Ok even naar gekeken maar de kans dat je daar kan boeken is ook wel heel klein zie ik.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jazeker, je kunt bij Phantom Ranch overnachten, maar dan moet je er wel op tijd bij zijn en geluk hebben.
Een andere optie is met een permit overnachten in de canyon middels een zelf mee te nemen tentje, maar ook dat is op basis van loterij/geluk hebben.
Vergis je niet: wanneer je dit wilt doen moet je fysiek echt in goede vorm zijn om in 2 dagen de Canyon in te gaan, te overnachten en weer uit te klimmen. Dit kun je niet in 1 dag doen qua zwaarte, warmte en afstand. Het is gemiddeld zo'n 6-8 uur hiken naar beneden.
Wow, dat klinkt qua natuur als een prachtige trip. Hopen op een Indian Summer!quote:Op donderdag 22 augustus 2024 18:14 schreef Binge-watch het volgende:
Nog vijf weken tot onze trip naar het noordoosten!
Start- en eindpunt Boston. Grofweg via Portland, Acadia NP, Moosehead Lake, North Conway, Stowe, Albany en Cape Cod weer terug naar Boston. In drie weken zes verschillende staten en hopelijk heel veel prachtige herfstkleuren. Zin in!
We zijn sowieso gek op het continent. De mix tussen natuur en stad is perfect voor ons en vind je nergens ter wereld op deze schaal. Het rondrijden door al het pracht en praal daar voelt als ultieme vrijheid.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 18:47 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Wow, dat klinkt qua natuur als een prachtige trip. Hopen op een Indian Summer!
Hoewel het ook al aardig koud kan zijn dan...
Hoe zijn jullie tot deze bestemming gekomen? Niet echt een heel veel voorkomend rondje...
Maar nogmaals, qua natuur ziet het er schitterend uit!
quote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:08 schreef Binge-watch het volgende:
[..]
We zijn sowieso gek op het continent. De mix tussen natuur en stad is perfect voor ons en vind je nergens ter wereld op deze schaal. Het rondrijden door al het pracht en praal daar voelt als ultieme vrijheid.
In 2022 en 2023 hebben we de westkant opgezocht. In 22 gingen we van Salt Lake naar Las Vegas via de vijf nationale parken van Utah en de Grand Canyon. In 23 pakten we de Rocky Mountains in Canada, van Vancouver naar Calgary.
Ik deel je gevoel. Morgen hoop ik wat uitgebreider te reageren, kan nu even niet weg.
Dat waren twee prachtige reizen, maar wel twee standaardrondjes met de alom bekende hoogtepunten. Dit jaar wilden we wat anders en kwamen we uit op het noordoosten. Daar zijn geen gigantische attracties à la Vegas, Grand Canyon of Banff, maar verwachten we wel heerlijk knusse dorpjes te vinden, te eten bij veel lokale diners en te genieten van allerlei scenic byways in plaats van doortrappen op de snelweg. Eigenlijk springt er voor ons niet per se één ding uit waar we enorm naar toeleven, maar gaan we lekker drie weken toeren en zien wat we allemaal gaan tegenkomen.
Dat is natuurlijk onzin.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:08 schreef Binge-watch het volgende:
[..]
We zijn sowieso gek op het continent. De mix tussen natuur en stad is perfect voor ons en vind je nergens ter wereld op deze schaal.
Niet met je eens op beide vlakken.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin.
Want leg de VS over Europa heen en je kunt heel Europa vergelijken met de VS.
En Europa is veel gevarieerder op elk terrein.
Buiten dat Europeanen een veel geweldiger volk zijn (ongeacht welk land) dan Amerikanen.
Boston is geweldig mooi met veel historie en uiteraard een Europese look en feel. Bezoek ook de historische plekken Concord en Lexington die heel belangrijk waren ten tijde van de onafhankelijkheidsoorlog tegen de Britten.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 18:14 schreef Binge-watch het volgende:
Start- en eindpunt Boston. Grofweg via Portland, Acadia NP, Moosehead Lake, North Conway, Stowe, Albany en Cape Cod weer terug naar Boston. In drie weken zes verschillende staten en hopelijk heel veel prachtige herfstkleuren. Zin in!
Daarom zeg ik ook dat het voor ons de perfecte mix is. Ik heb nergens in Europa gebieden gevonden die op mij evenveel indruk hebben gemaakt als een Vancouver Island, Icefields Parkway of een Grand Canyon, om maar eens wat te noemen.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin.
Want leg de VS over Europa heen en je kunt heel Europa vergelijken met de VS.
En Europa is veel gevarieerder op elk terrein.
Buiten dat Europeanen een veel geweldiger volk zijn (ongeacht welk land) dan Amerikanen.
Ik ga komende maand de vakantie in Boston beginnen, nog nooit in het oosten van het land geweest. Wil sowieso de Freedom Trail volgen daar, al ken ik Boston vooral vanwege Fallout 4quote:Op donderdag 22 augustus 2024 22:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Boston is geweldig mooi met veel historie en uiteraard een Europese look en feel. Bezoek ook de historische plekken Concord en Lexington die heel belangrijk waren ten tijde van de onafhankelijkheidsoorlog tegen de Britten.
De Lake Lodge Cabin zit ik volgende maand ook een paar dagen in, bevalt het?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 00:59 schreef matthijst het volgende:
Mooie van Verizon is dat die behoorlijk goede ontvangst heeft. Afgelopen dagen in Grand Teton en nu in de Yellowstone Lake Lodge Cabin![]()
Ah mooi, de Freedom Trail brengt je op mooie plekken in de stad. Kan je zeker aanraden om ook naar Cambridge te gaan voor een bezoek aan Harvard of je mee te laten sleuren in hoe gek de stad is op haar sport teams zoals de Red Sox of de Celtics.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 08:37 schreef LTVDK het volgende:
Ik ga komende maand de vakantie in Boston beginnen, nog nooit in het oosten van het land geweest. Wil sowieso de Freedom Trail volgen daar, al ken ik Boston vooral vanwege Fallout 4
Deze reis hebben we ook gedaan, was echt fantastisch! Kijk maar voor een sneakpeak naar mijn foto in de OPquote:Op donderdag 22 augustus 2024 18:14 schreef Binge-watch het volgende:
Dit rondje is behoorlijk standaard voor New England tijdens fall foliage hoorquote:Op donderdag 22 augustus 2024 18:47 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Wow, dat klinkt qua natuur als een prachtige trip. Hopen op een Indian Summer!
Hoewel het ook al aardig koud kan zijn dan...
Hoe zijn jullie tot deze bestemming gekomen? Niet echt een heel veel voorkomend rondje...
Maar nogmaals, qua natuur ziet het er schitterend uit!
Bevalt goed. We hebben zo'n Western Cabin. Dat blijkt er 1 in een blok van 4 te zijn. Dacht dat ik een blokhut had geboekt (die hadden we vorige keer. Pioneer dacht ik). Deze kamer is een stuk ruimer.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 08:37 schreef LTVDK het volgende:
De Lake Lodge Cabin zit ik volgende maand ook een paar dagen in, bevalt het?
Ja ik kan alleen maar die Pioneer cabins boeken daar, ze gaan vroeg op slot voor onderhoudquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:29 schreef matthijst het volgende:
[..]
Bevalt goed. We hebben zo'n Western Cabin. Dat blijkt er 1 in een blok van 4 te zijn. Dacht dat ik een blokhut had geboekt (die hadden we vorige keer. Pioneer dacht ik). Deze kamer is een stuk ruimer.
Zaten in Grand Teton in een cabin bij Colter Bay Village. Zo'n 100 jaar oude blokhut. En dat heeft ook wel wat.
Het is gewoon mooi om direct in het park te zitten.
quote:**Due to scheduled renovation, the Lake Yellowstone Hotel kitchen, hotel rooms, and food service (dining room and deli) will be closed beginning September 2, 2024.The following will remain open & available through the end of the season on October 6, 2024: The front desk, adjacent Sandpiper Lodge (standard rooms), guest cabins, gift shop, and tours. Wylies Canteen at Lake Lodge will be open through breakfast on October 6, 2024. For more information, visit: https://www.yellowstonenationalparklodges.com/alerts/.
Noordoosten is een mooi gebied. Ik vond acadia erg mooi. Gaan jullie ook naar mount Washington (new hampshire)? Daar omhoog rijden is een leuke ervaring.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:08 schreef Binge-watch het volgende:
[..]
We zijn sowieso gek op het continent. De mix tussen natuur en stad is perfect voor ons en vind je nergens ter wereld op deze schaal. Het rondrijden door al het pracht en praal daar voelt als ultieme vrijheid.
In 2022 en 2023 hebben we de westkant opgezocht. In 22 gingen we van Salt Lake naar Las Vegas via de vijf nationale parken van Utah en de Grand Canyon. In 23 pakten we de Rocky Mountains in Canada, van Vancouver naar Calgary.
Dat waren twee prachtige reizen, maar wel twee standaardrondjes met de alom bekende hoogtepunten. Dit jaar wilden we wat anders en kwamen we uit op het noordoosten. Daar zijn geen gigantische attracties à la Vegas, Grand Canyon of Banff, maar verwachten we wel heerlijk knusse dorpjes te vinden, te eten bij veel lokale diners en te genieten van allerlei scenic byways in plaats van doortrappen op de snelweg. Eigenlijk springt er voor ons niet per se één ding uit waar we enorm naar toeleven, maar gaan we lekker drie weken toeren en zien wat we allemaal gaan tegenkomen.
Ja, staat ook op de planning. We zitten drie nachten in een hotel op tien minuten van Mt. Washington. Hopelijk zit er een heldere dag tussen zodat we op de top kunnen genieten van het uitzicht.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 06:39 schreef devzero het volgende:
[..]
Noordoosten is een mooi gebied. Ik vond acadia erg mooi. Gaan jullie ook naar mount Washington (new hampshire)? Daar omhoog rijden is een leuke ervaring.
Verder heb je wel gelijk, er is een hoop meer te zien dan alleen de Grand Canyon en de west kust. Maar na bijna 20 jaar in de USA ben ik ook wel een beetje bevooroordeeld
Diverse dingen aan de West kust, Dead Valley en oostkant van de Sierra Nevada bergen, veel natuur in Georgia & Florida zoals snorkelen in Pennekamp, New Orleans, Oahu, Smokey Mountains, Mt Washington (ik had een heldere dag toen).quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:16 schreef Binge-watch het volgende:
[..]
Ja, staat ook op de planning. We zitten drie nachten in een hotel op tien minuten van Mt. Washington. Hopelijk zit er een heldere dag tussen zodat we op de top kunnen genieten van het uitzicht.
20 jaar USA, gaaf hoor! Wat zijn voor jou de pareltjes geweest?
quote:Op donderdag 22 augustus 2024 22:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet met je eens op beide vlakken.
Ga van een IJsland, Noorwegen, Schotland naar de Alpen, naar de Canarische eilanden, de Griekse eilanden, de Kroatische kust, Italie, Spanje en ga zo maar door.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 22:53 schreef Binge-watch het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat het voor ons de perfecte mix is. Ik heb nergens in Europa gebieden gevonden die op mij evenveel indruk hebben gemaakt als een Vancouver Island, Icefields Parkway of een Grand Canyon, om maar eens wat te noemen.
Ik vind natuur veel interessanter dan cultuur en architectuur. Doe graag een keer een stad aan, maar dat heb ik na een paar dagen wel weer gezien. Qua steden wint Europa het ruimschoots inderdaad.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Ga van een IJsland, Noorwegen, Schotland naar de Alpen, naar de Canarische eilanden, de Griekse eilanden, de Kroatische kust, Italie, Spanje en ga zo maar door.
Om over cultuur nog maar niet te spreken. En architectuur. Wat Noord-Amerika beide totaal niet heeft, en als ze al iets een beetje doen dan is dat het nabootsen van Europese cultuur en architectuur.
En Amerikanen zelf? Zo overdreven en nep als wat.
Maar wat kom je dan doen in een Amerikaans reistopic? Denk je dat mensen nu gaan denken “laat ik mijn vakantie in de VS maar cancelen, Europa is veel mooier volgens bianconeri”.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Ga van een IJsland, Noorwegen, Schotland naar de Alpen, naar de Canarische eilanden, de Griekse eilanden, de Kroatische kust, Italie, Spanje en ga zo maar door.
Om over cultuur nog maar niet te spreken. En architectuur. Wat Noord-Amerika beide totaal niet heeft, en als ze al iets een beetje doen dan is dat het nabootsen van Europese cultuur en architectuur.
En Amerikanen zelf? Zo overdreven en nep als wat.
Ah sorry ik dacht dat dit het TRV subforum was. Ik dacht dat juist het idee van zoiets was om je reisverhalen en ervaringen te delen.quote:Op zondag 25 augustus 2024 12:22 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar wat kom je dan doen in een Amerikaans reistopic? Denk je dat mensen nu gaan denken “laat ik mijn vakantie in de VS maar cancelen, Europa is veel mooier volgens bianconeri”.
Waar ben je zoal geweest dan in de VS dat je ervaringen zo negatief zijn?quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah sorry ik dacht dat dit het TRV subforum was. Ik dacht dat juist het idee van zoiets was om je reisverhalen en ervaringen te delen.
Ik wist niet dat het verboden was om met elkaar te praten over reizen.
Het Westenquote:Op maandag 26 augustus 2024 17:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waar ben je zoal geweest dan in de VS dat je ervaringen zo negatief zijn?
Als eerste dit dus. Als je oude historie mooi vind, is Europa interessanter voor mij. Steden als Londen, Parijs, Madrid, Wenen.... Dat ga je in Amerika niet vinden. Maar een stad als New York is dan weer het andere uiterste. Not my cup of tea, maar ik kan me voorstellen dat je het geweldig vind. Ik was blij er na een paar dagen weer weg te zijn.quote:Op zondag 25 augustus 2024 09:11 schreef Ancester het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom het een competitie of wedstrijd moet zijn. Het fijne van Europa en de VS is dat ze elkaar gewoon goed aanvullen. Ben dol op beide werelddelen en beiden hebben wel wat. Vind ook niet dat de steden überhaupt te vergelijken zijn; zijn echt totaal anders.
1000% eens!quote:Op maandag 26 augustus 2024 20:06 schreef LTVDK het volgende:
Vooral de rust en ruimte in de natuur is geweldig, zulke uitgestrekte eindeloze landschappen ga je in Europa niet terugvinden. Zeker het noord-mid/west is heerlijk leeg en voel je je soms helemaal alleen, dat je gewoon urenlang door Nebraska kunt rijden en geen mens tegenkomt en het enige dorpje dat al 100 mijl van tevoren wordt aangekondigd uiteindelijk een gehucht met 3 inwoners blijkt te zijn. Dat soort gebieden ga je in Europa gewoon niet vinden, daarvoor is het overal te dicht bebouwd en bewoond.
En die overdreven vriendelijkheid kan ik wel waarderen, ja het is zo nep als wat, maar een stuk prettiger dan hoe je hier soms met een zure kop wordt aangesproken. Heb het ook altijd de eerste week dat ik weer terug ben in Nederland dat ik moet wennen dat iedereen hier altijd haast heeft, zeker in het verkeer is het in de VS een stuk chiller (steden uitgezonderd).
Ik zou eens Midwest / midden proberen. Krijg je een ander beeld wat andere users ook aangeven.quote:
Grand Teton staat hier heel hoog op het lijstje! Glacier NP ook, en Banff (Canada). Foto’s zien er zo prachtig uitquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:41 schreef matthijst het volgende:
Inmiddels ook wel "heel" de VS gezien.
Dé parels vind ik Grand Teton en Yellowstone. Als je van natuur houdt.
Glacier staat bij mij denk ik vrijwel bovenaan qua mooiste parken, ben er twee keer geweest en beide keren waren fantastisch. De eerst keer was in de sneeuw, toen we bij het Lake McDonald aankwamen hing er zo'n serene rust daar dat het voor mij direct een mythische status kreegquote:Op woensdag 28 augustus 2024 00:53 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Grand Teton staat hier heel hoog op het lijstje! Glacier NP ook, en Banff (Canada). Foto’s zien er zo prachtig uit.
Die is daar erg goed mee ja, merkte ik begin van het jaar ook toen het hier in NL het noorderlicht goed zichtbaar was. In het echt was het wat vaag maar op de telefoon kreeg je er een hoop meer kleur en contrast bijquote:Op woensdag 28 augustus 2024 21:37 schreef matthijst het volgende:
Ik heb 'm met een iPhone gemaakt. Bizar hoe die cameratechniek is gegaan.
In dat opzicht is het echt een kutland idd.quote:Op woensdag 4 september 2024 06:10 schreef matthijst het volgende:
Groeten uit Pauper Portland.
Wat een bende is het in deze stad. Om de hoek een daklozenslaapplaats.
Security bij restaurants.
Veel steden in de VS gezien, maar zo erg nog niet.
Dat het bestaat dat in zo'n land waar zoveel schandalig rijken wonen, tegelijkertijd ook zoveel mensen geen flikker hebben. Triestheid ten top.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is inderdaad tragisch. Het viel me ook op dat hier meer daklozen waren dan waar dan ook, maar volgens locals heeft dat zowel te maken met het weer in Portland als met het feit dat Portland heel veel doet aan opvang en uitdelen van voedsel. Het viel me ook op dat de mensen er aardiger waren tegen daklozen dan in andere steden. Zo lieten buschauffeurs daklozen vaak gratis een stukje meerijden bv.quote:Op woensdag 4 september 2024 06:10 schreef matthijst het volgende:
Groeten uit Pauper Portland.
Wat een bende is het in deze stad. Om de hoek een daklozenslaapplaats.
Security bij restaurants.
Veel steden in de VS gezien, maar zo erg nog niet.
Dat het bestaat dat in zo'n land waar zoveel schandalig rijken wonen, tegelijkertijd ook zoveel mensen geen flikker hebben. Triestheid ten top.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |