Ik vind het eigenlijk bizar dat dit 1 van de weinige landen is die dit in gaat voeren.quote:Britse overheid wil vrouwenhaat aanpakken als 'ideologisch extremisme'
De Britse overheid gaat plannen maken om vrouwenhaat te onderzoeken en aan te pakken. Daarbij zal vrouwenhaat behandeld worden als elke andere vorm van ideologisch extremisme. De minister van Binnenlandse Zaken, Yvette Cooper, wil op die manier ideologische trends in kaart brengen, die een "bedreiging vormen voor de democratie"
Daar maakt misogynie, vrouwenhaat dus, een onderdeel van uit. Verder ziet Cooper een toenemende groei in extremisme in verschillende richtingen, zoals naar radicaalrechts en islamisme. Met het onderzoek wil de Britse overheid de oorzaken van radicalisering van met name jonge mensen in kaart brengen, om die verder in de gaten te houden en terug te dringen.
Incel-cultuur
Haat en geweld tegen vrouwen is al langer een onderwerp waar de Britse overheid zich zorgen over maakt. Het gaat om een zogenoemde incel-cultuur, van mannen die zichzelf "involuntarily celibate" noemen, onvrijwillig celibatair.
Een incel is iemand die geen seks heeft, maar dat wel wil. Hiervan geven ze vrouwen de schuld. De incel-beweging is uitgegroeid tot een geradicaliseerde internetcultuur, waarbij vrijuit gefantaseerd wordt over massamoord en massale verkrachtingen.
Arjen van der Horst, correspondent Verenigd Koninkrijk:
"De Britse politie waarschuwt al langer voor toenemende haat en geweld tegen vrouwen en jonge meisjes. Politiechef Mark Rowley riep eerder dit jaar op om geweld tegen vrouwen te behandelen als 'een bedreiging van de nationale veiligheid zoals we dat ook met georganiseerde misdaad en terrorisme doen'.
Hij vreest dat de overheid en de politie op dit moment niet genoeg middelen hebben om dit aan te pakken. Rowley zei dat er in het Verenigd Koninkrijk veel mannen zijn die een risico vormen voor vrouwen en kinderen.
De harde cijfers onderstrepen zijn waarschuwing. De politie registreerde in 2023 een miljoen geweldsmisdrijven waarvan vrouwen en kinderen het slachtoffer waren. De afgelopen vier jaar is geweld tegen vrouwen en meisjes met 37 procent toegenomen."
De incel-beweging wordt in verband gebracht met vijf grootschalige schietpartijen in de VS en Canada. De aanslagpleger die in 2021 vijf mensen doodschoot in het Engelse Plymouth, noemde zichzelf ook een incel.
Dergelijke incidenten, en de populariteit van influencers zoals Andrew Tate, hebben er mogelijk toe geleid dat er nu ook op beleidsniveau aandacht voor is. Tate is een omstreden figuur, die ondanks aanklachten voor seksueel geweld, een enorme aanhang heeft onder jongens en jonge mannen. In video's en interviews noemde hij zichzelf seksistisch en een vrouwenhater. Hij stelde dat vrouwen deels zelf verantwoordelijk zijn als ze worden verkracht en dat zij toebehoren aan mannen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je wil neuken maar niemand heeft interesse in jou, ben je in Engeland een terrorist.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:08 schreef YoopY het volgende:
Ik zie het woord "incel" hier echt bizar vaak voorbijkomen op dit forum.
In welke verhouding moet ik dit dan zien?
Wel als je daarna op internet oproept dat dit de schuld is van de vrouwen en dat ze met geweld weer terug naar het aanrecht moeten.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Als je wil neuken maar niemand heeft interesse in jou, ben je in Engeland een terrorist.
Met burka?quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wel als je daarna op internet oproept dat dit de schuld is van de vrouwen en dat ze met geweld weer terug naar het aanrecht moeten.
Ik heb zoiets van, eerst zien en dan geloven.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:02 schreef Starhopper het volgende:
Wat goed dat Engeland die aanpakt!
Dat.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:56 schreef Horzula het volgende:
Nare professionele jokkebrok dat ze is!
Het gaat om die rellen en de 'grooming gangs'.
quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:08 schreef YoopY het volgende:
Overigens: Andrew Tate. Wat een held!
Als je Andrew Tate als held ziet, dan kun je jezelf in deze verhouding wel vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
Dat zegt niemand. Het gaat hier om een volledige cultuur. Het gaat om vrouwenhaat.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Als je wil neuken maar niemand heeft interesse in jou, ben je in Engeland een terrorist.
Okee beetje kort door de bocht; sommige van die onvrijwillige maagden raken verbitterd en zien alle vrouwen als het as van het kwaad.
Ik vind het bijzonder hoe jij de islam bij ieder nieuwsbericht kan betrekken.quote:
Gelijke monniken, gelijke kappen!quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder hoe jij de islam bij ieder nieuwsbericht kan betrekken.
Incel 'zijn' is een breed spectrum:quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:08 schreef YoopY het volgende:
Dat doet hij niet. Sterker zijn focus ligt op de mannen en bewustwording van wat er van hen verwacht wordt in verhouding tot vrouwen. Maar vrouwen kunnen blijkbaar slecht tegen een mannelijke versie van het feminisme.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wel als je daarna op internet oproept dat dit de schuld is van de vrouwen en dat ze met geweld weer terug naar het aanrecht moeten.
Gelijk? Ik zie je anders nooit klagen over witte mensen onder een nieuwsbericht over islamterreur.quote:
quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:08 schreef YoopY het volgende:
Overigens: Andrew Tate. Wat een held!
De verzamelde werken van opper incel Elliot Rodger kun je vast nog wel ergens vinden. Er was vroeger een YouTuber die ze voorlas en van grappig afzeik commentaar voorzag. Helaas is die gezuiverd van het internet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, vooral d.m.v. zijn terugtrekkende haarlijn.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:20 schreef YoopY het volgende:
Daarmee bedoel ik dat hij het testosteron een gezicht geeft.
quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja, vooral d.m.v. zijn terugtrekkende haarlijn.
Ja zo veel witte mensen zie je niet in het dagelijks leven.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gelijk? Ik zie je anders nooit klagen over witte mensen onder een nieuwsbericht over islamterreur.
Gelijke kappen, alleen als het jouw uitkomt*
Wie is 'hij'?quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat doet hij niet. Sterker zijn focus ligt op de mannen en bewustwording van wat er van hen verwacht wordt in verhouding tot vrouwen. Maar vrouwen kunnen blijkbaar slecht tegen een mannelijke versie van het feminisme.
Hij zegt gewoon dat als jij mag zeggen dat je niet valt op korte mannen hij mag zeggen dat hij geen dikke vrouwen wil. Alleen dat laatste stuit op veel boe groep en dat eerste is geaccepteerd.
Dat doet hij niet. Sterker zijn focus ligt op de mannen en bewustwording van wat er van hen verwacht wordt in verhouding tot vrouwen. Maar vrouwen kunnen blijkbaar slecht tegen een mannelijke versie van het feminisme.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tatequote:
(Strenge) belijders in geloof, monniken, kardinalen en de paus zijn volgens deze beredenering allemaal incel.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:21 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Incel 'zijn' is een breed spectrum:
1 Mannen die (nog) nooit seks hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |