quote:UFO of UAP?
UAP staat voor 'unidentified anomalous phenomena', of 'ongeďdentificeerde afwijkende verschijnselen', een verzamelnaam voor objecten die in de lucht, de zee en de ruimte zijn waargenomen zonder dat duidelijk is wat het zijn of waar ze vandaan komen.
De term ufo is uit de gratie geraakt omdat die nog steeds een associatie met zich meedroeg van een samenzweerderige en paranoďde denkwijze. (bron)
SPOILER: Officiele omschrijving van UAP in de wetgeving van dec 2022Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sinds 2017 zijn er veel ontwikkelingen rondom UAP's geweest. Een beknopt overzicht:
• Het begon in dec 2017 met een artikel in de New York Times waaruit bleek dat het Pentagon al jaren een geheim UAP programma heeft: Glowing Auras and 'Black Money': The Pentagon's Mysterious U.F.O. Program
• Het Pentagon gaf in 2020 toe dat in 2017 gelekte filmpjes echt zijn:
• Rapporten van het Pentagon uit 2021 en 2022 bevestigen nog eens dat er veel UFO waarnemingen zijn onderzocht en dat er honderden onverklaard blijven.
• NASA doet in 2022 onderzoek naar UAP en stelt naar aanleiding hiervan in 2023 een directeur hiervoor aan.• Eind 2022 is er UAP wetgeving toegevoegd aan de Amerikaanse Defensie wet (NDAA). Hierdoor is er een nieuwe UFO-office opgericht, AARO, die jaarlijks een rapport moet uitbrengen.quote:In het nieuwe NASA-rapport worden uap's of ufo's "één van de grootste mysteries van onze planeet" genoemd.SPOILER: UAP klokkenluider regeling in wetgevingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• In februari 2023 veel aandacht voor een neergeschoten Chinese spionage ballon en drie onbekende objecten. Er zijn geen officiële verklaringen gegeven wat de objecten waren. Wel bijzondere uitspraken van geďnformeerde senatoren, zoals Blumenthal:• In juni 2023 blijkt de klokkenluider regeling uit de wetgeving al te werken. David Grusch komt naar voren met opmerkelijke claims in een artikel in The Debrief (door dezelfde journalisten als het 2017 NY Times verhaal) en in een interview voor NewsNation.quote:“The American people should be given more information. They're ready for it. They can handle it. And they need and deserve to know it.”
• In juli 2023 herhaalt Grusch zijn claims - onder ede - tijdens een public hearing.• Chuck Schumer, de Democratische meerderheidsleider van de Senaat, introduceert in augustus 2023 een aanpassing voor de Defensiewet voor 2024. Dit Schumer Amendement heeft de opmerkelijke naam: ''UAP Disclosure Act of 2023''. Volgens Schumer heeft het publiek het recht om meer te weten over onbekende technieken, niet-menselijke-intelligentie en onverklaarde fenomenen.quote:Zijn claims op basis van meer dan 40 getuigen-interviews:
• De US overheid heeft een decennialang programma waarin het geborgen UFO's verborgen houdt
• Ze zijn ook in het bezit van '[non-human] dead pilots' van deze UFO's.
• Er is een lange disinformatie campagne gaande.
• Schumer's voorstel wordt sterk afgezwakt aangenomen, een aantal senatoren is tegen. Maar Schumer geeft aan zich er niet bij neer te leggen. In de zomer van 2024 brengt hij samen met senator Rounds de UAPDA opnieuw in, met vrijwel gelijke inhoud.
Quotes van vooraanstaande figuren op dit gebied:
Meer quotes mooi op een rij:
https://ufoquotes.com/
Up-to-date tijdlijn van alles UFO's:
https://ufotimeline.com/
Podcast
Need to Know podcastGalantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
quote:Elizondo deploys way too many government acronyms — consider AAWSAP/AATIP, for example — but he’s undeniably thorough in presenting what he has worked on and learned over two decades. Pages of diagrams and explanations suggest how UFOs might propel themselves.
Dus volgens de DoD heeft de president geen 'need to know' ..quote:Perhaps more alarmingly, as he points out, the Defense Department [..] tend to regard our elected representatives as “temporary hires” who need to be managed and fed information as the departments see fit. The Defense bureaucracy, for example, didn’t trust President Nixon, so it didn’t tell him much about UFOs.
EIN-DE-LIJKquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:40 schreef FireFox1 het volgende:
Luis Alizondo was bij Joe Rogan. Straks even rustig luisteren met een kop koffie.
Episode · The Joe Rogan Experience · Luis "Lue" Elizondo is the former head of the Pentagon’s Advanced Aerospace Threat Identification Program (AATIP), which investigated UFOs, now referred to as Unidentified Anomalous Phenomena (UAP). A veteran of the U.S. Army, he has worked in counterintelligence and counterterrorism worldwide. His new book, "Imminent: Inside the Pentagon's Hunt for UFOs," is available now.https://luiselizondo-official.com Learn more about your ad choices. Visit podcastchoices.com/adchoices
Dat was een stuk sneller dan verwacht, erg benieuwd naar deze podcast!quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:40 schreef FireFox1 het volgende:
Luis Alizondo was bij Joe Rogan. Straks even rustig luisteren met een kop koffie.
Episode · The Joe Rogan Experience · Luis "Lue" Elizondo is the former head of the Pentagon’s Advanced Aerospace Threat Identification Program (AATIP), which investigated UFOs, now referred to as Unidentified Anomalous Phenomena (UAP). A veteran of the U.S. Army, he has worked in counterintelligence and counterterrorism worldwide. His new book, "Imminent: Inside the Pentagon's Hunt for UFOs," is available now.https://luiselizondo-official.com Learn more about your ad choices. Visit podcastchoices.com/adchoices
Het kan aan mij liggen maar ik vond Joe heel vermoeid en een beetje ongeinteresseerd overkomen. Had ik niet van hem verwacht.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:06 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Dat was een stuk sneller dan verwacht, erg benieuwd naar deze podcast!
Iemand het interview van RosCo en Elizondo bij Newsnation al gezien?
Ik ga 'm vannacht luisteren in bed en anders morgen. Wel heel veel zin in deze podcat. Die met Christopher Mellon was ook echt heel goed.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:48 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen maar ik vond Joe heel vermoeid en een beetje ongeinteresseerd overkomen. Had ik niet van hem verwacht.
Ik ga komende week de podcast luisteren in de auto, ben benieuwd.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:48 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen maar ik vond Joe heel vermoeid en een beetje ongeinteresseerd overkomen. Had ik niet van hem verwacht.
Ik heb het idee dat Joe verschillende fases meegemaakt heeft betreffende dit onderwerp en dat dat er mee te maken kan hebben. Hij heeft daar wel eens iets over losgelaten. Hij was aanvankelijk er niet mee bezig, werd geďnteresseerd en raakte er toen door gefascineerd om vervolgens weer sceptischer te worden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:48 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik heb wat bedenkingen bij Lue maar om nu te zeggen dat ie geen idee heeft waar ie over praat?quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:27 schreef Sjemmert het volgende:
Wat vinden jullie van die Elizondo ik geloof eerlijk gezegd niet dat die man weet waar die over praat. Heb meer het idee dat hij gwn wil cashen op zijn boek.
Laat ik het zo zeggen. Hij heeft de klok horen luiden maar weet hij ook waar de klepel hangt.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb wat bedenkingen bij Lue maar om nu te zeggen dat ie geen idee heeft waar ie over praat?
Heel veel wordt ondersteund door Christopher Mellon en ik heb die man ontzettend hoog zitten.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:27 schreef Sjemmert het volgende:
Wat vinden jullie van die Elizondo ik geloof eerlijk gezegd niet dat die man weet waar die over praat. Heb meer het idee dat hij gwn wil cashen op zijn boek.
Ik heb juist het idee dat Elizondo door de regering naar voren is geschoven om het publiek alvast klaar te stomen voor de onvermijdelijke disclosure.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:27 schreef Sjemmert het volgende:
Ik denk dat we heel veel ook gewoon niet weten. We tasten veel in het duister, ook DoD ga ik van uit.quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:23 schreef FireFox1 het volgende:
Ik heb juist het idee dat Elizondo door de regering naar voren is geschoven om het publiek alvast klaar te stomen voor de onvermijdelijke disclosure.
Ik heb daar twijfels over omdat er binnen de amerikaanse politiek veel tegendruk is om meer te openbaren, met name de 3 Mike's (Mike Turner, Mike Rogers en Mike Johnson doen er alles aan om tegengas te geven en te saboteren.quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:23 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat Elizondo door de regering naar voren is geschoven om het publiek alvast klaar te stomen voor de onvermijdelijke disclosure.
Zijn security clearences zijn in ieder geval nog niet afgenomen of weggepest zoals Lazar.
Tegendruk lijkt mij een logisch gevolg. Dat is al sinds de vijftiger jaren het geval omdat kennelijk iedereen achter deze vermeende technologie zou kunnen aanzitten. Inclusief Rusland, China etc. En destijds zaten we midden in een nucleaire wapenwedloop en een ruimtevaart wedloop. Sinds de val van de Berlijnse muur kwam er wat rust in de wereld die inmiddels weer is opgelaaid. Helaas. Ik ben geneigd in alles wat er nu tegelijkertijd gebeurd in de wereld een verband te zoeken/zien.quote:Op maandag 26 augustus 2024 13:25 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik heb daar twijfels over omdat er binnen de amerikaanse politiek veel tegendruk is om meer te openbaren, met name de 3 Mike's (Mike Turner, Mike Rogers en Mike Johnson doen er alles aan om tegengas te geven en te saboteren.
https://www.msn.com/en-us(...)pped-off/ar-AA1lzaF8
En er zijn wss decennia lang illegaal belastingcenten weggesluist, congress niet ingelicht etc etc allemaal dingen waar in principe vervolgingen uit kunnen voort vloeien lijkt mij ? Denk dat daar ook een probleem ligt voor de hoge bomen die daar verantwoordelijkheid voor zijn geweest.quote:Op maandag 26 augustus 2024 13:36 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Tegendruk lijkt mij een logisch gevolg. Dat is al sinds de vijftiger jaren het geval omdat kennelijk iedereen achter deze vermeende technologie zou kunnen aanzitten. Inclusief Rusland, China etc. En destijds zaten we midden in een nucleaire wapenwedloop en een ruimtevaart wedloop. Sinds de val van de Berlijnse muur kwam er wat rust in de wereld die inmiddels weer is opgelaaid. Helaas. Ik ben geneigd in alles wat er nu tegelijkertijd gebeurd in de wereld een verband te zoeken/zien.
Oke, ja ik volg het maar half eigenlijk en ben niet direct bekend met hem. Zal hem eens opzoeken.quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heel veel wordt ondersteund door Christopher Mellon en ik heb die man ontzettend hoog zitten.
Hij was paar jaar geleden te gast bij Joe Rogan. Zou die echt even luisteren.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:19 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Oke, ja ik volg het maar half eigenlijk en ben niet direct bekend met hem. Zal hem eens opzoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |