abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214776781
Welkom in het Rondreizen door de VS topic *O* Omdat Amerika uit meer bestaat dan alleen de westkust en New York kun je terecht in dit topic voor tips en ervaringen voor en door mensen die een mooie reis door de VS maken. Overigens ben je ook welkom als je wel de geijkte paden bewandeld ;)

Nuttige linkjes:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ <- ESTA aanvraag, verplicht voor reizen naar de VS
https://www.nps.gov/index.htm <- NPS, National Park Service

FOK!kers op rondreis

Vast wel iemand?

Foto's van FOK!kers

matthijst

Kirb

MaJo

Kyran

LTVDK

Hyperdude

Candaasje
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 22 augustus 2024 @ 16:37:47 #2
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214776807
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Jazeker, je kunt bij Phantom Ranch overnachten, maar dan moet je er wel op tijd bij zijn en geluk hebben.
Een andere optie is met een permit overnachten in de canyon middels een zelf mee te nemen tentje, maar ook dat is op basis van loterij/geluk hebben.

Vergis je niet: wanneer je dit wilt doen moet je fysiek echt in goede vorm zijn om in 2 dagen de Canyon in te gaan, te overnachten en weer uit te klimmen. Dit kun je niet in 1 dag doen qua zwaarte, warmte en afstand. Het is gemiddeld zo'n 6-8 uur hiken naar beneden.
Ok even naar gekeken maar de kans dat je daar kan boeken is ook wel heel klein zie ik.
Dan wordt het gewoon een gave daghike uitzoeken en boven slapen.
We hebben afgelopen jaar in Nieuw-Zeeland ook wat flink zware wandelingen gedaan, dus wat dat betreft hebben we wel een idee van hoe kut het soms is. :D
pi_214777483
Nog vijf weken tot onze trip naar het noordoosten!

Start- en eindpunt Boston. Grofweg via Portland, Acadia NP, Moosehead Lake, North Conway, Stowe, Albany en Cape Cod weer terug naar Boston. In drie weken zes verschillende staten en hopelijk heel veel prachtige herfstkleuren. Zin in!
  donderdag 22 augustus 2024 @ 18:47:15 #4
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_214777701
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 18:14 schreef Binge-watch het volgende:

Start- en eindpunt Boston. Grofweg via Portland, Acadia NP, Moosehead Lake, North Conway, Stowe, Albany en Cape Cod weer terug naar Boston. In drie weken zes verschillende staten en hopelijk heel veel prachtige herfstkleuren. Zin in!
Wow, dat klinkt qua natuur als een prachtige trip. Hopen op een Indian Summer!
Hoewel het ook al aardig koud kan zijn dan...
Hoe zijn jullie tot deze bestemming gekomen? Niet echt een heel veel voorkomend rondje...
Maar nogmaals, qua natuur ziet het er schitterend uit!
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_214778415
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 18:47 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Hoe zijn jullie tot deze bestemming gekomen? Niet echt een heel veel voorkomend rondje...
We zijn sowieso gek op het continent. De mix tussen natuur en stad is perfect voor ons en vind je nergens ter wereld op deze schaal. Het rondrijden door al het pracht en praal daar voelt als ultieme vrijheid.

In 2022 en 2023 hebben we de westkant opgezocht. In 22 gingen we van Salt Lake naar Las Vegas via de vijf nationale parken van Utah en de Grand Canyon. In 23 pakten we de Rocky Mountains in Canada, van Vancouver naar Calgary.

Dat waren twee prachtige reizen, maar wel twee standaardrondjes met de alom bekende hoogtepunten. Dit jaar wilden we wat anders en kwamen we uit op het noordoosten. Daar zijn geen gigantische attracties à la Vegas, Grand Canyon of Banff, maar verwachten we wel heerlijk knusse dorpjes te vinden, te eten bij veel lokale diners en te genieten van allerlei scenic byways in plaats van doortrappen op de snelweg. Eigenlijk springt er voor ons niet per se één ding uit waar we enorm naar toeleven, maar gaan we lekker drie weken toeren en zien wat we allemaal gaan tegenkomen.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 20:33:34 #6
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_214778759
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 20:08 schreef Binge-watch het volgende:

[..]
We zijn sowieso gek op het continent. De mix tussen natuur en stad is perfect voor ons en vind je nergens ter wereld op deze schaal. Het rondrijden door al het pracht en praal daar voelt als ultieme vrijheid.

In 2022 en 2023 hebben we de westkant opgezocht. In 22 gingen we van Salt Lake naar Las Vegas via de vijf nationale parken van Utah en de Grand Canyon. In 23 pakten we de Rocky Mountains in Canada, van Vancouver naar Calgary.

Ik deel je gevoel. Morgen hoop ik wat uitgebreider te reageren, kan nu even niet weg.

Dat waren twee prachtige reizen, maar wel twee standaardrondjes met de alom bekende hoogtepunten. Dit jaar wilden we wat anders en kwamen we uit op het noordoosten. Daar zijn geen gigantische attracties à la Vegas, Grand Canyon of Banff, maar verwachten we wel heerlijk knusse dorpjes te vinden, te eten bij veel lokale diners en te genieten van allerlei scenic byways in plaats van doortrappen op de snelweg. Eigenlijk springt er voor ons niet per se één ding uit waar we enorm naar toeleven, maar gaan we lekker drie weken toeren en zien wat we allemaal gaan tegenkomen.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 20:38:58 #7
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_214778824
Ging ff niet goed met quoten. Dik gedrukte is van mij.
pi_214780048
quote:

[..]
We zijn sowieso gek op het continent. De mix tussen natuur en stad is perfect voor ons en vind je nergens ter wereld op deze schaal.
Dat is natuurlijk onzin.
Want leg de VS over Europa heen en je kunt heel Europa vergelijken met de VS.
En Europa is veel gevarieerder op elk terrein.

Buiten dat Europeanen een veel geweldiger volk zijn (ongeacht welk land) dan Amerikanen.
pi_214780119
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk onzin.

Buiten dat Europeanen een veel geweldiger volk zijn (ongeacht welk land) dan Amerikanen.
Niet met je eens op beide vlakken.
pi_214780142
quote:

Boston is geweldig mooi met veel historie en uiteraard een Europese look en feel. Bezoek ook de historische plekken Concord en Lexington die heel belangrijk waren ten tijde van de onafhankelijkheidsoorlog tegen de Britten.
pi_214780700
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk onzin.

Daarom zeg ik ook dat het voor ons de perfecte mix is. Ik heb nergens in Europa gebieden gevonden die op mij evenveel indruk hebben gemaakt als een Vancouver Island, Icefields Parkway of een Grand Canyon, om maar eens wat te noemen.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 00:59:56 #12
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_214781159
Voor simgebruikers. Verizon heeft een 30 dagen trial, kan je 1x per jaar gebruiken.
Daarnaast hebben ze nu Visible, die is 15 dagen gratis:
https://www.visible.com/free-trial

Mooie van Verizon is dat die behoorlijk goede ontvangst heeft. Afgelopen dagen in Grand Teton en nu in de Yellowstone Lake Lodge Cabin :)
Haters everywhere but I don't really care.
  Redactie Frontpage vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:37:15 #13
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_214781702
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 22:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Boston is geweldig mooi met veel historie en uiteraard een Europese look en feel. Bezoek ook de historische plekken Concord en Lexington die heel belangrijk waren ten tijde van de onafhankelijkheidsoorlog tegen de Britten.
Ik ga komende maand de vakantie in Boston beginnen, nog nooit in het oosten van het land geweest. Wil sowieso de Freedom Trail volgen daar, al ken ik Boston vooral vanwege Fallout 4 :@

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 00:59 schreef matthijst het volgende:
Mooie van Verizon is dat die behoorlijk goede ontvangst heeft. Afgelopen dagen in Grand Teton en nu in de Yellowstone Lake Lodge Cabin :)
De Lake Lodge Cabin zit ik volgende maand ook een paar dagen in, bevalt het? :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_214781734
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 08:37 schreef LTVDK het volgende:
Ik ga komende maand de vakantie in Boston beginnen, nog nooit in het oosten van het land geweest. Wil sowieso de Freedom Trail volgen daar, al ken ik Boston vooral vanwege Fallout 4
Ah mooi, de Freedom Trail brengt je op mooie plekken in de stad. Kan je zeker aanraden om ook naar Cambridge te gaan voor een bezoek aan Harvard of je mee te laten sleuren in hoe gek de stad is op haar sport teams zoals de Red Sox of de Celtics.
  Moderator vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:57:50 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_214783118
quote:

Deze reis hebben we ook gedaan, was echt fantastisch! Kijk maar voor een sneakpeak naar mijn foto in de OP O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:58:30 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_214783125
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 18:47 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Dit rondje is behoorlijk standaard voor New England tijdens fall foliage hoor :D

[ Bericht 1% gewijzigd door MaJo op 23-08-2024 12:03:49 ]
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:29:20 #17
28167 matthijst
pi_214783359
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 08:37 schreef LTVDK het volgende:
De Lake Lodge Cabin zit ik volgende maand ook een paar dagen in, bevalt het? :P
Bevalt goed. We hebben zo'n Western Cabin. Dat blijkt er 1 in een blok van 4 te zijn. Dacht dat ik een blokhut had geboekt (die hadden we vorige keer. Pioneer dacht ik). Deze kamer is een stuk ruimer.
Zaten in Grand Teton in een cabin bij Colter Bay Village. Zo'n 100 jaar oude blokhut. En dat heeft ook wel wat.
Het is gewoon mooi om direct in het park te zitten.
  Redactie Frontpage vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:21:35 #18
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_214786164
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:29 schreef matthijst het volgende:

[..]
Bevalt goed. We hebben zo'n Western Cabin. Dat blijkt er 1 in een blok van 4 te zijn. Dacht dat ik een blokhut had geboekt (die hadden we vorige keer. Pioneer dacht ik). Deze kamer is een stuk ruimer.
Zaten in Grand Teton in een cabin bij Colter Bay Village. Zo'n 100 jaar oude blokhut. En dat heeft ook wel wat.
Het is gewoon mooi om direct in het park te zitten.
Ja ik kan alleen maar die Pioneer cabins boeken daar, ze gaan vroeg op slot voor onderhoud :P
quote:
**Due to scheduled renovation, the Lake Yellowstone Hotel kitchen, hotel rooms, and food service (dining room and deli) will be closed beginning September 2, 2024.The following will remain open & available through the end of the season on October 6, 2024: The front desk, adjacent Sandpiper Lodge (standard rooms), guest cabins, gift shop, and tours. Wylies Canteen at Lake Lodge will be open through breakfast on October 6, 2024. For more information, visit: https://www.yellowstonenationalparklodges.com/alerts/.
_____
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 04:38:29 #19
28167 matthijst
pi_214789011
Mocht je een telefoon met e-sim hebben dan is dit handig:
https://www.visible.com/free-trial

15 dagen gratis sim op het Verizon netwerk (je kunt overigens ook 30 dagen via Verizon zelf krijgen, maar daarmee kun je geen hotspot aanmaken, met deze wel).

Voordeel van Verizon: die hebben ontvangst in Yellowstone en Grand Teton :)
pi_214789053
Wij zijn weer terug uit Californië. Hebben een erg toffe vakantie gehad die voor herhaling vatbaar was, alleen jammer dat we de laatste dagen in Disneyland een beetje pech hadden met het weer en de voorspelde drukte.

We zijn gestart in LA om gelijk naar Thousand Oaks door te reizen als overnachtingspunt. Achteraf hadden we die rit liever nog iets langer gemaakt. Paar dagen in Pismo Beach om wat natuur te bekijken, langs de kust vooral. Daarna door naar Monterey. Vanuit daar hebben we een ander deel van highway 1 gedaan (was nog steeds deels dicht) en big sur bekeken, en vanuit moss landing een whale tour gedaan. Daarna door naar San Francisco, 1,5e dag. We hadden pech dat Kamela Harris de stad kwam bezoeken, dus een groot deel van de cablecars lag eruit, maar desondanks een leuk verblijf gehad dat voor de kinderen lang genoeg was. Zonder kinderen was een dag langer fijn geweest.

Vanuit daar door naar Three Rivers voor Sequoia NP. Erg leuk, en in het park ook veel koeler dan in het dorp dus dat was een flinke meevaller. Sowieso overal aan de kust qua temperatuur goed te doen, maar een kwartier binnenland in was al gelijk vijf graden warmer.

Vanuit Three Rivers door naar LA voor 1,5e dag Universal Studios (2e dag was gratis). Vooral Nintendo World vonden de kinderen geweldig. Met early access daarvoor kun je het hele park in 1 dag doen met korte wachttijden (langste was 30 minuten bij Flight of the hippogrif omdat die kuren had).

Daarna door naar San Diego. Old town vonden we er vooral uitzien als een tourist trap, balboa park zag er erg Portugees uit, leuk gebied. Dagje Seaworld was erg geslaagd, amper wachtrijen en dining with orca’s is een aanrader, prima eten en redelijk betaalbaar. De kust hebben we geskipt voor een half dagje zwembad waar de kinderen meer behoefte aan hadden.

Laatste stop was Anaheim met Disneyland. Erg druk en warm, zeker de maandag was absurd, toen kon je geen straatsteen zien. Konden gelukkig hoppen naar Califoria Adventure en dat was beter te doen qua drukte. Uiteindelijk alle attracties (meerdere keren) kunnen doen. Disneyland zelf viel tegen, heel druk en opeengepropt, slechte wachtrijen met amper schaduw en veel breakdowns. Voor ons geen park waar we nog eens naar toe hoeven. California Adventure was leuker. De cars-wereld was prachtig en met leuke attracties, en ook het sfeertje op Pixar pier was fijn, en in het donker is het park nog mooier. We hebben voor Disneyland voor het eerst LightningLane uitgeprobeerd na de dramatische maandag, en dat werkte heel goed. Ik kan zeker aanraden om die extra $30 pp een dag erbij te doen. We hebben die dag vrijwel alle attracties kunnen doen met amper wachttijd.Maar lees je vooraf hier over in!

Kortom, een erg geslaagde maar doodvermoeiende vakantie waar we nog even van moeten bijkomen. Geen spugende kinderen in auto of vliegtuig, dus dat was ook een meevaller. Voor herhaling (elders) vatbaar. Alleen die jetlag…
pi_214789107
quote:

[..]

Noordoosten is een mooi gebied. Ik vond acadia erg mooi. Gaan jullie ook naar mount Washington (new hampshire)? Daar omhoog rijden is een leuke ervaring.

Verder heb je wel gelijk, er is een hoop meer te zien dan alleen de Grand Canyon en de west kust. Maar na bijna 20 jaar in de USA ben ik ook wel een beetje bevooroordeeld :T
pi_214790818
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 06:39 schreef devzero het volgende:

[..]
Noordoosten is een mooi gebied. Ik vond acadia erg mooi. Gaan jullie ook naar mount Washington (new hampshire)? Daar omhoog rijden is een leuke ervaring.

Verder heb je wel gelijk, er is een hoop meer te zien dan alleen de Grand Canyon en de west kust. Maar na bijna 20 jaar in de USA ben ik ook wel een beetje bevooroordeeld :T
Ja, staat ook op de planning. We zitten drie nachten in een hotel op tien minuten van Mt. Washington. Hopelijk zit er een heldere dag tussen zodat we op de top kunnen genieten van het uitzicht.

20 jaar USA, gaaf hoor! Wat zijn voor jou de pareltjes geweest?
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:41:24 #23
28167 matthijst
pi_214791858
Inmiddels ook wel "heel" de VS gezien.
Dé parels vind ik Grand Teton en Yellowstone. Als je van natuur houdt.
pi_214792171
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 12:16 schreef Binge-watch het volgende:

[..]
Ja, staat ook op de planning. We zitten drie nachten in een hotel op tien minuten van Mt. Washington. Hopelijk zit er een heldere dag tussen zodat we op de top kunnen genieten van het uitzicht.

20 jaar USA, gaaf hoor! Wat zijn voor jou de pareltjes geweest?
Diverse dingen aan de West kust, Dead Valley en oostkant van de Sierra Nevada bergen, veel natuur in Georgia & Florida zoals snorkelen in Pennekamp, New Orleans, Oahu, Smokey Mountains, Mt Washington (ik had een heldere dag toen).

Niet: alles in de omgeving van Orlando :D

FIY, ik woon dus in Florida
pi_214795823
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 22:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Niet met je eens op beide vlakken.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 22:53 schreef Binge-watch het volgende:

[..]
Daarom zeg ik ook dat het voor ons de perfecte mix is. Ik heb nergens in Europa gebieden gevonden die op mij evenveel indruk hebben gemaakt als een Vancouver Island, Icefields Parkway of een Grand Canyon, om maar eens wat te noemen.
Ga van een IJsland, Noorwegen, Schotland naar de Alpen, naar de Canarische eilanden, de Griekse eilanden, de Kroatische kust, Italie, Spanje en ga zo maar door.

Om over cultuur nog maar niet te spreken. En architectuur. Wat Noord-Amerika beide totaal niet heeft, en als ze al iets een beetje doen dan is dat het nabootsen van Europese cultuur en architectuur.

En Amerikanen zelf? Zo overdreven en nep als wat.
pi_214797409
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 21:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Ga van een IJsland, Noorwegen, Schotland naar de Alpen, naar de Canarische eilanden, de Griekse eilanden, de Kroatische kust, Italie, Spanje en ga zo maar door.

Om over cultuur nog maar niet te spreken. En architectuur. Wat Noord-Amerika beide totaal niet heeft, en als ze al iets een beetje doen dan is dat het nabootsen van Europese cultuur en architectuur.

Ik vind natuur veel interessanter dan cultuur en architectuur. Doe graag een keer een stad aan, maar dat heb ik na een paar dagen wel weer gezien. Qua steden wint Europa het ruimschoots inderdaad.

Qua natuur is het dan weer andersom. De door mij genoemde voorbeelden vind je hooguit in afgeslankte vorm in Europa en maken op mij minder indruk dan de plekken die ik in Noord-Amerika heb gezien. En sommige biotopen die je in Noord-Amerika volop ziet, zijn in Europa simpelweg niet of nauwelijks te vinden.

In de hospitality is de vriendelijkheid soms tot in het overdrevene doorgezet. Maar op andere locaties heb ik genoeg vriendelijke Amerikanen ontmoet die oprecht interesse in je achtergrond hebben. Dat kun je allemaal niet over één kam scheren natuurlijk. Er zit ook verschil tussen de Amerikaan in de stad en die op het platteland.

[ Bericht 0% gewijzigd door Binge-watch op 25-08-2024 00:26:01 ]
pi_214798160
Ik snap sowieso niet waarom het een competitie of wedstrijd moet zijn. Het fijne van Europa en de VS is dat ze elkaar gewoon goed aanvullen. Ben dol op beide werelddelen en beiden hebben wel wat. Vind ook niet dat de steden überhaupt te vergelijken zijn; zijn echt totaal anders.
pi_214799625
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 21:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]

Maar wat kom je dan doen in een Amerikaans reistopic? Denk je dat mensen nu gaan denken “laat ik mijn vakantie in de VS maar cancelen, Europa is veel mooier volgens bianconeri”.
pi_214810690
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 12:22 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar wat kom je dan doen in een Amerikaans reistopic? Denk je dat mensen nu gaan denken “laat ik mijn vakantie in de VS maar cancelen, Europa is veel mooier volgens bianconeri”.
Ah sorry ik dacht dat dit het TRV subforum was. Ik dacht dat juist het idee van zoiets was om je reisverhalen en ervaringen te delen.

Ik wist niet dat het verboden was om met elkaar te praten over reizen.
pi_214811171
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 15:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah sorry ik dacht dat dit het TRV subforum was. Ik dacht dat juist het idee van zoiets was om je reisverhalen en ervaringen te delen.

Ik wist niet dat het verboden was om met elkaar te praten over reizen.
Waar ben je zoal geweest dan in de VS dat je ervaringen zo negatief zijn?
pi_214811861
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 17:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Waar ben je zoal geweest dan in de VS dat je ervaringen zo negatief zijn?
Het Westen
  maandag 26 augustus 2024 @ 19:49:23 #32
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_214812388
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 09:11 schreef Ancester het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom het een competitie of wedstrijd moet zijn. Het fijne van Europa en de VS is dat ze elkaar gewoon goed aanvullen. Ben dol op beide werelddelen en beiden hebben wel wat. Vind ook niet dat de steden überhaupt te vergelijken zijn; zijn echt totaal anders.
Als eerste dit dus. Als je oude historie mooi vind, is Europa interessanter voor mij. Steden als Londen, Parijs, Madrid, Wenen.... Dat ga je in Amerika niet vinden. Maar een stad als New York is dan weer het andere uiterste. Not my cup of tea, maar ik kan me voorstellen dat je het geweldig vind. Ik was blij er na een paar dagen weer weg te zijn.

Maar qua natuur... Ook Europa is prachtig, geen enkele twijfel. Maar de uitgestrektheid die je vind in Noord-Amerika (het continent) is echt wow... Wij reden eens van Harriston Ontario naar Thunderbay, Ontario, via Highway 11. Het was in 2001.

We hadden de radio aan. Op een gegeven moment geen enkel bereik meer. Alleen maar ruis. Geen enkele zender had een bereik daar. Bijzonder hoor!

En wat betreft mensen. Ja, Amerikanen vinden wij, over het algemeen, overdreven vriendelijk. Maar zij vinden ons overdreven direct. (En dat betekent meestal lomp en niet vriendelijk)

Beste mensen, leven en laten leven. Pas je een beetje aan, lees je in, en focus je op de positieve punten!
  Redactie Frontpage maandag 26 augustus 2024 @ 20:06:50 #33
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_214812515
Vooral de rust en ruimte in de natuur is geweldig, zulke uitgestrekte eindeloze landschappen ga je in Europa niet terugvinden. Zeker het noord-mid/west is heerlijk leeg en voel je je soms helemaal alleen, dat je gewoon urenlang door Nebraska kunt rijden en geen mens tegenkomt en het enige dorpje dat al 100 mijl van tevoren wordt aangekondigd uiteindelijk een gehucht met 3 inwoners blijkt te zijn _O_. Dat soort gebieden ga je in Europa gewoon niet vinden, daarvoor is het overal te dicht bebouwd en bewoond.

En die overdreven vriendelijkheid kan ik wel waarderen, ja het is zo nep als wat, maar een stuk prettiger dan hoe je hier soms met een zure kop wordt aangesproken. Heb het ook altijd de eerste week dat ik weer terug ben in Nederland dat ik moet wennen dat iedereen hier altijd haast heeft, zeker in het verkeer is het in de VS een stuk chiller (steden uitgezonderd).
_____
  maandag 26 augustus 2024 @ 20:10:58 #34
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_214812554
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 20:06 schreef LTVDK het volgende:
Vooral de rust en ruimte in de natuur is geweldig, zulke uitgestrekte eindeloze landschappen ga je in Europa niet terugvinden. Zeker het noord-mid/west is heerlijk leeg en voel je je soms helemaal alleen, dat je gewoon urenlang door Nebraska kunt rijden en geen mens tegenkomt en het enige dorpje dat al 100 mijl van tevoren wordt aangekondigd uiteindelijk een gehucht met 3 inwoners blijkt te zijn _O_. Dat soort gebieden ga je in Europa gewoon niet vinden, daarvoor is het overal te dicht bebouwd en bewoond.

En die overdreven vriendelijkheid kan ik wel waarderen, ja het is zo nep als wat, maar een stuk prettiger dan hoe je hier soms met een zure kop wordt aangesproken. Heb het ook altijd de eerste week dat ik weer terug ben in Nederland dat ik moet wennen dat iedereen hier altijd haast heeft, zeker in het verkeer is het in de VS een stuk chiller (steden uitgezonderd).
1000% eens!
pi_214812657
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 18:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het Westen
Duidelijk..
pi_214819553
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 18:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het Westen
Ik zou eens Midwest / midden proberen. Krijg je een ander beeld wat andere users ook aangeven.

Los daarvan blijft de usa haat of liefde.

Voor mij is het liefde en een geweldig land met zo ontzettend veel mogelijkheden in natuur, sport en steden.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 00:38:23 #37
28167 matthijst
pi_214822005
Ach wat is nep. Ze maken wel veelal spontaan een praatje. Vanochtend in zo'n wc-gebouw bij Roosevelt Lodge een kerel: goeiemorgen. Waar kom je vandaan. Waar ga je nog heen? Oh wil je misschien een halve bus aanmaakkoffie van me hebben want wij gaan naar huis.
Of 2 gastjes met hun pa, uit Boston, zien me kutten met en verrekijker. "Hier kijk maar ff door onze scope dan zie je een grizzly die met een paar wolven aan een karkas zit te knagen".
Tuurlijk die "Hey how ya you doing" in winkels wordt vermoeiend. Maar als je zelf open staat voor een praatje heb je wel leuke gesprekken.
pi_214822031
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 14:41 schreef matthijst het volgende:
Inmiddels ook wel "heel" de VS gezien.
Dé parels vind ik Grand Teton en Yellowstone. Als je van natuur houdt.
Grand Teton staat hier heel hoog op het lijstje! Glacier NP ook, en Banff (Canada). Foto’s zien er zo prachtig uit O+.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 19:47:08 #39
28167 matthijst
pi_214827368
Tip voor Old Faithful.
Die parking is vaak helemaal vol, maar je kan ook gewoon bij die cabins parkeren.
Dan loop je zo om de lodge heen en sta je bij OF.
https://maps.app.goo.gl/U6ev4p7PLLDTwFm27

Oh ja, met de app PhotoPills kan je zien waar de Melkweg zit. Mooi als je in een van die donkere parken zit:

[ Bericht 41% gewijzigd door matthijst op 28-08-2024 19:53:30 ]
pi_214828012
Gaaf hoor, die Melkweg!
Wij deden twee jaar geleden een stargazing tour in Zion NP. Je moet een beetje mazzel hebben met de omstandigheden, maar echt prachtig om de sterrenhemel te bekijken.
Ook in Bryce NP hadden we een mooi uitzicht op de sterrenhemel. Echt een aanrader om daar eens voor te gaan zitten.

Voor volgend jaar oriënteren we ons op een rondje Texas met daarin ook Big Bend NP. Dat park heeft van de Lower 48 de minste lichtvervuiling, lijkt me ook heel indrukwekkend.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 20:47:40 #41
28167 matthijst
pi_214828115
Ja idd. Niet altijd even goed zichtbaar. Had vooraf de boel een beetje uit gezocht en 5 nachten dat zon onder was en maan nog niet op. Das echt schitterend.
pi_214828858
Mijn foto die ik 8 jaar geleden heb gemaakt van de melkweg. Was ook in de VS; Capitol Reef om precies te zijn:

Als je bedenkt dat amateur-fotograaf eigenlijk nog een te hoog gegrepen term is voor mij, snap je hoe goed de melkweg zichtbaar is daar O+

En eens met @matthijst , Yellowston en Grand Teton zijn ongeëvenaard. Ik vind het noordwesten echt fantastisch. Dusver mijn favoriete plek op aarde.

Ook Oregon was prachtig. Zeker de wat minder bekende state parks zijn daar een aanrader. Zoals
Silver Falls state park. Met 10 adembenemende en verschillende watervallen, in een rondwandeling van 8 mile.

(Foto van google)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 21:37:29 #43
28167 matthijst
pi_214828883
Ik heb 'm met een iPhone gemaakt. Bizar hoe die cameratechniek is gegaan.
  Redactie Frontpage woensdag 28 augustus 2024 @ 21:55:13 #44
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_214829135
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 00:53 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Grand Teton staat hier heel hoog op het lijstje! Glacier NP ook, en Banff (Canada). Foto’s zien er zo prachtig uit O+.
Glacier staat bij mij denk ik vrijwel bovenaan qua mooiste parken, ben er twee keer geweest en beide keren waren fantastisch. De eerst keer was in de sneeuw, toen we bij het Lake McDonald aankwamen hing er zo'n serene rust daar dat het voor mij direct een mythische status kreeg O+. De tweede keer naar het Hidden Lake gelopen, en dat is zo onwerkelijk om te zien, als je daar dan boven op de berg staat en de curve van de aarde kunt zien dat het lijkt alsof je door een groothoeklens kijkt _O_. Het enige jammere is dat ik nog geen enkele keer helemaal door het park heb kunnen rijden omdat elke keer de Going-to-the-Sun Road gesloten is. Komende maand ga ik er weer heen, en dan maar hopen op 3x scheepsrecht.
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 21:37 schreef matthijst het volgende:
Ik heb 'm met een iPhone gemaakt. Bizar hoe die cameratechniek is gegaan.
Die is daar erg goed mee ja, merkte ik begin van het jaar ook toen het hier in NL het noorderlicht goed zichtbaar was. In het echt was het wat vaag maar op de telefoon kreeg je er een hoop meer kleur en contrast bij :Y
_____
pi_214829621
Heel gaaf! Veel plezier alvast!
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 00:14:36 #46
28167 matthijst
pi_214846916
Handige koelbox die werkt met compressor dus echt koud en gaat tot -18 als het moet.
https://www.walmart.com/i(...)se-0-4-59/5702967994

Autolader en stopcontact lader zitten erbij. Super hendig voor nationale parken waar je doorgaans geen koelkast hebt.
En mocht je 'm kut vinden: 90 dagen retour bij Walmart.
  woensdag 4 september 2024 @ 06:10:00 #47
28167 matthijst
pi_214885719
Groeten uit Pauper Portland.
Wat een bende is het in deze stad. Om de hoek een daklozenslaapplaats.
Security bij restaurants.
Veel steden in de VS gezien, maar zo erg nog niet.
Dat het bestaat dat in zo'n land waar zoveel schandalig rijken wonen, tegelijkertijd ook zoveel mensen geen flikker hebben. Triestheid ten top.

[ Bericht 10% gewijzigd door matthijst op 04-09-2024 06:25:12 ]
pi_215025869
Heeft iemand ervaringen met de aanvraagprocedure voor Global Entry?

Ik weet dat je de Kmar moet machtigen tot een antecedentencheck via MijnOverheid. Nu, 24 uur na indienen aanvraag en betaling, heb ik nog altijd geen digitale post terwijl de Kmar stond aangevinkt als organisatie waarvan ik post kan ontvangen.

Iemand vergelijkbare ervaringen? En is dit een normale wachttijd?
  donderdag 19 september 2024 @ 10:50:15 #49
80382 manny
30 is best veel
pi_215026958
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 06:10 schreef matthijst het volgende:
Dat het bestaat dat in zo'n land waar zoveel schandalig rijken wonen, tegelijkertijd ook zoveel mensen geen flikker hebben. Triestheid ten top.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
In dat opzicht is het echt een kutland idd.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Moderator donderdag 19 september 2024 @ 11:18:20 #50
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215027293
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 06:10 schreef matthijst het volgende:

Het is inderdaad tragisch. Het viel me ook op dat hier meer daklozen waren dan waar dan ook, maar volgens locals heeft dat zowel te maken met het weer in Portland als met het feit dat Portland heel veel doet aan opvang en uitdelen van voedsel. Het viel me ook op dat de mensen er aardiger waren tegen daklozen dan in andere steden. Zo lieten buschauffeurs daklozen vaak gratis een stukje meerijden bv.

Ik snap dat ze barmhartig willen zijn, maar je ziet er mensen gewoon midden op straat drugs gebruiken en dat lijkt me toch ook niet de ideale plek om bv kinderen op te voeden.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')