Vermoedelijk zich zelf te overschaten in wat ze aankan en waar ze kan lopen. Daar hebben meeer boomers/Nederlanders een handje van.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:36 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wat denkt ze volgens jou te weten dan?
Dat vind ik ook wel vreemd aan de situatie: het was dus bekend waar ze ongeveer was en haar mobieltje is dus redelijk snel gevonden rond die plek neem ik aan. Dan ga je eerder denken aan moedwillig willen verdwijnen of een ontvoering..quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:44 schreef Knipoogje het volgende:
Feit dat ze haar telefoon hebben gevonden en niet vlak bij een afgrond ofzo is wel heel erg raar. Je telefoon verlies je niet zo maar toevallig vlak voor jezelf verdwijnt.
Dat is mogelijk.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel vreemd aan de situatie: het was dus bekend waar ze ongeveer was en haar mobieltje is dus redelijk snel gevonden rond die plek neem ik aan. Dan ga je eerder denken aan moedwillig willen verdwijnen of een ontvoering..
Klopt. Zo'n 1,5km door een stadje en over een verharde weg wandelen is wel een aardig risico nemen. Daar moet je goed op voorbereid zijn en de juiste uitrusting voor meebrengen. Zéér typisch voor Nederlandse boomers dat ze denken dit zo wel even te kunnen doen zonder training.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:11 schreef TornadoDK het volgende:
Vermoedelijk zich zelf te overschaten in wat ze aankan en waar ze kan lopen.
Mijn moeder van zeventig kan nog prima een hele dag (in de zon) door Amsterdam lopen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:02 schreef Leshy het volgende:
[..]
Klopt. Zo'n 1,5km door een stadje en over een verharde weg wandelen is wel een aardig risico nemen. Daar moet je goed op voorbereid zijn en de juiste uitrusting voor meebrengen. Zéér typisch voor Nederlandse boomers dat ze denken dit zo wel even te kunnen doen zonder training.
Een ontzettend triest verhaal. Je zou op basis van de route en omgeving zeggen dat het niet echt een plek is waar je zomaar even je telefoon verliest en een ongeval overkomt; maar wat er gebeurd kan zijn is natuurlijk allemaal puur speculatie. Hopelijk wordt ze snel gevonden, ook voor haar familie.
Dat ze nu nog zou leven zou bijna een wonder zijn...quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel vreemd aan de situatie: het was dus bekend waar ze ongeveer was en haar mobieltje is dus redelijk snel gevonden rond die plek neem ik aan. Dan ga je eerder denken aan moedwillig willen verdwijnen of een ontvoering..
Meerdere dagen ergens waarschijnlijk zonder water met 38 graden liggen is niet echt ideaal neequote:Op maandag 26 augustus 2024 18:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat ze nu nog zou leven zou bijna een wonder zijn...
Ook een niet avontuurlijke vrouw kan in een dal of van een klif vallen... Zoiets lijkt mij meest logische scenario. Veel toeristen uit West Europa die dit jaar zo aan hun einde zijn gekomen op een Grieks eiland. Vrijwillig verdwijnen of ontvoert lijkt mij onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Meerdere dagen ergens waarschijnlijk zonder water met 38 graden liggen is niet echt ideaal nee
Wel raar verhaal, van een vrouw die helemaal niet avontuurlijk zou zijn volgens de omgeving
Klein verschil is wel dat het in Amsterdam niet zo snel 35+ wordt.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:05 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Mijn moeder van zeventig kan nog prima een hele dag (in de zon) door Amsterdam lopen.
Biedt regelmatig toeristen een excursie aan.
Maargoed, niet voor iedereen weggelegd. De ouderen van tegenwoordig zuipen en vreten ook liever dan dat ze in beweging zijn.
In de bergen lopen met hoge temperaturen als 65 plus is vaak niet zo slim. Gaat dan ook regelmatig mis.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:02 schreef Leshy het volgende:
[..]
Klopt. Zo'n 1,5km door een stadje en over een verharde weg wandelen is wel een aardig risico nemen. Daar moet je goed op voorbereid zijn en de juiste uitrusting voor meebrengen. Zéér typisch voor Nederlandse boomers dat ze denken dit zo wel even te kunnen doen zonder training.
Een ontzettend triest verhaal. Je zou op basis van de route en omgeving zeggen dat het niet echt een plek is waar je zomaar even je telefoon verliest en een ongeval overkomt; maar wat er gebeurd kan zijn is natuurlijk allemaal puur speculatie. Hopelijk wordt ze snel gevonden, ook voor haar familie.
Dit is allesbehalve in de bergen lopen natuurlijk..quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:21 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
In de bergen lopen met hoge temperaturen als 65 plus is vaak niet zo slim. Gaat dan ook regelmatig mis.
Ik ken dit specifieke gebied niet. Maar in Griekenland ga je al snel flink omhoogquote:Op maandag 26 augustus 2024 18:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is allesbehalve in de bergen lopen natuurlijk..
Bedoelde meer van het in haar uppie op pad gaan, in die hitte is dat sowieso op die leeftijd een risicootje ookal vinden anderen zoals in dit topic van nietquote:Op maandag 26 augustus 2024 18:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Ook een niet avontuurlijke vrouw kan in een dal of van een klif vallen... Zoiets lijkt mij meest logische scenario. Veel toeristen uit West Europa die dit jaar zo aan hun einde zijn gekomen op een Grieks eiland. Vrijwillig verdwijnen of ontvoert lijkt mij onwaarschijnlijk.
En daar is genoeg schuilmogelijkheid en altijd mensen in de buurt om hulp te vragen. In je eigen taal.quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klein verschil is wel dat het in Amsterdam niet zo snel 35+ wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die tunnel is een antieke waterleiding, geen doolhof.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:13 schreef littlemindy het volgende:
Als ze onwel zou zijn geworden door de hitte lijkt het me dat ze vrij snel gevonden zou zijn op de bewuste route, mét haar telefoon.
Nu kan het zijn dat ze haar telefoon verloren is, die is gaan zoeken en daardoor van een klif is gevallen o.i.d.
Maar dan zou je verwachten dat de telefoon gevonden is in de buurt van een rotspartij / afgrond / iets waar je een val kan maken waar je niet direct gevonden wordt.
Over dit alles geen informatie.
Vreemd verhaal waar de doorsnee scenario's niet goed in passen.
Is het mogelijk dat ze de tunnels is in gegaan en daar is verdwaald? (ik ken die tunnels niet)
https://www.nu.nl/buitenl(...)-dinsdag-verder.htmlquote:Zoektocht naar Nederlandse vrouw (65) op Samos gaat dinsdag verder
26 aug 2024 om 20:46
Update: 1 uur geleden
De zoektocht naar de Nederlandse vrouw die op het Griekse eiland Samos wordt vermist, gaat dinsdag verder. 's Avonds doorgaan met zoeken in het bergachtige gebied "zou levensgevaarlijk zijn", zegt een woordvoerder van Stichting Reddingshonden RHWW maandag tegen het ANP.
De 65-jarige vrouw uit Amsterdam wordt sinds donderdagochtend vermist. Zij is het laatst gezien in de buurt van de historische Tunnel van Eupalinos bij de plaats Pythagorion.
Volgens haar dochter Malou Miedema is het gebied op meerdere manieren uitgekamd om antwoorden te vinden. "Die hebben we helaas nog niet."
Griekse en Nederlandse hulpgroepen zoeken samen naar de vrouw. Zo arriveerden zaterdag een Nederlands zoekteam van het Nationaal Drone Team en de Stichting MTL op Samos. Aan het einde van maandagochtend kwamen acht honden en twaalf begeleiders van de Stichting Reddingshonden RHWW aan.
Met een crowdfundingactie wil Miedema geld ophalen om extra Nederlandse zoekteams in te kunnen zetten. Maandagochtend had ze al bijna 24.000 euro opgehaald. Als er geld overblijft, wil ze dit aan de Griekse hulpdiensten schenken.
Als het is zoals op die foto hoef je maar te struikelen en onder wat bosjes te liggen om niet gezien te worden.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:36 schreef jcdragon het volgende:
Als de omgeving waar ze zoeken eruit ziet als op de foto, dan kan ik me voorstellen dat het lastig is.
Als je gedurende de val je telefoon kwijtraakt kan er van alles gebeuren.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:42 schreef littlemindy het volgende:
Ik vind het alleen zo bijzonder dat je én je telefoon kwijtraakt én valt binnen hetzelfde uur bij wijze van spreken.
Tenzij je je telefoon kwijtraakt vanwege de val, maar in de buurt van de telefoon zal neem ik aan goed gezocht zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |