abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 augustus 2024 @ 16:54:17 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214754557
https://nos.nl/artikel/25(...)eologisch-extremisme

quote:
Britse overheid wil vrouwenhaat aanpakken als 'ideologisch extremisme'

De Britse overheid gaat plannen maken om vrouwenhaat te onderzoeken en aan te pakken. Daarbij zal vrouwenhaat behandeld worden als elke andere vorm van ideologisch extremisme. De minister van Binnenlandse Zaken, Yvette Cooper, wil op die manier ideologische trends in kaart brengen, die een "bedreiging vormen voor de democratie"

Daar maakt misogynie, vrouwenhaat dus, een onderdeel van uit. Verder ziet Cooper een toenemende groei in extremisme in verschillende richtingen, zoals naar radicaalrechts en islamisme. Met het onderzoek wil de Britse overheid de oorzaken van radicalisering van met name jonge mensen in kaart brengen, om die verder in de gaten te houden en terug te dringen.

Incel-cultuur
Haat en geweld tegen vrouwen is al langer een onderwerp waar de Britse overheid zich zorgen over maakt. Het gaat om een zogenoemde incel-cultuur, van mannen die zichzelf "involuntarily celibate" noemen, onvrijwillig celibatair.

Een incel is iemand die geen seks heeft, maar dat wel wil. Hiervan geven ze vrouwen de schuld. De incel-beweging is uitgegroeid tot een geradicaliseerde internetcultuur, waarbij vrijuit gefantaseerd wordt over massamoord en massale verkrachtingen.

Arjen van der Horst, correspondent Verenigd Koninkrijk:
"De Britse politie waarschuwt al langer voor toenemende haat en geweld tegen vrouwen en jonge meisjes. Politiechef Mark Rowley riep eerder dit jaar op om geweld tegen vrouwen te behandelen als 'een bedreiging van de nationale veiligheid zoals we dat ook met georganiseerde misdaad en terrorisme doen'.

Hij vreest dat de overheid en de politie op dit moment niet genoeg middelen hebben om dit aan te pakken. Rowley zei dat er in het Verenigd Koninkrijk veel mannen zijn die een risico vormen voor vrouwen en kinderen.

De harde cijfers onderstrepen zijn waarschuwing. De politie registreerde in 2023 een miljoen geweldsmisdrijven waarvan vrouwen en kinderen het slachtoffer waren. De afgelopen vier jaar is geweld tegen vrouwen en meisjes met 37 procent toegenomen."

De incel-beweging wordt in verband gebracht met vijf grootschalige schietpartijen in de VS en Canada. De aanslagpleger die in 2021 vijf mensen doodschoot in het Engelse Plymouth, noemde zichzelf ook een incel.

Dergelijke incidenten, en de populariteit van influencers zoals Andrew Tate, hebben er mogelijk toe geleid dat er nu ook op beleidsniveau aandacht voor is. Tate is een omstreden figuur, die ondanks aanklachten voor seksueel geweld, een enorme aanhang heeft onder jongens en jonge mannen. In video's en interviews noemde hij zichzelf seksistisch en een vrouwenhater. Hij stelde dat vrouwen deels zelf verantwoordelijk zijn als ze worden verkracht en dat zij toebehoren aan mannen.
Ik vind het eigenlijk bizar dat dit 1 van de weinige landen is die dit in gaat voeren.

De lakse houding die we hebben tegenover de incel-cultuur is gevaarlijk. Het is een gevaarlijke ideologie die zo snel en effectief moet worden bestreden.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214754588
Nare professionele jokkebrok dat ze is!

Het gaat om die rellen en de 'grooming gangs'.
  maandag 19 augustus 2024 @ 17:02:05 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214754628
Wat goed dat Engeland die aanpakt!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214754657
Ik zie het woord "incel" hier echt bizar vaak voorbijkomen op dit forum.

In welke verhouding moet ik dit dan zien?

Overigens: Andrew Tate. Wat een held! *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214754671
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:08 schreef YoopY het volgende:

Als je wil neuken maar niemand heeft interesse in jou, ben je in Engeland een terrorist.

Okee beetje kort door de bocht; sommige van die onvrijwillige maagden raken verbitterd en zien alle vrouwen als het as van het kwaad.
  maandag 19 augustus 2024 @ 17:11:41 #6
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214754677
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:10 schreef ToT het volgende:

[..]
Als je wil neuken maar niemand heeft interesse in jou, ben je in Engeland een terrorist.
Wel als je daarna op internet oproept dat dit de schuld is van de vrouwen en dat ze met geweld weer terug naar het aanrecht moeten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_214754682
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:11 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wel als je daarna op internet oproept dat dit de schuld is van de vrouwen en dat ze met geweld weer terug naar het aanrecht moeten.
Met burka? ^O^
pi_214754691
Absurd idee weer.
pi_214754708
quote:
84s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:02 schreef Starhopper het volgende:
Wat goed dat Engeland die aanpakt!
Ik heb zoiets van, eerst zien en dan geloven.
Best kans dat er met de 'aanpak van een ideologie' een wat minder stevige omschrijving wordt bedoeld, die met de eigen definitie geen zoden aan de dijk zet.
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:56 schreef Horzula het volgende:
Nare professionele jokkebrok dat ze is!

Het gaat om die rellen en de 'grooming gangs'.
Dat.
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 19 augustus 2024 @ 17:17:08 #10
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214754717
quote:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je Andrew Tate als held ziet, dan kun je jezelf in deze verhouding wel vinden.
  maandag 19 augustus 2024 @ 17:18:16 #11
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214754726
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:10 schreef ToT het volgende:

[..]

Okee beetje kort door de bocht; sommige van die onvrijwillige maagden raken verbitterd en zien alle vrouwen als het as van het kwaad.
Dat zegt niemand. Het gaat hier om een volledige cultuur. Het gaat om vrouwenhaat.
  maandag 19 augustus 2024 @ 17:18:46 #12
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214754729
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:12 schreef ToT het volgende:

[..]
Met burka? ^O^
Ik vind het bijzonder hoe jij de islam bij ieder nieuwsbericht kan betrekken.
pi_214754733
quote:
17s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:18 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Gelijke monniken, gelijke kappen! ^O^
pi_214754742
Daarmee bedoel ik dat hij het testosteron een gezicht geeft.
pi_214754747
quote:

Incel 'zijn' is een breed spectrum:
1 Mannen die (nog) nooit seks hebben
2 Mannen die bovenstaande vervelend vinden maar het accepteren
3 Mannen die de schuld bij zichzelf leggen (negatief zelfbeeld)
4 Mannen die de schuld bij anderen leggen (vrouwen)
5 Mannen die actief zijn in hun haat delen (online)
6 Mannen die vrouwen wat aan gaan doen

Op dit forum blijft het meestal bij de eerste 3 categorieën, al dan niet wat grappend bedoeld.
Categorie 3 is wel eens te vinden in R&P
pi_214754748
Wat verwacht je dan wanneer een feministische vrouwelijke minister het beleid gaat zitten maken. Het land gaat naar de klote. Meer meer meer.
pi_214754751
quote:

[..]
Dat doet hij niet. Sterker zijn focus ligt op de mannen en bewustwording van wat er van hen verwacht wordt in verhouding tot vrouwen. Maar vrouwen kunnen blijkbaar slecht tegen een mannelijke versie van het feminisme.

Hij zegt gewoon dat als jij mag zeggen dat je niet valt op korte mannen hij mag zeggen dat hij geen dikke vrouwen wil. Alleen dat laatste stuit op veel boe groep en dat eerste is geaccepteerd.
  maandag 19 augustus 2024 @ 17:21:51 #18
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214754754
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:19 schreef ToT het volgende:

[..]
Gelijke monniken, gelijke kappen! ^O^
Gelijk? Ik zie je anders nooit klagen over witte mensen onder een nieuwsbericht over islamterreur.

Gelijke kappen, alleen als het jouw uitkomt*
pi_214754764
quote:

SPOILER
De verzamelde werken van opper incel Elliot Rodger kun je vast nog wel ergens vinden. Er was vroeger een YouTuber die ze voorlas en van grappig afzeik commentaar voorzag. Helaas is die gezuiverd van het internet.
  maandag 19 augustus 2024 @ 17:22:49 #20
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214754766
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:20 schreef YoopY het volgende:
Daarmee bedoel ik dat hij het testosteron een gezicht geeft.
Ja, vooral d.m.v. zijn terugtrekkende haarlijn.
pi_214754768
quote:
17s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:22 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ja, vooral d.m.v. zijn terugtrekkende haarlijn.
_O-
pi_214754770
quote:
17s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:21 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Gelijk? Ik zie je anders nooit klagen over witte mensen onder een nieuwsbericht over islamterreur.

Gelijke kappen, alleen als het jouw uitkomt*
Ja zo veel witte mensen zie je niet in het dagelijks leven.
  maandag 19 augustus 2024 @ 17:23:49 #23
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214754772
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:21 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat doet hij niet. Sterker zijn focus ligt op de mannen en bewustwording van wat er van hen verwacht wordt in verhouding tot vrouwen. Maar vrouwen kunnen blijkbaar slecht tegen een mannelijke versie van het feminisme.

Hij zegt gewoon dat als jij mag zeggen dat je niet valt op korte mannen hij mag zeggen dat hij geen dikke vrouwen wil. Alleen dat laatste stuit op veel boe groep en dat eerste is geaccepteerd.
Wie is 'hij'?
pi_214754778
quote:

[..]

quote:
17s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:23 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Wie is 'hij'?
Tate
pi_214754795
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:21 schreef DJKoster het volgende:

[..]
Incel 'zijn' is een breed spectrum:
1 Mannen die (nog) nooit seks hebben
(Strenge) belijders in geloof, monniken, kardinalen en de paus zijn volgens deze beredenering allemaal incel.
Google is your friend, abuse your friends
pi_214754800
Ik kan mij best voorstellen dat vrouwenhaat op sommige momenten zich zodanig uit dat het strafrecht op zijn plaats is, maar waarom zou dit dan niet gelden voor mannenhaat? Of eender andere vorm van haat?

Het is namelijk wel raar als je sommige groepen wel en sommige groepen niet mag haten. Een beetje als dat een overheid zo zeggen dat haat jegens de islam bestreden moet worden en vervolgens dat bij de andere religies niet als zodanig wordt benoemd (zoals de VN kennelijk doet).
  maandag 19 augustus 2024 @ 17:30:02 #27
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_214754809
Goddamn, het UK heeft de prioriteiten wel goed liggen zeg.

Stropende machetemoslims mogen door de straten lopen, verkrachten en geweld gebruiken.

Ondertussen worden ontevreden boomers opgepakt voor berichten op social media, en worden kneuzige nekbaarden gedemoniseerd :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_214754810
quote:
13s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:28 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
(Strenge) belijders in geloof, monniken, kardinalen en de paus zijn volgens deze beredenering allemaal incel.
Okee, goed punt! Dan valt deze categorie af.
  maandag 19 augustus 2024 @ 17:37:32 #29
438527 MissButterflyy
pi_214754855
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:25 schreef Chadi het volgende:

[..]

[..]
Tate
Hij heeft heel wat omstreden uitspraken gedaan, oa dat het een vrouw haar eigen schuld is als ze verkracht wordt.
Dat gaat wel wat verder dan dat hij durft te zeggen waar hij op valt bij vrouwen. :')
pi_214755105
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hij heeft heel wat omstreden uitspraken gedaan, oa dat het een vrouw haar eigen schuld is als ze verkracht wordt.
Dat gaat wel wat verder dan dat hij durft te zeggen waar hij op valt bij vrouwen. :')
Niet dat ik die droeftoeter zijn uitspraak goedpraat, maar wat hij kennelijk heeft gezegd is dat als een vrouw zichzelf in een positie brengt waarin ze verkracht kan worden (naar ik begrijp door bv met een onbekende man mee te gaan oid, waarvan ik voor de goede orde vind dat dit gewoon moet kunnen en enige onveiligheid daarbij ligt aan degene die het onveilig maakt), ze ook enige verantwoordelijkheid draagt.

Ik weet verder niet wat hij exact gezegd heeft en in welke context omdat ik weiger te luisteren naar zijn ‘wijsheden’, maar van wat ik gelezen heb over die uitspraak is het niet zo dat hij vrouwen de schuld geeft van verkracht worden, laat staan alle vrouwen die verkracht worden.
pi_214755115
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:25 schreef Chadi het volgende:

[..]

[..]
Tate
Oh Ik wist niet dat Tate voor gelijke rechten voor mannen en vrouwen is.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_214755153
Alle misogyne kutklootzakjes natuurlijk weer getriggerd.
  maandag 19 augustus 2024 @ 18:09:14 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214755161
Goed plan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214755192
Radicaalrechts, Islamisme en de incel-cultuur worden genoemd. Nou, de Islam gaat Labour echt niet aanpakken, dus de nadruk zal op rechts en de incel-cultuur komen te liggen. Maar hoe men dit gaat aanpakken wordt verder niet genoemd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214755327
Laat het woord vrouwenhaat vallen en de incels hier moeten weer zo hard slijmen bij de dames dat ze een gedachtenpolitie fantastisch vinden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_214755734
twitter

Zelfde blindheid. Incels of de "incelbeweging"?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_214755800
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2024 18:13 schreef HowardRoark het volgende:
Radicaalrechts, Islamisme en de incel-cultuur worden genoemd. Nou, de Islam gaat Labour echt niet aanpakken, dus de nadruk zal op rechts en de incel-cultuur komen te liggen. Maar hoe men dit gaat aanpakken wordt verder niet genoemd.
Waarschijnlijk half jaar cel als je een vrouwonvriendelijke comment ergens achter laat.
  maandag 19 augustus 2024 @ 19:16:20 #38
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214755814
quote:

[..]
Bijzonder is vooral hoe verlichte types als jij de islam vooral niet willen bespreken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 19 augustus 2024 @ 19:17:39 #39
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214755833
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bijzonder is vooral hoe verlichte types als jij de islam vooral niet willen bespreken.
Bijzonder is vooral hoe wegkijkers zoals jij blijkbaar een selectief geheugen hebben en niet te bekennen zijn in de serieuze discussies die over de islam gaan.

In serieuze gesprekken valt er immers niet te bashen
  maandag 19 augustus 2024 @ 19:18:24 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214755836
quote:
17s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:17 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Bijzonder is vooral hoe wegkijkers zoals jij blijkbaar een selectief geheugen hebben en niet te bekennen zijn in de serieuze discussies die over de islam gaan.

Die heb ik gevoerd; gek genoeg was jij daar nergens te bekennen.

Te druk met het pimpen van Instagram-tieners die een cruiseschip blokkeren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214755842
Het lijkt me dat de islamitisch geïnspireerde vrouwenhaat een groter probleem is.
Vrouwen die niet kuis gekleed over straat gaan worden nagesist of voor hoer uitgemaakt.
  maandag 19 augustus 2024 @ 19:29:00 #42
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214755918
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:21 schreef Triggershott het volgende:
Wat verwacht je dan wanneer een feministische vrouwelijke minister het beleid gaat zitten maken. Het land gaat naar de klote. Meer meer meer.
Nee, da’s eerder k*tbeleid. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 19 augustus 2024 @ 19:30:56 #43
438527 MissButterflyy
pi_214755933
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 18:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet dat ik die droeftoeter zijn uitspraak goedpraat, maar wat hij kennelijk heeft gezegd is dat als een vrouw zichzelf in een positie brengt waarin ze verkracht kan worden (naar ik begrijp door bv met een onbekende man mee te gaan oid, waarvan ik voor de goede orde vind dat dit gewoon moet kunnen en enige onveiligheid daarbij ligt aan degene die het onveilig maakt), ze ook enige verantwoordelijkheid draagt.

Ik weet verder niet wat hij exact gezegd heeft en in welke context omdat ik weiger te luisteren naar zijn ‘wijsheden’, maar van wat ik gelezen heb over die uitspraak is het niet zo dat hij vrouwen de schuld geeft van verkracht worden, laat staan alle vrouwen die verkracht worden.
Oh, dan is het minder erg. Dat is victim blaming.
Verder uitspraken over dat als een vrouw vreemdgaat bij haar man ze geslagen mag worden, dat mannen wel mogen vreemdgaan maar vrouwen niet, een vrouw is een man haar bezit, jonge meiden zijn beter want die luisteren beter, en hij is opgepakt in Roemenië voor mensen/ vrouwenhandel en verkrachting.
Inderdaad een aardige kerel waar we wel genuanceerd over moeten praten hoor.
pi_214755975
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:19 schreef RotatoR het volgende:
Het lijkt me dat de islamitisch geïnspireerde vrouwenhaat een groter probleem is.
Vrouwen die niet kuis gekleed over straat gaan worden nagesist of voor hoer uitgemaakt.
Tja vroeger zat je in de klas met 3 of 4 arabische andere kinderen.

Tegenwoordig is het soms al de helft, en dan nemen Nederlandse jongeren gewoon een boel over van hun klasgenoten, waaronder hoe men over andere meisjes denkt en ook over homo's bijvoorbeeld.
En Arabische kinderen krijgen vanuit huis vaak al mee dat vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen en dat wordt dan ook verspreid onderling.
  maandag 19 augustus 2024 @ 19:39:46 #45
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214756004
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die heb ik gevoerd; gek genoeg was jij daar nergens te bekennen.

Te druk met het pimpen van Instagram-tieners die een cruiseschip blokkeren.
Goed punt. Dat directe counteren is onderhand zó doorzichtig. :O
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214756082
Merkwaardig ze willen de vrouwenhaat aanpakken, ik lees niets over vrouwenhandel of vrouwen mishandeling of vrouwen onderdukking of vrouwenrechten of zelfs femicide.

Het is gewoon weer een voorwendsel om nog meer mensen met een mening op de social media te kunnen oppakken.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_214756146
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:30 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Verder uitspraken over dat als een vrouw vreemdgaat bij haar man ze geslagen mag worden, dat mannen wel mogen vreemdgaan maar vrouwen niet, een vrouw is een man haar bezit, jonge meiden zijn beter want die luisteren beter, en hij is opgepakt in Roemenië voor mensen/ vrouwenhandel en verkrachting.
Volgens mij was niet mis te verstaan dat ik helemaal niets met hem op heb, dus ook mijn woorden ben je nu weer aan het verdraaien op deze manier.

Verder nuanceer ik niets, maar lijkt het mij simpelweg het beste om het bij de feiten te houden in plaats van onwaarheden te verkopen.
  maandag 19 augustus 2024 @ 20:07:12 #48
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214756285
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[ x ]
Heb je gezien hoe ze er bij liep met haar "ik wil aandacht"-outfit. Als je als een hamster behandeld wilt worden moet je er niet bijlopen als een tijger. Is het gewenst? Nee! Is het de keiharde realiteit? Ja, helaas wel.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 19 augustus 2024 @ 20:19:56 #49
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_214756440
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 20:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Heb je gezien hoe ze er bij liep met haar "ik wil aandacht"-outfit.
Dat viel reuze mee. Weinig bloots en niks korts.

Het zijn gewoon ongemanierde hyena's die gasten.
pi_214756545
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 20:19 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Dat viel reuze mee. Weinig bloots en niks korts.

Het zijn gewoon ongemanierde hyena's die gasten.
Het zijn wel ook allemaal de typische haantjes, de gymbro's, de macho's, diegene die het snelst op hun teentjes getrapt zijn.
pi_214756800
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Laat het woord vrouwenhaat vallen en de incels hier moeten weer zo hard slijmen bij de dames dat ze een gedachtenpolitie fantastisch vinden.
Daar hebben we weer zo een die vindt dat zijn vrouwenhaat superieur is aan de vrouwenhaat van een ander.
pi_214756814
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[ x ]
Tja, dit zijn de problemen die bij de politie ergens in een onderste lade in een mapje genaamd 'overig' belanden. Immers, in deze gevallen acht men het belangrijker om stigmatisering van de daders te voorkomen dan op te komen voor vrouwenhaat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214756947
Dit is verkapte islamofobie
Aangezien Andrew Tate een fanatieke moslim is
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_214757020
quote:
Heb je gezien hoe ze er bij liep met haar "ik wil aandacht"-outfit.
Oprotten.
  maandag 19 augustus 2024 @ 22:08:15 #55
13462 BansheeBoy
pi_214757290
quote:
4s.gif Op maandag 19 augustus 2024 21:32 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Oprotten.
Pardon? Het feit dat dit gebeurt bewijst toch mijn gelijk. De dame kan er meer aan doen dan ze ons wil doen geloven. Is het wenselijk? Neen. Heeft haar gedrag en kledij er invloed op? Ja. Kan ze er dus iets aan doen om dit te voorkomen en/of te beperken? Ja.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_214757405
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 22:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Pardon? Het feit dat dit gebeurt bewijst toch mijn gelijk. De dame kan er meer aan doen dan ze ons wil doen geloven. Is het wenselijk? Neen. Heeft haar gedrag en kledij er invloed op? Ja. Kan ze er dus iets aan doen om dit te voorkomen en/of te beperken? Ja.

Hij heeft gelijk. Maar dat zal jij nooit snappen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_214757523
De white knights en incels weten elkaar weer prima te vinden hier. :)
  maandag 19 augustus 2024 @ 22:24:55 #58
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_214757547
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 22:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
De white knights en incels weten elkaar weer prima te vinden hier. :)
Nou ja, meer de incels en de moslims.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 19 augustus 2024 @ 23:01:45 #59
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_214757925
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:30 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Joh ik weet geen reet van die vent maar na 1 interview te hebben gezien weet ik wel dat jij hier gewoon bs loopt uit te kramen. Wat koop je daar nou voor? :')
pi_214758523
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 22:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dikke onzin dit. Ik word vaak genoeg lastig gevallen in mijn dikke winterjas met sjaal om en muts op.
En ik niet alleen. Er zijn meer dan genoeg mannen die zich prima weten te beheersen en niet van elke vrouw die ze zien een hersenloze wilde worden.
Omdat het gewoon fatsoenlijke mensen zijn. Dit soort mannen uit het filmpje zijn dat niet, hun zijn het probleem. Niet de vrouwen.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 01:01:52 #61
13462 BansheeBoy
pi_214758557
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 00:49 schreef Watnleven het volgende:

[..]
Dikke onzin dit. Ik word vaak genoeg lastig gevallen in mijn dikke winterjas met sjaal om en muts op.
Zou je niet meer lastig gevallen worden als je schaars gekleed loopt?

dinsdag 20 augustus 2024 @ 01:09:11 #62
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214758569
quote:

[..]
Heb je gezien hoe ze er bij liep met haar "ik wil aandacht"-outfit. Als je als een hamster behandeld wilt worden moet je er niet bijlopen als een tijger. Is het gewenst? Nee! Is het de keiharde realiteit? Ja, helaas wel.

Snel doe een boerka aan. Hoe durft die vrouw met blote armen te lopen. Arme mannen die haar dan maar moeten lastig vallen.
pi_214758707
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 01:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Zou je niet meer lastig gevallen worden als je schaars gekleed loopt?

Geen flauw idee. Ik ga nooit schaars gekleed. En toch word ik praktisch elke dag lastig gevallen. Maar ook al liep ik met mijn tieten bloot. Een vrouw is niet schuldig als een man haar besluit lastig te vallen, hoe "schaars" zij zich ook kleed. Als hij zich niet kan beheersen omdat hij ergens een stukje bloot ziet is hij wat mij betreft een gevaar voor de samenleving.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 05:57:38 #64
438527 MissButterflyy
pi_214758730
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 23:01 schreef the-eye het volgende:

[..]
Joh ik weet geen reet van die vent maar na 1 interview te hebben gezien weet ik wel dat jij hier gewoon bs loopt uit te kramen. Wat koop je daar nou voor? :')
Ja, je hebt 1 interview van hem gezien? Google zijn naam nu eens, of is dat ook allemaal bullshit wat je dan leest?
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 06:11:32 #65
13462 BansheeBoy
pi_214758735
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 05:04 schreef Watnleven het volgende:

[..]
Geen flauw idee. Ik ga nooit schaars gekleed. En toch word ik praktisch elke dag lastig gevallen. Maar ook al liep ik met mijn tieten bloot. Een vrouw is niet schuldig als een man haar besluit lastig te vallen, hoe "schaars" zij zich ook kleed. Als hij zich niet kan beheersen omdat hij ergens een stukje bloot ziet is hij wat mij betreft een gevaar voor de samenleving.
Wie heeft het over schuld? :? Het is gewoon een gegeven dat een vrouw er zeker wat aan kan doen om de mate waarin ze wordt lastig gevallen te beperken.

Als de vrouw in kwestie wat minder uitbundig haar goods zou uitbaten garandeer ik je dat je een heel ander filmpje krijgt. Maar ze deed het erom, daarom kleedde ze zich zo. Dit was het beeld wat ze wilde creëren en ze heeft het een (behoorlijk) handje geholpen. Ik sluit zelfs niet uit dat ze buiten het zicht van de camera knipogend en giechelend rondliep.

Als ik bij de keurslager een kg gehakt vraag moet ik niet achteraf janken dat ik geen mooi stuk tenderloin heb gekregen. Het is all about the communication. Signalen vallen daar ook onder.

Resumerend:
• Vrouwen worden inderdaad lastig gevallen (altijd al zo geweest, zelfs in het dierenrijk)
• Diegene die vrouwen lastig valt blijft de schuldige
• Vrouwen hebben meer invloed om het aantrekken van ongewenst gedrag te beperken dan ze (doen) denken

pi_214758754
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 00:49 schreef Watnleven het volgende:

[..]
En ik niet alleen. Er zijn meer dan genoeg mannen die zich prima weten te beheersen en niet van elke vrouw die ze zien een hersenloze wilde worden.
Omdat het gewoon fatsoenlijke mensen zijn. Dit soort mannen uit het filmpje zijn dat niet, hun zijn het probleem. Niet de vrouwen.
Wanneer is het lastigvallen en wanneer een ok poging tot contact?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_214758756
quote:
17s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:17 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Waarom zou serieus gesprek en bashen niet samengaan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_214758769
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 06:43 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wanneer is het lastigvallen en wanneer een ok poging tot contact?
Als je daarover twijfelt, zal het wel lastigvallen zijn.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 07:09:20 #69
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214758784
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 06:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waarom zou serieus gesprek en bashen niet samengaan?
Omdat een serieus gesprek daar stopt. Zodra je achtergestelde groepen gaat bashen, ga je niet meer im discussie met iemand.

Je gaat bijvoorbeeld ook geen discussie aan met een nazi. Zodra men een lijn over gaat, is het zaak dat die ideologie uitgeroeid wordt.
pi_214758820
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 07:01 schreef w00kman het volgende:

[..]
Als je daarover twijfelt, zal het wel lastigvallen zijn.
Is nogal subjectief.
pi_214758822
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 07:09 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Omdat een serieus gesprek daar stopt. Zodra je achtergestelde groepen gaat bashen, ga je niet meer im discussie met iemand.

Je gaat bijvoorbeeld ook geen discussie aan met een nazi. Zodra men een lijn over gaat, is het zaak dat die ideologie uitgeroeid wordt.
Achtergesteld? Zijn moslims zielig? Waarom?
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 07:30:38 #72
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214758830
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 07:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Achtergesteld? Zijn moslims zielig? Waarom?
Ga ik verder niet op in, want iets zegt me dat je vrij sarcastisch bent
pi_214758836
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 07:30 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ga ik verder niet op in, want iets zegt me dat je vrij sarcastisch bent
Jij zegt achtergesteld!?

Waarom gebruik je die term.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 07:33:34 #74
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214758838
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 07:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jij zegt achtergesteld!?

Waarom gebruik je die term.
Waarom gebruik je de term zielig?
pi_214758840
quote:

[..]

Het probleem is dat terechte kritiek op groepen die al dan niet terecht het label achtergesteld hebben gekregen vaak ook maar als bashen wordt betiteld omdat men de kritiek niet wil horen.

Terwijl bv ten aanzien van de islam (2 miljard man sterk mondiaal… tot zover ‘achtergesteld’) er heel veel terechte kritiek is. Maar ja, dat moet de mond gesnoerd worden, omdat… ja, waarom eigenlijk?
pi_214758877
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 07:33 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Waarom gebruik je de term zielig?
Dat impliceert achtergesteld, ze hebben het minder, waarom kijk je neer op moslims als zijnde mensen die het minder hebben.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 07:56:38 #77
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214758901
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 07:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het probleem is dat terechte kritiek op groepen die al dan niet terecht het label achtergesteld hebben gekregen vaak ook maar als bashen wordt betiteld omdat men de kritiek niet wil horen.

Terwijl bv ten aanzien van de islam (2 miljard man sterk mondiaal… tot zover ‘achtergesteld’) er heel veel terechte kritiek is. Maar ja, dat moet de mond gesnoerd worden, omdat… ja, waarom eigenlijk?
Je bedoelt 'terechte kritiek' in de ogen van degene die dat uit.

Meestal gaat dergelijke kritiek gepaard met sneren en het over een kam scheren van hele groepen. Er zijn weinig mensen die islamofobie zullen schreeuwen bij normale kritiek.

Sterker nog, we bekritiseren religie binnen mijn kringen veel meer dan elders.

Heb je voorbeelden van dergelijke kritiek die als bashen wordt bestempeld? Ik heb een vermoeden dat de kritiek over moslims als geheel gaat.
pi_214758907
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 07:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Is nogal subjectief.
Dat zeggen alle stalkers.
pi_214759112
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 07:56 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Je bedoelt 'terechte kritiek' in de ogen van degene die dat uit.

Meestal gaat dergelijke kritiek gepaard met sneren en het over een kam scheren van hele groepen. Er zijn weinig mensen die islamofobie zullen schreeuwen bij normale kritiek.

Sterker nog, we bekritiseren religie binnen mijn kringen veel meer dan elders.

Heb je voorbeelden van dergelijke kritiek die als bashen wordt bestempeld? Ik heb een vermoeden dat de kritiek over moslims als geheel gaat.
Ik schrijf Islam. Als ik moslims bedoel, dan schrijf ik moslims.

En ik bedoel terechte kritiek in objectieve zin.

Het is absoluut niet zo dat normale kritiek op de Islam ok gevonden wordt. Er is een grote groep mondiaal die kritiek op de Islam per definitie niet vindt kunnen. Dat is iets waar alle religies last van hebben natuurlijk, daarom heeft zo goed als ieder land wel een verleden met strafbaarstelling van bv blasfemie.

Alleen: in landen waar de Islam sterk vertegenwoordigd is, is men nogal blijven hangen in dit soort achterlijkheid.

Overigens, ik vind het ook volstrekt achterlijk dat we in Nederland nog steeds speciale behandelingen hebben voor religie, waardoor bv religieuze scholen bestaan en die ook nog eens extra beschermd zijn, of wat te denken aan dat in Coronatijd de kerken gewoon open mochten blijven…
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:50:03 #80
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214759128
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 08:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik schrijf Islam. Als ik moslims bedoel, dan schrijf ik moslims.

En ik bedoel terechte kritiek in objectieve zin.

Het is absoluut niet zo dat normale kritiek op de Islam ok gevonden wordt. Er is een grote groep mondiaal die kritiek op de Islam per definitie niet vindt kunnen. Dat is iets waar alle religies last van hebben natuurlijk, daarom heeft zo goed als ieder land wel een verleden met strafbaarstelling van bv blasfemie.

Alleen: in landen waar de Islam sterk vertegenwoordigd is, is men nogal blijven hangen in dit soort achterlijkheid.

Overigens, ik vind het ook volstrekt achterlijk dat we in Nederland nog steeds speciale behandelingen hebben voor religie, waardoor bv religieuze scholen bestaan en die ook nog eens extra beschermd zijn, of wat te denken aan dat in Coronatijd de kerken gewoon open mochten blijven…
Heb je een voorbeeld van dergelijke kritiek dat als bashen wordt bestempeld?
Het is een beeld dat keer op keer wordt gedeeld, maar er kan nooit een praktijkvoorbeeld geleverd worden.
pi_214759196
quote:

[..]
Als je het oorspronkelijke bericht leest dan zijn het met name 2 groepen die de rechten van vrouwen saboteren:
- Aston-Tate-incels;
- extremistische moslims.
pi_214759200
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 08:50 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Het is een beeld dat keer op keer wordt gedeeld, maar er kan nooit een praktijkvoorbeeld geleverd worden.
Ik maak daar geen notities van, maar dat kritiek op de Islam als bashen wordt gezien door sommigen kan toch niemand ontgaan? Als je schrijft dat het een gewelddadige religie is, dan gaan mensen al op de achterste poten.

Harris maakte al bezwaar tegen de term Radical Islamic Terrorism. Want die arme leden van ISIS worden onderdrukt…

Let wel: ISIS… wat die hebben uitgespookt, daar zou Hitler nog een ‘nou, nou, nou’ voor over hebben.
pi_214759220
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 07:58 schreef w00kman het volgende:

[..]
Dat zeggen alle stalkers.
Man, doe niet zo zielig joh.
pi_214759227
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 08:50 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Waarom weiger jij eigenlijk antwoord te geven waarom je vindt dat moslims een achtergestelde groep zijn in dit land?
pi_214759230
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 07:56 schreef Mikeytt het volgende:
over een kam scheren van hele groepen.
Dat doe jij nou net expliciet door ze een achtergestelde groep te noemen.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:13:43 #86
13462 BansheeBoy
pi_214759243
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 01:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Snel doe een boerka aan. Hoe durft die vrouw met blote armen te lopen. Arme mannen die haar dan maar moeten lastig vallen.
Argumentum ad absurdum

dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:16:37 #87
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214759255
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:08 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waarom weiger jij eigenlijk antwoord te geven waarom je vindt dat moslims een achtergestelde groep zijn in dit land?
Omdat jij geen normale vraag kan stellen zonder dat smug sarcasme.
pi_214759264
quote:

[..]

:')
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:19:45 #89
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214759273
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik maak daar geen notities van, maar dat kritiek op de Islam als bashen wordt gezien door sommigen kan toch niemand ontgaan? Als je schrijft dat het een gewelddadige religie is, dan gaan mensen al op de achterste poten.

Harris maakte al bezwaar tegen de term Radical Islamic Terrorism. Want die arme leden van ISIS worden onderdrukt…

Let wel: ISIS… wat die hebben uitgespookt, daar zou Hitler nog een ‘nou, nou, nou’ voor over hebben.
Jawel hoor, want ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Als dit een normaal fenomeen is, dan moet het niet heel moeilijk zijn om een voorbeeld te vinden?

Harris heeft verder nooit aangegeven dat ISIS leden worden onderdrukt.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:20:53 #90
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_214759279
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Argumentum ad absurdum

Nou ja, een boerka is toch 1 van de oplossingen daarvoor. Je ziet haast geen mannen een tent aanvallen (buiten oorlogsgebieden).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_214759295
quote:

[..]

Zo herkennen we de linkse deuger, denkt gelijk te hebben en moreel superieur.
Mensen met een andere mening zijn Nazi. Je zou zomaar opvolger van Starmer kunnen worden 8)7
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:32:50 #92
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_214759340
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:15 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Waarschijnlijk half jaar in cel als je een vrouwonvriendelijke comment ergens achter laat.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:36:42 #93
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_214759350
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:20 schreef YoopY het volgende:
Daarmee bedoel ik dat hij [Andrew Tate] het testosteron een gezicht geeft.
Dit is of mannenhaat of vrouwenhaat.

Maar hoe dan ook haat. Niet iets er tussenin
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_214759361
Ik denk (of hoop…) dat ik wel begrijp wat Bansheeboy bedoelt. Mijn vrouw kleedt zich ook zo dat haar lichaamsvormen worden verhuld als ze alleen naar buiten gaat (en helaas ook steeds vaker als ik erbij ben omdat het comfortabel is…). Dat heeft ze geleerd in haar tijd in Parijs en nee, dat kwam niet door incels. Ik denk dat iedereen die eerlijk durft te zijn precies weet met name welke groep mannen zich niet kunnen beheersen en dat ook nog op zo’n intimiderende wijze dat mijn vrouw zich daar zwaar geïntimideerd door voelt (en ze is bepaald geen snowflake).

En natuurlijk is dat niet ok en ligt het niet aan vrouwen als ze zich wel leuk aankleden, maar als iemand zijn voordeur altijd open heeft, ook als die niet thuis is, dan vinden we dat denk ik ook niet slim, zonder dat we daarmee inbreken en/of diefstal goedpraten.
pi_214759399
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:19 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Jawel hoor, want ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Als dit een normaal fenomeen is, dan moet het niet heel moeilijk zijn om een voorbeeld te vinden?

Harris heeft verder nooit aangegeven dat ISIS leden worden onderdrukt.
Dat jij claimt dat je het nog nooit hebt meegemaakt zal wel. Jij zal ook wel niet hebben gelezen over Charlie Hebdo en als ik de naam Van Gogh noem ken je waarschijnlijk alleen de schilder die in Auvers-sur-Oise begraven ligt. Niet relevant dus.

Niet direct, maar wel indirect. Al is die uitspraak inmiddels heel lastig te vinden, dus wordt ook hier weer de zoekopdracht fors onderdrukt. Gelukkig is er nog een vrij medium: X.

https://x.com/ShelleyGlds(...)User=ShelleyGldschmt
pi_214759416
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:15 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Waarschijnlijk half jaar cel als je een vrouwonvriendelijke comment ergens achter laat.
Tenzij je voor vrouwenrechten opkomt ten koste van vrouwen die biologisch man zijn… Dan is vrouwonvriendelijk zijn weer gewenst. Het wordt wel spitsroede lopen zo. ;)
pi_214759461
quote:

SPOILER
Tja, in bepaalde kringen wordt de term 'incel' geregeld gebruikt om iemand met een iets meer conservatiever wereldbeeld op een negatieve manier weg te zetten. En dit komt dan weer voort uit frustratie over een verschil van mening over een standpunt zoals abortus, lhbt of migratie, dat bij sommigen erg gevoelig ligt.

Andrew Tate is trouwens geen held, maar een mafklapper van de hoogste orde. Hetzelfde geldt soortgelijke figuren zoals een Dan Bilzerian. Dat zijn "mannen" die denken dat mannelijkheid gelijk staat aan het hebben van een paar keer per week naar de gym gaan, multimiljonair zijn, antisociaal gedrag vertonen en vrouwen degraderen tot een soort van tweederangsburgers die enkel de rol van een gehoorzaam (seks)slaafje kunnen bekleden voor mannen.

Zij omarmen nu daadwerkelijk een soort van 'toxic masculinity' en ik ben in principe geen voorstander van dit woord, maar in uitzonderlijke gevallen als deze is het zowaar nog een passende term.
pi_214759502
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:02 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Als je het oorspronkelijke bericht leest dan zijn het met name 2 groepen die de rechten van vrouwen saboteren:
- Aston-Tate-incels;
- extremistische moslims.
Je weet niet waarover je het hebt hé :')

Aston :') en dan in combinatie met incels :')

En extremistische moslims werden samen met radicaalrechts genoemd en dat zijn twee aparte onderwerpen los van vrouwenhaat.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:08:43 #99
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214759517
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:23 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Zo herkennen we de linkse deuger, denkt gelijk te hebben en moreel superieur.
Mensen met een andere mening zijn Nazi. Je zou zomaar opvolger van Starmer kunnen worden 8)7
Starmer is mij te rechts.
En waar lees je dat mensen met een andere mening een nazi zijn? Nazi's hebben een andere mening dan ik. Groot verschil
pi_214759523
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, in bepaalde kringen wordt de term 'incel' geregeld gebruikt om iemand met een iets meer conservatiever wereldbeeld op een negatieve manier weg te zetten. En dit komt dan weer voort uit frustratie over een verschil van mening over een standpunt zoals abortus, lhbt of migratie, dat bij sommigen erg gevoelig ligt.

Andrew Tate is trouwens geen held, maar een mafklapper van de hoogste orde. Hetzelfde geldt soortgelijke figuren zoals een Dan Bilzerian. Dat zijn "mannen" die denken dat mannelijkheid gelijk staat aan het hebben van een paar keer per week naar de gym gaan, multimiljonair zijn, antisociaal gedrag vertonen en vrouwen degraderen tot een soort van tweederangsburgers die enkel de rol van een gehoorzaam (seks)slaafje kunnen bekleden voor mannen.

Zij omarmen nu daadwerkelijk een soort van 'toxic masculinity' en ik ben in principe geen voorstander van dit woord, maar in uitzonderlijke gevallen als deze is het zowaar nog een passende term.
Eens, behalve dan dat hun gedrag wel toxic is, maar zeker niet mannelijk.

Mannelijkheid zit in bescherming van de ‘familie’. Dat is echte mannelijkheid voor mij. Het gedrag wat zij vertonen is precies het omgekeerde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')