abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214813002
Heel raar verhaal.
  maandag 26 augustus 2024 @ 21:32:26 #95
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_214813151
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 21:13 schreef littlemindy het volgende:
Als ze onwel zou zijn geworden door de hitte lijkt het me dat ze vrij snel gevonden zou zijn op de bewuste route, mét haar telefoon.

Nu kan het zijn dat ze haar telefoon verloren is, die is gaan zoeken en daardoor van een klif is gevallen o.i.d.
Maar dan zou je verwachten dat de telefoon gevonden is in de buurt van een rotspartij / afgrond / iets waar je een val kan maken waar je niet direct gevonden wordt.
Over dit alles geen informatie.

Vreemd verhaal waar de doorsnee scenario's niet goed in passen.

Is het mogelijk dat ze de tunnels is in gegaan en daar is verdwaald? (ik ken die tunnels niet)
Die tunnel is een antieke waterleiding, geen doolhof.
Maar in die omgeving kun je wel verdwalen.
Het leven is één grote fles B:)B
  maandag 26 augustus 2024 @ 22:35:54 #96
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_214813642
quote:
Zoektocht naar Nederlandse vrouw (65) op Samos gaat dinsdag verder

26 aug 2024 om 20:46
Update: 1 uur geleden

De zoektocht naar de Nederlandse vrouw die op het Griekse eiland Samos wordt vermist, gaat dinsdag verder. 's Avonds doorgaan met zoeken in het bergachtige gebied "zou levensgevaarlijk zijn", zegt een woordvoerder van Stichting Reddingshonden RHWW maandag tegen het ANP.
De 65-jarige vrouw uit Amsterdam wordt sinds donderdagochtend vermist. Zij is het laatst gezien in de buurt van de historische Tunnel van Eupalinos bij de plaats Pythagorion.

Volgens haar dochter Malou Miedema is het gebied op meerdere manieren uitgekamd om antwoorden te vinden. "Die hebben we helaas nog niet."

Griekse en Nederlandse hulpgroepen zoeken samen naar de vrouw. Zo arriveerden zaterdag een Nederlands zoekteam van het Nationaal Drone Team en de Stichting MTL op Samos. Aan het einde van maandagochtend kwamen acht honden en twaalf begeleiders van de Stichting Reddingshonden RHWW aan.

Met een crowdfundingactie wil Miedema geld ophalen om extra Nederlandse zoekteams in te kunnen zetten. Maandagochtend had ze al bijna 24.000 euro opgehaald. Als er geld overblijft, wil ze dit aan de Griekse hulpdiensten schenken.
https://www.nu.nl/buitenl(...)-dinsdag-verder.html
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  maandag 26 augustus 2024 @ 22:36:40 #97
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_214813646
Als de omgeving waar ze zoeken eruit ziet als op de foto, dan kan ik me voorstellen dat het lastig is.
  maandag 26 augustus 2024 @ 22:38:41 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214813660
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:36 schreef jcdragon het volgende:
Als de omgeving waar ze zoeken eruit ziet als op de foto, dan kan ik me voorstellen dat het lastig is.
Als het is zoals op die foto hoef je maar te struikelen en onder wat bosjes te liggen om niet gezien te worden.

Maar als ze daar al ligt sinds ze haar telefoon kwijtgeraakt is dan zijn haar overlevingskansen inmiddels nihil.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214813683
Ik vind het alleen zo bijzonder dat je én je telefoon kwijtraakt én valt binnen hetzelfde uur bij wijze van spreken.

Tenzij je je telefoon kwijtraakt vanwege de val, maar in de buurt van de telefoon zal neem ik aan goed gezocht zijn.
  maandag 26 augustus 2024 @ 22:43:25 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214813693
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:42 schreef littlemindy het volgende:
Ik vind het alleen zo bijzonder dat je én je telefoon kwijtraakt én valt binnen hetzelfde uur bij wijze van spreken.

Tenzij je je telefoon kwijtraakt vanwege de val, maar in de buurt van de telefoon zal neem ik aan goed gezocht zijn.
Als je gedurende de val je telefoon kwijtraakt kan er van alles gebeuren.

Maar ook andersom: telefoon valt, je bukt om hem te pakken, raakt uit balans en valt zelf.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 26 augustus 2024 @ 22:44:57 #101
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214813710
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als je gedurende de val je telefoon kwijtraakt kan er van alles gebeuren.

Maar ook andersom: telefoon valt, je bukt om hem te pakken, raakt uit balans en valt zelf.
Maar dan zouden ze haar daar wel gevonden hebben al, neem aan dat ze die paar honderd meter wel uitgekamd hebben al.
  maandag 26 augustus 2024 @ 23:20:39 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214813954
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:44 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar dan zouden ze haar daar wel gevonden hebben al, neem aan dat ze die paar honderd meter wel uitgekamd hebben al.
Dat ligt er maar aan, geen idee hoe steil het daar is, maar je rolt zo raar door.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214815084
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 23:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat ligt er maar aan, geen idee hoe steil het daar is, maar je rolt zo raar door.
Hoe krijg je dit soort onzin toch uit je vinder getikt... :')
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:58:35 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214815099
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 09:56 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Hoe krijg je dit soort onzin toch uit je vinder getikt... :')
Ah, fijn dat jij al zeker weet dat dat niet gebeurd kan zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Spellchecker dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:18:02 #105
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214815286
Zoektocht naar vermiste Brigitte op Samos tijdelijk gestaakt vanwege hitte
quote:
De zoektocht naar de vermiste Nederlandse Brigitte van Gennip (65) op het Griekse eiland Samos is dinsdagochtend tijdelijk stopgezet vanwege de hitte, meldt Stichting Reddingshonden RHWW. De zoekactie wordt aan het eind van de dag weer voortgezet als het wat is afgekoeld, aldus een woordvoerster van de stichting.

Het team met twaalf mensen en acht honden ging dinsdagochtend om 06.30 uur lokale tijd verder met de zoekactie. Ze begonnen toen het nog koel was aan de noordkant van het eiland, een gebied waar nog niet eerder werd gezocht. De zoektocht werd rond 10.30 uur lokale tijd stilgelegd omdat het ‘veel te warm’ is en de honden oververhit raken.

Maandagmiddag is er een nieuw Nederlands zoekteam geland op Samos, bestaande uit acht reddingshonden en twaalf begeleiders, met goedkeuring van de Griekse instanties en ambassades.

Wandeling
De 65-jarige vrouw uit Amsterdam is sinds donderdagochtend vermist. Van Gennip had volgens Griekse media donderdagochtend een vriendin telefonisch laten weten dat ze een wandeling ging maken in de buurt van de Tunnel van Eupalinos. De wandeltocht zou beginnen en eindigen in Pythagorion, waar ze in een hotel verbleef. Sinds dat belletje is er echter geen contact meer met haar geweest en haar mobiele telefoon zou zijn uitgeschakeld.
pi_214815419
Gisteren gestopt omdat het te gevaarlijk was in bergachtig gebied. Vandaag gestopt omdat het te heet is.

Maar we hebben nog steeds fokkers hier die zeggen dat het allemaal wel meevalt en niet gevaarlijk is :')
No bitch to me
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:10:39 #107
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_214815660
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 23:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wat is dit voor huis, tuin, en keuken logica?

Dan zoek je toch door tot het dal?
Lachen joh.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:45:08 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214815977
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:10 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Wat is dit voor huis, tuin, en keuken logica?

Dan zoek je toch door tot het dal?
Ja, maar als je niet precies weet waar ze is dan blijft het lastig.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:50:13 #109
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214816018
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:45 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar je speculeert zelf over een val met of door telefoon. Ze hebben de telefoon meteen binnen paar uur gevonden en zijn al dagen naar die vrouw aan het zoeken met best veel mensen, vrijwilligers etc. Eerst nog maar de vraag of de telefoon dicht bij een afgrond ligt. Als ze zou vallen door te bukken dan is het zoek gebied echt niet groot. Dit standaard verhaaltje is eigenlijk wel uit te sluiten nu, dan hadden ze haar wel binnen een dag gevonden.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:53:45 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214816036
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:50 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar je speculeert zelf over een val met of door telefoon. Ze hebben de telefoon meteen binnen paar uur gevonden en zijn al dagen naar die vrouw aan het zoeken met best veel mensen, vrijwilligers etc. Eerst nog maar de vraag of de telefoon dicht bij een afgrond ligt. Als ze zou vallen door te bukken dan is het zoek gebied echt niet groot. Dit standaard verhaaltje is eigenlijk wel uit te sluiten nu, dan hadden ze haar wel binnen een dag gevonden.
Oh, ik speculeer? Damn :')

Ik zeg alleen dat er van alles kan gebeuren, ik sluit niet op voorhand uit dat als ze haar telefoon tijdens een val verliest of valt als ze haar telefoon wil pakken, dat ze dan toch raar kan vallen.

Maar sluit het rustig uit, en zeg even waar ze gevonden kan worden.

Weten ze überhaupt al naar welke ingang van de tunnel ze onderweg was?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214816136
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:45 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wat dacht je van ter hoogte van de telefoon, waarop je zelf die achterlijke val op baseert... :')
pi_214816159
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:53 schreef Leandra het volgende:
Weten ze überhaupt al naar welke ingang van de tunnel ze onderweg was?
Waarschijnlijk de zuidelijke ingang, maar volgens mij staat niet vast dat ze daadwerkelijk naar die tunnel wilde gaan maar eerder in de buurt van was.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214816172
quote:
De zoektocht naar de Amsterdamse Brigitte van Gennip is vanochtend tijdelijk stopgezet. Van Gennip raakte vorige week donderdag vermist op het Griekse eiland Samos. Het is er te warm om door te zoeken en de honden raken oververhit. Dat meldt Stichting Reddingshonden RHWW. Als het koeler is, wordt de zoektocht weer voortgezet.

12 vrijwilligers en 8 honden kwamen gistermiddag op het Griekse eiland aan om te helpen met zoeken. Van Gennip vertrok donderdag uit het kustdorpje Pythagorion voor een wandeltocht. Aan een vriendin liet ze telefonisch weten dat ze de toeristische trekpleister 'de Tunnel van Eupalinos' wilde bezoeken. Sindsdien is er niets meer van haar vernomen. Wel is haar telefoon dichtbij de tunnel gevonden.

Van Gennips dochter is naar Griekenland afgereisd en liet in een statement weten dat het gebied op meerdere manieren is uitgekamd. Vandaag zouden de honden in een gebied gaan zoeken waar nog niet eerder is gekeken. Aan het einde van de dag pakken ze de zoektocht weer op.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)tilgelegd-door-hitte

Het blijft zo vaag allemaal.. die wandeling is vanuit het dorpje op je gemakje hooguit een half uur lopen.
pi_214816237

quote:
According to samostoday.gr, the map above shows the route the missing Dutch woman would follow. In red is the part she had walked until the moment her tracks were lost. In blue is the part of the route that she never did.
Dit plaatje suggereert toch dat de vrouw voorbij de zuidelijke ingang is gelopen in westelijke richting om vervolgens in noordelijke richting naar de noord ingang van de tunnel te gaan.

Dan heb je het wel over een pittigere wandeling langs de kam van de berg/heuvel die daar ligt.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:25:23 #115
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_214816248

quote:
According to samostoday.gr, the
map above shows the route the missing Dutch womanit would follow. In red is the part she had walked until the moment her tracks were lost. In blue is the part of the route that he never did.
https://www.keeptalkinggr(...)king-to-pythagoreio/
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:27:04 #116
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214816259
65
pi_214816270
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:27 schreef xzaz het volgende:
65
Ja?
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:54:43 #118
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214816464
Of ze is haar telefoon verloren en echt verdwaald? Kan dat daar? Paar uur later uitgeput door de hitte?
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:12:30 #119
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214816630
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:54 schreef MissButterflyy het volgende:
Of ze is haar telefoon verloren en echt verdwaald? Kan dat daar? Paar uur later uitgeput door de hitte?
Ze is 65
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:14:45 #120
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214816642
En dan misschien net de telefoon laten vallen na dat telefoongesprek met die vriendin.
Hoewel ik wel zou denken dat ze die telefoon ook goed in de gaten zou houden als ze de routebeschrijving erop heeft. Maar misschien heeft ze ook een smartwatch?
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:03:16 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214817042
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het blijft zo vaag allemaal.. die wandeling is vanuit het dorpje op je gemakje hooguit een half uur lopen.
Ja, maar als ik dan toch speculeer, dan zou ik zelf denk ik naar de noordingang gaan in de ochtend (als het nog niet zo heet is) zodat ik de tunnel naar beneden loop (niet klimmen) en bij de zuidingang vlakbij het dorp uitkom, als het warmer is, dan hoef ik niet in de hitte naar beneden te lopen naar het dorp.

Dus zolang niet duidelijk is bij welke ingang van de tunnel haar telefoon gevonden is, valt er verder weinig te redeneren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214817089
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Voor een man of vrouw een half uur lopen?
pi_214817110
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 14:03 schreef Leandra het volgende:
Dus zolang niet duidelijk is bij welke ingang van de tunnel haar telefoon gevonden is, valt er verder weinig te redeneren.
Zoals hierboven door mij gepost is er blijkbaar info dat ze naar de noordelijke ingang onderweg was en is daar in de buurt haar telefoon gevonden.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:10:01 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214817114
Ah, de route die ze gelopen heeft is inmiddels bekend.
Hmmz :{
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')