Ik weet niet waar je gaat studeren, maar in de grote steden in de Randstad neemt de homohaat exponentieel toe als gevolg van de onbeperkte instroom van bepaalde culturen. Dus hoop niet teveel.quote:Ik hoop dat het beter wordt als ik ga studeren, omdat mensen daar waarschijnlijk toleranter zijn tegenover homoseksualiteit.
Hier ben ik het zeker mee eens. Ik heb een goede vriend die homo is en inmiddels op z'n 40e nog steeds niet uit de kast gekomen is, omdat zijn ouders erg gelovig zijn (ze wonen ook in een bible belt) en hij denkt dat ze heel teleurgesteld zullen zijn en hij ze nooit meer ziet als ze weten dat hij homo is. Hij is enigskind thuis, dat helpt ook niet mee. Inmiddels woont hij al 10+ jaar in het buitenland en is zelfs daar niet uit de kast gekomen. Nu ken ik zijn ouders en denk ik dat ze er echt wel overheen zouden komen, want ze willen vooral dat hij gelukkig is.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 23:07 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Nou, je klinkt er al behoorlijk nuchter onder en lijkt goed te weten wat voor misvattingen er bestaan in jouw omgeving. Dat is al enorm goed om te horen. Verder kan ergens gaan studeren een goede manier zijn om zonder oordelen tot jezelf te komen, en als je eenmaal een vaste basis ergens anders hebt en wat zekerder hebt in je identiteit, dan kun je het ook makkelijker aan je oude/huidige omgeving vertellen, zonder dat dan meteen alles op het spel staat, omdat je ook al een nieuwe plek om te wonen met nieuwe vrienden hebt. En wie weet valt het uiteindelijk mee. Hoe oud ben je nu/hoe lang duurt het nog voor je kan gaan studeren?
En als je gaat studeren, doe dat dan niet halfslachtig. Ga niet in Kampen zitten maar in een echte vrije stad, ga meteen op jezelf/op kamers wonen, sluit je aan bij een LGBTI+ studentengroep (nee dat lekt niet uit). Wees niet bang, kies ervoor om te leven.
Ik zit nu in mijn laatste jaar van het vwo en hoop over een jaar geneeskunde te gaan studeren. Zodra ik een kamer kan vinden, wil ik zeker in de stad gaan wonen waar ik ga studeren. Het is alleen een uitdaging om een kamer te bemachtigen, want er zijn heel veel studenten opzoek naar een kamer en de prijzen zijn behoorlijk hoog. Ik ben nog aan het bedenken hoe ik dat het beste kan regelen, want financieel gezien heb ik niet veel geld. Ik ben van plan om me aan te sluiten bij een LGBTI+ studentengroep.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 23:07 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Nou, je klinkt er al behoorlijk nuchter onder en lijkt goed te weten wat voor misvattingen er bestaan in jouw omgeving. Dat is al enorm goed om te horen. Verder kan ergens gaan studeren een goede manier zijn om zonder oordelen tot jezelf te komen, en als je eenmaal een vaste basis ergens anders hebt en wat zekerder hebt in je identiteit, dan kun je het ook makkelijker aan je oude/huidige omgeving vertellen, zonder dat dan meteen alles op het spel staat, omdat je ook al een nieuwe plek om te wonen met nieuwe vrienden hebt. En wie weet valt het uiteindelijk mee. Hoe oud ben je nu/hoe lang duurt het nog voor je kan gaan studeren?
En als je gaat studeren, doe dat dan niet halfslachtig. Ga niet in Kampen zitten maar in een echte vrije stad, ga meteen op jezelf/op kamers wonen, sluit je aan bij een LGBTI+ studentengroep (nee dat lekt niet uit). Wees niet bang, kies ervoor om te leven.
Dat is gelukkig niet al te lang, misschien kun je in de tussentijd al wat kleine stapjes zetten, een keer naar een LGBTI+ event gaan in een andere stad, het vertellen aan een vriend of vriendin die je wel vertrouwt, wat gaan posten in een online homocommunity zoals reddit.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 10:24 schreef Dexter_05 het volgende:
[..]
Ik zit nu in mijn laatste jaar van het vwo en hoop over een jaar geneeskunde te gaan studeren. Zodra ik een kamer kan vinden, wil ik zeker in de stad gaan wonen waar ik ga studeren. Het is alleen een uitdaging om een kamer te bemachtigen, want er zijn heel veel studenten opzoek naar een kamer en de prijzen zijn behoorlijk hoog. Ik ben nog aan het bedenken hoe ik dat het beste kan regelen, want financieel gezien heb ik niet veel geld. Ik ben van plan om me aan te sluiten bij een LGBTI+ studentengroep.
Lul toch niet zo stom man, ja tuurlijk heb je van die idiote kansenparels, maar de haat naar homo’s is in de bijbelbelt veel groter. Lees de openingspost nog eens goed door.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:22 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je gaat studeren, maar in de grote steden in de Randstad neemt de homohaat exponentieel toe als gevolg van de onbeperkte instroom van bepaalde culturen. Dus hoop niet teveel.
Het probleem is dat die lui vaak weer het extreme tegenovergestelde zijn van waar ts vandaan komt. Er zullen ook genoeg verenigingen zijn waarin iedereen welkom is en geaccepteerd wordt zonder een hele lgbtq agenda door te drammenquote:Op woensdag 21 augustus 2024 23:07 schreef No239SquadronRAF het volgende: ga meteen op jezelf/op kamers wonen, sluit je aan bij een LGBTI+ studentengroep (nee dat lekt niet uit). Wees niet bang, kies ervoor om te leven.
Naïeve dwaas ben je, lees de kranten van de voorbij decennia maar eens op je gemakje door en ervaar de homohaat uit bepaalde culturen. Bij zowel Gereformeerden als Moslims heerst een aversie tegen homo's, maar dit omzetten naar (zwaar) lichamelijk geweld gebeurt in Nederland, en eigenlijk in heel Europa, door laatstgenoemden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 10:00 schreef 111210 het volgende:
[..]
Lul toch niet zo stom man, ja tuurlijk heb je van die idiote kansenparels, maar de haat naar homo’s is in de bijbelbelt veel groter. Lees de openingspost nog eens goed door.
In de randstad zal je vast wel eens een nektasje tegenkomen die wat naar je roept, maar ts wordt al zijn gehele leven geïndoctrineerd door gereformeerden.
Dat is naar mijn mening veel erger omdat daar iedereen in die bubbel vast zit en elkaar daarin vasthoudt, terwijl het in de randstad vooral een bepaald groepje hyenas zijn in een overgrote meerderheid die het geen zak kan schelen wat iemands achtergrond of geaardheid is.
Kom je uit een gat in Noord-Friesland ofzo?quote:In de randstad zal je vast wel eens een nektasje tegenkomen die wat naar je roept
Daar hoef je verder niets mee te doen. Leer je vleeselijke lusten de baas te zijn en geef er niet aan toe. Dat is natuurlijk niet gemakkelijk in de praktijk, maar maakt je wel tot een man die zijn lichaam onder controle heeft i.p.v. een die geleid wordt door vleselijke lusten.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:15 schreef Dexter_05 het volgende:
Het probleem is dat ik op jongens/mannen val.
De vleselijke lusten zijn vleselijk!quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:52 schreef KvanG het volgende:
[..]
Daar hoef je verder niets mee te doen. Leer je vleeselijke lusten de baas te zijn en geef er niet aan toe. Dat is natuurlijk niet gemakkelijk in de praktijk, maar maakt je wel tot een man die zijn lichaam onder controle heeft i.p.v. een die geleid wordt door vleselijke lusten.
Wat voor agenda drukken homos onder elkaar er doorheen?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 10:02 schreef 111210 het volgende:
[..]
Het probleem is dat die lui vaak weer het extreme tegenovergestelde zijn van waar ts vandaan komt. Er zullen ook genoeg verenigingen zijn waarin iedereen welkom is en geaccepteerd wordt zonder een hele lgbtq agenda door te drammen
Dat het celibaat voor jou werkt, is natuurlijk prachtig.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:52 schreef KvanG het volgende:
[..]
Daar hoef je verder niets mee te doen. Leer je vleeselijke lusten de baas te zijn en geef er niet aan toe. Dat is natuurlijk niet gemakkelijk in de praktijk, maar maakt je wel tot een man die zijn lichaam onder controle heeft i.p.v. een die geleid wordt door vleselijke lusten.
De Flikkeragenda!quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat voor agenda drukken homos onder elkaar er doorheen?
Homos onder elkaar is toch niet perse het zelfde als lgbthq clubjes?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat voor agenda drukken homos onder elkaar er doorheen?
Wat is daar anders aan?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 22:26 schreef 111210 het volgende:
[..]
Homos onder elkaar is toch niet perse het zelfde als lgbthq clubjes?
Van dat celibaat krijg je alleen maar misbruik. Hetero of homo.quote:Op zondag 25 augustus 2024 09:02 schreef Haushofer het volgende:
Toen ik in Groningen studeerde was ik actief bij een christelijk georiënteerd studentenplatform met een aantal soortgelijke leden. Eén van m'n vrienden is ook de Navigators uit de kast gekomen. Een ander was nog wat strenger in de leer, koos voor een celibatair leven na zijn volwassendoop (incl. verklaring tijdens de doop... pijnlijk), maar hield dat niet vol. Ik raad je iig aan om zo'n groep van gelijkgestemden te zoeken. Heel veel succes.
Okay na je verhaal verwachte ik in deze zin ergens het woordje niet maar misschien ben ik daarin de enige.quote:Op zondag 25 augustus 2024 09:02 schreef Haushofer het volgende:
Ik raad je iig aan om zo'n groep van gelijkgestemden te zoeken.
Ja, ik had er misschien bij moeten zeggen dat dat platform nogal vrijzinnig was waar homoseksualiteit juist wél werd geaccepteerdquote:Op zondag 25 augustus 2024 14:44 schreef nietzman het volgende:
[..]
Okay na je verhaal verwachte ik in deze zin ergens het woordje niet maar misschien ben ik daarin de enige.
Als TS opgegroeid zou zijn in een omgeving waar hij zich vrij kan uitten ook _tegen_ vormen van groepsdwang en groupthink, hoeft dat niet erg te zijn, en kan hij nog steeds zelf bepalen of hij gelijk in een ander extremisme zou willen vervallen...quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 10:02 schreef 111210 het volgende:
[..]
Het probleem is dat die lui vaak weer het extreme tegenovergestelde zijn van waar ts vandaan komt. Er zullen ook genoeg verenigingen zijn waarin iedereen welkom is en geaccepteerd wordt zonder een hele lgbtq agenda door te drammen
quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:37 schreef RamboDirk het volgende:
Kom naar Amsterdam
Sluit je aan bij Queers for Palestine
Zeer lief advies maar ik zou toch gaan voor de optie: vertel het pas als je weg bent en al een klein netwerkje hebt met vrienden voor mentaal opgevangen te worden. Dan heb je tenminste een 'veilige' plaats op afstand waar je meteen naartoe kan gaan.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:18 schreef hilliebillie het volgende:
Ik zou niet te lang wachten met het uit de kast komen. Daar heb je namelijk vooral jezelf mee.
Het is erg vervelend dat je bent opgegroeid in een gemeenschap die er niet voor open staat en dat je zelfs ten schande wordt gesteld als je wel uit de kast komt.
Maar, dit zal niet veranderen als je er langer mee wacht. Dat moment gaat (helaas) toch komen. Wat heeft het dan voor nut om er mee te wachten?
Misschien inderdaad wachten met vertellen tot je gaat studeren en zelf niet meer rond loopt in je huidige woonplaats.
Óf vertel het wel je ouders, in vertrouwen, maar doe er voor nu nog niets mee. En ga als je gaat studeren een nieuw leven opbouwen op die plek. Ga daar je eigen leven leiden zoals jij het wilt. Maar dan zijn wel je ouders op de hoogte. Waarom zou je het (op dit moment) het wereldkundig maken aan de rest van de gemeenschap, waar je verder niets mee hebt. Want als er wel wederzijds respect zou zijn dan zouden ze je accepteren. Gaan ze dat niet doen, hoef je ze niet (proactief) op de hoogte te stellen. Waarschijnlijk komen ze er over een paar jaar wel achter, maar dan ben jij al gewend aan je eigen leven en je ouders weten het dan ook al tijden.
En ik weet dat dit voor mij makkelijk praten is van een afstand en als iemand die zelf niet uit de kast hoeft te komen. Maar dit is hoe ik er over denk.
Vertel het wel je ouders, maar hou het voor je voor de rest en begin als je gaat studeren met het opbouwen van je eigen leven en dan komen anderen het vast wel eens een keer te weten, maar dan heb jij er geen (of in ieder geval minder) last meer van.
De hel! Sorry, ik sta nog met 1 been in die wereld.quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:03 schreef Pendule het volgende:
Zorg dat jij een plek hebt waar jij naartoe kan als het mis gaat.
Het leven is korter dan je denkt (en dat korter dan je denkt is ook weer korter dan je niet denkt, en dat... enz.).quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:27 schreef BertV het volgende:
[..]
De hel! Sorry, ik sta nog met 1 been in die wereld.
Ik heb makkelijk praten maar ik zou zoals eerder hier genoemd langzaam "wegdrijven" van iedereen waar jij je niet compatible mee voelt en tegelijkertijd zoeken naar anderen zodat je niet alleen komt te staan.
Dit lijkt mij persoonlijk makkelijker en in die omgeving constructiever dan in 1 keer uit de kast komen oid.
Wel grappig dat je met Kortjakje komt want dat is hier wel heel toepasselijk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:46 schreef Horzula het volgende:
[..]
Het leven is korter dan je denkt (en dat korter dan je denkt is ook weer korter dan je niet denkt, en dat... enz.).
Schiet de kogel door de kerk (en op) met je boek vol zilverwerk.
Of ga gewoon door met leven (en relaties met mannen) en zie wat er van komt.
Er staat letterlijk dat mannen niet bij mannen mogen liggen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:32 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik denk dat wat in de Bijbel staat over homoseksualiteit, meer refereert naar mensen die hun geaardheid erbij slepen en zichzelf en anderen daarmee proberen te overtuigen van illusies.
Wees jezelf, maar kijk wel uit.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 15:12 schreef Scorpie het volgende:
Ik zou oppassen om al teveel met je homoseksualiteit te koop te lopen in de grote stad. Daar lopen over de linie genomen iets meer intolerante mensen rond dan je denkt.
De Bijbel staat vol met andere regels en wetten waar vrijwel elke kerk blijmoedig haar reet aan afveegt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 15:24 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Er staat letterlijk dat mannen niet bij mannen mogen liggen.
Ok is oude testament en dat zou vervallen na het nieuwe testament.
Ik wil maar gewoon zeggen dat hij met deze uitleg niet ver zou geraken bij religieuze fanatiekelingen.
Oh mij moet je niet overtuigen hoor.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:31 schreef Horzula het volgende:
De Bijbel staat vol met andere regels en wetten waar vrijwel elke kerk blijmoedig haar reet aan afveegt.
Geen enkele uitleg komt ver bij religieuze fanatiekelingen tenzij een religieuze.
Nooit wat van gemerkt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 15:12 schreef Scorpie het volgende:
Ik zou oppassen om al teveel met je homoseksualiteit te koop te lopen in de grote stad. Daar lopen over de linie genomen iets meer intolerante mensen rond dan je denkt.
Post #1, het heeft niet lang geduurd voordat het over andere culturen ging, terwijl TS het duidelijk over zijn eigen omgeving had.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:22 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je gaat studeren, maar in de grote steden in de Randstad neemt de homohaat exponentieel toe als gevolg van de onbeperkte instroom van bepaalde culturen. Dus hoop niet teveel.
Hij zegt zelf:quote:Op woensdag 28 augustus 2024 14:20 schreef Zefi het volgende:
[..]
Post #1, het heeft niet lang geduurd voordat het over andere culturen ging, terwijl TS het duidelijk over zijn eigen omgeving had.
Dan is het overigens geheel terechte/relevante bruggetje zo gemaakt.quote:Ik hoop dat het beter wordt als ik ga studeren, omdat mensen daar waarschijnlijk toleranter zijn tegenover homoseksualiteit.
voordeel van de 'grote' stad is dat je kunt schuilen in de minderheid, in zo'n ons kent ons dorp lukt dat gewoon niet, daarom zou ik ook oppassen met uit de kast komen zelfs bij de ouders en zeker met gereformeerden waar excommunicatie iets heel normaals is zelfs bij relatief normale dingen als samenwonen zonder te trouwen heb je al kans dat het gewoon klaar is en zelfs als je ouders er al ok mee zijn dan is de omgeving dat zeker nietquote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:41 schreef Horzula het volgende:
Je zult zelden echte ellende op dat vlak meemaken in de Randstad.
Wat je eerder hebt is dat domme allochtonen van Nederlandse afkomst (Antillianen en Marokkanen) en een paar domme autochtoonse jongeren je uit gaan lopen schelden op straat.
Vervolgens gaan die dombo's dan janken dat ze gediscrimineerd worden en dat Nederland zo racistisch is en dat ze zomaar niet binnen gelaten worden in clubs en zo.
De intelligentie druipt er weer van af.
Maar het zijn af-en-toe van die groepjes waar je voor uit moet kijken.
Daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 15:24 schreef Lenny77 het volgende:
Ik wil maar gewoon zeggen dat hij met deze uitleg niet ver zou geraken bij religieuze fanatiekelingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |