Mercedes en Ferari liggen ook nog op de loer.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max gaat denk ik nog vaak genoeg podium pakken. Misschien niet in Singapore, maar de andere races heeft die goede kans. Dus Oscar mag wel even aansluiten bij Norris zodat ze 1-2's kunnen veiligstellen en Norris 10 punten kan uitlopen
Max moet voor Norris eindigen, zo vaak mogelijk. Het afsnoepen ben ik het ook mee eens.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:46 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Mercedes en Ferari liggen ook nog op de loer.
Als die puntjes van Lando af weten te snoepen dan is dat ook een voordeel voor Max.
Dat ook, hoe vaker ervoor hoe beter.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Max moet voor Norris eindigen, zo vaak mogelijk. Het afsnoepen ben ik het ook mee eens.
Norris heeft ook pas 2 keer gewonnen, Red Bull was dit weekend wat te defensief bezig, ze gaan er altijd zo prat op dat ze voor de aanval kiezen, dat was nu dus niet het geval.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:54 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat ook, hoe vaker ervoor hoe beter.
Maar als Max dan achter Norris eindigt is het fijner als Hamilton of Sainz op P1 en P2 einidgen, dan is de uitloop van Norris kleiner.
Of dat Piastrri er nog een paar wint.
Al kan het zo zijn dat Piastri met z'n overwinning in Hongarije er al voor gezorgd heeft dat Lando geen WK wordt.
Het team had beter Lando kunnen laten winnen, teambelang is groter dan eigenbelang.
Wst ik begreep. Verstappen en Perez reden in totaal verschillende auto's waarbij RBR ervoor gekozen had om een paar updates terug te draaien. Om de auto en de in het jaar ontstane onbalans eindelijk te begrijpenquote:Op maandag 26 augustus 2024 17:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Norris heeft ook pas 2 keer gewonnen, Red Bull was dit weekend wat te defensief bezig, ze gaan er altijd zo prat op dat ze voor de aanval kiezen, dat was nu dus niet het geval.
Verstappen reed met een oude vloer, Perez niet, voorzover ik weet, maar Verstappen had ook nog eens de Monaco achtervleugel staan, misschien op regen gegokt en dus verloren.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wst ik begreep. Verstappen en Perez reden in totaal verschillende auto's waarbij RBR ervoor gekozen had om een paar updates terug te draaien. Om de auto en de in het jaar ontstane onbalans eindelijk te begrijpen
Hoe bedoel je dat?quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:53 schreef opgebaarde het volgende:
Volgens mij de Monaco vleugel omdat de snelheid van de auto toen tegenviel en daar geen verklaring voor was
Monaco vleugel was vooral om de banden beter te houden, dacht ik. Maar de degradatie was zo weinig dat het de verkeerde keuze was.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Verstappen reed met een oude vloer, Perez niet, voorzover ik weet, maar Verstappen had ook nog eens de Monaco achtervleugel staan, misschien op regen gegokt en dus verloren.
Piastri is een mindere rijder. Wel een stuk beter dan Perez.quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:58 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Deels mee eens, want waarom kon Piastri dan niet mee? Of reden ze allebei met andere setups?
Niet zo met je eens, hij is minder ervaren dan Norris, maar het zou mij niet verbazen als de auto volgend jaar ook weer de betere is, hij het Norris heel moeilijk gaat maken als het om een kampioenschap gaat.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Piastri is een mindere rijder. Wel een stuk beter dan Perez.
Dit dus, plus de DNF van Oostenrijk van Lando (na de gevechten met Max), dat zijn wellicht de punten die hem op het einde wellicht de titel kosten. Als het zo doorgaat dan komt-ie dicht bij, maar denk dat Max uiteindelijk genoeg overhoudt als-ie vaak genoeg 1 plek achter hem finisht (en ook nog af en toe voor hem finisht), zeker als Lando niet zou winnen. Makkelijk zal het niet worden, maar Max is er wel meester om race resultaten te maximaliseren. Vaak genoeg gedaan in de jaren dat Hamilton en Mercedes dominant waren.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:54 schreef SiGNe het volgende:
Al kan het zo zijn dat Piastri met z'n overwinning in Hongarije er al voor gezorgd heeft dat Lando geen WK wordt.
Het team had beter Lando kunnen laten winnen, teambelang is groter dan eigenbelang.
Nouuuuu, ik heb andere verhalen gehoord.quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Monaco vleugel was vooral om de banden beter te houden, dacht ik. Maar de degradatie was zo weinig dat het de verkeerde keuze was.
Zie post #42. Norris zette de snelste ronde op banden die 44 ronden oud waren. Dan is er dus niet veel slijtage.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nouuuuu, ik heb andere verhalen gehoord.
Die achterlijke tweede stop van Russell kwam ook ergens vandaan natuurlijk.
Fijn voor McLaren dat zij niet veel slijtage hadden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:10 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zie post #42. Norris zette de snelste ronde op banden die 44 ronden oud waren. Dan is er dus niet veel slijtage.
Wel vreemd dat Red Bull dit helemaal kwijt is, sta er wel een beetje van te kijken hoe ze aan kloten zijn met een oude vloer, grootste achtervleugel om wat balans in die auto te krijgen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Fijn voor McLaren dat zij niet veel slijtage hadden.
Een auto met een brede window waarin ie werkt is natuurlijk makkelijker perfect af te stemmen op de banden dan eentje met een smalle piek.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel vreemd dat Red Bull dit helemaal kwijt is, sta er wel een beetje van te kijken hoe ze aan kloten zijn met een oude vloer, grootste achtervleugel om wat balans in die auto te krijgen.
Uiteraard, maar terug grijpen op onderdelen waarvan je weet dat die je niet sneller maken zoals die Bahrein vloer is heel wat anders.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een auto met een brede window waarin ie werkt is natuurlijk makkelijker perfect af te stemmen op de banden dan eentje met een smalle piek.
Als nieuwe onderdelen niet werken, heb je geen keus. Dan moet je backtracken naar iets dat wel werkt en van daar weer naar voor.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Uiteraard, maar terug grijpen op onderdelen waarvan je weet dat die je niet sneller maken zoals die Bahrein vloer is heel wat anders.
Dit werkte dus ook niet, plus dat je al echte data hebt van die vloer, als je op basis daarvan geen stappen kan zetten dan is er iets goed fout en dat zien we dan ook.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als nieuwe onderdelen niet werken, heb je geen keus. Dan moet je backtracken naar iets dat wel werkt en van daar weer naar voor.
Van de laatste 10 GP's hebben ze er 3 gewonnen. Vanwaar dat overdreven McLaren gefap? Puur vanwege het aantal seconden dat er afgelopen weekend tussen Norris en Max was op de finish?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
'RedBull moet er vanuit gaan dat wereldtitel in gevaar is' | NOS Formule 1-Podcast #18 | NPO Radio 1
geinige titel. McLaren is al WCC wat mij betreft. Voorspel ik
Ze hadden al wat punten meer kunnen/moeten hebben inderdaad.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 19:00 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Van de laatste 10 GP's hebben ze er 3 gewonnen. Vanwaar dat overdreven McLaren gefap? Puur vanwege het aantal seconden dat er afgelopen weekend tussen Norris en Max was op de finish?
Als je kijkt naar de laatste 10 overwinningen is die netjes verdeeld tussen verschillende teams. Je zou kunnen zeggen dat 3 dan best een hoop isquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 19:00 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Van de laatste 10 GP's hebben ze er 3 gewonnen
McLaren rijdt met 2 toppers. Red Bull met maar eentje. Perez begint langzamerhand een beetje zijn dingetje te doen, maar daar blijft het bij. Die gaat geen grootse dingen meer uithalen. Ook al presteren de auto's ten opzichte van elkaar redelijk wisselvallig, zie ik McLaren qua team meer maximaliseren.quote:. Vanwaar dat overdreven McLaren gefap? Puur vanwege het aantal seconden dat er afgelopen weekend tussen Norris en Max was op de finish?
Het hangt dus ook een beetje af hoe dat op de volgende 3 circuits is, dat ze het in Zandvoort goed zouden doen, komt niet onverwacht.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 19:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je kijkt naar de laatste 10 overwinningen is die netjes verdeeld tussen verschillende teams. Je zou kunnen zeggen dat 3 dan best een hoop is
Dat Red Bull dan zoveel moeite zou hebben had ik ook niet per se verwacht. Het had me niet verbaasd als Max deze had gewonnen. Denk dat er niet echt een pijl te trekken valt op wie wat gaat winnen/wie waar snel is nuquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 19:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het hangt dus ook een beetje af hoe dat op de volgende 3 circuits is, dat ze het in Zandvoort goed zouden doen, komt niet onverwacht.
McLaren heeft een beetje dat "allemansvriend" qua auto overgenomen in de zin dat ze overal wel goed zijn, niet zo dominant als Red Bull vorig jaar was maar wel heel degelijk overal.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 19:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat Red Bull dan zoveel moeite zou hebben had ik ook niet per se verwacht. Het had me niet verbaasd als Max deze had gewonnen. Denk dat er niet echt een pijl te trekken valt op wie wat gaat winnen/wie waar snel is nu
Maar waar baseren de mensen zich op die het steeds hebben over Norris wel even het kampioenschap gaat wegpakken voor Max z'n neus? Dan zou hij onwijs moeten domineren zoals Max dat begin van het seizoen deed.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 19:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de laatste 10 overwinningen is die netjes verdeeld tussen verschillende teams. Je zou kunnen zeggen dat 3 dan best een hoop is
[..]
McLaren rijdt met 2 toppers. Red Bull met maar eentje. Perez begint langzamerhand een beetje zijn dingetje te doen, maar daar blijft het bij. Die gaat geen grootse dingen meer uithalen. Ook al presteren de auto's ten opzichte van elkaar redelijk wisselvallig, zie ik McLaren qua team meer maximaliseren.
Heb het over het WCC hè maat. Norris kan kampioen worden maar dan moet die inderdaad consistent top presteren. En dat wordt nu het meest interessante gedeelte: of hem dat echt gaat lukken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 19:18 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Maar waar baseren de mensen zich op die het steeds hebben over Norris wel even het kampioenschap gaat wegpakken voor Max z'n neus? Dan zou hij onwijs moeten domineren zoals Max dat begin van het seizoen deed.
Piastri kan juist punten gaan wegsnoepen van Norris, tenzij hij zich als een Bottas moet gedragen vanaf nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |