Ik vind het eigenlijk bizar dat dit 1 van de weinige landen is die dit in gaat voeren.quote:Britse overheid wil vrouwenhaat aanpakken als 'ideologisch extremisme'
De Britse overheid gaat plannen maken om vrouwenhaat te onderzoeken en aan te pakken. Daarbij zal vrouwenhaat behandeld worden als elke andere vorm van ideologisch extremisme. De minister van Binnenlandse Zaken, Yvette Cooper, wil op die manier ideologische trends in kaart brengen, die een "bedreiging vormen voor de democratie"
Daar maakt misogynie, vrouwenhaat dus, een onderdeel van uit. Verder ziet Cooper een toenemende groei in extremisme in verschillende richtingen, zoals naar radicaalrechts en islamisme. Met het onderzoek wil de Britse overheid de oorzaken van radicalisering van met name jonge mensen in kaart brengen, om die verder in de gaten te houden en terug te dringen.
Incel-cultuur
Haat en geweld tegen vrouwen is al langer een onderwerp waar de Britse overheid zich zorgen over maakt. Het gaat om een zogenoemde incel-cultuur, van mannen die zichzelf "involuntarily celibate" noemen, onvrijwillig celibatair.
Een incel is iemand die geen seks heeft, maar dat wel wil. Hiervan geven ze vrouwen de schuld. De incel-beweging is uitgegroeid tot een geradicaliseerde internetcultuur, waarbij vrijuit gefantaseerd wordt over massamoord en massale verkrachtingen.
Arjen van der Horst, correspondent Verenigd Koninkrijk:
"De Britse politie waarschuwt al langer voor toenemende haat en geweld tegen vrouwen en jonge meisjes. Politiechef Mark Rowley riep eerder dit jaar op om geweld tegen vrouwen te behandelen als 'een bedreiging van de nationale veiligheid zoals we dat ook met georganiseerde misdaad en terrorisme doen'.
Hij vreest dat de overheid en de politie op dit moment niet genoeg middelen hebben om dit aan te pakken. Rowley zei dat er in het Verenigd Koninkrijk veel mannen zijn die een risico vormen voor vrouwen en kinderen.
De harde cijfers onderstrepen zijn waarschuwing. De politie registreerde in 2023 een miljoen geweldsmisdrijven waarvan vrouwen en kinderen het slachtoffer waren. De afgelopen vier jaar is geweld tegen vrouwen en meisjes met 37 procent toegenomen."
De incel-beweging wordt in verband gebracht met vijf grootschalige schietpartijen in de VS en Canada. De aanslagpleger die in 2021 vijf mensen doodschoot in het Engelse Plymouth, noemde zichzelf ook een incel.
Dergelijke incidenten, en de populariteit van influencers zoals Andrew Tate, hebben er mogelijk toe geleid dat er nu ook op beleidsniveau aandacht voor is. Tate is een omstreden figuur, die ondanks aanklachten voor seksueel geweld, een enorme aanhang heeft onder jongens en jonge mannen. In video's en interviews noemde hij zichzelf seksistisch en een vrouwenhater. Hij stelde dat vrouwen deels zelf verantwoordelijk zijn als ze worden verkracht en dat zij toebehoren aan mannen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je wil neuken maar niemand heeft interesse in jou, ben je in Engeland een terrorist.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:08 schreef YoopY het volgende:
Ik zie het woord "incel" hier echt bizar vaak voorbijkomen op dit forum.
In welke verhouding moet ik dit dan zien?
Wel als je daarna op internet oproept dat dit de schuld is van de vrouwen en dat ze met geweld weer terug naar het aanrecht moeten.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Als je wil neuken maar niemand heeft interesse in jou, ben je in Engeland een terrorist.
Met burka?quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wel als je daarna op internet oproept dat dit de schuld is van de vrouwen en dat ze met geweld weer terug naar het aanrecht moeten.
Ik heb zoiets van, eerst zien en dan geloven.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:02 schreef Starhopper het volgende:
Wat goed dat Engeland die aanpakt!
Dat.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:56 schreef Horzula het volgende:
Nare professionele jokkebrok dat ze is!
Het gaat om die rellen en de 'grooming gangs'.
quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:08 schreef YoopY het volgende:
Overigens: Andrew Tate. Wat een held!
Als je Andrew Tate als held ziet, dan kun je jezelf in deze verhouding wel vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
Dat zegt niemand. Het gaat hier om een volledige cultuur. Het gaat om vrouwenhaat.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Als je wil neuken maar niemand heeft interesse in jou, ben je in Engeland een terrorist.
Okee beetje kort door de bocht; sommige van die onvrijwillige maagden raken verbitterd en zien alle vrouwen als het as van het kwaad.
Ik vind het bijzonder hoe jij de islam bij ieder nieuwsbericht kan betrekken.quote:
Gelijke monniken, gelijke kappen!quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder hoe jij de islam bij ieder nieuwsbericht kan betrekken.
Incel 'zijn' is een breed spectrum:quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:08 schreef YoopY het volgende:
Dat doet hij niet. Sterker zijn focus ligt op de mannen en bewustwording van wat er van hen verwacht wordt in verhouding tot vrouwen. Maar vrouwen kunnen blijkbaar slecht tegen een mannelijke versie van het feminisme.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wel als je daarna op internet oproept dat dit de schuld is van de vrouwen en dat ze met geweld weer terug naar het aanrecht moeten.
Gelijk? Ik zie je anders nooit klagen over witte mensen onder een nieuwsbericht over islamterreur.quote:
De verzamelde werken van opper incel Elliot Rodger kun je vast nog wel ergens vinden. Er was vroeger een YouTuber die ze voorlas en van grappig afzeik commentaar voorzag. Helaas is die gezuiverd van het internet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, vooral d.m.v. zijn terugtrekkende haarlijn.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:20 schreef YoopY het volgende:
Daarmee bedoel ik dat hij het testosteron een gezicht geeft.
quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja, vooral d.m.v. zijn terugtrekkende haarlijn.
Ja zo veel witte mensen zie je niet in het dagelijks leven.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gelijk? Ik zie je anders nooit klagen over witte mensen onder een nieuwsbericht over islamterreur.
Gelijke kappen, alleen als het jouw uitkomt*
Wie is 'hij'?quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat doet hij niet. Sterker zijn focus ligt op de mannen en bewustwording van wat er van hen verwacht wordt in verhouding tot vrouwen. Maar vrouwen kunnen blijkbaar slecht tegen een mannelijke versie van het feminisme.
Hij zegt gewoon dat als jij mag zeggen dat je niet valt op korte mannen hij mag zeggen dat hij geen dikke vrouwen wil. Alleen dat laatste stuit op veel boe groep en dat eerste is geaccepteerd.
Dat doet hij niet. Sterker zijn focus ligt op de mannen en bewustwording van wat er van hen verwacht wordt in verhouding tot vrouwen. Maar vrouwen kunnen blijkbaar slecht tegen een mannelijke versie van het feminisme.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tatequote:
(Strenge) belijders in geloof, monniken, kardinalen en de paus zijn volgens deze beredenering allemaal incel.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:21 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Incel 'zijn' is een breed spectrum:
1 Mannen die (nog) nooit seks hebben
Okee, goed punt! Dan valt deze categorie af.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:28 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
(Strenge) belijders in geloof, monniken, kardinalen en de paus zijn volgens deze beredenering allemaal incel.
Hij heeft heel wat omstreden uitspraken gedaan, oa dat het een vrouw haar eigen schuld is als ze verkracht wordt.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat doet hij niet. Sterker zijn focus ligt op de mannen en bewustwording van wat er van hen verwacht wordt in verhouding tot vrouwen. Maar vrouwen kunnen blijkbaar slecht tegen een mannelijke versie van het feminisme.
Hij zegt gewoon dat als jij mag zeggen dat je niet valt op korte mannen hij mag zeggen dat hij geen dikke vrouwen wil. Alleen dat laatste stuit op veel boe groep en dat eerste is geaccepteerd.
[..]
Tate
Niet dat ik die droeftoeter zijn uitspraak goedpraat, maar wat hij kennelijk heeft gezegd is dat als een vrouw zichzelf in een positie brengt waarin ze verkracht kan worden (naar ik begrijp door bv met een onbekende man mee te gaan oid, waarvan ik voor de goede orde vind dat dit gewoon moet kunnen en enige onveiligheid daarbij ligt aan degene die het onveilig maakt), ze ook enige verantwoordelijkheid draagt.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij heeft heel wat omstreden uitspraken gedaan, oa dat het een vrouw haar eigen schuld is als ze verkracht wordt.
Dat gaat wel wat verder dan dat hij durft te zeggen waar hij op valt bij vrouwen.
Oh Ik wist niet dat Tate voor gelijke rechten voor mannen en vrouwen is.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
[..]
Tate
Waarschijnlijk half jaar cel als je een vrouwonvriendelijke comment ergens achter laat.quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:13 schreef HowardRoark het volgende:
Radicaalrechts, Islamisme en de incel-cultuur worden genoemd. Nou, de Islam gaat Labour echt niet aanpakken, dus de nadruk zal op rechts en de incel-cultuur komen te liggen. Maar hoe men dit gaat aanpakken wordt verder niet genoemd.
Bijzonder is vooral hoe verlichte types als jij de islam vooral niet willen bespreken.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bijzonder is vooral hoe wegkijkers zoals jij blijkbaar een selectief geheugen hebben en niet te bekennen zijn in de serieuze discussies die over de islam gaan.quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bijzonder is vooral hoe verlichte types als jij de islam vooral niet willen bespreken.
Die heb ik gevoerd; gek genoeg was jij daar nergens te bekennen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bijzonder is vooral hoe wegkijkers zoals jij blijkbaar een selectief geheugen hebben en niet te bekennen zijn in de serieuze discussies die over de islam gaan.
In serieuze gesprekken valt er immers niet te bashen
Nee, da’s eerder k*tbeleid.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:21 schreef Triggershott het volgende:
Wat verwacht je dan wanneer een feministische vrouwelijke minister het beleid gaat zitten maken. Het land gaat naar de klote. Meer meer meer.
Oh, dan is het minder erg. Dat is victim blaming.quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet dat ik die droeftoeter zijn uitspraak goedpraat, maar wat hij kennelijk heeft gezegd is dat als een vrouw zichzelf in een positie brengt waarin ze verkracht kan worden (naar ik begrijp door bv met een onbekende man mee te gaan oid, waarvan ik voor de goede orde vind dat dit gewoon moet kunnen en enige onveiligheid daarbij ligt aan degene die het onveilig maakt), ze ook enige verantwoordelijkheid draagt.
Ik weet verder niet wat hij exact gezegd heeft en in welke context omdat ik weiger te luisteren naar zijn ‘wijsheden’, maar van wat ik gelezen heb over die uitspraak is het niet zo dat hij vrouwen de schuld geeft van verkracht worden, laat staan alle vrouwen die verkracht worden.
Tja vroeger zat je in de klas met 3 of 4 arabische andere kinderen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:19 schreef RotatoR het volgende:
Het lijkt me dat de islamitisch geïnspireerde vrouwenhaat een groter probleem is.
Vrouwen die niet kuis gekleed over straat gaan worden nagesist of voor hoer uitgemaakt.
Goed punt. Dat directe counteren is onderhand zó doorzichtig.quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die heb ik gevoerd; gek genoeg was jij daar nergens te bekennen.
Te druk met het pimpen van Instagram-tieners die een cruiseschip blokkeren.
Volgens mij was niet mis te verstaan dat ik helemaal niets met hem op heb, dus ook mijn woorden ben je nu weer aan het verdraaien op deze manier.quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oh, dan is het minder erg. Dat is victim blaming.
Verder uitspraken over dat als een vrouw vreemdgaat bij haar man ze geslagen mag worden, dat mannen wel mogen vreemdgaan maar vrouwen niet, een vrouw is een man haar bezit, jonge meiden zijn beter want die luisteren beter, en hij is opgepakt in Roemenië voor mensen/ vrouwenhandel en verkrachting.
Inderdaad een aardige kerel waar we wel genuanceerd over moeten praten hoor.
Heb je gezien hoe ze er bij liep met haar "ik wil aandacht"-outfit. Als je als een hamster behandeld wilt worden moet je er niet bijlopen als een tijger. Is het gewenst? Nee! Is het de keiharde realiteit? Ja, helaas wel.quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[ x ]
Zelfde blindheid. Incels of de "incelbeweging"?
Dat viel reuze mee. Weinig bloots en niks korts.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe ze er bij liep met haar "ik wil aandacht"-outfit.
Het zijn wel ook allemaal de typische haantjes, de gymbro's, de macho's, diegene die het snelst op hun teentjes getrapt zijn.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:19 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat viel reuze mee. Weinig bloots en niks korts.
Het zijn gewoon ongemanierde hyena's die gasten.
Daar hebben we weer zo een die vindt dat zijn vrouwenhaat superieur is aan de vrouwenhaat van een ander.quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Laat het woord vrouwenhaat vallen en de incels hier moeten weer zo hard slijmen bij de dames dat ze een gedachtenpolitie fantastisch vinden.
Tja, dit zijn de problemen die bij de politie ergens in een onderste lade in een mapje genaamd 'overig' belanden. Immers, in deze gevallen acht men het belangrijker om stigmatisering van de daders te voorkomen dan op te komen voor vrouwenhaat.quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[ x ]
Zelfde blindheid. Incels of de "incelbeweging"?
Oprotten.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Heb je gezien hoe ze er bij liep met haar "ik wil aandacht"-outfit.
Pardon? Het feit dat dit gebeurt bewijst toch mijn gelijk. De dame kan er meer aan doen dan ze ons wil doen geloven. Is het wenselijk? Neen. Heeft haar gedrag en kledij er invloed op? Ja. Kan ze er dus iets aan doen om dit te voorkomen en/of te beperken? Ja.quote:
Hij heeft gelijk. Maar dat zal jij nooit snappen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 22:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Pardon? Het feit dat dit gebeurt bewijst toch mijn gelijk. De dame kan er meer aan doen dan ze ons wil doen geloven. Is het wenselijk? Neen. Heeft haar gedrag en kledij er invloed op? Ja. Kan ze er dus iets aan doen om dit te voorkomen en/of te beperken? Ja.²
Nou ja, meer de incels en de moslims.quote:Op maandag 19 augustus 2024 22:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
De white knights en incels weten elkaar weer prima te vinden hier.
Joh ik weet geen reet van die vent maar na 1 interview te hebben gezien weet ik wel dat jij hier gewoon bs loopt uit te kramen. Wat koop je daar nou voor?quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oh, dan is het minder erg. Dat is victim blaming.
Verder uitspraken over dat als een vrouw vreemdgaat bij haar man ze geslagen mag worden, dat mannen wel mogen vreemdgaan maar vrouwen niet, een vrouw is een man haar bezit, jonge meiden zijn beter want die luisteren beter, en hij is opgepakt in Roemenië voor mensen/ vrouwenhandel en verkrachting.
Inderdaad een aardige kerel waar we wel genuanceerd over moeten praten hoor.
Dikke onzin dit. Ik word vaak genoeg lastig gevallen in mijn dikke winterjas met sjaal om en muts op.quote:Op maandag 19 augustus 2024 22:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Pardon? Het feit dat dit gebeurt bewijst toch mijn gelijk. De dame kan er meer aan doen dan ze ons wil doen geloven. Is het wenselijk? Neen. Heeft haar gedrag en kledij er invloed op? Ja. Kan ze er dus iets aan doen om dit te voorkomen en/of te beperken? Ja.²
Zou je niet meer lastig gevallen worden als je schaars gekleed loopt?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 00:49 schreef Watnleven het volgende:
[..]
Dikke onzin dit. Ik word vaak genoeg lastig gevallen in mijn dikke winterjas met sjaal om en muts op.
Snel doe een boerka aan. Hoe durft die vrouw met blote armen te lopen. Arme mannen die haar dan maar moeten lastig vallen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe ze er bij liep met haar "ik wil aandacht"-outfit. Als je als een hamster behandeld wilt worden moet je er niet bijlopen als een tijger. Is het gewenst? Nee! Is het de keiharde realiteit? Ja, helaas wel.²
Geen flauw idee. Ik ga nooit schaars gekleed. En toch word ik praktisch elke dag lastig gevallen. Maar ook al liep ik met mijn tieten bloot. Een vrouw is niet schuldig als een man haar besluit lastig te vallen, hoe "schaars" zij zich ook kleed. Als hij zich niet kan beheersen omdat hij ergens een stukje bloot ziet is hij wat mij betreft een gevaar voor de samenleving.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 01:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zou je niet meer lastig gevallen worden als je schaars gekleed loopt?²
Ja, je hebt 1 interview van hem gezien? Google zijn naam nu eens, of is dat ook allemaal bullshit wat je dan leest?quote:Op maandag 19 augustus 2024 23:01 schreef the-eye het volgende:
[..]
Joh ik weet geen reet van die vent maar na 1 interview te hebben gezien weet ik wel dat jij hier gewoon bs loopt uit te kramen. Wat koop je daar nou voor?
Wie heeft het over schuld?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 05:04 schreef Watnleven het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Ik ga nooit schaars gekleed. En toch word ik praktisch elke dag lastig gevallen. Maar ook al liep ik met mijn tieten bloot. Een vrouw is niet schuldig als een man haar besluit lastig te vallen, hoe "schaars" zij zich ook kleed. Als hij zich niet kan beheersen omdat hij ergens een stukje bloot ziet is hij wat mij betreft een gevaar voor de samenleving.
Wanneer is het lastigvallen en wanneer een ok poging tot contact?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 00:49 schreef Watnleven het volgende:
[..]
Dikke onzin dit. Ik word vaak genoeg lastig gevallen in mijn dikke winterjas met sjaal om en muts op.
En ik niet alleen. Er zijn meer dan genoeg mannen die zich prima weten te beheersen en niet van elke vrouw die ze zien een hersenloze wilde worden.
Omdat het gewoon fatsoenlijke mensen zijn. Dit soort mannen uit het filmpje zijn dat niet, hun zijn het probleem. Niet de vrouwen.
Waarom zou serieus gesprek en bashen niet samengaan?quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bijzonder is vooral hoe wegkijkers zoals jij blijkbaar een selectief geheugen hebben en niet te bekennen zijn in de serieuze discussies die over de islam gaan.
In serieuze gesprekken valt er immers niet te bashen
Als je daarover twijfelt, zal het wel lastigvallen zijn.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 06:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wanneer is het lastigvallen en wanneer een ok poging tot contact?
Omdat een serieus gesprek daar stopt. Zodra je achtergestelde groepen gaat bashen, ga je niet meer im discussie met iemand.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 06:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom zou serieus gesprek en bashen niet samengaan?
Is nogal subjectief.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 07:01 schreef w00kman het volgende:
[..]
Als je daarover twijfelt, zal het wel lastigvallen zijn.
Achtergesteld? Zijn moslims zielig? Waarom?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 07:09 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Omdat een serieus gesprek daar stopt. Zodra je achtergestelde groepen gaat bashen, ga je niet meer im discussie met iemand.
Je gaat bijvoorbeeld ook geen discussie aan met een nazi. Zodra men een lijn over gaat, is het zaak dat die ideologie uitgeroeid wordt.
Ga ik verder niet op in, want iets zegt me dat je vrij sarcastisch bentquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 07:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Achtergesteld? Zijn moslims zielig? Waarom?
Jij zegt achtergesteld!?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 07:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ga ik verder niet op in, want iets zegt me dat je vrij sarcastisch bent
Waarom gebruik je de term zielig?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 07:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij zegt achtergesteld!?
Waarom gebruik je die term.
Het probleem is dat terechte kritiek op groepen die al dan niet terecht het label achtergesteld hebben gekregen vaak ook maar als bashen wordt betiteld omdat men de kritiek niet wil horen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 07:09 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Omdat een serieus gesprek daar stopt. Zodra je achtergestelde groepen gaat bashen, ga je niet meer im discussie met iemand.
Je gaat bijvoorbeeld ook geen discussie aan met een nazi. Zodra men een lijn over gaat, is het zaak dat die ideologie uitgeroeid wordt.
Dat impliceert achtergesteld, ze hebben het minder, waarom kijk je neer op moslims als zijnde mensen die het minder hebben.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 07:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waarom gebruik je de term zielig?
Je bedoelt 'terechte kritiek' in de ogen van degene die dat uit.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 07:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het probleem is dat terechte kritiek op groepen die al dan niet terecht het label achtergesteld hebben gekregen vaak ook maar als bashen wordt betiteld omdat men de kritiek niet wil horen.
Terwijl bv ten aanzien van de islam (2 miljard man sterk mondiaal… tot zover ‘achtergesteld’) er heel veel terechte kritiek is. Maar ja, dat moet de mond gesnoerd worden, omdat… ja, waarom eigenlijk?
Ik schrijf Islam. Als ik moslims bedoel, dan schrijf ik moslims.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 07:56 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je bedoelt 'terechte kritiek' in de ogen van degene die dat uit.
Meestal gaat dergelijke kritiek gepaard met sneren en het over een kam scheren van hele groepen. Er zijn weinig mensen die islamofobie zullen schreeuwen bij normale kritiek.
Sterker nog, we bekritiseren religie binnen mijn kringen veel meer dan elders.
Heb je voorbeelden van dergelijke kritiek die als bashen wordt bestempeld? Ik heb een vermoeden dat de kritiek over moslims als geheel gaat.
Heb je een voorbeeld van dergelijke kritiek dat als bashen wordt bestempeld?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 08:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik schrijf Islam. Als ik moslims bedoel, dan schrijf ik moslims.
En ik bedoel terechte kritiek in objectieve zin.
Het is absoluut niet zo dat normale kritiek op de Islam ok gevonden wordt. Er is een grote groep mondiaal die kritiek op de Islam per definitie niet vindt kunnen. Dat is iets waar alle religies last van hebben natuurlijk, daarom heeft zo goed als ieder land wel een verleden met strafbaarstelling van bv blasfemie.
Alleen: in landen waar de Islam sterk vertegenwoordigd is, is men nogal blijven hangen in dit soort achterlijkheid.
Overigens, ik vind het ook volstrekt achterlijk dat we in Nederland nog steeds speciale behandelingen hebben voor religie, waardoor bv religieuze scholen bestaan en die ook nog eens extra beschermd zijn, of wat te denken aan dat in Coronatijd de kerken gewoon open mochten blijven…
Als je het oorspronkelijke bericht leest dan zijn het met name 2 groepen die de rechten van vrouwen saboteren:quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik maak daar geen notities van, maar dat kritiek op de Islam als bashen wordt gezien door sommigen kan toch niemand ontgaan? Als je schrijft dat het een gewelddadige religie is, dan gaan mensen al op de achterste poten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 08:50 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld van dergelijke kritiek dat als bashen wordt bestempeld?
Het is een beeld dat keer op keer wordt gedeeld, maar er kan nooit een praktijkvoorbeeld geleverd worden.
Man, doe niet zo zielig joh.quote:
Waarom weiger jij eigenlijk antwoord te geven waarom je vindt dat moslims een achtergestelde groep zijn in dit land?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 08:50 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld van dergelijke kritiek dat als bashen wordt bestempeld?
Het is een beeld dat keer op keer wordt gedeeld, maar er kan nooit een praktijkvoorbeeld geleverd worden.
Dat doe jij nou net expliciet door ze een achtergestelde groep te noemen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 07:56 schreef Mikeytt het volgende:
over een kam scheren van hele groepen.
Argumentum ad absurdumquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 01:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Snel doe een boerka aan. Hoe durft die vrouw met blote armen te lopen. Arme mannen die haar dan maar moeten lastig vallen.
Omdat jij geen normale vraag kan stellen zonder dat smug sarcasme.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom weiger jij eigenlijk antwoord te geven waarom je vindt dat moslims een achtergestelde groep zijn in dit land?
quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe ze er bij liep met haar "ik wil aandacht"-outfit. Als je als een hamster behandeld wilt worden moet je er niet bijlopen als een tijger. Is het gewenst? Nee! Is het de keiharde realiteit? Ja, helaas wel.²
Jawel hoor, want ik heb dit nog nooit meegemaakt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik maak daar geen notities van, maar dat kritiek op de Islam als bashen wordt gezien door sommigen kan toch niemand ontgaan? Als je schrijft dat het een gewelddadige religie is, dan gaan mensen al op de achterste poten.
Harris maakte al bezwaar tegen de term Radical Islamic Terrorism. Want die arme leden van ISIS worden onderdrukt…
Let wel: ISIS… wat die hebben uitgespookt, daar zou Hitler nog een ‘nou, nou, nou’ voor over hebben.
Nou ja, een boerka is toch 1 van de oplossingen daarvoor. Je ziet haast geen mannen een tent aanvallen (buiten oorlogsgebieden).quote:
Zo herkennen we de linkse deuger, denkt gelijk te hebben en moreel superieur.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 07:09 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:15 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk half jaar in cel als je een vrouwonvriendelijke comment ergens achter laat.
Dit is of mannenhaat of vrouwenhaat.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:20 schreef YoopY het volgende:
Daarmee bedoel ik dat hij [Andrew Tate] het testosteron een gezicht geeft.
Dat jij claimt dat je het nog nooit hebt meegemaakt zal wel. Jij zal ook wel niet hebben gelezen over Charlie Hebdo en als ik de naam Van Gogh noem ken je waarschijnlijk alleen de schilder die in Auvers-sur-Oise begraven ligt. Niet relevant dus.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Jawel hoor, want ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Als dit een normaal fenomeen is, dan moet het niet heel moeilijk zijn om een voorbeeld te vinden?
Harris heeft verder nooit aangegeven dat ISIS leden worden onderdrukt.
Tenzij je voor vrouwenrechten opkomt ten koste van vrouwen die biologisch man zijn… Dan is vrouwonvriendelijk zijn weer gewenst. Het wordt wel spitsroede lopen zo.quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:15 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk half jaar cel als je een vrouwonvriendelijke comment ergens achter laat.
Tja, in bepaalde kringen wordt de term 'incel' geregeld gebruikt om iemand met een iets meer conservatiever wereldbeeld op een negatieve manier weg te zetten. En dit komt dan weer voort uit frustratie over een verschil van mening over een standpunt zoals abortus, lhbt of migratie, dat bij sommigen erg gevoelig ligt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andrew Tate is trouwens geen held, maar een mafklapper van de hoogste orde. Hetzelfde geldt soortgelijke figuren zoals een Dan Bilzerian. Dat zijn "mannen" die denken dat mannelijkheid gelijk staat aan het hebben van een paar keer per week naar de gym gaan, multimiljonair zijn, antisociaal gedrag vertonen en vrouwen degraderen tot een soort van tweederangsburgers die enkel de rol van een gehoorzaam (seks)slaafje kunnen bekleden voor mannen.
Zij omarmen nu daadwerkelijk een soort van 'toxic masculinity' en ik ben in principe geen voorstander van dit woord, maar in uitzonderlijke gevallen als deze is het zowaar nog een passende term.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Je weet niet waarover je het hebt héquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:02 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Als je het oorspronkelijke bericht leest dan zijn het met name 2 groepen die de rechten van vrouwen saboteren:
- Aston-Tate-incels;
- extremistische moslims.
Starmer is mij te rechts.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:23 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Zo herkennen we de linkse deuger, denkt gelijk te hebben en moreel superieur.
Mensen met een andere mening zijn Nazi. Je zou zomaar opvolger van Starmer kunnen worden
Eens, behalve dan dat hun gedrag wel toxic is, maar zeker niet mannelijk.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, in bepaalde kringen wordt de term 'incel' geregeld gebruikt om iemand met een iets meer conservatiever wereldbeeld op een negatieve manier weg te zetten. En dit komt dan weer voort uit frustratie over een verschil van mening over een standpunt zoals abortus, lhbt of migratie, dat bij sommigen erg gevoelig ligt.
Andrew Tate is trouwens geen held, maar een mafklapper van de hoogste orde. Hetzelfde geldt soortgelijke figuren zoals een Dan Bilzerian. Dat zijn "mannen" die denken dat mannelijkheid gelijk staat aan het hebben van een paar keer per week naar de gym gaan, multimiljonair zijn, antisociaal gedrag vertonen en vrouwen degraderen tot een soort van tweederangsburgers die enkel de rol van een gehoorzaam (seks)slaafje kunnen bekleden voor mannen.
Zij omarmen nu daadwerkelijk een soort van 'toxic masculinity' en ik ben in principe geen voorstander van dit woord, maar in uitzonderlijke gevallen als deze is het zowaar nog een passende term.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |