aanpast qua rijstijl. | |
Rianne84 | woensdag 28 augustus 2024 @ 16:56 |
Nober | woensdag 28 augustus 2024 @ 19:51 |
ChevyCaprice | woensdag 28 augustus 2024 @ 19:54 |
Leuke graph van de gas inputs bij de start. Verstappen iets ingetogener met de input dan Norris en Piastri![]() | |
WismutVeilchen83 | woensdag 28 augustus 2024 @ 22:34 |
Waar haalt iedereen toch vandaan dat die Piastri zo bijzonder is. Zit nu toch ook in zijn tweede jaar en wordt royaal verslagen door Norris, die ik persoonlijk niet bij de beste drie coureurs van het veld reken (Verstappen, Hamilton en Alonso) en zelfs niet per se bij Russell en Leclerc. Prima coureur, daar niet van. Maar na bijna twee jaar zou je Norris moeten verslaan als je écht zo goed bent. Verstappen scoorde in 17 ook minder punten dan Ricciardo, maar dat lag puur aan de betrouwbaarheid. Hij was aantoonbaar sneller, dat is Piastri maar heel af en toe. | |
bedachtzaam | donderdag 29 augustus 2024 @ 03:07 |
Het is inderdaad zijn tweede jaar en daarom moet je hem wat ruimte geven nog. Tot nog toe presteert hij gewoon goed maar is af en toe wel erg benadeeld door zijn team. Ongetwijfeld gaat Oscar Piastri nog fouten maken en dat hoort er allemaal bij maar hij heeft het zeker in zich om kampioen te worden wat mij betreft. | |
ESF1Gamer | donderdag 29 augustus 2024 @ 07:17 |
Dicht |