Ja er zitten zwarte meisjes in haar Amsterdamse dispuut. Wat is je punt?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 07:31 schreef tong80 het volgende:
ANTWERPEN - Radio-dj Serginio Piqué reed op een vrijdagmiddag met vrienden van Amsterdam naar Antwerpen om er wat te eten. Daar werden ze door een zwaarbewapende eenheid onder schot genomen en gearresteerd. Wat bleek: ze namen onbewust exact dezelfde route als kroonprinses Amalia, schrijft Het Parool.
[ afbeelding ]
Op een filmpje dat een getuige op vrijdagmiddag 2 augustus maakte, is te zien hoe de Amsterdammers op de Frankrijklei in de Antwerpse binnenstad ’uit de auto worden gepraat’ door de leden van een Belgisch arrestatieteam.
Dat team richt met gestrekte armen de vuurwapens, gelast de mannen een voor een op straat te knielen, hun voeten te kruisen en de handen op het hoofd te plaatsen. Ze worden geboeid en naar een politiebusje geleid. In dat busje zeggen ze een uur te zijn ondervraagd.
De Amsterdammers hebben het gevoel dat hun kleurtje een grote rol heeft gespeeld in hetgeen ze is overkomen en dat er sprake was van etnisch profileren.
https://www.telegraaf.nl/(...)-prinses-amalia-reed
Kleurtje ? Zwart bedoelen ze denk ik. Ik vind 'kleurtje' denigrerender dan zwart. Zitten er trouwens kleurlingen in haar Haagse dispuut. Tsjeu La Ling komt immers uit Den Haag.
Dacht dat het in Den Haag was. Verder geen punt......quote:Op donderdag 22 augustus 2024 08:10 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Ja er zitten zwarte meisjes in haar Amsterdamse dispuut. Wat is je punt?
Standaard natuurlijk alles op racisme gooien, zo doen we dat tegenwoordigquote:De Amsterdammers hebben het gevoel dat hun kleurtje een grote rol heeft gespeeld in hetgeen ze is overkomen en dat er sprake was van etnisch profileren.
De Quick .quote:Op donderdag 22 augustus 2024 08:21 schreef Bargehassus het volgende:
Je rijdt van Amsterdam naar Antwerpen "om er wat te eten"? Dat moet wel een heel speciaal restaurant geweest zijn.
Misschien gingen ze kont eten in het schipperskwartier...quote:Op donderdag 22 augustus 2024 08:21 schreef Bargehassus het volgende:
Je rijdt van Amsterdam naar Antwerpen "om er wat te eten"? Dat moet wel een heel speciaal restaurant geweest zijn.
Ja, ik snap ook niet helemaal hoe de handeling van rijden naar Antwerpen an sich nou alarmbellen af laat gaan, dat is niet bepaald een heel ongebruikelijke route. Reden ze de hele tijd pal achter Amalia aan ofzo?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 09:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar Amsterdam - Antwerpen is toch gewoon de snelweg pakken daar rijden 10 duizenden mensen.
Tja als jou continu achter die autos blijft kleven dan gaat er wel ergens een belletje rinkelenquote:Op donderdag 22 augustus 2024 09:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, ik snap ook niet helemaal hoe de handeling van rijden naar Antwerpen an sich nou alarmbellen af laat gaan, dat is niet bepaald een heel ongebruikelijke route. Reden ze de hele tijd pal achter Amalia aan ofzo?
Volgens mij rijden er duizenden mensen per dag op die route, hoe groot is dan de kans dat je 'per ongeluk' dezelfde route rijd als Amalia?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 08:35 schreef girlnextdoor. het volgende:
Dit is ook wel sneu, alleen omdat ze per ongeluk dezelfde route reden? Je maakt mij niet wijs dat niet meerdere die route namen..
Als je ook naar Antwerpen rijdt vanaf Amsterdam dan zal die kans best groot zijn.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 09:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Volgens mij rijden er duizenden mensen per dag op die route, hoe groot is dan de kans dat je 'per ongeluk' dezelfde route rijd als Amalia?
Wat een fokking aanstellers zegquote:De Amsterdammers hebben het gevoel dat hun kleurtje een grote rol heeft gespeeld in hetgeen ze is overkomen en dat er sprake was van etnisch profileren.
En door steeds maar dit riedeltje te herhalen van etnisch profileren, houdt je polarisatie is stand...quote:Op donderdag 22 augustus 2024 10:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wat een fokking aanstellers zeg
quote:Op donderdag 22 augustus 2024 08:21 schreef Bargehassus het volgende:
quote:Maar mijn cliënt en zijn vrienden zouden het in de eerste plaats zeer op prijs stellen als er enige erkenning of royale genoegdoening vanuit het koningshuis zal komen."
DOEKOE!!!!quote:
De ontgroening van Amalia bijwonen?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:27 schreef karr-1 het volgende:
Wat is een royale genoegdoening ? Een kus van Maxima? WA die sorry zegt?
Op een witte bank zeker?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:29 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
De ontgroening van Amalia bijwonen?
Misschien elkaar een beetje opjutten van je kunt vast die dikke Audi (of in wat voor wagen Amalia ook rond wordt gereden) niet bijhouden.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 08:35 schreef girlnextdoor. het volgende:
Dit is ook wel sneu, alleen omdat ze per ongeluk dezelfde route reden? Je maakt mij niet wijs dat niet meerdere die route namen..
Zoiets of een kus van beiden op de zere plek.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:27 schreef karr-1 het volgende:
Wat is een royale genoegdoening ? Een kus van Maxima? WA die sorry zegt?
Geen eetliefhebber zeker? Ik heb dat ook wel eens gedaan, voor een lunch in the Jane. Weliswaar hotelletje erna gepakt, maar toch.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 08:21 schreef Bargehassus het volgende:
Uiteraardquote:De Amsterdammers hebben het gevoel dat hun kleurtje een grote rol heeft gespeeld in hetgeen ze is overkomen en dat er sprake was van etnisch profileren.
Als ik de website zo zie en ik zie de prijzen dan denk ik ook wel dat The Jane speciaal is. Dan kan ik het me wel voorstellen.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:49 schreef June. het volgende:
[..]
Geen eetliefhebber zeker? Ik heb dat ook wel eens gedaan, voor een lunch in the Jane. Weliswaar hotelletje erna gepakt, maar toch.
"waarschijnlijk" , je weet het niet dus hoe weet je nou dat het een terechte klacht is?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 15:22 schreef Beathoven het volgende:
Heel vaag.. omdat ze dezelfde route reden aangehouden (?). Dus voor diegenen die het betrof is het puur toeval. Maar waarschijnlijk was de aanhouding er niet geweest als ze blank waren geweest en had niemand een verdachte situatie gerapporteerd. Dus ja, terechte klacht.
Dan is dit een tip, maar zie wel dat ze een stuk duurder zijn geworden. Inmiddels ook in de top 50 van beste restaurants ter wereld zie ikquote:Op donderdag 22 augustus 2024 15:24 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Als ik de website zo zie en ik zie de prijzen dan denk ik ook wel dat The Jane speciaal is. Dan kan ik het me wel voorstellen.
En ja, ik eet graag lekker maar ben culinair niet heel erg onderlegd.
Was ook nog een huurauto..quote:Op donderdag 22 augustus 2024 16:08 schreef Nattekat het volgende:
Dus iemand rijdt van het centrum van Amsterdam heel toevalig waar Amalia vandaan komt naar het centrum van Antwerpen wederom vlak bij waar Amalia naartoe ging, en de politie heeft besloten dat het verdacht genoeg is om dit te doen.
Dan is dit een gigantische faal van de politie of vertellen deze lui niet het hele verhaal. En het lijkt me wel heel stug dat de politie een auto op het spoor komt dat op een willekeurig moment van de dag van Amsterdam naar Antwerpen gaat zonder dat hier nog wel wat anders gaande is.
Radio-dj hoopt na arrestatie op excuses van koninklijk huisquote:Piqué en zijn vrienden vinden ,,dat hun groot onrecht is aangedaan met deze buitenproportionele aanhouding", zegt de raadsman tegen Het Parool. Amalia hebben ze naar eigen zeggen niet gezien. De mannen hebben het gevoel dat er sprake was van etnisch profileren.
Het koningshuis wordt aangesproken omdat het vermoeden bestaat dat de tip afkomstig was van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging (DKDB), die leden van het koningshuis beveiligt. ,,Het gaat de cliënt er vooral om dat het koningshuis het hen aangedane leed erkent, er genoegdoening plaatsvindt en excuses worden aangeboden. Wij achten het koningshuis zeer wel in staat om dat op gepaste wijze te laten geschieden." De Rijksvoorlichtingsdienst heeft nog niet gereageerd op een verzoek om een reactie.
Zeldzame crybaby. Meine gutequote:Op donderdag 22 augustus 2024 16:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Radio-dj hoopt na arrestatie op excuses van koninklijk huis
Wat een sneu figuur
Nederland is niet te betalen daarom wijkt half Nederland uit naar België en Duitsland.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 08:21 schreef Bargehassus het volgende:
Ook dat is een keuze, ze boeien mij echt helemaal niks.quote:
Omdat ? Het is nog altijd een openbare weg, al rijdt prinses bolleboos en co er 1000 keer over en rijdt je er 1000 keer toevallig achterquote:
Mooi gedaan van het koningshuisquote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:20 schreef AgnesGru het volgende:
Koninklijk Huis maakt excuses aan Amsterdamse dj na arrestatie: ‘We begrijpen hoe beangstigend dit was’
https://www.ad.nl/binnenl(...)nd-dit-was~a033ee28/
Ik denk dat ze dat al gedaan hebben. Het verhaal van die dj dat ze een hapje eten wilden scoren is ongeloofwaardig. Ik denk eerder dat ze een scoop probeerden te scoren.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 23:29 schreef Shotty het volgende:
Het is wel gewoon een bizar verhaal. Er zijn genoeg truukjes om te zien of je gevolgd wordt. Rij een klaverblad rond, rij over een parkeerplaats of tankstation, neem een afslag en voeg meteen weer in.
Niemand die op navigatie rijdt doet dat.
Hebben die beveiligers dan geen enkele check gedaan?
Ik begrijp dat ze een avond uit wilden doen in Antwerpen. Dat vind ik niet zo heel gek. De prijzen in Amsterdam reizen de pan uit, Antwerpen is een stuk goedkoper. En Antwerpen is ook gewoon een leuke stad. Ik heb het zelf ook wel gedaan met vrienden. (15 jaar geleden, ik wordt oud)quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 02:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat al gedaan hebben. Het verhaal van die dj dat ze een hapje eten wilden scoren is ongeloofwaardig. Ik denk eerder dat ze een scoop probeerden te scoren.
De vraag is hoe weten de ambtenaren dat zij dezelfde route hebben gereden? Houden ze dat van iedereen bij?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 08:35 schreef girlnextdoor. het volgende:
Alle camera's boven de snelweg zullen de routes van iedereen wel registreren. En anders ingeseind door undercover begeleiders?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 08:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
De vraag is hoe weten de ambtenaren dat zij dezelfde route hebben gereden? Houden ze dat van iedereen bij?
Hoe houden ze dit bij? Het lijkt me een grove privacy schending van iedereen die op die weg reed.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alle camera's boven de snelweg zullen de routes van iedereen wel registreren. En anders ingeseind door undercover begeleiders?
Ja, want als je zonder reden van de snelweg wordt gerukt door notabene een arrestatieteam, dan is dat gewoon helemaal primaquote:
Ik denk dat @RamboDirk ook deels doelt op het door het radio-dj’s benoemde ‘etnisch profileren’. Lijkt mij ook stug, maar okay.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:42 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ja, want als je zonder reden van de snelweg wordt gerukt door notabene een arrestatieteam, dan is dat gewoon helemaal primaLAW AND ORDER
Etnisch profileren is niet "stug". Er zijn al meerdere onderzoeken geweest waaruit duidelijk is geworden dat dit speelt binnen de politie. Aangevuld met ettelijke anekdotische voorbeelden in mijn directe omgeving ondersteunen dit.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:51 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik denk dat @:rambodirk ook deels doelt op het door het radio-dj’s benoemde ‘etnisch profileren’. Lijkt mij ook stug, maar okay.
Het is niet meer dan logisch dat de beveiliging van Amalia op scherpt staat. Zover mogelijk nóg scherper dan voorheen, lijkt me, aangezien ze uit haar studentenhuis moest vertrekken en een jaar in Madrid heeft moeten wonen in verband met hevige, serieuze bedreigingen.
Waar zeg ik dat etnisch profileren in zijn algemeen stug is?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:59 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Etnisch profileren is niet "stug". Er zijn al meerdere onderzoeken geweest waaruit duidelijk is geworden dat dit speelt binnen de politie. Aangevuld met ettelijke anekdotische voorbeelden in mijn directe omgeving ondersteunen dit.
Better safe than sorryquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:42 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ja, want als je zonder reden van de snelweg wordt gerukt door notabene een arrestatieteam, dan is dat gewoon helemaal primaLAW AND ORDER
Dan begreep ik je verkeerd. Wat vond je dan stug?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:05 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat etnisch profileren in zijn algemeen stug is?
Nee, daarom heb ik het gevoel dat dit groepje niet het hele verhaal vertelt. Het is wel weer heel toevallig dat het uitgerekend een kansloze dj is in een huurauto.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 08:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
De vraag is hoe weten de ambtenaren dat zij dezelfde route hebben gereden? Houden ze dat van iedereen bij?
Kan gebeuren! En dat het in dit specifieke geval om etnisch profileren ging,quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:11 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Dan begreep ik je verkeerd. Wat vond je dan stug?
Denk idd dat het verhaal van hun kant heel wat genuanceerder ligt...quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, daarom heb ik het gevoel dat dit groepje niet het hele verhaal vertelt. Het is wel weer heel toevallig dat het uitgerekend een kansloze dj is in een huurauto.
Ik kan me voorstellen dat ze in dit soort gevallen eerst politie inschakelen om zoiets af te handelen zodat ze de route beveiligd kunnen voortzetten.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:39 schreef Joppiez het volgende:
Apart dat de Belgische politie in heeft moeten grijpen.
Je zou toch denken dat het koningshuis een grote prive team heeft met al haar miljarden.
Uit het artikel van het AD waar ik eerder het linkje van postte:quote:Op donderdag 22 augustus 2024 23:29 schreef Shotty het volgende:
Het is wel gewoon een bizar verhaal. Er zijn genoeg truukjes om te zien of je gevolgd wordt. Rij een klaverblad rond, rij over een parkeerplaats of tankstation, neem een afslag en voeg meteen weer in.
Niemand die op navigatie rijdt doet dat.
Hebben die beveiligers dan geen enkele check gedaan?
quote:De Belgische politie bevestigde het incident. ,,Er waren voldoende omstandigheden om aan te nemen dat er mogelijk sprake was van een verdacht voertuig.” De Nederlandse politie wilde er niks over zeggen.
Ik/wij ook. Vanuit zuid Gelderland gewoon 's nachts op de bonefooi naar Antwerpen.....quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 08:11 schreef Shotty het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ze een avond uit wilden doen in Antwerpen. Dat vind ik niet zo heel gek. De prijzen in Amsterdam reizen de pan uit, Antwerpen is een stuk goedkoper. En Antwerpen is ook gewoon een leuke stad. Ik heb het zelf ook wel gedaan met vrienden. (15 jaar geleden, ik wordt oud)
Big Brother is allang overal. Ik had het in de wachtkamer van dokter over een band, DRI. Plots stond het bovenin m'n YT aanbevelingen. Net als met m'n hart, bloeddruk, wandelen, dementie, afvallen, extra bruin brood etc. Niks is meer heilig.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hoe houden ze dit bij? Het lijkt me een grove privacy schending van iedereen die op die weg reed.
Heeft die Roddelaar, naast Jan Roos, inmiddels al zelfmoord gepleegd ?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:55 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Denk idd dat het verhaal van hun kant heel wat genuanceerder ligt...
Zal mij niks verbazen dat deze "dj" weer een leuk item voor op de radio probeerde te scoren...
Ah ok, en waarop baseer je die inschatting?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:46 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Kan gebeuren! En dat het in dit specifieke geval om etnisch profileren ging,.
Een auto huren en 300km op de teller zetten is inderdaad een goede manier om 1 euro per biertje te besparen.quote:
Als je een auto huurt is het waarschijnlijk niet op de bonnenfooi. Ze stonden binnen een uur buiten. Dat maakt het erg waarschijnlijk dat ze ergens een reservering haddenquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 13:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik/wij ook. Vanuit zuid Gelderland gewoon 's nachts op de bonefooi naar Antwerpen.....
Dat gaat niet om een paar biertjes, dat gaat op een gehele avond: goed eten, toegang clubs, cocktails.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 13:52 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Een auto huren en 300km op de teller zetten is inderdaad een goede manier om 1 euro per biertje te besparen.
Je kunt ook gewoon niet roken.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 15:02 schreef Shotty het volgende:
[..]
Als je een auto huurt is het waarschijnlijk niet op de bonnenfooi. Ze stonden binnen een uur buiten. Dat maakt het erg waarschijnlijk dat ze ergens een reservering hadden
[..]
Dat gaat niet om een paar biertjes, dat gaat op een gehele avond: goed eten, toegang clubs, cocktails.
En dat is alleen de avond zelf.
Neem op de terugweg een paar sloffen sigaretten mee, en je hebt je autohuur, benzine, en goedkoop hotelletje er al weer uit.
Volledig buiten het feit gerekend dat Antwerpen een leuke stad is, en het leuk is eens ergens anders uit te gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |